کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
(2014-10-20 ساعت 22:26)mechanicalengineer نوشته:  سلام دوستان
یه سوالی درمورد نحوه کنسل کردن بلیط داشتم :
من بلیطم رو رفت وبرگشت از تهران گرفتم ولی الان شاید نتونم تو اون تاریخ برگردم ومیخواستم اگر بشه از اینجا کنسلش کنم به طوری که پولش رو همینجا از لوفتانزا بگیرم حالا میخواستم بدونم :
) اینکه از ایرا ن گرفتم میشه از اینجا کنسل کرد یا باید به اژانس تهران بگم
2) پرئسش چطوریه و جریمه هم ازت میگیرن یا خیر ؟ چون یکماهی تا تاریخش زمان داره
3) وقتی کنسل میکنه چطور پول رو بهت برمیگردونن ، میریزن به اکانت لوفتانزات برای خرید بعدی میشه استفاده کرد یا پولش رو بهت برمیگردونند چون من هدفم مورد دومه!
ممنون از راهنماییتون
سلام
1) فقط از ایران و توسط آژانسی که ازش خرید کردید میشه
2) بستگی به نوع بلیطتون داره. ضمن اینکه سهم بلیط برگشت آنقدری نیست که بعد از کسر جریمه چیز خاصی دستتون را بگیره
3) اگر تاریخ قطعی برگشت را می دونید، تغییر تاریخ بیشتر به صرفه است تا کنسلی
موفق باشید
2012, Bay Area, CA
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-10-21 ساعت 10:51)hoseyn نوشته:  
(2014-10-20 ساعت 22:26)mechanicalengineer نوشته:  سلام دوستان
یه سوالی درمورد نحوه کنسل کردن بلیط داشتم :
من بلیطم رو رفت وبرگشت از تهران گرفتم ولی الان شاید نتونم تو اون تاریخ برگردم ومیخواستم اگر بشه از اینجا کنسلش کنم به طوری که پولش رو همینجا از لوفتانزا بگیرم حالا میخواستم بدونم :
) اینکه از ایرا ن گرفتم میشه از اینجا کنسل کرد یا باید به اژانس تهران بگم
2) پرئسش چطوریه و جریمه هم ازت میگیرن یا خیر ؟ چون یکماهی تا تاریخش زمان داره
3) وقتی کنسل میکنه چطور پول رو بهت برمیگردونن ، میریزن به اکانت لوفتانزات برای خرید بعدی میشه استفاده کرد یا پولش رو بهت برمیگردونند چون من هدفم مورد دومه!
ممنون از راهنماییتون
سلام
1) فقط از ایران و توسط آژانسی که ازش خرید کردید میشه
2) بستگی به نوع بلیطتون داره. ضمن اینکه سهم بلیط برگشت آنقدری نیست که بعد از کسر جریمه چیز خاصی دستتون را بگیره
3) اگر تاریخ قطعی برگشت را می دونید، تغییر تاریخ بیشتر به صرفه است تا کنسلی
موفق باشید

ممنون
یعنی جریمه میخوره بهش؟ میدونید حدودا چند درصده

فکر میکنم با توجه به اینکه بلیط برای سال 2014 بوده قابل انتقال به 2015 نیست امکان تغییرش نیست برام !
2014AS1xxx، فرم :28می باایمیل،کنسولگری:Yerevan،کارنت :14 می ,مصاحبه: اکتبر-انتظار برای ویزا :100 روز
معاینه پزشکی ایروانمدارک مصاحبه ایروان
خدایا در میان این همه چشم ، نگـــــاهِ تـــو مرا بی نیاز می سازد از هر نگاهی..
پاسخ
تشکر کنندگان: apoornaki
جریمه بستگی به کلاس بلیطتون داره. همینطور هزینه تغییر تاریخ.
تغییر ربطی به سال تقویمی نداره، تا اونجا که یادمه شما می تونید بلیط برگشت را تا 11 ماه پس از تاریخ رفت بگیرید.
توصیه می کنم حتما با آژانس ایرانتون تماس بگیرید. یا بگید اقوام باهاشون مشورت کنند و به شما خبر بدهند.
خلاصه اش اینکه؛ از کنسلی چیزی عایدتون نمیشه.
2012, Bay Area, CA
پاسخ
تشکر کنندگان: lida55
[عکس: A6-FEH-flydubai-boeing-737-800-planespotter-snet-438405]سلام دوستان
دوستان مشهدی که دوستدارن باهواپیمایی امارات به امریکا یا هرنقطه ازجهان سفرکنند ازاین به بعد میتوانند با هواپیمایی فلای دبی روی امارات بلیط تهیه کنند
آژانسهای معتبر (آتی و دنیاسیر)درشهرمشهد اقدام به فروش بلیط میکنند هواپیمایی فلای دبی ازهفته پیش اقدام به پرواز به شهرمشهد نموده است هواپیمایی مدرن تمیز باامنیت بالا ..
به سراغ من اگر میاید نرم آهسته بیاید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهای من.Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، abbas40 ، el333 ، reza_norouzi ، ّFATM FBI ، lida55 ، شهلا 1346 ، goliii ، jupiterx
...
سکانس یک
در دفتر کار نشسته‌ام. به کارمند آژانس مسافرتی زنگ می‌زنم. از او می‌خواهم قیمت پرواز برای مقصد لندن در روزهای ابتدایی ماه نوامبر را با هواپیمایی ایران ایر، ترکیش ایرلاین و لوفتانزا چک کند. مثل تمامی سفرهای قبلی در ماه‌های مختلف، مطمئن می‌شوم که نرخ ترکیش از سایر ایرلاین‌ها پایین‌تر است. علیرغم اجبار به تعویض هواپیما در استانبول، ترجیح می‌دهم که پرواز ارزان‌تر را انتخاب کنم. هرچند که شاید این انتخاب، بالاترین کیفیت را نیز به همراه داشته باشد.

سکانس دو
در مسیر رفت به لندن (با توقف در استانبول)، طبق عادت همیشگی مجله داخل پروازی ترکیش (Sky Life) را که در دسترس همه مسافران قرار دارد، ورق می‌زنم. تجربه سفرهای قبلی در خواندن مطلب دیباچه مجله که به قلم مدیرعامل و رییس هیئت مدیره ترکیش آقاي "Temel Kotil, Ph.D” است، من را تشویق می‌کند تا مطلب ماه اکتبر وی را بخوانم. او در نوشته‌هایش عادت دارد با مسافرانش حرف بزند و آنها را مخاطب قرار دهد. هميشه نكته جالبي در حرف‌هايش هست و هميشه خبر تازه‌اي دارد كه من از شنيدنش شگفت زده شوم. حرف‌هايي كه هم از لحاظ محتوا و هم از لحاظ نوع بيان، براي من درس‌هاي آموختني زيادي داشته است. خلاصه محتواي مطلب مديرعامل هواپيمايي تركيش در مجله ماه اكتبر به این شرح بود:
"ما با توجه به اينكه به عنوان بهترين ايرلاين اروپا در طول ٤ سال گذشته انتخاب شده‌ايم، تمركز ويژه‌اي را بر سرمايه‌گذاري براي بالا بردن كيفيت مد نظر قرار داده‌ايم. ما با هدف سرگرمي مسافران پروازهایمان، ١٠٦ هواپيما از مجموع ٢٦٥ هواپيماي ناوگان اين ايرلاين را به اسكرين‌هاي اختصاصي (Screen) براي هر نفر مجهز كرده‌ايم كه هر شخص بر اساس علاقه و تمايل خود، بتواند از اين سرگرمي‌ها، موارد دلخواه خود را انتخاب كند.
در حال حاضر بالغ بر ١٢٠٠ فيلم، آلبوم موسيقي و بازي متنوع در سيستم تفريحي اين هواپيمايي وجود دارد كه بر اساس آمار بازديد فيلم‌ها و موسيقي‌ها و بازي‌ها، ٢٠٪ از كم بازديدترين آنها هر ماه حذف و با محتواي جديد جايگزين مي‌شود.”

او در ادامه مطلب خود خبر از راه‌اندازی یک سرویس جدید می‌دهد: "تركيش به عنوان اولين ايرلاين دنيا يك خدمت متفاوت در موضوع موسيقي را ارائه كرده است. طبق هماهنگی كه بين هواپيمايي تركيش و شركت رتبه ١ موسيقي دنيا "Universal Music Group” صورت گرفته، امكان دسترسي و لذت بردن مسافران تركيش از صدها كنسرت، ١٠،٠٠٠ موزيك ويدئو و ٧٥٠،٠٠٠ فايل صوتي از ٣٥٠٠ موزيسين مختلف از آرشيو "گروه موسيقي جهاني” فراهم شده است. اين طرح كه در قالب بخشي از پروژه "سياره موسيقي من” (My Music Planet) تعريف شده است، منحصرا مربوط به هواپيمايي تركيش مي‌باشد و هر ماه ليست محتويات آن شامل فيلم‌هاي كنسرت، اخبار موسيقي، ويدئو كليپ‌ها و… به روز رساني مي‌شوند. همچنین هر ماه يك مقصد در شبکه پروازی ترکیش به عنوان مقصد خاص ماه انتخاب می شود و يك ليست موسيقي خاص به آن اختصاص می یابد. در طول سال، هر ماه يك هنرمند شناخته شده بين‌المللي به عنوان هنرمند ماه انتخاب می‌شود و او در ويدئوي مخصوص مقصد انتخابي همان ماه حضور می‌یابد. مسافران همچنين اين شانس را دارند كه به ليست موسيقي منتخبي كه توسط هنرمند ماه انتخاب شده است، گوش كنند. خبرهاي خوش‌تري نيز به واسطه همكاري بين تركيش و گروه موسيقي جهاني اعلام می‌شود كه مسافران می‌توانند در كنسرت آن هنرمند شركت كنند و با هنرمندان هر ماه ملاقات كنند.”

سکانس سه
در مسیر برگشت از لندن، شماره جدید مجله Sky Life (مربوط به ماه نوامبر) را ورق می‌زنم. طبق عادت همیشگی ابتدا یادداشت مدیرعامل را می‌خوانم که این بار اطلاعات متفاوتی را بیان کرده است. این خلاصه‌ای از محتوای ارائه شده در یادداشت ماه نوامبر او در مجله داخل پرواز ترکیش است:

"ماه قبل استانبول ميزبان اعضای «انجمن ایرلاین‌های اروپایی» The Association of European Airlines (AEA) و رويداد مهم «نشست رهبران صنعت هوانوردی» Aviation Leaders Summit بود. این نشست با هدف ترسيم يك نقشه راه براي آينده صنعت هوانوردی تشکیل شد. استانبول في‌نفسه يك قطب حمل و نقل است و تركيه نقش مهمي را در صنعت هوانوردی دنيا ايفا مي كند. جای تردیدی وجود ندارد که صنعت هوانوردی نقشی مهم و بزرگ در رشد اقتصادي و توسعه جهاني ایفا می‌کند. نگاهی به آمار سالیانه این صنعت در اروپا نظیر جابجایی حدود 820 میلیون مسافر با ايرلاين‌هاي اروپايي، انتقال ٧ ميليون تن بار توسط این ایرلاین‌ها، کسب درآمدی معادل ٤٥٢ بيليون يورو و ايجاد شغل براي حدود 12 ميليون نفر كه ٧ ميليون آن مستقيم بوده، حکایت از نقش مهم این صنعت در اقتصاد جهان دارد. من برای چندمین بار یادآوری می‌کنم که به باور من محور این صنعت به صورت تدریجی در حال انتقال به سمت شرق (جهان) است. باعث افتخار است که برنامه‌ريزي وزير «حمل و نقل، دریانوردی و ارتباطات» ترکیه در اين راستا است كه استانبول خود را برای تبدیل شدن به قطب هوايي جهان در سال ٢٠٢٠ آماده و معرفی کند. هواپیمایی تركيش نیز از طريق سرمايه‌گذاري‌هاي اخيری که در بخش‌های مختلف خود نظیر گسترش شبكه پروازي و ناوگان، افزایش كيفيت خدمات برای ارتقای جايگاه بازار و ارتقاي مهارت‌هاي فني انجام داده است، در مسيري مشابه به سمت جلو حركت مي كند كه بتواند پيشروی رشد جهاني در صنعت هوانوردی باشد. همه اينها براي احترام به شما مسافران ارجمند است.”

سکانس چهار
در همان پرواز نشسته‌ام. مجله را ورق می‌زنم. یکی از صفحات مجله توجه‌ام را جلب می‌کند که به تبلیغ سالن پذیرایی کلاس تجاری (Business Lounge) فرودگاه آتاتورک اختصاص داده شده است. برای تبلیغ این سالن، از عبارات زیر استفاده شده است:
"- دریافت جایزه بهترين سالن پذيرايي كلاس تجاری فرودگاه‌های اروپا
– دو طبقه، ٥٩٠٠ متر مربع، ١٢ فضای مستقل پذیرایی و سرو غذا و نوشیدنی، راه پله مارپیچ”
و جمله‌ای که به عنوان شعار تبلیغاتی در این صفحه نوشته شده است. احساس خوبی از خواندن این جمله ندارم. ذهنم به هم می‌ریزد:
"سالن پذيرايي بيزنس كلاس ما در استانبول، از بعضي از فرودگاه‌ها بزرگ‌تر است”

سکانس پنج
یادم می‌آید جایی خوانده بودم که ایران‌ایر حدود 40 سال قبل در رده بهترین و امن‌ترین ایرلاین‌های دنیا قرار داشته است. کنجکاو می‌شوم در حین انتظاری که برای رسیدن چمدانم می‌کشم، نگاهی به لیست برترین ایرلاین‌های فعلی دنیا بیاندازم. علیرغم چند بار تلاش، نمی‌توانم به اینترنت فرودگاه وصل شوم. به هر ترتیبی که هست، با اینترنت موبایل صفحه مورد نظر را باز می‌کنم.

نتایجی که می‌بینم عجیب است. یاد نوشته مدیرعامل ترکیش می‌افتم که از انتقال محور صنعت هوانوردی به شرق صحبت کرده بود.

این لیست ده ایرلاین برتر دنیا است: 1- کاتای پسفیک (Cathay Pacific) از کشور هنگ‌کنگ 2- قطر ایرویز (Qatar Airways) از کشور قطر 3- هواپیمایی سنگاپور (Singapore Airlines) از کشور سنگاپور 4- هواپیمایی امارات (Emirates) از کشور امارات عربی متحده 5- هواپیمایی ترکیش (Turkish Airlines) از کشور ترکیه 6- هواپیمایی آنا ("ANA” All Nippon Airways) از کشور ژاپن 7- هواپیمایی گارودا (Garuda Indonesia) از کشور اندونزی 8- هواپیمایی آسیانا (Asiana Airlines) از کشور کره جنوبی 9- هواپیمایی اتحاد (Etihad Airways) از کشور امارات عربی متحده 10- هواپیمایی لوفتانزا (Lufthansa) از کشور آلمان.

لیست را تا عدد 100 دنبال می‌کنم. خوش‌بینی ساده‌انگارانه‌ام بی‌نتیجه است. در لیستی که رتبه هواپیمایی ملی اسپانیا (Iberia) 67 و رتبه هواپیمایی ملی ایتالیا (Alitalia) 76 است، باید واقع‌گرا بود.

سکانس شش
دو روزی هست که از سفر بازگشته‌ام، اما ذهنم همچنان درگیر است. در اینترنت جستجو می‌کنم تا اطلاعاتی راجع به اندازه و ابعاد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و همچنین تعداد هواپیماهای ایرلاین‌های ایران، به ویژه هواپیمایی ملی کشورم به دست آورم. در صفحه فرودگاه امام خمینی در ویکی پدیا اطلاعاتی راجع به تاریخچه فرودگاه و جزئیات آن پیدا می‌کنم.

در سایت http://fleet.myaviation.ir نیز اطلاعاتی راجع به ناوگان ایرلاین‌های ایران به چشمم می‌خورد. در میان جستجوها به سایتی بر‌میخورم که در آن به رتبه‌بندی برترین لوگوی ایرلاین‌های دنیا پرداخته است. لوگوی ایران در رده نخست این رده‌بندی در دنیا قرار دارد. در توضیحات این لوگو اشاره شده است که فردی به نام ادوارد زُهرابیان آن را در سال 1961 یعنی 53 سال پیش طراحی کرده‌ است. از پشت میز کار برمی‌خیزم و به کنار پنجره می‌روم. نگاهم به چشمک زدن‌های چراغ هواپیمایی می‌افتد که همان لحظه از مقابل پنجره می‌گذرد.

سکانس هفت
افسوس .... افسوس... افسوس...

منبع
یک روز، بر گونه‌ی این خاك بوسه ميزنم، بالای سرش یک یادداشت می‌گذارم و می‌روم:
آنچنان زیبا خوابیده‌ بودی که دلم نیامد بیدارت کنم…
پاسخ
تشکر کنندگان: kiana11 ، aghamilad ، majid7 ، amin arefi ، jupiterx
من اصلا نمیدونم چطور این ترکش ایرلاین مقام اول میشه
آنهم چهار سال پیاپی
کوستومر کر در حد فاجعه هست
وقتی باهاشون تماس میگیری میگن فرم انلاین پر کن و اگه جواب درستی برای فرم شما نداشته باشند، صد بار هم تماس بگیرید و فرم پر کنید جواب نمیدن یا آخرش حوصلشون سر میره و تیکت فرم شما رو پاک میکنن که برای من اتفاق افتاد سه بار!
آخرین بار من مجبور شدم با پیام زدنهای پیاپی به صفحه فیسبوک شون (هفته ای یک بار!) و تهدید به اینکه کاستمر کر جواب نداده و این هم جواب ندن، از تمام این تیکتها بی جواب در طول سه ماهه گذشته و ایمیلهای تیکتهایی که پاکشون کردن و مسجهای فیسبوکی ویدئو تهیه میکنم و میزارمش تو یوتوب تا آبروشون بره!! مجبورشون کنم که به من جواب بدن، اونم چه جوابی!!
ادمین فیسبوکشون به قسمت کوستومر کر التماس میکرد که تو رو خدا جواب این مشتری رو بدین! اما اونا باز اهمیت نمیدادن! یعنی بدبخت این ادمین فیسبوک رو هم آدم حساب نمیکردن.
آخرش هم کاستمرکر یک خط جواب نوشت که کاملا بی ربط بود ولی من همان روز جواب رو از کسی دیگه در یک سایت گرفتم و دیگه خسته شدم و بیخیال شدم.

نه هواپیماها و تعمیر و نگهداری ترکش میتونه در حد ایرلاینهای اروپایی باشه و نه کیفیته خلبانهاشون و نه بقیه آدمهاشون!! برای نمونه نه یکی دو تا بلکه بیشتر پرسنل این ماشینهای برقی شون در فرودگاه آتاتورک که باهاش وسایل و افراد سالمند و ناتوان رو حرکت میدن، داشت با ماشینه وسط جمعیت لایی میکشیدن! با سه تا تریلر کوچولو که بهش وصل بود چنان وسط جمعیت سالن دنده عقب میرفت که یکی دو بار من گفتم زد مسافرا رو داغون کرد!
کوستومرکر فرودگاه آتاتورکشون هم بدتر از آنلاینشون.

تنها چیزی که میمونه اینه که من فکر میکنم اینها به پرسونلشون به اندازه ایرلاینهای اروپایی نمیرسند و پول نمیدن و این هزینه هاشونو میاره پایین و میتونن راحت رقابت کنن.
یادمه مهماندارهاشون بسیار خسته به نظر میرسیدن و تا الان چندین نفرشون هم در مسیر پروازه آمریکا آماده و بر نگشته !!! پرسنل دفتر فروششون در تبریز هم که بدتر از همه!! منو پست کانتر علاف گذاشته بود داشت با موبایل شخصیش برای یک مسافر ترکیه ای بلیط پیدا میکرد و چه قندی هم تو دل خانومه آب میشد!!

انشالله خدا قسمت کنه این دفعه که به خاطر توفیق اجباری مجبور شدم باز ترکش برام یا بیام , تلافی ان بلایی که دفعه قبل تو فرودگاه نیویورک سرم آوردن (یادتونه دیگه؟ تعریف کردم) ازشون در میام و انقدر ازارشون بدم که دلم خنک بشه.

یک مملکته در پیته جهان سومی دوزاری که آدم حسابش کردن آخرش اینجوری میشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، abbas41 ، آلیس-1980 ، mrhj50 ، amin arefi
(2014-11-12 ساعت 19:41)yami نوشته:  من اصلا نمیدونم چطور این ترکش ایرلاین مقام اول میشه
آنهم چهار سال پیاپی
کوستومر کر در حد فاجعه هست
وقتی باهاشون تماس میگیری میگن فرم انلاین پر کن و اگه جواب درستی برای فرم شما نداشته باشند، صد بار هم تماس بگیرید و فرم پر کنید جواب نمیدن یا آخرش حوصلشون سر میره و تیکت فرم شما رو پاک میکنن که برای من اتفاق افتاد سه بار!
آخرین بار من مجبور شدم با پیام زدنهای پیاپی به صفحه فیسبوک شون (هفته ای یک بار!) و تهدید به اینکه کاستمر کر جواب نداده و این هم جواب ندن، از تمام این تیکتها بی جواب در طول سه ماهه گذشته و ایمیلهای تیکتهایی که پاکشون کردن و مسجهای فیسبوکی ویدئو تهیه میکنم و میزارمش تو یوتوب تا آبروشون بره!! مجبورشون کنم که به من جواب بدن، اونم چه جوابی!!
ادمین فیسبوکشون به قسمت کوستومر کر التماس میکرد که تو رو خدا جواب این مشتری رو بدین! اما اونا باز اهمیت نمیدادن! یعنی بدبخت این ادمین فیسبوک رو هم آدم حساب نمیکردن.
آخرش هم کاستمرکر یک خط جواب نوشت که کاملا بی ربط بود ولی من همان روز جواب رو از کسی دیگه در یک سایت گرفتم و دیگه خسته شدم و بیخیال شدم.

نه هواپیماها و تعمیر و نگهداری ترکش میتونه در حد ایرلاینهای اروپایی باشه و نه کیفیته خلبانهاشون و نه بقیه آدمهاشون!! برای نمونه نه یکی دو تا بلکه بیشتر پرسنل این ماشینهای برقی شون در فرودگاه آتاتورک که باهاش وسایل و افراد سالمند و ناتوان رو حرکت میدن، داشت با ماشینه وسط جمعیت لایی میکشیدن! با سه تا تریلر کوچولو که بهش وصل بود چنان وسط جمعیت سالن دنده عقب میرفت که یکی دو بار من گفتم زد مسافرا رو داغون کرد!
کوستومرکر فرودگاه آتاتورکشون هم بدتر از آنلاینشون.

تنها چیزی که میمونه اینه که من فکر میکنم اینها به پرسونلشون به اندازه ایرلاینهای اروپایی نمیرسند و پول نمیدن و این هزینه هاشونو میاره پایین و میتونن راحت رقابت کنن.
یادمه مهماندارهاشون بسیار خسته به نظر میرسیدن و تا الان چندین نفرشون هم در مسیر پروازه آمریکا آماده و بر نگشته !!! پرسنل دفتر فروششون در تبریز هم که بدتر از همه!! منو پست کانتر علاف گذاشته بود داشت با موبایل شخصیش برای یک مسافر ترکیه ای بلیط پیدا میکرد و چه قندی هم تو دل خانومه آب میشد!!

انشالله خدا قسمت کنه این دفعه که به خاطر توفیق اجباری مجبور شدم باز ترکش برام یا بیام , تلافی ان بلایی که دفعه قبل تو فرودگاه نیویورک سرم آوردن (یادتونه دیگه؟ تعریف کردم) ازشون در میام و انقدر ازارشون بدم که دلم خنک بشه.

یک مملکته در پیته جهان سومی دوزاری که آدم حسابش کردن آخرش اینجوری میشه.
یامی جان ترکها انگلیسیشون تعطیل هستCool ، به صفحه fbشون توجه نکن ، ترکی بنویس ببین ۳ صفحه برات داستان می نویسندBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-11-12 ساعت 22:29)kiana11 نوشته:  
(2014-11-12 ساعت 19:41)yami نوشته:  من اصلا نمیدونم چطور این ترکش ایرلاین مقام اول میشه
آنهم چهار سال پیاپی
کوستومر کر در حد فاجعه هست
وقتی باهاشون تماس میگیری میگن فرم انلاین پر کن و اگه جواب درستی برای فرم شما نداشته باشند، صد بار هم تماس بگیرید و فرم پر کنید جواب نمیدن یا آخرش حوصلشون سر میره و تیکت فرم شما رو پاک میکنن که برای من اتفاق افتاد سه بار!
آخرین بار من مجبور شدم با پیام زدنهای پیاپی به صفحه فیسبوک شون (هفته ای یک بار!) و تهدید به اینکه کاستمر کر جواب نداده و این هم جواب ندن، از تمام این تیکتها بی جواب در طول سه ماهه گذشته و ایمیلهای تیکتهایی که پاکشون کردن و مسجهای فیسبوکی ویدئو تهیه میکنم و میزارمش تو یوتوب تا آبروشون بره!! مجبورشون کنم که به من جواب بدن، اونم چه جوابی!!
ادمین فیسبوکشون به قسمت کوستومر کر التماس میکرد که تو رو خدا جواب این مشتری رو بدین! اما اونا باز اهمیت نمیدادن! یعنی بدبخت این ادمین فیسبوک رو هم آدم حساب نمیکردن.
آخرش هم کاستمرکر یک خط جواب نوشت که کاملا بی ربط بود ولی من همان روز جواب رو از کسی دیگه در یک سایت گرفتم و دیگه خسته شدم و بیخیال شدم.

نه هواپیماها و تعمیر و نگهداری ترکش میتونه در حد ایرلاینهای اروپایی باشه و نه کیفیته خلبانهاشون و نه بقیه آدمهاشون!! برای نمونه نه یکی دو تا بلکه بیشتر پرسنل این ماشینهای برقی شون در فرودگاه آتاتورک که باهاش وسایل و افراد سالمند و ناتوان رو حرکت میدن، داشت با ماشینه وسط جمعیت لایی میکشیدن! با سه تا تریلر کوچولو که بهش وصل بود چنان وسط جمعیت سالن دنده عقب میرفت که یکی دو بار من گفتم زد مسافرا رو داغون کرد!
کوستومرکر فرودگاه آتاتورکشون هم بدتر از آنلاینشون.

تنها چیزی که میمونه اینه که من فکر میکنم اینها به پرسونلشون به اندازه ایرلاینهای اروپایی نمیرسند و پول نمیدن و این هزینه هاشونو میاره پایین و میتونن راحت رقابت کنن.
یادمه مهماندارهاشون بسیار خسته به نظر میرسیدن و تا الان چندین نفرشون هم در مسیر پروازه آمریکا آماده و بر نگشته !!! پرسنل دفتر فروششون در تبریز هم که بدتر از همه!! منو پست کانتر علاف گذاشته بود داشت با موبایل شخصیش برای یک مسافر ترکیه ای بلیط پیدا میکرد و چه قندی هم تو دل خانومه آب میشد!!

انشالله خدا قسمت کنه این دفعه که به خاطر توفیق اجباری مجبور شدم باز ترکش برام یا بیام , تلافی ان بلایی که دفعه قبل تو فرودگاه نیویورک سرم آوردن (یادتونه دیگه؟ تعریف کردم) ازشون در میام و انقدر ازارشون بدم که دلم خنک بشه.

یک مملکته در پیته جهان سومی دوزاری که آدم حسابش کردن آخرش اینجوری میشه.
یامی جان ترکها انگلیسیشون تعطیل هست ، به صفحه fbشون توجه نکن ، ترکی بنویس ببین ۳ صفحه برات داستان می نویسند

بابا استانبولی صحبت میکردم!!
(البته نه به خوبی چند سال پیش!!)

خلاصه یکی بد جوری طلبشون هست. چنان اعصابی ازشون *** که بفهمن مسافر به کی میگن!
پاسخ
تشکر کنندگان: kiana11 ، majid7
:یامی جان دوباره سانسور شدی داداشBig Grin مبارکهBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-11-12 ساعت 15:51)taherifar نوشته:  در سایت http://fleet.myaviation.ir نیز اطلاعاتی راجع به ناوگان ایرلاین‌های ایران به چشمم می‌خورد. در میان جستجوها به سایتی بر‌میخورم که در آن به رتبه‌بندی برترین لوگوی ایرلاین‌های دنیا پرداخته است. لوگوی ایران در رده نخست این رده‌بندی در دنیا قرار دارد. در توضیحات این لوگو اشاره شده است که فردی به نام ادوارد زُهرابیان آن را در سال 1961 یعنی 53 سال پیش طراحی کرده‌ است. از پشت میز کار برمی‌خیزم و به کنار پنجره می‌روم. نگاهم به چشمک زدن‌های چراغ هواپیمایی می‌افتد که همان لحظه از مقابل پنجره می‌گذرد.

سکانس هفت
افسوس .... افسوس... افسوس...

بهترین طرح ایرلاین

زیر طرح لگو رو نوار ابی رنگ دکمه چپ , راست میتونید رتبه های بعدی رو ببینید.[عکس: 416721_390421_Laie_81.gif]
لاتاری از آغاز تا پایان
(به تغییراتی که در قوانین پیش میاد توجه کنید)
بهترین راه برای رفتن به فرودگاه و بالعکس
پاسخ
تشکر کنندگان: shaghayegh
(2014-11-12 ساعت 22:51)kiana11 نوشته:  :یامی جان دوباره سانسور شدی داداشBig Grin مبارکهBig Grin

نه داداش! کار خودم بید!!
مهم انتقال مفهوم هست که انجام شده!!
یاه یاه یاه یااااااااااااه Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar ، Sam2014
(2014-11-12 ساعت 22:52)majid7 نوشته:  
(2014-11-12 ساعت 15:51)taherifar نوشته:  در سایت http://fleet.myaviation.ir نیز اطلاعاتی راجع به ناوگان ایرلاین‌های ایران به چشمم می‌خورد. در میان جستجوها به سایتی بر‌میخورم که در آن به رتبه‌بندی برترین لوگوی ایرلاین‌های دنیا پرداخته است. لوگوی ایران در رده نخست این رده‌بندی در دنیا قرار دارد. در توضیحات این لوگو اشاره شده است که فردی به نام ادوارد زُهرابیان آن را در سال 1961 یعنی 53 سال پیش طراحی کرده‌ است. از پشت میز کار برمی‌خیزم و به کنار پنجره می‌روم. نگاهم به چشمک زدن‌های چراغ هواپیمایی می‌افتد که همان لحظه از مقابل پنجره می‌گذرد.

سکانس هفت
افسوس .... افسوس... افسوس...

بهترین طرح ایرلاین

زیر طرح لگو رو نوار ابی رنگ دکمه چپ , راست میتونید رتبه های بعدی رو ببینید.[عکس: 416721_390421_Laie_81.gif]

نه تنها لوگوهای ما زیباترین هستن بلکه خودشان هم ایرلاینهای معنوی هستن و ما رو به خدا نزدیکتر میکنن!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: majid7 ، taherifar ، قصه گو ، battosai ، goliii
من كارت مايلج تركيش اير لاين را دارم ولي نميدونم چه جوري ازش استفاده كنم كسي ميتونه راهنمايي كنه
پاسخ
تشکر کنندگان: yalii ، taherifar
(2014-11-13 ساعت 12:11)nahid.t نوشته:  من كارت مايلج تركيش اير لاين را دارم ولي نميدونم چه جوري ازش استفاده كنم كسي ميتونه راهنمايي كنه

باید پروازهای متعددی داشته باشین تا مایلج جمع بشه و طبق جدولی که توی سایتش هست بشه از بعضی تخفیفها استفاده کرد. کلا برای 1 یا 2 سفر در سال چیزی ازش در نمیاد !
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: nahid.t ، amin arefi ، sib 24 ، taherifar ، behfaza
سلام همین الان یک سایت رو پیداکردم که اطلاعات و قیمت های ایرلاین های مختلف رو نشون میده برای مقایسه خوبه و اطلاعاتی مثل تعداد توقف و زمان کلی پرواز و تعداد صندلی های باقی مانده و... که به نظرم اومد شاید به درد کسی بخوره البته شاید هم باهاش آشنا بوده باشین: اینم از سایت
پاسخ
تشکر کنندگان: behjat ، farrokh1675




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان