کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بولتن ویزا و کارنت شدن شماره‌ها
دوست عزیز، مورد شما یه جورایی مثل مورد من هست. اما با این تفاوت که فکر میکنم شما خیلی دیر این نامه رو برای KCC فرستادین، چونکه الان دیگه کیس شما کارنت شده و اگه در فرم 122 به این موضوع که ترجیح میدین به جای آنکارا ابوظبی باشه، اشاره نکرده باشین، طبق کارنت شدنتون دیگه مصاحبه شما برنامه ریزی شده برای آنکارا. و این موضوع تغییرتون رو سخت میکنه، اما شما طبق نامه ای که من ازشون دریافت کردم و گفته بودند که درصورت اینکه مصاحبه شما برنامه ریزی شده باشه، شما باید به سفارتی که مصاحبه برنامه ریزی شده ایمیل بزنین و بهشن بگین که این تصمیم رو دارین و اگه میتونن تغییرش بدهند به ابو ظبی. در غیر این صورت kCC نمیتونه برای شما کاری بکنه. امیدوارم که تونسته باشم مقصودم به شما رسونده باشم
[/quote]
خیلی ممنونم ، من به آنکارا هم ایمیل زدم . حالا خدا کنه تاریخمو عوض نکنن و مصاحبم کلا عقب نیفته Sad
شماره کیس:**2013AS9
ارسال فرمها:23 جون 2012 - ایمیل
کارنت شدن:Sep 2012
تاریخ اعلام مصاحبه:18 Oct
تاریخ و مکان: اواسط دسامبر-ابوظبی
کلیر: بعد از 30 روز
تشکر کنندگان:
شش هزار ایرانی برنده لاتاری گرین کارت؛ مراحل بعد برای برندگان
قرعه کشی وزارت خارجه آمريکا برای تعيين برندگان واجد شرايط انجام مصاحبه و دريافت اقامت دائم يا کارت سبز در ماه مه سال جاری انجام شد. برندگان اين قرعه کشی تا آخرماه سپتامبر، ۹ مهر ماه ، فرصت دارند با کنسولگری های آمريکا تماس گرفته و برای انجام مصاحبه اقدام کنند. ادامه

قرعه کشی وزارت خارجه آمريکا برای تعيين برندگان واجد شرايط انجام مصاحبه و دريافت اقامت دائم يا کارت سبز در ماه مه سال جاری انجام شد. برندگان اين قرعه کشی تا آخرماه سپتامبر، ۹ مهرماه، فرصت دارند با کنسولگری های آمريکا تماس گرفته و برای انجام مصاحبه اقدام کنند.

در سال جاری ميلادی نزديک به ۳۷۰ هزار نفر از ايرانيان برای شرکت در قرعه کشی کارت سبز آمريکا شرکت کرده بودند که از بين واجدين شرايط بيش از شش هزار نفر به قيد قرعه برنده شدند و به مرحله بعدی راه يافتند.

سارا گرو ، يکی از مسئولين فارسی زبان امور کنسولی وزارت خارجه آمريکا در آغاز گفت و گويی با رادیو فردا می گويد که وزارت خارجه با هيچ ايرانی تماس نگرفته و ای ميل هايی که عده ای از ايرانيان در مورد دريافت کارت سبز دريافت کرده اند تقلبی است.

سارا گرو: يک ماه و نيم است که هر روز تقريبا ده تا ايميل می گيرم از افرادی که ايميل های مربوط به قرعه کشی ويزا را دريافت کرده اند و می خواهند تاييد کنند که آيا اين ايميل ها درست است يا تقلبی؟

متاسفانه همه اين ايميل ها تقلبی است. بنابر اين می خواستم توضيح بدهم که تنها راه موجود برای درخواست شرکت در برنامه لاتاری يا قرعه کشی گرين کارت، از طريق وب سايت وزارت امور خارجه آمريکاست که به طور سالانه در پاييز هر سال برگزار می شود. اگر تا کنون در اين برنامه کسی ثبت نام نکرده است درباره اين برنامه ما تماس نخواهيم گرفت.

يعنی وزارت امور خارجه آمريکا با هيچ ايرانی تماس نمی گيرد؟

الان ما هيچ تماسی نمی گيريم. خود متقاضی بايد به وب سايت ما سر بزند، به آدرس www.dvlottery.state.gov و از آنجا چک کند. اين تنها راهی است که شرکت کنندگان در برنامه لاتاری می توانند از طريق آن ببينند که آيا برای ادامه روند ويزا انتخاب شده اند يا خير؟

کسانی که اسم شان به عنوان برنده اعلام می شود فقط اين حق را دارند که برای مصاحبه و درخواست ويزا اقدام کنند. وقتی برای مصاحبه مراجعه کردند در آن زمان است که کنسول تصميم می گيرد که آيا به متقاضی ويزا تعلق خواهد گرفت يا نه؟
سارا گرو ، از مسئولين فارسی زبان امور کنسولی وزارت خارجه آمريکا

چرا امسال وزارت امور خارجه آمريکا تصميم گرفته است که قرعه کشی در دو مرحله انجام شود؟

هر سال پنجاه هزار ويزای مهاجرتی از طريق قرعه کشی به متقاضيان از سراسر دنيا و از جمله ايران داده می شود. اگر بعد از قرعه کشی اول که در ماه می هر سال انجام می گردد، تعداد پذيرفته شدگان که شرايط لازم را داشته باشند از ۵۰ هزار نفر کمتر باشد، ممکن است برای جبران آن کمبود بعد از اول اکتبر دوباره يک قرعه کشی مانند قرعه کشی ماه می انجام شود و تعداد بيشتری از متقاضيان قرعه کشی آن سال انتخاب شوند.

اين هنوز مشخص نيست، به همين دليل هم متقاضيان بايد حتی بعد از قرعه کشی اول شماره کنفرميشن يا شماره تاييد خودشان را حفظ کنند تا اگر قرعه کشی دوم انجام شد، بتوانند نتايج درخواست خود را چک کنند.

خانم گرو، برای سال آينده چند متقاضی ايرانی داشتيد و چند نفر از آنها برنده شدند؟

برای سال ۲۰۱۳ تعداد ۳۶۹ هزار ايرانی در اين قرعه کشی شرکت کردند و از اين تعداد، شش هزار و ۲۹ نفر برای طی مراحل مصاحبه ويزا و مراحل ديگر انتخاب شدند.

ايرانيانی که برنده قرعه کشی شده اند تا کی مهلت دارند که مراجعه کنند و مقدمات کار را برای سفر به آمريکا فراهم نمايند؟

تا روز سی ام سپتامبر

و اگر تا آن تاريخ نتوانند مراجعه کنند چه خواهد شد؟

ديگر نمی شود و آنها بايد برای سال بعد از آن اقدام کنند.

خانم گرو، سوال مهمی که بسياری از ايرانيان شرکت کننده می پرسند اين است که بعد از قبول شدن، مدارکی که بايد تهيه کنند چيست و مثلا برخی بر اين باورند که اسپانسر داشتن خوب است و برخی می گويند که اسپانسر داشتن خوب نيست؟ نظر شما در اين مورد چيست؟

متقاضيان می توانند همه اطلاعات لازم را در اين مورد از طريق وب سايت ما به دست بياورند. مهمترين فرمی که بايد پر کنند فرم DS 230 است که می توانند آن را از طريق اينترنت پرکنند.
ولی در همان وب سايتی که مال وزارت امور خارجه است متقاضيان می توانند شماره خود را چک کنند و همان جا به تفصيل در مورد همه مدارک و همه فرم های مورد نياز توضيح داده شده است.
در مورد موضوع اسپانسر بايد بگويم اين موضوع خيلی پيچيده است و خيلی در اين مورد در وب سايت ما و وب سايت همه کنسول گيری های ديگری که ايرانی ها را قبول می کنند اطلاعات وجود دارد.

ايرانی هايی که قبول شده اند در کدام شهرها می توانند برای انجام مصاحبه به کنسولگيری های آمريکا مراجعه کنند؟

الان بيشتر ايرانی ها يا به آنکارا يا به ابوظبی و يا به ايروان می روند ولی کسانی که در کشورهای ديگری زندگی می کنند و اقامت دارند، می توانند از طريق کنسولگری آمريکا در کشور خودشان اقدام نمايند. مثلا ايرانی هايی که در مالزی با ويزای کار و يا تحصيل زندگی می کنند و از همان جا اقدام به شرکت در قرعه کشی کرده اند می توانند از همان جا اقدام کنند.

آيا برای ايرانی ها تعداد مشخصی گرين کارت تعيين شده است يا بر اساس تعداد متقاضيان در منطقه تصميم گرفته می شود؟

تعداد مشخصی برای هيچ کشوری در نظر گرفته نشده است. بلکه تعداد مشخص برای منطقه هست. منطقه آسيا شامل ايران است و آسيا می تواند به طور کلی حد اکثر هفت هزار و ۹۰۰ شخص برنده داشته باشد.

کسانی که انتخاب می شوند برای مصاحبه مراجعه می کنند ولی هيچ تضمينی نيست که حتما ويزا را دريافت خواهند کرد. آنها بايد واجد شرايط دريافت ويزای لاتاری باشند.

کسانی که ويزا را دريافت می کنند بعد از اينکه وارد آمريکا می شوند، گرين کارتشان را دريافت می کنند.

يعنی برنده شدن در قرعه کشی به اين معنا نيست که الزاما تمام اسامی اعلام شده گرين کارت آمريکا را دريافت می کنند؟

دقيقا اين طور است. کسانی که اسم شان به عنوان برنده اعلام می شود فقط اين حق را دارند که برای مصاحبه و درخواست ويزا اقدام کنند. وقتی برای مصاحبه مراجعه کردند در آن زمان است که کنسول تصميم می گيرد که آيا به متقاضی ويزا تعلق خواهد گرفت يا نه؟
شماره کیس: 2013AS-مصاحبه :اپریل2013-هزینه ها :خیلی- دریافت ویزا آگوست 2013 .
از بخت ياري ماست شايد ، كه آنچه مي خواهيم ، يا به دست نمي آيد، يا از دست مي گريزد .
تشکر کنندگان: aziking ، barmak ، hoj_s000 ، sweety.alireza ، shimoda ، KOUROSHAVIN ، mahmoodi.h
[/quote]
بنده خداها کلاً قات زدن با این جوابای پرت و پلاشون!!! البته شما هم جملت (مخصوصاً جمله اولت) کم پرت و پلا نیست!!!

[/quote]

آره خب Big Grin آخرشم ازشون عذر خواستم که انگلیسیم بده . اما فکر کنم منظورمو رسوندم بهشون .
شماره کیس:**2013AS9
ارسال فرمها:23 جون 2012 - ایمیل
کارنت شدن:Sep 2012
تاریخ اعلام مصاحبه:18 Oct
تاریخ و مکان: اواسط دسامبر-ابوظبی
کلیر: بعد از 30 روز
تشکر کنندگان: enchantress_boy ، armin1 ، rezagh ، barmak
آخر یکی به ما نگفت با کیس نامبر 9000 ما رو واسه مصاحبه دعوت میکنن یا نه...
آقا اگه علمشو دارین خوب به مام بگین بخدا ثواب داره!
کیس نامبر: ××91 کنسولگری: ابوظبی تاریخ مصاحبه: ٢١ تیر ماه 92 وضعيت فعلي:کلیر ١٧ آگوست ٢٠١٣ دریافت ویزا : ٩ سپتمبر ٢٠١٣
تشکر کنندگان: pooya.n
(2012-09-01 ساعت 17:01)afshin sadeghi 2 نوشته:  آخر یکی به ما نگفت با کیس نامبر 9000 ما رو واسه مصاحبه دعوت میکنن یا نه...
آقا اگه علمشو دارین خوب به مام بگین بخدا ثواب داره!

بله
حتما
صد در صد
انشاله نهایتا تا زمستون (البته قطعیتی نداره)
تشکر کنندگان: sayeh_m ، mani.iht ، barmak ، payam62 ، afshin sadeghi 2 ، 3pideh
درصورتیکه تعداد ایرانیان اعلامی حتی دوسوم کل باشد احتمالا کیس نامبرهای بالا تا اخر سال کارنت میشند
تشکر کنندگان: mani.iht ، barmak ، 3pideh
(2012-09-01 ساعت 17:03)pooya.n نوشته:  
(2012-09-01 ساعت 17:01)afshin sadeghi 2 نوشته:  آخر یکی به ما نگفت با کیس نامبر 9000 ما رو واسه مصاحبه دعوت میکنن یا نه...
آقا اگه علمشو دارین خوب به مام بگین بخدا ثواب داره!

بله
حتما
صد در صد
انشاله نهایتا تا زمستون

دوست عزیز
هیچکس نمیتونه با قاطعیت در این خصوص نظری بده. امسال یه مقدار سیستم شماره دهی کیسها با چند سال اخیر متفاوت هست، ضمنا تعداد برندگان ایران هم بیسابقه است.
انشالا همه بچه ها میرن برای مصاحبه، فقط توصیه میکنم از حالا هیچ تغییر جدی و بزرگی توی زندگیتون ندین بر پایه قطعیت دریافت ویزا.
تاریخ مصاحبه تون رو هم فکر میکنم اردیبهشت یا خرداد سال آینده باشه. (این نظر منه و هیچ قطعیتی نداره)

موفق باشین
تشکر کنندگان: roeentan ، payam62 ، rezagh ، afshin sadeghi 2 ، pooya.n ، barmak
دوستان ببخشید منظور خانم سارا گرو از اینکه گفته ایرانیان قبول شده تا 30 سپتانبر مهلت دارند برای مصاحبه و ویزا اقدام کنند چیه؟!!!!!!
یعنی همه ایرانیها تا اون موقع کارنت شده اند که اقدام بکنند؟ مگه همینجوری میشه مدارک مرحله دوم رو بفرستیم سفارت اونها در آنکارا؟!
تشکر کنندگان: 3pideh
(2012-09-01 ساعت 18:10)Almond نوشته:  دوستان ببخشید منظور خانم سارا گرو از اینکه گفته ایرانیان قبول شده تا 30 سپتانبر مهلت دارند برای مصاحبه و ویزا اقدام کنند چیه؟!!!!!!
یعنی همه ایرانیها تا اون موقع کارنت شده اند که اقدام بکنند؟ مگه همینجوری میشه مدارک مرحله دوم رو بفرستیم سفارت اونها در آنکارا؟!

منظور 30 سپتامبر 2013 هست.
تشکر کنندگان: Almond ، barmak ، hamedhamed
(2012-09-01 ساعت 12:59)moji1361 نوشته:  دوست عزیز، مورد شما یه جورایی مثل مورد من هست. اما با این تفاوت که فکر میکنم شما خیلی دیر این نامه رو برای KCC فرستادین، چونکه الان دیگه کیس شما کارنت شده و اگه در فرم 122 به این موضوع که ترجیح میدین به جای آنکارا ابوظبی باشه، اشاره نکرده باشین، طبق کارنت شدنتون دیگه مصاحبه شما برنامه ریزی شده برای آنکارا. و این موضوع تغییرتون رو سخت میکنه، اما شما طبق نامه ای که من ازشون دریافت کردم و گفته بودند که درصورت اینکه مصاحبه شما برنامه ریزی شده باشه، شما باید به سفارتی که مصاحبه برنامه ریزی شده ایمیل بزنین و بهشن بگین که این تصمیم رو دارین و اگه میتونن تغییرش بدهند به ابو ظبی. در غیر این صورت kCC نمیتونه برای شما کاری بکنه. امیدوارم که تونسته باشم مقصودم به شما رسونده باشم
خیلی ممنونم ، من به آنکارا هم ایمیل زدم . حالا خدا کنه تاریخمو عوض نکنن و مصاحبم کلا عقب نیفته Sad
[/quote]
خواهش میکنم ، آقا اگه میخوای که وقت مصاحبه ت عقب نیفته و کلاً نظرت عوض شده ، یک بار دیگه به آنکارا ایمیل بزن و بهشون بگو که نظرت عوض شده و نمیخواد مدارکت رو بفرستن به ابوظبی ، چون این احتمال داره به خاطر اینکه سفارت آمریکا در آنکارا خیلی سرشون شلوغه ، سریع به خواسته شما جواب مثبت بدهند و بفرستن مدارکت رو .
شماره کیس:***2013AS1 *مصاحبه: 10 DEC آنکارا*کلیرنس : 18 سپتامبر بعد از 282 روز انتظار ،هتل7شب:374$، مدیکال:203$، غذا و تاکسی:106$،ترجمه:306T
سفرنامه
تشکر کنندگان: moji1361 ، 3pideh
دوستان کسی نامبر نزدیک 3000 به نظرتون کی کارنت میشه و تاریخ مصاحبه اش کی می افته؟
تشکر کنندگان: 3pideh
(2012-09-01 ساعت 21:48)talayeh2013 نوشته:  دوستان کسی نامبر نزدیک 3000 به نظرتون کی کارنت میشه و تاریخ مصاحبه اش کی می افته؟

دسامبر یا ژانویه
€€€ ღ 2013AS آنکارا ۳ نفر ღ آخر نوامبر ღ کلیرنس118 روز ღ سفرنامهاطلاعات کلیرنس منتظر سرا‫۱۱۸ مهاجرسرا
تشکر کنندگان: ASALI ، rezagh ، Ali DV-2013 ، saeed2568 ، hamedhamed
(2012-09-01 ساعت 21:57)sayeh_m نوشته:  
(2012-09-01 ساعت 21:48)talayeh2013 نوشته:  دوستان کسی نامبر نزدیک 3000 به نظرتون کی کارنت میشه و تاریخ مصاحبه اش کی می افته؟

دسامبر یا ژانویه


چرا اینقدر دیر؟ من فکر کردم که اکتبر به مصاحبه دعوت میشیم؟
قایقی باید ساخت
تشکر کنندگان: saeed2568 ، 3pideh
سری اول کارنتی ها که زیر 1900 هستند برای مصاحبه در اکتبر دعوت خواهند شد که البته هنوز برای کسی نامه زمان مصاحبه نیومده متاسفانه...
2013ASxxx فقط خودم / آنکارا
مصاحبه: NOV 2012 فرم 9 سوالی
کلیرنس: ژانویه 2013 / 80 روز آزگار!
ورود: آپریل 2013 واشینگتن
سوشال 17 و گرین کارت 20 روز پس از رسیدن Cool
کار: آگوست 2013 نفت و گاز
Project Planner/Scheduler Engineer
هیوستون تگزاس
تشکر کنندگان: sayeh_m ، 3pideh ، hamedhamed
با درود بر همه دوستان گرامي

من روز چهارشنبه ايميلي به سفارت امريكا در آنكارا زدم مبني بر اينكه تاريخ مصاحبه ما با توجه به كيس نامبر و مشخصاتمون كي و چه ساعتيه اما پنجشنبه ظهر بهم جواب ايميل رو دادن و گفتند كه همچين كيس نامبري و اسم و فاميلي توي فايل ها و ديتابيسمون اصلا نداريم، لطفا با كي سي سي تماس بگيريد !!!!
البته اين جواب رو من جمعه شب ديدم و بلافاصله با كي سي سي تماس تلفني گرفتم كه متاسفانه تعطيل بود.آخه طي آخرين تماسم با كي سي سي بهم گفته بودند كه با توجه به رقم كيس نامبرتون از 15 آگوست به بعد تا حداكثر يك هفته تاريخ مصاحبه شما معلوم و بهتون اعلام ميشه ( طبق روالي كه همه ما ميدونيم ) اما بعد از گذشت دو هفته يعني حتي هنوز پرونده من به دست سفارت امريكا در آنكارا نرسيده؟ شديدا اين موضوع نگرانم كرده. از دوستان گرامي اگر كسي اطلاعات خاصي و دقيقي راجع به اين موضوع داره يا مثل اين مورد براش قبلا پيش اومده، ممنون ميشم منو از نگراني در بياره.

از محبت شما دوستان گرامي بينهايت سپاسگزارم
كيس نامبر 2013AS000006XX/نامه اول:MAY1 2012/سفارت:ANK/كارنت شدن كيس:OCT/نامه دوم:SEP/مصاحبه:NOV/كليرنس: 44 روز/دريافت ويزا:16 Jan/مقصد:سياتل/ تاريخ حدودي ورود به سياتل:May
تشکر کنندگان: pooya.n




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان