کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایده های کار در بدو ورود به آمریکا
(2012-03-26 ساعت 19:14)yami نوشته:  
(2012-03-25 ساعت 19:33)farzad24 نوشته:  
(2012-03-24 ساعت 08:01)yami نوشته:  خوب از امروز خودم بهتون بگم...
دوست عزیز من هم توی یه کاری مثل کار شما مشغول هستم . حالا اینهایی که گفتین یه بخشی از مشکلات کار هستش و باید به اینها خیلی خیلی موارد دیگه ای رو هم اضافه بکنین ، ولی این بهترین فرصت برای یادگیری و کسب تجربه هستش تا بعداً بتونین کار بهتری گیر بیارین .

توی این کار هم شما با آداب و معاشرت آمریکا به خوبی آشنا می شین ، هم زبانتون تقویت میشه و هم معلومات تکنیکی تون بیشتر میشه . برای اینکه بتونین بعداً ها این کار رو توی رزومه تون استفاده کنین حداقل باید یک سال توش بمونین .

پس اگه فکر می کنین که می تونین توی یه همچین کاری یکسال دووم بیارین ، اصلاً از دستش ندید.

فرزاد جان! لطفا کمی از شغلت و شرایط و مزایا و سختیهاش بیشتر بنویس. مطمئنا میدونی که چقدر به داشتن این اطلاعات در این زمان و قبل از مصاحبه نیاز دارم. احتمالا وقت نداری و درک میکنم ولی خواهشا این لطف رو در حق من بکن.

من توی Technical support یک شرکت کار می کنم . کار ما کمک کردن به مشتری پشت تلفن هستش . مشتری های ما هم همشون Network Administrator و یا Network Engineer هستند .

این کار دو بعد مهم داره . یکیش اینه که باید بدونی چطوری باهاشون صحبت بکنی و مکالمه رو مدیریت بکنی ، یعنی باید روابط عمومی بالایی داشته باشی. وقتی هم که مشتری زنگ میزنه حتماً یه مشکلی براشون پیش اومده که بهت زنگ زده. مثلاً یهویی شبکه شون Down شده و 200 تا کارمندشون منتظر هستند که دوباره راه بیوفته و استرسی که اون فرد داره ، خود به خود به تو هم انتقال پیدا می کنه و....... و چون توی آمریکا همیشه حق با مشتری هست ، هم بهشون کمک می کنی و مشکلشون رو حل می کنی و هم اینکه کلی طلب کار میشن ازت و تو هم همیشه باید بابت زنگ زدنشون و وقتشون ازشون تشکر بکنی و قربون صدقه شون بری!!!!

بعد دوم اش مسایل تکنیکی هستش که باید از این جنبه هم معلومات کای داشته باشی ، چون اونی که زنگ زده آدم بی سواد و ببویی نیست که هر چی بگی باوراش بشه . یهویی میبینی یه چیزی گفتی و قاطی کرد Big Grin

حالا به همه اینها مشکل زبان رو هم اضافه کنین . این مشکل زبان هم خودش چند تا بعد داره .

اولیش مشکل Listening هستش . چون اونایی که بهت زنگ می زنن همه شون از یه منطقه نیستند . همونطور که می دونین ایالت های مختلف آمریکا لهجه های مختلفی دارند و بعضاً خود آمریکایی ها هم در فهمیدن لهجه همدیگه مشکل دارن و مشکل وقتی شدیدتر میشه که شما پشت تلفن باشین . چون اولاً قیافه طرف رو نمی بینین تا حداقل از علائم ظاهری اش برای فهمیدن منظور استفاده کنین و هم اینکه کیفیت تماس همیشه خوب نیست . حالا تازه وقتی مشتری ات از اروپا باشه که واویلا !

دومیش مشکل Speaking هستش که تو باید Formal باهاشون صحبت بکنی و برای کسی که یک زبانی رو تازه یاد گرفته ، تمایز بین صحبت رسمی و غیر رسمی یکمی مشکله و بعضاً ممکنه یه سوتی بدی که حتا موقعیت شغلی ات هم به خطر بیفته.


یک مسئله دیگه ای که شما در آمریکا زیاد بهش برخود خواهید کرد و در این کار بلاجی جان ما شده Survey هستش . یعنی اکثر جاهایی که شما مراجعه می کنین و یک فردی به شما سرویس میده ، ازتون درخواست میکنن که نظرتون رو در مورد اون فرد و سرویس اش بگین. برای مشتری های ما هم بعد از هر تماس یک ایمیل ارسال میشه و نظرشون رو از بعد های مختلف در مورد ما می پرسن و نتیجه اون پرسش مستقیماً ارسال میشه به مدیریت !!!!! حالا اگه اون فرد یه ذره از تون صدای تو خوشش نیاد هر چی دروغ باشه سر میکنه و بهت میگه و اینش خیلی اذیت کننده هست و متأسفانه این حالت بعضی وقت ها اتفاق میوفته ، مثلاً طرف از لهجه انگلیسی تو خوشش نمیاد و Survey بد بهت میده !!

ولی من با وجود سختی های این کار ، خیلی راضی ام . چون که این کار به من کمک کرده تا Speaking و Listening ام به سرعت قوی تر بشه و هم اینکه از بابت مسائل تکنیکی خیلی پیشرفت کردم و به این امید دارم به این کار ادامه میدم که بعد از مدتی کسب تجربه ، یه کار سطح بالاتری بدست بیارم .


مهاجرت و زندگی در غربت برای انسان ، مانند فردی است که در جاده های وطن خود رانندگی می کرده و حال او را به اقیانوس انداخته اند ! باید اتومبیل خود را تبدیل به قایق کند تا نجات یابد...
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: ایده های کار و زندگی در بدو ورود به آمریکا - توسط farzad24 - 2012-03-29 ساعت 06:56



کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان