کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
هواپیمای Boeing 747 در سال 1970 به دنیا هواپیماها وارد شد
اولین سری آن توانایی پرواز تا 5,185 mi و حمل 550 مسافر داشت کمترین طول باند برای یک تیک آف ساده 7,438 ft هستش سرعت هوایی آن 7,438 ft و چهار موتور Rolls-Royce RB211-524C2 و یا خانواده United Technologies JT9D-7 حمل میکنه
747-300:تعداد مسافر 660 و 6,545 mi برد ، طول باند تیک آف 9,265 ft
747SP (دختران ایران ایر ):ت7.400,238 mi,
7,870 ft
747-400:ت 660 ،7,102 mi برد،8,458 ft
747-400D : ت 660، 1,765 mi،
4,973 ft
747-400ER:ت660 ,7,502 mi,
9,265 ft
و آخر 747-800
ظرفیت 605
7,472 mi برد پروازی
7,820 ft طول باند
145 min زمان لازم برای روشن شدن کامل موتور ها
تنها نوع موتور استفاده شدش:General Electric GEnx-2B67
با تراست (قدرت کندن از زمین):66,500
خوب بریم سراغ معرفی این جمبو جت :
در لوفت هانزا 747-800 چینش دو طبقه به این شرحه که اکونومی در سه ردیف 3-4-3 تشکیل شده 25 ردیف شامل 9 نفری به عبارتی
بیزینس کلاس هم 2-2 -2 به تعداد 4 ردیف پایین + 8 زدیف طبقه بالا
فرست هم نوک هواپیما 8 صندلی اتاقی
13 تا توالت داره
12 تا اشپزخونه
اولین برای که یک 747 میبینید باید بگم آلزایمر و چیزی مشابه آن به حالت اف میزه یعنی تا عمری که دارید توی این چند دقایق دخالتی برای فراموشی نمیکنه
خیلی بزرگ و چیزی که واقعا توقع دارید بزرگ باشه Big Grin
[عکس: 747-8.jpg]
این تصویر از دور گرفته شده فرض کن به ترمینالت چسبیده باشه
[عکس: 1.jpg]
چینش صندلی ها:من بشخصه ارزو دارم 748 سوار شم ولی نه از نوع آلمانی (روحیه خشک خشک خشک)
[عکس: 2.jpg]
جای پا برای 10 ساعت پرواز (بهتره اتوبوس واحده Wink )
[عکس: 3.jpg]
بیزینس کلاس:
[عکس: 4.jpg]
و
[عکس: 5.jpg]
دوباره سالن اکونومی پر شده:
[عکس: 6.jpg]
فشردگی محسوس نیست:
[عکس: 7.jpg]
گشت و گذاری با یوتیوب
حرف دلم:
هزاران مدل 747 بیاد توی دنیا ولی هیچکدوم لذت 747sp نداره
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، rouzbehdarvishi ، abbas41 ، mhy_1985 ، battosai ، ابی هانی ، lonelyman ، payam62 ، kouroshd
عباس همونطور که نوشتم اولین بار 747 رو توی ترکیه از نزدیک دیدم ظهر بود داشتیم میومدیم تهران . مال ایران ایر بود. بقول تو همون sp میشه دیگه. ببین چراغ های روی سقف همه خراب بود و کار نمیکرد و جالب بود که کنار بعضی هاش بخط نستعلیق نوشته بود خاموش - روشن. فکر کنم سفارشی بوده ها که ایرانی نوشته بود؟

دقیقا اولین چیزی که گفتم این بود اوه چقدر این هواپیما بزرگه. عکسشم دارم.
تو هواپیما یهلحظه پا شدم پشت ام رو نگاه کردم تا چشم کار میکرد آدم نشسته بود! Smile عین سالن سینما وحشت کردم 100000 تا چشم داشت نگام میکرد.
بلد نیستم بهم بگی چجوری عکس بذارم عکسشو میذارم. چند تا عکس از sp دارم خودم گرفتم Smile

ممنون من عاشق این هواپیمام.
پاسخ
تشکر کنندگان: abas_kashan ، vahid.vt
(2013-04-25 ساعت 21:12)mhy_1985 نوشته:  عباس همونطور که نوشتم اولین بار 747 رو توی ترکیه از نزدیک دیدم ظهر بود داشتیم میومدیم تهران . مال ایران ایر بود. بقول تو همون sp میشه دیگه. ببین چراغ های روی سقف همه خراب بود و کار نمیکرد و جالب بود که کنار بعضی هاش بخط نستعلیق نوشته بود خاموش - روشن. فکر کنم سفارشی بوده ها که ایرانی نوشته بود؟

دقیقا اولین چیزی که گفتم این بود اوه چقدر این هواپیما بزرگه. عکسشم دارم.
تو هواپیما یهلحظه پا شدم پشت ام رو نگاه کردم تا چشم کار میکرد آدم نشسته بود! Smile عین سالن سینما وحشت کردم 100000 تا چشم داشت نگام میکرد.
بلد نیستم بهم بگی چجوری عکس بذارم عکسشو میذارم. چند تا عکس از sp دارم خودم گرفتم Smile

ممنون من عاشق این هواپیمام.
بوئینگ های ایران در آشیانه فجر اورهال میشند که یک اتفاق خیلی بزرگیه 6 میلیون قطعه بکار رفته در این تایپ
درباره وضعیت ظاهری باید تحریم های سیاسی را یکجا حس کرد که مشهودترینش صنعت هواپیمایی است.
من هم همین حس نگاه به عقب رو داشتم و سیل نگاه مسافران Smile
هواپیمای عجیبی هست
نحوه گذاشتن عکس پیام خصوصی میکنم
پاسخ
تشکر کنندگان: mhy_1985
عباس مرسی حس مون نسبت به این غول-دختر آهنی یکیه !

ممنون از راهنماییت بابت عکس.

اینها موتور های هواپیما هستند، (غیب گفتم نه؟) Wink
http://up.download.ir/di-24LJ.jpg

اینم غذای ایران ایر:
دو نوع غذا میداد.

http://up.download.ir/di-9AFB.jpg

اینم از پنجره گرفتم ربطی به هواپیما نداره ولی حالا Smile

http://up.download.ir/di-HY31.jpg

اینم خود هواپیما ببخشید که مجبور شدم برخی قسمت های عکس رو حذف کنم. متاسفانه انقدر سرم شلوغ شد نتونستم خوب عکس بگیرم. به اندازه اون آقاهه که زیر موتور وایساده در مقابل هواپیما نگاه کنید . این هواپیما خیلییییییی غوله

http://up.download.ir/di-N1D5.jpg

امیدوارم از عکس ها خوشتون اومده باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، abas_kashan
(2013-04-25 ساعت 22:20)mhy_1985 نوشته:  عباس مرسی حس مون نسبت به این غول-دختر آهنی یکیه !

ممنون از راهنماییت بابت عکس.

اینها موتور های هواپیما هستند، (غیب گفتم نه؟) Wink
[عکس: di-24LJ.jpg]

اینم غذای ایران ایر:
دو نوع غذا میداد.

[عکس: di-9AFB.jpg]

اینم از پنجره گرفتم ربطی به هواپیما نداره ولی حالا Smile

[عکس: di-HY31.jpg]

اینم خود هواپیما ببخشید که مجبور شدم برخی قسمت های عکس رو حذف کنم. متاسفانه انقدر سرم شلوغ شد نتونستم خوب عکس بگیرم.

[عکس: di-N1D5.jpg]
[/color]
امیدوارم از عکس ها خوشتون اومده باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: ابی هانی
من با 380 پرواز داشتم دبی به لندن ولی با 747-8 و ایرباس 330 هنوز نداشتم. الان همه خطوط عربی دارن 380 میخرن قطرایرویز هم به خدمت گرفته.

پروازهای آمستردام به لس آنجلس و فرانکفورت به لس آنجلس هم با بوئینگ747 سری 400 و 800 انجام میشه اگه همین ارفرانس بریتیش ایرویز ( که جند سالی هست قطع کردن ) پروازهاشون به ایران قطع نمیکردن ببینید چه پروازهایی از اینجا به سوی آمریکا انجام میشد یا اگر ارتباط هوایی وجود داشت با آمریکا دیگه دلتا ایرویز آمریکن ایر لاین و .............. داخل کشور ما میومدن متاسفانه الان بجز چند ایرلاین خطوطی به ایران پرواز ندارن چه پولی تو جیب این عربها میره هر بلیطی با 3400 تومان انجام میشه . حال چند روزی هست دلار 3620 / 3590 هست خدا بخیر کنه . فقط ما و سعودی 747 داشتیم اما الان ............

عکس بوئینگ 747 های ایران اس پی یا 200 در سایت هوانوردی پارسی نیز هست در خود یاهو یا گوگل هم سرچ کنید هست.
خدانگهدار
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، mhy_1985 ، abas_kashan
دوستان چرا هیچ کس از ایرلاین قطر چیزی نمیکه؟ دلیل خاصی داره؟
کیس نامبر:70xx.ابوظبی.2نفر.مصاحبه:هفته اول می.مقصد:مریلند.کلیر:25جون سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: mhy_1985
(2013-04-25 ساعت 23:30)alisarvareharchiabi نوشته:  این مدل تو عکس این sp نیست این 200 هست از روی بالهاش هم میتونید بفهمید و همینطور اون حرف M این عکس خیلی باید قدیمی باشه ...


سلام عزیزم مرسی از اینکه اصلاح کردی ببین چون عباس گفت 747 های ایران sp هستندمنم خیال کردم این sp هستش

این هواپیمایی بود که من و همسرم خرداد سال قبل از ترکیه اومدیم ایران باهاش مال ایران ایر بود
تاریخش دقیقا جون 2012 است.

همه عکس ها مال اون موقع هستند. ممنونم از اینکه اصلاح کردی

(2013-04-26 ساعت 00:06)ابی هانی نوشته:  دوستان چرا هیچ کس از ایرلاین قطر چیزی نمیکه؟ دلیل خاصی داره؟

من چند تا قیمت از قطر واسه جون جولای و آگوست و سپتامبر میذارم یکطرفه به چند جای امریکا.
پاسخ
تشکر کنندگان: vahid.vt ، ابی هانی ، payam62
(2013-04-25 ساعت 23:30)alisarvareharchiabi نوشته:  این مدل تو عکس این sp نیست این 200 هست از روی بالهاش هم میتونید بفهمید و همینطور اون حرف M این عکس خیلی باید قدیمی باشه ...
اس پی نیست بدنه این کشیدست Smile
ای کاش رجیسترش معلوم میبود

(2013-04-26 ساعت 00:06)ابی هانی نوشته:  دوستان چرا هیچ کس از ایرلاین قطر چیزی نمیکه؟ دلیل خاصی داره؟
فردا میزارم
پاسخ
تشکر کنندگان: mhy_1985 ، vahid.vt ، ابی هانی
شرکت قطر 1 جون 2013 از تهران به دوحه و دوحه به واشنگتن economy restricted
798 دلار - طول مدت پرواز 18:15 ساعت
مدت ترانزیت : 2:25
نوع هوایپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به واشنگتن : 777-300ER


شرکت قطر 14 جون 2013 از تهران به دوحه و دوحه به واشنگتن و واشنگتن به لوس انجلس economy semi-flexible
طول مدت پرواز 26:15 ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 2:25
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به واشنگتن : 777-300ER
مدت ترانزیت واشنگتن : 2:30
نوع هواپیما : از واشنگتن به لوس آنجلس 737-800
قیمت کل: 1098 دلار

شرکت قطر 24 جولای 2013 از تهران به دوحه و دوحه به نیویورک economy semi - flexible
طول مدت پرواز 24:55ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 8:55
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به نیویورک: 777-300ER
قیمت کل: 1127 دلار


*قیمت ها رو با دلار 3500 حساب کردم.
مال اگوست و سپتامبر رو هم فردا میذارم
امیدوارم مفید بوده باشه جهت اطلاع نسبی از قیمت ها
پاسخ
تشکر کنندگان: vahid.vt ، ابی هانی ، Ehsan1358
(2013-04-26 ساعت 00:50)abas_kashan نوشته:  
(2013-04-25 ساعت 23:30)alisarvareharchiabi نوشته:  این مدل تو عکس این sp نیست این 200 هست از روی بالهاش هم میتونید بفهمید و همینطور اون حرف M این عکس خیلی باید قدیمی باشه ...
اس پی نیست بدنه این کشیدست Smile
ای کاش رجیسترش معلوم میبود

(2013-04-26 ساعت 00:06)ابی هانی نوشته:  دوستان چرا هیچ کس از ایرلاین قطر چیزی نمیکه؟ دلیل خاصی داره؟
فردا میزارم

من همین یه عکس رو از خود هواپیما دارم. خانمم چون اونجا بود و داشتم عکس میگرفتم ازش، سرم شلوغ بود نتونستم عکس های بهتری بگیرم. پس این مدل اسمش 200 هستش؟ این چه فرقی با اس پی داره؟ میگم دفعه بعد که میرم ترکیه امکانش هست"پرواز رفت" با این هواپیماهه باشه؟ یا نه؟ من دفعه قبل که رفتم ترکیه مهماندار گفت به ایرباس 300 یا همچین چیزی خوش آمدید.
پاسخ
تشکر کنندگان: vahid.vt
قطرایرویز 5 ستاره هست 4 خلبان و مهماندار ایرانی داره در صورتی که امارات با این همه 4 ستاره هست . متاسفانه قطری به لس آنجلس پرواز نداره اگه داشت انتخاب من بود برای پرواز .

بیشتر ناوگان این شرکت 5 ستاره ایرباس هستن 319 . 320 . 330 . تا ایرباس 340 . و سفارش ایرباس 350 و داشتن هواپیمای ایرباس 380
از مدلهای بوئینگ هم 777 200 ال ار و 300 ای ار و همچنین سفارش غول بوئینگ 787 .

http://en.wikipedia.org/wiki/Qatar_Airways

به هویستون Houston (IAH) هم پرواز داره با هواپیمای بوئینگ 777-300 این را هم اضافه کنید
خدانگهدار
پاسخ
تشکر کنندگان: iman83 ، mhy_1985 ، ابی هانی ، kouroshd
(2013-04-26 ساعت 03:17)alisarvareharchiabi نوشته:  
(2013-04-26 ساعت 01:41)mhy_1985 نوشته:  
(2013-04-26 ساعت 00:50)abas_kashan نوشته:  
(2013-04-25 ساعت 23:30)alisarvareharchiabi نوشته:  این مدل تو عکس این sp نیست این 200 هست از روی بالهاش هم میتونید بفهمید و همینطور اون حرف M این عکس خیلی باید قدیمی باشه ...
اس پی نیست بدنه این کشیدست Smile
ای کاش رجیسترش معلوم میبود

(2013-04-26 ساعت 00:06)ابی هانی نوشته:  دوستان چرا هیچ کس از ایرلاین قطر چیزی نمیکه؟ دلیل خاصی داره؟
فردا میزارم

من همین یه عکس رو از خود هواپیما دارم. خانمم چون اونجا بود و داشتم عکس میگرفتم ازش، سرم شلوغ بود نتونستم عکس های بهتری بگیرم. پس این مدل اسمش 200 هستش؟ این چه فرقی با اس پی داره؟ میگم دفعه بعد که میرم ترکیه امکانش هست"پرواز رفت" با این هواپیماهه باشه؟ یا نه؟ من دفعه قبل که رفتم ترکیه مهماندار گفت به ایرباس 300 یا همچین چیزی خوش آمدید.

این مدل 100 هست من اصلاح میکنم آلفا مایک 100 بود دو مدل فوق 100 و 200 هیچ فرقی با هم از لحاظ ظاهر ندارن از لحاظ کاکپیت هم فرقی ندارن اما 200 برد بیشتری داره اما 300 یه مقدار بزرگتر هست و هم مقداری به upper deck بیشتر شده , 400 هم یه تغییرات کمی نسبت به 300 و 800 هم که مدل جدیدتر بزرگتر در کل از لحاظ طولی بزرگترین هواپیما.. اگر دقت داشته باشین upper deck 800 هم بیشتر از 400 هست این مدل ها رو هم اینجوری میخونن 747 دش 400 (400-747) ... نه ایشالا دفعه بعدی باید با ایرباس برید ایرباس 300 هم خوبه ... راستی من با sp دوبار پرواز کردم ... sp همونطور که مشخص هست Special Performance ... یک هواپیمای خاصی است فقط تعداد معدودی از کشورها اینو داشتن و دارن طول کمتری نسبت به همه 747 ها داره طول بسیار کمتر اما یه مقدار عرضش زیاده... این هواپیما با اینکه انقدر سنش بالاست اما مثل یه ملکه میمونه تو آسمون نظر شخصیم هم اینه که ابهت خاصی داره ماشین باز ها رو دیدین با وجود ماشین های بسیار جدید اما مثلن میگن فورد دهه 70 و ... نگاه هوانوردی ها هم به این هواپیما همینطوره امیدوارم خوب منظورم رو رسونده باشم ..راستی چند بار sp رو دیدم که رفته استانبول اما در مورد عکس سفر شما با sp نبوده با 100-747 بوده .

ممنون از اطلاعاتت ، من بدشانس هر موقع رفتم استانبول ، هواپیما ایرباس 300 یا یه همچین چیزی بود. فقط یکبار در مسیر برگشت سوار این 747-100 شدم که خیلی خوب بود.

حالا دوتا سوال دارم:

1-من ماه می میرم مصاحبه ترکیه میگم چطور میشه فهمید چه روزی یا ساعتی 747 میره اونجا ؟ که منم برم؟ فرقی نداره حالا 200 یا 100 یا sp.

2-کدوم شرکت ها از استانبول به آمریکا با 747 میرن؟ من هرچی سرچ کردم نتونستم بفهمم.
پاسخ
تشکر کنندگان: lonelyman ، Rainy ، battosai
خوب ضمن سلام و خسته نباشید به همه زحمت کشان این سایت.من میخوام از تهران به هیوستون بلیط بگیرم.تفاوتی چندانی بین قیمت بلیط اکونومی قطر ایرویز و ترکیش ایرلاین نیست(حدودا 400 تومن قطر بیشتره، 3100) اما تو کلاس کامفورت تفاوت خیلی خیلی فاحش میشه. ترکیش 3 تومن میشه و قطر بیش از 11 تومن هست.اولا اینکه با توجه به سفر طولانی آیا میشه با کلاس اکونومی گذروند.و اینکه ایرلاین بهتری سراغ دارید.پیشاپیش از لطف همه دوستان سپاسگذارم
تاریخ مصاحبه :19 فوریه 2013،سفارت ابوظبی ،کلیر:10 آوریل2013 ،هزینه:7 میلیون تومان مقصد:هیوستون که با این در اگر در بند در مانند در مانند
پاسخ
تشکر کنندگان: mhy_1985 ، ASALI ، moon_rose ، lonelyman
(2013-04-26 ساعت 07:03)vahid.vt نوشته:  قطرایرویز 5 ستاره هست 4 خلبان و مهماندار ایرانی داره در صورتی که امارات با این همه 4 ستاره هست . متاسفانه قطری به لس آنجلس پرواز نداره اگه داشت انتخاب من بود برای پرواز .

بیشتر ناوگان این شرکت 5 ستاره ایرباس هستن 319 . 320 . 330 . تا ایرباس 340 . و سفارش ایرباس 350 و داشتن هواپیمای ایرباس 380
از مدلهای بوئینگ هم 777 200 ال ار و 300 ای ار و همچنین سفارش غول بوئینگ 787 .

http://en.wikipedia.org/wiki/Qatar_Airways

به هویستون Houston (IAH) هم پرواز داره با هواپیمای بوئینگ 777-300 این را هم اضافه کنید

باشه تگزاس رو هم اضافه میکنم.
اینم لوس آنجلس با قطری برو حالشو ببر

شرکت قطر 14 جون 2013 از تهران به دوحه و دوحه به واشنگتن و واشنگتن به لوس انجلس economy semi-flexible
طول مدت پرواز 26:15 ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 2:25
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به واشنگتن : 777-300ER
مدت ترانزیت واشنگتن : 2:30
نوع هواپیما : از واشنگتن به لوس آنجلس 737-800
قیمت کل: 1098 دلار

آقا من تگزاش با قطری پیدا نکردم.

اینا هم آگوست و سپتامبر که قول داده بودم دیشب بذارم امیدوارم حالا مظنه خوبی باشه.

شرکت قطر 8 آگوست 2013 از تهران به دوحه و دوحه به نیویورک و نیویرک به لوس انجلس economy - flexible (اوکونومی عادی نداشت نمیدونم چرا)
طول مدت پرواز 33:10ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 8:55
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به نیویورک : 777-300ER
مدت ترانزیت نیویورک: 2:10
نوع هواپیما : از نیویورک به لوس آنجلس 767-200-200ER با شرکت آمریکن ایرلاینز
قیمت کل: 1855 دلار

شرکت قطر 29 آگوست 2013 از تهران به دوحه و دوحه به واشنگتن economy - semi flexible
طول مدت پرواز 18:30ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 2:25
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به نیویورک : 777-300ER
قیمت کل: 1061 دلار

شرکت قطر 25 سپتامبر 2013 از تهران به دوحه و دوحه به نیویورک economy - restricted
طول مدت پرواز 17:45ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 1:45
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به نیویورک : 777-300ER
قیمت کل: 798 دلار

همین پرواز با economy semi flexible میشه 995 دلار
همین پرواز با economy flexible میشه 1489 دلار

که من به شخصه فکر میکنم کمتر کسی پیش میاد یکطرفه رو semi flexible یا flexible بگیره . منم همینجوری قیمتاش روگذاشتم مقایسه کنید.

شرکت قطر 14 آگوست 2013 از تهران به دوحه و دوحه به نیویورک و نیویورک به بوستون economy - semi flexible
طول مدت پرواز 30:40 ساعت
مدت ترانزیت دوحه : 8:55
نوع هواپیما : از تهران به دوحه A320-100/200
از دوحه به نیویورک : 777-300ER
مدت ترانزیت نیویورک : 4:20
نیویورک به بوستون با شرکت آمریکن ایرلاینز
قیمت کل: 1304 دلار

موفق باشین
پاسخ
تشکر کنندگان: moon_rose ، ابی هانی




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان