2015-05-12 ساعت 09:24
(2015-05-12 ساعت 01:58)lordsaroman نوشته: توجه: این متنی که شما می خونید تحلیل کارشناسی من هست که ثابت می کنه شرکت های واسط یا وکیل هایی که از متقاضی پول های کلان دریافت می کنند تا براشون ویزای EB3 بگیرند طبق قوانین ایالات متحده غیر قانونی است. منبع قوانینی که این مطلب بر اساس آن تدوین شده لینک زیر می باشد که اگر توجه کنید “.gov” هست. این بخشنامه ی رسمی وزارت کار ایالات متحده در سال 2007 هست که درمورد پروسه PERM و به خصوص "کلاهبرداری و سو استفاده" از سیستم PERM تدوین شده. من از دوستانی که می خواهند تحلیل من رو challenge کنند استقبال می کنم اما به شرطی که شما تمامی claim هایی که می کنید بر اساس refrence دقیق و معتبر باشه و نه گفته ها و شنیده ها و سایت های ایرانی.سلام شرمنده يك سوال براي من پيش اومد شما بيشتر مساله تون مبلغي هست كه وكلا ميگيرند .به نظر من رسيدن به هدف خيلي مهم است هزينه ان مهم نيست اين حرف ها زياد در تلوزيون شنيديم
http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/FR-2007-05-...7-9250.pdf
به طور خلاصه: کارفرما به هیچ وجه مجاز نیست که مخارج پروسه ی صدور گواهینامه ی کار یا PERM را از کسی بگیرد. این مخارج شامل تمامی مخارج از جمله خرج وکیل می باشد. این قانون فقط یک استثنا قائل شده برای برخی شرکت های شخص ثالث که مستثنا هستند و اشکالی ندارند که هزینه های کارفرما را برای صدور گواهینامه کار پرداخت کنند. شرکت شخص ثالث باید با کارفرما رابطه بیزینسی مشروعی از قبل داشته باشد و از کار فرد خارجی منفعتی ببرد. شرکت های واسط کاریابی که از شما پول های کلانی دریافت می کنند (60 تا 80 هزار دلار) به هیچ عنوان شامل این بند نمی شوند چرا که: ابن شرکت واسط منفعتی از خود کاری که قرار است گواهینامه ی کار صادر شود نمی برد بلکه تنها منفعت آن این است که پول شما را بگیرد. به عنوان یک مثال که شرکت شخص ثالث قانونی محسوب می شود وزارت کار این مثال را آورده است: یک پزشک که هم در دانشگاه تدریس می کند و هم در یک موسسه تحقیقاتی مشغول به کار باشد در صورتی که موسسه تحقیقاتی بخواهد برای فرد خارجی گواهینامه وزارت کار بگیرد، اگر دانشگاه که دراینجا یک شرکت شخص ثالث محسوب می شود، مخارج و هزینه های موسسه تحقیقاتی (کارفرما) را بدهد اشکالی ندارد و قانونی است. در این مثال شرکت شخص ثالث از کار این فرد منفعت می برد و رابطه ی بین دانشگاه و موسسه تحقیقاتی یک رابطه ی مشروع بیزینسی است. همچنین در این مثال فرد خارجی به دانشگاه هیچ پولی پرداخت نمی کند و تمامی مخارج توسط خود شرکت شخص ثالث مشروع و نه کارفرما پرداخت می شود. اما در سیتسمی که بعضی از وکلا و شرکت های واسط برای خود دکان باز کرده اند:
۱- شرکت واسط نه تنها تمامی پول پروسه ی صدور گواهینامه ی کار را از شما می گیرد (حدود هفت هزار دلار که اکثرش پول وکیل هست) بلکه یک سود عظیمی هم عایدش می شود (ما بقی 60 هزار دلار)
۲- شرکت واسط از صرف کار هیچ منفعتی نمی برد. مثلا اون شرکت از کار یک نفر در پیتزا فروشی هیچ منفعتی نمی برد. نکته مهم این است که شرکت شخص ثالث باید از خود کار منفعت ببرد (مانند مثال آن پزشک)
۳- شما به طور غیر مستقیم دارید تمامی مخارج کارفرما در پروسه ی صدور وزارت کار را می دهید. و این مطلب به صراحت در قانون آمده که کارفرما نمی تواند این هزینه را چه مستقیم و چه "غیر مستقیم" (از طریق شرکت واسط) از فرد خارجی بگیرد. پرداخت این مبلغ به شرکت واسط نیت درستی برنامه وزارت کار را نقض می کند.
یک دلیل محکم که ثابت می کنه کار این شرکت ها کلاه برداری است:
معمولا این شرکت ها از شما می خواهند یک متنی رو امضا کنید که در آن شما قسم خورده اید به هیچ کسی چه به کارفرما و چه به شرکت شخص ثالثی هیچ پولی پرداخت نکرده اید. این شهادت نامه را معمولا وزارت کار از کسانی می خواهد که audit خورده اند. یکی از دوستان این فروم از طریق پیام خصوصی متنی که شرکت خواسته ازش امضا کنه رو برای من فرستاده و متن به صراحت می گه که هیچ مبلغی به کارفرما یا شخص ثالث پرداخت نشده. ایشون اجازه دادند که من این رو منتشر کنم:
http://s6.picofile.com/file/8187950850/IMG_3927.JPG
حال اگر شما این شهادت نامه رو امضا کنید وزارت کار بنا رو بر اساس درستی این متن می گذارد. چون در آمریکا مبنا همیشه ادعای فرد هست و به طور پیش فرض همیشه فرض می شه فرد حقیقت را می گوید. یعنی صرف اینکه شما فقط چیزی را بگویید حتی بدون اینکه مدرکی تشان دهید این مبنا می باشد. حال اینکه حقیقت یا دروغ را بگویید مسئولیتش با شماست. (مثلا من خودم دیدم یکی از دوستانم در Disneyland به قسمت customer service رفت و گفت من Handicapped هستم و کارت مخصوص handicapped ها رو می خواهم و اون ها بدون اینکه ازش مدرکی بخواهند اون کارت رو بهش دادند. متاسفانه این دوست ما دروغ گفته بود و فقط برای اینکه از صف های طولانی آن جا رو دور بزند این کارت را گرفت. اما نکته اینجاست که در آمریکا مهم ترین مدرک ادعایی است که خود شما می کنید.) حال در اینجا اگر شما این را امضا بکنید وزارت کار پرونده ی شما رو قبول می کنه و بعدا می توانید گرین کارت را بگیرید. اما شما به خاطر شهادت دروغ طبق قوانین ایالات متحده مجرم هستید که بهش crime of perjury می گویند.
حال شما ممکن است بگویید خوب من خیلی ها را می شناسم که از این روش گرین کارت گرفته اند. خوب بله، هزاران نفر هستند که از روش های غیر قانونی مثل ازدواج ساختگی هر ساله گرین کارت می گیرند اما هشدار من به اون دسته از دوستان که دارند به شرکت های واسط پول می دهند و مخصوصا شهادت می دهند که پولی پرداخت نکرده اند، می گویم: این کار غیر قانونی است و حتی اگر شما گرین کارت بگیرید و حتی اگرپنج سال بعد سیتیزن هم بشوید اگر یک روزی بفهمند، نه تنها تمامی فواید مهاجرتی شما باطل خواهد شد و مشمول deport خواهید بود بلکه حتی ممکن هست به زندان هم بیفتید به خاطر crime of perjury که در بالا توضیح دادم.
حال به طور دقیق قانون وزارت کار درمورد سو استفاده و تقلب در پروسه ی صدور گواهینامه ی کار رو مرور می کنیم. همان طور که گفتم منبع در سایت رسمی زیر می باشد
http://www.gpo.gov/fdsys/pkg/FR-2007-05-...7-9250.pdf
Labor Certification for the Permanent Employment of Aliens in the United States; Reducing the Incentives and Opportunities for Fraud and Abuse and Enhancing Program Integrity
در صفحه 27919 داریم:
Accordingly, consistent with the proposed rule, the intent of this Final Rule is to make it clear that employers who submit applications for permanent labor certification do so with the full understanding that the costs they incur for the preparation and filing of the application and obtaining permanent labor certification are to be exclusively borne by the employer. Thus, the Final Rule prohibits an employer from receiving payment of any kind as an incentive or inducement to file, or in reimbursement of the costs of preparation or filing of, an application for labor certification, including covering the costs of the employer’s attorneys’ fees, except as specifically provided for certain third-party payments.
بر این اساس، مطابق با قانون پیشنهادی، هدف از این قانون نهایی این است که کارفرمایانی که برنامه ارائه برای صدور گواهینامه دائمی نیروی کار را تسلیم می کنند، این کار را با درک کامل از این موضوع می کنند که: هزینه های آنها برای آماده سازی و تقاضا و اخذ دائمی صدور گواهینامه نیروی کار به طور انحصاری توسط خود کارفرما باید پرداخت شود. بنابراین، حکم نهایی، کارفرما را از دریافت هر نوع پول به عنوان یک انگیزه یا انگیزه فایل، و یا در بازپرداخت از هزینه های آماده سازی و یا پر کردن درخواست صدور گواهینامه کارگری، از جمله پوشش هزینه های وکلای کارفرما را ممنوع می کند مگر به طور خاص برای برخی از پرداخت های شخص ثالث.
As proposed, the rule would have added a new § 656.12(b) to prohibit employers from seeking or receiving payment of any kind, from any source, for filing a Form ETA 750 or a Form ETA 9089 or for other actions in connection with the permanent labor certification process. The Department proposed to include in this prohibition a ban on payment or reimbursement, directly or indirectly, of any employer incurred attorneys’ fees and other costs related to the preparing, filing, and obtaining of a labor certification, whether payment was by the alien or another individual or entity.
به عنوان پیشنهاد، قانون یک بند جدید را 656.12 (ب) را اضافه می کند برای منع کارفرمایان به دنبال دریافت پرداخت از هر نوع، از هر منبع، برای پر کردن فرم ETA 750 یا ETA فرم 9089 یا اقدامات دیگر در ارتباط با فرآیند صدور گواهینامه کار دائمی. وزارت، پیشنهاد کرده است این ممنوعیت شامل تحریم پرداخت و یا بازپرداخت، به طور مستقیم یا غیر مستقیم، هزینه های متحمل شده کارفرما وکلا و سایر هزینه های مربوط به آماده سازی، پر کردن، و به دست آوردن یک گواهینامه کار، چه پرداخت توسط فرد خارجی یا فرد یا نهاد دیگر است.
The Department received numerous comments in response to this proposal, most in strong opposition to the proposal. Following careful review of comments and weighing our growing program experience with this issue, and for the reasons explained in detail below, the Department finds the need for program integrity outweighs any interest in the ability of the employer to receive payment or reimbursement from the alien or others in exchange for the filing of a labor certification application, especially when such payment or reimbursement has led to abuse of the process or exploitation of individual aliens.
وزارت، نظرات متعددی را در پاسخ به این پیشنهاد دریافت کرده است که اکثر آنها در مخالفت شدید به این پیشنهاد بوده است. پس از بررسی دقیق از نظرات و سنجیدن تجربه در حال رشد ما با این موضوع، و به دلایل توضیح داده شده در زیر در جزئیات، وزارت دریافته است نیاز به درست اجرا شدن برنامه مهمتر از هر گونه علاقه در توانایی کارفرما برای دریافت مخارج یا بازپرداخت از فرد خارجی و یا دیگران در ازای پر کردن برنامه صدور گواهینامه کار، به ویژه هنگامی که چنین پرداخت یا بازپرداخت به سوء استفاده از روند و یا بهره برداری از فرد خارجی شده است، می باشد.
The Department’s unique responsibility to reduce the incentive for fraud in the permanent labor certification program while simultaneously protecting the rights and working conditions of U.S. workers requires us to focus on the nature of the payment that an employer would receive from an alien or others for costs or fees relating to the preparation and filing of the labor certification application or obtaining permanent labor certification.
مسئولیت منحصر به فرد وزارت برای کاهش انگیزه برای تقلب در برنامه صدور گواهینامه کار دائمی و هم حفاظت از حقوق و شرایط کارگران آمریکایی ما را ملزم به متمرکز شدن برروی ماهیت پرداختی می کند که یک کارفرما از یک فرد خارجی یا دیگران برای هزینه و یا دریافت هزینه های مربوط به آماده سازی و بایگانی صدور گواهینامه کار یا به دست آوردن گواهینامه دائمی کار می گیرد.
در صفحه 27923 داریم:
Where there is a legitimate third-party relationship in which the payment by the third party of the fees and costs that should be borne by the employer would not contravene the intent of the program, the payment does not adversely affect the fairness of the labor market test. In cases where there is a legitimate, pre-existing business relationship between the employer and the third party, and the work to be performed will benefit that third party, the employer is not influenced to the point of preselection of the alien worker in the labor market test. By requiring that the relationship be a business interest that predates the labor certification process, the Department is protecting against fraudulent relationships.
زمانی که رابطه مشروعی با شخص ثالث وجود دارد که در آن پرداخت هزینه هایی که می بایست توسط کارفرما صورت بگیرد توسط شخص ثالث انجام شده است و در آن نیت درستی برنامه نقض نشده است، آن پرداخت اثر نامطلوبی بر آزمون بازار کار نمی گذارد. در مواردی که در آن رابطه مشروع بیزینسی بین کارفرما و شخص ثالث وجود دارد و کاری که توسط فرد خارجی انجام می شود به نفع شخص ثالث باشد، کارفرما قوانین را نقض نکرده است. با ملزم قرار دادن اینکه این رابطه بیزینسی باید قبل از شروع پروسه ی صدور گواهینامه کار بوده باشد، وزارت (خود را) در برابر روابط جعلی محافظت می کند.