کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفر به ترکیه برای مصاحبه: تور، هتل، بلیط و ...
(2010-05-18 ساعت 19:46)soheilbadami نوشته:  من امروز از ازانس ایران ایر برا انکارا سوال کردم تا 1 ماه اینده فقط کلاس گرون اون
باز هست حدود 400 هزار !

راستی پرواز تبریز انکارا اصلا داریم ؟

مگه هواپیمای فوکر 100 کلاس بالا پایین داره ؟به حق چیزای ندیدهBig Grin
شماره کیس: 2010AS6500
تاریخ دریافت نامه قبولی: -2009June18
کنسولگری:Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:-2009June 30
تاریخ کارنت شدن کیس:-2009-5sep
تاریخ دریافت نامه دوم:12des-2009
تاریخ مصاحبه:21des-2009
تاریخ دریافت کلیرنس:کلیر نشدیم در نهایت.
جمع تقریبی هزینه ها:12هزار دلار
تشکر کنندگان: frozen mind
دوستانی که عازمن
لیره ترکیه داره میاد پایین
امروز30 اردیبهشت : 655 تومن
شماره کیس:2010AS00017XXX
کنسولگری:ANKARA
مصاحبه: اول June
کلیر: 27 سپتامبر
ورود به امریکا: 19 نوامبر2010 Cool
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، Shahoo52 ، Jav3
(2010-05-20 ساعت 16:12)Eskandari نوشته:  دوستانی که عازمن
لیره ترکیه داره میاد پایین
امروز30 اردیبهشت : 655 تومن

دلار رو چند لیر الان خرد میکنن؟
تشکر
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
تشکر کنندگان: saied-k
(2010-05-20 ساعت 17:55)soheilbadami نوشته:  
(2010-05-20 ساعت 16:12)Eskandari نوشته:  دوستانی که عازمن
لیره ترکیه داره میاد پایین
امروز30 اردیبهشت : 655 تومن

دلار رو چند لیر الان خرد میکنن؟
تشکر

هفته پیش ما هر 1 دلار رو 1.54 تا 1.52 چنج می کردیم.
آخرین بارش شنبه همین هفته بود که 1.52 شده بود.
(راستی دوستانی که میرن توجه داشته باشن که 1شنبه ها Döviz باز نیست.)
چشم انتظاری جاذبه ای قوی دارد. منتظر چیزهایی باش که می خواهی شان, نه چیزهایی که نمی خواهی

شماره کیس: 2010AS000016XXX
کنسولگری:آنکارا
تاریخ مصاحبه: May 2010  
تاریخ دریافت ویزا: فردای روز مصاحبه
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، m.memari ، sh-b ، Eskandari ، soheilbadami ، m.amjadi ، Jav3
دوست خوبم.

كلاس بليت لزوما تعيين كننده نوع صندلي شما نيست. ممكنه دو كلاس مختلف پروازي از نظر قيمت با هم تفاوت زيادي داشته باشن اما صندليشون يك جور باشه.

هواپيماي Fokker-100 كه اسنتفاده كننده هاي اصليش سه خط هوايي K.L.M هلند، Click Mexicana مكزيك، و Iran Air ايران هستن؛ داراي دو نوع چيدمان صندلي هستش:

نوع اولش به يك كلاسه (One Class) معروفه و اصطلاحا All Economy هستش، يعني همه صندلي هاش Economy Class هستش. در اين نوع هواپيما 107 صندلي داريم كه همه هواپيماهاي Fokker-100 ايراني جزو اين دسته هستند.

نوع دومش به دو كلاسه و (Two Class) معروفه كه داراي 12 صندلي در كلاس Bussiness و 85 صندلي در كلاس Economy هستش. خود من در مسير آمستردام به روتردام سوار اين نوع هواپيما شدم كه متعلق به K.L.M بود.

اما بريم سر سؤال اصلي. حالا كه صندلي ها يكي هستش، چرا كلاس هاي مختلف با قيمت هاي مختلف داريم؟ مسائل زيادي روي قيمت هر كلاس بليت تأثير گذار هستند مثل مدت زمان اعتبار بليت و مقررات تغيير جا. من براي اين كه دوستان بيشتر متوجه اين قضيه بشن و خط هوايي ملي كشورمون كمتر آماج تمسخر قرار بگيره، كلاس هاي مختلف Iran Air رو براي دوستان تشريح مي كنم. اين كلاس ها در هر شركت فرق مي كنه و Iran Air فقط يك مثال هستش.

كلاس C يا Club - اين كلاس از قديم در Iran Air با نام Homa Class شناخته مي شده. در اين كلاس صندلي شما دز قسمت Bussiness Class هست، اعتبار بليتتون يك ساله (يعني تا يك سال پس از خريد مجازيد تاريخ پروازتون رو طبق مقررات تغيير بديد و با گذشت يك سال بايد بليت رو پس بديد و با نرخ جديد بليت جديد بخريد)، و تغيير تاريخ پرواز روي اين كلاس مشمول جريمه نمي شه (به شرطي كه پروازي رو رزرو نكرده باشيد و سر پرواز نريد و اصطلاحا No Show كنيد). شما در اين كلاس مجازيد بليتتون رو يك طرفه (فقط رفت) يا دو طرفه (رفت و برگشت) تهيه كنيد.

كلاس Y يا Yearly - در اين كلاس صندلي شما دز قسمت Economy Class هست، اعتبار بليتتون يك ساله (يعني تا يك سال پس از خريد مجازيد تاريخ پروازتون رو طبق مقررات تغيير بديد و با گذشت يك سال بايد بليت رو پس بديد و با نرخ جديد بليت جديد بخريد)، و تغيير تاريخ پرواز روي اين كلاس مشمول جريمه نمي شه (به شرطي كه پروازي رو رزرو نكرده باشيد و سر پرواز نريد و اصطلاخا No Show كنيد). شما در اين كلاس مجازيد بليتتون رو يك طرفه (فقط رفت) يا دو طرفه (رفت و برگشت) تهيه كنيد.

كلاس Q يا Quarterly - در اين كلاس صندلي شما دز قسمت Economy Class هست، اعتبار بليتتون سه ماهه (يعني تا سه ماه پس از خريد مجازيد تاريخ پروازتون رو طبق مقررات تغيير بديد و با گذشت سه ماه بايد بليت رو پس بديد و با نرخ جديد بليت جديد بخريد. دقت كنيد كه اينجا سه ماه رو نبايد از رويتقويم ببينيد و از نظر iran Air سه ماه يعني 90 روز)، و تغيير تاريخ پرواز روي اين كلاس مشمول جريمه نمي شه (به شرطي كه پروازي رو رزرو نكرده باشيد و سر پرواز نريد و اصطلاخا No Show كنيد). شما در اين كلاس مجازيد بليتتون فقط دو طرفه (رفت و برگشت) تهيه كنيد.

كلاس M يا Monthly - در اين كلاس صندلي شما دز قسمت Economy Class هست، اعتبار بليتتون 45 روزه (يعني تا 45 روز پس از خريد مجازيد تاريخ پروازتون رو طبق مقررات تغيير بديد و با گذشت 45 روز بايد بليت رو پس بديد و با نرخ جديد بليت جديد بخريد)، و تغيير تاريخ پرواز روي اين كلاس پيش از انجام پرواز رفت مشمول جريمه مي شه (اگر No Show كرده باشيد اونم جريمه اش جداست)، اما پس از انجام پرواز رفت، ما مي تونيد بدون جريمه پرواز برگشت رو تغيير بديد. شما در اين كلاس مجازيد بليتتون فقط دو طرفه (رفت و برگشت) تهيه كنيد.

يك نكته جالب راجع به كلاس M اين هستش كه اين كلاس قديم ها يك ماهه (30 روزه) بود، بعد اومدن به ملت حال بدن تبديلش كردن به 45 روز و هنوز هم همون جور مونده. منتها دو سال پيش متوجه شدن يه كلاس يه ماهه هم نياز دارن كه براي اين كه ملت رو گيج نكنن دست به M نزدن و كلاس بدون نام N رو به وجود آوردن.

كلاس بدون نام N كه من بهش مي گم Noname - در اين كلاس صندلي شما دز قسمت Economy Class هست، اعتبار بليتتون 30 روزه (يعني تا 30 روز پس از خريد مجازيد تاريخ پروازتون رو طبق مقررات تغيير بديد و با گذشت 30 بايد بليت رو پس بديد و با نرخ جديد بليت جديد بخريد)، و تغيير تاريخ پرواز روي اين كلاس پيش از انجام پرواز رفت مشمول جريمه مي شه (اگر No Show كرده باشيد اونم جريمه اش جداست)، اما پس از انجام پرواز رفت، ما مي تونيد بدون جريمه پرواز برگشت رو تغيير بديد. شما در اين كلاس مجازيد بليتتون فقط دو طرفه (رفت و برگشت) تهيه كنيد.

كلاس G يا Group - در اين كلاس صندلي شما دز قسمت Economy Class هست. در اين كلاس شما بليت رو به صورت رفت و برگشت و با تاريخ مشخص مي خريد و فقط مجازيد سر تاريخ بريد فروذگاه و پرواز كنيد، يعني به هيچ عنوان اجازه استرداد يا تغيير تاريج رو نداريد. اين بليت رو كمتر به من و شما مي فروشن و در شرايط خيلي خاص به بعضي تورها فروخته مي شه كه اونا روي Package تورشون به ما مي فروشنش (مثل تورهاي سوريه).

ترتيب قيمتي كلاس ها از گران به ارزان عبارت است از:

اول: C
دوم: Y
سوم: Q
چهارم: M
پنجم: N
ششم: G (معمولا ارزانترين است اما قيمت اين كلاس متغير بوده و بسته به قرارداد خط هوايي و برگزار كننده تور دارد. در بعضي مواقع ممكن است حتي از Y هم گرانتر باشد).

معمولا خطوط هوايي با توجه به شرايط بازار، تعيين مي كنن كه از هر كلاس چند تا بفروشن. به عنوان مثال در ايام عيد كه بازار عشق و حال و كنسرت توي دبي داغه، شما روي Iran Air به جز كلاس هاي Y ، ‍C و البته G (از اون نوع كميابي كه از Y هم ممكنه گرونتر باشه) چيز ديگه اي گيرتون مي آد. اما اگه يك موقعي پرواز خلوت باشه، خط هوايي لاجرم براي اين كه ملت تشويق شن پرواز كنن، صندلي اش خالي نمونه و كمتر ضرر بده، كلاس هاي ارزونتر رو باز مي كنه.

اين سياست مربوط به همه خطوط هوايي دنيا هست و فقط خاص Iran Air نيست، لطفا بد و بيراه نگيد!!! در اقتصاد بهش مي گن سياست عرضه و تقاضا.

نكته كنكوري: فرض كنيم شما يك بليت رفت و برگشت روي كلاس N تهيه كرديد و باهاش تشريف برديد آنكارا. موقع برگشت متوجه مي شيد كه كارتون كمي بيشتر طول مي كشه و بدون No Show كردن مي خوايد تغيير تاريخ بديد. قانونا نبايد جريمه بديد اما ... اتفاقي كه ممكنه بيافته اين هستش كه شركت هواپيمايي به دليل سياست هاي بازاريابيش سهميه كلاس Q رو روي پرواز جديدي كه مد نظرتونه كم كنه، يعني پرواز جا داشته باشه اما روي كلاس Y. اون موقع يا شما رو در ليست انتظار مي گذارن و كار بگير نگير پيدا مي كنه، يا اين كه از شما تفاوت قيمت كلاس Q و Y رو جرينگي دريافت مي كنند! تقصير من نيست!!!!

(2010-05-20 ساعت 13:50)Shahoo52 نوشته:  مگه هواپیمای فوکر 100 کلاس بالا پایین داره ؟به حق چیزای ندیدهBig Grin
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، گاتا ، Eskandari ، shahin82 ، ساسان ، kianoush ، R.F ، sh-b ، drkamrani1 ، m.amjadi ، mohsen324 ، honareirani ، Jav3 ، Ali58 ، sanaz2010 ، frozen mind ، yas ، peyman74 ، satusa
دوستان در تکمیل اطلاعات خوب اشکان باید اضافه کنم که در هواپیمای فوکر 100 متعلق به ترکیش ایرلاین 6 ردیف اول صندلی های آن را bussiness کلاس در نظر گرفته اند. در هر ردیف 6 صندلی است. 3 تا چپ و 3تا راست.شکل صندلی ها و فضای دور آنها کاملا شبیه اکونومی کلاس است. اما در این کلاس بیزینس در هر سمت روی صندلی وسط کسی نمی نشیند. پذیرائی مفصل تر است. زودتر سوار و پیاده می شوید. و قیمت 2 برابر است. به نظر من برای مسافت کوتاه 3 ساعته مقرون به صرفه نیست مگر اکونومی کلاس پر شده باشد و چاره دیگری نباشد
تشکر کنندگان: ساسان ، kianoush ، Eskandari ، Jav3
اشکان جان ممنون از راهنمایی کامل وجامع جنابعالی خیلی بجا بود لازم به ذکره من هم قصد تمسخر ایران ایر رو نداشتم فقط قصد لبخندی بود وبس ولا غیر در هر صورت ممنون از این همه حوصله در شرح موضوع
تشکر کنندگان: R.F ، Ashkan78 ، sh-b ، honareirani ، Eskandari ، balot ، Jav3
بچه ها فکر کنم اشکان ماهیانه حقوقی، درصدی، چیزی، از ایران ایر میگیره!
شما هم آره اشکان جون ؟؟!؟!؟!؟!؟ Big Grin
دستت درد نکنه. مخم سوت کشید این همه اطلاعات مفیدت رو خوندم. خیلی عالی بود.
تشکر کنندگان: R.F ، Shahoo52 ، Eskandari ، kianoush ، shahin82 ، balot ، m.amjadi
(2010-05-20 ساعت 13:50)Shahoo52 نوشته:  
(2010-05-18 ساعت 19:46)soheilbadami نوشته:  من امروز از ازانس ایران ایر برا انکارا سوال کردم تا 1 ماه اینده فقط کلاس گرون اون
باز هست حدود 400 هزار !

راستی پرواز تبریز انکارا اصلا داریم ؟

مگه هواپیمای فوکر 100 کلاس بالا پایین داره ؟به حق چیزای ندیدهBig Grin

با سلام
ضمن تشکر و احترام به نظرات مفصل و دقیق دوستمون راجع ایران ایر
ولی با عرض معذرت با اینکه عملکرد فنی هما و تیمهای پروازی ان با توجه به
مشکلات و محدودیتهای بیشمار موجود قابل دفاع و تقدیر است اما عملکرد
اقتصادی ان مانند مابقی شرکتهای دولتی ضعیف و غیر قابل قبول است.
باید توجه داشت که سیستم عرضه و تقاضا مربوط به سیستم بازار و اقتصاد
ازاد و در راستای بخش غیر دولتی است.
شرکتهایی مثل ایران ایر یا هزاران شرکت دولتی دیگر که کالا یا خدماتی ارایه
میکنند متاسفانه در زمان ارایه بر اساس بازار ازاد و عرضه و تقاضا ادعا میکنند
حال انکه سالانه بودجه های هنگفت دولتی گرفته و علاوه بر ان از یارانه سوخت و دهها ران ت دیگر بهره میبرند که البته مقداری از ان صرف رفع مشکلات تحریم و غیره است .اما به هر شکل مقداری از نرخ بلیط را پیشاپیش
از من و شما و همه دیگر مردم گرفته اند. ضعف ساختار و مدیریت و بالا بودن قیمت تمام شده کالا و خدمات با این همه بودجه و یارانه البته منحصر
به هما نیست و مبتلا به تمام شرکتها و کلا بخش دولتی است.
معتقدم همین کلاس بندی صوری و کم ضابطه بلیط که به منظور افزایش قیمتها و در غیاب شرکتهای رقیب جدی انجام میشود تاثیر مستقیم بر افزایش نرخ سایر خطوط نظیر ترکیش نیز خواهد داشت و در کل به ضرر مصرف کننده ایرانی تمام شده است و دردیگر صنایع مثل خودرو و دارو و ...غیره نیز همین
روال ادامه دارد.
البته این مطالب صرفا نظر شخصی حقیر است و مجدد تشکر مینمایم انشالا
نظر سایرین را هم ببینیم.
موفق باشید
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
تشکر کنندگان: Shahoo52 ، Eskandari ، honareirani ، shahin82
سلام به همه دوستان ،

می خواستم بدونم کسی هست که بخواد یکشنبه 23 می بیاد آنکارا ؟؟؟
راستش من یکی از ترجمه هام تازه آماده شده. می خوام ببینم اگر کسی میاد زحمت
آوردن این چند برگ کاغذ رو برام بکشه.

لظفاً اگر کسی هست برام پیام خصوصی بگذاره.
Case Number : 2010AS16000
Embassy : Ankara
Interview Date: 24 May 2010
Visa Issuance Day: 18 August 2010
Entry To United States : 22 October 2010
Port Of Entrance : John F Kennedy Airport
Green Card Received On : 22 Nov 2010
تشکر کنندگان:
من تركيش گرفتم. ميخوام چند روز هم برم استانبول.
بنابراين اين مسير پروازي منه :

تهران - آنكارا
آنكارا - استانبول
استانبول - تهران
[font=Verdana]Don't worry ... Be Happy[/font] Cool

شماره کیس: 2010AS00017xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی: 2009 , July 01
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 2009 , August 01
کنسولگری: Ankara
تاريخ كارنت شدن: 2010 June
تاريخ دريافت نامه دوم : 2010 , 08 May
تشکر کنندگان: R.F ، Jav3
سلام دوستان چند تا سوال دارم: 1)حدوداً چند روز قبل از مصاحبه ترکیه باشیم بهتره؟چرا؟ 2)تور بگیریم ارزونتر در میاد یا خودمون هتل رزرو کنیم؟چرا؟ 3)لیست هتلهای نزدیک سفارت چیه با قیمتهای به روز و چونه زده شده؟این یکی چرا نداره Tongue برای سه نفر. 4) وقت دکتر رو چند روز قبل از مصاحبه بگیریم خوبه؟چرا؟ ممنون
case no: 2010AS00020xxx
همچنان منتظر نامه دوم
تشکر کنندگان:
سلام.

هرکی میاد آنکارا چتر کاپشن و لباس گرم یادش نره.

هوا سرد و بارونیه.
Case Number : 2010AS16000
Embassy : Ankara
Interview Date: 24 May 2010
Visa Issuance Day: 18 August 2010
Entry To United States : 22 October 2010
Port Of Entrance : John F Kennedy Airport
Green Card Received On : 22 Nov 2010
تشکر کنندگان: m.memari ، Jav3 ، Shahoo52 ، Eskandari ، guluha
(2010-05-22 ساعت 15:39)arashii نوشته:  سلام.

هرکی میاد آنکارا چتر کاپشن و لباس گرم یادش نره.

هوا سرد و بارونیه.

جدی هوا سرده من چهارشنبه میام انکارا . . .
تجربه شکست خیلی بهتر از حسرت خوردن از دست دادن یه موقعیت هستش
 

نشویل - تنسی : جایی که من زندگی‌ می‌کنم ، شهری کوچک ، با هزینه‌های متوسط ، وضعیت کار بد نیست 
تشکر کنندگان: Shahoo52 ، Eskandari
(2010-05-22 ساعت 10:17)amirhessam نوشته:  سلام دوستان چند تا سوال دارم: 1)حدوداً چند روز قبل از مصاحبه ترکیه باشیم بهتره؟چرا؟ 2)تور بگیریم ارزونتر در میاد یا خودمون هتل رزرو کنیم؟چرا؟ 3)لیست هتلهای نزدیک سفارت چیه با قیمتهای به روز و چونه زده شده؟این یکی چرا نداره Tongue برای سه نفر. 4) وقت دکتر رو چند روز قبل از مصاحبه بگیریم خوبه؟چرا؟ ممنون

جواب چراهای شما در بخشهای برندگان 2010 داده شده فقط باید با حوصله بخونی
تشکر کنندگان: ساسان




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان