کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
پرسش و پاسخ - ویزاهای مهاجرت خانوادگی
بله !!! خیلی ! دور من جور و جور آدم است که این کار را کردن و ویزا نگرفتند ، اصولا پیشنهاد نمیشه ، دلیل آن هم خیلی ساده است ، شما وقتی اقدام میکنید برای ویزا مهاجرتی ، تقاضای اقامت دائم در امریکا را میدید ، وقتی تقاضا برای ویزا دانشجوئی و یا توریستی میدهید ، در این تقاضا شما تضمین میکنید که بعد از ویزیت تان در امریکا حالا چه دانشگاه و یا به صورت توریستی ، از امریکا بر خواهید گشت ، پس هدف شما با داشتن پرونده مهاجرتی در قبل با تقاضای ویزا توریستی و یا دانشجوئی تطبیق ندارند و برای همین به شما ویزا نمیداند ! برای همین است که مثلا شما میتوانید با داشتن پرونده green card برای لاتاری هم اقدام کنید و یا اگر خواهر و یا برداری دارید از طریقه او هم اقدام کنید تا وقتی که هدف هر پرونده با دیگری مغایرتی نداره مشکلی نیست .
خواهر من سه سال پیش اقدام کرد برای ویزا توریستی با اینکه پرونده داشت در آنکارا ، به ابوظبی رفت ، و حتا مریضی مادر من هم کمکی نکرد و بهش ویزا ندادند تا اینکه دو سال پیش به آنکارا رفت و green card اش را گرفت ،چون وقتش رسیده بود ، من در هر دو سفر هم باهاش بودم ، عموی من حدود یک ماه پیش به فرانکفورت رفت و بهش ویزا نداند چون کتگوری F4 است ، دائی من با هفتاد و اندی سال از آنکارا ، ابوظبی ، اقدام کرد ا ولی بهش ویزا نمیدهند ،
در جائی که من زندگی میکنم در صفحه وب سایت سفارت امریکا آمده که کسانی که تقاضای ویزا توریستی میکنند در روز مصاحبه . ۷ دقیقه فرصت دارند که افسر را قانع کنند که از امریکا برمیگداند ! همین ! حالا من برم آنجا و بگم و یا در پرونده ام باشه که من پرونده در جریان برای مهاجرت به امریکا دارم !
من با سفارت هم که تماس گرفتم گفتند شما میتوانید این کار را بکنید ولی پیشنهاد نمیکنیم .
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، نیما6446
(2012-09-21 ساعت 20:44)YASERIZADI نوشته:  خانم الاهه
با سلام و تشکراز پاسختون...چند سوال داشتم اگه میشه جواب بدید:
1- سرویس سنتر را کی تعیین میکنه؟
2- از کجا فهمیدید سرویس سنتر کالیفرنیا 1.5 سال طول میکشه؟ من یه جا دیدم 30ماه بود(تو سایت اداره USCIS).
3- این 12 یا 13 سال از کی تا کی حساب میشه؟ از نامه دوم که NVC میده حساب میشه یا از وقتی نامه اول از USCIS میاد؟

ممنون
دوست عزیز ، شما تازه در اول راه هستی ، این پروسه برای CASE شما حدود ۱۱ تا ۱۲ سال طول میکشه ، متاسفانه هیچ استثنائی هم در آن تا الان وجود نداره که یک فرد در طول مثلا یک یا دو سال کارش درست بشه . من باز هم پیشنهاد میکنم آن آدرسی که من در همین وب سایت بشما دادم را برد و بخوانید که با مراحل مختلف مفصلا آشنا بشید .
به طور خلاصه :
شما فرم I - ۱۳۰ را پر میکنید ، بعد از آن به شما ی نامه میفرستند که این نامه به دسته ما رسید صبر کنید تا بهتان جواب بدیم که تقاضای شما قبول میشه یا نه .
بعد از آن برای شما I 797 فرستاده میشه که به طور مفصل در نوشته قبلیم توضیح دادم . در آن نامه به غیر از شماره پرونده شما سه تا تاریخ وجود داره ، Receipt Date زمانی که پرونده شما به دست USCIS رسیده ، Priority Date زمانی است که شما با این تاریخ باید بولتن ویزا را چک کنید و ببینید کی با توجه به کتگوری شما که F3 است کی نوبتتان خواهد شد ، Notice Date هم زمانی است که این نامه برای شما نوشته شده . من ۲۰۰۵ اقدام کردم و ۲۰۱۰ این نامه برای من آمد ، ولی باز هم همونطور که الهه جان عضو با سابقه و با اطلاع مهاجر سرا براتون توضیح دادند در این مقطع دیر یا زود آمدن این نامه تفاوت چندانی در پروسه کاری پرونده شما نمیکند ، آن ۱۱ ۱۲ و یا ۱۳ سال از همین Receipt Date شما حساب خواهد شد .

حالا وقتی NVC تشخیص بده که در چه زمانی پرونده شما را به جریان بندازه ، ( آن هم به خیلی چیز ها بستگی داره من آدم های مختلفی دیدم که در زمان های مختلف NVC برایشان نامه فرستاده ) برای شما نامه جدیدی میاد ، که یک نفر را به عنوان وکیل یا جایگزین در امریکا انتخاب کنید که ما بتونیم با وی ارتباط برقرار کنیم ، و بعد از آن شما وارد مرحله تکمیل پرونده میشد ، که از شما هزار جور چیز میخواهند و پول باید بریزید به حساب آن ها ، فرم پور کنید ، مدارک مثل ترجمه شناسنامه ، و غیره .

همه این کار ها رو که کردید ، معمولا در بین این مدارک فرستادن ها هم براتون نامه های به صورت CHECK LIST میاد که ازتون مدارک بیشتر و یا اصولا گیر پیش میاد ، ( من خودم تا حالا ۶-۷ تا آماده برام ، مثل یک بار زدن ، برادر من مدرک citizen بودنش را نفرستاده ، در حالی که موقع پرونده خواهر من اصلا همچین چیزی نخواستند ، اون متولد امریکاست و هیچ وقت GREEN CARD نداشته او مستقیما امریکا ای محسوب میشه ، یک بار مادرم که برای من اقدام کرده TAX RETURN ۲۰۱۱ نداره ! در حالی که مادر من به خاطر بیمارش تحت سرپرستی برادر من است . و این ذکر شده بود در مدارک برادرم ، یک بار دیگه امضاء ارجینال نیست !چون با خودکار سیاه امضاء کرده بودیم ، یک بار دیگه اصلا به شناسنامه من گیر دادن که ارجینال نیست ! چون ترجمه آن این را ثابت نمیکنه ، حالا چیکار کنی که ترجمه ثابت کنه که ارجینال است !!! خلاصه مکافاتی ! هر CASE هم با اون یکی فرق میکنه ، خواهر من هیچ یک از این مشکلات را نداشت .)

خلاصه بعد از همه این مراحل ، برای شما نامه ای میاد که بشما میگند که پرونده شما تکمیل شده باید منتظر بمونید که PD شما کورنت بشه ، دیگه در مراحل آخر انتظار نامه میاد که در چه تاریخی برید مصاحبه که اون هم ۷ خان خودش را داره .
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق
تازه قسمت خنده دار قضیه اینه که اگه خویشاوند درجه یک سیتیزن داشته باشید، حتی اگه اقدام هم نکرده باشید بهتون ویزا نمیدن. مثلا من پارسال هنوز شوهرم اصلا واسم اقدام نکرده بود و من رفتم سفارت و آفیسر بهم گفت به صرف اینکه همسرتون سیتیزنه شما نمیتونید وارد آمریکا بشید و حتی اگه برای تفریح یا درس هم بخواهید برید باید اول براتون اقدام کنن و بعد شما از طریق گرین کارت وارد آمریکا بشید!!!! البته بعدا به چندین سفارت هم ایمیل زدمو اینو پرسیدم و همشون گفتن شما فقط باید برای گرین کارت اقدام کنید تا بتونید وارد خاک آمریکا بشید و اصلا به چنین افرادی ویزا نمیدیم، چه اقدام کرده باشن، چه هنوز اقدام نکرده باشن!! مسخرست نه؟
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: abdolreza ، battosai ، نیما6446
(2012-09-22 ساعت 05:18)elahenadafy2 نوشته:  تازه قسمت خنده دار قضیه اینه که اگه خویشاوند درجه یک سیتیزن داشته باشید، حتی اگه اقدام هم نکرده باشید بهتون ویزا نمیدن. مثلا من پارسال هنوز شوهرم اصلا واسم اقدام نکرده بود و من رفتم سفارت و آفیسر بهم گفت به صرف اینکه همسرتون سیتیزنه شما نمیتونید وارد آمریکا بشید و حتی اگه برای تفریح یا درس هم بخواهید برید باید اول براتون اقدام کنن و بعد شما از طریق گرین کارت وارد آمریکا بشید!!!! البته بعدا به چندین سفارت هم ایمیل زدمو اینو پرسیدم و همشون گفتن شما فقط باید برای گرین کارت اقدام کنید تا بتونید وارد خاک آمریکا بشید و اصلا به چنین افرادی ویزا نمیدیم، چه اقدام کرده باشن، چه هنوز اقدام نکرده باشن!! مسخرست نه؟

این مشکل واقعا هست ، و خیلی هم ناراحت کننده است ، برای همه ، من تقریبا کل خانواده ام امریکا هستند ، و در این چندین سال ، مشکلات و مسائل مختلفی پیش آمده که خیلی لازم میدونستم که به امریکا برام ، حالا چه خوب و یا چه بد ، مثل ازدواج اقوام ، دوستان ، و یا حتا برادرم ، و یا مریضی بازهم بردارم و یا مادرم . والی قانون قانون است ، کاری نمیشه کرد بارش ، باز خوبه ما مثل مکزیک یا فیلیپین نیستیم ، مکزیک همسایه امریکا باید -۱۵ ۲۰ سال صبر کند ! باز من خدا را شکر میکنم که روابط هر روز حسنه تر دو کشور در سطح سیاسی تاثیر چندانی در مهاجرت خانوادگی نداشته .
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، battosai ، الهه سابق ، نیما6446
عبد الرضا جان سلام...ممنون از پاسختون
فکرکنم شما کتگوری من را اشتباه نوشتید...برادرم که سیتی زنه واسم اقدام کرده بنابراین F4 هستم نه F3...با تشکر
=========================================
(2012-09-22 ساعت 05:09)abdolreza نوشته:  دوست عزیز ، شما تازه در اول راه هستی ، این پروسه برای CASE شما حدود ۱۱ تا ۱۲ سال طول میکشه ....
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind
با سلام و عرض دورود فراوان خدمت پارسی زبانان و هموطنان این سرزمین کهن پارسی و تقدیر و تشکر از زحمات دست اندرکاران این سایت وزین
و اما سئوالاتم - برادرم و خانواده اش سیتی زن آمریکاست و 19 سال است در آمریکاست بعد از این مدت یک دعوتنامه دیدار فامیلی برای من و خواهرم از طریق وکیلش ارسال کرده که به دستمان رسیده در ضمن ما دارای سن تقریبی بالای 45 سال و متاهل میباشیم در ضمن دعوتنامه ارسالی به نام کنسول دبی میباشد چون بار اولمان است که میخواهیم اقدام کنیم هیچ تجربه و آشنایی با اقدامات پیش رو نداریم و واقعا" نمیدانیم این رفتن و آمدها به دبی یا آمریکا حدودا" برایمان با بلیط هواپیما و سایر هزینه های جانبی برایمان چقدر خرج دارد و از جهت زمانی بعد از تحویل مدارک ارسالی برادرم به سفارت آمریکا در دبی واقعا" چند خان را باید بگذرانیم تا به مرحله صدور ویزا برسیم و در پایان چه مدارکی را بایستی ترجمه کرده و یا با خود احتیاج است ببریم تا در مرحله مصاحبه قابل ارائه و اتکاء و به موفقیت بیشتر نزدیکترمان کند و در پایان این بحث داشتن کارت اعتباری در آنجا برای چیست و برای ما که نداریم چیکار ی از دستمان بر میاید و چند مرحله پله ایی بعد از تحویل پاکت حاوی مدارک دعوتنامه به کنسول دبی پیش رو خواهیم داشت و واقعا" کسی است ما را در دبی راهنمایی کند - و آدرس دقیق و جدید سفارت آمریکا در دبی و شماره تلفنی جهت جوابگویی به سئوالا تمان اگر امکان داره برایم بنویسید - لطفا" در صورت قبول زحمت راهنمایی - به آدرس ایمیلم ارسال نمائید - بی صبرانه منتطریم.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
تشکر کنندگان:
(2012-09-22 ساعت 01:26)نیما6446 نوشته:  من حدود 6 سال و چند ماه که داره از تاریخ pd من میگذره و الان در کتگوری F2B هستم و تا چند ماه دیگه با Citizenشدن... به کتگوری F1 منتقل میشم. درسته که میگن معمولا قانون اینجوری که کسی که پرونده مهاجرتی داره شانسش واسه گرفتن ویزاههای دیگه خیلی خیلی کمه یا حتی صفر... ولی میخواستم بدونم کسی از بین شما و یا دوستانتون یا اقوام بودن که با وجود پرونده مهاجرتی واسه ویزای دانشجویی یا توریستی اقدام کرده باشه و نتیجه ای هم داده باشه ؟
سپاسگذارم

با سلام

بله دوست عزیز مادر من و خواهرم با وجود داشتن پرونده مهاجرت خانوادگی به راحتی با دعوت نامه داییم که سیتیزن هستن همین 5 ماهه پیش ویزایه توریستی گرفتن و رفتن و هیچ مشکلی نبود حتی افیسر بهشون گفته بود اگه بقیه خانوادتون هم همراهتون بودن بهشون ویزا میدادیم

زن داییه من هم با داشتن پرونده مشابه ما تا حالا با دعوت نامه خواهرش دو بار توریستی رفته و اونم مشکلی نداشته من تعجب میکنم چه طور بعضی از دوستان با این قطعیت میگن ویزا نمیدن!!!!!!!!!!!

اگه قرار بود به اونهایی که بستگان سیتیزن دارن ویزایه دیگه ای ندن به ما اصلا نباید میدادن چون که خانواده یه مادر من بسیاریشون تویه امریکا سیتیزن هستن و خود افیسر هم با وجود دانستن این مطلب ویزا رو بهشون داد
كتگوري F3
تاريخ اپلاي 2004 AUG
کیس نامبر  ABD2010


پاسخ
تشکر کنندگان: girl ، نیما6446 ، الهه سابق ، f1f
خوب من بارها با سفارت های مختلف و NVC مکاتبه کردم و این قضیه رو پرسیدم ولی همیشه جوابشون این بوده که باید از طریق گرین کارت اقدام کنید. اگه به من ویزا میدادن انقدر بدبختی نمیکشیدم Sad
از کدوم سفارت اقدام کردن؟ اگه بشه ویزا بگیرم که عاااالی میشه
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: girl ، amir2640 ، GBUSA ، f1f
دوست عزیز آیا برادرتان برای شما پرونده مهاجرتی تشکیل داده یا نه؟
بطور کلی به کسانی که پرونده مهاجرتی دارن ویزا نمیدن ولی استثناهایی هم هست.
شما براحتی از طریق آژانسها میتوانید وقت سفارت بگیرید و نیازی به داشتن کارت اعتباری ندارید.
برای شروع باید هر دوی شما فرم ds160 را هر کدوم جداگانه پر کنید. این فرمها توی سایت سفارتها هستن و اگه خودتون نمیتونید پر کنید خیلی از آژانسها این کارو میکنن. بعدشم از طریق آژانس وقت میگیرید. نفری هم 140 دلار به بانک الوطنی ابوظبی باید بپردازید که همه توی دبی چندین شعبه داره. اگر این کار هم براتون مقدور نیست آژانسها انجام میدن و توی دبی دم در هتل بهتون رسیدشو میدن.
پس شد فرم ds160 و وقت سفارت و رسید پرداخت بانکی.
مدارکی که باید ببرید:
پرینت تاییدیه فرم ds160- دو قطعه عکس 5 در 5- پرینت تاییدیه وقت سفارت- فیش پرداختی- ترجمه شناسنامه ها و عقدنامه ها تون به اضافه اصلشون- اصل و کپی پاسپورتهاتون- اصل و ترجمه کارت ملی- دعوتنامه- پرینت 6 ماه گذشته حساب بانکیتون که نشون بده حدودا 10 میلیون توی حسابتون هست- ترجمه سند ملکی تون یا اجاره نامه- ترجمه گواهی اشتغال به کار و اصولا هر مدرکی که نشون بده شما در ایران وابستگی هایی دارید و حتما به ایران بازخواهید گشت. اگر همراه همسر و فرزندانتون بخواهید برید شانستون بسیار کم هست. و در نظر داشته باشید به تعداد افرادی که هستید باید فرم پر کرده و وقت بگیرید و پول پرداخت کنید.

در مورد آدرس سفارت هیچ نگران نباشید. شما توی هر هتلی که توی دبی باشید، از دم در هتل که بیاید بیرون، به هر تاکسی که بگید US embassy صاف میبره تون دم در سفارت. فقط حتما ساعت 7 صبح دم سفارت باشید.
در مورد هزینه ها هم با تور حدودا نفری 700-800 تومن براتون در میاد. و اگه ویزا بهتون بدن، 2 حالت داره: یا میگن پاسپورتتونو بذارید پیش ما و ما ویزا رو به آدرس هتل براتون پست میکنیم که در این حالت مثلا اگه تور شما 4 روزه بوده باشه، شما باید زنگ بزنید به آژانستون و بگید میخواهید پروازتونو کنسل کنید و چند روز دیگه برمیگردید. بعدش هم با هتل صحبت کنیدو اقامتتون توی هتلو تمدید کنید. اگه پروازتون ماهان باشه که میرید دفترش توی دبی و خودتون کنسل میکنید و برای چند روز بعد دوباره بلیط میخرید.
حالت دوم هم اینه که بهتون میگن شما ویزا میتونید بگیرید ولی تشریف ببرید ایران و سایت سفارتو چک کنید و هر وقت اسمتون در اومد، یه نفرو همراه با پاسپورتهاتون بفرستید سفارت تا ویزاتونو بگیرید.
این کار رو آژانسها هم میکنن و بهش میگن پیکاپ. و یه مبلغی میگیرن و پاسپورتهاتونو ایران ازتون میگیرن و میدن دست عواملشون و اونا ویزا رو میگیرن و توی ایران تحویلتو میدن و شما نیازی نیست خودتون دوباره برید دبی و هزینه کنید. ولی من به شخصه این کار رو توصیه نمیکنم. چون اومدیمو پاسپورتتون گم شد، اونوقت چی؟
ویزا ازدواجی/اقدام اول ژانویه 2012/ اپروو: اول جون/گرفتن کیس نامبر آخر جولای/تکمیل مدارک در NVC: سوم ژانویه 2013/مصاحبه: آخر اپریل 2013/ویزا یکضرب از ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان:
[quote='elahenadafy2' pid='217974' dateline='1348606498']
خوب من بارها با سفارت های مختلف و NVC مکاتبه کردم و این قضیه رو پرسیدم ولی همیشه جوابشون این بوده که باید از طریق گرین کارت اقدام کنید. اگه به من ویزا میدادن انقدر بدبختی نمیکشیدم Sad
از کدوم سفارت اقدام کردن؟ اگه بشه ویزا بگیرم که عاااالی میشه


از سفارت امریکا تویه دبی

شاید اگه ما هم ازشون میپرسیدیم میگفتن نمیشه
شما به یکی از اشناهاتون که سیتیزنه یا گرین کارت داره(البته بهتره در صورت امکان سابقه مالیاتی قوی داشته باشه این براشون خیلی مهمه که طرف بتونه از پس مخارج شما بر بیاد ) بگید برتون دعوت نامه به اضافه یه اون مدارکی رو که اقا ارش (rs232 ) تویه این قسمت نوشتنو کاملا براتون بفرسته وبعد فرمها رو پر کنید و برید سفارت

http://mohajersara.com/thread-3331.html

البته فکر کنم اون کسی که براتون دعوت نامه میفرسته باید یکی به جز همسرتون باشه و گرنه میفهمن مثلا در پرونده مادرم مادر بزرگم برامون اقدام کرده ولی دعوت نامه رو داییم برشون فرستاده اصلا تو سفارت نفهمیدن فقط افیسر میدونست که کدام یک از بستگانه مادرم اونجان و یک سری سوالاتی که از همه میپرسند وتمام اصلا نپرسیده بود برایه گرین کارت اقدام کردین یا نه یا سوالاتی ازین قبیل حتی یکی از اشناهایه دیگمون هم تا حالا به همین شکل چندین بار رفتن منم اول مثل شما فکر میکردم که ویزا به ما نمیدن ولی بعد که دیدیم به زن داییم دادن ما هم اقدانم کردیم و شد
كتگوري F3
تاريخ اپلاي 2004 AUG
کیس نامبر  ABD2010


پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، نیما6446 ، f1f
با سلام:
من کیسم F2B است و مادرم برای من درخواست داده ولی ایشون هنوز بعد از 8 سال سیتیزن نشده. من چند ماه قبل به ایروان برای مصاحبه رفتم و به من گیر دادن گفتن شما باید ثابت کنی که مادرت می خواد در آمریکا بماند. برای این کار باید یک اجاره نامه که نشان دهد مادر من یک جا در آمریکا خریده و یا اجاره کرده است آماده کنم که به آن Domicile یا محل اقامت می گند.
حالا دوستان کسی می دونه در آمریکا چطوری می شه یک اجاره نامه را قانونی کرد؟ آیا در آمریکا سازمانی وجود داره که بشه یه اجاره رو قانونی کرد؟ آیا لازمه که اجاره نامه رو جایی ببرم در آمریکا و اون رو قانونی کنم یا فقط همون اجاره نامه رو که دستی بین دو طرف نوشته شده رو قبول می کنند؟
حقیقتا یکی از بستگان در آمریکا می خواد یک اجاره نامه برای مادر من بنویسه که ایشان اونجا را اجاره کرده آیا فکر می کنید این اجاره رو تو سفارت قبول می کنند. آیا این کار کار درستی هست؟
دوستان من خیلی عجله برای این کار دارم اگر کسی اطلاعاتی راجب به Domicile و اجاره نامه داره خیلی ممنون می شم من رو راهنمایی کن
پاسخ
تشکر کنندگان:
اجاره نامه دستی در امریکا اصلا وجود نداره ! شما باید قرار داد بنویسید که برای taxe سالیانه اداره مالیات مورد استفاده قرار میگیره وصاحب خانه باید مقداری از پول اجاره خانه را به صورت مالیات پرداخت کند . اگر دستی این کار را بکنید ممکنه برای خود صاحب خانه مشکل پیش بیاد که داره از مالیات اجاره فرار میکند ! بعد از ۸ سال اگه مادر شما هنوز آدرس ثابت و از خودش نداره ، این به این معنی است که در امریکا سکونت نداره و فقط چند وقت یکبار میاد و میره ، چیزی که جدیدا من در جاهای مختلف و این سایت هم باهاش زیاد برخورد کردم, که به عنوان سندی برای تایید اقامت اقدام کننده برای متقاضی ویزا در هنگام مصاحبه درخواست شده .
- سند خانه یا اجاره نامه یکی از آنهاست ، شما باید ثابت کنید که مادر شما در امریکا زندگی میکنند ، و مدارکی مثل ، قبض تلفن ، پزشک خانواده ، نسخه ، عکس ، مالیات و غیره مورد نیاز است .
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammadacf ، f1f ، dreamer60
(2012-10-17 ساعت 20:56)abdolreza نوشته:  اجاره نامه دستی در آمریکا اصلا وجود نداره ! شما باید قرار داد بنویسید که برای taxe سالیانه اداره مالیات مورد استفاده قرار میگیره وصاحب خانه باید مقداری از پول اجاره خانه را به صورت مالیات پرداخت کند . اگر دستی این کار را بکنید ممکنه برای خود صاحب خانه مشکل پیش بیاد که داره از مالیات اجاره فرار میکند ! بعد از ۸ سال اگه مادر شما هنوز آدرس ثابت و از خودش نداره ، این به این معنی است که در آمریکا سکونت نداره و فقط چند وقت یکبار میاد و میره ، چیزی که جدیدا من در جاهای مختلف و این سایت هم باهاش زیاد برخورد کردم, که به عنوان سندی برای تایید اقامت اقدام کننده برای متقاضی ویزا در هنگام مصاحبه درخواست شده .
- سند خانه یا اجاره نامه یکی از آنهاست ، شما باید ثابت کنید که مادر شما در آمریکا زندگی میکنند ، و مدارکی مثل ، قبض تلفن ، پزشک خانواده ، نسخه ، عکس ، مالیات و غیره مورد نیاز است .

با تشکر از جوابتون.
دقیقا این مشکلی شما گفتید برای من پیش اومده و من دارم مدارک برای این کار آماده می کنم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
من در امریکا زندگی نمیکنم در اروپا هستم ، منم مثل تو در گروه F2b هستم ، و تازه بعد از ۹ سال مادر من تازه هفته پیش امتحان citizenship داشت، ولی به خاطره بیماری مدتی امریکا نبود ولی برای citizen شدن حتا آن را قبول نکردند ، و باید کامل زمان را میگذارند در امریکا , در اینجا بعد از اینکه قرار داد بین دو طرف امضاء میشه باید بره اداره مالیات ثبت بشه ، اونجا یک فرم است که پر میکنند و ثبت میشه اون موقع قانونیست . فکر میکنم روند در امریکا هم اینگونه باشه ، منتها باید یک search مختصر انجام بدین چون ممکنه ایالات مختلف چیز های دیگری بخواهند .
اگر داری سعی میکنی که مدارک تهیه کنی ، دکتر خیلی خوب است ، عکس با مثلا یک مجله یا روز نامه در تاریخ نزدیک فرستادن این مدارک خوبه ، اگه کلاسی جائی میران حتما خوبه ، میتواند ثبت نام کنند اگه نمیرن ، چیزی که ثابت کنه فعالیت روزمره دارند در آنجا ،
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، dreamer60 ، mohammadacf ، الهه سابق
(2012-10-17 ساعت 21:59)abdolreza نوشته:  من در آمریکا زندگی نمیکنم در اروپا هستم ، منم مثل تو در گروه F2b هستم ، و تازه بعد از ۹ سال مادر من تازه هفته پیش امتحان citizenship داشت، ولی به خاطره بیماری مدتی آمریکا نبود ولی برای citizen شدن حتا آن را قبول نکردند ، و باید کامل زمان را میگذارند در آمریکا , در اینجا بعد از اینکه قرار داد بین دو طرف امضاء میشه باید بره اداره مالیات ثبت بشه ، اونجا یک فرم است که پر میکنند و ثبت میشه اون موقع قانونیست . فکر میکنم روند در آمریکا هم اینگونه باشه ، منتها باید یک search مختصر انجام بدین چون ممکنه ایالات مختلف چیز های دیگری بخواهند .
اگر داری سعی میکنی که مدارک تهیه کنی ، دکتر خیلی خوب است ، عکس با مثلا یک مجله یا روز نامه در تاریخ نزدیک فرستادن این مدارک خوبه ، اگه کلاسی جائی میران حتما خوبه ، میتواند ثبت نام کنند اگه نمیرن ، چیزی که ثابت کنه فعالیت روزمره دارند در آنجا ،

خیلی ممنون از راهنمایی
یعنی شما هم به دلیل همین موضوع نتونستین ویزا بگیرین؟
خیلی بده بعد از این همه سال انتظار آدم به همچین مشکلی بر بخوره.
من مخوام بگم یک خط تلفن ثابت یا خط موبایل آبونمان دار تهیه کنن یه چیزی که قبض داشته باشه و ماهیانه باید پرداخت بشه.
کلاس هم خیلی خوبه که شما گفتید. مثلا کلاس زبان
پاسخ
تشکر کنندگان: الهه سابق ، abdolreza




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان