کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شیکاگو، ایالت ایلینوی
دمای هوا یه چیزه ... چیزی که احساس می کنی (یا همون Feels like) یه چیز دیگه. وقتی باد یا بارون میاد این دوتا خیلی اختلاف پیدا می کنن. توی شیکاگو این دوتا می تونن بین 5-10 درجه اختلاف داشته باشن.
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezanz ، msar
سلام
از دوستان کسی هست که یکی دو ماه دیگه عازم شیکاگو باشه ؟
کیس نامبر : 2015as000034xx
تعداد افراد در کیس : خودم
سفارت : آنکارا
دریافت نامه دوم : 12 دسامبر
مصاحبه : فوریه
دریافت ویزا
پاسخ
تشکر کنندگان: arashmoradi ، alirezanz ، msar ، Officer
سلام بچه هاا هم خونه ای میخوااااااممممم
کیس:2015As54xx><رویت:1می><کنسول:آنکارا><فرم اولیه: 24 اگوست>

با غصه نشو همدم ، سنت شکن خود باش آزاد ترین فردی وقتی که نگی ای کاش

سر بچرخونی مسیر روبه روتو باختی هر زمستون پیش از اینکه ریشه پابندت کنه شاختو بردار و تمرین تبر کن با خودت یا بساز و دونه دونه مرگ برگاتو ببین یا بسوز و جنگلی رو شعله ور کن با خودت
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2011-11-15 ساعت 10:47)kavoshgarnet نوشته:  همانطور که بعضی از دوستان می دانند من هم در شیکاگو زندگی می کنم. متاسفانه من تا به امروز این تاپیک را ندیده بودم چون بعد از مهاجرت من ایجاد شده و من تا مدت زیادی بعد از سفر در سایت فعال نبودم و از زمانی هم که فعال شده ام فقط ارسال امروز را جستجو و موارد مورد علاقه ام را باز و می خوانم و گاهی هم می نویسم اما قبلا در ایران تقریبا همه ارسالها را می خواندم و گاهی هم بخشهای مختلف را که قبلا ایجاد شده بودند را بررسی می کردم. از این به بعد سعی می کنم بخشی از اطلاعاتم را در اینجا بنویسم.

همانطوری که دوستان نوشته اند شیکاگو شهری سرد و باد خیز است و تابستانهای نسبتا گرم و تقریبا شرجی مانند لاهیجان دارد شاید بشود آب و هوای اینجا را با چالوس هم مقایسه کرد اما برف خیلی زیادی در اینجا می بارد و زمستانهای طولانی تری دارد به علاوه اینکه اینجا کوهستانی نیست و حتی تپه با ارتفاع خیلی پایین هم خیلی کم در اینجا دیده می شود. اینجا هزینه ها کمی نسبت به متوسط آمریکا بالاتر است ولی هزینه مسکن بعد از نیویورک و کالیفرنیا در بالاترین سطح قرار دارد. اینجا به نظر می رسد از نظر اشتغال کمی از کالیفرنیا بهتر باشد و سطح دستمزد در اینجا به گمانم بعد از نیویورک (آلاسکا را در نظر نمی گیریم) در سطح بالاتری نسبت به بقیه شهرها قرار دارد. به لحاظ فرهنگ و پراکندگی قومی و نژادی اینجا از تنوع زیادی برخوردار است و حدود بیست هزار ایرانی در کل ایالت پراکنده اند اما هیچ آماری از تعداد ایرانیان داخل شیکاگو پیدا نکرده ام و از لحاظ برخورد با ایرانیانیان این شهر به نظر می رسد که مناسبترین شهر برای ایرانیان باشد. در خروجی فرودگاه اوهیر تا جایی که شنیده ام وسایل ایرانیان را جستجو نمی کنند اما در زمان ورود من، خودم دیدم که وسایل شش تا هفت چشم بادامی را جدا کرده و کاملا بررسی کردند ضمن اینکه هیچیک از وسایل خودم را در همان زمان نگاه هم نکردند. در ادارات دولتی هم همین جو برای ایرانیان حاکم است و خود آمریکاییان هم احترام زیادی برای ایرانیان قایل هستند.

دوستانی که واقعا به سرما عاجز هستند باید کمی در انتخاب این شهر و ایالت ایلینویی تامل کنند. اما دوستانی که تجربه سرما ندارند و از نظر جسمی معمولی هستند نباید زیاد به خودشان نگرانی بدهند چون در اینجا سه میلیون نفر به راحتی زندگی می کنند.
شیکاگو سیستم حمل و نقل بسیار منظم و سریع و قدرتمندی دارد که با داشتن کارت ترانزیت CTA می شود از ترن های درون شهری و اتوبوسها استفاده کرد البته ترن ها و اتوبوسها، بعضی از شهرهای اطراف را هم پوشش می هند. برای سفرهای داخل ایالتی سیستم دیگری به نام مترا وجود دارد که از مرکز شیکاگو شروع شده و در سه جهت شمال و جنوب و غرب مسیر داشته که با سرعت بیشتر از ترن و با ایستگاههای با فاصله بیشتر و تعداد حرکت کمتر از ترن دارد اما تا فاصله های خیلی دورتری را پوشش می دهد. با این اوصاف برای تازه واردینی که که تهیه ماشین مشکل است سیستم حمل و نقل عمومی اینجا کمک بسیار بزرگی است. این شهر بیشتر مزایای شهرهای بسیار بزرگ را داشته ولی بسیاری از معایب آنها را ندارد. زیبایی استثنایی و نقاط دیدنی فراوان این شهر این شهر را در تابستان ها برای توریست ها بسیار جذاب می کند اما به لحاظ فرهنگ مذهبی شدید حاکم بر این شهر این شهر را شهر شاد با مردمان خونگرم نشان نمی دهد. مردمان سفید پوست اینجا بسیار آرام و مودب هستند و رنگین پوستان کمی اکتیوتر با تحرک بیشتری هستند. این موضوع آرامش و مودب بودن برای توریست های هیجانی که دنبال تخیلیه هیجانات خود هستند تقریبا جای مناسبی نیست و برای مهاجرینی که ذاتا پر جنب و جوش و اهل شادی و خنده و جوک باشند شاید مکان افسرده آوری به نظر برسد. اما از طرف دیگر برای کسانی که دنبال موضاعات جدی، آرامش و برخورداری از احترامهای فردی هستند مکان فوق العاده ای است.
این شهر به لحاظ دانشگاهها و کالجها، کتابخانه ها و موزه ها و همچنین به لحاظ مراکز آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بسیار غنی است. ضمن اینکه در سوی دیگر این شهر مرکز پرورش بزرگترین تبهکاران تاریخ بوده و مرکز بزرگ گانگسترهای آمریکا نیز هست.

اینجا مرکز پرورش اوباما و همچنین مرکز پرورش و فعالیت آل کاپون نیز بوده است. دانشگاه شیکاکو جزو ده دانشگاه برتر دنیاست و خاستگاه مک دونالد نیز شیکاگوست.

معماری شهر شیکاگو بسیار شاخص و برجسته است اما برای بسیاری از ایرانیانی که عادت به زندگی در خانه های تازه ساز و امروزی با سیستم های تهویه مدرن و ضد صدا (آکوستیک) دارند، خانه های قدیمی و بسته با کف(پارکت) و دیواری های چوبی (فشرده مخصوص ضد حریق ولی تقویت کننده صدا) و نمای بیرونی قهوه ای تیره شیکاگو خسته کننده است. مگر برای کسانی که قادر به پرداخت اجاره ای بالای دو هزار دلار یا خرید خانه های شخصی و یا خرید نادر آپارتمانهای مدرن ولی بسیار گرانقیمت باشند. اما با همه این مشکلات زندگی در شیکاگو بسیار لذت بخش است.

حداقل اجاره خانه یک استودیو کوچک سی تا چهل متری 500 تا 600 دلار، خانه یک خوابه 700 تا 900 و دوخوابه 1000 تا 1300 دلار در ماه است و متوسط اجاره 2000 دلار است. زندگی در جنوب برای ایرانیان بسیار سخت است و تعداد بسیار کمی از ایرانیان در آنجا زندگی می کنند و بیشتر آنها در سمت شمال، شمال غرب و غرب و تعداد زیادی هم در شهرهای اطراف زندگی می کنند و تمرکز بسیار کمی دارند و بر خلاف بیشتر گروههای نژادی یا زبانی که به صورت کامیونیتی یا اجتماع محله ای زندگی می کنند ایرانیهای شیکاگو و ایالت ایلینویی دارای بیشترین پراکندگی هستند.
بسیار کامل و عالی بود
تشکر
تا خدا چی بخواد
پاسخ
تشکر کنندگان: sina454 ، fa15 ، parsy631 ، Nataliea
سلام.من در حال حاضر امریکا هستم و برای ۳ماه تابستون
(june-sep) میخام بیام شیکاگو و دنبال اتاق برای این مدت هستم.اگر کسی از دوستان اتاق داره یا کسی رو میشناسه همخونه بخواد لطفا خبرم کنید.ضمنا پسر مجرد و دانشجو هستم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-03-24 ساعت 03:14)ehsanhss نوشته:  
(2015-03-24 ساعت 00:37)jajal_sharifat21 نوشته:  خیلی حیفه .... دوستان شیکاگویی انگاری قهرن ........ حالا یه سوال ؟ درسته که میگن امنیت شیکاگو افتضاحه ؟
طبق گفته های دوستان ساکن شیکاگو
شمال و شرقش وضعیت خوبی از لحاظ امنیت داره

شرق شیکاگو عالیه اما برای آبزیان
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-16 ساعت 21:48)arashmoradi نوشته:  
(2015-03-24 ساعت 03:14)ehsanhss نوشته:  
(2015-03-24 ساعت 00:37)jajal_sharifat21 نوشته:  خیلی حیفه .... دوستان شیکاگویی انگاری قهرن ........ حالا یه سوال ؟ درسته که میگن امنیت شیکاگو افتضاحه ؟
طبق گفته های دوستان ساکن شیکاگو
شمال و شرقش وضعیت خوبی از لحاظ امنیت داره

شرق شیکاگو عالیه اما برای آبزیان

شرق درست وسط دریاچه میشیگان میشه
اي خداي مهربون ------------------ خالق هفت آسمون
تو منو رها نكن --------------------Green رو حواله كن
پاسخ
تشکر کنندگان: elahe mousavi ، arashmoradi ، alirezanz
آمار هم که گرفته بودم به بار آن چنان گیر نمیدادند. طوری شد که من دو تا ساک 27 کیلو دادم به باربری و حدودا یه 30 کیلو بار هم به انواع مختلف با خودم بردم داخل هواپیما. جوری شده بود که تمام کابینت بالای سرم وسایل من بود و دیگه جایی برای وسایل دیگه نمونده بودTongue.



امید جان فرمودی دو تا ساک 27 کیلویی.برای آوردن ساز چه باید کرد.مثلا کسی که دو تا تار یا دو تا کمونچه بخواد بیاره امکانش هست؟

(2013-06-10 ساعت 10:07)Omidooo نوشته:  
(2013-06-08 ساعت 12:08)poya123 نوشته:  با سلام
ممنون مي شم اگر يکي از دوستان قديمي ساکن شيگاگو در خصوص نحوه تهيه بليط از ايران و پروازها از تجربياتشون توضيحاتي بدهند همچنين اگر يکي از دوستان با تجربه اگر زحمت مي کشيد و يک ليست پيشنهادي از وسايلي که بهتر و به صرفه تر است که براي زندگي در شيگاگو از ايران دنبال خودمان بياوريم را اعلام مي کرد باز ممنون مي شدم


pouya123 جان

متداول ترین پرواز ها به شیکاگو ترکیش و الاتحاد است.
ترکیش میره استانبول و بعد از حدودا ۴ ساعت هواپیما از استانبول به سمت شیکاگو حرکت میکنه . من هر کسی رو که دیدم که از ترکیش استفاده کرده بود راضی بوده.
اما من خودم با الاتحاد اومدم به دلایل زیر:
اون موقع خیلی ارزون بودBig Grin. من با حدودا 850 هزار تومن (نه دلار) با یه پرواز یه طرفه به شیکاگو اومدمTongue. اون موقع ترکیش حدودا یک میلیون و چهارصد هزاری در میومد. طول پروازهم حدودا 20 ساعت بود.
آمار هم که گرفته بودم به بار آن چنان گیر نمیدادند. طوری شد که من دو تا ساک 27 کیلو دادم به باربری و حدودا یه 30 کیلو بار هم به انواع مختلف با خودم بردم داخل هواپیما. جوری شده بود که تمام کابینت بالای سرم وسایل من بود و دیگه جایی برای وسایل دیگه نمونده بودTongue.
اما به نظرم دو تا بدی داره :
اول اینکه از تهران میره ابوظبی و بعد از ابوظبی دوباره میاد از بالا سر ایران رد میشه و از آسمان ترکیه میره به سمت شیکاگو. خب این یعنی کمی مسیر اضافه ترSad.
دوم اینکه چون ابوظبی نزدیک هند و پاکستانه بیشتر مسافر ها از همون کشور ها هستند که با فرهنگ خاص خودشون و سرو صدای خودشون میشن همسفر شماSad.
اما درکل چون من یه بار میخواستم بیام تصمیم گرفتم که با الاتحاد بیام. اتفاقا در دو پرواز هم خیلی راحت بودم و میتونم بگم که حتی در حد نرمال خسته هم نشدم.


اما در مورد وسائل مورد نیاز فکر میکنم که به اندازه کافی اطلاعات گذاشتم. اما محض احتیاط باز میگم که در شیکاگو هر آنچه که فکر کنید هست. در مورد وسائل برقی هم که همه میدونن برق آمریکا با 110 ولته . شما وسیله برقی هاتو چک کنی دو حالت پیش میاد . اگه دیدی با 110 کار میکنه که خیر و برکت اگه نه که دو حالت پیش میاد. یا منصرف میشی و قید وسائل برقیتو میزنی که خیر و برکت که یا اینکه تصمیم میگیری با خودت بیارتیشون که باز دو حالت پیش میاد اگه از امثال سایت آمازون برای خرید کانورتور استفاده کردی که خیر و برکت اگه نه که مجبوری کانورتور رو با خودت تا مقصد حمل کنیBig Grin.

ضمن اینکه من حتی من گلاب ، نبات ، و انواع و اقسام آجیل رو پیدا کردم. ادرس محل خرید هام هم که دادم. لطفی کنید و دوباره اطلاعات رو مرور کنید.
موفق باشی.

بازگشت به فهرست اصلی




امید جان فرمودی دو تا ساک 27 کیلویی.برای آوردن ساز چه باید کرد.مثلا کسی که دو تا تار یا دو تا کمونچه بخواد بیاره امکانش هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-08-12 ساعت 11:52)Omidooo نوشته:  دوستان گرامی

امروزم با یه سایت اومدم که راست کار کسانیه که بچه کوچیک مدرسه رو دارن و نگران درس و مشق بچه هاشونند.

به این سایت که تشریف ببرید میتونید اطلاعات مفیدی راجع به مدرسه های دولتی بچه ها بگیرید . مثلا :
مدرسه های نزدیک محله شما کجا هستن؟
برنامه هاشون چیه؟
تقویم تحصیلیشون چه طوریه؟
بچه ها رو با چه تشکل هایی آشنا میکنن
خصوصیات مدرسه چیه؟
و خیلی اطلاعات دیگه که خیلی مفید خواهند بود.

موفق باشید.

ببخشيد تو شيكاگو مدرسه ي ايراني زير نظر آموزش و پرورش ايران نداره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: arashmoradi ، Nataliea
(2014-09-05 ساعت 05:10)parsy631 نوشته:  شیکاگو دارای حومه بسیار بزرگی است که هر یک از آن ها دارای امکانات ، مزایا و معایبی هستند. بنابراین خیلی مهم است کجا را برای سکونت انتخاب کنید. من در آرلینگتون هایتز که از شهرهای حومه شمال غرب شیکاگو است زندگی می کنم. از اینجا تا داون تان شیکاگو نیم ساعت با قطار است و مدارس بسیار خوبی دارد. بسیار امن و تمیز است. شهرهای اطراف مثل شامبرگ، ماونت پراسپک، الک گرو و ... و بسیاری از شهرهای شما ل و غرب شیکاگو را دیده ام. دوستان اگر تجربه خوبی از شهرهای مختلف دارند ممنون می شوم لطف کنند . به هر حال بسیاری از هزینه هابه همین انتخاب بستگی دارد. مثلا در حومه شیکاگو بدون ماشین بسیار سخت است و ما حتی با یک ماشین مشکل داریم و باید یکی دیگر تهیه کنیم .

kasi inja etelaii darmorede champaign o amniyato vaze zendegish nadare?
پاسخ
تشکر کنندگان: mr.foad ، Nataliea
سلام.
من من همیشه سایت numbeo رو چک میکردم و الان بیشتر از 6 ماهه که از این مسائل دور بودم. اخیرا وارد مقایسه ی قیمتها و هزینه های مسکن و ... شدم متوجه شدم بر اساس این گزارشا شیکاگو به شدت هزینه هاش توی همه چیز بالا رفته یا اینکه جاهای دیگه مثل ونکور کانادا و لوس آنجلس و خیلی شهرای دیگه همه چی ارزون شده. قیمت مسکن تا یادم میاد اینطوری نبود و تو سایت "trulia" زیر هزاردلار گزینه های خیلی بیشتری برای نمایش بود ولی الان قیمتها بسیار بالاتر نشون داده میشه.
میشه بگید نسبت به پارسال واقعا تغییری توی این شهر رخ داده ؟! تا یادم میاد شیکاگو نسبت به تورنتو هم حتی شهر خیلی ارزونتری بود الان از ونکور هم گرون تره. با لوس آنجلس داره برابری میکنه. والا واسه منم تعجب آوره فکر نمیکنم توی آمریکا یکباره انقدر تغییر رخ بده.
پاسخ
تشکر کنندگان: arashmoradi
کسی نیست عایا؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-29 ساعت 00:26)mr.foad نوشته:  سلام.
من من همیشه سایت numbeo رو چک میکردم و الان بیشتر از ۶ ماهه که از این مسائل دور بودم. اخیرا وارد مقایسه ی قیمتها و هزینه های مسکن و ... شدم متوجه شدم بر اساس این گزارشا شیکاگو به شدت هزینه هاش توی همه چیز بالا رفته یا اینکه جاهای دیگه مثل ونکور کانادا و لوس آنجلس و خیلی شهرای دیگه همه چی ارزون شده. قیمت مسکن تا یادم میاد اینطوری نبود و تو سایت "trulia" زیر هزاردلار گزینه های خیلی بیشتری برای نمایش بود ولی الان قیمتها بسیار بالاتر نشون داده میشه.
میشه بگید نسبت به پارسال واقعا تغییری توی این شهر رخ داده ؟! تا یادم میاد شیکاگو نسبت به تورنتو هم حتی شهر خیلی ارزونتری بود الان از ونکور هم گرون تره. با لوس آنجلس داره برابری میکنه. والا واسه منم تعجب آوره فکر نمیکنم توی آمریکا یکباره انقدر تغییر رخ بده.

من شخصا همچین تغییر سریعی رو حس نکردم.
پاسخ
تشکر کنندگان: barfi1 ، mr.foad
با سلام به دوستان گرامي .
براي استفاده از هواپيماهاي قطر يا الاتحاد احتياج به گرفتن ويزاي دوبي و يا قطر لازم است .؟
كيس 2000-2001 خانوادگي f4 . تكميل مدارك 2009 - 2011 . مصاحبه ابوظبي دسامبر 2014 .دريافت برگه آبي . از زمان مصاحبه تا بحال 4 بار اپديت شده ايم و بعد از 5/5 ماه كلير و يك ماه بعد از كلير ويزا دريافت كردم .متاسفانه ايميل ام باز نمي شود و اگر كاري بود پيام خصوصي بدهيد .
پاسخ
تشکر کنندگان: mr.foad
(2015-07-07 ساعت 14:34)مير منصور نوشته:  با سلام به دوستان گرامي .
براي استفاده از هواپيماهاي قطر يا الاتحاد احتياج به گرفتن ويزاي دوبي و يا قطر لازم است .؟

در صورتی بلیط شما ترانسفر باشه یعنی بعد از پرواز اول منتظر پرواز دوم باشید و در این مدت در فرودگاه بمونید نه. برای اطمینان می تونید با آزانس مسافرتی تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: maral-map




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان