(2012-06-16 ساعت 23:08)hoda2012 نوشته: 1- آیا میشه آدرس اینجور مراکز رو موقع ورود توی فرودگاه بعنوان آدرس محل زندگی اعلام کرد؟
2- اگه اومدیم و بعلت نداشتن کردیت کارت و اعتبار و SSN و حال نکردن یارو از قیافه مون و ...... نتونستیم محل مورد نظرمون رو اجاره کنیم ، آدرس رو هم که توی فرودگاه عوض کردیم ، خب حالا باید چیکار کنیم؟
3- حالا فرض میگیریم همه موارد بالا ok بود ، ما میخواییم یه سری از وسایلمون رو به هیوستون فریت کنیم ، از اونجایی که کسی که بتونه بعد از اومدنمون وسایلمون رو واسمون بفرسته نداریم مجبوریم وسایل رو قبل از اومدن بفرستیم ، خب اینجور جاها آیا اجازه میدن این بار رو به این محل منتقل کنیم یا نه؟
1- طبق تجربه بچه های دالاس، شرکت homestead از studio6 عموماً بهتره. توی هیوستون سرچ کنید و جاهایی که ساختمان های full gated داره رو پیدا کنید که از نظر امنیت هم وضع بهتری داشته باشه.
به نظر من بهترین راه اینه که به uscis یا kcc تلفن/ایمیل بزنید و از خودشون بپرسید که آیا میشه از آدرس هتل استفاده کرد یا نه.
مشکلی که بهش اشاره نکردید اینه که وقتی دارید آدرس رو در فرودگاه می دید، شماره اتاقی ندارید. در ضمن چون هنوز ویزا/مستر کارد ندارید، هتل رو هم رزرو نکردید؛ بنابراین ممکنه برید اونجا و ببینید که سوئیت خالی نداره؛ یا اصلاً از اونجا خوشتون نمیاد، ولی چون آدرسش رو دادید، باید حداقل 3-4 هفته اونجا بمونید.
2- هیج هتلی اجازه نداره از شما گرین کارت یا SSN بخواد. این مدارک فقط برای سازمان های دولتی و بعضاً بانک ها نیاز هست. فقط یه کارت شناسایی کفایت می کنه، که می تونید از پاسپورتتون استفاده کنید.
در homestead پول رو میشه به صورت نقد پرداخت کنید. studio6 رو خبر ندارم که نقدی هم می گیره، ولی موردی که برای خودم اتفاق افتاد این بود که برای استفاده از کارت اعتباری، کارتی رو قبول می کرد که دائمی بود و اسمم روش حک شده بود و کارت موقت بانکی قبول نمی کرد (البته چون من در بار دوم ورودم از این هتل استفاده می کردم، کارت بانکی دیگه ای داشتم که کارمو راه انداخت).
در سایت uscis فرمی وجود داره که می تونید در هر زمانی آدرستون رو عوض کنید، برای محکم کاری به صورت پستی هم فرم رو بفرستین. ولی باید شدیداً پیگیری کنید که کارت ها رو به آدرس اشتباه نفرستن، چون بشدت گیج تشریف دارن! گرین کارت های ما به آدرسی که در سفارت دادیم رفت، وقتی هم بهشون اعتراض کردیم که چرا به آدرسی که توی فرودگاه آپدیت کردیم، نفرستادین، گفتن که گرچه آدرس جدید رو در سیستم ثبت کردن، ولی حالا شده دیگه، یه جوری از خود اون گیرنده ها پیگیری کنید!
3- معمولاً وسایلی رو که به اتاق می برید، کنترل نمی کنند، مگر اینکه بخواید همشو از جلوی رسپشن رد کنید که اگه خیلی زیاد باشه، ممکنه حرفی بزنه. اگه هم نخواستید و یا نتونستید که به هتل ببرید، می تونید انباری اجاره کنید که حدوداً ماهی 30-40 دلار هزینه اش میشه و برای اطلاع از شرایطش می تویند سایت شرکت publicstorage رو چک کنید.
مشکل اصلی اینه که در زمانی وسایل فریتی شما می رسه که ماشین و گواهینامه ندارید. برای دریافت وسایل، باید از هتل به ترمینال بار فرودگاه برید، بعد برای گرفتن برگه ترخیص به گمرک فرودگاه برید، بعدش برگردید ترمینال بار و یه هزینه 40-50 دلاری رو بدید و وسایل رو تحویل بگیرید. اگه وسایل زیاد باشه هم باید وانت اجاره کنید...
کیس: 2011AS7XXX
نامه اول: هیچ وقت
کنسولگری: آنکارا
فرمهای سری اول: 07/08/2010
نامه دوم: 17/01/2011
مصاحبه: 16/02/2011
کلیرنس: 01/06/2011
اولين سفر: 01/07/2011 - تولیدو، اوهایو
جمع هزینه ها تا ابتدای سفر اول: 8000 دلار - 2 نفر
سفر دوم: 18/11/2011 - دالاس، تگزاس
نامه اول: هیچ وقت
کنسولگری: آنکارا
فرمهای سری اول: 07/08/2010
نامه دوم: 17/01/2011
مصاحبه: 16/02/2011
کلیرنس: 01/06/2011
اولين سفر: 01/07/2011 - تولیدو، اوهایو
جمع هزینه ها تا ابتدای سفر اول: 8000 دلار - 2 نفر
سفر دوم: 18/11/2011 - دالاس، تگزاس