ارسالها: 2,339
موضوعها: 17
تاریخ عضویت: Apr 2010
رتبه:
102
تشکر: 0
1 تشکر در 0 ارسال
2012-02-25 ساعت 08:27
(آخرین تغییر در ارسال: 2014-10-30 ساعت 18:23 توسط حاجی واشنگتن.)
سلام دوستان
اگه در فکر شغل رانندگی سنگین در آمریکا هستین و در مورد گواهینامه پایه یک و استخدامش سوالی داشتین, اینجا بپرسین در حد اطلاعاتی که در عرض یکی دو ماه گذشته در مورد خودم به دست آوردم, سعی میکنم بهتون پاسخ بدم.
ارسالها: 6
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Oct 2011
رتبه:
0
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
خوب دوست عزیز لطف میکنی توضیح بدی که بدرد بخور هست یا نه?
اگه میشه پیغام خصوصی بزن
ممنون
ارسالها: 2,339
موضوعها: 17
تاریخ عضویت: Apr 2010
رتبه:
102
تشکر: 0
1 تشکر در 0 ارسال
2012-03-17 ساعت 00:41
(آخرین تغییر در ارسال: 2012-03-17 ساعت 00:45 توسط yami.)
یک مطلبی رو اول تا یادم نرفته بگم! رانندگی سنگین در آمریکا مثل ایران به اصطلاح «لردی» نیست! یعنی ایران چون راننده معمولا صاحاب تریلیه بجز رانندگی و رسیدگی به اون دست به سیاه سفید معمولا نمیزنن و این وظیفه ارسال کننده و دریافت کننده کالا هست که کالا رو بار بزنه یا تخلیه کنه. تازه دیر هم بکنن کلی باید منت راننده رو بکشن و احتمالا یک پولی هم بعنوان جریمه بهش بدن که وقت گرانبهاشو هدر دادن اما اینجا قریب به اتفاق مشاغل رانندگی تریلی و کامیون به این صورته که شما بعنوان راننده به استخدام یک شرکت در میایین و تریلی مال خودتون نیست به همین خاطر هم همه شرکتها راننده ها رو موظف میکنن که خودشون محموله رو بار بزنن یا تخلیه کنن. البته این حرف در مورد کامیون ها کاملا صادقه ولی ممکنه در مورد تریلی کمی استثنا داشته باشه چون یک نفری نمیشه بارش زد یا تخلیه کرد مگه اینکه بارش لیفت تراکی باشه که در اون صورت هم یک لیفت تراک کوچک پشت تریلی تون نصبه که با استفاده از اون باید به تنهایی بارگیری و تخلیه بکنین. به همین دلیل من کلیه دور «کامیون» رو خط کشیدم ولی چون گواهینامه من CDL B هست نمیتونم رو تریلی هم کار کنم چون CDL A میخواد.
البته نگرفتن CDL A هم داستانی داره. من متوجه شدم که شرکتهای باربری برای راننده تریلی حداقل حداقل (در پیتی ترین شرکتها) 3 تا 6 ماه تجربه کاری روی تریلی میخوان و شرکتهای معمولی تا خوب هم بین 6 ماه تا دو سال. اگه هم نداشته باشین ممکنه گواهینامه مدرسه رانندگی تریلی رو بجاش قبول کنن ولی مدرسه ای به اون کیفیت که قبول کنن فقط اینورها در میامی بود که به من خیلی دور بود. مال بقیه مدرسه ها رو قبول ندارن چون میدونن صرفا پارک کردن یاد میدن!
حالا بالفرض هم کسی گواهینامه رو از مدرسه معتبر گرفت و استخدام هم شد, باید در نظر بگیرین که حقوق راننده بر حسب مایل هست و سوخت به عهده خودتون. معمولا بین ساعتی 15 تا 20 دولار میوفته متوسط حقوق راننده تریلی بسته به منطقه ای که کار میکنه. فراموش نکنین که رانندگی تریلی از مشاغل پر خطر در آمریکا حساب میشه, نه به خاطر تصادف بلکه به خاطر حملاتی که ممکنه از طرف اراذل اوباش بهشون بشه.
گواهینامه HAZMAT یا محموله های خطرناک هم با اینکه ممکنه باعث تسریع در استخدام بشه اما در حق و حقوق فرقی نداره و دردسر و مکافات زیادی داره از پارک کردنش گرفته تا مهار کردن و عدم ترک تریلی و خطرات خودش.
اینا پیشنهادات من هستن برای اونایی که میخوان رو ماشین کار کنن:
1- گرفتن CDL A و خرید یک کشنده دست دوم کوچک (نه ازون وحشتناک بزرگها!) به قیمتی در حدود 20.000 دلار و قرارداد بستن با شرکتهایی توزیع کوکاکولا و بادوایزر و ... خودشون تریلر رو میدن و شما فقط کشنده میخری.
2- گرفتن CDL B و سعی در استخدام بعنوان راننده اتوبوس شهری. اگه بعدا خوشتون نیومد میتونین با سابقه اون برین اتوبوس بین شهری که بهتره اما اتوبوس هم خطرات خودشو داره (حمله مسافران یا افراد شرور چون راننده حتی بین شهری معمولا همیشه تک و تنهاست).
3- گرفتن گواهینامه CDL B و استخدام بعنوان راننده سرویس مدرسه. البته معمولا خود اسکول بورد آموزش میده و به گواهینامه معرفی میکنه ولی به شرط اینکه در یک جای پرت و خلوت و کوچیک مثل یک روستا زندگی کنین. رانندگی سرویس مدرسه در شهر به لعنت پاپی هم نمیخوره!!
4- گرفتن CDL B و یا CDL C که برای ون هست ولی زیاد معمول نیست و به زحمتش نمی ارزه و سعی در استخدام بعنوان راننده دلیوری در UPS یا Fedex ولی فراموش نکنین که بسته ها سبک سنگین دارن و کارشون خیلی فست پیسد هست ها!
ضمیمه HAZMAT هم در استخدام UPS یا Fedex میتونه اولویت داشته باشه. کار کامیون یا تریلی حمل گاز و مایعات (سوخت) هم بد نیست و علی رغم تمام خطراتش حداقل زحمت بار زدن و تخلیه رو به اون صورت نداره.
توجه!!
تمام جریمه ها و اخطارهای راهنمایی رانندگی شما با ماشین کار هم میره تو پرونده تون و باعث افزایش حق بیمه ماشین شخصی تون و احیانا دردسر در استخدامهای بعدی میشه! اگه واقعا اهل این کار نیستین یا شهرتون شلوغ هست و پر ترافیک قید اینکارا رو بزنین فعلا بیشتر به نفعتونه.
در مورد ساعت کار هم نپرس که دلم خونه!! اینجا یا میگن کار نکن یا کار کردی هفته ای پنجاه شصت هفتاد هشتاد ... بگیر برو بالا!! تاجایی که طرف جون داشته باشه کار بار میکنن و البته پول میدن. ممکنه باور نکنین ولی به خاطر همین یک دلیل مجبور شدم یکی دو کار نسبتا خوب رو ول کنم چون دیدم تا حد مرگ باید کار کنم با اینکه به پولش به اون صورت نیازی ندارم.
ارسالها: 6
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Oct 2011
رتبه:
0
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
اقا خیلی ممنون از توضیحاتتون
گرفتن این گواهینامه ها چطوریه چقدر طول میکشه چقدر خرج داره
در مورد دلیوری ها بیشتر توضیح میدین
مثل شرکت های پستی چون به نظر میاد غیر. از حقوق پول خوبی از توی انعام در بیاد
یا اینکه من اشتباه میکنم
بیشتر دوست دارم به عنوان یه کار برای بدو ورود روش حساب کنم چون شغل ایده الم نیست
امکانش هست بشه سریع همیچین شغلی پیدا کرد?
بازم ممنون
ارسالها: 6
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Oct 2011
رتبه:
0
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
بازم ممنون
پس نمیشه به عنوان یه کار سهل الوصول برای وقتی تازه میرسی روش حساب کرد
اخرش نفهمیدیم مایی که نه پول زیاد داریم نه کس و کاری اگه برسیم اونجا باید بال چه جور کاری باشیم
ارسالها: 11
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Sep 2009
رتبه:
0
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
(2012-02-25 ساعت 08:27)yami نوشته: سلام دوستان
اگه در فکر شغل رانندگی سنگین در آمریکا هستین و در مورد گواهینامه پایه یک و استخدامش سوالی داشتین, اینجا بپرسین در حد اطلاعاتی که در عرض یکی دو ماه گذشته در مورد خودم به دست آوردم, سعی میکنم بهتون پاسخ بدم.
سلام یامی عزیز
میخواستم مشخصا در باره سی دی ال آ سئوال کنم
1- از ثبت نام تا گرفتن گواهی نامه چقدر هزینه و زمان لازم است؟
2- نظر شما در مورد شرکت هایی مثل CR England چیه؟
3-آیا کسانی که پایه 1 ایران ویا یک کشوز معتبر خارجی رو دارن میتونن گواهی نامه شون رو به سی دی ال آ تبدیل کنند؟
ممنون
تابستان
من اینجا بس دلم تنگ است
و هر سازی که می بینم بد آهنگ است،
بیا ره توشه برداریم، قدم در راه بی برگشت بگذاریم
ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است؟
ارسالها: 11
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Sep 2009
رتبه:
0
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
(2012-03-21 ساعت 16:47)yami نوشته: (2012-03-21 ساعت 13:38)Tabestan نوشته: (2012-02-25 ساعت 08:27)yami نوشته: سلام دوستان
اگه در فکر شغل رانندگی سنگین در آمریکا هستین و در مورد گواهینامه پایه یک و استخدامش سوالی داشتین, اینجا بپرسین در حد اطلاعاتی که در عرض یکی دو ماه گذشته در مورد خودم به دست آوردم, سعی میکنم بهتون پاسخ بدم.
سلام یامی عزیز
میخواستم مشخصا در باره سی دی ال آ سئوال کنم
1- از ثبت نام تا گرفتن گواهی نامه چقدر هزینه و زمان لازم است؟
2- نظر شما در مورد شرکت هایی مثل CR England چیه؟
3-آیا کسانی که پایه 1 ایران ویا یک کشوز معتبر خارجی رو دارن میتونن گواهی نامه شون رو به سی دی ال آ تبدیل کنند؟
ممنون
تابستان
سلام
گواهینامه های ایرانی و دیگر کشورها تقریبا اینجا بدرد نمیخوره مگر برای یکی دو ماه رانندگی با ویزای توریستی و در بدو ورود.
اول باید گواهینامه پایه دو بگیرین و بعد پایه یک. هر روز میتونین هم دوباره آیین نامه بدین هم شهری.
پس با این حساب یک هفته برای پایه دو و دو هفته برای پایه یک وقت بذارین ولی باید منتظر باشین که گواهینامه پایه دوتون بیاد با پست بعد برای پایه یک اقدام کنین که دو هفته ای طول میکشه با این حساب همه رو یک ضرب حساب کنیم و کمی وقت مرده برای احیانا یکی دو بار آزمون مجدد حدود یک و نیم ماه تا دو ماه زمان لازم دارین. گواهینامه های ایرانیتون رو حتما ترجمه و بین المللی کنین بیارین چون برای استخدام باید ثابت کنین که قبلا سابقه رانندگی در ایران داشتین.
برای شغل اولتون مفت هم لازم شد باید کار کنین که شش ماهی تجربه روی جاده در اینجا داشته باشین و بعد اگه خواستین با اون سابقه شروع کنین به جستجوی کار بهتر.
لطفا نظرت زا دز باره سئال شماره 2 هم بگو.
ممنون
تابستان
من اینجا بس دلم تنگ است
و هر سازی که می بینم بد آهنگ است،
بیا ره توشه برداریم، قدم در راه بی برگشت بگذاریم
ببینیم آسمان هر کجا آیا همین رنگ است؟