ارسالها: 136
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jul 2009
رتبه:
3
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
سلام !
دوستان عزیزی که مقصدشون دالاس بوده چه ایرلاینی رو پیشنهاد می کنن ؟
موفق باشیم !
شماره کیس: 10XXX
تاریخ دریافت نامه قبولی:jun .2009
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:jul,2009
تاریخ کارنت شدن کیس : Jan-2010
تاریخ ورود به آمریکا :8 نوامبر 2010
مالکیت آسمان را به نام کسانی نوشته اند که به زمین دل نبسته اند!
ارسالها: 136
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jul 2009
رتبه:
3
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
(2010-07-06 ساعت 12:32)arshiya نوشته: سلام !
دوستان عزیزی که مقصدشون دالاس بوده چه ایرلاینی رو پیشنهاد می کنن ؟
موفق باشیم !
مهدیس خانم و آقای تهرانی پور و آقای علی رضا و سرواین عزیز و ... پلیز هلپ
شماره کیس: 10XXX
تاریخ دریافت نامه قبولی:jun .2009
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:jul,2009
تاریخ کارنت شدن کیس : Jan-2010
تاریخ ورود به آمریکا :8 نوامبر 2010
مالکیت آسمان را به نام کسانی نوشته اند که به زمین دل نبسته اند!
ارسالها: 136
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jul 2009
رتبه:
3
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
سراوین جان ممنون از پاسختون قیمت رو هم می گید لطفاً؟ همین طور قیمت بلیط فرزندتون رو ؟
شماره کیس: 10XXX
تاریخ دریافت نامه قبولی:jun .2009
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:jul,2009
تاریخ کارنت شدن کیس : Jan-2010
تاریخ ورود به آمریکا :8 نوامبر 2010
مالکیت آسمان را به نام کسانی نوشته اند که به زمین دل نبسته اند!
ارسالها: 30
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jun 2010
رتبه:
5
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
سلام به همه
من دو روز پیش ویزای انگلستان رو گرفتم و حالا چون همسرم اونجاست باید هر چه سریع تر بهش ملحق بشم ، امروز رفتم برای بلیط ، خودم نظرم روی ایران ایر بود اما گفتن تا سپتامبر پروازهاش پره و منم برای 18 جولای مجبور شدم فعلاً برم توی لیست انتظار اما امیدی بهش ندارم ، برای همین می خوام یک هواپیمایی دیگه رو برای رفتن به لندن انتخاب کنم ، تو رو خدا هر کی اطلاعاتی در این زمینه داره بهم کمک کنه چون به دلیل شرایط زندگیم باید سریع برم ، می خواستم پروازم حتماً مستقیم باشه اما فقط ایران ایر و بریتیش ایرویز مستقیم هستن و الان فقط برای من مونده بریتیش ایرویز که اونم حداکثر 20 کیلو بار می شه برد ، برای من مهمه که اجازه بردن 30 کیلو بار رو داشته باشم اونا هم هواپیمایی امارات و گلف ایر و ترکیش ایر رو پیشنهاد دادن اما این پروازها هم پروازهای غیر مستقیم هستن.
اگه چاره ای نداشته باشم شما کدومشون رو پیشنهاد می کنین و به چه دلیل ؟ خود بریتیش ایرویز چطوره ؟ کسی از قیمت وان وی این خطوط مختلف خبر داره ؟
تو رو خدا زود جوابم رو بدین من مجبورم همین فردا صبح بلیط بخرم اما موندم ، وقت برای تحقیق هم نیست.
ارسالها: 30
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jun 2010
رتبه:
5
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
یعنی واقعاً اینجا کسی نیست اطلاعاتی داشته باشه ؟!
ارسالها: 220
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: Jul 2009
رتبه:
10
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
(2010-07-07 ساعت 20:31)امی نوشته: یعنی واقعاً اینجا کسی نیست اطلاعاتی داشته باشه ؟!
سلام
من خودم يكبار با امارات لندن رفتم و يكبار هم با قطر ايرويز به نظر من با هم فرق چنداني ندارن با اين تفاوت كه فرودگاه امارات خيلي بهتر و بزرگتره ولي تا حالا تجربه پرواز با تركيش را نداشتم ولي اين را ميدونم كه اگر خداي نكرده مشكلي براتون پيش بياد تو فرودگاه تركيه , تركها ادمهايي هستند كه تا سر كيستون نكنن ولتون نميكنن با وجودي كه حق با شماست. در را بطه با بار هم من فكر نميكنم حتي با اين ايرلاينها هم بتونين 30 كيلو بار ببرين به نظر من به اژانسها هم اعتماد نكنين و از خود ايرلاينها سوال كنين.
موفق باشيد
شماره کیس: 2010AS87XX
تاریخ دریافت نامه قبولی: می ۲۰۰۹
کنسولگری: تغییر از آنکارا به ابوظبی
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: ۵ جون ۲۰۰۹
تاریخ کارنت شدن کیس:دسامبر ۲۰۰۹
تاریخ دریافت نامه دوم:تا الان هم دریافت نکردم
تاریخ مصاحبه: ۱۵ ژانویه ۲۰۱۰
تاریخ دریافت کلیرنس: بعد از ۶۴ روز
تاریخ دریافت ویزا :۲۸ مارچ ۲۰۱۰
ارسالها: 1,697
موضوعها: 15
تاریخ عضویت: Apr 2008
رتبه:
71
تشکر: 0
1 تشکر در 0 ارسال
2010-07-09 ساعت 06:29
(آخرین تغییر در ارسال: 2010-07-10 ساعت 10:53 توسط Ashkan78.)
سلام دوستان
اين چند روزه سر وصداي زيادي راه افتاده مبني بر اين كه انحاديه اروپا بيش از نيمي از هواپيماهاي شركت Iran Air رو در ليست سياه قرار داده و پرواز اونا به اروپا ممنوع شده. بعد از كمي تحقيق به اين نتيجه رسيدم كه متأسفانه اين خبر صحت داره.
بدون اين كه زير بار هيچ نوع جهت گيري Siaسي خاصي بريم، با يك حساب دو دو تا 4 تا و استفاده از رده بندي Skytrax كه هر سال توسط خود اروپايي ها انجام مي شه، به اين نتيجه مي رسيم كه متأسفانه علي رغم اظهار نظر خانم هلن كرن (سخنگوي كميسيون ترابري اتحاديه اروپا) مبني بر اتخاذ اين تصيميم فقط و فقط به دليل ايمني پرواز، اين تصميم شديدا به مسايل سياSi مربوط ميشه.
طبق تصميم جديد، كليه هواپيماهاي بوئينگ 727، 747SP، و ايرباس سري 320 Iran Air، ديگر حق پرواز به فرودگاه هاي اروپايي را نخواهند داشت.
البته در ناوگان Iran Air هواپيماهاي ايرباس سري A300-605R وجود داره كه تا پيش از اعمال اين تحريم نيز تقريبا تمامي پروازهاي اروپايي Iran Air با همين هواپيما انجام مي شدند.جايگزين ديگه اي كه مي شه بهش فكر كرد بوئينگ 747 گونه 200M هستش.
اما سوال اساسي من اينجاست:
طبق ارزيابي رسمي Skytrax كه بيشتر توسط خود اروپايي ها مورد قبول هست، 10 فرودگاه برتر جهان در سال 2010 از نظر تسهيلات و ايمني از قرار زير هستند:
1- فرودگاه Changi سنگاپور
2- فرودگاه Incheon سئول
3- فرودگاه بين المللي هنگ كنگ
4- فرودگاه مونيخ
5- فرودگاه كوالالامپور
6- فرودگاه زوريخ
7- فرودگاه آمستردام
8- فرودگاه پكن
9- فرودگاه آكلند
10- فرودگاه سوارنابومي تايلند
همون طور كه مي بينيد، فرودگاه Incheon در اين رده بندي در دنيا دوم هست و از تمام فرودگاه هاي اروپايي سر تره. تناقض اينجاست كه هفته اي يك هواپيماي BOeing 747SP (از همونايي كه ديگه اجازه ورود به اروپا رو ندارند) پرواز تهران - سئول رو انجام مي ده و در دومين فرودگاه ايمن دنيا به زمين مي نشينه!!!! حالا حساب كنيد كه پروازهاي Iran Air به فرودگاه هاي پنجم، هشتم، و دهم دنيا هم با همون نوع هواپيما انجام مي شه و كسي تاحالا اعتراضي نكرده.
كاري به ريشه هاي اين اقدام نداريم، اما تبليغات ذوق زده هواپيمايي سوسمارستان و خطوط هوايي ناكجا آباد و مانور اون ها روي اين خبر به حدي قوي بوده كه جريان فرود اضطراري پرواز تهران - پكن در اصفهان (كه بدبختانه با انتشار همين خبر هم زمان شده) بدجور رسانه اي شده و حتي تيم ملي شطرنج دختران ايران از ادامه مسير امتناع كردند.
اگه مسير تهران - پكن رو در 8 سال گذشته در نظر بگيريم، با تخمين هفته اي 2 پرواز (يكي رفت و يكي برگشت)، سالي 100 پرواز، در طي اين 8 سال 800 پرواز بين تهران و پكن يا بالعكس انجام شده كه از اين 800 پرواز دو مورد سانحه جزئي داشتيم:
1- شكستن ارابه چرخ جلو در فرودگاه پكن هنگام فرود در سال 1385
2-بروز مشكل فني در موتور و سيستم Hydraulic و Pneumatic كنترل هواپيما در پرواز تهران پكن چند روز پيش كه هواپيما سالم در اصفهان فرود اضطراري انجام داد. تا اون جا كه من متوجه شدم، خلبان پس از بلند شدن متوجه يك ايراد نه چندان عمده در سيستم هايي كه گفتم مي شه (سه تا ايراد نبوده، 1 ايراد بوده كه سه قسمت رو تحت تأثير قرار مي داده) و هرچند مشكل عمده اي براي ادامه مسير وجود نداشته، خلبان ترجيح مي ده ريسك خيلي كم رو هم قبول نكنه و در نزديكترين فرودگاه به زمين بنشينه.
ارسالها: 832
موضوعها: 35
تاریخ عضویت: Jul 2008
رتبه:
34
تشکر: 0
0 تشکر در 0 ارسال
حالا این خبر که هیچی!
من دیروز شنیدم که KLM و Lutfhansa پروازهاشون به ایران رو کلاً کنسل کردن و بلیط هم نمیفروشن و بلیطهای هواپیماییهای دیگه مثل امارات به سرعت فروخته شده و بلیط کلاس ارزون تا چند ماه بعد گیر نمیآد. کسی اطلاع دقیقی داره؟