2014-08-08 ساعت 03:25
(2014-08-07 ساعت 22:50)abas_kashan نوشته:(2014-08-07 ساعت 15:58)yami نوشته:کد شير :فروش بليط يک شرکت توسط شرکت ديگر و بر عهده گرفتن خدمات چمدان وپذيرش مسافر شرکت قبلي براي شرکت خود در پرواز بالاي دو استاپ(2014-08-07 ساعت 09:07)Sam2014 نوشته:(2014-08-06 ساعت 12:21)ahmad120 نوشته: با سلامدرود بر دوستان
ميشه لطفا درباره کد شير شرکت هاي هواپيمايي توضيح بديد که اصلا اين کد چيه و چه کاربردي دارد و چه شرکت هاي هواپيمايي اين کد را دارند؟ با تشکر
شرکت هاي هواپيمايي که با هم قرارداد همکاري دارند در برخي مواقع از خدمات پروازي يکديگر استفاده مي کنند . در اين حالت ايرلاين از هواپيما و خدمه ايرلاين ديگر در ارتباط با بخشي از پرواز يا همه پرواز استفاده مي کنه و مسير را با آن ايرلاين Share مي کند و شماره پرواز بصورت Code Share در بليط درج مي شود . مثال:
پرواز گلف اير از لندن به شيکاگو به شماره GF6687 در واقع امريکن ايرلاين با شماره پرواز AA87 است . بليط را گلف اير فروخته و صادر کرده ولي اپراتور آمريکن بوده است و در هرحال گلف اير طرف حساب مسافر است.
موفق باشيد
البته زياد هم روي براي مثال در اين مثال طرف حساب بودن گلف اير با مسافر حساب نکنيد!!
خيلي از موارد مثل خسارت به چمدان و ... شما کماکان با همان ايرلايني طرف هستيد که مشکل رو به وجود آورده. اين اتفاق چند روز پيش دقيقا براي من افتاد و وقتي شيک و مجلسي زنگ زدم ترکيش که کد شير شما يعني جت بلو زده چمدانم رو داغان کرده، گفتند به ما ربطي نداره با همان جت بلو تماس بگير!! قانونشم که قانونا بهشون ربطي نداره برام نوشتن!!
بستگي به نوع بليط (منظور اکونومي و فيرست نيست بلکه کلاس بندي و تعهدات) در صورت از دست دادن پرواز بعدي از بابت تاخير ميتواند پرواز بعدي را بدون پرداخت پول انجام دهيد
اليانس يا اتحاد پروازي: ورژن بالاتر کد شير در قالب يک گروه از چندين شرکت که
يک.مايلج استفاده شده در شرکت هاي اعضا براي يکديگر محاسبه ميشوند
دو.پرواز جايگيزين در مشکلات پروازي
سه.فروش بليط يکديگر و گنجاندن حداقل يک پرواز در محدوده جغرافيايي
چهار.اتاق هاي پذيرايي يا لانژ مشترک
براي نمونه اگر با ترکيش ايرلاين پرواز بکنيد مايلج شما با يونايتد ايرلاين ميتواند جمع شود و لول خود را بالا ببريد
يا با همين امتياز در شرم الشيخ (هواپيمايي مصر) بليط با تخفيف يا لانژ گروه استفاده کنيد
چند اليانس موجود در کره ي زمين:
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Alliance
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
http://en.wikipedia.org/wiki/Oneworld
اینجاشو نتونستم هضم کنم:
« کد شير :فروش بليط يک شرکت توسط شرکت ديگر و بر عهده گرفتن خدمات چمدان وپذيرش مسافر شرکت قبلي براي شرکت خود در پرواز بالاي دو استاپ»
یعنی با این حساب بلیطم رو که از ترکیش گرفته بودم ولی تکه سوم پروازم با جت بلو بود چجوری میشه؟ چمدان مسئولیتش با ترکیشه یا جت بلو؟
تو سایت ترکیش نوشته که با هر شرکتی پرواز کنید در حالت کد شیر مسولیتش با اون شرکته.