کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
[عکس: 2483315_712.jpg]

به گزارشسرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری گالفبیزنس، این شرکت که پروازهای آن ارزانقیمت است، از روز چهارشنبه پروازهای خود به شهر مشهد و از روز پنجشنبه پروازها را به سمت تهران آغاز میکند.


بر اساس این گزارش، هزینه پروازهای این شرکت از دوبی به تهران 1100 درهم خواهد بود و این در حالی است که پروازهای آن از تهران به دوبی از 2800 درهم آغاز میشود. اما پرواز به سمت مشهد از 1100 درهم آغاز خواهد شد و هزینه سفر از مشهد به دوبی نیز 3300 درهم خواهد بود. این در شرایطی است که این شرکت تنها شرکت اماراتی است که هواپیماهای خود را به مشهد اعزام میکند.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این شرکت هوایی در آینده فعالیت خود را در بازار ایران گسترش خواهد داد. ساج احمد، تحلیلگر مسائل هوانوردی در موسسه تحقیقات استراتژیک آئرو در اینباره میگوید: این اقدام یک فرصت بسیار عالی است و باعث میشود روابط فرهنگی و اقتصادی میان ایران و امارات بیش از پیش تقویت شود.در واقع با توجه به تحریمها و قدیمی بودن ناوگان حمل و نقل باری هوایی در ایران، این یک فرصت مناسب برای شرکت اماراتی است که بر بازار ایران در این زمینه تسلط یابد.


وی در ادامه تاکید میکند: آغاز این پروازها نشانه این است که قرار است چنین پروازهایی به زودی به سایر شهرهای ایران مانند اصفهان نیز انجام شود.


از سوی دیگر غیثالغیث، رئیس هیئت مدیره شرکت فلای دوبی در اینباره میگوید: ما اعلام کردهایم که از آغاز سال 2014، 13 مسیر جدید هوایی را به مسیرهای خود اضافه خواهیم کرد و هدف ما این است که از فرصتی که از بازارهای جدید از جمله ایران ایجاد شده و باعث میشود صنعت هوایی دوبی از این بازارها سود ببرد، استفاده کنیم.


در بخش پایانی این گزارش آمده است: این شرکت دارای 39 هواپیمای بوئینگ است و 100 هواپیما از این نوع را نیز سفارش داده است. این شرکت ارائه خدمات به شهرهای قندهار و عدن را در ماههای ژوئیه و اوت آغاز کرده و قرار است به زودی پرواز به مسکو و قزاقستان را نیز در ماه سپتامبر آغاز کند. پرواز به شهر بمئی در ماه اکتبر و سارایوو و زاگرب نیز از ماه دسامبر آغاز خواهد شد.


فلای دبی، (به انگلیسی: Flydubai) شرکت ترابری ارزانقیمت اماراتی است، که دفتر مرکزی آن در ترمینال شماره ۲ فرودگاه بینالمللی دبی، مستقر میباشد.


شرکت فلای دبی در سال ۲۰۰۸ توسط دولت مرکزی دبی راهاندازی شد و در حال حاضر دارای 39 هواپیمای بوئینگ میباشد، که به ۶۷ فرودگاه مرکزی جهان، خدمات ارائه مینمایند.
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو ، KIMIA2005 ، reza_norouzi ، yami ، lighter ، mohamad92 ، romance33 ، pari pariaaa ، amin arefi ، remarya
تجربه من با ترکیش ایر در مسیر فورت لادردیل (نزدیک میامی)-نیویورک-استانبول-تبریز و بالعکس که البته به شرحی که میاد موقع برگشت مقصد نهایی رو از فورت لادردیل به وست پالم بیچ عوض کردم.

چون تبریز میخواستم برم عملا بجز هواپیمایی ترکیه و هواپیمایی آذربایجان گوزینه دیگری نداشتم. هواپیمایی آذربایجان (آزالAZAL) معمولا مسیر میامی-مسکو (تا اینجا کدشیر با ائروفلوت بقیه با آزال)-باکو-تبریز و بالعکس رو میره که به دلیلی که زیاد برام روشن نبود بر خلاف ائروفلوت به مقصد تهران که بسیار ارزان هست، قیمت خیلی بالایی میداد که بیخیال شدم. راستش زیاد علاقه ای هم به عبور از فرودگاه باکو و پرداخت به اصطلاح معروف «مرحمت» نداشتم!!
زمان ترانزیتم در فرودگاههای نیویورک و استانبول هر کدام حدود 6 تا 9 ساعت بود که بخاطر اینکه تاکید داشتم از تبریز برم و بیام مجبور بودم ترکیش بخرم و تبریز به استانبول هم یک پرواز در روز بیشتر نداره.
مسیری که میگم رو حدود ده روز قبل از پرواز به قیمت 1550 چوق رایج مملکت خریداری کردم. قسمت فورت لادردیل به نیویورک و بالعکسش توسط جت بلو انجام میشد و بقیه توسط ترکیش.
جت بلو که میدونین از غذا مذا توش خبری نیست. یک چیپس و آب دادند. چون میدونستم یک ساندویچ پدرمادر دار برداشتم و دلی از غذا! در آوردم. خیلی دلم میخواست ساندویچم رو تخم مرغی بکنم و حسابی حال مهاندارها رو با عطر ساندویچم بگیرم ولی دلم نیومد!!
پرواز فورت لادردیل به نیویورکم بخاطر هوا تاخیر بطوری که با رسیدن به نیویورک و دیدن آن فرودگاه بی انتها و اینکه دیرم شده بود حسابی دلم ریخت. از هر کی هم میپرسیدم که این جریان ترمینالهای چیه و این ایرترن که میگه چیه همه میگن ما نمیدونیم!! بعدن فهمیدم که جت بلو به ترمینال 5 میره میاد و ترکیش و بیشتر دیگر خطوط به ترمینال یک و بین کلیه ترمینالها یک قطار بدون راننده در حال دور زدن هست.
با بدبختی جریان رو فهمیدم و سوار ایرترن شدم و رفتم ترمینال یک.
در آنجا هم با اینکه دیر شده بود فهمیدم که ترکیش تاخیر داه و سه بار تاخیر رو تمدید کردن و نهایتا با بدبختی حرکت کردیم.
چون ردیف اول رو رزرو کرده بودم حداقل دلم به اون خوش بود با اینکه دو مادر و دو بچه در بغل در دو طرفم نشسته بودن. بچه ها خوشبختانه اذیت نکردن ولی حسابی بیبی سیتری کردم و هی شیشه شیر و ظرف غذا برای اینا نگه داشتم. اجرم با خدا!
هواپیمای نیویورک به استانبول بوئینگ بود و اینترنت وایرلس هم داشت ولی سامسونگ گلکسی من بخاطر ایراد معروفی که در آنها هست یک دفعه تصمیم گرفت که دیگه نتونه IP بگیره و نهایتا حدود یک ساعت فقط تونستم اینترنت استفاده کنم و حسابی کوفتم شد.
اگه گلکسی دارین حتما IP تونو اول کار یادداشت کنید که اگه این مشکل ایجاد شد حداقل سعی کنین که دستی IP بدین بلکه تونستین کماکان به اینترنت وصل باشین. (اگه متوجه نشدین که چی میگم هم بیخیال این قسمتش بشین!! نهایتا یا اینترنت نخواهید داشت یا گلکسی نخرید!!)
غذاش هم بد نبود و کلا پرواز خوبی بود.
پرواز استانبول تبریز هم یک پرواز کاملا معمولی بود که با خستگی که داشتم اصلا چیزی نفهمیدم.
اما پرواز برگشت...
پرواز تبریز استانبول خوب بود. غذاش هم بد نبود. استانبول 9 ساعت ترانزیت داشتم که یک نفر بهم گفت که بهم باید هتل بدن. هر چی این در اون در زدم نتیجه نگرفتم و هی به هم پاس دادن و آخرش هم که خیلی از وقت گذشت گفتن که دیگه دیر شده و با ترافیک روز شنبه اگه بری هتل و دیر بیایی و پرواز بره تقصیر خودته! بهتر بمونی فرودگاه. عوضش یک ووچر غذای رایگان در فود کورت فرودگاه دادن که بعدا فهمیدم یک قارچ!! پیتزا و نوشابه ای بیش نیست!!
بهم گفتن که ایشالا که نیویورک 18 ساعت ترانزیت داری بهت هتل میدن! برو برو بچه خوب Smile
هواپیمای استانبول نیویورک ایرباس بود. از اینترنت وایرلس خبری نبود و وقتی که متوجه شدم که هر صندلی یک پورت USB و یک پورت LAN داره حسابی خوشحال شدم چون یک کابل شبکه همراهم داشتم. زدم به لپ تاپم و دیدم با اینکه شبکه کار میکنه اما از اینترنت خبری نیست Sad
کوفت زهر مارم شد...
غذای برگشت فاجعه بود. کوبیده هایی بود که مزه دنبه میداد. به من هم که رسید دیگه مرغ تمام شده بود و مجبور شدم کوبیده رو بگیرم که نتونستم بخورم و رفتم با دعوا مرافعه شونصد تا ظرف کوچیک سالاد گرفتم.
اگه واقعا غذا براتون مهمه تا میخوان پخش کنن برین و بگین که مثلا اکیدا و قطعا من فلان رو میخوام و نیایی به من برسی بگی تمام شده.
انواع نوشدنی ما داشتن...
مهماندارهاش بد نبودن اما به غذا که میرسید اصلا به مسافر رو نمی دادند. حتی مسافر بغلی من که غذای مخصوص سفارش داده بود روی بلیط بهش گفتن که شرمنده غذاتو به ما ندادن!! بیچاره خانمش فقط کمی نون و سالاد خورد. (یکی نیست بگه، بنده خدا مگه تو خودت چی خوردی!!)
دستشویی هاش مثل بوئینگ ادکلن و ازین جینگول بازیها توش خبری نبود و ردیف وسط هم چهار صندلی بود و ردیفهای بغل دو صندلی.
با کمی تاخیر به نیویورک رسیدیم.
علیرغم اینکه بهم گفته بودن چمدانهامو در فورت لادردیل بهم خواهند داد ولی متوجه شدم که خبط کردم و بخاطر گمرک همینجا چمدانها رو بهم میدن و تا پرواز بعدی باید با خودم نگه دارم!! کل برنامه ریزی ام برای رفتن به شهر و نایت لاف همش داغون شد Sad
به محض اینه که از گمرک تمام شدم سریع به کانتر ترکیش ایرلاین رفتم ولی ذهی خیال باطل!!
صرفا یک نفر از یک ایرلاین دیگه در یک کانتر دیگه به امور مسافرینی میرسید که چمدانشون نیومده بود و در کانتر ترکیش هم هیچ کسی نبود و همه رفته بودن!!!!
با اینکه ساعت حدودا یازده و نیم شب بود ولی حداقل بخاطر تاخیر پرواز باید یک نفر رو میذاشتن میموند تا به کار مردم برسه.
هتل گرفتن من که سوخت ولی بنده خداهایی بودن که بخاطر این تاخیر پرواز بعدیشون رفته بود و بلیط رو هم یک تکه از خود ترکیش خریده بودن و ترکیش باید بهشون شب رو هتل میداد تا فردا با پرواز بعدی بفرسته.
از کانتر هواپیمایی کره که بغلش بود پرسیدم گفتن که اینا فردا صبح میان. اون پرواز از دست رفته ها هم بعد از کمی فحش دادن به زمین و زمان هر کدام رفتن و در افق ناپدید شدن!!
در حالی که تو دلم به ترکیش فحش میدادم و به خودم میگفتم که حقا که هنوز جهان سومی هستید، به سیصد تا هواپیما داشتنتون نیست منم رفتم در افق ناپدید شدم و یک گوشه ای پیدا کردم و کمی استراحت کردم.
اعصابم که کمی سر جاش اومد رفتم ترمینال 5 سراغ جت بلو که بلکه ببینم میشه پرواز بعدیم رو به فرودگاهی متفاوت ولی پروازی زودتر عوض کنم یا نه که دیدم اونا هم دیگه رفتن!!!
یکی گفت کله صبح ساعت 3 میان... تا اون زمان کمی منتظر شدم و بعد رفتم و با عجز و لابه گفتم که ترکیش یک غلطی کرده این همه ما رو تو دردسر انداخته، جهان سومی هستن، شما که حداقل آخر تمدن هستید یک فکر به حال من بکنید. قرار بود مثلا بریم نایت لایف، عوضش کوفت نایت شدیم.
دختری که اونجا بود کمی دلش به حال من سوخت و گفت چون سگمنت آخر پروازم هست میتونه برای همان روز بلیط رو به زمانی دیگه عوض کنه اما 50 چوق خرجشه. گفتم دندم نرم بفرما... بعد گفتم این پوله رو که دادنی هستم، حداقل بجای فورت لادردیل عوضش کن به وست پالم بیچ بلکه تو پول بنزین عوضش در بیاد. با رئیسش صحبت کرد، گفت چون فرودگاه خواهر هستن یعنی به هم خیلی نزدیکن باشه، ساعت 6:45 صبح برو وست پالم بیچ.
تو عالم خیال از خوشحالی یک ماچش کردم و در عمرم هیچ وقت از خرج کردن یک 50 چوقی این قدر خوشحال نشده بودم...
دوباره یک ساندویچ بودار! خریدم و سوار جت بلو شدم و آمدم وست پالم بیچ. چمدانم رو که گرفتم دیدم دسته اونی که نو بود کنده شده!! آی لعنت به جدتون. این هه راه از ایران آمده آمریکا، دو بار رفته کروز، دوباره برگشته ایران، بعد آمده تا نیویورک هیچیش نشده، از نیویورک تا اینجا زدین ****؟؟؟
هر چی بحث کردم به جایی نرسید که دسته جزو تعهدات نیست و گفتن نهایت بهم یک تخفیف 30 دولاری بری یک سفر در طول سال آینده اگه با جت بلو برم میدن!!!
گفتم زرشک میرم ازتون شکایت میکنم. (دلت خوشه به کجا؟) گفت بابا حالا یک اتفاقیه افتاده، معذرت میخواهیم. منم گفتم دفعه بعد که صندلیتونو عین هندونه جر دادم، صرفا ازتون معذرت خواهم خواست!!! (آخه نه اینکه خیلی از دستت بر میاد!!)
یکی دو بار هم هم به جت بلو و هم به ترکیش زنگ زدم ولی انگار داری با کمیته امداد شعبه کنگو برازاویل در مورد پروژه بعدی سرن سوئیس صحبت میکنی!! هیچی متوجه نمیشدن.
فعلا که خسته شدم اما حوصله کنم باز سریششون میشم.
خلاصه با ترکیش رفتنی آمدنی شدید، ساندویچ تخم مرغ برای طول سفر فراموشتون نشه!!
پاسخ
(2014-08-05 ساعت 14:31)ahmad120 نوشته:  1- از دوستان کسی درباره نحوه انتخاب صندلي و غذاي پروازهاي هواپیمایی لوفتهانزا اطلاعاتي دارد؟
2- با داشتن گرین کارت به کدام کشورها از آمریکا می توان سفر کرد و به چه مدتی؟
3- میشه لطفا لینک ثبت نام در طرح مایلیج و انتخاب صندلی و غذای هواپیمای ترکیش ایر لاین (mile & smile) و هواپیمایی اتحاد (ethihad guest) را روی سایت بگذارید؟

در مورد لوفتانزا شما باید برای انتخاب صندلی 35$ پرداخت کنید. ولی یک روز قبل از پرواز میتونید از بین صندلی های باقیمانده بصورت رایگان انتخاب کنید.
**2014AS27 ^ تعداد نفرات کیس : خود تنهام! ورود به آمریکا :10 Nov
ساکن: مونتین ویو در کالیفرنیا





پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، reza_norouzi ، battosai ، ahmad120 ، pari pariaaa ، remarya
(2014-08-05 ساعت 21:19)arpmn نوشته:  
(2014-08-05 ساعت 14:31)ahmad120 نوشته:  1- از دوستان کسی درباره نحوه انتخاب صندلي و غذاي پروازهاي هواپیمایی لوفتهانزا اطلاعاتي دارد؟
2- با داشتن گرین کارت به کدام کشورها از آمریکا می توان سفر کرد و به چه مدتی؟
3- میشه لطفا لینک ثبت نام در طرح مایلیج و انتخاب صندلی و غذای هواپیمای ترکیش ایر لاین (mile & smile) و هواپیمایی اتحاد (ethihad guest) را روی سایت بگذارید؟

در مورد لوفتانزا شما باید برای انتخاب صندلی 35$ پرداخت کنید. ولی یک روز قبل از پرواز میتونید از بین صندلی های باقیمانده بصورت رایگان انتخاب کنید.

سلام دوست من
ممنون از اطلاع رساني تون. ميشه نحوه انجام اين كارو هم توضيح بدين؟ از كجاي سايت ميشه اين كارو كرد؟
پاسخ
تشکر کنندگان: arpmn
با سلام
میشه لطفا درباره کد شیر شرکت های هواپیمایی توضیح بدید که اصلا این کد چیه و چه کاربردی دارد و چه شرکت های هواپیمایی این کد را دارند؟ با تشکر
خدایا سرنوشت مرا خیر بنویس، تقدیری مبارک تا هر چه را که تو دیر می خواهی، زود نخواهم و هر چه را که تو زود می خواهی، دیر نخواهم. "معلم شهید انقلاب، زنده یاد دکتر علی شریعتی"
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، قصه گو
(2014-08-06 ساعت 08:12)reza_norouzi نوشته:  
(2014-08-05 ساعت 21:19)arpmn نوشته:  
(2014-08-05 ساعت 14:31)ahmad120 نوشته:  1- از دوستان کسی درباره نحوه انتخاب صندلي و غذاي پروازهاي هواپیمایی لوفتهانزا اطلاعاتي دارد؟
2- با داشتن گرین کارت به کدام کشورها از آمریکا می توان سفر کرد و به چه مدتی؟
3- میشه لطفا لینک ثبت نام در طرح مایلیج و انتخاب صندلی و غذای هواپیمای ترکیش ایر لاین (mile & smile) و هواپیمایی اتحاد (ethihad guest) را روی سایت بگذارید؟

در مورد لوفتانزا شما باید برای انتخاب صندلی 35$ پرداخت کنید. ولی یک روز قبل از پرواز میتونید از بین صندلی های باقیمانده بصورت رایگان انتخاب کنید.

سلام دوست من
ممنون از اطلاع رساني تون. ميشه نحوه انجام اين كارو هم توضيح بدين؟ از كجاي سايت ميشه اين كارو كرد؟

شما با وارد کردن شماره بلیط و بوکینگتون وارد صفحه شخصیتون میشید
توی اون صفحه بعد از انتخاب پرواز در پایین صفحه یک لینک صندلی موجوده که با کلیک بر روی اون میتونید نقشه هواپیما رو مشاهده کرده و صندلی دلبخواهتونو انتخاب کنید
**2014AS27 ^ تعداد نفرات کیس : خود تنهام! ورود به آمریکا :10 Nov
ساکن: مونتین ویو در کالیفرنیا





پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو ، reza_norouzi ، ahmad120 ، remarya
سلام
کسی ازکیفیت ایرلاین اکراین خبر داره؟با این جریانات اخیر امن هست؟
case no:2014As1xxx
تعداد:2نفر
رویت قبولی :2 may
فرستادن فرم ها :18 Jone
تاییدیه :21 Jone
نامه دوم :21 oct
مصاحبه :هفته اول Dec ایروان
ویزا :کلیرنس برگه آبیSad
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو
(2014-08-06 ساعت 23:02)mohamad92 نوشته:  سلام
کسی ازکیفیت ایرلاین اکراین خبر داره؟با این جریانات اخیر امن هست؟

انا لل لاه و انا الیه راجعون!!
والاه تو این ایرلاینهای روسی به اون دنیا رفتن یک قسمت کوچک قضیه هست. اما اصل قضیه که خانواده آدم از اینا دوزار نمیتونه دیه و غرامت بگیره. نهایتش میگن یک شب بیایین خونمون شام و نوشیدنی خدمتتون باشیم!!
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو ، abas_kashan ، eybaba ، peymanmohajer ، reza_norouzi ، amjad ، shadi79 ، mohamad92 ، pari pariaaa
(2014-08-06 ساعت 23:33)yami نوشته:  
(2014-08-06 ساعت 23:02)mohamad92 نوشته:  سلام
کسی ازکیفیت ایرلاین اکراین خبر داره؟با این جریانات اخیر امن هست؟

انا لل لاه و انا الیه راجعون!!
والاه تو این ایرلاینهای روسی به اون دنیا رفتن یک قسمت کوچک قضیه هست. اما اصل قضیه که خانواده آدم از اینا دوزار نمیتونه دیه و غرامت بگیره. نهایتش میگن یک شب بیایین خونمون شام و نوشیدنی خدمتتون باشیم!!

دارای دو ستاره کیفیت از 5 ستاره، در حد ایران ایر خودمون Sad
دالاس تکزاس 2014
داداش! سر به سر مهاجر نذار... مهاجر خستس...
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو ، yami ، reza_norouzi ، mohamad92 ، moqadam
(2014-08-06 ساعت 23:02)mohamad92 نوشته:  سلام
کسی ازکیفیت ایرلاین اکراین خبر داره؟با این جریانات اخیر امن هست؟
با ایرفلوت پرواز کنی هیچیت نمیشه
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو ، yami ، mohamad92
عباس، البته که ایرفلوت چیزیش نمیشه! انتظار داری هواپیمای خودشونم عین هواپیمای مالزی رو هوا بزنن؟
دیگه اینقدرها هم تعطیل نیستن Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: amjad ، قصه گو ، abas_kashan ، mohamad92 ، pari pariaaa
(2014-08-06 ساعت 12:21)ahmad120 نوشته:  با سلام
میشه لطفا درباره کد شیر شرکت های هواپیمایی توضیح بدید که اصلا این کد چیه و چه کاربردی دارد و چه شرکت های هواپیمایی این کد را دارند؟ با تشکر
درود بر دوستان
شرکت های هواپیمایی که با هم قرارداد همکاری دارند در برخی مواقع از خدمات پروازی یکدیگر استفاده می کنند . در این حالت ایرلاین از هواپیما و خدمه ایرلاین دیگر در ارتباط با بخشی از پرواز یا همه پرواز استفاده می کنه و مسیر را با آن ایرلاین Share می کند و شماره پرواز بصورت Code Share در بلیط درج می شود . مثال:
پرواز گلف ایر از لندن به شیکاگو به شماره GF6687 در واقع امریکن ایرلاین با شماره پرواز AA87 است . بلیط را گلف ایر فروخته و صادر کرده ولی اپراتور آمریکن بوده است و در هرحال گلف ایر طرف حساب مسافر است.
موفق باشید
2014AS47XX ــ ساکنDFW  
هر وقت خواستی در مورد دیگران قضاوت کنی؛آروم تو دلت بگو: مگه من خودم کیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: reza_norouzi ، قصه گو ، mohamad92 ، pari pariaaa ، remarya
(2014-08-07 ساعت 09:07)Sam2014 نوشته:  
(2014-08-06 ساعت 12:21)ahmad120 نوشته:  با سلام
میشه لطفا درباره کد شیر شرکت های هواپیمایی توضیح بدید که اصلا این کد چیه و چه کاربردی دارد و چه شرکت های هواپیمایی این کد را دارند؟ با تشکر
درود بر دوستان
شرکت های هواپیمایی که با هم قرارداد همکاری دارند در برخی مواقع از خدمات پروازی یکدیگر استفاده می کنند . در این حالت ایرلاین از هواپیما و خدمه ایرلاین دیگر در ارتباط با بخشی از پرواز یا همه پرواز استفاده می کنه و مسیر را با آن ایرلاین Share می کند و شماره پرواز بصورت Code Share در بلیط درج می شود . مثال:
پرواز گلف ایر از لندن به شیکاگو به شماره GF6687 در واقع امریکن ایرلاین با شماره پرواز AA87 است . بلیط را گلف ایر فروخته و صادر کرده ولی اپراتور آمریکن بوده است و در هرحال گلف ایر طرف حساب مسافر است.
موفق باشید

البته زیاد هم روی برای مثال در این مثال طرف حساب بودن گلف ایر با مسافر حساب نکنید!!
خیلی از موارد مثل خسارت به چمدان و ... شما کماکان با همان ایرلاینی طرف هستید که مشکل رو به وجود آورده. این اتفاق چند روز پیش دقیقا برای من افتاد و وقتی شیک و مجلسی زنگ زدم ترکیش که کد شیر شما یعنی جت بلو زده چمدانم رو داغان کرده، گفتند به ما ربطی نداره با همان جت بلو تماس بگیر!! قانونشم که قانونا بهشون ربطی نداره برام نوشتن!!
پاسخ
سلام
ما الان آنکارا هستیم- به دلایلی دیگه نمیتوتیم بریم ایران- کسی میتونه راهنمایی کنه چطور تا مینسوتا (یا میناپولیس) پرواز چیپ داشته باشم؟
کیس: 2014AS0064XX
ورود به آمریکا: 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: مير منصور
(2014-08-07 ساعت 15:58)yami نوشته:  
(2014-08-07 ساعت 09:07)Sam2014 نوشته:  
(2014-08-06 ساعت 12:21)ahmad120 نوشته:  با سلام
ميشه لطفا درباره کد شير شرکت هاي هواپيمايي توضيح بديد که اصلا اين کد چيه و چه کاربردي دارد و چه شرکت هاي هواپيمايي اين کد را دارند؟ با تشکر
درود بر دوستان
شرکت هاي هواپيمايي که با هم قرارداد همکاري دارند در برخي مواقع از خدمات پروازي يکديگر استفاده مي کنند . در اين حالت ايرلاين از هواپيما و خدمه ايرلاين ديگر در ارتباط با بخشي از پرواز يا همه پرواز استفاده مي کنه و مسير را با آن ايرلاين Share مي کند و شماره پرواز بصورت Code Share در بليط درج مي شود . مثال:
پرواز گلف اير از لندن به شيکاگو به شماره GF6687 در واقع امريکن ايرلاين با شماره پرواز AA87 است . بليط را گلف اير فروخته و صادر کرده ولي اپراتور آمريکن بوده است و در هرحال گلف اير طرف حساب مسافر است.
موفق باشيد

البته زياد هم روي براي مثال در اين مثال طرف حساب بودن گلف اير با مسافر حساب نکنيد!!
خيلي از موارد مثل خسارت به چمدان و ... شما کماکان با همان ايرلايني طرف هستيد که مشکل رو به وجود آورده. اين اتفاق چند روز پيش دقيقا براي من افتاد و وقتي شيک و مجلسي زنگ زدم ترکيش که کد شير شما يعني جت بلو زده چمدانم رو داغان کرده، گفتند به ما ربطي نداره با همان جت بلو تماس بگير!! قانونشم که قانونا بهشون ربطي نداره برام نوشتن!!
کد شير :فروش بليط يک شرکت توسط شرکت ديگر و بر عهده گرفتن خدمات چمدان وپذيرش مسافر شرکت قبلي براي شرکت خود در پرواز بالاي دو استاپ

بستگي به نوع بليط (منظور اکونومي و فيرست نيست بلکه کلاس بندي و تعهدات) در صورت از دست دادن پرواز بعدي از بابت تاخير ميتواند پرواز بعدي را بدون پرداخت پول انجام دهيد

اليانس يا اتحاد پروازي: ورژن بالاتر کد شير در قالب يک گروه از چندين شرکت که
يک.مايلج استفاده شده در شرکت هاي اعضا براي يکديگر محاسبه ميشوند
دو.پرواز جايگيزين در مشکلات پروازي
سه.فروش بليط يکديگر و گنجاندن حداقل يک پرواز در محدوده جغرافيايي
چهار.اتاق هاي پذيرايي يا لانژ مشترک

براي نمونه اگر با ترکيش ايرلاين پرواز بکنيد مايلج شما با يونايتد ايرلاين ميتواند جمع شود و لول خود را بالا ببريد
يا با همين امتياز در شرم الشيخ (هواپيمايي مصر) بليط با تخفيف يا لانژ گروه استفاده کنيد

چند اليانس موجود در کره ي زمين:
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Alliance
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTeam
http://en.wikipedia.org/wiki/Oneworld
پاسخ
تشکر کنندگان: peymanmohajer ، Sam2014 ، yami ، battosai ، remarya




کاربران در حال بازدید این موضوع: 3 مهمان