کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara





نظرسنجی: آيا محتواي آموزش تندخواني براي شما مفيد بود
مطلب خوب نبود و سرعت خواندن من افزايش پيدا نكرد
0%
0 0%
كمي در افزايش سرعت تاثير داشت. مطلب مي توانست بهتر باشد
40.00%
2 40.00%
مطلب عالي بود و سرعت خواندن من به طور قابل توجهي افزايش پيدا كرد
60.00%
3 60.00%
مجموع 5 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]



##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تندخوانی در انگلیسی و آموزش‌های چندمنظوره
هدف از تندخواني افزايش سرعت خواندن و افزايش درك مطالب خوانده شده مي باشد.
به درخواست بعضي از دوستان تصميم گرفتم تاپيك آموزش تندخواني را باز كنم. من هر چه گشتم يادداشتهاي مربوط به قبل را كه مبناي علمي داشت و كلي تجربه هم در آن دخيل بود را نيافتم و طبيعتا به اينترنت رجوع كردم و ديدم كه اگر فقط لينك بگذارم هم گيج كننده و هم براي بسياري غير قابل استفاده است. از دوستان تقاضا دارم علاوه بر مشاركت خود در اين فروم، ميزان پيشرفت خود را هم در اينجا گزارش كنند.
مقدمه
تندخواني مقوله اي است علمي كه تا به حال تحقيق هاي بسياري روي آن صورت گرفته است. هدف از آموزش تندخواني "افزايش سرعت خواندن به همراه افزايش درك و فهم مطلب" است. كساني كه تندخواني را به صورت اصولي ياد گرفته اند داراي قدرت يادگيري بهتر مي باشند. به هيچ وجه تندخواني مترادف با سطحي خواني نيست. همانطور كه سارا خانم نيز در پست ديگري گفتند تندخواني يكي از عوامل موفقيت در آزمونهاي تافل مي باشد.
روشها را به همان صورت كه نوشته شده به كار ببريد و وقت كافي براي انجام تمرينات بگذاريد. سعي نكنيد خيلي زود به نتيجه برسيد. فرايند اين دوره بسيار كوتاه و مفيد است پس عجله نكنيد
تكنيكها بسيار ساده و كم است و نيازي به كتابهاي چندصدصفحه اي نيست. كتابها براي اينكه حجم كافي براي فروش داشته ياشند حواشي زياد دارند و بيشتر به مهارتهاي خواندن و نكته برداري و غيره مي پردازند اما بحث اينجا فقط تندخواني است.
محوريت اين آموزش هم تندخواني انگليسي است ولي تكنيكها در فارسي هم استفاده مي شود.
اين آموزش در چهار گام ارائه مي شود و گام آخر به ركورد گيري سرعت خواندن و معرفي ابزارهاي آنلاين آن مي پردازد.

(گام اول براي كساني كه عادت به بلندخواني و لبخواني و در ذهن هجي كردن ندارند لازم نيست.)

گام اول: ترك بلندخواني و لب خواني و در ذهن خواندن
براي شروع، متن يك صفحه اي و ساده اي را بر روي دسكتاپ يا در كتاب انتخاب كنيد. من اين صفحه را پيشنهاد مي كنم كه در اين صفحه قبل از شروع دكمه Click and Read و در پايان متن دكمه Stop Reading وجود دارد ولي شما فعلا تمركزتان بر روي روش زير باشد:
ابتدا 3 بار متن را بخوانيد . در اين تمرين درك مطلب يا به خاطر آوردن مطالب خوانده شده اصلا مهم نيست.
- در بار اول توجه شما به اين باشد كه باصداي بلند خواندن و لب خواني را ترك كنيد.
- در بار دوم توجه داشته باشيد كه تكرار و هجي كلمات در ذهن را ترك كنيد.
- در بار سوم متن را بخوانيد و در آخر بررسي كنيد كه آيا دو مورد بالا به صورت ناخودآگاه رعايت شده است يا نه و اگر رعايت نشده بود چندين بار ديگر آن را تكرار كنيد تا عادت لب خواني و در ذهن خواندن ترك شود.

متن را از سايت اصلي در اينجا كپي مي كنم:

THE TITANIC STRIKES AN ICEBERG!

SUNDAY night the magnificent ocean liner was plunging through a comparatively placid sea, on the surface of which there was much mushy ice and here and there a number of comparatively harmless-looking floes. The night was clear and stars visible. First Officer William T. Murdock was in charge of the bridge. The first intimation of the presence of the iceberg that he received was from the lookout in the crow's nest.

Three warnings were transmitted from the crow's nest of the Titanic to the officer on the doomed steamship's bridge 15 minutes before she struck, according to Thomas Whiteley, a first saloon steward.

Whiteley, who was whipped overboard from the ship by a rope while helping to lower a life-boat, finally reported on the Carpathia aboard one of the boats that contained, he said, both the crow's nest lookouts. He heard a conversation between them, he asserted, in which they discussed the warnings given to the Titanic's bridge of the presence of the iceberg.

Whiteley did not know the names of either of the lookout men and believed that they returned to England with the majority of the surviving members of the crew.

"I heard one of them say that at 11.15 o'clock, 15 minutes before the Titanic struck, he had reported to First Officer Murdock, on the bridge, that he fancied he saw an iceberg!" said Whiteley. "Twice after that, the lookout said, he warned Murdock that a berg was ahead. They were very indignant that no attention was paid to their warnings."

TARDY ATTENTION TO WARNING RESPONSIBLE FOR ACCIDENT

Murdock's tardy answering of a telephone call from the crow's nest is assigned by Whiteley as the cause of the disaster.

When Murdock answered the call he received the information that the iceberg was due ahead. This information was imparted just a few seconds before the crash, and had the officer promptly answered the ring of the bell it is probable that the accident could have been avoided, or at least, been reduced by the lowered speed.

The lookout saw a towering "blue berg" looming up in the sea path of the Titanic, and called the bridge on the ship's telephone. When, after the passing of those two or three fateful minutes an officer on the bridge lifted the telephone receiver from its hook to answer the lookout, it was too late.

The speeding liner, cleaving a calm sea under a star-studded sky, had reached the floating mountain of ice, which the theoretically "unsinkable" ship struck a crashing, if glancing, blow with her starboard bow.

MURDOCK PAID WITH LIFE

Had Murdock, according to the account of the tragedy given by two of the Titanic's seamen, known how imperative was that call from the lookout man, the men at the wheel of the liner might have swerved the great ship sufficiently to avoid the berg altogether. At the worst the vessel would probably have struck the mass of ice with her stern.

Murdock, if the tale of the Titanic sailor be true, expiated his negligence by shooting himself within sight of all alleged victims huddled in life-boats or struggling in the icy seas.

When at last the danger was realized, the great ship was so close upon the berg that it was practically impossible to avoid collision with it.

VAIN TRIAL TO CLEAR BERG

The first officer did what other startled and alert commanders would have done under similar circumstances, that is he made an effort by going full speed ahead on the starboard propeller and reversing his port propeller, simultaneously throwing his helm over, to make a rapid turn and clear the berg. The manoeuvre was not successful. He succeeded in saving his bows from crashing into the ice-cliff, but nearly the entire length of the under body of the great ship on the starboard side was ripped. The speed of the Titanic, estimated to be at least twenty-one knots, was so terrific that the knife-like edge of the iceberg's spur protruding under the sea cut through her like a can-opener.

The Titanic was in 41.46 north latitude and 50.14 west longitude when she was struck, very near the spot on the wide Atlantic where the Carmania encountered a field of ice, studded with great bergs, on her voyage to New York which ended on April 14th. It was really an ice pack, due to an unusually severe winter in the north Atlantic. No less than twenty-five bergs, some of great height, were counted.

The shock was almost imperceptible. The first officer did not apparently realize that the great ship had received her death wound, and none of the passengers had the slightest suspicion that anything more than a usual minor sea accident had happened. Hundreds who had gone to their berths and were asleep were unawakened by the vibration.


(800 words)


اگر موفق شده ايد فوري پيغام بگذاريد تا فردا به گام دوم كه تكنيك اوليه تندخواني است بپردازيم.

گام دوم: افزايش تعداد لغات در هر قطعه (رجوع به پست شماره 5 زير)
پاسخ
بسیار کار خوبی کردی دوست عزیز .
امید واریم که همیشه شما از خطر آلزایمر بدور باشید.منتظر بقیه گامها هستیم
خانه دوست کجاست...
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، OverLord ، maaref
با سپاس
لطفا گام دوم را ارائه فرمائيد

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، maaref
(2010-02-25 ساعت 23:55)hvm نوشته:  با سپاس
لطفا گام دوم را ارائه فرمائيد

اولين شرط ادامه گام ها اين است كه خودم هم در گام اول موفق شوم. عصر تمرين را تا نيمه انجام داده بودم كه كاري پيش آمد و الان هم كه خسته ام. تا صبح ...
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، lexington ، OverLord ، maaref
گام اول: ترك بلند خواني و لب خواني و در ذهن خواندن (در پست اول بالاي همين صفحه)

تبريك مي گويم. دوستاني كه تمرينات مربوط به گام يك را انجام داده اند متوجه چند موضوع شده اند.
1- براي اينكه لب خواني و در ذهن خواندن نداشته باشيم مجيوريم سريع بخوانيم.
2- هنگام تمرين تقريبا متوجه مفهوم جمله ها نمي شويم.
3- بعد از سه بار خواندن علاوه بر اينكه كمي روان تر مي شويم سرعت ما به حدود دو برابر افزايش پيدا مي كند.
دوستان براي اينكه نتيجه اين تمرين ها كامل شود به مدت يك هفته اين تمرين ها را ادامه دهند.

گام دوم
افزايش تعداد لغت در هر قطعه: تعداد كلماتي را كه در يك ضرب ديدن مي خوانيم قطعه نامگذاري مي كنيم. براي افزايش سرعت خواندن كم كم بايد تعداد لغات در يك قطعه را افزايش دهيم براي هر روز يك لغت به دايره ديد خود در يك ضرب ديدن اضافه كنيد براي كساني كه عادت به كلمه كلمه خواني دارند شروع با دو كلمه بهتر است تمرين هاي گام اول را با همان متن با انتخاب قطعه هاي دو كلمه اي ادامه دهيد. حروف اضافه و ربط و كلمات دو حرفي را حساب نكنيد.
براي اينكه اين روش نتيجه بهتري داشته باشد از يك اشاره گر مثل انگشت يا قلم و يا چيزي مشابه اينها استفاده كنيد.
براي تمرين روز اول افزايش يك كلمه كافي است با اين ترتيب شما بايد تا آخر روز 21 يك سطر كامل را با يك ضرب ديدن بخوانيد.
يادآوري مي كنم كه عدم درك مطلب و مفهوم جمله يك چيز عادي است و فعلا اصلا نگران آن نباشيد.
براي تمرين فعلا نيازي براي تايم گيري و سعي در افزايش سرعت خواندن نيست و فقط روشها را به كار ببريد.

براي تمرين از امروز به مدت يك هفته، دوبار متن را براي افزايش مهارت گام يك و يك بار براي تمرين گام دو بخوانيد

گام سوم: كاهش پرش به عقب (جلسه بعد)
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، rasarasa ، lexington ، SamiraN ، darya ، usa.lover ، OverLord ، maaref
مطلب خوبي بود ولي چون هنوز مطلب رو كامل نخوندم و نتيجه اش رو نتونستم به صورت عملي مشاهده كنم و به دليل تعهد اخلاقي كه نسبت به بيان واقعيات در اين سايت دارم‚در نظر سنجي شركت نكردم.
رشته 6 امتيازي--->ارسال مدارك تشكيل پروند كبك براي سوريه : 2010/8---> دريافت فايل نامبر كبك از دمشق: 2010/10--->
دعوت به مصاحبه : 2011/12---> مصاحبه :2012/02 --->
دريافت فايل نامبر فدرال : 2012/03
مدیکال : ---
پاس ریکوئست: ---
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، SamiraN ، nnazi_2005 ، maaref
مثل اينكه اصلا استقبالي نشده و فقط استاد گرامي HVM استفاده كرده اند. براي خالي نبودن عريضه، خودم هم راي دادم!
اما واقعا چون براي خودم تا حدود زيادي مفيد بوده و سرعت خواندن انگليسي من تا حدود 3 برابر افزايش پيدا كرده است اين تاپيك را تا آخر ادامه مي دهم.
در پست بعدي ترجمه متن تمرين را مي گذارم تا علاوه بر تمرين تند خواني كمي هم تقويت زبان انگليسي باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: admin ، soroush2031 ، lexington ، SamiraN ، usa.lover ، nnazi_2005 ، OverLord ، maaref
دوستان عزيز يك هفته اي كه ترجمه را نگذاشتم علت آن اين بود كه در طول تمرين تندخواني از روي متن فوق، توجهي به معني آن نداشته باشيد و بدون درك مفهوم فقط سرعت ديدن كلمات را بالا ببريد. دوستاني كه تا اينجا تمرين را انجام داده اند متوجه افزايش بسيار زياد ديدن كلمات شده اند.
اگر يك هفته به صورت مرتب تمرينات را انجام داده باشيد اكنون شما بايد قادر باشيد كه يك جمله يك خطي (در يك صفحه از كتاب رقعي يا نيم خط از يك مانيتور 17 اينچ) را در يك ضرب نگاه ببينيد.

در اين صورت چند تا اشكال به وجود آمده است كه در گام بعدي به رفع اين نقص ها خواهيم پرداخت.

يكي از اين اشكالات كاهش درك معاني و مفهوم مطالب خوانده شده با سرعت بالا مي باشد. براي پيش مقدمه از گام بعدي اين تمرين، من ترجمه اي (بد و ناقص) از متن بالا را در اينجا قرار مي دهم.

اميدوارم دوستاني كه انگليسي آنها ضعيف است هرچه زودتر با استفاده از اين ترجمه مفهوم متن را درك كنند و دوستان ديگر نيز از اين به بعد به معني آن توجه كنند تا امشب به گام بعدي بپردازيم.

ترجمه متن تمرين
-------------------------
برخورد (كشتي) تايتانيك به كوه يخي
يكشنبه شب كشتي اقيانوس پيماي مجلل در يك درياي نسبتا آرام غوطه ور بود، بيرون از جايي كه توده هاي يخ در اينجا و آنجا تعدادي قطعه يخ در ظاهر نسبتا بي خطر غوطه ور بودند. شب آسمان صاف بود و ستاره ها قابل ديدن بودند. ناخدا يكم ويليام تي مورداك مسئوليت فرماندهي كشتي را به عهده داشت. اولين خبري كه از ديده باني رسيده بود حاكي از رسيدن يك كوه يخي بود.

سه اخطار از ديده باني تايتانيك، 15 دقيقه قبل از اينكه او (تايتانيك) درهم كوبيده شود، طبق گفته توماس وايتلي مباشر اول خدمه سالن، به ناخدا ارسال شده بود.

وايتلي، كسي كه از عرشه كشتي با طناب براي قايق نجات پايين در حين كمك كردن به پايين فرستاده شده بود، گفت كه در پايان هم از عرشه كشتي كارپاتيا گزارش شده و هم از ديده بانهاي دكل كشتي. او يك مكالمه بين آنها را شنيد، او ادعا كرد كه چگونه آنها بحث كرده اند در باره اخطار داده شده به مركز فرماندهي كشتي در باره برخورد كوه يخ.

وايتلي نام هيچكدام از ديده بانها را نمي دانست، مرداني كه او عقيده داشت كه آنها با ساير خدمه نجات يافته به انگلستان بازگشته بودند.
وايتلي گفت: من در ساعت 11.15 پانزده دقيقه قبل از سانحه تايتانيك شنيدم كه او به ناخدا يكم مورداك در مركز سكانداري گزارش داده است كه او تصور مي كند يك كوه يخي ديده است. ديده بان گفت دوبار بعد از آن او به مورداك اخطار داده است كه كوه يخي در روبرو بوده است. آنها از اينكه هيچ توجهي به هشدار آنها نشده است خيلي خشمگين بودند.

تاخير در توجه به هشدار
مسئوليت براي حادثه
وايتلي تاخير در پاسخ دادن به تماس تلفني از دكل را دليل حادثه ذكر كرده است.

هنگامي كه مورداك به تماس پاسخ داد اطلاعات دريافتي حاكي از رسيدن به كوه يخي بود. اين اطلاعات درست چند ثانيه قبل از تصادف اعلام شده است، و ناخدا بيدرنگ به زنگ تلفن پاسخ داده و اين احتمال بوده كه مي توانسته از تصادف جلوگيري كند و يا دست كم با كم كردن سرعت (از ميزان خسارت) كم كند.

ديده بان ديده است كه قطعه يخ عظيم در مسير دريايي تايتانيك غوطه ور است و با تلفن كشتي با مركز فرماندهي تماس گرفته است. هنگامي كه پس از گذشتن آن دو يا سه دقيقه شوم كه ناخداي سكاندار تلفن را از روي قلاب آن براي پاسخ دادن برداشته است آن ديگر خيلي دير بوده است.
حداكثر سرعت، شكافتن آرامش دريا زير آسمان فرش ستارگان، رسيدن كوه يخي شناور، كشتي اي كه در تئوري در برابر ضربت يك تصادف غرق نشدني بود، در يك لحظه با چرخش به راست از هم پاشيد.

مورداك زندگي اش را تاوان داد
مطابق با اهميت گزارش فاجعه داده شده به وسيله دو ملوان تايتانيك ، مورداك مي دانسته است كه تماس از ديده باني چگونه لازم الاجرا بوده است سكاندار كشتي بايد براي برخورد كشتي و كوه يخي به يكديگر، كشتي را به اندازه كافي منحرف مي كرد. در بدترين كشتي آن را با عقب كشتي به توده يخ مي زده اند.

اگر گفته ملوان تايتانيك درست باشد، مورداك كفاره سهل انگاري خود را با پرتاب خود در ميان صحنه مربوط به انبوه قربانيان در قايقهاي نجات يا در حال دست و پا زدن در درياي يخي پرداخته است.

هنگامي كه در پايان خطر قابل درك شده است، كشتي بزرگ خيلي نزديكتر از آن بوده است كه از برخورد با كوه يخي جلوگيري شود.

تلاش بيهوده براي دور شدن از كوه يخ
ناخدا يكم كاري كه ديگر فرماندهان وحشت زده و گوش به زنگ در موقعيت‌هاي مشابه انجام مي دهند انجام داد. كه او تلاش كرد با به طرف راست حركت كردن مستقيما به سمت جلو برود با معكوس كردن جهت چرخش پروانه كشتي و تا آخر چرخانيدن سكان، براي يك چرخش سريع و دور شدن از كوه يخ. مانور موفقيت آميز نبود. او موفق شد دماغه كشتي را از برخورد به ديواره يخ نجات دهد، اما تقريبا تمام طول بدنه زيرين كشتي بزرگ از سمت راست شكافته شد. سرعت تايتانيك، ديت كم 21 گره دريايي تخمين زده شده است، خيلي هولناك بود كه لبه چاقو مانند كوه يخي در زير دريا ميان كشتي را مثل يك قوطي بازكن پاره كرد.

هنگامي كه تايتانيك دچار حادثه شد در سفر دريايي خود به نيويورك در جايي كه در 14 آوريل پايان يافت در عرض جغرافيايي 41.46 درجه شمالي و طول جغرافيايي 50.14 درجه غربي بود، خيلي نزديك به نقطه اي در عرض آتلانتيك جايي كه كشتي مسافري كارمانيا با دشتي از يخ پوشيده شده با قطعه هاي بزرگ يخي، برخورد كرد. آن واقعا مجموعه اي از يخهاي شناور بود كه بر اثر زمستان سخت وغير معمولي شمال آتلانتيك به وجود آمده بود.
تعدادي از آنها با ارتفاع بزرگ كه شمارش شده بودند كمتر از 25 كوه يخي نبود.

هول و هراس وارد شده تقريبا قابل تصور نبود. ناخدا يكم ظاهرا درك نكرده بود كه كشتي بزرگ ضربت مرگش را دريافت كرده است و هيچكدام از مسافران اندك بدگماني نداشتند كه چيزي بيشتر از يك تصادف دريايي بي اهميت معمولي رخ داده باشد. صدها تن از كساني كه به خوابگاه خود رفته بودند و خوابيده بودند و با لرزه بيدار نشدند.



------------------------
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، lexington ، SamiraN ، usa.lover ، OverLord ، shahram1347 ، maaref
جناب کاوشگر عزیز ،ممنون از مطالب آموزنده تان ،من خودم سعی می کنم شیوۀ شما را دنبال کنم ولی فکر می کنم فعلا برای شرکت در نظر سنجی خیلی زود است ، چون قاعدتا پس از تمرین و رسیدن به گامهای آخر می توانیم نتیجه بگیریم و نظر خود را اعلام کنیم.پس عدم شرکت در نظر سنجی در حال حاضر به معنای عدم استفاده از این تاپیک مفید نیست.با تشکر از وقتی که می گذارید .
موید باشید
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، SamiraN ، darya ، nnazi_2005 ، OverLord ، shahram1347 ، maaref
کاوشگر نت جان سلام
راستش رو بخواهید من آنقدر این روزها مشغول بودم(بخوانید تنبل) که با آنکه یکی دوبار گام اول را تمرین کردم، آنطوری که باید و شاید جدی عمل نکرده ام. با اینهمه کمترین کاری که میتوانستم بکنم ارسال تشکر بوده است چراکه اصل تلاش زیبایتان هرگز بی نتیجه نخواهد بود و مطمئنم این نوشته از جمله مبحث هایی است که تا مهاجرسرا پابرجاست، مورد استفاده خواهد بود.

با خود عهد کرده ام که در این تعطیلی بهاره، بطور جدی و عملی تمرینهای شما را انجام بدهم. برای همین خدمت رسیدم که ضمن اینکه تشکر خود را ابراز میدارم از بابت کوتاهی در انجام درس و مشقام عذرخواهی کنم و خواهش کنم که به خونواده ام خبر ندید و مرا نیز از کلاس اخراج نکنید!!!

همیشه سربلند و پیروز باشید.....دست مریزاد و بدرود.......ارادتمند حمید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، SamiraN ، nnazi_2005 ، shahram1347 ، maaref
مقدمه
دوستان عزيزي كه تا اينجا تمرين كرده اند مي توانند گام بعدي را ادامه دهند. شما مي توانيد كل اين پست را بخوانيد اما انجام تمرين گام سوم مستلزم گذرانيدن گام هاي قبلي است.

با توجه به تجربه اي كه خودم به دست آوردم و با توجه به رجوع به منابع مختلف جاي گام سوم و چهارم را عوض كردم.

گام سوم: كاهش زمان توقف در يك قطعه يا بلاك(Block)
شما در تمرين قبل به هر نقطه اي كه رسيده ايد مي توانيد از همان نقطه اين تمرين را ادامه دهيد. فرض كنيم شما در تمرينات قبل به جايي رسيده ايد كه در يك ضرب ديدن يك بلاك، تعداد حدود 10 كلمه را به راحتي ديده و تشخيص مي دهيد(بدون توجه به معني آن). ممكن است شما نخواهيد بيشتر از اين دايره ديد خود را افزايش دهيد در نتيجه شما از اين تمرين به بعد تلاش خواهيد كرد كه هر روز زمان كمتري براي ديدن اين قطعه 10 كلمه‌اي انجام دهيد.

تمرين
دوباره من همان متن را توصيه مي كنم. و توصيه مي كنم اين بار در صورت امكان به صورت آنلاين و از سايت حاوي متن مزبور تمرينات را ادامه دهيد. اين سايت امكان تايم گيري را دارد.
براي پيشرفت خيلي عجله نكنيد. سعي كنيد هر روز به مدت حداقل 15 دقيقه تمرين و در هربار به مدت خيلي كمي سرعت خود را افزايش دهيد.
در 10 دقيقه اول شما مي توانيد بارها متن را بخوانيد و 5 دقيقه آخر را براي درك مفهوم بگذاريد.

بهتر است يك بار يا دو بار داستان و ترجمه آن را بخوانيد تا در جريان داستان قرار بگيريد.

در پنج دقيقه آخر سعي كنيد با هر بار ديدن يك قطعه مفهوم آن را نيز در ذهن داشته باشيد.
در اين حالت دوباره سرعت شما كاهش پيدا مي كند.
اما تعداد لغات در قطعه را كاهش ندهيد و سعي كنيد در هر بار خواندن علاوه بر در نظر داشتن مفهوم قطعه زمان آن را نيز كاهش دهيد.

اين بخش نياز به تمرين بيشتري دارد و حداقل روزي يك بار تمرين را توصيه مي‌كنم.

توصيه ها
1- قبل از گذرانيدن گامهاي قبلي اين گام را تمرين نكنيد.
2- قبل از شروع اين گام مطمئن شويد كه به راحتي تعداد كلمات مورد نظر در قطعه را مي بينيد و براي تثبيت ديدن اين تعداد كلمه در بلاك به اندازه كافي تمرين كرده ايد.
3- حداقل ديدن كلمات در يك قطعه كمتر از 5 كلمه نباشد ولي توصيه من روي 10 كلمه است. دوستاني كه پشتكار بيشتري دارند و در سطوح بالاي تحصيلي در حال تحصيل هستند سعي كنند دايره ديد خود در يك ضرب ديدن را به يك سطر برسانند.

پس از اتمام اين تمرين شما بايد قادر باشيد با سرعت بسيار بالايي مطلب را خوانده و در عين حال مفهوم مطالب را نيز درك كنيد.

گام چهارم: كاهش پرش به عقب (هفته بعد)
پس از اين تمرينات تعدادي از شما خواهيد ديد كه چشم شما ناخودآگاه به عقب برميگردد و بعضي كلمات و قطعه ها را تكرار مي كنيد كه رفع اين مشكل گام بعدي و گام آخر اين مبحث خواهد بود.
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، lexington ، SamiraN ، usa.lover ، OverLord ، maaref
حالا كه اين گام سوم را ارائه فرموديد يادم آمد كه مشابه اون رو (البته با ورژين قديمي)در كجا تجربه كرده ام
يه زماني يه موسسه تند خواني معروف بود به نام تصرت و اونجا اين تكنيك ها را آموزش ميدادند
البته يه فرقهايي داشت اما در مجموع همين بود كه دوست گرانقدرم كاوشگر نت ارائه كردند
گام اول در آن زمان اين بود كه بايد ابتدا هر صفحه را به سرعت ميديديم و با چشمانمان از آن يك عكس ذهني ميگرفتيم
گام دوم خواندن با سرعت زياد بود به اين صورت كه انگشتانمان را با سرعت زياد زير خطوط راه ميبرديم و كلمات روي انگشت را ميخوانديم

گام سوم مطالعه اصلي بود و اين بار بايد متن را به سرعت ميخوانديم و هر پاراگراف را در مدت كوتاهي در ذهن خودمان تجزيه و تحليل ميكرديم و چون متن مزبور را دوبار ديده بوديم منظور از آن پارگراف خيلي سريع در حافظه ما جا خوش ميكرد
شايد خيلي ابتدايي به نظر برسد اما آن روش خيلي به من كمك كرد و اميدوارم بتوانم با تلفيق اين دو شيوه سرعت خواندن (و البته درك مطلب)خود را افزايش بدهم
مخصوصا الآن كه به مدرك تافل نياز مبرم دارم
ممنون كاوشگر عزيز

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، SamiraN ، usa.lover ، maaref
خيلي عالي، خوب شد يادآوري كرديد من دو موضوع را فراموش كرده بودم و براي دوستان يادآوري مي كنم:
1- در صورت نياز از يك اشاره گر مثل انگشت براي حركت بين بلاكها (قطعه ها) و به صورت پرش در هر قطعه استفاده نماييد.

2- تندخواني برعكس تصور اكثريت مردم، علاوه بر افزايش درك مفهوم مطالب باعث بهتر به يادسپاري مطالب خواهد شد و به خصوص كيفيت آموزشي را بسيار بالاتر مي برد.

بله دوست عزيز موسسه نصرت هم اين دوره را برگزار مي كرد اما به نظر من آن را خيلي شاخ و برگ مي دادند در اصل براي كل تندخواني همين پست شما به علاوه يادآوري تمرين كاهش پرش به عقب كافي است. و اگر من هم آن را طول دادم به خاطر اين بود كه دوستان آن را سرسركي نگيرند.
اما من بدون استفاده از هيچ كلاسي و فقط با استفاده از منابع مختلف سرعت خواندن فارسي خودم را به حدود 10 برابر افزايش داده بودم و الان هم در فارسي سرعت بسيار بالايي دارم. براي كساني هم كه براي آمادگي انواع كنكور دوره تند خواني مي گذاشتم دو الي چهار جلسه 15 دقيقه اي بيشتر نبود اما اين دوره تاثير شگفت انگيزي در پيشرفت يادگيري دارد. و اين تمرينات نيز تا به حال باعث افزايش سرعت بيش از سه برابري من شده است اما هنوز اين سرعت تثبيت شده نيست يعني اينكه هنوز هنگام تندخواني در انگليسي كاملا نمي توانم متوجه مفهوم شوم.
خودم هم با شما گام به گام هستم.
پاسخ
تشکر کنندگان: lexington ، rasarasa ، SamiraN ، hvm ، usa.lover ، OverLord ، maaref
دوستاني كه سه گام نخست را با پشتكار انجام داده اند تا به اينجا متوجه پيشرفت چشمگير خود شده‌اند. اما فقط يك اشكال ديگر باقي مانده است و آن اشكال هم ممكن است بر اثر تمرين تندخواني به وجود آمده باشد.


گام چهارم: كاهش پرش به عقب
هنگام تمرين تندخواني گاهي براي ديدن يا فهميدن موضوع خوانده شده ناخودآگاه چشم به عقب برمي گردد. اين اشكال را پرش به عقب مي گوييم. براي كاهش پرش به عقب باز هم با همان متن اولي يا متنهاي موجود در لينكهاي زير به مدت يك هفته به صورت زير تمرين كنيد.

- هنگام تمرين تلاش كنيد در هر بار خواندن، كمي سرعت خود را افزايش دهيد.

- از تايمر استفاده كنيد. اگر از متون موجود در لينكهاي زير استفاده مي كنيد در خود صفحه تايمر موجود است.

- از يك اشاره گر استفاده كنيد. نوك اشاره گر را به صورت پرشي بين بلاكها حركت دهيد.

- هشياري شما بايد بيشتر روي اين موضوع باشد: براي ديدن دوباره كلمات و عبارات چشم خود را به عقب برنگردانيد. تمركز كنيد كه هر عبارت را فقط يكبار بخوانيد.

- كاهش مجدد سرعت شما وقتي كه تمرين كاهش پرش به عقب مي كنيد طبيعي است. بعد از اتمام تمرينها سرعت شما نسبت به نقطه كنوني افزايش چشمگيري خواهد داشت.

- درك مطلب شما در هنگام اين تمرين مجددا كاهش پيدا مي كند و روز اول و دوم اصلا نگران اين موضوع نباشيد و به آن توجه نكنيد. از روز سوم تمركز بر روي درك مطلب به همراه كاهش پرش به عقب داشته باشيد.

- از روز سه گام چهارم مي توانيد از تستهاي درك مطلب موجود در لينكهاي زير براي سنجش ميزان افزايش درك مطلب خود استفاده كنيد.


درس تندخواني به پايان رسيد. تندخواني بسيار ساده به دست مي آيد و همه درس آن در يك صفحه مي گنجد. اضافات آن براي افراد حساس اضافه شده است.

به شما تبريك مي گويم. شما با پايان اين درس به جمع افراد حرفه اي در خواندن مي پيونديد.

نكته ها:
- تمرين تندخواني انگليسي براي افراد بالاي متوسط (Upper Intermediate or Hight) مفيد است و گمان نمي كنم براي افراد متوسط يا پايينتر زياد مفيد واقع شود.

- رابطه تندخواني با درك مطلب در زمان تمرين، معكوس و پس از با تجربه شدن رابطه مستقيم خواهد داشت. به عبارت ديگر هنگامي كه شما تندخوان شويد ديگر كسي براي شما نمي نويسد كه "منظور من اين بود!!" يا "دوباره بخوان تا متوجه شوي"

- اين تمرينها براي تندخواني فارسي هم به همين صورت كاربرد دارد اما در آنجا مي‌توان در هر بار تمرين متن متفاوتي انتخاب كرد. تمرين تند خواني براي تحصيلات زير سوم دبيرستان مناسب نيست.

- افرادي كه زبان آنها در حد خود انگليسي زبانان است مي توانند سرعت خود را تا 1000 كلمه در دقيقه افزايش دهند.

مطالعه بيشتر:
سايتهاي زير منابع مفيدي براي تندخواني هستند:

تعيين زمان توقف
كليك بر روي كلمه براي توقف تايمر
سپس زمان سرعت شما را محاسبه و گروه شما را مشخص مي‌شود.


متن سبك اين سايت را ترجمه و در پستهاي بالاتر قرار داده ام.
در انتهاي هر متن لينكي براي صفحه تستهاي درك مطلب وجود دارد. تنها پس از روز دو از گام چهارم به تستهاي اين صفحات بپردازيد.


متن سبك


متن متوسط



اين صفحه و صفحه هاي زيرمجموعه آن به دلايل نقص كندخواني و روشهاي رفع آن مي پردازد.


دوستاني كه مشكل فيلترينگ ندارند مي توانند با تايپ speed reading در گوگل از منابع ويديويي يوتيوپ براي آموزش تندخواني استفاده كنند.
هميشه شاد و خوشحال باشيد.

سال نو خورشيدي بر همه ايرانيان جهان خجسته باد.
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، ساشا ، lexington ، idn ، hvm ، usa.lover ، OverLord ، maaref
سایت مطالب آموزشی کم داشت که به همت شما دوست عزیز , این کمبود مرتفع خواهد شد . بازم مطالب آموزشی بگذارید . ممنون .
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، usa.lover ، nnazi_2005 ، maaref




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان