کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
خرید سیم کارت و گوشی موبایل
(2014-02-27 ساعت 20:43)mechanicalengineer نوشته:  
(2014-02-27 ساعت 19:23)mhb161 نوشته:  
(2014-02-27 ساعت 13:28)mechanicalengineer نوشته:  دوستان من تو ایران گوشیم نوکیاست امکانش هست اونجا کار کنه یا حتما باید اونجا گوشی گرفت ؟

یه سوال دیگم در مورد اس ام اس دادنه از آمریکا به ایرانه که امکانش هست از اونجا به ایران ویا بالعکس کسی از اینجا بهت اس بده تو آمریکا؟
منم گوشی نوکیا معمولی دارم که با خودم آوردم و یه سیم کارت مجانی از lyca mobile با سایز استاندارد گرفتم که پری پید هست و الان استفاده میکنم و راضیم فقط موقع سفارش سیم کارت اونو چند دلاری شارژ کردم که هزینه پست کردن سیم کارت صفر بشه
با lyca mobile هر گوشی جی اس ام آنلاک شده ای میشه استفاده کرد
ممنون از دوستانی که lyca رو معرفی کردن
برای اس ام اس هم یه پلن از ایران گرفتم با یه شماره اختصاصی که هر مسیج 12 تومن میفته حدودا که هزینه اش کمتر از مسیج دادن با خط های اینجاست

ممنون دوست عزیز
این پلنی که از ایران گرفتید شرایط چیه و چطور باید اینکارو کرد ؟
درمورد این lyca mobile اونجا دفتر داره یا... چطور باید پیدا کرد اونجا تو فروشگاهاش میفرشوند یا جای دیگه ایه؟
در مورد پلن پیام دادم تا تبلیغ نباشه
میتونید آنلاین از سایت لیکا سیم کارتشو تهیه کنید
دفاترشم کمه اما میشه از سایتش جستجو کرد
و اینکه لیکا برای تماس های وروردی هم بسته به مدت تماس مشترکشو شارژ میکنه
dv 2013, Ankara
پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza ، powerb
دوستان اگر گوشی که از ایران میبریم اونجا کار نکنه کدوم حالت بهتره :
اینکه گوشی با سیم کارت باهم بگیریم یا اینکه گوشی رو نقدی بگیریم و سیم کارت بندازیم روش؟چون شنیدم برای حالت اول دیگه نمیتونی تعویض کنی و اقساط بلند مدت مزیت این حالته ولی دومی ، میشه پلنت رو عوض کرد!
2014AS1xxx، فرم :28می باایمیل،کنسولگری:Yerevan،کارنت :14 می ,مصاحبه: اکتبر-انتظار برای ویزا :100 روز
معاینه پزشکی ایروانمدارک مصاحبه ایروان
خدایا در میان این همه چشم ، نگـــــاهِ تـــو مرا بی نیاز می سازد از هر نگاهی..
پاسخ
تشکر کنندگان: apoornaki
(2014-03-05 ساعت 13:28)mechanicalengineer نوشته:  دوستان اگر گوشی که از ایران میبریم اونجا کار نکنه کدوم حالت بهتره :
اینکه گوشی با سیم کارت باهم بگیریم یا اینکه گوشی رو نقدی بگیریم و سیم کارت بندازیم روش؟چون شنیدم برای حالت اول دیگه نمیتونی تعویض کنی و اقساط بلند مدت مزیت این حالته ولی دومی ، میشه پلنت رو عوض کرد!

دوست عزیزم. اینها همگی بسته به خودتون داره. اگر میتونید از پس هزینه های پلن های ماهانه برای 2 سال بربیاید، قراردادی ها بهتره، چراکه گوشی های جدید را به قیمت های کمتری روی پلن به شما میدهند. شما در حالت قراردادی هم میتونید پلنتون رو تغییر بدید اگر فقط نگرانیتان از این بابت است. اگر هم نه! میتونید یک گوشی بخرید و سیم کارت هایی با قیمت های پایین، و به شکلی که در ایران هم رایج هست، یعنی هرچقدر پول بدهی همانقدر آش میخوری Tongue بگیرید.
براتون لینکی گذاشتم که کمک میکنه بفهمید آیا گوشی شما در آنجا کار خواهد کرد یا خیر.
این هم لینک
If you want something in your life you've never had
you'll have to do something, you've never done

پاسخ
تشکر کنندگان: behfaza ، uranus88
همیشه معتقد بودم و هستم که تازه مهاجرین باید در ابتدای ورود و در تمام هزینه های زندگی تا حد ممکن صرفه جویی کنند. این پست شرح آشنایی من با "لایکا موبایل" و تلاشی در جهت کمک به دوستان تازه واردم برای صرفه جویی در هزینه تلفن همراه هست. از وقتی من از سیمکارت pay as you go لایکا موبایل استفاده می کنم هزینه ماهانه تلفنم به حدود 10 دلار کاهش پیدا کرده.
به عنوان مقدمه باید عرض کنم که داشتن شماره تلفن همراه در این مملکت از اعم واجبات هست و هیچ جور نمیشه از زیر هزینه های مربوطه شانه خالی کرد. قسمت اعظم کارهای اداری و حتی مالی افراد در اینجا با مکالمه تلفنی و پس از احراز هویت و ضبط صدای مشتری ها انجام می شود و برای بسیاری از امور نیازی به حضور فیزیکی و مراجعه مستقیم به مکان مربوطه نیست. در روز دوم ورود ما به این مملکت، با راهنمایی دانشجویی ایرانی که سال ها در این کشور زندگی کرده بود پلن پری پید شرکت کریکت را با گوشی مربوطه از والمارت خریدیم. برای 300 دقیقه مکالمه در این پلن 25 دلار پرداخت می کردم. ماه اول 3 بار این تلفن رو شارژ کردم و هزینه فقط مکالمه ما در ماه اول با مالیات از 80 دلار بیشتر شد. کمی بعد پلن pay as you go شرکت AT&T رو انتخاب کردم که ماهانه 50 دلار برای تکست و مکالمه نامحدودش می پرداختم. عیال هم از گوشی کریکت استفاده می کرد و اینچنین شد که تا چند ماه، حدود 80 دلار برای دو خط موبایل به شرکت های مربوطه می پرداختیم. شبی در همین تاپیک یکی از دوستان با آیدی stealth شرکت H2O رو به کاربرها معرفی کرد و باعث شد که من و عده ای دیگه به فکر انتقال شماره تلفن های خودمون به این شرکت بیفتیم. کمی بعد account number و account password=pin تلفنم رو با مراجعه حضوری به یکی از نمایندگی های AT&T در رالی بدست آوردم و با استفاده از این صفحه و ارسال اطلاعات مربوطه تقاضای انتقال شماره به H2O کردم.
اندکی بعد شماره تلفنم به H2O منتقل شد ولی برای شارژ تلفن از طریق وبسایت خود شرکت دردسر داشتم. چون هیچ کردیت کارتی رو ازم قبول نمی کرد. این متن مزخرف هر بار روی صفحه ظاهر می شد:
“Authentication Failure!
Credit Card Authentication is not successful! [ERROR MSG:Field Character Limit Exceeded] Please input valid Credit Card.”
بعد از چند تلاش نافرجام از قسمت Chat وبسایت H2Oبا کارمند مربوطه ارتباط برقرار کردم. ایشون فرمودند که گرفتن اطلاعات کردیت کارت ملت از طریق چت برای شارژ حساب ممنوع هست و تلفن billing department شرکت رو در اختیارم گذاشت: 1-800-643-4926
با کمک این تلفن، حسابم رو با کردیت کارت شارژ کردم و اشکال سایت رو اعلام کردم. مشکل شارژ کردن حساب از طریق وبسایت شرکت تا 2 هفته ادامه داشت ولی در نهایت درست شد. H2O از همان شبکه AT&T استفاده می کنه و در حقیقت یک reseller اپراتور اصلی است. Reseller ها شرکت های کوچکتری هستند که با ارائه پلن های متنوع سعی می کنند در بین 5 شرکت اصلی سهمی از بازار داشته باشند. ما در آمریکا 5 شرکت اصلی خدمات تلفن همراه داریم که عبارتند از: AT&T، Sprint، T-Mobile، US Cellular و Verizon Wireless
نکته جالب ماجرا اینجا بود که کریکت و H2O هر دو reseller شرکت اصلی AT&T هستند و از شبکه یکسانی استفاده می کنند ولی آنتن دهی هر دو از شرکت اصلی حداقل در خونه ما بهتر بود! گوشی که من سیمکارت AT&T و H2O رو استفاده می کردم HTC HD Mini بود و بنابراین تفاوت در کاوریج بین این دو شرکت ربطی به خصوصیات گوشی موبایل نداشت. نتیجه این که زیاد به نقشه های wireless voice coverage که در سایت شرکت های اصلی می بینین و با وارد کردن آدرس خونه و زیپ کد آنتن دهی شرکت مزبور رو در حوالی منزل شما نشون میده اطمینان نکنین.
مدت کمی با H2O روزگار گذروندم. شاید حدود یک ماه. هر دقیقه مکالمه در پلن pay as you go این شرکت 5 سنت و هر تکست هم 5 سنت هست. هزینه هر مکالمه ای که انجام میدین و هر اس ام اسی که می فرستین یا دریافت می کنین و مبلغ باقیمونده از حساب شما با پیامی بلافاصله بعد از مکالمه یا ارسال تکست به شما اطلاع داده میشه. در پلن pay as you go چه شما شماره گیری کرده باشین و چه به شما زنگ زده باشند، نیز شما فرستنده اس ام اس باشین یا گیرنده، هزینه مربوطه از حساب شما کسر خواهد شد.
روزی در حال جستجو در وبسایت شرکت های تلفن همراه به شرکتی برخوردم به نام Lycamobile که هزینه هر دقیقه مکالمه در پلن pay as you go آن 2 سنت و هر تکست 4 سنت بود. با کارمند شرکت چت کردم و گفت که هر مقدار شارژ تا 3 ماه معتبر هست و بعد از پایان سه ماه اگر مبلغ اندکی حساب رو شارژ کنین اعتبار باقیمونده کماکان قابل استفاده خواهد بود. با کمی جستجو در اینترنت متوجه شدم شرکت مزبور در سال 2006 توسط فردی سریلانکایی الاصل به نام Subaskaran Allirajah در انگلستان تاسیس شده. این شرکت در 17 کشور فعال هست و از شبکه های تلفن همراه موجود در این کشورها برای خدماتش به مشتری ها استفاده می کنه. در آمریکا این شرکت از شبکه T-Mobile بهره میبرد. لایکاموبایل در سال 2011 حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار در آمد کسب کرده. شعار این شرکت Call the world for less و لوگوی شرکت یک آدمک سبزرنگ با کت چارخونه و کله ای به شکل کره زمین هست:

[عکس: attachment.php?aid=3404]

سایت اصلی شرکت http://www.lycamobile.com هست ولی با کلیک روی پرچم هر کشور به سایت مخصوص اون کشور راهنمایی میشین.

[عکس: attachment.php?aid=3406]

مثلاً سایت شرکت برای آمریکا هست: http://www.lycamobile.us/en

در ادامه داستان با کارمند H2O چت کردم. با گرفتن 5 تا از شماره تلفن هایی که اخیراً بهم زنگ زده بودن یا من باهاشون تماس گرفته بودم احراز هویت کرد و account number و account password یا همون pin رو بهم داد. نتیجه: این دو تا پارامتر در هر شرکتی با شرکت دیگه فرق می کنه و وقتی شما شماره موبایلتون رو به شرکت جدید منتقل می کنید این پارامترها هم عوض میشن. دوباره با کارمند لایکاموبایل چت کردم و این دو تا پارامتر رو در اختیارش گذاشتم تا شماه تلفنم رو از H2O به لایکا منتقل کنه ولی این بار تیرم به سنگ خورد و بعد از کمی فرمودند که در حال حاضر با H2O قرارداد ندارند و نمی تونن شماره منو به شرکت خودشون منتقل کنند.
تنها راه باقیمونده خریدن سیمکارت شرکت بود. برای انتخاب پلن باید به این صفحه مراجعه کنید.
شرایط پلن های مختلف رو مطالعه کنین و هر پلنی که با نیازهای شما جور درمیاد انتخاب کنین. علاوه بر پلن pay as you go شما پلن های 16، 29، 39، 49 و 59 دلار در ماه و مشخصاتشون رو می تونین مشاهده کنین. من خودم شخصاً از گوشی موبایل صرفاً برای صحبت کردن و گاهی فرستادن اس ام اس (به قول اینوریا تکست) استفاده می کنم. من هیچوقت با اینترنت گردی توسط گوشی راحت نبودم و همیشه از دسکتاپ یا لپ تاپ برای این مورد استفاده کردم. آدم گوشی بازی نیستم و چون جوون هم نیستم خیلی از احساس جوونها نسبت به گوشی هاشیشون سر در نمیارم. برای من آنتن دهی یک شرکت و قطع نشدن صدا موقع مکالمه بالاترین حد اهمیت رو داره. همچنین مکالماتم چندان طولانی و زیاد نیست و فقط در مواقع ضروری از موبایلم استفاده می کنم. برای فردی با مشخصات من گرفتن پلن pay as you go که پرداخت هزینه اش شبیه موبایل های ایرانسل خودمون هست بهترین حالته. ولی برای سایرین که بیشتر از اینترنت گوشیشون استفاده می کنند و دوست دارن گوشی های آخرین مدل داشته باشند پلن های دوساله خانوادگی یا Shared با یکی از 5 شرکت اصلی رو توصیه می کنم. بعد از انتخاب پلن در مقابلش روی Get your SIM کلیک کنید. در صفحه بعدی زیپ کد محل زندگیتون رو تایپ کنید. در صورتی که لایکاموبایل در منطقه شما خدمات ارایه بده به صفحه بعدی که برای انتخاب نوع سیمکارت هست منتقل خواهید شد. در این صفحه شما می تونین حداکثر 3 سیمکارت تقاضا کنین. حتماً 3 سیمکارت تقاضا بدین چون در هزینه ای که می پردازین یک سیمکارت با 3 تا هیچ تفاوتی ندارند. 3 نوع سیمکارت برای سفارش موجود هشت: Standard، Micro و Nano
من سیمکارت نانو تا حالا ندیدم و نمی دونم چه جور گوشی های از این نوع سیمکارت استفاده می کنند. فرقی نمی کنه که شما سیمکارت مایکرو سفارش بدین یا استاندارد. تنها تفاوت این دو نوع، اندازه قطعه پلاستیکی هست که چیپ در داخلش قرار گرفته. به عبارتی اگر سیمکارت مناسب برای گوشی شما مایکرو باشه شما سیکارت رو از خط برش داخلی جدا می کنین و اگر سیمکارت مناسب استاندارد باشه از خط برش خارجی.

[عکس: attachment.php?aid=3408]

بعد از این که هر سه سیمکارت رو سفارش دادین با فشار دادن Continue وارد مرحله بعد یعنی انتخاب پلن میشین. در اینجا برای هر سیمکارت باید پلن انتخاب کنین. با انتخاب هر پلن در گوشه سمت راست صفحه خلاصه سفارش شما و هزینه مربوطه ظاهر میشه:

[عکس: attachment.php?aid=3409]

مشاهده می کنین که با سفارش 1 تا 3 سیمکارت از شما 7 دلار درخواست می کنند. بعد از انتخاب پلن برای سیمکارت سوم وارد صفحه ای می شین که باید مشخصات فردی مثل نام، آدرس، تلفن و ایمیل رو وارد کنین. الان مشخصات رو وارد نکنین. در عوض برین به قسمت بالای صفحه. مقابل شماره 3 نوشته: Choose Your Plan. در قسمت مقابلش روی Edit کلیک کنین. به قسمت پایین صفحه جدید بیاین. در خط آخر نوشته:
Add a recharge to your SIM to enjoy low Pay As You Go rates beyond your plan allowance
روی دکمه Edit مقابل این خط کلیک کنین. همچین صفحه ای رو مشاهده می کنین:

[عکس: attachment.php?aid=3410]

مقدار 10 دلار رو برای شارژ اولیه انتخاب کنین. Order Summary شما به این شکل در میاد:

[عکس: attachment.php?aid=3411]

بعد دوباره برای سیمکارت دوم و سوم پلن انتخاب کنین. در نهایت خلاصه سفارش شما به این شکل خواهد بود:

[عکس: attachment.php?aid=3412]

حالا باید مشخصات فردی خودتون رو وارد کنین و با وارد کردن مشخصات کردیت کارت یا دبیت کارتتون سفارش خودتون رو Confirm کنین. ایمیلی حاوی جزییات سفارش و تشکر از خرید برای شما ارسال خواهد شد که حاوی 3 تا pin کد هست. یکی از این پین کدها برای شارژ 10 دلاری موبایل شماست. 3 تا 5 روز بعد بسته حاوی سیمکارت ها توسط Fedex به دستتون میرسه. روی بسته فدکس نوشته که اگر سه بار مراجعه کردند و شما نبودین بسته رو به شرکت برگشت ندن و نابودش کنن!!
داخل بسته یک پاکت شبیه پاکت نامه ولی طرح دار هست و 3 تا برگه تاشده که هر سیمکارتی رو پایین برگه چسبوندند. این هم شکل سیمکارت ماست:

[عکس: attachment.php?aid=3413]

در هر برگه شماره و تاریخ سفارش، مبلغ پرداختی و پین کد هست. یکی از این پین کدها همون شارژ 10 دلاری هست که بعداً باید به حسابتون اضافه کنین.
روی هر سیمکارت دو تا عدد هست. یکی 19 رقمی و کد PUK که 8 رقمی هست.
حالا موقع اکتیویت کردن سیمکارت هست. در سربرگ Home از وبسایت شرکت روی Activate your SIM کلیک کنید. در صفحه جدید زیپ کد محل زندگی خودتون رو وارد کنید. بر اساس زیپ کد محل زندگی به شما اجازه داده خواهد شد که از بین چند گزینه، 3 رقم ابتدای شماره تلفن خودتون رو انتخاب کنین. مثلاً من در زیپ کد 27612 زندگی می کنم و برای 3 شماره اول تلفنم این گزینه ها وجود داشت:
919
980
704
336
828
که چون 919 از بقیه در رالی معروفتر هست من اولی رو انتخاب کردم.
برای ICCID چهار رقم آخر اون عدد 19 رقمی پشت سیمکارت رو وارد کنید. PUK هم که 8 رقمی هست و روی سیمکارت پیداش می کنین. Continue رو که بزنین سیمکارت اکتیویت میشه و عددی 11 رقمی رو مشاهده می کنین که در حقیقت شماره تلفن شماست که یک رقم 1 به سمت چپش اضافه شده. هر سه سیمکارت رو اکتیویت کنین. هر شماره ای که به نظرتون جالبتر و رُندتر اومد رو انتخاب کنین. در مرحله بعدی روی Register در سربرگ Home کلیک کنید. در این مرحله شما با دادن ایمیل خودتون شماره تلفنتون رو در وبسایت شرکت ثبت می کنین. ایمیلی برای شما فرستاده میشه که حاوی پسورد موقتی شماست. برای این که وارد صفحه خودتون بشین روی سربرگ My Locamobile کلیک کنین. شماره تلفن و پسورد موقتی رو وارد فیلدهای مربوطه کنین. بعد از ورود به صفحه خودتون از گزینه Change Password در سمت چپ پسوردتون رو عوض کنین. سیمکارت رو از کارت اصلی جدا کنین و داخل گوشیتون بذارین. بعد از روشن کردن گوشی برای شما چندین SMS خواهد آمد و به شما خوش آمد خواهند گفت. برای استفاده از شارژ 10 دلاری که قبلاً پولش رو پرداختین این ترتیب رو با موبایلتون شماره گیری کنین:

[عکس: attachment.php?aid=3414]

Pin رو از کاغذی که سیمکارت روش چسبونده شده یا از ایمیل قبلی شرکت استخراج کنین. در سایر دفعات می تونین از داخل صفحه شخصیتون در سایت و با وارد کردن اطلاعات کردیت کارتتون هر مقداری دوست داشتین موبایلتون رو شارژ کنین. در صفحه شخصی علاوه بر شارژ حساب می تونین پلن عوض کنین، سابقه تماس های تلفنی خودتون و شارژهای حسابتون رو پیدا کنین.
در تمام مواقع هر وقت به مشکلی برخوردین می تونین با کارمند شرکت چت کنین و یا به خدمات مشتری هاشون زنگ بزنین.
نکات پایانی:
1- وبسایت لایکا موبایل نسبت به وبسایت H2O خیلی حرفه ای تر طراحی شده و امکانات بیشتری رو در اختیار مشتری قرار میده.
2- در مجموع کارمندای H2O موقع چت کردن از کارمندای لایکا موبایل مودب تر هستند.
3- برای گوش دادن به پیام های صوتی باید 121 رو شماره گیری کنین. لایکا موبایل بر خلاف H2O برای گوش دادن به پیام صوتی شما رو شارژ نمی کنه.
4- طبق وبسایت شرکت هزینه هر دقیقه مکالمه از آمریکا به ایران برای تلفن ثابت 4 سنت و تلفن همراه 8 سنت و هزینه ارسال هر تکست 12 سنت هست.
5- بزرگترین عیب لایکا موبایل این هست که از هیچ سایتی اس ام اس دریافت نمی کنه. این نقیصه برای پلن pay as you go قطعاً وجود داره ولی من از وجودش در سایر پلن های شرکت بی خبرم. این نقیصه دو تا اشکال بزرگ برای شخص من بوجود آورده:
اول این که برای تعویض شماره تلفنتون در بعضی سایت ها مثل وبسایت Bank of America از شما درخواست میشه که کدی رو که با اس ام اس براتون ارسال کردن در باکس مخصوصی وارد کنین تا تغییرات کانفیرم بشه و خوب چون موبایل شما اس ام اس از وبسایت ها نمی گیره شما از طریق وبسایت نمی تونین شماره تون رو تغییر بدین و باید به خدمات مشتری ها زنگ بزنین یا با کارمند بانک چت کنین.
دوم این که من (به نظرم به توصیه سهیل بادامی عزیز) تاریخ های سررسید کردیت کارت ها و تاریخ بسته شدن استیتمنت ها رو به google calendar داده بودم و هر وقت که اس ام اس گوگل رو می گرفتم با خیال راحت یک سر به حساب مربوطه می زدم و خاطرم جمع بود که هیچ پرداختی رو فراموش نمی کنم ولی با این اشکال google calendar برای من بی استفاده شده و از این لحاظ حسابی کفرم در اومده!
6- یکی از خوبی های لایکاموبایل و البته H2O اینه که شما هر چقدر حسابتون رو شارژ کنین مالیاتی نمی پردازین. در حالی که در پلن 25 دلاری کریکت و 50 دلاری AT&T در هر بار شارژ 3-4 دلار هم مالیات میدادم!
7- اگر اینترنتی سیمکارت سفارش بدین 3 تا 5 روز کاری طول خواهد کشید تا سیمکارت ها رو دریافت کنین. اگر تازه از راه رسیدین و نیاز به سیمکارت دارین و نمی تونین این مدت صبر کنین در صفحه اصلی (Home) وبسایت شرکت در قسمت پایین و گزینه های زیر Help روی Store Locator کلیک کنید. زیپ کد محل زندگیتون رو وارد کنید و فروشگاه های نزدیک خودتون رو که سیمکارت های این شرکت رو می فروشند پیدا کنین و حضوری مراجعه کنید.
8- سیمکارت های اکتیویت شده رو نگه دارید. شاید به درد شما نخوره ولی قطعاً به درد هموطنایی که تازه مهاجرت می کنند خواهد خورد. می تونین این سیمکارت ها رو به تازه مهاجرها هدیه بدین. خودشون شماره رو رجیستر می کنند. از گوشی های ایرانشون در اینجا استفاده می کنند و اول کاری پولی برای خرید گوشی و پلن نخواهند پرداخت. من الان سه تا سیمکارت اکتیو شده و رجیستر نشده دارم که برای همین کار نگه داشتم.
در پایان امیدوارم از این همه پرچونگی من خسته نشده باشین. اگر از سیم کارت های این شرکت استفاده کردین و راضی بودین منو این گوشه دنیا دعا کنین. ولی اگر ناراضی بودین بالاغیرتاً به Subaskaran (رییس شرکت) ف.ح.ش بدین! Tongue من این وسط هیچکاره بیدم!!! موفق باشید. سعید. 14 اسفند 92


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

عکس(ها)

پاسخ
عمو سعید مرسی که این همه اطلاعات دادی. و خسته نباشی بابت این همه تایپ. خیلی راهنمایی های مفیدی بود. فقط داستان SMS که نمیاد خیلی اذیت میکنه. مابقیش عالیه.
If you want something in your life you've never had
you'll have to do something, you've never done

پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، Ehsan1358 ، ebi1988 ، behfaza
ممنون از عمو سعید بابت توضیحات جامع!
اینطور راهنماییها و راهکارها رو تنها و تنها تازه مهاجرین میتونن داشته باشن که اوائل مهاجرت واقعا به کار آدم میاد.

در حاشیه یک مطلبی رو هم من عرض کنم خدمت دوستان، البته قبلا افشین عزیز اینکار رو کرده بود. اونهم در مورد ساختن شماره در Google Voice هست.
با داشتن شماره گوگل، میتونید هر جایی که شماره تلفنتون رو نیاز داشتن، اون رو بدید. گوگل این قابلیت رو داره که شماره گوگل رو دایورت کنید روی شماره موبایلی که دارید و هر تکست یا تماسی که با شماره گوگلتون گرفته میشه، میاد روی شماره موبایل خودتون. اگر روزی خط موبایلتون رو عوض کردید، میتونید شماره دایورت رو عوض کنید، پس دیگه نگران عوض شدن شماره و ... نیستید.
قابلیت بعدی که تو تماسهای خروجی میتونه باعث صرفه جویی بشه، اینه که هر جا به وای فای دسترسی داشتید، میتونید با اپلیکیشن Google Voice که روی گوشی نصب کردید، تماستون رو به تمام نقاط آمریکا و بصورت رایگان و از طریق شماره گوگل برقرار کنید و هزینه موبایل ندید!
کیس:2013AS11XX/سفارت:ابوظبی/مصاحبه:NOV2012/ویزا یکضرب/هزینه ها+بلیط واشنگتن: 9MT سه نفر/سفر: MAY2013
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، EMS ، Rock ، behfaza ، Ehsan1358 ، powerb ، meisam14 ، eybaba ، lighter ، el333 ، ebi1988 ، sce ، samohajer ، azadeh2014 ، rezahoorjandi ، philter ، pari pariaaa ، kasrafo ، copol
ممنون از توضیحتون عمو. فقط یامی میگفت که این سیم کارتو از ای بی به قیمت 99 سنت هم میشه خرید. من هم ای بی رو چک کردم قیمت 33 سنت هم بود
شماره کیس 3xxx 2013AS/نامه دوم 26 دسامبر /یک نفر /مصاحبه 21 فوریه / کلیرنس 208 روز /سفارت آنکارا /کلیر 17 سپتامبر / صدور ویزا 27 سپتامبر/ کارولینای شمالی
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، behfaza ، apoornaki ، powerb ، yami ، ebi1988 ، philter
سلام و عرض تشکر از راهنماییهای مفید شما
می خواستم اگه امکانش هست بدونم کد پیش شماره موبایل شهر لس آنجلس چه رقمهایی است ؟ شش شماره اولش
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-03-10 ساعت 03:33)negar.tabatabaie نوشته:  سلام و عرض تشکر از راهنماییهای مفید شما
می خواستم اگه امکانش هست بدونم کد پیش شماره موبایل شهر لس آنجلس چه رقمهایی است ؟ شش شماره اولش
با تشکر

http://www.allareacodes.com
مصاحبه:6/28/12
مشاهده کلیرنس:8/8
تحویل پاسپورت به سفارت:8/13
دریافت ویزا:8/15
تاریخ رفتن:9/18
اپلای برای سیتیزن: 12/30/17 بصورت آنلاین https://www.uscis.gov/file-online/log-online-filing

مهمه که قبل از اومدن بدونی چیکار میکنی.

http://www.mohajersara.com/thread-4459.html
پاسخ
تشکر کنندگان: romance33 ، negar.tabatabaie ، Rock ، noobnoobi ، rezahoorjandi
ممنون عمو سعید از ماجراهای شما با لایکا موبایل!!
من هم سه تا ازین سیم کارتها از ئی بی خریدم ولی اکتیو نکردم و نگه داشتم برای روز مبادا که کسی فامیلی دوستی آشنایی لازمش شد فوری بهش بدم. اما اینکه آدم سیم کارت اکتیو شده به اسم خودش رو بده به کسی دیگه فکر کنم در این مملکت همه چیز بر اساس امنیت و اطلاعات و اینا کار زیاد معقولی نیست! مخصوصا که آدم اون فرد رو نشناسه و صرفا در حد اینکه یک هموطنه بهش شناخت داشته باشه.

و اما ماجراهای من با FreedomPop
من خیلی تمایل داشتم که نه تنها برای موبایل پول کم بده، بلکه اصلا میخواستم پول ندم!!! و رسیدم به این شرکت که برای پلن ماهانه 200 دقیقه مکالمه و 500 تکست و 500 مگابایت دیتاش اصلا پولی نمیخواد!!
اول اینکه شما باید از سایت اینا یا از ئی بی یا آمازون یک گوشی از سری گوشیهایی که این شرکت قبول میکنه یکی بخرید. این گوشیها حتما باید مال شرکت Sprint باشه چون از خدمات اونا استفاده میکنن و حتما هم باید Clean ESN باشه یعنی صاحاب قبلی این گوشی نباید بدهی چیزی به شرکت Sprint میداشته بوده باشد.
از بین اون چند تا گوشی بهترین هاش Galaxy S II و Galaxy S III و یا HTC EVO هست که من چون دست دوم S II خیلی ارزانتر بود یکی از اونا از ئی بی گرفتم به قیمت 80 چوق.
بازم تاکید میکنم باید حتما گوشی مال شرکت اسپرینت باشه و کلین ئی اس ان!
بعد شما میرین به سایت این شرکت قسمت دستگاه خودت رو بیار! http://www.freedompop.com/byod و در اینجا شماره MEID یا همچین چیزی که پشت گوشی هست رو وارد میکنین. اگه گوشی بدهی چیزی به شرکت Sprint نداشته باشه و دزدی گزارش نشده باشه قبول میکنه.
بعد شما باید اطلاعات خودتون رو هم بزنین و پلن رایگان رو انتخاب کنین.
بعد اطلاعات کردیت کارتتون. این برای اینه که اولا برای فعال کردن گوشی یک بار ده دولار شارژ میکنن و ثانیا اطلاعات کارت رو نگه میدان که اگه اضافی مصرف کردید شارژتون کنن اما اگه نمیخواهید اینجوری باشه بعد از ثبت نام باید برین از تنظیمات Auto top-up رو غیر فعال کنید که هر وقت سهمیه تون تموم شد دیگه شارژ اضافی نکنه و سرویس قطع بشه. مگر برین دستی شارژ کنین و یا تا ماه بعد منتظر باشید که 200 دقیقه و یا 500 تکست یا دیتا تون رو بگیرید.

نکته کنکوری این تلفن در اینه که چون گوشی هوشمنده اولا باید Background data و Auto Sync رو خاموش کنید که وقتی در خانه نیستین و وای فای ندارید این 500 مگابایت دیتاتون رو نخوره. البته اون هم در واقع 400 مگابایت هست که حالا کاری ندارم.
من که این کار رو کردم گوشی در چند روز 40 مگ بیشتر مصرف نکرده از سهمیه ام.

خوبی این شرکت اینه که اولا شما یک خط رایگان دارید! ثانیا گوشی که مدل GSM و سیم کارت خورش فلان قدره رو بخاطر Sprint بودن خیلی ارزانتر میخرید. خوبه برای کسانی که صرفا میخوان گوشی هوشمند داشته باشن ولی اهل صحبت کردن نیستن.

فقط خواهشا اگه میخواهید از این شرکت خط بخرید از این لینک ثبت نام کنید:

http://fpop.co/fi7j

شرکت میگه که اگه دوستاتتون رو دعوت کنید که عضو بشن هر دوی ما «برای همیشه هر ماه 50 مگابایت» دیتای بیشتری به ازای هر دوستی که عضو شده خواهیم گرفت که با نرخ همین شرکت بیش از ده دولار ارزش داره اگه بخواهید کیلوبایتی بخرید. و شما هم میتونین دوستانتون رو باز دعوت کنید و باز دیتای ماهانه بیشتری بگیرید.
ممکنه بگید که 50 مگابایت اصلا رقمی نیست اما فراموش نکنید که بخاطر مدل تجاری این شرکت و همینطور تکنولوژی VoIP که استفاده میکنن اگه همانطور که گفتم مصرف دیتای اپلیکیشن ها رو غیرفعال کنید، این مقدار دیتای ماهانه براحتی پاسخگوی مصرف مکالمه و تکست شما خواهد بود ولی اگه بخواهید دیتای بیشتری بخرید هر مگابایت 20 سنت هست!! یا هم باید بسته یک گیگی رو ده دولار بخرید. بنابرین حتی همین 50 مگابایت ماهانه هم خودش کلی حساب میشه.

**** دوستانی پرسیدن که این شرکت چطور خدمت مفتی میده؟ حتما کلاهبرداره!!
باید عرض کنم که اگه بخواهید به مسئله اونجوری نگاه کنید، بعله کلاهبرداره!! چرا چون داره کلک میزنه اما اگه شما هم قاعده بازی رو بدونین خط مفتتون رو میگیرید.
فراموش نکنید که خط همه چی نامحدود الان در بازار از 29 دولار شروع میشه. این رو داشته باشید!
حالا این شرکت میدونه که خیلی ها 200 دقیقه کفافشون و نخواهد داد و ماهانه 10 دولار خواهند داد که پلن مکالمه و تکست نامحدود بگیرن. این ده دولار!
از آن طرف هم خیلی ها مثل من و شما بلد نیستن که مصرف دیتای گوشی رو ببندند و بنابرین اتوماتیک این 500 مگه تموم شده و خواهند رفت روی پلن هر مگ 20 سنت یا بسته یک گیگی ده دولاری!
ما بسته رو حساب میکنیم که تازه ارزانتر در بیاد. این شد 20 دولار!
تا حالا این شرکت برای یک و نیم گیگ دیتا و مکالمه و تکست نامحدود 20 دولار از اکثر مشترکینش گرفته و تازه تماسها و تکستها هم بر اساس تکنولوژی VoIP هست و نه موبایل معمولی و خیلی خیلی ارزانتر میوفته براشون.
با این حساب این شرکته از اون شرکتهای همه چی نامحدود ماهی 29 دولار هم یک چیزی بیشتر در آورده!!
این وسط فقط کسی سود میکنه که با کنترل مصرف دیتاش همانطوری که گفتم و دعوت دوستانش به پلن رایگان مقدار دیتای رایگانش رو بالابرده و در ضمن همیشه در پلن رایگان باشه و پولی نده وگرنه اگه کسی بخواد ماهی بیش از 200 دقیقه مکالمه کنه و مجبوره مکالمه نامحددود بگیره، شرکتهای دیگه در واقع ارزانتر هستند.

سوالی بود در خدمتم.
پاسخ
تشکر کنندگان: lighter ، kasragtr ، el333 ، romance33 ، Saeedv13 ، amir1345 ، apoornaki ، sadeghifa ، ebi1988 ، behfaza ، aghaghia ، amir0_0amir ، philter ، motinus ، golia
دوستان برای تماس با ا ی را ن امکانی هست که بشه ارزون از اونجا تماس گرفت ؟ مثه این موسساتی که ما اینجا داریم و پولی پرداخت میکنیم و با اعتبار مون مثه تلفن داخل شهی میفته
2014AS1xxx، فرم :28می باایمیل،کنسولگری:Yerevan،کارنت :14 می ,مصاحبه: اکتبر-انتظار برای ویزا :100 روز
معاینه پزشکی ایروانمدارک مصاحبه ایروان
خدایا در میان این همه چشم ، نگـــــاهِ تـــو مرا بی نیاز می سازد از هر نگاهی..
پاسخ
تشکر کنندگان: ebi1988
(2014-04-03 ساعت 14:01)mechanicalengineer نوشته:  دوستان برای تماس با ا ی را ن امکانی هست که بشه ارزون از اونجا تماس گرفت ؟ مثه این موسساتی که ما اینجا داریم و پولی پرداخت میکنیم و با اعتبار مون مثه تلفن داخل شهی میفته

فعلا ارزانترین به ایران
www.dialnow.com
1.8 سنت یورو تلفن ثابت
3 سنت یورو موبایل
هم وب سایتش میشه زنگ زد همان داخل مرورگر اینترنتی مثلا فایرفاکس
هم از اپ موبایل
هم برنامه داره برای نصب در کامپیوتر
هم از طریق شماره تماس دسترسی که به یک شماره زنگ میزنی مثل کارت تلفن های ایران
هم از طریق گوشی های VoIP فکر کنم
پاسخ
تشکر کنندگان: eybaba ، Saeedv13 ، el333 ، romance33 ، Javad Esmaeilzadeh
(2014-04-03 ساعت 19:28)yami نوشته:  
(2014-04-03 ساعت 14:01)mechanicalengineer نوشته:  دوستان برای تماس با ا ی را ن امکانی هست که بشه ارزون از اونجا تماس گرفت ؟ مثه این موسساتی که ما اینجا داریم و پولی پرداخت میکنیم و با اعتبار مون مثه تلفن داخل شهی میفته

فعلا ارزانترین به ایران
www.dialnow.com
1.8 سنت یورو تلفن ثابت
3 سنت یورو موبایل
هم وب سایتش میشه زنگ زد همان داخل مرورگر اینترنتی مثلا فایرفاکس
هم از اپ موبایل
هم برنامه داره برای نصب در کامپیوتر
هم از طریق شماره تماس دسترسی که به یک شماره زنگ میزنی مثل کارت تلفن های ایران
هم از طریق گوشی های VoIP فکر کنم
DialNow قیمت هاشو بالا برده :
۲.۲ سنت یورو تلفن ثابت
۳.۶ سنت یورو موبایل

در حال حاضر نرخهای مکالمه این دو تا کمپانی بد نیست:
FreeVOIPDeal :
۲.۱ سنت یورو تلفن ثابت
۳.۵ سنت یورو موبایل
***********************
HotVOIP :
۲.۹ سنت یورو تلفن ثابت
۲.۳ سنت یورو موبایل
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، mechanicalengineer ، Saeedv13 ، el333 ، romance33
(2014-04-03 ساعت 22:33)marco250 نوشته:  
(2014-04-03 ساعت 19:28)yami نوشته:  
(2014-04-03 ساعت 14:01)mechanicalengineer نوشته:  دوستان برای تماس با ا ی را ن امکانی هست که بشه ارزون از اونجا تماس گرفت ؟ مثه این موسساتی که ما اینجا داریم و پولی پرداخت میکنیم و با اعتبار مون مثه تلفن داخل شهی میفته

فعلا ارزانترین به ایران
www.dialnow.com
1.8 سنت یورو تلفن ثابت
3 سنت یورو موبایل
هم وب سایتش میشه زنگ زد همان داخل مرورگر اینترنتی مثلا فایرفاکس
هم از اپ موبایل
هم برنامه داره برای نصب در کامپیوتر
هم از طریق شماره تماس دسترسی که به یک شماره زنگ میزنی مثل کارت تلفن های ایران
هم از طریق گوشی های VoIP فکر کنم
DialNow قیمت هاشو بالا برده :
۲.۲ سنت یورو تلفن ثابت
۳.۶ سنت یورو موبایل

در حال حاضر نرخهای مکالمه این دو تا کمپانی بد نیست:
FreeVOIPDeal :
۲.۱ سنت یورو تلفن ثابت
۳.۵ سنت یورو موبایل
***********************
HotVOIP :
۲.۹ سنت یورو تلفن ثابت
۲.۳ سنت یورو موبایل

البته من بدون مالیاتش رو میگفتم! مرسوم اینجا Smile
ولی بهرحال ممنون از بابت این دو تا سایت! چون به زودی باییست شارژ میخریدم.
این سایتها همشون ریسلرهای شرکتی سوئیسی لوگزامبورگی هستن. معمولا سعی میکنن بر خلاف هم دیگه قیمتهای متفاوت بدن و بازار خودشون رو داشته باشن. مثلا یکی قیمت پایینی برای خاورمیانه و بالا برای آسیا میده و دیگری میاد برعکسش رو انجام میده. البته گاها بخاطر تغییر قوانین کشورها در مورد ترمینیشن و اوریجینیشن مخصوصا در کشورهایی مثل ایران که بهش حساسن ممکنه کنتراکترهاشون در این کشورها عوض بشه یا قیمتها رو بالا پایین کنن و باعث عوض شدن قیمتها بشن.
معمولا به مرور زمان نرمه نرمه قیمتهای پایین رو میبرن بالا و بالا هارو کمی میارن پاین و داد و فغان که ما قیمتهامون رو آوردیم پایین.
یک سایتهایی هم هستن که همیشه سعی میکنن لیست آپدیت قیمتهای اینا رو برای کشورهای مختلف برای مقایسه نشون بدن.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، el333 ، romance33 ، philter
سلام دوستان ببخشید یکی از دوستان آیپد خریده بود سیم کارت at&t درون جعبه بود من ازش گرفتم حالا میخوام بدونم که میخوام برم آمریکا میتونم از این سیم کارت استفاده کنم؟ و اینکه این سیم کارت چه مدل سیم کارتیه؟
do the best with what you have and where you are
شماره کیس: 2014AS000001xxx،تاریخ رویت قبولی: 1 MAY، کنسولگری: آنکارا، ارسال فرمهای سری اول: JULY-Email،تأییدیه :یک هفته بعد، تعداد نفرات:1 نفر، کارنت شدن کیس: AUG/15، نامه دوم: 20 NOV، مصاحبه: ژانویه، دریافت ویزا: ژانویه (یک ضرب)، ورود به آمریکا: اگه خدا بخواد به زودی، دریافت گرین کارت:؟
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان