2015-11-08 ساعت 00:57
با تشکر از مدیر behdadK عزیز که زحمت گردآوری مطالب زیر رو کشیدن .
بعد از دریافت ویزای مهاجرت , در اولین سفر به آمریکا , مدارک مهاجرتی در فرودگاه تحویل و روند فعال سازی گرین کارت آغاز می شود . برای تبادل نظر در مورد تهیه بلیط , امور گمرکی و امور مربوط به دفتر مهاجرتی در فرودگاه از این تاپیک استفاده کنید .
برای پرداخت 165 دلار فقط می بایستی اینها رو برای افراد کیس داشته باشید: A-Number، Dos Number و البته یک کردیت کارت و یا دبیت کارت برای پرداخت هزینه و یا شخصی که این زحمت رو تقبل کنه.
برای پرداخت از این سایت استفاده کنید: https://public-prod-elis2.uscis.dhs.gov/...pp/app/iv/
همه چیز ساده و سر راسته این هم راهنمای پرداخت به زبان انگلیسی http://www.uscis.gov/uscis-elis/immigran...os-case-id
برای اونهایی که متوجه نشدن.
1- اول باید متن رو بخونید و Continue رو بزنید و تایید کنید (متن مهمی نیست و راجع به فرم داره توضیح میده و ضمنا چاره ای جز تایید ندارید!)
2- اولین صفحه Immigration information هست که بایستی A-Number , Dos Number نفر اصلی رو وارد میکنید
3- برای سایر افراد خانواده که ویزا گرفتن هم مجدد دکمه Add رو میزنید مرحله 1 رو تکرار میکنید.
4- وقتی همه افراد رو اضافه کردید و جدول پایین صفحه (Immigrant payee table) کامل شد دکمه Continue رو میزنید.
5- در صفحه Review مجدد چک میکنید که همه افراد در لیست باشند و به تعداد هر کدوم 165 دلار هزینه محاسبه میشه که می بایست برای تایید دکمه Proceed pay.gov رو بزنید.
6- اطلاعات کردیت کارت رو وارد میکنید یا وارد میکنند و دکمه Continue with plastic card payment رو میزنید.
7- به مرحله بعد پرداخت که میرید اطلاعات پرداخت رو تایید میکنید و میتونید ایمیلی رو دو بار بدید که رسید الکترونیکی پرداخت براتون بهش صادر بشه که حتما این کار رو بکنید و رسید رو داشته باشید. دکمه Submit Payment رو برای تایید بزنید
8- پیغام تایید پرداخت برای شما میاد اما از رسید یا چیزی که پرینت بگیرید خبری نیست و برای رسید باید به ایمیل مراجعه کنید.
نکات :
0- ممکنه سایت پیغام بده که اطلاعات شما موجود نیست و اطلاعات صحیح رو وارد کنید و یا 5 روز منتظر بمانید از زمان صدور ویزا که اطلاعات سایت آپدیت بشه. اگر این پیغام آمد اول نکات 1 و 2 رو چک کنید و مطمئن بشید که A-number و Dos Number رو درست وارد میکنید (چون در 99% اوقات شما درست وارد نکردید اطلاعات رو!) و اگر درست بود یک هفته بعد امتحان کنید. اگر جواب نداد میتونید از دکمه Contact US بالای فرم پرداخت ایراد رو شرح بدید. البته بودند مواردی که بعد از ورود به آمریکا مشکلشون خود به خود مرتفع شده. نگران نباشید مشکل بزرگی نیست. با کمی صبر ، دقت ، حوصله و پیگیری از سایت USCIS و بهم نریختن اینجا!! مشکلتون حل میشه.
1-نحوه پیدا کردن A-number (راهنمای رسمی با رسم شکل اینجاست: http://www.uscis.gov/uscis-elis/immigran...os-case-id)
ویزا رو بزارید جلوی روتون
A-number شامل A- و 9 رقم جلوی اونه که در ویزای شما معمولا 8 رقمه. اگر اینطور بود یک صفر اولش بگذارید. مثال با رسم شکل!!:
در ویزا : A-12345678 --------> در سایت الیس اینطوری وارد کنید: A-012345678
2- نحوه پیدا کردن Dos-number
ویزا رو بزارید جلوی روتون
Dos number همون کیس نامبر شماست. ولی در ویزا جلوی کیس نامبر 01 برای برنده و 02 و 03 برای نفرات دیگه گذاشته. این 01 و 02 و ... رو بیخیال بشید برای همه کیس نامبر خالی رو بزنید.
در ویزا برای نفر اول : 2015as123 01 -----> در سایت الیس اینطوری وارد کنید: 2015as123
در ویزا برای نفر دوم : 2015as123 02 ----> در سایت الیس باز هم وارد کنید: 2015as123
در ویزا برای نفر سوم: 2015as123 03 ----> در سایت الیس باز هم وارد کنید: 2015as123
در ویزا برای نفر چهارم: 2015as123 04 ----> در سایت الیس باز هم وارد کنید: 2015as123
....
این رو اینطوری زدم که تاکید کنم نفر اول تا نفر چارم و ... در یک کیس همه یک داس نامبر مشترک دارند امیدوم یکی نیاد بپرسه نفر پنجم چی!! ضمنا نفر دوم ندارید که ندارید خوب وارد نمیکنید
3- هزینه برای هر نفر 165 دلاره
4- هزینه رو لازم نیست حتما در ایران پرداخت کنید شرط شروع پروسه پرداخت هزینه و ورود به آمریکا است و اگر هزینه رو زودتر پرداخت کنید پروسه صدور تسریع نمیشه. اما اگر اینجا پرداخت نکردید اونجا رسیدید دو سه روزه میتونید حساب باز کنید و پرداخت کنید و فقط صدورش به اندازه یکی دو روزی که حساب باز کردن طول کشیده عقب می افته.
5- برای پرداخت اینترنتی هزاران راه وجود داره که این تاپیک جاش نیست. اگر کسی رو ندارید که براتون پرداخت کنه و اصرار دارید که یکی دو روز دریافت گرین کارتتون عقب نیوفته خواهشا تاپیک رو بمباران نکنید. عوضش سرچ در گوگل برای پرداخت اینترنتی بکنید و جواب سئوال دومی که میپرسید : معلوم نیست این روش ها قابل اعتماد باشند ! خودتون تحقیق کنید!! (و این رو به خاطر بسپارید که اعتماد به این شرکت های غیر قابل اعتماد به مراتب بهتر از اعتماد به کاربرهایی است که اینجا میان و میگن میتونیم این پرداخت ها رو براتون انجام بدیم!) طبیعتا اگر بخواهید به کسی بگید که براتون پرداخت کنه میبایستی بهش A-Number و Dos number رو بدید
6- برای تغییر آدرس 4 کار باید انجام بدید:
1-6- تغییر در سایت https://egov.uscis.gov/coa/displayCOAForm.do : سوال اولی که میپرسه No بزنید اسم و مشخصات و آدرس جدید و قدیم و زمان ورود به آمریکا رو میخواد بقیه مشخصات اختیاریه. اگر میخواهید گرین کارت پست بشه به آدرس جدید حتما باید Mailing Adress رو مشابه آدرس جدید بزنید. فراموش نکنید که شما به عنوان یک گرین کارت هولدر می بایستی حداکثر 10 روز بعد از هر جابجایی جای جدید رو در این سایت وارد کنید. (رسید رو پرینت بگیرید و جای مطمئنی نگه دارید)
2-6- اطلاع به USCIS از طریق دکمه Contact Us: دکمه Contact US بالای فرم پرداخت رو کلیک کنید و یک نامه به USCIS بزنید که در اون اطلاعاتتون شامل نام و نام خانوادگی و A-Number و تاریخ تولد و آدرس جدید و قدیم آمده باشه. USCIS به شماره شما تماس میگیره و ازتون کانفرم میگیره که آدرس عوض بشه. قبلش سوال از ویزاتون میکنه مثل شماره پاسپورت یا کیس نامبر که مطمئن بشه خودتون هستید پس این تغییر آدرس تا وقتی شماره تلفنی ثابت در آمریکا نداشته باشید قابل استفاده نیست و بلافاصله که وارد آمریکا شدید و تلفن گرفتید میتونید اقدام کنید. (از نامه درخواستتون حتما کپی داشته باشید)
3-6- تغییر در آدرس هنگام ورود به آمریکا و اعلام به افسر مرزبانی که پروسه خاصی نداره اولین ورود بهشون اعلام کنید و حل میشه
4-6- تغییر آدرس در پست USPS از این آدرس : https://moversguide.usps.com/icoa/home/i...-main-flow&
که این تغییر آدرس هزینه 1.05 دلاری داره. و اگر اعضای خانواده شما هم فامیلی هستند یکبار میتونید این فرم رو پر کنید ولی از اونجایی که زن و شوهر در ایران یک فامیلی مشترک ندارند برای همسرتون حداقل نیاز به پرکردن مجدد فرم دارید. هزینه 1.05 دلاری به خاطر این هست که مشخصاتی که در فرم اعلام میکنید با مشخصات کردیت کارت مطابقت بده و در نتیجه شخص دیگری برای شما نمیتونه چنج آدرس بکنه. بنابراین این تغییر آدرس هم تا زمانی که وارد آمریکا نشدید و کردیت کارت یا دبیت کارت به اسم خودتون نیست امکانپذیر نیست پس بلافاصله بعد از دریافت دبیت کارت میتونید از این روش استفاده کنید. ضمنا این تغییر آدرس برای فوروارد تمام مرسوله های پستیه و مثلا از ایران کسی برای شما بسته ای به آدرس قدیم اگر بفرسته پست با تشخیص اسم و آدرس به صورت خودکار بسته رو به آدرس جدید میاره. (رسید رو نگه دارید)
6-5- تغییر آدرس با علام به اداره سوشیال: در بعضی از ایالت ها مثل نیویورک در هنگام ورود و اعلام به آفیسر مرزبانی فقط آدرس گرین کارت عوض میشه و لازمه یه سر به اداره سوشیال بزنید و اداره سوشیال هم فرم پرکنید که هزینه ای نداره. لیست ایالت ها رو ندارم ولی هنگام ورود میتونید از آفیسر مرزبانی استعلام کنید و یا حداکثر یکبار به اداره سوشیال برید و مطمئن بشید.
با انجام همه روش های اعلام شده باز ممکنه گرین کارت و سوشیال به آدرس قبلی ارسال بشه که احتمالش کمه ولی غیر ممکن نیست.
متاسفانه در روش جدید به شما رسید نامبر داده نمیشه که در سایت My USCIS چک کنید و شما هم راهی به جز صبر برای دریافت گرین کارت ندارید. طبق اعلام USCIS در صورت پرداخت قبل از ورود به آمریکا گرین کارت در متوسط زمان 45 روز به دست شما میرسه. اگر بعد از 60 روز از ورود به آمریکا و پرداخت (هر کدام دیرتر بود) گرین کارت شما نیامد از همون دکمه Contact Us سایتی که پرداخت رو انجام دادید استفاده کنید و ایمیل بزنید که 60 روز گذشته و فلان تاریخ پرداخت کرده بودید و A-number و اسم و فامیلتون رو هم بدید با شما تماس میگیرند و وضعیت گرین کارت و اینکه در چه مرحله ای است رو اعلام میکنند.
7- آیا در آدرسی که برای گرین کارت یا سوشیال کارت اعلام میکنم باید حضور داشته باشم؟
خیر گرین کارت رو به صندوق پستی می اندازند فقط در صورت امکان اسم خودتون رو به صندوق اضافه کنید (هرچند اجباری نیست و اگر In care of را صحیح در آدرس ذکر کرده باشید کفایت میکنه) و به اون کسی که آدرسش رو دادید اعتماد داشته باشید. حتی حضور شما در زمان ارسال گرین کارت نیازی نیست.
8- گرین کارت به آدرس قبلی رفته ولی کسی تحویل نگرفته و گم شده چه کار کنم؟ باید مجدد اقدام کنید به اداره مهاجرت برید، شرح بدید هزینه بپردازید و منتظر بمونید. این پروسه چندین ماه طول میکشه. برای این کارها از این پست و توضیحاتی که دادم میتونید کمک بگیرید.
در صورتی که آدرس رو تغییر دادید و همه موارد بالا رو رعایت کردید و گرین کارت گم شده میبایستی به اداره مهاجرت مراجعه کنید و درخواست جدید بدید و نشون بدید که همه مراحل رو برای تغییر آدرس انجام دادید. در این صورت جریمه ای برای صدور مجدد از شما اخذ نمیشه. پس رسید تغییر آدرس در همه مراحل در صورت وجود پیشتون باشه.
9- برای دوستانی که از سایت قبلی استفاده کردن receipt no. دارن و میخوان از My elis پیگیری کنند کیستون با شماره رسید تا یک هفته قبل از ارسال قابل پیگیری نیست و میزنه که شماره موجود نیست. My elis بعد از اینکه وارد خاک آمریکا شدید و معمولا یک هفته قبل از ارسال گرین کارت فعال میشه پس جدیش نگیرید.مراحل فعال شدنش شامل :
1- Accepted (که این مرحله رو نمیبینید!)
2- Initial review (که در دراین مرحله تازه شناسایی میشه) (یکهفته قبل از رسیدن کارت)
3-Card / document production دو روز بعد از رسیدن کارت که در این مرحله کارت صادر میشه و آماده پست و یک پیغام میده که تا 30 روز آینده کارت به دستتون میرسه. در این مرحله باقی میمونه و هر تغییری در پیغامهاش منعکس میشه. آخرین تغییر هم شماره پیگیری USPS هست که میتونید از USPS وضعیت بسته رو پیگیری کنید و ببینید کجاست.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چقدر طول میکشه گرین کارت به دستم برسه؟
جواب این سئوال مشخص نیست از 20 روز بعد از اینکه وارد شدید و مبلغ رو پرداخت کردید (هرکدوم دیرتر بودند) تا 6 ماه و حتی بیشتر (1 سال هم گزارش شده) اداره مهاجرت اعلام کرده که 45 روز به طور متوسط زمان میبره به شرطی که قبل از ورود هزینه رو پرداخت کرده باشید و تا قبل از 60 روز حتی پیگیری هم نکنید!
علت؟ معلوم نیست. ایالتی که کارهای مهاجرتی رو انجام دادید، ایالتی که زندگی میکنید، تغییر آدرس یا اشتباه اداری و شروع نشدن پروسه شما و ... هیچ کس دلیلی منطقی نداره.
باید نگران باشم؟ تا یکسال خیر چون ویزای شما به محض خوردن مهر ورود حکم گرین کارت تا 1 سال رو پیدا میکنه. البته که همونطور که قبلا گفتم میتونید از طریق Contact US پیگیری کنید و از نتیجه با خبر بشید.
سوال: اگر یکسال از زمان ورود گذشته و گرین کارت نیامده چه کنم؟
احتمال کمتر از 1% این اتفاق می افته. به اداره مهاجرت برید اعلام کنید پیگیری کنید و درخواست کنید مهر تمدید در پاسپورتتون بزنند. براتون مهر تمدیدی میزنند که 1 سال دیگه ویزاتون به جای گرین کارت معتبره. این اتفاق برای یکی دو تا مهاجرسرایی در کمال تعجب افتاده ولی به احتمال 1 درصد هم برای شما نمی افته.
برای مراجعه حضوری به اداره مهاجرت هم که نیاز به وقت قبلی داره میتونید از این لینک اقدام کنید:
http://www.infopass.uscis.gov
کد پستی رو بدید . دلیل رو "نرسیدن گرین" کارت ذکر کنید و مشخصات بدید . به شما تاریخ مراجعه میدن و با در دست داشتن رسید مراجعه میکنید. اگر از 1 سال ورود هم گذشته باشه مهر ویزای شما که حکم گرین کارت داره رو هم تمدید میکنند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چقدر طول میکشه که سوشال کارت دستم برسه؟
از یک هفته تا 1 ماه پس از ورود.
علت : باز هم نامشخص. البته ممکنه به دلایلی نامعلوم بصورت اتوماتیک پروسه صدور بعد از ورود به آمریکا به جریان نیفته که البته نادر هم نیست.
جهت جلوگیری از این اتفاق روز بعد از ورود میتونید به اداره سوشال مراجعه کنید و پیگیری کنید سوشال کارد رو.
جهت پیدا کردن آدرس اداره سوشال Social Security Administration رو گوگل کنید و نزدیک ترین اداره مراجعه کنید.
احتمال قوی به شما بگویند که اگر بعد از 14 روز نیامد مراجعه کنید . در صورت اصرار شما و خوشرویی متصدی ممکنه به شما کد سوشال سکیوریتی رو دستی اعلام کنند که بسیار عالی است. کارت مقوایی سوشیال سکیوریتی ارزش چندانی ندارد و شماره این کارت بسیار اهمیت دارد و کار شما رو راه خواهد انداخت.
این شماره رو مخفی نگه دارید و دست دوست و دشمنتان ندهید.
تاپیک مربوطه----->SSN یا سوشیال سکیوریتی
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کارهای مهاجرتی:
زمانی دریافت بلیط پرواز شما می بایست ویزای آمریکا و پاکت زرد رو نشون بدید. این اتفاق در استاپ هم احتمال زیاد مجدد تکرار میشه. به عنوان مثال اگر ترکیش ایرلاین باشید تهران یکبار ویزا و پاکت زرد رو نشون میدید و ترکیه مجدد وقتی میخواهید سوار هواپیما بشید پاکت زرد رو نشون میدید.
تحویل پاکت زرد و کارهای مهاجرتی در اولین استاپ در خاک آمریکا انجام میشه. داخل صف گمرک که شدید ممکنه پاکت زرد رو دستتون ببینند و شما رو به صف جدا منتقل کنند پس سعی کنید پاکت رو بیرون بیارید و تابلو باشه تا اگر نیاز به صف جداگانه است شما رو به اون صف منتقل کنند. البته نگران نباشید این کار فقط به جهت تسریع کار هست جدا هم نشدید اگر لازم بود سر صف این اتفاق می افته. خواهشا سوال نپرسید که چه کنم!
مامور مهاجرتی پاکت زرد رو میگیره مهر ورود داخل ویزا میزنه از شما نمونه امضا میگیره و آدرس جدید رو اگر داشتید دریافت میکنه و ازتون از بابت مقدار پول ورودی دلار و ریال سوال میکنه که دقیق اعلام کنید . مواد ممنوعه رو هم ممکنه سوال کنه که تاپیک جداگانه داره (از جمله لیمو عمانی)
اگر اولین استاپ شما در آمریکا آخرین مقصدتون نیست این استاپ رو سعی کنید 3 ساعت بگیرید که به شلوغی صف گمرک و طولانی شدن پروسه و دریافت بلیط جدید و انتقال به ترمینال جدید خوردید از پرواز بعدی جا نمونید.
سوال: من 2:45 دقیقه استاپ در فرودگاه X دارم کافیه؟ این سوال این تاپیک جواب نداره. زمان منطقی 3 ساعته شما ممکنه نیم ساعته کارتون راه بیوفته ممکنه 4 ساعت پرواز تاخیر داشته باشه و کسی نمیدونه! سایر استاپ ها بستگی به خودتون داره که چقدر سریع باشید و کاری به جز جابجایی بین ترمینال ها ندارید در مابقی استاپ ها. اگر زمان استاپ شما کم است بد نیست نگاهی به نقشه فرودگاه داشته باشید و بپرسید که از کدام ترمینال سوار شده و در کدام پیاده می شوید که در هنگام پیاده شدن تازه به دنبال راه و چاه نباشید.
ضمنا فرم آبی گمرکی قبل از اولین استاپ شما در آمریکا داخل هواپیما به شما داده میشه که نمونه اش رو میتونید اینجا ببینید . همه چیز ساده و مشخصه و احتیاج به توضیح نداره. فرم رو داخل هواپیما پر میکنید و به همراه پاکت زرد تحویل مسئول گمرک میدید.
نکته 0: نفر اصلی کیس (فرد قبول، فردی که جلوی Dos Number در ویزایش خورده 01) حتما میبایست اولین نفر ورود کننده به آمریکا باشد (یا همگی با هم). اما ترتیبی برای سایر اعضای کیس وجود ندارد. نفر اول میتواند وارد شده و خارج شود و بعد نفرات دیگر بدون حضور نفر اول وارد شوند یا همگی با هم وارد شوند.
نکته1 : اگر و تنها اگر بلیط اتحاد بگیرید در توقف شما در ابوظبی کارهای مهاجرتی انجام میشه (همون کارهایی که بالا گفتم) و زمانی که به آمریکا رسیدید دیگه گمرک و ... ندارید. نپرسید قطر، ترکیش امارات و ... چطور!!. این استثنا فقط برای هواپیمایی اتحاد هست.
نکته 2: هواپیمایی ها مسئول تاخیر پرواز ها و دیر راه انداختن شما هستند. اگر به عنوان مثال کارهای مهاجرتی شما در ابوظبی با هواپیمایی اتحاد طول کشید یا به شما بلیط نزدیک جایگزین میدن و یا هتل رایگان که با پرواز فردا بقیه مسافرت رو برید و سعیشون این هست که در سریعترین زمان کارهای مهاجرتی شما رو انجام بدهد و حتی کمی تاخیر به هواپیما میدهند که شما به هواپیما برسید. پس نگران نباشید. نهایتش یک روز توقف در هتل 5 ستاره در ابوظبی خواهید داشت.
نکته 3: معمولا چمدان ها رو باهم در مبدا تحویل میدید و مقصد تحویل میگیرید. این رو با هواپیماییتون حتما چک کنید.
نکته 4: سعی کنید اضافه بار نخورید که هزینه اش اصلا به صرفه نیست مگر اینکه طلا ببرید اگر بار زیادی دارید و واقعا ارزش بردن داره ارزانترین راه برای وزن کم (کمتر از 500 کیلو فریت هست)
نکته 5: عکس قفسه سینه (یا سی دی) را به همراه داشته باشید ولی 99% نمیگیرند و در دو سال گذشته یک مورد از تحویل این عکس گزارش شده که به صحتش شک دارم!
نکته 6: حتما حتما پاکت های زرد رو با خودتون داخل هواپیما ببرید چون در استاپ ها میبایست همراهتون باشه.
نکته 7: سعی کنید به هیچ وجه باربر کسی نباشید. به خصوص اگر نمیدانید داخل بسته ای که میبرید چه چیزی است. مودبانه بگویید از پست استفاده کنند. این بسته میتونه حتی یک پاکت کاغذی ساده باشه ولی برای شما عمری زندان به همراه داشته باشه. اگر بردید حتما در فرودگاه اعلام کنید که بسته برای شخصی میبرید. هرچند که اگر چیز خلافی بود تا آخر عمر پای شما گیره اما میتونه کمی از شدت خلاف شما کم کنه. داخل این بسته میتونه از مواد ممنوعه از جمله مواد مخدر باشه تا یک مدرک پولشویی و شما پلیس نیستید و ابزارهای پیشرفته ندارید که این موارد رو کشف کنید. هزاران راه برای مخفی کردن وجود داره که خیلی اوقات پلیس ها هم گول میخورند چه برسه به شما که خواستید ثواب کنید.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اعتبار ویزای من چقدره؟
اعتبار ویزاتون رو داخل ویزاتون نوشته و ربطی به پایان سپتامبر و پایان سال و ... نداره. 6 ماه از تاریخ مدیکاله و لازم نیست تاریخ مدیکال رو به یاد داشته باشید داخل ویزا رو ببینید
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اعتبار ویزای من تمام شده و نرفتم. چه کار کنم؟
اگر اعتبار ویزای شما تمام شده و به آمریکا نرفتید متاسفانه ویزای شما باطل شده و قابل تمدید نیست. میتونید دوباره لاتاری شرکت کنید. البته احتمال کمتر از 1% وجود داره که به سفارت اطلاع بدید و اگر قبل از 30 سپتامبر نباشه قبول کنند بیایید دوباره مدیکال بدید. من تابحال همچین چیزی نشنیدم اما شاید بشه.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بعد از اینکه اولین بار وارد شدم و خارج شدم چقدر میتونم خارج از خاک آمریکا باشم؟
گرین کارت شما اگر 1 سال یعنی دقیقا 365 روز خارج از خاک آمریکا باشید قانونا باطل خواهد شد. در این صورت اصلا از فرودگاه مبدا به شما اجازه پرواز به آمریکا نمیدهند و اگر به روش معجزه آسایی دادند به آمریکا که رسیدید گرین کارت رو از شما میگیرند و شما رو دیپورت میکنند. البته این آخر راه نیست و بایستی از طریق وکیل اقدام کنید : تاپیک مربوطه : بازگشت به امریکا پس از غیبت طولانی
رعایت این قانون ساده است ولی یک اما داره :
اگر آفیسر مطمئن بشه که شما قصد اقامت ندارید میتونه گرین کارت شما رو از شما بگیره.
آفیسر چطور شک میکنه؟
اینکه به تناوب از آمریکا خارج بشید .
این که هر دفعه یه جایی وارد شید یه جای دیگه خارج شید.
اینکه در یکسال اخیر یا چند سال اخیر بیشتر خارج از خاک آمریکا باشید.
اینکه آدرس ثابتی در آمریکا نداشته باشید.
اگر آفیسر به شما شک کرد سئوال میکند و اگر قانعش نکردید میتواند گرین کارت رو از شما بگیرد. سعی کنید با چرب زبانی گرین کارت رو بهش ندید. بعضی اوقات هم به شما توصیه میکنه که رویه رو تغییر بدید و اگر جدی تر باشه یک مهر Advised داخل پاسپورت میزنه که دفعه بعد اگر تکرار کردید گرین کارت بگیره.
اگر هر چه چرب زبانی کردید جواب نداد اعتراض کنید تا شما رو به دادگاه معرفی کند. معمولا بار اول قاضی رای به نفع مهاجر میده ولی از این به بعد مجبورید محتاطانه تر عمل کنید.
اگر قصد اقامت طولانی مدت خارج از خاک آمریکا دارید سعی کنید از Reentery Permit که بین ایرانیان به ویزای سفید معروف است استفاده کنید که قابلیت اقامت 2 سال خارج از خاک امریکا رو فراهم میکنه. تاپیک مربوطه : نحوه گرفتن پاس سفید
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چقدر دلار با خودم میتونم ببرم:
طبق قوانین جمهوری اسلامی هر نفر 5000 دلار که تا وقتی تابلو نباشید و تابلو نکنید حساسیتی ندارند و نمی شمارند که چقدر بردید. در نهایت اگر تابلو شدید و گفتند که از حد مجاز بیشتر دلار دارید میتوانید باقیمانده رو به همراهانتون بدید تا بعدا از طریق صرافی براتون ارسال کنند که طبیعتا هزینه اضافه دارد (چطور از صرافی ارسال کنیم، صرافی معتبر کجاست، چقدر هزینه میگیره ؟ اینها مربوط به این تاپیک نیست)
تاپیک مربوطه : طریقه انتقال پول به آمریکا و برعکس برای اینکه چطور ماموران گمرک ایران رو مشکوک نکنیم از خلاقیت خودتون استفاده کنید پولها رو تقسیم کنید ولی طبیعتا پولی در چمدان ها نگذارید که ممکن است کلا از دستش بدهید. بدیهی است که پول بیزبان از جلوی چشم آدم نباید دور شود!
طبق قوانین آمریکا محدودیتی وجود ندارد و هرچقدر بیشتر ببرید خوشحالتر میشوند ولی حتما میبایست بیشتر از 10000 دلار به ازای هر خانواده را دقیق اعلام کنید (ضمنا حتما ارزش ریالهایی که به همراه دارید را هم حتما به دلار میبایست داشته باشید)
در خصوص طلا و جواهر، ریال، فرش و ... هم قوانین مشابهی هست . میتوانید عبارت "محدودیتهای قانونی خروج از کشور" رو سرچ کنید و لیست ارائه شده گمرک ایران رو مطالعه کنید.
در آمریکا با این موارد اگر جهت هدیه نباشند مشکلی ندارند. ضمنا اگر قصد دارید طلا ببرید و اونجا تبدیل به دلار کنید اینکار رو ایران انجام بدید چون طلا و جواهر رو به قیمت بسیار نازلی در آمریکا از شما میخرند و حسابی ضرر میکنند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ارز مسافرتی:
قانون در این زمینه کمی ابهام داره. اگر به بانکی مراجعه کردید و به شما به دلیل اینکه مهاجرت میکنید ارز مسافرتی نداد تشکر کنید و خداحافظی و به بانک دیگه برید. خیلی به ندرت این اتفاق می افته ولی اگر افتاد با بحث کردن حل نمیشه به جای اینکه اعصاب خودتون و متصدی بانک رو خرد کنید شعبه و نهایت بانک رو عوض کنید مشکلتون حل میشه.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
عوارض خروج از کشور:
طبق قوانین جدید گرین کارت هم که داشته باشید آش کشک خالتونه! این 75 تومن حداقل هزینه ای است که از شما هر بار کنده میشه!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کدوم ایرلاین رو انتخاب کنیم و بلیط بخریم و کدوم صندلی رو انتخاب کنیم؟
جواب عمومی ای وجود ندارد. بهترین تاپیک برای این پرسش اینجاست:
بهترین ایرلاین برای سفرهای خارجی
البته این را بدانید که ایرلاین های عربی با پول مفت نفتی که دارند معمولا نسبت به قیمت کیفیت بسیار بهتری ارائه می دهند. هواپیماهای بهتر، غذای با کیفیت تر، مهمانداران خوش اخلاق تر، صندلی های جادار تر . و البته دزدی های هواپیمایی ترکیش از داخل چمدان های مسافران بسیار مرسوم است.
البته به خاطر داشته باشید که اگر هواپیماهای عربی را انتخاب کنید ابتدا جنوب می روید و بعد دوباره باید از روی خاک ایران رد شوید و به آمریکا برسید. به همین خاطر یک پرواز شما بسیار طولانی و بیش از 16 ساعت خواهد شد که نکته منفی این پرواز هاست.
هرچه سریعتر بلیط را بگیرید ارزانتر است (مگر در شرایطی که تخفیف ویژه به مناسبت های مختلف از جمله عید فطر و ... بگذارند که این آفر ها معمولا در زمان های Low season یعنی به جز اواخر بهار و کل تابستان و حوالی کریسمس است)
خرید زودتر بلیط صندلی های بیشتر و بهتری برای انتخاب در اختیار شما میگذارد. برای خرید بعضا سایت های خود هواپیمایی ها آفر های خوبی میگذارند و حتی با کارت های شتاب ایران هم خرید میشود کرد (بعنوان مثال قطر) همچنین از سایت های خارجی مثل Cheapoair.com در صورتی که کارت اعتباری دارید میتوانید خرید کنید. بد نیست قیمت از چندین آژانس در روز مورد نظر بگیرید شاید مبلغ پایینتری پیشنهاد بدهند. ضمنا یکی دو روز این طرف و آن طرف زمان مورد نظر را هم چک کنید ممکن است به قیمت خیلی بهتری برسید.
بعضی از ایرلاین ها بصورت رایگان و بقیه با پرداخت مبلغی جزئی امکان انتخاب صندلی قبل از پرواز را دارند
برای پیدا کردن بهترین صندلی از سایت http://www.seatguru.com/ میتوانید استفاده کنید. طریق استفاده سایت سرراست است. اگر نتوانستید در همان تاپیک بهترین ایرلاین بپرسید. معمولا صندلی های کنار درب خروج فضای جلوی پای بیشتری دارند در عوض ممکن است کنار آشپرخانه یا سرویس باشند و بو و سر و صدا شما را اذیت کند. صندلی های ردیف آخر به دلیل وجود دیوار امکان تکیه ندارند. خیلی ها هم علاقه دارند قسمت عقب هواپیما و پشت بال، روی بال یا جلوی بال باشند برای نرم نشستن و بلند شدن سر و صدا یا ویو باشند و در آخر اگر صندلی کنار پنجره میگیرید از آنجا که در جهت روز معمولا حرکت میکنید حواستان به جهت آفتاب در سفر باشد.
مثلا اگر ساعت 8 صبح پرواز شما از قطر به مقصد هیوستون باشد حدودا 10 ساعت خورشید از سمت راست هواپیما می تابد و ممکن است در خواب شما اختلال ایجاد کند.
بعضی از هواپیمایی ها انتخاب غذا را هم قبل از سفر در اختیار میگذارند. اگر غذای خاصی مد نظر دارید میتوانید از قبل انتخاب کنید (کم نمک، بدون لاکتوز، بدون ادویه یا Bland در صورتی که با ادویه های هواپیماهای عربی مشکل دارید، گیاهی، گیاهی خام، غذای مسلمانان یا یهودیان در هواپیماهای غیر عربی، بدون قند و چربی، کودک و...) البته ممکن است غذایی که سفارش میدهید و آنچه میگیرید زمین تا آسمان متفاوت باشد.
بعضی از هواپیما ها داخل هواپیما به شما اینترنت ارائه میدهند که به هواپیمایی و مدل هواپیما بستگی داره و مثلا یه پرواز قطر میبینید که اینترنت داره و یکی دیگه نداره. معمولا دسترسی به اینترنت در پرواز پولی است و ارزش هزینه اش رو نداره ولی میتونید قبلش مطمئن بشید.
ضمنا باز بسته به مدل هواپیما و هواپیمایی ممکنه به شما پریز برق بدهند یا ندهند. اگر لپتاپ و موبایل دارید و قصد دارید حتما ازشون استفاده کنید طبیعتا باطری شون کفاف مدت پرواز رو نمیده و بد نیست از داشتن پریز مطمئن بشید.
ضمنا حتما حواستون باشه که موقع انجام کارهای مهاجرتی و عبور از گمرک می بایست وسایل الکترونیکیتون رو روشن کنید تا آفیسر مطمئن بشه چیزی داخلش جاسازی نکردید پس شارژ وسایل رو تا آخرین قطره نخورید !
البته بد نیست یاداوری کنم معمولا هواپیمایی ها به سیستم تفریح مجهز هستند که فیلم های بدی هم نداره و اگر قصد دارید نخوابید میتونه سرگرمتون کنه و نیازی به لپتاپ نیست.
یک نکته مهم این که تمام مسیر هایی که به شما پیشنهاد میشود و شما میخرید قابل استفاده نیستند. از جمله مسیر هایی که دو توقف در اتحادیه اروپا دارند نیاز به ویزای ترانزیت دارند که شما ندارید. یا پروازهایی که در کانادا یک استاپ دارند نیاز به ویزا کانادا دارند. موقع خرید بلیط حتما چک کنید اینچنین مشکلاتی نباشد. و البته هرچه استاپ کمتر بگیرید پرواز کوتاهتری نصیبتان خواهد شد.
برای پرواز چی بپوشم ؟
هر چیزی که راحتید در آمریکا کسی کاری به نحوه پوشش شما ندارد فقط طوری باشد که از گمرک ایران بتوانید رد شوید!. هرچه راحت تر بهتر!
ضمنا معمولا هواپیمایی ها به وفور غذا و تنقلات برای سفر در اختیار میگذارند و اگر هواپیمایی پدر مادرداری مثل قطر باشد بین سفر بیشتر هم خواستید میتوانید به مهماندار بگویید برایتان بیاورد. ضمنا در اکثر هواپیمایی ها محدودیتی در نوشیدنی هم وجود ندارد. بالاغیرتا فقط جوری رفتار کنید که به آمریکا رسیدید بتوانید جواب سئوالات مامور گمرک را بدهید!
اگر پرواز شما صبح تا عصر می رسد سعی کنید در هواپیما به حد ممکن بخوابید. و در مقصد تا نیمه شب به هر زور و ضربی شده نخوابید و نیمه شب تا صبح خود را مجبور به خوابیدن کنید تا از عوارض جت لگ در امان باشید.
بعد از رسیدن به آمریکا اگر دوستی ندارید که دنبال شما بیاد میتونید از تاکسی یا در صورتی که قصد صرفه جویی دارید از خدمات Shuttle (همین ون های خودمون) استفاده کنید. معمولا سایت فرودگاه ها قسمتی برای رزرو شاتل دارد که مسیر زمان و تعداد نفرات را از قبل باید اعلام کنید و طبیعتا دیر تر از تاکسی به مقصد خواهید رسید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چند کیلو بار با خودم میتونم ببرم؟
بسته به بلیط و کلاس پرواز و هواپیمایی داره. روی بلیط معمولا درج میشه.
استاندارد 2 چمدان 23 کیلویی با مجموع طول و عرض و ارتفاع 158 سانتیمتر و یک کری آن 40*35*30 سانتیمتری با وزن 7 کیلوگرمه.
اگر پرواز بیزینس داشته باشید محدودیت هر چمدان 30 کیلو میشه.
معمولا هواپیمایی ها سخت گیری زیادی در خصوص بار دارند و بهتره قبل از سفر از وزن چمدان ها مطمئن بشید. میتونید از روش های خلاقانه برای وزن کردن چمدان استفاده کنید یا باسکول پیداکنید یا ترازوی قلاب دار.
هواپیمایی ها معمولا به یک کیف لپتاپ یا کوله پشتی اضافه برای آقایان یا کیف زنانه برای خانم ها در صورتی که کوچک باشه و جلوی چشمشون نباشه گیر نمیدن ولی قانونا میتونند از شما بخواهند اون رو هم وزن کنند و وزن کری آن و کیف یا کوله نباید از 7 کیلو بیشتر بشه. بعد از وزن کری آن رو تگ میزنند و به شما تحویل میدن تا داخل هواپیما ببرید.
معمولا مایعات رو اجازه نمیدن داخل پرواز ببرید و این مایعات شامل اسپری و عطر هم میشه و اینها رو از قبل باید حواستون باشه داخل ساک بگذارید.
طبیعتا هر چه چمدان و ساک سبک تر باشه بخش کمتری از 23 کیلو هر چمدان استفاده میشه و بخش بیشتری باید بار ببرید که البته باید توجه کنید که چمدان های سبکتر نازک ترند و مقاومت کمتری در مقابل ضربه دارند.
قفل زدن به چمدان هم توصیه نمیشه چون در صورت شک کردن مامور گمرک حق داره اون رو بشکنه و داخل چمدان رو نگاه کنه که این اتفاق هم می افته و بعد از چک کردن داخل چمدان برگه ای میگذاره که اطلاع میده چمدان بررسی شد. ضمنا یک قفل کوچک آقا دزده رو از دزدی پشیمان نمیکنه و آقا دزده حق بازکردن از زیپ یا پاره کردن چمدان رو برای خودش محفوض داره.
قفل هایی به نام TSA البته هستند که شاه کلیدی دارند که ماموران گمرک به دست دارند و نیازی به شکستن قفل ندارند ولی طبق آمار ماموران گمرک علاقه ی چندانی به استفاده از شاه کلید ندارند و بیشتر علاقه به شکستن قفل دارند اگر از این قفل ها چمدانتان ندارد بیخودی پولتان را هدر ندهید
یک توصیه جهت اطمینان از اینکه چمدان شما باز شده یا خیر وجود داره که استفاده از بسط های پلاستیکی است.
این بسط ها بسیار ارزان هستند و حالتی دارند که وقتی بسته شدند تنها میبایست پاره شوند تا باز شوند
میتونید از ابزار فروشی ها بخرید و چمدان رو با اون ببندید اگر میخواهید بدونید که چمدان باز شده یانه . هرچند اگر باز شده باشه هم دستتون به جایی بند نیست.
در صورتی که به مقصد رسیدید و بارتون نرسید بلافاصله به هواپیمایی اعلام کنید و درخواست ثبت کنید. با پیگیری شما اگر پیدا نشد مجبورند به شما غرامت بپردازند.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
آمریکا رفتیم برای شروع کجا میتونیم ساکن بشیم؟
هتل! متل! خراب شدن روی سر اقوام بخت برگشته یا استفاده از خدمات Airbnb و سایت های مشابه. به خاطر داشته باشید به دلیل عدم وجود سابقه بانکی (کردیت) و حقوق ثابت تقریبا اجاره منزل در بدو ورود غیر ممکن است مگر اینکه ضامنی داشته باشید که حاضر باشد به جای شما منزل را اجاره کند!
Airbnb چیست؟ یه سایت که افراد عادی در اون اطاق های خونه شون یا حتی خونه کامل رو با وسایل کامل اجاره میدهند. طبیعتا نیاز به کردیت کارت دارد و قبلش باید خانه مورد نظر رو پیدا کنید و با صاحب خونه صحبت کنید و هماهنگ کنید و بعد پرداخت انجام بدید. قیمت ها در بعضی ایالت ها مناسب و در بعضی نامناسبه. معمولا برای اجاره اطاق عددی بهتر یا برابر با متل خوب درمیاد و بسته به سلیقه خودتون داره.سفرنامه reza.aa به خوبی داستان Airbnb رو توضیح داده
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
از لحظه رسیدن به آمریکا چه کارهایی اولویت دارد؟ یک جواب عمومی وجود دارد : کار که از اولین لحظه تمام دغدغه شما می بایست باشد.
1- خرید سیم کارت
2- اضافه کردن شماره به رزومه و ارسال سریع رزومه و پیگیریش
3- بازکردن حساب بانکی و انتقال دلارها از زیر بالشت به حساب
4- گرفتن سوشیال کارت
5- گرفتن کردیت کارت
6- پیدا کردن خانه برای اجاره و انتقال از هتل و متل به خانه
7- خرید کردن ملزومات زندگی از جمله لوازم منزل برق و آب و تلفن و موبایل
8- ماشین (در صورتی که در شهرهایی هستید که ماشین جزو الزامات زندگی است از جمله شهر های تگزاس) به همراه بیمه و گواهینامه و ...
9- پیگیری مصاحبه و کار و شروع به کار
10- زندگی شیرین می شود (ساختن کردیت، تفریح، پیشرفت ارتقا شغلی )
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
چه چیزهایی میتوانیم با خود ببریم؟
اول پول دوم پول سوم پول. پول ندارید؟ هر چیزی که ارزش بردن دارد و اونجا بهش نیاز دارید و باید پاش دلار بدید به شرطی که اینجا از قبل خریده شده باشه و بابتش نخواهید پول بدید و نتونید اینجا به قیمت مناسب بفروشید! (معمولا اجناس در آمریکا ارزانتر و باکیفیت تر است) کالاهای برقی رو چک کنید که با برق 110 ولت همخوانی داشته باشه (در 99% مواقع وسایلی که آداپتور یا باطری شارژی دارند امکان استفاده در برق 110 هم دارند) روی پریز یا آداپتور و یا کنار جایی که کابل از دستگاه خارج شده معمولا محدوده پذیرش برق اعلام شده که باید 110 ذکر شده باشد.
ضمنا خرید ترانس و تبدیل برق 110 به 220 و استفاده از وسایل برقی 110 توجیه پذیر نیست.
این تاپیک راجع به این موضوع به تفصیل صحبت کرده. اول بخونید و سوال داشتید همونجا بپرسید:
چه چیزهایی با خودمون ببریم
چه چیزهایی نمیشه برد؟
لیست اجناس اقلام و خوراکی های ممنوعه
ضمنا مدارک ترجمه شده سابقه کاری، تحصیلات و مدارک حرفه ای رو لازمه با خودتون ببرید و البته اگر قصد ادامه تحصیل دارید واجبه که مدارک تحصیلی و ریز نمرات به تایید وزارت علوم و امور خارجه برسه (معمولا دانشگاهها در آمریکا مقطع دیپلم و پیش رو نمیخواهند الکی هزینه نکنید)
ضمنا ترجمه گواهینامه و دریافت گواهینامه بین المللی از واجباته.
حالا که صحبت شد بد نیست جهت انجام و پیگیری کارهاتون یه وکالتنامه تام به مورد اعتماد ترین فردی که میشناسید (مثل پدر) بدید.
تمدید پاسپورت هم اگر زمان کمی داره از واجباته. ضمنا با تمدید پاسپورت، پاسپورت قبلی باطل میشه ولی ویزای داخلش باطل نمیشه و با در دست داشتن دو پاسپورت میتونید آمریکا برید. اینجا هم محض اطمینان ببینید که جواب بنده رو داده:
http://travel.state.gov/content/visas/en...asics.html
----------------------------------------------------------------------------------------
حالا من آمدم آمریکا چند وقت دیگه سیتیزن میشم؟
حداقل 5 سال بعد از اولین ورود به آمریکا به 2 شرط
1- بیش از 6 ماه در این مدت خارج از خاک آمریکا نبوده باشید (در صورتی که بوده باشید کنتور 0 میشود)
2- در 5 سال گذشته 30 ماه داخل خاک آمریکا باشند
در صورت داشتن شرایط از ماه 57 میتوان برای سیتیزن شیپی اقدام کرد. ثبت نام کرد، هزینه را پرداخت کرد مصاحبه داد و در صورت قبولی در مراسم شرکت کرد و پاسپورت را گرفت
تاپیک مربوطه: سیتیزن شیپ و سوالات مربوطه
و کلیه سئوالات دیگه شما که در ساب فروم زندگی در آمریکا بهشون جواب داده شده از اینکه کدوم شهر رو برای زندگی انتخاب کنیم و مسائل و مزیت های شهر های مختلف، فریت بار، کار، ادامه تحصیل، کمک هزینه تحصیلی و افراد کم درامد تا اینکه گلاب به روتون...
------------------------------------------------------------------------------
محسن عزیز پستی زدند که بسیاری از مسائل رو به زبان خودشون و بهتر از بنده خلاصه کردند .
بد نیست سری به اون پست بزنید یک سری مسائل اضافه هم داره
http://www.mohajersara.com/Thread-%D8%A7...#pid630707
لطفا لطفا لطفا اول تاپیک های زندگی در آمریکا رو بخونید و اگر عنوان مد نظر شما اونجا موجوده اونجا سئوال بفرمایید
زندگی در آمریکا
خواندن تاپیکسفرنامه آمریکا و نوشتن سفرنامه خودتون هم فراموش نشه
فقط خواهش میکنم مسائل رو با هم قاطی نکنید. خیلی خیلی خیلی همه خوشحال میشیم که با هم رابطه داشته باشیم و این تاپیک فعال باشه و بیاییم و بگوییم که رسیدیم و چه کردیم و چطور مراحل رو پیگیری کردیم و به هم کمک برسونیم و از هم یاد کنیم. ولی تکرار سئوال این 165 دلار رو چطور پرداخت کنم و چرا شماره ام رو قبول نمیکنه و جواب تکراری باعث میشه این فضا تغییر کنه!
متاسفانه بعضی از دوستان در این یکسال به ما فهماندند که علیرغم تذکرات و پیشنهادات بنده و سایر مدیران و کاربران آنقدر وقتشان طلاست که نمیتوانند 10 صفحه اول تاپیک و 5 صفحه آخر را بخوانند و جواب سئوالشون رو از لابلای جواب های تکراری پیدا کنند و عوضش حاظرند 5 بار پست بزنند و سئوال تکراری رو بپرسند و گلایه کنند که چرا با اینکه سئوال پرسیدند کسی جواب نداده و آخر سر که جواب رو گرفتند دماغشان را بالا بگیرند و سانتی مانتال تا سئوال بعدی از این تاپیک رجعت کنند. به همین خاطر پست اول رو کامل کردم که این دوستان اذیت نشوند میدونم که این بندگان خدا خیلی اذیت میشن که چندین بار سئوال تکراریشون رو بپرسند و منتظر جواب بی اهمیت ما باشند
برای همه شما آرزوی موفقیت در ینگه دنیا دارم. برنامه ریزی کنید و با انرژی مهاجرت کنید. به امید دیدن همه شما عزیزان در ینگه دنیا.
---------------------------------------------------------------------------------------------
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان 2015 اینجا را کلیک کنید.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان 2014 اینجا را کلیک کنید.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان 2013 اینجا را کلیک کنید.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان 2012 اینجا را کلیک کنید.
کیس نامبر : 2016AS2*** << مصاحبه : 17 نوامبر ابوظبی << وضعیت برنده اصلی خانم یکضرب + من AP
آپدیتها : 19نوامبر سایت سفارت 9 دسامبر و 25 ژانویه سایتCEAC وبالاخره کلیر در 4 فوریه بعد از 79 روز
ورود : بیست و یک اپریل - سوشال : یکماه بعد از ورود - پرداخت 165 دلار : دو هفته بعد از ورود - دریافت گرین کارت برنده اصلی : یکماه و نیم بعد از ورود - دریافت گرین کارت نفر دوم کیس : دو ماه بعد از ورود
آپدیتها : 19نوامبر سایت سفارت 9 دسامبر و 25 ژانویه سایتCEAC وبالاخره کلیر در 4 فوریه بعد از 79 روز
ورود : بیست و یک اپریل - سوشال : یکماه بعد از ورود - پرداخت 165 دلار : دو هفته بعد از ورود - دریافت گرین کارت برنده اصلی : یکماه و نیم بعد از ورود - دریافت گرین کارت نفر دوم کیس : دو ماه بعد از ورود