کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تاپیک جامع مشاوره و راهنمایی مهاجرت به اروپا
(2011-09-01 ساعت 10:43)mardekohan نوشته:  sسلام
من 29 سالمه . معامله گر بورس هستم . مشكل مالي ندارم يعني ميتونم حتي براي گرين كارت سرمايه گذاري هم درخواست بدم .
من قصد مهاجرت ندارم چون شرايط خوبي ابنجا دارم. فقط براي مسافرت و تفريح نميخوام مشكلي داشته باشم . مناسبترين راه براي اين كار چيه ؟ يعني بتونم بدون پشت سر گذاشتن مراحل اذيت كننده گرفتن ويزا به كشورهاي اروپايي و امريكا مسافرت كنم ؟
در مورد كشورهايي مثل سنت دومنيكا و اين جور جاها تا حالا كسي رو نديدم اقدام كرده باشه . ترجيح خودم هم اينه كه با پاسپورت ايرانيم مسافرت كنم .

سلام
با پاسپورت ایرانی همه مراحل اذیت کننده ویزا رو باید پشت سر بذارین چون می دونین با پاس ایرانی به جز چند کشور محدود و نه چندان جالب هیچ جا بدون دعوت نامه و ویزا نمیشه رفت
تشکر کنندگان: ParsTrader
(2011-08-30 ساعت 21:51)عسل بانو نوشته:  دوست عزیز من البته قانون آلمان رو نمیدونم ولی قوانین کشورهای اروپایی نسبتا یکسانه...دوست من این حرف سحر خانوم هیچ سندیتی نداره چون کسی که در آلمان کاری برای خودش داشته باشه نمیتونه برای شما در خواست ویزای کار بکنه...چون باید ثابت بکنه که شما تخصصی دارید که هیچ کس دیگه ای توی این کشور نداره و برای شما یعنی وارد کردن یه نیروی متخصص باید مالیات زیادی به دولت بده و هیچ کس زیر بار این مالیات نخواهد رفت و دولت هم ترجیح میده یکی از شهروندان خودش و یا یه خارجی مقیم بره سره کار تا اینکه به شما ویزا بده که وارد بشید و شاید کار بکنید.

نه دوست عزیز .اینطور که شما می فرمایین نیست

من نمی دونم شما از چه طریق به اتریش مهاجرت کردین اما این توضیحی که سحر داده درسته.هر شخص تبعه در اروپا که کارفرمای شرکتی باشه میتونه کسی رو دعوت به کار کنه حالا از هر جای دنیا که میخواد باشه مهم نیست.هیچ ربطی هم به این موضوع نداره که اون تخصص خیلی خاص باشه یا کسی تو اروپا نداشته باشه.درباره مالیات و بیمه درست می فرمایین.بیمه و مالیاتی که یه کارفرما برای استخدام یه شخص خارج از اروپا باید بپردازه خیلی زیاده و طبیعتا براش به صرفه نیست اما خیلی از افراد به خاطر اینکه راه دیگه ای برای مهاجرت به اروپا ندارن از طریق همین دعوت به کارها به اروپا اومدن و خودشون پرداخت مالیات و بیمه شون رو تا زمان گذشت مدت زمان لازم برای اینکه بتونن درخواست اقامت دایم بدن ،به عهده می گیرن(که خب پرداخت این مبلغ هنگفت هم کار ساده ای نیست یا شخص مجبور میشه چند جا کار کنه یا باید از ایران با خودش پول ببره)

به طور مثال در سوئد بعد از دو سال کار کردن و پرداخت بیمه و مالیت شخص میتونه تقاضای اقامت دایم کنه این مدت زمان در دانمارک که مثل سوئد در حوزه اسکاندیناوی هست و قوانین مشابه زیادی هم با سوئد داره 4 ساله(پس می بینین که خیلی از قوانین حتی در اروپا هم زمین تا آسمون فرق داره)
تشکر کنندگان: ParsTrader ، farzad-it ، mavarfan
(2011-08-30 ساعت 13:13)عسل بانو نوشته:  مهاجرت به اروپا الان دیگه تقریبا تمام راههاش بسته هست ... مگه تحصیلی بیای که اجازه کار نخواهی داشت و یا ازدواج کنی که در اون صورت باید ازدواجت 5 سال دوام بیاره و ویزات تا 5 سال اول 1 سال یه بار تمدید میشه.

الان اروپا کم کم سیاست خودش رو از جذب دانشجو به جذب سرمایه گذار داره تغییر میده.برای اینکه یه دانشجو تا درسش تموم شه کلی هزینه روی دست دولت میذاره و بعدش هم معلوم نیست نیروی کار مناسبی باشه یا نه. مضاف بر اینکه به دلیل بحران اقتصادی و بحران بیکاری اروپا به شدت نیاز به سرمایه داره.بعضی از کشورا هم دنبال نیروی کار ارزون می گردن و ترجیح میدن یه سری از کاراشون رو به خارجی ها با دستمزد کمتر بدن تا از هزینه های دولت کاسته بشه.البته سیتی زن ها برای کارای شیک تر و تخصصی تر مسلما در الویت هستن (بیشتر مدنظرم کارگری بود)

الان راحت ترین راه برای مهاجرت به اروپا همون ازدواجه که گفتین

همین مورد ازدواج که اشاره کردین.ظاهرا همه نوع مهاجرت در اتریش نیاز به 5 سال زمان داره تا شخص بتونه بعدش تقاضای اقامت دایم بده .در حالیکه این مدت زمان در خیلی از کشورای دیگه اروپا فقط 2 ساله یا بعضی جاها حتی 7 سال
تشکر کنندگان: ParsTrader ، mavarfan
البته حق با شماست...من خودم با ویزای تحصیلی وارد اتریش شدم...به جرات میتونم بگم که اتریش از سخت ترین کشورهای اروپایی برای اقامت گرفتن هست.جالبه بدونید که هزینه تحصیل توی اتریش تقریبا رایگانه !!!!! اما به محض تموم شدن درس باید خاک رو ترک کنی و سرمایه گذاری هم رقم باید بالای یک میلیون یورو باشه...ازدواج هم بله 5 سال حداقل باید باشه و فقط روی برگه نیست باید واقعی به نظر برسه و گاهی مامور نیمه شب ممکنه بیاد چک کنه که شما واقعا توی خونه شخص هستید یا نه ؟
فعلا هم که حزبی که داره توی اتریش برای انتخابات تبلیغ میکنه اصلا شعار اصلی تبلیغاتیش اینه که اتریش فقط برای اتریشی ها !!
در مورد نیروی کارگر هم انقدر ترک و رومانیایی و صرب اینجا هست که نیروی کار بسیار ارزونی هستن که اصلا اینا نیازی به جذب کارگر ندارن .
تشکر کنندگان: ParsTrader ، frozen mind
(2011-09-02 ساعت 23:50)عسل بانو نوشته:  به جرات میتونم بگم که اتریش از سخت ترین کشورهای اروپایی برای اقامت گرفتن هست.جالبه بدونید که هزینه تحصیل توی اتریش تقریبا رایگانه !!!!! اما به محض تموم شدن درس باید خاک رو ترک کنی و سرمایه گذاری هم رقم باید بالای یک میلیون یورو باشه...ازدواج هم بله 5 سال حداقل باید باشه و فقط روی برگه نیست باید واقعی به نظر برسه و گاهی مامور نیمه شب ممکنه بیاد چک کنه که شما واقعا توی خونه شخص هستید یا نه ؟
فعلا هم که حزبی که داره توی اتریش برای انتخابات تبلیغ میکنه اصلا شعار اصلی تبلیغاتیش اینه که اتریش فقط برای اتریشی ها !!
در مورد نیروی کارگر هم انقدر ترک و رومانیایی و صرب اینجا هست که نیروی کار بسیار ارزونی هستن که اصلا اینا نیازی به جذب کارگر ندارن .

درباره شرایط تحصیلی اتریش می دونستم اما رقم سرمایه گذاریش فکر نمی کردم اینقد بالا باشه.رقم سرمایه گذاریش در سطح انگلیس و سوییس و دانمارکه.

ازدواج هم تا جایی که من میدونم همه اروپا الان سختگیر شده و همه جا پلیس سرزده چک می کنن که ازدواج صوری نبوده باشه

با اتفاق هایی هم که اخیرا تو اروپا افتاده دوباره حزب های ضدمهاجر و خارجی ستیز جون گرفتن و بهونه خوبی برای تاختن به مهاجرا دارن

درباره کارگر هم،من سیستم اتریش رو نمی دونم (اما ظاهرا خیلی در برابر مهاجرا سفته و سخته و نون مفت به کسی نمیده)... متاسفانه یه سری کشورا مثل سوئد و آلمان و انگلیس پر شده از بیکارهای سوسیال بگیر که کلی خرج رو دست دولت و مالیات دهندگان گذاشتن برای همین این کشورا الان مهاجرایی که حاضر باشن خودشون کار کنن و خرجشون رو در بیارن رو هوا میزننBig Grin ضمن اینکه بالاخره این گروه هم به مالیات دهندگان کشور اضافه میشن و کمکی هستن برای پرداخت پول توجیبی سوسیال بگیرهای محترم
تشکر کنندگان: ParsTrader ، farzad-it ، mavarfan ، frozen mind
شیما جان میدونی آدم وقتی میخواد از ایران بیاد بیرون فقط فکر میکنه بزنم بیرون دیگه به بعدش فکر نمیکنه...من میخواستم بزنم بیرون و زدم ولی حالا میبینم اتریش یه کشور جمع و جوره که کلش هفت میلیون جمعیت داره...امسال اعلام کرد کمترین نرخ بیکاری رو در اروپا داشته...رومانیایی ها هم که براشون کارهای پایین رو انجام میدن و جالبه بدونی جتی نظافت هم دست مافیای صربهاست !!
توی ایران یکی به من میگفت اجازه کار نداری نمیفهمیدم یعنی چی...تا روزیکه پام رسید به اینور ! اون وقت فهمیدم اجازه کار نداری یعنی چیییییییییییییییییییییییی
تشکر کنندگان: ParsTrader ، farzad-it ، mavarfan
میدونم شاید به نظر خیلی از مدیران سایت یا کسایی که بصورت اصولی کاری رو انجام میدن سوالم غیر منطقی و غیر قانونی باشه اما لطفا بگین آیا از ترکیه مرز زمینی به یونان داره؟؟؟ آیا میشه رفت از مرز زمینی؟؟ از استانبول باید به چه شهر هایی یه چه قسمت از مرز ترکیه به یونان رفت که از مرز زمینی استفاده کرد ؟؟؟ درصد رد شدن از مرز یا خطر حدودا چقدر حدودا. بازم ممنون از شما
تشکر کنندگان:
با این که سوال شما خلاف قوانین سایت است چون به عنوان یک هموطن سلامتی شما برایم ارزش دارد . پاسختان را میدهم .ترکیه و یونان مرز دریایی و زمینی داند البته مرز زمینی بین این دو کشور یک رودخانه بزرگ است . مرز دریایی هم که دریای اژه . مرز فوق العاده خطرناکی است . روزی نیست که خبر غرق شدن عده ای در رسانه ها منتشر نشود . قاچاقچیان ترک عمدا قایق را پاره میکنند و خودشان با شنا بر میگردند تا گیر پلیس مرزی یونان نیفتند . بعد عزیز من از یونان کجا میخواهی بروی خودش که وضع اقتصادیش نابود است . همسایه هایش هم که البانی و مقدونیه و کوزو هستند تازه کشور های بعد از اینها هم میشود صربستان و بوسنی هرزگوین . توی هر کدامش گیر بیفتی بیچاره ای . شرایط خودت را بگو شاید بچه ها یک راه قانونی برایت برای مهاجرت پیدا کردند .
تشکر کنندگان: ParsTrader ، 1404 ، parand ، shahrzad_a ، Ali Sepehr ، mavarfan ، یه مهاجر ، danny_1990 ، akrami
دوست من andrewlachina ممنون از توجهت به پست. من لیسانس کامپیوتر هستم از دانشگاه سهند تبریز مهندسی نرم افزار بخاطر یه سری مسائل و شرایط خودم در دولت فوق نمی تونم تو مکانی یا جایی مشغول به کار بشم حدود 4 سالی هست که میخوام از ایران برم هر بار مقداری پس انداز یا قرض از این و اون میگیرم و متاسفانه توسط قاچاقچیان آدم تو ترکیه یا افغانستان یا مالزی و سنگاپور و دبی و عراق خورده میشد این بار تصمیم گرفتم خودم برم دیگه تو این مملکت هم خسته شدم و تو ترکیه هم از دست نامردای قاچاقچی که تا نصف راه یا نزدیکی یونان میبرن و .... میخوام این بار خودم برم یا رومی روم یا زنگی زنگ و میخوام راهی که کسی تجربه داره رو بگه در ضمن مسئولیتش با خودمه کسی اگه اطلاعاتی داره عذاب وجدان نگیره و بگه.ممنون از شما
تشکر کنندگان:
(2011-09-14 ساعت 17:16)parand نوشته:  دوست من andrewlachina ممنون از توجهت به پست. من لیسانس کامپیوتر هستم از دانشگاه سهند تبریز مهندسی نرم افزار بخاطر یه سری مسائل و شرایط خودم در دولت فوق نمی تونم تو مکانی یا جایی مشغول به کار بشم حدود 4 سالی هست که میخوام از ایران برم هر بار مقداری پس انداز یا قرض از این و اون میگیرم و متاسفانه توسط قاچاقچیان آدم تو ترکیه یا افغانستان یا مالزی و سنگاپور و دبی و عراق خورده میشد این بار تصمیم گرفتم خودم برم دیگه تو این مملکت هم خسته شدم و تو ترکیه هم از دست نامردای قاچاقچی که تا نصف راه یا نزدیکی یونان میبرن و .... میخوام این بار خودم برم یا رومی روم یا زنگی زنگ و میخوام راهی که کسی تجربه داره رو بگه در ضمن مسئولیتش با خودمه کسی اگه اطلاعاتی داره عذاب وجدان نگیره و بگه.ممنون از شما

سلام
دوست عزیز اگر لیسانس کامپیوتر دارید که اصلا نیازی به این کارها نیست شما فقط کافی هست که ایلتس 6.5 را کسب کنید
و البته خودتون بهتر می دونید که بدون زبان در کشور بیگانه کاری نمی تونید کنید الان وضعیت یونان از وضعیت ما هم بدتره شما اگر زبان ایلتس 6.5 داشته باشید می تونید برای دوره های زبان در نیوزیلند اقدام کنید و به جای اینکه پول بی زبون را به قاچاقچی ها بدید در کشور نیوزیلند می تونید برای دوره فنی و یا زبان ثبت نام کنید اگر واقعا کار کامپیوتر را به شکل واقعی وفنی بلد باشید به راحتی می تونید در این کشور کار پیدا کنید واقامت بگیرید
پیشنهادم این است که تاپیک نیوزیلند را کامل مطالع کنید و همچنین تاپیک نیوزیلند در سایت اپلای ابرود را مطالعه کنید
شما اگر به جای اعتماد بیجا به افراد کلاهبردار کمی مطالعه کرده بودید الان وضعیت خیلی بهتری داشتید هر چند که هنوز هم دیر نشده و جلوی ضرر را هروقت بگیری منفعت است
لطفا تاپیک نیوزیلند در همین سایت را به طور کامل از ابتدا تا انتها مطالعه کنید
با ارزوی موفقیت برای شما

آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
تشکر کنندگان: shahrzad_a ، sasan_rock ، Ali Sepehr ، mavarfan ، parand ، OverLord ، یه مهاجر
(2011-09-14 ساعت 17:16)parand نوشته:  دوست من andrewlachina ممنون از توجهت به پست. من لیسانس کامپیوتر هستم از دانشگاه سهند تبریز مهندسی نرم افزار بخاطر یه سری مسائل و شرایط خودم در دولت فوق نمی تونم تو مکانی یا جایی مشغول به کار بشم حدود 4 سالی هست که میخوام از ایران برم هر بار مقداری پس انداز یا قرض از این و اون میگیرم و متاسفانه توسط قاچاقچیان آدم تو ترکیه یا افغانستان یا مالزی و سنگاپور و دبی و عراق خورده میشد این بار تصمیم گرفتم خودم برم دیگه تو این مملکت هم خسته شدم و تو ترکیه هم از دست نامردای قاچاقچی که تا نصف راه یا نزدیکی یونان میبرن و .... میخوام این بار خودم برم یا رومی روم یا زنگی زنگ و میخوام راهی که کسی تجربه داره رو بگه در ضمن مسئولیتش با خودمه کسی اگه اطلاعاتی داره عذاب وجدان نگیره و بگه.ممنون از شما
سه نفر از دوستان کله خراب من 4 سال پیش این مسیر را رفتند . بدون قاچاقچی یک قایق بادی متور دار توی ازمیر خریدند و شبانه بدون هیچ نوع تجربه ای از دریا نوردی زدند به اب وسط راه توسط ارتش یونان دستگیر شدند . سه ماه زندان بودند و بعد با انگشت نگاری یک برگه ترک خاک 6 ماهه دستشان دادند و گفتند تقاضای پ ناه ندگ ی بدهید این ها که میگویم مال 4 سال پیش بود که وضع اقتصاد یونان این شکلی نبود . ببین دوست عزیز شما به طور قطع در یونان دستگیر میشود و بعد زندان و انگشت نگاری دارید . قانونی در اروپا وجود دارد به نام پیمان دابلین طبق این قانون اگر شما جایی دستگیر و انگشت نگاری شدید دیگر هیچ جای دیگر اروپا نمیتوانید تقاضای پ ناه ندگ ی بدهد یعنی جای دیگر هم بروید برتان میگردانند یونان . با مدرک تحصیلی شما خیلی کار ها میشود کرد اگر زبانت را بهتر کنی . استرلیا . نیوزلند . پذیرش تحصیلی توی کانادا . تاپیک هایش توی همن مهاجر سرا هست . باز هم اگز خواستی از همین روش بروی به من پیام خصوصی بده چند تا توصیه برایت دارم .
تشکر کنندگان: parand
(2011-09-02 ساعت 16:10)@SH!M نوشته:  
(2011-09-01 ساعت 10:43)mardekohan نوشته:  

سلام
با پاسپورت ایرانی همه مراحل اذیت کننده ویزا رو باید پشت سر بذارین چون می دونین با پاس ایرانی به جز چند کشور محدود و نه چندان جالب هیچ جا بدون دعوت نامه و ویزا نمیشه رفت

داشتن گرين كارت چقدر در گرفتن شينگن d كمك ميكنه ؟
تشکر کنندگان:
سلام
راستش یه سری تاپیک در این رابطه بود که یا قدیمی و یا گنگ بود
دوستان یه راهنمایی بکنین ما رو کسانی که اقدام کردن
ما یه خانواده 6 نفره هستیم سنمون هم به ترتیب اول پدر و مادرم
60
52
31
27
22
19
چهارتا برادر هستیم من خودم 19 سالمه و سرمایمون در حدود 400 میلیون هست پدرم دیپلم داره همینطور مادرم برادر بزرگم لیسانس برق داره دومی لیسانس منابع طبیعی سومی دیپلم کامپیوتر خودم که تاز اول راهم
ترجیحا دوستم داشتم کشورهایی بریم مثل نروژ یا سوئد آلمان هم خوبه آشنا هم داریم
تشکر کنندگان:
سلام دوستان میشه یه وکیل خوب به من معرفی کنید واسه مهاجرت به انگلیس. من و همسرم هر دو لیسانس برق و معماری داریم و می خواهیم به انگلستان مهاجرت کنیم یا اگه بتونیم ویزای کار آمریکا رو بگیریم. حدود 20-30 هزار دلار هم داریم.
شماره کیس: 20160000xxx
تعداد افراد منظور در کیس : 2 (برنده اصلی خودم خانم / همسرم سربازی س)
مصاحبه: هفته اول نوامبر
ورود به آمریکا : تگزاس / مارچ 2016
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت شما بزرگواران
بنده این انجمن رو از گوگل پیدا کردم و تازه عضو شدم. شرایط کلی من :

- 25 سال تمام.
- مدرک لیسانس (مهندسی تکنولوژی نرم افزار) با معدل در حدود 14 از دانشگاه آزاد.
- مدرک زبان با نمره 6.5.
- عدم سابقه کار رسمی.
- مدرک Network+.
- مدارک 7 گانه ICDL.
- دو کتاب غیر مرتبط با رشته ام نیز ترجمه کرده ام.
- توان مالی : برای 2 سال اول حداکثر تا ماهی 600 هزار تومان امکان هزینه کردن رو دارم.
- توان مالی برای استارت مهاجرت : ؟؟

بزرگواران,بنده هم مثل اکثر مردم علاقه مند به مهاجرت به آمریکا,کانادا,انگلیس و سپس ایتالیا هستم. اما واقع بین هستم و میدونم که امکانش نیست. به همین خاطر این جستار رو باز کردم تا از کمک شما بهره مند بشم. برای فوق لیسانس چه کشورهایی با شرایط من پذیرش دارن؟ که مهاجرت کنم و حین تحصیل,کار هم بگیرم و اگر شد ساکن بشم. اگر امکانش هست براتون صرفا نام چند کشور و دانشگاه رو بیان کنید. 2 سوال متفرقه هم داشتم :

- شرایط دو کشور اسکاتلند و ایرلند برای مهاجرت,تحصیل و کار (با توجه به وضعیت من) به چه ترتیب هست؟

- معمولا مهندسین کامپیوتر در صورت مهاجرت در چه زمینه هایی مشغول به کار میشن؟ آیا صرفا برنامه نویسی؟ در واقع میخوام ببینم اگر کسی برنامه نویسیش خوب نباشه ولی خلاقیت و کاراموزیش بالا باشه چه شرایطی داره؟ آیا همه چیز به برنامه نویسی محدود میشه؟

متشکر از شما بزرگواران
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان