کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین سفر به آمریكا برای فعال سازی گرین کارت
سلام دوستان، یه خسته نباشید به wall street عزیز که رسیدند به مقصد.
ما با چمدونهامون مشکل پیدا کردیم! 4تا چمدون بستیم هر کدوم 23 کیلو و یه خورده، حدود 10 کیلو رو زمین مونده، میدونید ترکیش میذاره اضافه بار بخوریم یا نه؟ اگه اره هر کیلو رو چقدر میگیرن؟
یه چیز دیگه اگه با بلیطمون بفرستیم توی بار که دیگه جریمه اضافه بار ندیم چمدون با خودمون میرسه یا دیر و زود میشه؟
مرسی
بگذار روزگار هرچقدر میخواهد پیله کند
چه باک، وقتی یقین داریم که پروانه میشویم...
تشکر کنندگان: .wall street ، Emad_L ، frz61 ، Tomas ، shkhmo ، ara1980
سلام برا 10 کیلو 80 دلار میشه
شماره کیس : 2012AS00039XXX
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس:مارچ
[/size]تاریخ مصاحبه: 29می و دریافت برگ ابی و فرم 9 سوالی
تاریخ کلیر:16 jul با ستاره 20 jul بدون ستاره
تاریخ ورود به آمریکا :
هزینه ها : تا حالا با همه چی 2000 دلار برا ی 2 نفرBig Grin
تشکر کنندگان: amir82 ، honey62 ، .wall street ، Emad_L ، Tomas ، r_ent ، shkhmo ، ara1980
(2012-11-23 ساعت 23:35)honey62 نوشته:  سلام دوستان، یه خسته نباشید به wall street عزیز که رسیدند به مقصد.
ما با چمدونهامون مشکل پیدا کردیم! 4تا چمدون بستیم هر کدوم 23 کیلو و یه خورده، حدود 10 کیلو رو زمین مونده، میدونید ترکیش میذاره اضافه بار بخوریم یا نه؟ اگه اره هر کیلو رو چقدر میگیرن؟
یه چیز دیگه اگه با بلیطمون بفرستیم توی بار که دیگه جریمه اضافه بار ندیم چمدون با خودمون میرسه یا دیر و زود میشه؟
مرسی

سلام دوست من. و سلام به همه دوستان عزیز و گرامی و تشکر از همه
دوست من من در مورد ترکیش اطلاعی ندارم اما KLMتنها یک بار 23 مجاز هستی که قبلا هم توضیح دادم. اما نکته بسیار بسیار بسیار مهم:
تا یک هفته پیش جریمه با دلار 1236 حساب میشد والان با دلار2450 تومان
گفتم که بعدا مثل من دم رفتن حالتون گرفته نشه. من فکر میکردم 170 هزار تومان جریمه داشته باشم اما با اجاره شد 350 هزار تومان. دوستان این تغیر رو فراموش نکنند.
در ضمن نکته مهم دیگر که یک روز کامل وقت محترم ما رو گرفت.شارژر لپ تاپ به صورت 3 شاخه هست که ما در ایران آن را به دوشاخه تبدیل میکنیم
پس ما هم همان سه شاخه اصل رو بردیم اما در اینجا پریز ها به صورت دو شاخه مستطیل و کنار هم هست که من خیلی کم دیده بودم. خلاصه یک روز کامل گشتم و یک تبدیل خیلی ساده با قیمت 21 دلار خریدم.
نکته دوم: با اجازه یک بلیط مترو برای یک روز تهیه کردم به قیمت 5 دلار.اما وقتی سوار مترو شدم متوجه شدم که لازم نیست این بلیط رو به کسی نشون بدیم یا جایی ثبت کنیم. یعنی میشد اثلا بلیط نگرفت یا فردا هم استفاده کرد. در اینجا فرض اول صداقت مردم است. الان که این مطالب رو مینویسم شیطون گولم میزنه که دیگه بلیط نخرم. اما فرشته مهربون میگه شیطون غلط میکنه مثل بچه آدم بلیط تهیه کن. منم میگم چشم. در اینجا یعنی پرتلند سیستم حمل و نقل عمومی خیلی خوبه. هوا هم عالیت و البته مدام در حال بارون اومدن..پرواز KLM هم بسیار خوب و مناسب بود البته ما از هلند تا امریکا با دلتا اومدیم که امکانات کمتری نسبت به KLM داشت.اگه کسی سوالی داشت دربست در خدمتیم
2012AS63xxx
ورود به آمریکا: 22nov 2012 ایالت اورگان شهر پرتلند
پرواز:KLM
تشکر کنندگان: پرنیان90 ، hasti_banoo ، behina ، Emad_L ، frz61 ، Tomas ، r_ent ، Saeedv13 ، bayat_r ، 3rip ، ali234 ، aziking ، mrr777 ، honey62 ، shkhmo ، a.r.a.s.h1 ، pr.kia ، Blaze ، sam11 ، achi686 ، ara1980 ، مانترا ، شهلا 1346 ، hoj_s000
wall streetدوست من حواست باشه که اگه شیطون گولت زد ، بعضی موقع ها چک می کنن که اگه بلیط نداشته باشی باید 70 دلار جریمه بدی.
since 2012
تشکر کنندگان: کیانا ، Shezem ، .wall street ، Emad_L ، Tomas ، r_ent ، Saeedv13 ، bayat_r ، mrr777 ، j1970 ، honey62 ، shkhmo ، mojtaba_k ، ara1980 ، مانترا
(2012-11-22 ساعت 04:24)alexander نوشته:  
(2012-11-21 ساعت 08:41)jordanir نوشته:  امروز رفتیم مهدکودک نزدیک خونه. هفته ای ۱۸۵ دلار.
خوب بود.
سرویس رایگان هم داشت برای کسانی که بچشون مدرسه است بعد از مدرسه برداره.
در ضمن free vpk هم داره.
گفتم برای بچه دارها شاید براشون مهم باشه.

من نمی دونم شما کجا هستید ولی بگردید حتما مهدکودک رایگان هم پیدا می کنید
خیلی بابت کار پیدا کردنتون خوشحالم. دیر و زود داره ولی سوخت و سور نداره.
فلوریدا هستیم.
نزدیک خونه که نبود . منظورم مهد کودک هست نه پیش دبستانی ها.
پیش دبستانی برای همه و طرح دولتی و رایگان است.
ولی مهد کودک فکر نمیکنم رایگان باشه. لطفا اگر هست شما بگین چه جوری پیدا کردین.
ممنون.
این پست ها بدرد بخوره ها. بچه ها تجربیاتتون را به اشتراک بذارین یکم از چینی ها یاد بگیرین که چقدر هوای همو دارن ول کنین کوروش و داریوش و الان چی هستین؟!!!
الان برای هموطنتون چکار میکنین. ببخشید ها یاد پست های مزخرف توی فیس بوک افتادم.Tongue

(2012-11-24 ساعت 03:44).wall street نوشته:  
(2012-11-23 ساعت 23:35)honey62 نوشته:  سلام دوستان، یه خسته نباشید به wall street عزیز که رسیدند به مقصد.
ما با چمدونهامون مشکل پیدا کردیم! 4تا چمدون بستیم هر کدوم 23 کیلو و یه خورده، حدود 10 کیلو رو زمین مونده، میدونید ترکیش میذاره اضافه بار بخوریم یا نه؟ اگه اره هر کیلو رو چقدر میگیرن؟
یه چیز دیگه اگه با بلیطمون بفرستیم توی بار که دیگه جریمه اضافه بار ندیم چمدون با خودمون میرسه یا دیر و زود میشه؟
مرسی

سلام دوست من. و سلام به همه دوستان عزیز و گرامی و تشکر از همه
دوست من من در مورد ترکیش اطلاعی ندارم اما KLMتنها یک بار 23 مجاز هستی که قبلا هم توضیح دادم. اما نکته بسیار بسیار بسیار مهم:
تا یک هفته پیش جریمه با دلار 1236 حساب میشد والان با دلار2450 تومان
گفتم که بعدا مثل من دم رفتن حالتون گرفته نشه. من فکر میکردم 170 هزار تومان جریمه داشته باشم اما با اجاره شد 350 هزار تومان. دوستان این تغیر رو فراموش نکنند.
در ضمن نکته مهم دیگر که یک روز کامل وقت محترم ما رو گرفت.شارژر لپ تاپ به صورت 3 شاخه هست که ما در ایران آن را به دوشاخه تبدیل میکنیم
پس ما هم همان سه شاخه اصل رو بردیم اما در اینجا پریز ها به صورت دو شاخه مستطیل و کنار هم هست که من خیلی کم دیده بودم. خلاصه یک روز کامل گشتم و یک تبدیل خیلی ساده با قیمت 21 دلار خریدم.
نکته دوم: با اجازه یک بلیط مترو برای یک روز تهیه کردم به قیمت 5 دلار.اما وقتی سوار مترو شدم متوجه شدم که لازم نیست این بلیط رو به کسی نشون بدیم یا جایی ثبت کنیم. یعنی میشد اثلا بلیط نگرفت یا فردا هم استفاده کرد. در اینجا فرض اول صداقت مردم است. الان که این مطالب رو مینویسم شیطون گولم میزنه که دیگه بلیط نخرم. اما فرشته مهربون میگه شیطون غلط میکنه مثل بچه آدم بلیط تهیه کن. منم میگم چشم. در اینجا یعنی پرتلند سیستم حمل و نقل عمومی خیلی خوبه. هوا هم عالیت و البته مدام در حال بارون اومدن..پرواز KLM هم بسیار خوب و مناسب بود البته ما از هلند تا آمریکا با دلتا اومدیم که امکانات کمتری نسبت به KLM داشت.اگه کسی سوالی داشت دربست در خدمتیم

دوستان عزیز از best buy قسمت کامپیوتر میتونید یک عدد
internatioanl travel adapter
بخرید که دیگه همه جا بتونین ازش استفاده کنید.

یک مساله مهم. دنبال یک لوله استوانه ای ار بغل بگردید. رنگکاور آبی هست.
تشکر کنندگان: .wall street ، roghiyeh ، ali234 ، gol1 ، MAHDI2012 ، 3rip ، usa lover ، vroom ، کیانا ، honey62 ، shkhmo ، Tomas ، roeentan ، mojtaba_k ، ara1980 ، hoj_s000
jordanir عزیز ما که هنوز نرفتیم ولی توی تاپیک مهدکودک ( اینجا ) یکی از دوستان نوشتن که موقع مراجعه به اداره سوشیال ، و موقع دریافت فرمها بهشون پیشنهاد شده که اگر می خوان می تونن از مزایای مهد رایگان هم استفاده کنند. البته فکر کنم این موقعی تعلق می گیره که شرایط دریافت کمک رو داشته باشید.که انگار سخته. به هر صورت سایت سوشیال رو بخونید.
شماره کیس : 2013AS000XXX - سه نفر-سفارت : انکارا - مصاحبه : NOV - کلیر: DEC 10 Smile - مقصد:کالیفرنیا. دریافت گرین کارت : اپریل . خدایا شکرت.
تشکر کنندگان: MAHDI2012 ، .wall street ، Saeedv13 ، mgolchin13 ، honey62 ، jordanir ، shkhmo ، Tomas ، Hediyeh ، mojtaba_k ، ara1980
دوستان عزیز توجه کنند که استخدام شدن در یک شرکت معتبر دو مرحله اساسی دارد و این دو مرحله بطور کلی از همدیگر جدا هستند و در کار یکدیگر دخالتی ندارند:

1 - مرحله بررسی داوطلب استخدام از نظر فنی.

این بررسی توسط رئیس بخش فنی و معمولا" بصورت مصاحبه حضوری و نه تلفنی و یا اسکایپ...صورت میگیرد و منشیها برای آن وقت مشخص میکنند.
این مرحله بسیار کوتاه است و خیلی زود رئیس بخش فنی متوجه میشود که کارمند مورد نظر بدرد شرکت میخورد و یا نه.
پس از بررسی و قبول شدن داوطلب استخدام در مرحله اول, رئیس بخش فنی آن فرد را به Human Resource و یا به اختصار اچ آر (HR) و یا بخش نیروی انسانی معرفی میکند تا با رئیس اچ آر مصاحبه کوتاه دیگری انجام گیرد.

2 - مرحله بررسی داوطلب استخدام از نظر درخواست او برای میزان دستمزد.

در این مرحله برگ برنده در دستان داوطلب استخدام میباشد ( حتما" سابقه داشته است که توانسته است موفق شود ) در اینجا اگر داوطلب تقاضای دستمزد خیلی بالا دهد, اول با او چونه میزنند و یاد گرفته اند که با میزان دستمزد ( نت = خالص ) و ( گراس = ناخالص ) بازی کنند ( بپیچانند, ولی در امور فنی دخالت نکنند ) ولی در صورت پافشاری داوطلب استخدام نهایتا" ممکن است که به از بین رفتن فرصت کار منجر گردد و اگر تقاضای پایین دهد معمولا" خود آنها این پایین بودن بیش از حد را اصلاح میکنند و به اطلاع داوطلب میرسانند که حد نصاب ما تا این حد میباشد و برای شما حتی از تقاضای خودتان نیز بالاتر در نظر گرفتیم( معمولا" شرکتهای بین المللی اینطور عمل میکنند ولی قطعیت ندارد و بسته به معتبر بودن و یا نبودن شرکت فرق میکند... ) به همین لحاظ این مرحله خیلی حساس است.
در اینجا رئیس نیروی انسانی که از امور فنی کاملا" بی اطلاع است و اگر هم بلد باشد حق دخالت در آن موضوعات را ندارد فقط یک وظیفه دارد: جذب داوطلب به هر شکل ممکن( بنا به سفارش صادر شده از طرف بخش فنی - یک خط پایین رزومه اش قید میشود... ), چه در غیر اینصورت او برای خود یک نکته منفی ایجاد میکند که در جلسات ممکن است سرکوفت آن را به او بزنند.
شرکتهای معتبر حتما" واحد نیروی انسانی مجزا دارند (HR) یا Human Resource شرکتهای کاریابی در ارتباط با یک منشی از بخش اچ آر یک شرکت هستند تا برایشان داوطلب پیدا بکنند. چنین پیدا کردنی در ایران توسط سایتهای مجانی که کار تبلیغاتی در کنار کار اصلی میکنند انجام میدهند ولی در آمریکا تماما" پولی است و بهمین جهت یک شرکت کاریابی هرگز تمام مشخصات یک داوطلب را در اختیار کارفرما قرار نمیدهد و نیز تمام مشخصات کارفرما را نیز در اختیار داوطلب قرار نمیدهد.
حالا اگر یک شرکت خودش بتواند یک نفر را برای استخدام پیدا بکند آن شرکت کارش خیلی راحت تر است و پورسانتی به آن واسطه نمیدهد و معمولا" شرکتها از تقاضای استخدام استقبال نیز میکنند و محال است که دست رد به تقاضای استخدام بزنند حتی اگر نفراتشان تکمیل باشد برای اینده شرکتشان حیاتی است که تقاضای استخدام را در نظر داشته باشند.
نکته: حضور فیزیکی در یک شرکت هرگز قابل قیاس با یک تقاضا و یا اپلیکیشن بی روح و خشک و سرد نیست! اگر کسی در یک شرکت حضور پیدا کند و از نزدیک منشی ها و روسای آن شرکت را ببیند تاثیری بسیار بسیار موثرتر و گیراتری بر روی آن شرکت میگذارد تا اینکه فقط یک اپلیکیشن ساده را آن هم از طریق اینترنت!! به آن شرکت بفرستد...
امیدوارم که هر چه زودتر با یک کار سبک و غیر مرتبط شروع کنید و بدانید که همان مدیر ایرانی در ناسا و یا دیگران... نیز در همان روز اول کسی برایش یک میز مدیریت را رزرو نکرده بود و برایش صندلی عقب نکشیدند تا او آنجا بنشیند...
با تشکر از مطالب سودمند تریپ عزیز
موفق باشید
سلام.خدمت دوستان.
اگر کسی از دوستان سانفرانسیسکو را انتخاب کرده و الان آنجا رندگی می کند یک سوال داشتم.لطفا یک پیام خصوصی بگذارید.
تشکر کنندگان: shkhmo ، Tomas ، mojtaba_k ، ara1980
شما سوالتو بپرس ، حتما دوستانی که اونجا هستند بدونند جواب میدن ما هم استفاده می کنیمSmile
since 2012
تشکر کنندگان: mohajer13 ، ali234 ، shkhmo ، Tomas ، Shezem ، payan ، mojtaba_k ، ara1980 ، Tero.guy
سلام، بچه ها نرخ دلارو برای اضافه بار ترکیش الان چند حساب میکنند؟ البته wall street عزیز برای klm گفته بودند با نرخ مبادله ای حساب میکنند.
بگذار روزگار هرچقدر میخواهد پیله کند
چه باک، وقتی یقین داریم که پروانه میشویم...
تشکر کنندگان: shkhmo ، Tomas ، payan ، mojtaba_k
(2012-11-25 ساعت 10:19)سورنا کیانی نوشته:  سلام.خدمت دوستان.
اگر کسی از دوستان سانفرانسیسکو را انتخاب کرده و الان آنجا رندگی می کند یک سوال داشتم.لطفا یک پیام خصوصی بگذارید.

bebakhshid type farsi nadaram . beporseed javab midam. man alan dar san francisco hastam.

ببخشید تایپ فارسی ندارم . بپرسید جواب میدم. من الان در سن فرانسیسکو هستم. فارسی شده با http://www.behnevis.com.
تشکر کنندگان: shkhmo ، mojtaba_k ، Tomas ، ara1980
(2012-11-25 ساعت 03:53)saher نوشته:  دوستان عزیز توجه کنند که استخدام شدن در یک شرکت معتبر دو مرحله اساسی دارد و این دو مرحله بطور کلی از همدیگر جدا هستند و در کار یکدیگر دخالتی ندارند:

1 - مرحله بررسی داوطلب استخدام از نظر فنی.

این بررسی توسط رئیس بخش فنی و معمولا" بصورت مصاحبه حضوری و نه تلفنی و یا اسکایپ...صورت میگیرد و منشیها برای آن وقت مشخص میکنند.
این مرحله بسیار کوتاه است و خیلی زود رئیس بخش فنی متوجه میشود که کارمند مورد نظر بدرد شرکت میخورد و یا نه.
پس از بررسی و قبول شدن داوطلب استخدام در مرحله اول, رئیس بخش فنی آن فرد را به Human Resource و یا به اختصار اچ آر (HR) و یا بخش نیروی انسانی معرفی میکند تا با رئیس اچ آر مصاحبه کوتاه دیگری انجام گیرد.

2 - مرحله بررسی داوطلب استخدام از نظر درخواست او برای میزان دستمزد.

در این مرحله برگ برنده در دستان داوطلب استخدام میباشد ( حتما" سابقه داشته است که توانسته است موفق شود ) در اینجا اگر داوطلب تقاضای دستمزد خیلی بالا دهد, اول با او چونه میزنند و یاد گرفته اند که با میزان دستمزد ( نت = خالص ) و ( گراس = ناخالص ) بازی کنند ( بپیچانند, ولی در امور فنی دخالت نکنند ) ولی در صورت پافشاری داوطلب استخدام نهایتا" ممکن است که به از بین رفتن فرصت کار منجر گردد و اگر تقاضای پایین دهد معمولا" خود آنها این پایین بودن بیش از حد را اصلاح میکنند و به اطلاع داوطلب میرسانند که حد نصاب ما تا این حد میباشد و برای شما حتی از تقاضای خودتان نیز بالاتر در نظر گرفتیم( معمولا" شرکتهای بین المللی اینطور عمل میکنند ولی قطعیت ندارد و بسته به معتبر بودن و یا نبودن شرکت فرق میکند... ) به همین لحاظ این مرحله خیلی حساس است.
در اینجا رئیس نیروی انسانی که از امور فنی کاملا" بی اطلاع است و اگر هم بلد باشد حق دخالت در آن موضوعات را ندارد فقط یک وظیفه دارد: جذب داوطلب به هر شکل ممکن( بنا به سفارش صادر شده از طرف بخش فنی - یک خط پایین رزومه اش قید میشود... ), چه در غیر اینصورت او برای خود یک نکته منفی ایجاد میکند که در جلسات ممکن است سرکوفت آن را به او بزنند.
شرکتهای معتبر حتما" واحد نیروی انسانی مجزا دارند (HR) یا Human Resource شرکتهای کاریابی در ارتباط با یک منشی از بخش اچ آر یک شرکت هستند تا برایشان داوطلب پیدا بکنند. چنین پیدا کردنی در ایران توسط سایتهای مجانی که کار تبلیغاتی در کنار کار اصلی میکنند انجام میدهند ولی در آمریکا تماما" پولی است و بهمین جهت یک شرکت کاریابی هرگز تمام مشخصات یک داوطلب را در اختیار کارفرما قرار نمیدهد و نیز تمام مشخصات کارفرما را نیز در اختیار داوطلب قرار نمیدهد.
حالا اگر یک شرکت خودش بتواند یک نفر را برای استخدام پیدا بکند آن شرکت کارش خیلی راحت تر است و پورسانتی به آن واسطه نمیدهد و معمولا" شرکتها از تقاضای استخدام استقبال نیز میکنند و محال است که دست رد به تقاضای استخدام بزنند حتی اگر نفراتشان تکمیل باشد برای اینده شرکتشان حیاتی است که تقاضای استخدام را در نظر داشته باشند.
نکته: حضور فیزیکی در یک شرکت هرگز قابل قیاس با یک تقاضا و یا اپلیکیشن بی روح و خشک و سرد نیست! اگر کسی در یک شرکت حضور پیدا کند و از نزدیک منشی ها و روسای آن شرکت را ببیند تاثیری بسیار بسیار موثرتر و گیراتری بر روی آن شرکت میگذارد تا اینکه فقط یک اپلیکیشن ساده را آن هم از طریق اینترنت!! به آن شرکت بفرستد...
امیدوارم که هر چه زودتر با یک کار سبک و غیر مرتبط شروع کنید و بدانید که همان مدیر ایرانی در ناسا و یا دیگران... نیز در همان روز اول کسی برایش یک میز مدیریت را رزرو نکرده بود و برایش صندلی عقب نکشیدند تا او آنجا بنشیند...
با تشکر از مطالب سودمند تریپ عزیز
موفق باشید

ساحر جان بابت مطلبت مفیدت ممنون, فقط یه نکته هست که شما به هیچ وجه نمیتونید بدون هماهنگی و سرخود پاشید برید یه شرکت و بگید میخوام با مدیر یا شخص مسوولی صحبت کنم, میتونم با اطمینان بگم از قسمت ورودی اون شرکت هم جلوتر نمیتونید برید, در امریکا برای وقت خیلی اهمیت میدهند و اگر کسی اینطور برداشت کنه که شما دارید وقتشو تلف میکنید اینکارو توهین به خودش تلقی میکنه, بطور مثال شما حتی اگر برای دیدن یک استاد دانشگاه بخواید برید برای سوال و جواب در مورد رشته های تحصیلی که ازش راهنمایی بگیرید حتما باید از قبل وقت بگیرید ازش و اگر سرزده برید یا شما رو قبول نمیکنه یا برخورد سردی با شما خواهد داشت, دیگه شرکت ها و سازمان ها که جای خودشون رو دارند و حتی برای حفظ پرستیژ خودشون هم که شده به شما اجازه نمیدن بدون هماهنگی برید با کسی صحبت کنید. البته همیشه استثناهایی وجود داره, شاید یک نفر هم بره و بتونه صحبت کنه, اما در کل بدین شکله.
درسته که شرکت ها برای استخدام نفرات باید به human resource ها پول بدن, ولی همونطور که گفتم اینجا زمان به معنای واقعی طلاست, برای یک شرکت به صرفه تره که به کاریاب ها پول بده براش نفر پیدا کنند, تا اینکه خودش رو درگیر کنه.
از طرفی کاریابی در اینجا تفاوت فاحشی با کاریابی در ایران داره, اینجا کاریاب ها تشکیلات حرفه ای هستند و در تمام زمینه ها متخصصین فنی با سوادی دارن که توی مصاحبه های تلفنی حسابی غافلگیرتون میکنن و کسانی که از فیلتر این کاریاب ها گذر کنند واقعا شایسته هستند به همین دلیل شرکت ها کاملا به این کمپانی های کاریابی اعتماد دارن, برای همینه که حتی شرکت های بزرگی مثل At&t پروسه استخدامشون رو کاملا در اختیار این human resource ها میزارن.
(2012-11-23 ساعت 23:35)honey62 نوشته:  سلام دوستان، یه خسته نباشید به wall street عزیز که رسیدند به مقصد.
ما با چمدونهامون مشکل پیدا کردیم! 4تا چمدون بستیم هر کدوم 23 کیلو و یه خورده، حدود 10 کیلو رو زمین مونده، میدونید ترکیش میذاره اضافه بار بخوریم یا نه؟ اگه اره هر کیلو رو چقدر میگیرن؟
یه چیز دیگه اگه با بلیطمون بفرستیم توی بار که دیگه جریمه اضافه بار ندیم چمدون با خودمون میرسه یا دیر و زود میشه؟
مرسی
سلام ما حدوده 15 روز پیش که با ترکیش اومدیم واشینگتون، پول اضافه بارمون رو با دلار دولتی حساب کردن در ضمن کاری ندارن که شما 5 کیلو اضافه بار دارین یا 23 کیلو چون مقصد امریکاست اضافه بارو 23 کیلو حساب می کنند و ما 235 هزار تومن برای 20 کیلو اضافه بار دادیم.پول ضافه بارم همون جا در بانک ملی که نزدیک هست پرداخت می کنید.البته ترکیش به 1 تا2 کیلو اضافه تر در چمدون ها گیر نمی ده.در ضمن اگه منظورتون فریت کردن باره ،همزمان به دستتون نمیرسه چون ما این سوال رو توی فرودگاه پرسیدیم.
شماره کیس 2012AS690000
تاریخ رویت قبولی 17july2011
کنسولگری انکارا
تایخ مصاحبه اواخر جولای
تاریخ کلیرنس 27Aug Big Grin
تاریخ دریافت ویزا 6sepTongue
تاریخ ورود به امریکا نوامبر2012


تشکر کنندگان: bayat_r ، honey62 ، amir82 ، pr.kia ، کیانا ، Emad_L ، shkhmo ، Tomas ، ara1980 ، مانترا
دوستان عزیز پس از تفحص بسیار از سایت ترکیش ایر لاین این اطلاعات بدست اومد:
1- هر کس میتونه به مقصد آمریکا با بلیط اکونومی دو تا چمدون 23 کیلویی توی بار داشته باشه به شرطی که پرواز داخلی آمریکا نداشته باشه
2- یه چمدون یا ساک 8 کیلویی میشه با خودش ببره توی کابین که یا زیر صندلی جاش بده یا توی صندوق بالای سرش
3- اگر چمدونی که توی بار میره از 23 تا 32 کیلو باشه 80 دلار شارژ میشه (جریمه باید پرداخت بشه به ریال و در فرودگاه)
4- چمدون بیشتر از 32 کیلو رو اصلا قبول نمیکنن
5- هر چمدون اضافه تا 23 کیلو 150 دلار جریمه داره که با توجه به استاپ های پرواز یه مبلغی اضافه میشه که باید از توی جدول سایت محاسبه کنید
6- علاوه بر ساک 8 کیلویی که میبرین توی کابین میتونید موارد زیر رو هم مجانی با خودتون توی کابین ببرید: کیف دستی کوچک زنانه یک عدد (اگه بیشتر باشه باید پول یه صندلی اضافه تر بدید)، لپ تاپ، دوربین عکاسی کوچک، کالسکه بچه، وسایل غذای بچه، یک عدد اورکت یا پتو.
بگذار روزگار هرچقدر میخواهد پیله کند
چه باک، وقتی یقین داریم که پروانه میشویم...
تشکر کنندگان: amir82 ، roghiyeh ، bayat_r ، pr.kia ، کیانا ، Emad_L ، hadiseh.t ، a.r.a.s.h1 ، shkhmo ، ali234 ، Saeedv13 ، payan ، mojtaba_k ، el333 ، Tomas ، Sepasttian ، مانترا
سلام دوستان
من یه هفتست لس آنجلسم. هنوز گرین کارت و سوشیالم نیومده. اگه یادتون باشه وقتی مصاحبه رفتیم به اونایی که زیر 25 سال بودیم یه برگه دادن امضا کنیم و گفتن وقتی رسیدیم آمریکا باید خودمون رو به یه سازمانی ( مثل نظام وظیفه ایران ) معرفی کنیم. اینکه در آمریکا سربازی کنیم یا نکنیم اختیاریه. ولی یادمه گفتن اگه خودت رو به اون سازمان معرفی نکنی کلی جریمه و زندان داره. کسایی که تجربه این کار رو دارن یا آدرس اونجا رو دارن لطفا راهنمایی کنن. دوست ندارم بعدا دچار دردسر بشم
خیلی ازتون ممنونم
شماره کیس : 2012AS00052XXX
کنسولگری: آنکارا
تاریخ مصاحبه:june 26
تاریخ دریافت ویزا: 29 سپتامبر
تاریخ ورود به آمریکا: 18desember 2012
تعداد نفرات کیس:1
ساکن: کایفرنیا_ارواین
تشکر کنندگان: pr.kia ، bayat_r ، dreamer60 ، Emad_L ، a.r.a.s.h1 ، shkhmo ، ali234 ، MAHDI2012 ، roeentan ، payan ، Tomas ، ara1980




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان