کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
خرید و فروش ماشین بصورت شخصی (غیر بنگاهی!)-اصول معایب و مزایا
(2016-07-30 ساعت 07:30)stealth نوشته:  یامی جان منظورم را شاید اشتباه متوجه شدی. من منظورم این بود که اکسنت ماشین خوبی برای لیز نیست وگرنه به نظر من ماشین خیلی خیلی خوبیه....
(2016-07-30 ساعت 05:24)yami نوشته:  آقا بسیار ممنون استیلث جان
بسی اموختم ?
میبینی؟  قضیه خیلی فنی و پیچیده میشه! منم چون حالشو ندارم همش ماشین سه تا پنج هزار دلاری میگیرم و قال قضیه رو میکنم....

آقا عجب مکافاتی خرید و لیز کردن ماشین نو Sad
حالا خوبه این جریان رزیچوال رو یاد گرفتم!! مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستان یک تجربه شخصی را اینجا به اشتراک میذارم، البته ممکنه نظرها متفاوت باشه ولی صرفا این چیزی هست که من در این چند سال نتیجه گیری کردم.
من بار اولی که در آمریکا تایر نو خریدم آنقدر بد شانس بودم که بعد از یکی دو ماه پنجر شد، و آنهم یک پنجری اساسی!! که تعمیرش زیاد قابل اعتماد نمیشد.
از والمارت هم نخریده بودم و گارانتی تعمیر و اگه تعمیر نشد، تعویض را نداشتم.
خلاصه مجبور شدم هر دو تایر را که یکی عملا بلااستفاده شده بود دور و دیگری را با قیمت بسیار ارزان به یک تایر فورشی مکزیکی بدم و با پرداخت کمی پول بیشتر یک جفت تایر مستعمل used بگیرم.
اولش خیلی نگران بودم که این تایر ممکنه زیاد قابل اعتماد نباشه ولی بسیار خوب کار کرد و از آنجا دوستی من با تایرفروشی های مکزیکی به هر شهری که میرفتم شروع شد!!
هر تایری که از آن زمان به بعد خریده ام همه از این مغازه ها بوده و همیشه راضی بوده ام و اگه احیانا هم پنجره شده، اصلا به خودم زحمت تعمیر و نگران کیفیت پنچرگیری ندادم و هر دو را به قیمت کم به آنها داده (اونی که پنچر نشده را بفروشن اگه هنوز قابل استفاده است) و یک جفت تایر عین هم مستعمل دوباره گرفته ام.
البته نمیدونم این تایرها از کجا میاد (میگن از دیلرهای خودرو که تایرهای ماشین لیزهای برگشتی را با نو عوض میکنند و همینطور شرکتهای کار رنتال اکثر میاد) ولی واقعا در حد نو هستند! مخصوصا اگه کمی زرنگ باشید و قبل از خرید با دقت تایر را بررسی کنید:

1- عاج تایر در حد نو باشد و ساییدگی در یک نقطه خاص نداشته باشد (معمولا که وضعیت بسیار مناسبی و از نظر من در حد نو دارند)
2- من دوست دارم هر دو تایر جلو و یا عقب عاج شان عین هم باشند، مخصوصا اینکه نوع و عاج تایرهای چرخهایی که نیروی محرکه را میگیرند باید یکسان باشند (شکل عاج جلو با عقب فرق داشته باشد مشکلی نیست، تایرهای عقب و جلو هم باید سایز باشند)
3- تاریخ تولید تایر بیش از دو سال گذشته نباشد (نحوه چک کردن: http://www.tirebuyer.com/education/how-t...your-tires) لاستیک کهنه حتی اگر استفاده نشده باشد هم به مرور زمان از کیفیت می افتد. عملا نباید لاستیکی که بیش از 5 سال از تاریخ تولید آن گذشته را تحت هر شرایطی استفاده کنید.
4- ترک های مویی که اصطلاحا به آن Tire Dry Rot میگویند نداشته باشد.
5- با نظر فرد مطلع و کاردان دراین زمینه میتوانید تایری که یک سایز بزرگتر است را هم بدون مشکل بروی رینگ ها نصب کنید و مشکلی از قبیل به هم خوردن کالیبره سرعت سنج خودرو به وجود نمی آیند.

بند یک و دو و سه که چک کردنش برای من در یک تایر دو دقیقه جمعا طول نمیکشد. اما بند چهار نکته ای است که به تازگی یاد گرفتم.
من هر تایری که میخریدم از شانس من تایرهای آسیایی (ژاپنی، کره ای، چینی، تایلندی، ...) بود و من هیچ مشکلی نداشتم (بجز آن تایرهای نو که گفتم پنجر شدن و در زمان نو بودم دادم رفت و فکر کنم گودیر بودند) و تا واقعا تفاوتی در کیفیت مارک ارزان و گرانشان ندیدم (البته به شرط رانندگی در شرایط خشک! وگرنه برای شرایط برف و باران واقعا لاستیک خوب و پدر مادر دار باید خرید).

دو تایر مستعمل آخری که خریدم مارک Goodyear هستن و وقتی من خریدم در حد نو بودند ولی در عرض دو ماه گذشته بدنه آن پر از ترک های مویی شد!! اول فکر کردم حتما از آن تایرهایی هستند که در قفسه بیرون مغازه جلوی آفتاب میگذارند هست ولی بعد از کمی جستجو کشف کردم که متاسفانه این مشکلی است که گریبان تایرهای برند گودیر و میشلن را اکثرا میگیرد و خیلی ها در اینترنت از این بابت ناراضی هستند. کارخانه ها هم این ترک ها را جزو گارانتی نمیدانند.
این ترک ها در ابتدای کار ممکن است خطرناک نباشند ولی مسئله این است که شما نمیدانید که کی و کدام یک از آن هزاران هزار ترک مویی ممکن است عمیق تر و بزرگتر شده و خدای نکرده وقتی در بزرگراه رانندگی میکنید، تایرتان بترکد! مخصوصا اگر در چرخهای جلو باشد.

بنابرین اگر در منطقه ای خشک و کم باران و بدون برف و یخ زندگی میکنید و خودروی ارزان قیمتی دارید، ممکن است خرید لاستیک های مستعمل کلی در هزینه ها و دردسرهای پنچرگیری تان کمک کند اما از من شنید بگیرید و به هیچ وجه مارک گودیر و میشلن (و در کل تایر آمریکایی و اروپایی) نخرید!!
پاسخ
تشکر کنندگان: behjat ، storagemeter ، dv2017 ، himmlisch ، golia
اتفاقاتی که افتاده باعث شده شما به یک مدل برند لاستیک بی اعتماد بشید و طبیعی هست.
من فقط یه کم دفاع کنم از اون دو برند که نام بردید. معمولا لاستیک میشلن در رتبه بندی خودروها رده نخست رو داره و همین الان خیلی از ماشین های نو با این برند لاستیک تحویل مشتری میشه و اگر لاستیک ایراد داری بود تویوتا و .. و . .. از این لاستیک استفاده نمیکردند. تقریبا تمام کرولا ها و راوفور و .. با این لاستیک عرضه میشن.
goodyear هم من حدودا یکسالی هست از والمارت برای ماشینم گرفتم و اگر الان عکس بزارم تقریبا نو هست.
من توصیه میکنم اگر خواستید نو بگیرید از کاستکو بگیرید که برندهای میشلن و بریجستون رو با تخفیف های خوبی میفروشه و خدمات خوبی رو ارائه میده. ضمن اینکه گودیر که من از والمارت خریدم هم بهش گارانتی اضافه کردم و خدا بده برکت کل آمریکا پر از والمارت هست. اگر ایرادی پیدا کنه میتونم عوض کنم.
لاستیک های رادیال دیواره های نرم تری دارند. مخصوصا لاستیک های میشلن. هنگام پارک خودرو حواستون باشه دیواره ها رو به لبه های جدول نمالید. این جا تو کوچه ها و اطراف خیابون ها جدول ها ارتفاع کمی دارند و به راحتی با ماشین میشه رفت روش. من خیلی دیدم طرف طوری ماشین رو پارک کرده یک لبه لاستیک روی جدول رفته.

یک چیزی که همیشه من در ایران شنیده بودم و پدران و راننده های باتجربه می گفتند این بود که لاستیک نو رو بندازین روی محور جلو. ( البته اگر هر چهار تا لاستیک رو با هم عوض نمیکنید)
الان اینجا میگن لاستیک نو رو باید بندازین روی محور عقب. و استدلال هم این هست که تمایل به در رفتن عقب ماشین در پیچ ها بخصوص در بارون و .. بیشتر هست. حتی والمارت قبول نمیکنه که لاستیک نو رو جلو نصب کنه و اگر شما اصرار کنید در صورت کارش ذکر میشه که به خواست مشتری نصب شده و والمارت مسئولیتی نداره.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-08-12 ساعت 17:25)renausa نوشته:  اتفاقاتی که افتاده باعث شده شما به یک مدل برند لاستیک بی اعتماد بشید و طبیعی هست.
من فقط یه کم دفاع کنم از اون دو برند که نام بردید. معمولا لاستیک میشلن در رتبه بندی خودروها رده نخست رو داره و همین الان خیلی از ماشین های نو با این برند لاستیک تحویل مشتری میشه و اگر لاستیک ایراد داری بود تویوتا و .. و . .. از این لاستیک استفاده نمیکردند. تقریبا تمام کرولا ها و راوفور و .. با این لاستیک عرضه میشن.
goodyear  هم من حدودا یکسالی هست از والمارت برای ماشینم گرفتم و اگر الان عکس بزارم تقریبا نو هست.
من توصیه میکنم اگر خواستید نو بگیرید از کاستکو بگیرید که برندهای میشلن و بریجستون رو با تخفیف های خوبی میفروشه و خدمات خوبی رو ارائه میده. ضمن اینکه گودیر که من از والمارت خریدم هم بهش گارانتی اضافه کردم و خدا بده برکت کل آمریکا پر از والمارت هست. اگر ایرادی پیدا کنه میتونم عوض کنم.
لاستیک های رادیال دیواره های نرم تری دارند. مخصوصا لاستیک های میشلن. هنگام پارک خودرو حواستون باشه دیواره ها رو به لبه های جدول نمالید. این جا تو کوچه ها و اطراف خیابون ها جدول ها ارتفاع کمی دارند و به راحتی با ماشین میشه رفت روش. من خیلی دیدم طرف طوری ماشین رو پارک کرده یک لبه لاستیک روی جدول رفته.

یک چیزی که همیشه من در ایران شنیده بودم و پدران و راننده های باتجربه می گفتند این بود که لاستیک نو رو بندازین روی محور جلو. ( البته اگر هر چهار تا لاستیک رو با هم عوض نمیکنید)
الان اینجا میگن لاستیک نو رو باید بندازین روی محور عقب. و استدلال هم این هست که تمایل به در رفتن عقب ماشین در پیچ ها بخصوص در بارون و .. بیشتر هست. حتی والمارت قبول نمیکنه که لاستیک نو رو جلو نصب کنه و اگر شما اصرار کنید در صورت کارش ذکر میشه که به خواست مشتری نصب شده و والمارت مسئولیتی نداره.

والا منم اولش فکر میکردم از شانس من اینجوری شده ولی کمی که تحقیق کردم دیدم خیلیها از بابت مشکل dry rot شدن تایرهای گودیر و میشلن نالان هستند و بدتر اینکه هر دو انها این رو جزو گارانتی نمیدونند.
یعنی حتی والمارت هم تا تایر بر اثر این مشکل نترکه یا غیرقابل پنچرگیری بشه زیر بار نخواهد رفت.
برای من مهم اینه که اصلا کار به انجا نکشه که اصلا مجبور باشم برم دنبال استفاده از گارانتی و کل کل با پرسنل نه چندان بفهم قسمت خودرو والمارت!! توی گرما و سرما تو خیابان تایر عوض کردن کار فانی نیست!!
اینکه تویوتا یا... دارن از این دو مارک استفاده میکنن، بنظر من بیشتر دلیل مالی داره تا کیفیتی.
خودروسازها اگه بتونن بک پنی هم در مخارج تولید صرفه جویی کنن، میکنن. طبیعیه که با ارائه حداقل کیفیت استاندارد مورد نیاز، کارخانه های بزرگی چون گودیر و میشلن قدرت رقابت بسیار بیشتری نسبت به مثلا یوکوهاما و تویو خواهند داشت.
البته خیلیها نوشتن که ابن دو برند علیرغم داشتن این ترکها خیلی هم بیشتر از بذندهای دیگه براشون کار کرده ولی نظر و سلیقه شخصی من اینه که اگه میتونم برندی بخرم که این مشکل رو نداشته لاشه، سراغ دیگری نرم.

***البته مشکل درای رات که گفتم ترکهای مویی در کل تایر هست و نه صرفا کناره. حالا فرصت شد عکس میگیرم ولی اگه عکسهای tire dry rot رو یرچ کنید هم میبینید.
پاسخ
تشکر کنندگان: golia
من صرفا تویوتا رو مثال زدم. خیلی از تولید کننده های دیگه هم از برند میشلن استفاده می کنند. حتی مدل های پرفورمنسش توسط بنز و ب ام و استفاده می شه. و در مدل های با کارایی مشابه تقریبا میشلن گرونترین هست. بنابراین تویوتا و بقیه به خاطر مسائل مالی سراغش نرفتند.
در ثانی ماشین نو حداقل سه سال یا 36 هزار مایل گارانتی سپر تا سپر داره، هیچ تولید کننده ای نمیاد لاستیکی استفاده کنه که تو مدت کمتر دچار فرسایش غیر طبیعی بشه.
این هم رده بندی لاستیک ها توسط موسسه consumer reports که میشلن اول هست.

http://www.consumerreports.org/cro/news/.../index.htm
پاسخ
تشکر کنندگان: golia
(2016-08-12 ساعت 21:31)renausa نوشته:  من صرفا تویوتا رو مثال زدم. خیلی از تولید کننده های دیگه هم از برند میشلن استفاده می کنند. حتی مدل های پرفورمنسش توسط بنز و ب ام و استفاده می شه. و در مدل های با کارایی مشابه تقریبا میشلن گرونترین هست. بنابراین تویوتا و بقیه به خاطر مسائل مالی سراغش نرفتند.
در ثانی ماشین نو حداقل سه سال یا 36 هزار مایل گارانتی سپر تا سپر داره، هیچ تولید کننده ای نمیاد لاستیکی استفاده کنه که تو مدت کمتر دچار فرسایش غیر طبیعی بشه.
این هم رده بندی لاستیک ها توسط موسسه consumer reports که میشلن اول هست.

http://www.consumerreports.org/cro/news/.../index.htm

والا چه عرض کنم... بعضی وقتها تجربه هندز آن چیزی متفاوت از آنچه گفته میشه رو نشون میده. من خودمم انتظار نداشتم و هنوز برام سواله چرا باید این دو برند مطرح مشکل dry rot شون از بقیه بیشتر باشه.
البته تاکید میکنم این مشکل رو نه شرکتهای تولید کننده و نه خودروساز شامل گارانتی نمیدونن پس خرجی براشون نداره.

بهرحال من قصدم صرفا اشتراک تجربه شخصی بود و نه انالیز فنی. من خودم اگر بشنوم فردی مشکلی با برند خاصی در مورد کالایی داشته و تحقیق کنم ببینم ظاهرا افراد دیگری هم مشمل داشتن، اگر امکان انتخاب دیگری داشته باشم مطمئنا انتخابم چیزی غیر از نوع معروف به مشکل دار خواهد بود، چون ترجیح میدم مشکل احتمالی رو دور بزنم تا اینکه بخوام تجربه دیگران رو شخصا خودم هم انجام بدم. یه جور تنبلی حسابش کنید!! ?


مثلا اینجا یه عده در موردش صحبت کردن:

https://reddit.com/r/Justrolledintothesh...ut_of_hand
پاسخ
تشکر کنندگان:
یامی به نظر من با خرید لاستیک دست دوم کلیی میشه سیو کرد.
من یه چیز دیگه هم بهش اضافه کنم. اون زمان که ماشین قدیمی داشتم متا سفانه یکی از لاستیکها خراب شد و منم نو نخریدم ، رفتم سراغ همین دست دوم ها و متاسفانه لاستیک فرداش پنچر شد و مجبور شدم درستش کنم و نهایتا بعد دو ماه یک لاستیک نو خریدم.
اما کلا فکرم درگیر بود بخصوص که لاستیک زاپاس هم که داشتم کوچک بود و من روزانه حدود 40 مایل باید میرفتم و محل کارم جوری بود که دیر میکردم ازارم میدادم. خلاصه تو کریچلیست دنبال لاستیک و رینگ باهم بودم یک روز یک آگهی دیدم که طرف گفته چهارتا لاستیک نسبتا خوب 120 دلار . باهاش صحبت کردم گفت یکی را نمیده همه را باید بردارم خلاصه وقتی که رفتم یک شاپ کوچک بود که طرف ماشین تصادفی میخرید و تیکه تیکه میفروخت یک ماشین عین ماشین منم که له شده بود را داشت ،ا لاستیکها را که چک کردم دیدم تاریخش مال کمتر از یک سال پیش بود و عملا نو بودن همونجا خودش برام انداخت زیر ماشین و برگشتنی سه تا لاستیک خودم با رینگهاش را آگهی دادم 60 دلار به دو ساعت نشد یک تعمیرکار اومد خریدشون.
اونجا بود که فهمیدم میشه لاستیک و رینگ را بعضی وقتها ارزونتر خرید.
یعنی کلا با 60 دلار لاستیک ماشین را تقریبا نو کردم یک رینگ و لاستیک اضافه هم داشتم تو ماشین سایز کامل که اگه پنچر شدم خیالم راحت باشه ( که خد را شکر پنچر نشدم ) ماشین را هم که به بعد حدود یکسال فروختم به دیلر و رینگ ولاستیک اضافه را هم 30 دلار فروختم !
ضمنا اگر یک زمان خدای نکرده پنچر شدید ( خودتون نه لاستیک ) ارزونترین قیمت پنچر گیری مال والمارت هست برای 10 دلار فکر کنم. اما اگر sams Club عضو باشید پنچری لاستیک را براتون رایگان میگیرن که با توجه به هزینه 45 دلاری در سال خیلی ارزش داره.

(2016-08-10 ساعت 06:13)yami نوشته:  دوستان یک تجربه شخصی را اینجا به اشتراک میذارم، البته ممکنه نظرها متفاوت باشه ولی صرفا این چیزی هست که من در این چند سال نتیجه گیری کردم.
من بار اولی که در آمریکا تایر نو خریدم آنقدر بد شانس بودم که بعد از یکی دو ماه پنجر شد، و آنهم یک پنجری اساسی!! که تعمیرش زیاد قابل اعتماد نمیشد.
از والمارت هم نخریده بودم و گارانتی تعمیر و اگه تعمیر نشد، تعویض را نداشتم.
خلاصه مجبور شدم هر دو تایر را که یکی عملا بلااستفاده شده بود دور و دیگری را با قیمت بسیار ارزان به یک تایر فورشی مکزیکی بدم و با پرداخت کمی پول بیشتر یک جفت تایر مستعمل used بگیرم.
اولش خیلی نگران بودم که این تایر ممکنه زیاد قابل اعتماد نباشه ولی بسیار خوب کار کرد و از آنجا دوستی من با تایرفروشی های مکزیکی به هر شهری که میرفتم شروع شد!!
هر تایری که از آن زمان به بعد خریده ام همه از این مغازه ها بوده و همیشه راضی بوده ام و اگه احیانا هم پنجره شده، اصلا به خودم زحمت تعمیر و نگران کیفیت پنچرگیری ندادم و هر دو را به قیمت کم به آنها داده (اونی که پنچر نشده را بفروشن اگه هنوز قابل استفاده است) و یک جفت تایر عین هم مستعمل دوباره گرفته ام.
البته نمیدونم این تایرها از کجا میاد (میگن از دیلرهای خودرو که تایرهای ماشین لیزهای برگشتی را با نو عوض میکنند و همینطور شرکتهای کار رنتال اکثر میاد) ولی واقعا در حد نو هستند! مخصوصا اگه کمی زرنگ باشید و قبل از خرید با دقت تایر را بررسی کنید:

1- عاج تایر در حد نو باشد و ساییدگی در یک نقطه خاص نداشته باشد (معمولا که وضعیت بسیار مناسبی و از نظر من در حد نو دارند)
2- من دوست دارم هر دو تایر جلو و یا عقب عاج شان عین هم باشند، مخصوصا اینکه نوع و عاج تایرهای چرخهایی که نیروی محرکه را میگیرند باید یکسان باشند (شکل عاج جلو با عقب فرق داشته باشد مشکلی نیست، تایرهای عقب و جلو هم باید سایز باشند)
3- تاریخ تولید تایر بیش از دو سال گذشته نباشد (نحوه چک کردن: http://www.tirebuyer.com/education/how-t...your-tires) لاستیک کهنه حتی اگر استفاده نشده باشد هم به مرور زمان از کیفیت می افتد. عملا نباید لاستیکی که بیش از 5 سال از تاریخ تولید آن گذشته را تحت هر شرایطی استفاده کنید.
4- ترک های مویی که اصطلاحا به آن Tire Dry Rot میگویند نداشته باشد.
5- با نظر فرد مطلع و کاردان دراین زمینه میتوانید تایری که یک سایز بزرگتر است را هم بدون مشکل بروی رینگ ها نصب کنید و مشکلی از قبیل به هم خوردن کالیبره سرعت سنج خودرو به وجود نمی آیند.

بند یک و دو و سه که چک کردنش برای من در یک تایر دو دقیقه جمعا طول نمیکشد. اما بند چهار نکته ای است که به تازگی یاد گرفتم.
من هر تایری که میخریدم از شانس من تایرهای آسیایی (ژاپنی، کره ای، چینی، تایلندی، ...) بود و من هیچ مشکلی نداشتم (بجز آن تایرهای نو که گفتم پنجر شدن و در زمان نو بودم دادم رفت و فکر کنم گودیر بودند) و تا واقعا تفاوتی در کیفیت مارک ارزان و گرانشان ندیدم (البته به شرط رانندگی در شرایط خشک! وگرنه برای شرایط برف و باران واقعا لاستیک خوب و پدر مادر دار باید خرید).

دو تایر مستعمل آخری که خریدم مارک Goodyear هستن و وقتی من خریدم در حد نو بودند ولی در عرض دو ماه گذشته بدنه آن پر از ترک های مویی شد!! اول فکر کردم حتما از آن تایرهایی هستند که در قفسه بیرون مغازه جلوی آفتاب میگذارند هست ولی بعد از کمی جستجو کشف کردم که متاسفانه این مشکلی است که گریبان تایرهای برند گودیر و میشلن را اکثرا میگیرد و خیلی ها در اینترنت از این بابت ناراضی هستند. کارخانه ها هم این ترک ها را جزو گارانتی نمیدانند.
این ترک ها در ابتدای کار ممکن است خطرناک نباشند ولی مسئله این است که شما نمیدانید که کی و کدام یک از آن هزاران هزار ترک مویی ممکن است عمیق تر و بزرگتر شده و خدای نکرده وقتی در بزرگراه رانندگی میکنید، تایرتان بترکد! مخصوصا اگر در چرخهای جلو باشد.

بنابرین اگر در منطقه ای خشک و کم باران و بدون برف و یخ زندگی میکنید و خودروی ارزان قیمتی دارید، ممکن است خرید لاستیک های مستعمل کلی در هزینه ها و دردسرهای پنچرگیری تان کمک کند اما از من شنید بگیرید و به هیچ وجه مارک گودیر و میشلن (و در کل تایر آمریکایی و اروپایی) نخرید!!


پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، golia
ممنون از بابت اطلاع جریان خرید رینگ و لاستیک با هم!! اصلا به فکرم نرسیده بود. البته قیمت شما خیلی پایین بوده و بعید میدونم رینگ به اون قیمت بتونم پیدا کنم اما نکته جالبی بود.
پنچرگیری سمز هم نمیدونستم!! جالبه. ایکاش کاستکو اینکار رو میکرد و ممبر میشدم. سمز واقعا چیزی نداره. فقط پنیر فتا شو دوست وارم. ارزان و با کیفیت!!
پاسخ
تشکر کنندگان:
خواهش . بگردی پیدا میشه مطمئن باش. نزدیک جکسونویل یه شهرک صنعتی هست که توش پر هست از این شاپها من همیشه تبلیغهاشونو میبینم برای فروش لاستیک یا لاستیک و رینگ با هم. منظورم salvage های بزرگ نیست چون اونها خیلی گرونن اما این کوچکها معمولا سریع میخوان همه چی رد بشه بره کاسبی کنن.
سمز هم حقیقتش اون 45 دلار همیشه هزینه اش را برام پس داده بخصوص ساعت کاریش که تا ساعت 7شب کار میکنن. اما اگه بتونی چند نفر پیدا کنی شریکی بگیری عملا مفتی میشه . برای ممبر شیپ + فکر کنم 100 دلار سالانه هست و میتونی 16 تا کارت داشته باشی. من خیلی گشتم چند نفر پیدا کنم شریکی بگیریم اما متاسفانه نشد.

(2016-08-13 ساعت 10:26)yami نوشته:  ممنون از بابت اطلاع جریان خرید رینگ و لاستیک با هم!! اصلا به فکرم نرسیده بود. البته قیمت شما خیلی پایین بوده و بعید میدونم رینگ به اون قیمت بتونم پیدا کنم اما نکته جالبی بود.
پنچرگیری سمز هم نمیدونستم!! جالبه. ایکاش کاستکو اینکار رو میکرد و ممبر میشدم. سمز واقعا چیزی نداره. فقط پنیر فتا شو دوست وارم. ارزان و با کیفیت!!


پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-08-13 ساعت 19:07)stealth نوشته:  خواهش . بگردی پیدا میشه مطمئن باش. نزدیک جکسونویل یه شهرک صنعتی هست که توش پر هست از این شاپها من همیشه تبلیغهاشونو میبینم برای فروش لاستیک یا لاستیک و رینگ با هم.  منظورم salvage های بزرگ نیست چون اونها خیلی گرونن اما این کوچکها معمولا سریع میخوان همه چی رد بشه بره کاسبی کنن.
سمز هم حقیقتش اون 45 دلار همیشه هزینه اش را برام پس داده بخصوص ساعت کاریش که تا ساعت 7شب کار میکنن. اما اگه بتونی چند نفر پیدا کنی شریکی بگیری عملا مفتی میشه . برای ممبر شیپ + فکر کنم 100 دلار سالانه هست و میتونی 16 تا کارت داشته باشی.  من خیلی گشتم چند نفر پیدا کنم شریکی بگیریم اما متاسفانه نشد.

(2016-08-13 ساعت 10:26)yami نوشته:  ممنون از بابت اطلاع جریان خرید رینگ و لاستیک با هم!! اصلا به فکرم نرسیده بود. البته قیمت شما خیلی پایین بوده و بعید میدونم رینگ به اون قیمت بتونم پیدا کنم اما نکته جالبی بود.
پنچرگیری سمز هم نمیدونستم!! جالبه. ایکاش کاستکو اینکار رو میکرد و ممبر میشدم. سمز واقعا چیزی نداره. فقط پنیر فتا شو دوست وارم. ارزان و با کیفیت!!

تو سایت گروپان بعضا دیل ممبرشیپ اولین بار میذاره که با کلی تخفیف مخفیف میشه دو سه دلار!! البته برای بار اولیها.
میتونی یه بار بگیری بعد سال بعد دوستت بگیره و تو نگیری بعد سال بعد دوباره تو ازین ممبرشیب بار اولی بگیری و ال اخر و با هم تبادل کنید کارت رو.
سمز بیشتر به درد این مغازه دارای کوچک میخوره. تنوع جنسش فاجعه هست در مقایسه با کاسکو و یا بی جی ز.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان کسی میدونه اگر بخواهیم با گرین کارت ماشین بخریم وبا گواهینامه بین المللی درجایی مثل تگزاس رانندگی کنیم آیا ماشین خریداری شده رو بیمه میکنن یا خیر ؟

پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-10-10 ساعت 14:17)tomi نوشته:  سلام دوستان کسی میدونه اگر بخواهیم با گرین کارت ماشین بخریم وبا گواهینامه بین المللی درجایی مثل تگزاس رانندگی کنیم آیا ماشین خریداری شده رو بیمه میکنن یا خیر ؟

حتی اگر قبول کنن بیمه شما بسیار گران خواهد شد. سعی کنید در اسرع وقت گواهینامه تان را بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: tomi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان