کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بهترين ايرلاين برای سفرهای خارجی
سلام
شرکت هواپیمایی وجود داره که بلیط open یکساله بفروشه؟که از الان بشه بلیط گرفت بدون تاریخ وهرزمان خواستی بری تاریخ درج بشه؟
2013AS6354،رویت:6MAY،ارمنستان . 2،نفر. ارسال : 19MAY، کارنت: 11feb، مصاحبه:هفته29اپریل.کلیرنس :14جوون.ویزا:26جوون.ورود29جولای.لاس وگاس
پاسخ
تشکر کنندگان: shkhmo ، Tomas
دوستان گرامی و مطلع
خواهشا خیلی سرع منو راهنمایی کنید چون حیاتیه.به نظر شما من با کیس 7000 برای اواخر مرداد سال آینده بلیط رزرو کنم خوبه یا نه؟دیرتر؟زودتر؟
میشه لطفا سرعتر راهنماییم کنید؟
کیس نامبر:70xx.ابوظبی.2نفر.مصاحبه:هفته اول می.مقصد:مریلند.کلیر:25جون سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas
من 7000 بودم وو دی رفام مصاحبه وو ویزا گرفتم
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas
(2012-09-20 ساعت 17:54)behzadb57 نوشته:  
(2012-09-19 ساعت 17:46)alisarvareharchiabi نوشته:  
(2012-08-12 ساعت 23:13)shani نوشته:  نمیدونم کدوم خط هوایی بهترین هست اما می دونم که خلبانهای ایرانی با اون هواپیما قراضه هایی که می اندازن بهشون نسبت به خلبان های خطوط هوایی اروپایی ماهرانه تر فرود میان. چون طبق تجربه ای که دارم توی خطوط اروپایی خلبان بعد از فرود روی زمین زیاد جلو نرفته بود که عین راننده های ناشی کم سن و سال همچین ترمز کرد که من فکر کردم داریم می خوریم به دیوار فولادی که اینقدر با عجله داره هواپیما رو متوقف میکنه! یک جای دیگه هم برای فرود هواپیما رو هی صد مت صد متر تالاپی می انداخت پایین تا برسیم رو زمین!

با سلام ... اینکه گفته میشه خلبانای ایرانی خوب هستن درست هست اما بهترین نیستن ... متاسفانه ایرانیا فکر میکنن در هر زمینه ای بهترین هستن...قبلا خیلی از خلبان ها در آمریکا آموزش داده میشدن اما الان ... خلبان های قدیمی یا بازنشسته شدن یا دیگه آخرای پروازشون هست خلبان های فعلی در سطح جهان خلبانای کاملا معمولی هستن ...در مورد بهترین.... بهترین ها خلبان های انگلیسی و آمریکایی هستن ... در مورد اینکه گفتین چرا ترمز سریع کرد ... هر فرودگاهی طرح خاص خودشو داره شاید تاکسی وی X باید میرفته با توجه موقعیت فعلیش و سرعتی که داره مجبور شده brake انجام بده در ضمن زیر 60 نات ریورس نمیتونه بده مجاز نیست ... همونجوری که دوست عزیز گفتن به طول باند و مخصوصا هوای بیرون بستگی هم داره با باد زیاد از بغلCrosswind leg نشوندن هواپیماهای بزرگ ساده نیست ... مخصوصا ils فرودگاه از نوع قدیمی باشه .... اینکه گفتین صد متر صد متر تالاپ میومد پایین این تقصیر خلبان نیست دوست عزیز ... برای فرود در هر فرودگاهی طرح تقرب داره حال شما فرض کنید برج با توجه به ترافیک یا هوا یا شرایط دیگه میگه در 8 ناتیکال مایلی مثلا ورامین ... ارتفاعت رو در 9000 پا داشته باش و منتظر باش .... 9000 پا هستی به مدت 10 دقیقه ... بعدش میگه به چپ هدینگ بزن ... مثلا 280 بیا به ارتفاع 7000 .. خلبان مجبور هست بیاد 7000 پا ...7000 پا که رسید اگر چیزی بهش نگه مجبور هست رو همون بمونه ... این پایین و بالا معمولی هست ... البته باید شرایط اون روز رو هم در نظر داشت و کنترل ها البته این شرایط در IFR هست .... Smile))) امیدوارم خوب توضیح داده باشم ...Smile)

اینارو نوشتین من دلم نیومد این موضوعو نگم
دیشب با ماهان پرواز داشتم ایرباس 300 خداییش همچین نشست اگه بگم هیچکس متوجه نشد زیاد غلو نکردم
خدایی تا حالا این تجربه رو نداشتم

ما هم با ماهان پرواز داشتيم اونم تو زمستون و هواي برفي و واقعاً نفهميديم چطوري نشست انقدر كه عالي بود ولي امسال توي شهريور با لوفتهانزا پرواز كرديم از فرانكفورت به سمت تهران،هواپيما در نوع خودش يه غول بزرگ بود كه تعدادي صندلي هم در طبقه بالا داشت شايد باورتون نشه هواپيما به حوالي وين كه رسيد انقدر هواپيما تكون هاي شديد ميخورد كه ديگه داشتيم با زندگي خداحافظي ميكرديم فقط به خاطر اين كه هوا باروني بود يكدفعه پيام اضطراري به زبان فارسي پخش شد توي هواپيما هم همه شده بود،وقتي رسيديم تهران باور نميكردم پاهام روي زمين باشه هم در طول پرواز هم زمان فرود خلبان واقعاً ناشيانه عمل كرد منم خلبان هاي ايراني رو قبول دارم

(2012-09-20 ساعت 17:54)behzadb57 نوشته:  
(2012-09-19 ساعت 17:46)alisarvareharchiabi نوشته:  
(2012-08-12 ساعت 23:13)shani نوشته:  نمیدونم کدوم خط هوایی بهترین هست اما می دونم که خلبانهای ایرانی با اون هواپیما قراضه هایی که می اندازن بهشون نسبت به خلبان های خطوط هوایی اروپایی ماهرانه تر فرود میان. چون طبق تجربه ای که دارم توی خطوط اروپایی خلبان بعد از فرود روی زمین زیاد جلو نرفته بود که عین راننده های ناشی کم سن و سال همچین ترمز کرد که من فکر کردم داریم می خوریم به دیوار فولادی که اینقدر با عجله داره هواپیما رو متوقف میکنه! یک جای دیگه هم برای فرود هواپیما رو هی صد مت صد متر تالاپی می انداخت پایین تا برسیم رو زمین!

با سلام ... اینکه گفته میشه خلبانای ایرانی خوب هستن درست هست اما بهترین نیستن ... متاسفانه ایرانیا فکر میکنن در هر زمینه ای بهترین هستن...قبلا خیلی از خلبان ها در آمریکا آموزش داده میشدن اما الان ... خلبان های قدیمی یا بازنشسته شدن یا دیگه آخرای پروازشون هست خلبان های فعلی در سطح جهان خلبانای کاملا معمولی هستن ...در مورد بهترین.... بهترین ها خلبان های انگلیسی و آمریکایی هستن ... در مورد اینکه گفتین چرا ترمز سریع کرد ... هر فرودگاهی طرح خاص خودشو داره شاید تاکسی وی X باید میرفته با توجه موقعیت فعلیش و سرعتی که داره مجبور شده brake انجام بده در ضمن زیر 60 نات ریورس نمیتونه بده مجاز نیست ... همونجوری که دوست عزیز گفتن به طول باند و مخصوصا هوای بیرون بستگی هم داره با باد زیاد از بغلCrosswind leg نشوندن هواپیماهای بزرگ ساده نیست ... مخصوصا ils فرودگاه از نوع قدیمی باشه .... اینکه گفتین صد متر صد متر تالاپ میومد پایین این تقصیر خلبان نیست دوست عزیز ... برای فرود در هر فرودگاهی طرح تقرب داره حال شما فرض کنید برج با توجه به ترافیک یا هوا یا شرایط دیگه میگه در 8 ناتیکال مایلی مثلا ورامین ... ارتفاعت رو در 9000 پا داشته باش و منتظر باش .... 9000 پا هستی به مدت 10 دقیقه ... بعدش میگه به چپ هدینگ بزن ... مثلا 280 بیا به ارتفاع 7000 .. خلبان مجبور هست بیاد 7000 پا ...7000 پا که رسید اگر چیزی بهش نگه مجبور هست رو همون بمونه ... این پایین و بالا معمولی هست ... البته باید شرایط اون روز رو هم در نظر داشت و کنترل ها البته این شرایط در IFR هست .... Smile))) امیدوارم خوب توضیح داده باشم ...Smile)

اینارو نوشتین من دلم نیومد این موضوعو نگم
دیشب با ماهان پرواز داشتم ایرباس 300 خداییش همچین نشست اگه بگم هیچکس متوجه نشد زیاد غلو نکردم
خدایی تا حالا این تجربه رو نداشتم

ما هم با ماهان پرواز داشتيم اونم تو زمستون و هواي برفي و واقعاً نفهميديم چطوري نشست انقدر كه عالي بود ولي امسال توي شهريور با لوفتهانزا پرواز كرديم از فرانكفورت به سمت تهران،هواپيما در نوع خودش يه غول بزرگ بود كه تعدادي صندلي هم در طبقه بالا داشت شايد باورتون نشه هواپيما به حوالي وين كه رسيد پيام اضطراري به زبان فارسي پخش شد توي هواپيما هم همه شده بود هم در طول پرواز هم زمان فرود خلبان واقعاً ناشيانه عمل كرد منم خلبان هاي ايراني رو قبول داريم
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، Tomas
سلام دوستان
دو تا سوال داشتم ، امیدوارم مربوط به این تاپیک باشه :
1.برای ماه فوریه بلیط رزرو کردم ( اوکی اش نکردم ) می خوام ببینم آیا بعد از اوکی کردن ، افزایش نرخ بلیط بهش تعلق میگیره ، یا با همون قیمتیه که قبلا رزرو کردم .
2. دفاتر هواپیمایی که مراجعه می کنیم و میخوایم بلیط یک طرفه رزرو کنیم . میگن که در فرودگاه براتون مشکل ایجاد میشه و نمیزارن پرواز کنید (چون یک طرفه ست ) . سوالم اینه که مگه مهری که تویه پاسمون میخوره مهره اقامت یا گرین کارت نیست ؟! عملا برای افراد مقیم و دارای گرین کارت نباید مشکلی باشه . ممنون میشم دوستان صاحب نظر پاسخگو باشند .
C.N : 19XX, رویت قبولی :2می 2012، نفرات : 4 ،مصاحبه:ابوظبی ،1Nov. زمان کلیرنس:33 روز . دریافت ویزا :Big Grin مقصد: نیوهمپشایر
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas
(2012-11-19 ساعت 13:10)honestly2002 نوشته:  سلام دوستان
دو تا سوال داشتم ، امیدوارم مربوط به این تاپیک باشه :
1.برای ماه فوریه بلیط رزرو کردم ( اوکی اش نکردم ) می خوام ببینم آیا بعد از اوکی کردن ، افزایش نرخ بلیط بهش تعلق میگیره ، یا با همون قیمتیه که قبلا رزرو کردم .
2. دفاتر هواپیمایی که مراجعه می کنیم و میخوایم بلیط یک طرفه رزرو کنیم . میگن که در فرودگاه براتون مشکل ایجاد میشه و نمیزارن پرواز کنید (چون یک طرفه ست ) . سوالم اینه که مگه مهری که تویه پاسمون میخوره مهره اقامت یا گرین کارت نیست ؟! عملا برای افراد مقیم و دارای گرین کارت نباید مشکلی باشه . ممنون میشم دوستان صاحب نظر پاسخگو باشند .

سلام دوست عزیز
1-اگه اوکی بشه شما بلیط رو گرفتین و مبلغ پرداختی شما به دلار به ایرلاین پرداخت میشه و هیچ مبلغی اضافی نخواهید داد
2- نه شما بلیط یکطرفه هم بگیرین مشکلی براتون پیش نمی آد. خیلی از دوستان با بلیط یکطرفه رفتن

2010AS9500
Visa: Sep 2010
First Travel: Dec2010-Mar2011
SSN: After 7 days
Green Card: After 27 days
Second Travel: Nov2011-Dec2011

گاهـــــــــــــــــــــی وقتـــــــــــــــــها . . .

از کنار غصه ها باید رد شد و گفت :

میـــــــــــــــــــــــگ میـــــــــــــــــــــــــگ . . .
پاسخ
تشکر کنندگان: dreamer60 ، Tomas ، kouroshd
(2012-09-30 ساعت 19:44)abas_kashan نوشته:  
(2012-09-30 ساعت 18:22)tarannom 86 نوشته:  اتریش ایر عالــــــــی بود....
خدماتشون عالی....پرواز خیلی خوب بود.....
اتریش ایر علاوه بر ناوگان و خدمات .سابقه ی بالایی در پرواز به ایران داره که همپای عمر هواپیمایی ایران است.
سلام .من هیچ اطلاعاتی از اتریش ایر ندارم .میشه منو راهنمایی کنید.
آدرس اینترنتی چیه؟از کجا میشه تهیه کرد؟ حدود قیمتش چنده نسبت به ترکیش و امارات؟؟؟
ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان: abas_kashan ، Tomas ، HAZARA
(2013-01-05 ساعت 12:14)silia نوشته:  
(2012-09-30 ساعت 19:44)abas_kashan نوشته:  
(2012-09-30 ساعت 18:22)tarannom 86 نوشته:  اتریش ایر عالــــــــی بود....
خدماتشون عالی....پرواز خیلی خوب بود.....
اتریش ایر علاوه بر ناوگان و خدمات .سابقه ی بالایی در پرواز به ایران داره که همپای عمر هواپیمایی ایران است.
سلام .من هیچ اطلاعاتی از اتریش ایر ندارم .میشه منو راهنمایی کنید.
آدرس اینترنتی چیه؟از کجا میشه تهیه کرد؟ حدود قیمتش چنده نسبت به ترکیش و امارات؟؟؟
ممنون میشم

خيابان شهيد دكتر بهشتي، خيابان سرافراز، برج درياي نور، طبقه اول، واحد 2
http://www.austrianairlines.co.ir
+98 21 8874 9376 , 8873 8850
پاسخ
تشکر کنندگان: silia ، Tomas ، lilac ، HAZARA ، amir82 ، Soap McTavish
(2013-01-05 ساعت 12:55)abas_kashan نوشته:  
(2013-01-05 ساعت 12:14)silia نوشته:  
(2012-09-30 ساعت 19:44)abas_kashan نوشته:  
(2012-09-30 ساعت 18:22)tarannom 86 نوشته:  اتریش ایر عالــــــــی بود....
خدماتشون عالی....پرواز خیلی خوب بود.....
اتریش ایر علاوه بر ناوگان و خدمات .سابقه ی بالایی در پرواز به ایران داره که همپای عمر هواپیمایی ایران است.
سلام .من هیچ اطلاعاتی از اتریش ایر ندارم .میشه منو راهنمایی کنید.
آدرس اینترنتی چیه؟از کجا میشه تهیه کرد؟ حدود قیمتش چنده نسبت به ترکیش و امارات؟؟؟
ممنون میشم

خيابان شهيد دكتر بهشتي، خيابان سرافراز، برج درياي نور، طبقه اول، واحد 2
http://www.austrianairlines.co.ir
+98 21 8874 9376 , 8873 8850

تا جایی که من خبر دارم اتریش ایرلاین مدتی پروازش به ایران را قطع کرده بود بعد دوباره شروع کرد و الان دوباره قراره قطع بشه به همین علت فکر کنم انتخاب خوبی نباشه البته باز می تونید از آژانس های مسافرتی بپرسید
**2013AS022ایروان1نفر مصاحبه دسامبر ویزا:دو روز بعد از مصاحبه سفرنامه اولین سفر بهار2013
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، lilac ، HAZARA
چطور می توانم تاریخ بلیط برگشت از آمریکا را که متعلق به ترکیش است در انجا تغییر دهم آژانس فروشنده خوب راهنمایی نمی کند
شماره کيس: 2012AS00027xxx
کنسولگري: آنکارا
تاريخ ارسال فرمهاي اوليه: 2011
تاريخ دريافت فرمها توسط Kcc :
تاريخ اعلام کارنت شدن کيس: April
تاريخ مصاحبه:
تاريخ دريافت کليرنس:
تاريخ دريافت ويزا:
تعداد نفرات کيس : 3 نفر
جمع تقريبي هزينه ها:7000عکس،50500 DHL،ترجمه مدارک 180
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، HAZARA
(2013-01-08 ساعت 15:46)gol1 نوشته:  چطور می توانم تاریخ بلیط برگشت از آمریکا را که متعلق به ترکیش است در انجا تغییر دهم آژانس فروشنده خوب راهنمایی نمی کند
با سلام
از امریکا با تلفن زیر می تونید این کار رو انجام بدید.

Service Center USA

Monday to Friday:
Phone: +1 800 874 8875
Working Hours: 09:00 AM - 05:30 PM (PST)* Closed on weekends and public holidays.

پاسخ
تشکر کنندگان: gol1 ، behzadb57 ، Tomas ، sasbk ، hassan1358arab ، HAZARA
متاسفانه پروازهای کی ال ام و هواپیمایی اتریش متوقف شد
بزرگترین دلایل هم وجود ابر هواپیمایی های منطقه است
پاسخ
تشکر کنندگان: behzadb57 ، Tomas ، lilac ، HAZARA ، Soap McTavish
(2013-01-09 ساعت 00:52)abas_kashan نوشته:  متاسفانه پروازهای کی ال ام و هواپیمایی اتریش متوقف شد
بزرگترین دلایل هم وجود ابر هواپیمایی های منطقه است

این دوتا هم متوقف شدن ؟؟؟ ای بـــــآبـــــــــــــــــــآ !!!

2 ماه پیش تقریبا ما با اخرین پرواز bmi خواستیم بریم 3 ساعت تو هواپیما نشستیم بعد بیرونمون کردن گفتن خراب شده دیگه هم درست نمیشه حالا بعدا یه جور دیگه میفرستیمتون ! از 9 شب تا 9 صبح الافمون کردن.دیگه جلو یکی از افیسر ها داشت از خستگی گریم میگرفت !
بعد فرستادنمون خونه.دوباره شب با 3 تا پرواز رسیدیم مقصد بالـــــآخره!
دیگه پروازی مونده ؟!!
2 ماه دیگه میخوایم با ترکیش بریم.ترکیش ک متوقف نشده هنوز احتمالا ؟!!
تونل ها نشان می دهند در دل سنگ ها هم میتوان راه ساخت.....

"اینجآ بجز دوری تــو چیزی به مــن نزدیک نیست"
پاسخ
تشکر کنندگان: pr.kia ، Tomas ، HAZARA
(2012-09-21 ساعت 23:46)Sir.YaGHi نوشته:  درحال حاضر بهترین ایرلاین دنیا ، شرکت القطریه یا همون QATAR AWS هست . دوسال پیاپی اول شده

به نظر من ایرلاین های عربی گزینه خوبی برای ایرانی ها نیستن مخصوصا با شرایط حال حاضر.روزی نیست که خبری از مشکل ایرانی ها در فرودگاه هاشون نخونیم.من که هیچ زمان ازشون استفاده نمی کنم ضمن اینکه معمولا خیلی گرون تر از ایرلاین های دیگه هم هستن و مسیر هم با این پروازها دورتر و طولانی تر میشه.

الان به غیر از ترکیش یه تازگی پگاسوس هم موردتوجه ایرانی ها (مسیر ایران- اروپا) قرار گرفته که قیمتهاش خیلی مناسبه و در حال حاضر بار مجاز ه برای هر سافر 30 کیلوست


شرکت هواپیمایی پگاسوس 20 سال پیش فعالیت خود را در ترکیه آغار نموده است و یک شرکت کاملاٌ خصوصی میباشد . پگاسوسپگاسوس اولین ایر لاینی است که سیستم Low Coast را در ترکیه ارائه داده است . ایرلانهایی که این سیستم را ارائه می دهند با حذف هزینه پذیرایی در هواپیما ، نرخ بلیط را ارزانتر به مسافر خود ارائه می دهند . این هواپیمایی از ایران نیز به صورت چارتر به شهر های مختلف ترکیه پرواز دارد .پگاسوس بین استانبول و شهرهایی مختلف در اروپا پرواز دارد که برای مسافرینی که بلیط ارزان قیمت از تهران به اروپا می خواهند گزینه بسیار مناسبی می باشد .

کلیه پروازهای هواپیمایی پگاسوس به استانبول از طریق فرودگاه سابیها که در منطقه آسیایی واقع شده است برگزار می گردد بنابراین در صورتیکه ادامه مسیر دارید حتماٌ به این نکته دقت کنید .

برای رزرو بلیط پگاسوس در مسیرهای داخلی ترکیه و پروازهای خارجی اروپایی هواپیمایی پگاسوس بهترین و ارزانترین قیمت ها را ارائه میدهد در حال حاظر پگاسوس پرواز از طریق تهران به استانبول و بعد ادامه مسیر به مقصدهای ذیل را انجام میدهد:

لندن - بروکسل - وین - استکهلم - دوسلدولف - بخارست - هانوفر - فرانکفورت - زوریخ - آتن - رم - برلین - کلن - پاریس - آمستردام - باکو - باتومی - دبی - قبرس - میلان - اشتوتگارد - مونیخ و ...

http://www.flypgs.com/en/default.aspx
پاسخ
تشکر کنندگان: sohi ، mahdip ، pr.kia ، gbtm ، Tomas ، Kurosh_Salehi ، dana ، amir82 ، مهتاب - 2251 ، Saeedv13 ، Emma_a432 ، kouroshd
سلام به دوستان گرامی

شاید به کرات شنیدیم که دوستان قبلی میگند ترکیش ایرلاین خوبه یا یکی دیگه میگه امارات و ......

ولی شنیدن کی بود مانند دیدن

قصد من هم قرار گذاری تصاویر واقعی از سفر نامه های موجود در اینترنت است که کمی تفاوت های ایرلاین ها رو ببینید

البته کمی هم به تایپ هواپیما و مشخصات فنی آن میپردازم

اولین شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینه :
[عکس: BigLogo.gif]
معمولا تمامی پرواز های ایران به استانبول توسط دو تایپ هواپیما Airbus A321 & Boeing 737-800 انجام میشه
هر دوی این هواپیماها پر فروش ترین های دنیا هستند و برد پروازی حدود 5 هزار کیلومتر و گنجایش برای ایرباس 220 نفر و بوئینگ 189 شخص دارند
تصویر ایرباس a321:
[عکس: 2213619.jpg]
[عکس: Old-Econ.jpg]
تصویر بوئینگ 738 (737-800)
[عکس: 2212154.jpg]
[عکس: New-Turkish-Econ-B777.A330.jpg]
براحتی با توجه به دماغه میتونید ایرباس یا بوئینگ بودنو تشخیص بدین
چیدمان صندلی بدین شرحه که:ایرباس:
http://www.seatguru.com/airlines/Turkish...s_A320.php
و بوئینگ:
http://www.seatguru.com/airlines/Turkish...-800_B.php
(البته پست های بعدی تمام در رابطه با میزان ازادی پا و چیدمان شرکت هایی که به ایران پرواز دارند صحبت میشود)
برای اولین پست شما را به دیدن عکس های گرفته شده از خاطرات پروازی که A321 بوده دعوت میکنم:
[عکس: 1.JPG]
[عکس: 2.JPG]
[عکس: 3.JPG]
در رابطه با دو تایپی که گفته شد (جهت افزایش اطلاعات)
a321:
از موتورهای CFM International (GE Snecma) CFM56-5B3/P و International Aero Engines V2533-A5 استفاده میکنه
شاید بگیند دونستن این اطلاعات چه بدرد ما میخوره ؛ هر موتور نیروی کنش یا قدرت خاص خودشو داره که به اون:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thrust
گفته میشه
بین این دو تایپ هواپبما که بوئینگ از خانواده موتورهای :CFM International (GE Snecma) CFM56-7B24 استفاده میکنه تراست عددی در حدود 27.300 و ایرباس 32.000 هست
پس اگر با افزایش و کاهش ارتفاع توسط خلبان یکجوری شدید پای تراست و علم بگذارید
تا پست بعدی بدرود
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان