2012-11-16 ساعت 15:18 (آخرین تغییر در ارسال: 2012-11-16 ساعت 15:49 توسط Ras23.)
سلام yami.
به نظر من اگر ارازل بخواد حمله کنه به اتوبوس و سواری هم حمله میکنه نه فقط تریلی.
اگه لیفتراک نصب کنن جایی رو برای بارگیری اشغال نمیکنه؟
شاید باری که میخواد بزنه سنگین بود واون لیفتراک نتونست بلندش کنه.
(2012-11-16 ساعت 15:18)Ras23 نوشته: سلام yami.
به نظر من اگر ارازل بخواد حمله کنه به اتوبوس و سواری هم حمله میکنه نه فقط تریلی.
اگه لیفتراک نصب کنن جایی رو برای بارگیری اشغال نمیکنه؟
شاید باری که میخواد بزنه سنگین بود واون لیفتراک نتونست بلندش کنه.
تو اتوبوس 40 نفر آدم هست هاااا !! سواری هم که جای خلوت نگه نمیداره و شب تو ماشین نمیخوابه.
لیف معمولا به دم تریلی نصب میشه. هر بار هم باز بسته کردنش مکافات هست و حسابی باید مهار بشه که تو جاده جدا نشه! خوب در همچین صورتی استثنائا از لیفت شرکت استفاده میکنن.
سلام yami
من 15 ساله که راننده تریلی ام چاده چابهار که خطرناکترین جاده ایران هست (اراذل و اوباش) بیشتر جلوی اتوبوس رو میگیرن. وقتی که اراذل جاده رو بستن همه ماشینها مجبورن که بایستند.
yami جان توی جوابت که گفتی تریلی لیفت رو یدک همراه میکشه با خودش من قانع نشدم اگه واسط امکانش هست و مشکلی نداره یه عکس ازش برام بزار خیلی متشکرم ازت...
2012-11-24 ساعت 09:56 (آخرین تغییر در ارسال: 2012-11-24 ساعت 09:57 توسط yami.)
(2012-11-20 ساعت 22:09)Ras23 نوشته: سلام yami
من 15 ساله که راننده تریلی ام چاده چابهار که خطرناکترین جاده ایران هست (اراذل و اوباش) بیشتر جلوی اتوبوس رو میگیرن. وقتی که اراذل جاده رو بستن همه ماشینها مجبورن که بایستند.
yami جان توی جوابت که گفتی تریلی لیفت رو یدک همراه میکشه با خودش من قانع نشدم اگه واسط امکانش هست و مشکلی نداره یه عکس ازش برام بزار خیلی متشکرم ازت...
آقا اینجا دیگه جاده چابهار نیست که جاده ببندن!! منظور اینکه شب ها که راننده تریلی ها توی تریلی میخوابن ممکنه بیان اذیت کنن یا مثلا وقتی در جاهای خلوت نگه میدارن برای رسیدگی به ایراد ماشین یا رستورانهای خلوت چون فکر میکنن که راننده پول نقد همراهشه! واسه همین روی بیشتر تریلی های شرکتی اینجا مینویسن که راننده پول نقد همراه ندارد! و چون خوب فرهنگ مملکت هم بالاست، آقایان اراذل هم متوجه میشن و میرن پی کارشون!!
متاسفانه نتونستم از عکسی پیدا کنم اما بذار دقیق توضیح بدم.
ببین آخر تریلی رو یک جوری درست میکنن که وقتی لیفتراک شاخک هاشو کمی میاره بالا میتونه مستقیم وارد دو تا سوراخ شاسی بکنه تا ته. بعد راننده لیفتراک دوباره که میخواد شاخکها رو بیاره پایین چون دیگه اونا داخل شاسی هستن عوضش خود لیفتراکه میره بالا. بعد راننده میاد پایین و با دو تا زنجیر کلفت لیفتراک رو مهار بیشتر میکنه و لیفتراکه میچسبه به دم تریلی البته میان زمین و آسمان! حالا چرا لیفت به اون سنگینی باعث عدم تعادل تریلی در قسمت عقب نمیشه من نمیدونم.
بعضی تریلی ها هم بجای اون یک صفحه جمع شو جک دار دارن که جمع میشه زیر تریلی یا تا میشه جلوی درب عقب کانتینر تریلی. وقتی میخوان بار خالی کنن. اون صفحه رو میارن پایین. بارها رو هل میدن از داخل رو اون و بعد صفحه رو جک آروم میاره پایین چندین بار این کار رو میکنن تا بارها تخلیه بشه. دیگه لازم نیست کارگر بار رو از ارتفاع یک متری و نیمی تحویل بگیره رو دوشش.
آقا یامی بعد تحقیقاتی که کردم نسبت به کسب تجربه
یک مرکز فنی و حرفه ای پیدا کردم که رانندگی پایه یک آموزش میده در تهران،انشاالله بعد قبولی برای سه ماهه دوم ثبت نام میکنم
گویا ایران باید ازمایش تپه داد که معکوس بدون ترمز تمامه و باید با دور موتور انجلم بشه
و اتوبوس های ایران بنز هم داحل شهری http://www.bazarekar.ir/UploadedFiles/Ma...9f1452.pdf
(2012-12-23 ساعت 00:09)abas_kashan نوشته: آقا یامی بعد تحقیقاتی که کردم نسبت به کسب تجربه
یک مرکز فنی و حرفه ای پیدا کردم که رانندگی پایه یک آموزش میده در تهران،انشاالله بعد قبولی برای سه ماهه دوم ثبت نام میکنم
گویا ایران باید ازمایش تپه داد که معکوس بدون ترمز تمامه و باید با دور موتور انجلم بشه
و اتوبوس های ایران بنز هم داحل شهری http://www.bazarekar.ir/UploadedFiles/Ma...9f1452.pdf
ایشالا به سلامتی
آره فکر کنم فنی حرفه ای کرج یا جاده کرج این کار رو میکرد.
خیلی هم عالیه. البته اینجا اکثرا دنده اتوماتیک هستن اما وارد بودن به دنده اینا خیلی خوبه بالاخره قراره شغلت بشه و هر چی بیشتر بدونی بهتره.
سلام یامی جان، اون لینک عکس و کلیپی که گذاشتن دوستان مثل اینکه یه شرکت باربری چنین کاریو میکنه که لیفتراکاشو با تریلیاش حمل میکنه. آخه من تا حالا اولین باره میبینم که این کارو بکنن نه توی تلویزون دیدم و نه از کسی شنیدم.
بگذریم، بیشترین خواهان کشنده توی مردم آمریکا کدوم برند هستش؟ من خودم یه سری اطلاعات رو از سایت فریت لاینر درباره یه محصولش دراوردم به اسم کاسکادیا که خیلی خوشم اومد.
اگه طلاعاتی داره ممنون میشم به ما هم منتقل کنی.
درضمن شما توی فیسبوک هستید؟ این لینک پیج خودمه http://www.facebook.com/reza.hejazi.568 تشکر از همه دوستان!
(2012-12-27 ساعت 19:20)Ras23 نوشته: سلام یامی جان، اون لینک عکس و کلیپی که گذاشتن دوستان مثل اینکه یه شرکت باربری چنین کاریو میکنه که لیفتراکاشو با تریلیاش حمل میکنه. آخه من تا حالا اولین باره میبینم که این کارو بکنن نه توی تلویزون دیدم و نه از کسی شنیدم.
بگذریم، بیشترین خواهان کشنده توی مردم آمریکا کدوم برند هستش؟ من خودم یه سری اطلاعات رو از سایت فریت لاینر درباره یه محصولش دراوردم به اسم کاسکادیا که خیلی خوشم اومد.
اگه طلاعاتی داره ممنون میشم به ما هم منتقل کنی.
درضمن شما توی فیسبوک هستید؟ این لینک پیج خودمه http://www.facebook.com/reza.hejazi.568 تشکر از همه دوستان!
نه معمولا اگه شرکت باربری یا فروشنده محصولات سنگین بدونه که اکثر مشتریهاش در محل لیفتراک ندارن از این حالت نصب لیفتراک پشت تریلی استفاده میکنن. من که اینجا زیاد دیدم. البته بعضی ها هم از دربهای جک دار استفاده میکنن که یا زیر تریلی تا میشه یا تا میشه پشت درب پشتی تریلی. بستگی داره کلا به محصول و مشتری. مثلا دربهای جک دار مرسوم تره چون معمولا مشتری ها لیفتراک دستی دارن و با این درب جک دار میبرنش تو، بار رو میارن روی درب جک دار، دربه میاد پایین، بعد لیفتراک دستی رو هل میدن میبرن هر جا خواستن.
من متوجه نشدم، منظورتون برند کشنده هست؟ خوب Kenworth هست و Peterbuilt و International و MACK و گاها Volvo دماغدار که در اروپا ممنوع هست و مخصوص اینجا تولید میشه.
عکسهایی از تریلی هایی که در موردش صحبت کردیم گرفتم که شفاف سازی بشه!!!
عکس اول از همون تریلی ها هست که لیفت تراک پشتش حمل میکنن برای بارگیری و باراندازی که همش به عهده راننده بیچاره هست. مهار کردن لیفتراک هم که خودش مسئولیتی بسیار سنگین و مکافاتی هست برای خودش. با راننده ای که وسایل ساختمانی به این صورت حمل میکرد صحبت کردم و تاکید میکرد که بجز تریلی معمولی دنبال این مدل چیزها نرین که ارزش نداره ولی میگفت اونم مجبور شده چون سابقه کار درست حسابی نداشته که راننده تریلی معمولی بشه که کشنده رو میبندن به تریلی پر و آماده و میکشن میبرن مقصد و همونجا تریلی رو رها میکنن و یکی خالی رو تحویل میگیرن و بر میگردن.
عکس دوم مربوط به یک کامیون هست که خداییش حال کردم!! یارو برای خودش اتاق هال پذیرایی داره! البته خدا ممکن بجای اون یک دفتر کار هم درست کردن توش که راننده هم رانندگی کنه هم کارهای دفتری رو!
عکس سوم هم مربوط میشه به همان جکهای پشت کامیونها و تریلیها که تا میشه میره زیر یا تا میشه به بالا و جلوی درب رو میگیره. بیشتر در مواردی استفاده داره که مشتری خودش لیفتراک دستی داره و از این جک صرفا برای بالا پایین بردن جنس روی لیفتراک دستی استفاده میشه.
"عکس دوم مربوط به یک کامیون هست که خداییش حال کردم!! یارو برای خودش اتاق هال پذیرایی داره! البته خدا ممکن بجای اون یک دفتر کار هم درست کردن توش که راننده هم رانندگی کنه هم کارهای دفتری رو!"
سوپر سالن رویه ترک معمولی سوار کرده خداییش خیلی حرفه
(2012-12-28 ساعت 22:24)abas_kashan نوشته: "عکس دوم مربوط به یک کامیون هست که خداییش حال کردم!! یارو برای خودش اتاق هال پذیرایی داره! البته خدا ممکن بجای اون یک دفتر کار هم درست کردن توش که راننده هم رانندگی کنه هم کارهای دفتری رو!"
سوپر سالن رویه ترک معمولی سوار کرده خداییش خیلی حرفه
اینجا کارخانه های کشنده سازی الزاما موتور هم نمیسازن مثل اروپا. مثلا کارخانه هایی مثل پیتربیلت یا کنورث تا جایی که میدونم فقط اتاق و شاسی ساز هستن و موتور و قطعات تعلیق و گیربکس و ترمز و غیره همه از کارخانه های دیگه خریداری میشه. فقط ماک فکر کنم موتورهاشو خودش درست میکنه ولی بازم اون قطعات گیربکس یا ترمز اینا رو فکر کنم از جاهای دیگه میخره، حتی بنز هم الان مثل ماک شده.
این کامیون هم باید کاستوم بیلت باشه یعنی سفارشی ساخته شده در همان کارخانه های اتاق سازی.