2017-11-14 ساعت 12:37
سلام
پستی این اواخر گذاشته بودم مربوط به سردرگمی و تجربه خودم در عدم قبول ارسال هرگونه بسته به ایران از اول آگوست امسال توسط اداره پست امریکا.
با اینکه خبر دارم که همه با این مشکل درگیر و سر درگم هستند و اداره پست امریکا هم هیچ راهنمایی ارائه نمیکند (چون واقعا هیچی نمیدونن و فقط بخشنامه شده که بدون ITN بسته قبول نکنید و آنها هم اجرا میکنند) ولی جالب است که هیچ کس به پست من پاسخی نداد!!
بهرحال من چندین روز وقت گذاشتم و ته توه قضیه را در آوردم. متاسفانه بخاطر ذیق وقت امکان توضیح جزییات و با رسم شکل مراحل را ندارم ولی در صورت تمایل این مطلب را خبر رسانی کنید که حدالامکان ملت از سردرگمی نجات پیدا کنند.
طبق قوانین جدید همه بسته ها به مقاصد کشورهای تحت تحریم باید شماره ITN داشته باشد. قبلا این قانون برای بسته های با ارزش 2500 دلار به بالا بود. الان بجز کاغذ و سی دی و دی وی دی هر چی باشه پس میفرستن.
برای گرفتن این شماره اول باید از سایت اداره مالیات شماره کارفرمایی گرفته شود که الزاما به معنی دردسر و ثبت شرکت نیست بلکه کاملا فرمالیته هست تا به شما یک EIN بدهند.
برای این کار به سایت www.irs.gov بروید و از لینک EIN با ارائه شماره سوشال و طی مراحل ثبت نام در آخر یک شماره کارفرمایی بگیرید. در طی مراحل همه را OTHER بزنید و منظور از گرفتن این شماره را امور BANKING و در OTHER اخر هم جلوش توضیح بدهید NEED EIN TO GET ITN NUMBER IN AESDIRECT FOR USPS
در مرحله اخر حتما انتخاب کنید که شماره را بصورت فایل پی دی اف به شما بدهد و فایل مربوطه را در یک جایی ذخیره و حتما یک نسخه چاپی هم برای خودتان نگه دارید چون گمش بکنید دوباره المثنی گرفتنش از اداره مالیات مکافات است
بعد با این شماره به سایت https://www.cbp.gov/trade/automated بروید و در سمت راست بالا Apply for an Account را بزنید تا یک اکانت برای سرویس AESDIrect بسازید.
در طی ثبت نام اطلاعات را کاملا درست و حتما شماره EIN که در بالا گرفتید را وارد کنید.
بعد از اتمال ثبت نام به شما یک ایمیل ارسال میشود که در ان تا جایی که یادم هست یک لینک است که با ان یک پسورد موقتی به شما نشان میدهد.
حالا وارد سایت https://ace.cbp.dhs.gov بشوید و با یوزر نیم و پسوردی که ساخته این لاگین کنید
در این سایت از بالا Account را کلیک کنید و بعد از منوی بالا سمت چپ Exporter را انتخاب کنید و Go را بزنید
حالا در زیر همین منو یک چیزی نوشته .... filing آن را بزنید. اگر اکانتتان مشکلی نداشته باشد به یک سایت دیگر منتقل میشوید
در این سایت که پر کردنش کمی سخت است اطلاعات را تا جای ممکن درست وارد کنید. بجای اسامی شرکت فقط INDIVIDUAL بنویسید و روش ارسال را هم MAIL انتخاب کنید
هر جایی را متوجه نشدید علامت سوال جلوی آن را بزنید تا به شما توضیح بدهد که منظور چی است با اینکه این توضیح به اندازه خود منو گمراه کننده است [ایکاش فرصت داشتم با اسکرین شات همه اش را توضیح بدهم}
در مرحله اخر یک یک محتویات بسته را وارد و شماره گمرکی ان را که تریف نامبر میگویند از موتور جستجوی ان یافته و وارد میکنید و نهایتا فرم را سابمیت میکنید
بعد از چند ثانیه فرم تایید به شما نشان داده شده که در بالای آن شماره ITN است
این فرم را پرینت و با بسته به اداره پست ببرید. شماره مربوطه را بروی فرمهای گمرکی اداره پستی حتما بنویسید و خود آن برگه پرینت شده را هم به مامور پست بدهید و اصرار کنید که بصورت جداگانه و نه پشت برگه گمرکی پست روی بسته شما بچسباند
انشالا بسته شما به مقصد میرسد.
اگر واقعا امکان این مکافات را ندارید تنها راه باقی مانده استفاده از خدمات شرکتهای Freight Forwarding است که این کار را با ااکانت خودشان برای شما در قبال سی تا 50 دلار برایتان میکنند و فرم و شماره مربوطه را ایمیل میکنند. شرکتهای ایرانی هم در کالیفرنیا هستند که اصلا خود بسته را از شما میگیرند و خودشان ارسال میکنند.
پستی این اواخر گذاشته بودم مربوط به سردرگمی و تجربه خودم در عدم قبول ارسال هرگونه بسته به ایران از اول آگوست امسال توسط اداره پست امریکا.
با اینکه خبر دارم که همه با این مشکل درگیر و سر درگم هستند و اداره پست امریکا هم هیچ راهنمایی ارائه نمیکند (چون واقعا هیچی نمیدونن و فقط بخشنامه شده که بدون ITN بسته قبول نکنید و آنها هم اجرا میکنند) ولی جالب است که هیچ کس به پست من پاسخی نداد!!
بهرحال من چندین روز وقت گذاشتم و ته توه قضیه را در آوردم. متاسفانه بخاطر ذیق وقت امکان توضیح جزییات و با رسم شکل مراحل را ندارم ولی در صورت تمایل این مطلب را خبر رسانی کنید که حدالامکان ملت از سردرگمی نجات پیدا کنند.
طبق قوانین جدید همه بسته ها به مقاصد کشورهای تحت تحریم باید شماره ITN داشته باشد. قبلا این قانون برای بسته های با ارزش 2500 دلار به بالا بود. الان بجز کاغذ و سی دی و دی وی دی هر چی باشه پس میفرستن.
برای گرفتن این شماره اول باید از سایت اداره مالیات شماره کارفرمایی گرفته شود که الزاما به معنی دردسر و ثبت شرکت نیست بلکه کاملا فرمالیته هست تا به شما یک EIN بدهند.
برای این کار به سایت www.irs.gov بروید و از لینک EIN با ارائه شماره سوشال و طی مراحل ثبت نام در آخر یک شماره کارفرمایی بگیرید. در طی مراحل همه را OTHER بزنید و منظور از گرفتن این شماره را امور BANKING و در OTHER اخر هم جلوش توضیح بدهید NEED EIN TO GET ITN NUMBER IN AESDIRECT FOR USPS
در مرحله اخر حتما انتخاب کنید که شماره را بصورت فایل پی دی اف به شما بدهد و فایل مربوطه را در یک جایی ذخیره و حتما یک نسخه چاپی هم برای خودتان نگه دارید چون گمش بکنید دوباره المثنی گرفتنش از اداره مالیات مکافات است
بعد با این شماره به سایت https://www.cbp.gov/trade/automated بروید و در سمت راست بالا Apply for an Account را بزنید تا یک اکانت برای سرویس AESDIrect بسازید.
در طی ثبت نام اطلاعات را کاملا درست و حتما شماره EIN که در بالا گرفتید را وارد کنید.
بعد از اتمال ثبت نام به شما یک ایمیل ارسال میشود که در ان تا جایی که یادم هست یک لینک است که با ان یک پسورد موقتی به شما نشان میدهد.
حالا وارد سایت https://ace.cbp.dhs.gov بشوید و با یوزر نیم و پسوردی که ساخته این لاگین کنید
در این سایت از بالا Account را کلیک کنید و بعد از منوی بالا سمت چپ Exporter را انتخاب کنید و Go را بزنید
حالا در زیر همین منو یک چیزی نوشته .... filing آن را بزنید. اگر اکانتتان مشکلی نداشته باشد به یک سایت دیگر منتقل میشوید
در این سایت که پر کردنش کمی سخت است اطلاعات را تا جای ممکن درست وارد کنید. بجای اسامی شرکت فقط INDIVIDUAL بنویسید و روش ارسال را هم MAIL انتخاب کنید
هر جایی را متوجه نشدید علامت سوال جلوی آن را بزنید تا به شما توضیح بدهد که منظور چی است با اینکه این توضیح به اندازه خود منو گمراه کننده است [ایکاش فرصت داشتم با اسکرین شات همه اش را توضیح بدهم}
در مرحله اخر یک یک محتویات بسته را وارد و شماره گمرکی ان را که تریف نامبر میگویند از موتور جستجوی ان یافته و وارد میکنید و نهایتا فرم را سابمیت میکنید
بعد از چند ثانیه فرم تایید به شما نشان داده شده که در بالای آن شماره ITN است
این فرم را پرینت و با بسته به اداره پست ببرید. شماره مربوطه را بروی فرمهای گمرکی اداره پستی حتما بنویسید و خود آن برگه پرینت شده را هم به مامور پست بدهید و اصرار کنید که بصورت جداگانه و نه پشت برگه گمرکی پست روی بسته شما بچسباند
انشالا بسته شما به مقصد میرسد.
اگر واقعا امکان این مکافات را ندارید تنها راه باقی مانده استفاده از خدمات شرکتهای Freight Forwarding است که این کار را با ااکانت خودشان برای شما در قبال سی تا 50 دلار برایتان میکنند و فرم و شماره مربوطه را ایمیل میکنند. شرکتهای ایرانی هم در کالیفرنیا هستند که اصلا خود بسته را از شما میگیرند و خودشان ارسال میکنند.