کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
(2015-09-13 ساعت 02:56)reza.aa نوشته:  دیشب رفتم و واسه اولین بار امتحان رانندگی رو دادم و با دوتا اشتباه ونمره 92 پاس کردم
حالا میمونه رانندگی که اونم به حول قوه قلمی میرم که پاسش کنم
25 تا سوال بود که یه pdf میزارم تنگ همین پست بخونید و برید امتحان بدید من قول 100% میدم که تمام سوالات از همین جزوه میاد چون صبحش دوستم یه جا امتحان داد توی رنتون و من توی بلویو و جفتشمون به این نتیجه رسیدیم نه تنها سوالات کپی جزوه بود که جوابها هم همون بودن حتی اشتباهاتشون
جایی که من رفتم 25$ بود و ثبت نام اینترنتی اما دوستم 20$ و غیر اینترنتی
من هم میرم همونجا برای تست شهر آخه 30$ ماشینم که ازشون بگیرم میشه 40$ اما اون که آیین نامه رو دادم 50$ و با ماشین میشد 60$
قبل همه این مراحل هم باید تو سایت dol ثبت نام کنید

رضا جان با تبريك فراوان اميدوارم شهري رو هم با موفقيت و لايي بازي پشت سر بزاريBig Grin از وقتي فيلمي كه گرفتي رو نگاه كردم ،ديدم چقدر اينها آروم و تو يه خط رانندگي ميكنن،ماها بيايم اونجا كه دق ميكنيم با اين وضع،اينجا همش لايي بازي،چپ راست پيچيدن،سوسكي بازي ولي اونجا ٠٠٠Cool
راستي من فايلي نديدم تو پستت و اينكه تونستي ويديو هاي بيشتري برامون بزار (البته با توضيحات)Big Grin
يه سوال هم داشتم ؛ اگه كسي در ابتدا در يه ايالت دگ سوشال و گواهينامه رو بگيره و بعدش بياد سياتل موردي كه نداره؟يا بايد همه مراحل رو از اول بگذرونه؟
لاتارى ، درس صبورى، تغيير و قطع وابستگى هاست و بيانگر اينه كه انسان هرچيزي رو كه بتونه تصور كنه قطعا بهش ميرسه!



طلب خير براي همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوستانی که در آمریکا زندگی میکنید تو رو خدا نظر بدید.من از وقتی که لاتاری برنده شدم و نظرات هموطنهای مقیم امریکا رو خوندم به نظرم اومده مردم امریکا خیلی فقیر و بد بختن.شبانه روز کار میکنند.اما چیزی ندارن.حتی از روی فیلمهاشون هم چنین به نظر میاد که همیشه بی پولند و به دنبال پول.چند روز پیش فیلمی دیدم از شبکه اونیکس که مردی به خاطر اینکه در امد کافی نداشت و از بچه هاش خجالت میکشید همسر و سه فرزندش رو به قتل رسوند.این وضع خود امریکاییهاست که اونجا بزرگ شدن .حال ما که اصلا زبان اونهارو نمیدونیم و تازه در سن بالای چهل سال میخواهیم وارد کشوری بشیم که در اون کشور بیسواد و لال به حساب می اییم و اندوخته یک عمر ما در ایران هزینه یک الی دو سال زندگی در اونجاست میخواهیم چکار کنیم؟از طرفی دیگه به این نتیجه رسیدیم که در کشور خودمان نیز ارز ش و احترامی نداریم.چند سال پیش در شرکت ما فقط به خاطر کاهش هزینه ،مهد کودک بجه های ما رو بستن.در حالیکه کل هزینه سالیانه مهد کودک اندازه پاداش پایان سال یکی از مدیران نبود.آن زمان من خیلی اعتراض کردم حتی به دلیل این که چند آیه قران در رابطه با جزای ستمگران نوشته بودم تحت کار گزینی قرار گرفتم و در پی همین پیگیریها بود که متوجه شدم ما در کشور خودمان چقدر بی پناه و ضعیفیم.آب هوای کشور هم که برای کودکانمان سمی و سرطانزاست.پس تکلیف ما چیست.به نظر شما جکار باید کرد؟
کيس نامبر: 2016AS18## ♥
 تعداد افراد:4 نفر ♥
کنسولگری: Abu Dhabi (تغییر کنسول گری از طرفkcc)♥
 ارسال فرم : 26 می♥
تاریخ مصاحبه : 21 اکتبر ،برگه سفید♥
برنده:سربازی ارتش،لیسانس مکانیک،شرکت خصوصی،AP:نفر اصلی
 آپدیت ها: 22 اکتبر ,9دسامبر،25ژانویه ،2 مارچ(تبدیل به orکیس اصلی)
کلیر:زیباترین روز خدا 3 مارچ پس از 134 روز،دریافت ویزا 31 مارچ
سفر به آمریکا:
پاسخ
تشکر کنندگان: Interuniversal ، lighthouse ، قصه گو ، mrlzdh ، lotfe.kh ، copol
(2015-09-13 ساعت 10:33)a4542 نوشته:  دوستانی که در آمریکا زندگی میکنید تو رو خدا نظر بدید.من از وقتی که لاتاری برنده شدم و نظرات هموطنهای مقیم آمریکا رو خوندم به نظرم اومده مردم آمریکا خیلی فقیر و بد بختن.شبانه روز کار میکنند.اما چیزی ندارن.حتی از روی فیلمهاشون هم چنین به نظر میاد که همیشه بی پولند و به دنبال پول.چند روز پیش فیلمی دیدم از شبکه اونیکس که مردی به خاطر اینکه در امد کافی نداشت و از بچه هاش خجالت میکشید همسر و سه فرزندش رو به قتل رسوند.این وضع خود آمریکاییهاست که اونجا بزرگ شدن .حال ما که اصلا زبان اونهارو نمیدونیم و تازه در سن بالای چهل سال میخواهیم وارد کشوری بشیم که در اون کشور بیسواد و لال به حساب می اییم و اندوخته یک عمر ما در ایران هزینه یک الی دو سال زندگی در اونجاست میخواهیم چکار کنیم؟از طرفی دیگه به این نتیجه رسیدیم که در کشور خودمان نیز ارز ش و احترامی نداریم.چند سال پیش در شرکت ما فقط به خاطر کاهش هزینه ،مهد کودک بجه های ما رو بستن.در حالیکه کل هزینه سالیانه مهد کودک اندازه پاداش پایان سال یکی از مدیران نبود.آن زمان من خیلی اعتراض کردم حتی به دلیل این که چند آیه قران در رابطه با جزای ستمگران نوشته بودم تحت کار گزینی قرار گرفتم و در پی همین پیگیریها بود که متوجه شدم ما در کشور خودمان چقدر بی پناه و ضعیفیم.آب هوای کشور هم که برای کودکانمان سمی و سرطانزاست.پس تکلیف ما چیست.به نظر شما جکار باید کرد؟

دوست گرامي با تبريك فراوان
من چون ايران هستم فعلا و كيسم مشابه شماست نظر خاصي ندارم ولي بهتون شديدا و قويا توصيه ميكنم اين تاپيك رو حتما مطالعه كنيد و مطمئن باشيد جوابتون رو خواهيد گرفت و ديدتون بسيار گسترده ميشه تا بتونيد بهتر تصميم بگيريد !البته دوستان با سابقه هم همونطور كه خودتون گفتيد ميتونن كمك كنن!

ديدگاهاي آرش درباره آمريكا:

http://www.mohajersara.com/Thread-%D8%AF...%A7?page=1
لاتارى ، درس صبورى، تغيير و قطع وابستگى هاست و بيانگر اينه كه انسان هرچيزي رو كه بتونه تصور كنه قطعا بهش ميرسه!



طلب خير براي همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان: sahar2016 ، lighthouse ، copol
دوستان عزیز سلام
ما در انتظار کلییر شدن هستیم و ان شا الله مقصدمون سیاتل هست.
یه خانواده سه نفره،بچمون یک ساله هست.
همسرم تخصص اس نرم افزاره و حرفه ای هم سابقه کار داره زبانش متوسط به بالاست.
من ایران حسابدار بودم و زبانم میشه گفت خوبه.
چندتا سوال دارم
ماهانه با چقدر زندگی در حد متوسط میگذره؟ نه خیلی لوکس نه جوری که اذیت بشیم
آب و هواش چقدر سرده؟ آیا برای ما قابل تحمل هست؟
و در آخر سوالی برای دوستم دارم که دنبال راننده تاکسی شدن هست، آیت سیاتل تاکسی داره یا مثل بعضی ایالتا فقط اوبر داره ؟ از کدوم سایت میتونم شرایط راننده تاکسی شدن رو پیدا کنم؟
ممنونم
Case number:2015AS76xx
برنده اصلی همسر گرامی! تعداد افراد کیس: ۳ نفر/کارنت: June 10th/محل و تاریخ مصاحبه:ایروان،۲۰آگوست/نتیجه:AP/آپدیتها:۲۰ آگوست،۲۱ آگوست عصر،۱۰ سپتامبر فقط نفر دوم کیس
دریافت ویزا: هیچوقت!
بازمانده لاتاری ۲۰۱۵
پاسخ
تشکر کنندگان: Interuniversal ، humsun ، barfi1 ، copol
دوستانی که به دنبال خوراکی و ادویه جات ایرانی میگردند بخونند.
ممکنه از خیلیها (شاید حتی خود من) شنیده باشید که توی این ایالت خیلی چیزها پیدا نمیشه. مثل کله پاچه (گفته میشد مردم میرند ونکوور میخورند) نان سنگک (میگفتند مردم میرند ونکوور میخرند) تره، شمبلیله، لیمو عمانی، نان لواش و ...
اولا که دو سه تا فروشگاه ایرانی من دیدم که خیلی از این چیزها رو داره. یکی فروشگاه اسکو توی بلویو و دیگری سهند توی کرکلند و روبروش هم یک بیکری ایرانی که نون بربری و سنگک و چند مدل نون افغانی و پیتزای ایرانی میپزه. نون سنگک و بربریش عالیه. از نون ونکوور و تورنتو هم خیلی بهتره. من هر سه شهر رو امتحان کردم. اسکو کله پاچه داره که البته باید خودتون بپزیدش.
و اما: من از خرید کردن از فروشگاههای ایرانی متنفرم. برخورد بسیار زشتی دارند. در بهترین حالت فقط سرشونو بلند میکنند ببینند کی اومده و درست مثل کسبه ایران گهگاه برخورد توهین آمیزی با مشتری دارند و با بی میلی جواب سؤالتون رو میدن یا به جای جواب دادن زبان درازی و متلک پرانی میکنند. من این برخورد رو توی فروشگاه اسکو از صاحب مغازه دیدم. توی بیکری کرکلند دیدم و بی توجهی رو هم توی فروشگاه سهند. خصوصا اگر فقط تماشا کنید و خریدی نکنید یا اگر شما رو نشناسند و تو ذهنشون یه مشتری پولساز نباشید! البته به وضوح دیدم که با بعضی از مشتریها هم خیلی گرم میگیرند. مشخصا مشتریهای ثابتشون یا شاید هم دلایل دیگری دارند که برای من اهمیتی نداره. این اظهارات نتیجه واکنش شخصی من به چنین رفتارهایی است و در ایران هم از برخوردهای اینچنینی بیزار بودم. پس ممکنه اینها برای خیلیها بسیار بی اهمیت باشه. اما آدمها با هم فرق دارند و خط قرمزها و حریمشون هم برای ورود افراد مختلف مرزبندیهای متفاوتی داره.
دوم اینکه اجناس ایرانی یا بهتر بگم اجناس موجود در فروشگاههای ایرانی بسیار قیمتشون بالاست و به همین دلیل هم من حتی‌المقدور مایحتاجم رو از فروشگاههای آمریکایی تهیه میکنم.
اخیرا یک فروشگاه بسیار بزرگ پیدا کردیم که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد داره. انواع ادویه‌ها از کشورهای گوناگون از جمله ایرانی! بعضا ادویه‌های ایرانی که من اینجا میبینم توی خود ایران ندیده بودم! حداقل یکجا ندیده بودم. حتی پودر غوره اونجا هست. لیمو عمانی، تره و ترخان خشک، شوید خشک و البته تازه و بسیاری چیزهای دیگه که من توی فروشگاه‌های دیگه ندیدم یا اگر دیدم بسیار قیمتشون بالا بوده.
حضوز ذهن ندارم خیلیها رو عنوان کنم اما سه بار اونجا رفتم و هربار چیزهای جدیدی کشف کردم. نون عراقی داره که درست مثل نونای لواش خودمونه! نه اونهایی که خیلی نازکه توی تهران پیدا میشه. درست مثل نونهای لواش که توی شیراز میپزند. بسیار لذیذ و نرم و خوش پخت.
آدرسش اینه: D K Market - 720 Lind Ave SW, Renton, WA 98057
به تریدر جوز (Trader Joe's) سر بزنید. فروشگاهیه که یه جورایی جَوّش آمریکاییه. من از اجناسی که اونجا پیدا میشه خوشم میاد. به نظرم باید برید از نزدیک ببینید و اگر قیمتهاش براتون قابل قبول بود شاید فروشگاه مورد علاقه‌تون بشه!
پاسخ
قصه گويي عزيز
برايتان پيام گذاستم اگر امكان دارد مي توانيد پاسخ گو باشيد ممنون مي شوم
واقعا از لحاظ فكري نيازمند كمك سبزتان هستم
اميد وارم زندگي بر وفق مراد باشه وپله كان ترقي را به سرعت طي كنيد
بازم تشكر از تمام عزيزاني كه اطلاعات خوب ومفيدشان را با بقيه به اشترك مي گذارند
همگي موفق وسربلند باشيد
پاسخ
تشکر کنندگان: قصه گو
سلام دوستان من سوال دارم باید ازکی بپرسم؟؟؟

فرستاده شده از Hol-U19ِ من با Tapatalk
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان من بکراند چک خوردم.حدود ۲۵روزه گذشته هنوز خبری نیومده باتوجه باینکه تا ۳۰سپتامبر فقط ۱۵روز مونده چیکار میکنن اینا میشه یا نه؟؟؟

فرستاده شده از Hol-U19ِ من با Tapatalk

سلام دوستان من بکراند چک خوردم.حدود ۲۵روزه گذشته هنوز خبری نیومده باتوجه باینکه تا ۳۰سپتامبر فقط ۱۵روز مونده چیکار میکنن اینا میشه یا نه؟؟؟

فرستاده شده از Hol-U19ِ من با Tapatalk
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام منم 2016 هستم اینقدر درمورد سیاتل قشنگ گفتن که ما هم تصمیم گرفتیم انشاالله بیایم سیاتل ممنون از همه عزیزان که زحمت می کشن
کیس نامبر:2016As 60##      تعداد اعضا: 3نفر.        سفارت :  انکارا  انتقال به ابوظبی.   ارسال فرمها: 17june
مصاحبه :هفته دوم می
خودم ودخترم یک ضرب
همسر:کلیرنس. سربازی و کار دولتی
پاسخ
تشکر کنندگان: Interuniversal ، امیر مهاجر ، humsun ، قصه گو ، r.bazargan ، lotfe.kh
(2015-09-13 ساعت 09:01)Interuniversal نوشته:  
(2015-09-13 ساعت 02:56)reza.aa نوشته:  دیشب رفتم و واسه اولین بار امتحان رانندگی رو دادم و با دوتا اشتباه ونمره 92 پاس کردم
حالا میمونه رانندگی که اونم به حول قوه قلمی میرم که پاسش کنم
25 تا سوال بود که یه pdf میزارم تنگ همین پست بخونید و برید امتحان بدید من قول 100% میدم که تمام سوالات از همین جزوه میاد چون صبحش دوستم یه جا امتحان داد توی رنتون و من توی بلویو و جفتشمون به این نتیجه رسیدیم نه تنها سوالات کپی جزوه بود که جوابها هم همون بودن حتی اشتباهاتشون
جایی که من رفتم 25$ بود و ثبت نام اینترنتی اما دوستم 20$ و غیر اینترنتی
من هم میرم همونجا برای تست شهر آخه 30$ ماشینم که ازشون بگیرم میشه 40$ اما اون که آیین نامه رو دادم 50$ و با ماشین میشد 60$
قبل همه این مراحل هم باید تو سایت dol ثبت نام کنید

رضا جان با تبريك فراوان اميدوارم شهري رو هم با موفقيت و لايي بازي پشت سر بزاريBig Grin از وقتي فيلمي كه گرفتي رو نگاه كردم ،ديدم چقدر اينها آروم و تو يه خط رانندگي ميكنن،ماها بيايم اونجا كه دق ميكنيم با اين وضع،اينجا همش لايي بازي،چپ راست پيچيدن،سوسكي بازي ولي اونجا ٠٠٠Cool
راستي من فايلي نديدم تو پستت و اينكه تونستي ويديو هاي بيشتري برامون بزار (البته با توضيحات)Big Grin
يه سوال هم داشتم ؛ اگه كسي در ابتدا در يه ايالت دگ سوشال و گواهينامه رو بگيره و بعدش بياد سياتل موردي كه نداره؟يا بايد همه مراحل رو از اول بگذرونه؟

این از فایل که من باش راحت امتحان رو قبول شدم
در کل 85 تا سواله


اما تا جایی که میدونم سوشیال که کلیه و ربطی مداره کجای امریکایی
اما گواهینامه رو باید تبدیل کنی و اگه تو سایت dol.wa.gov بری یه چارت نوشته که شما باید مسیر کار اداری خودت رو از تو اون پیگیر بشی


فایل‌های پیوست
.pdf   WA%20driver%20knowledge%20test.pdf (اندازه 384.88 KB / تعداد دانلود: 583)
Case No:2015AS2000
Ds260:23may2014
Second update: 15 Aug 2014
Interview:Ankara 20 Oct 2014
کلیرشده در تاریخ 30/January 2015
seattle 13/07/2015
از پاسخ دادن به سوالات شما شدیدا کیف میکنیم

مدارک پستی آنکارا
نرخنامه مترجم رسمی
تمکن مالی بانک ملی
پاسخ
تشکر کنندگان: Soap McTavish ، Interuniversal ، humsun ، farshad varaste ، nora ، mrlzdh ، chakavakl ، Amir.AA ، lotfe.kh ، Reza Smart
جالبه..! اینجا همه همدیگه رو تشویق می‌کنن که بیان سیاتل بعد اولین توصیه ایرانیان مقیم به دیگران اینه که از ایرانیهای دیگه فاصله بگیر.. CoolShy
پاسخ
تشکر کنندگان: Interuniversal ، سلام مهاجر ، humsun ، قصه گو ، lotfe.kh
(2015-09-15 ساعت 07:25)sina35 نوشته:  جالبه..! اینجا همه همدیگه رو تشویق می‌کنن که بیان سیاتل بعد اولین توصیه ایرانیان مقیم به دیگران اینه که از ایرانیهای دیگه فاصله بگیر.. CoolShy

سينا جان
تا اونجايي كه من تاپيكهارو خوندم و دستگيرم شد كسي ،كسي رو تشويق نكرد كه بياد سياتل،ولي با حرف اولت كه گفتي جالبه..! موافقم Tongue،چون واقعا جالبه اين جمع دوست داشتني و ياري رسان انقده هواي همديگه و ماهايي كه هنوز حتي ويزامونو نگرفتيم رو دارن Wink
من بيشتر مطالب مربوط به ديگر ايالت هارو خوندم و به جرات ميتونم بگم كه آرامش خاطر و صميميت و دوستي اي كه من تو اين تاپيك بين بچه ها ديدم تو هيچ كدومش نبود،براي همين هركي با خوندن چند صفحه جذب اول بچه هاي سياتل ، بعد خود شهرش ميشه!!
لاتارى ، درس صبورى، تغيير و قطع وابستگى هاست و بيانگر اينه كه انسان هرچيزي رو كه بتونه تصور كنه قطعا بهش ميرسه!



طلب خير براي همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان: lighthouse ، humsun ، sina35 ، قصه گو ، nora ، mrlzdh ، lotfe.kh
(2015-09-15 ساعت 07:25)sina35 نوشته:  جالبه..! اینجا همه همدیگه رو تشویق می‌کنن که بیان سیاتل بعد اولین توصیه ایرانیان مقیم به دیگران اینه که از ایرانیهای دیگه فاصله بگیر.. CoolShy
جالب گفتین
من شخصاً تجربه ای که از برخورد با ایرانیای اینجا داشتم خیلی خیلی خوب بوده و اگه الان آسایشی دارم هم ممنون و مدیون همین دوستانم
حالا چرا به قول شما تشویق میکنم که بیاید سیاتل
خوب وقتی من خوشحالم چرا دیگران نباشن ؟؟
قدیما که بچه تر بودم شب میشد و ده دوازده نفر میشدیم از بچه های فامیل و جک میگفتیم و با هر جوک ده دیقه روده بر میشدیم حتی اگه خنده دار نبود به بی مزه بودنش میخندیدیم ، و همش به این خاطر بود که من به دیفه میخندیم نفسم لند میومد بقیه میخندیدن به من و یه زنجیره خنده میشد . من اگه اینجا خوشحال نبودم میرفتم تو یه پیج دیگه دنبال یه شهر بهتر میگشتم .


شادی رو هرچه بیشتر تقسیمش کنی بیشتر گیر خودت میاد
Case No:2015AS2000
Ds260:23may2014
Second update: 15 Aug 2014
Interview:Ankara 20 Oct 2014
کلیرشده در تاریخ 30/January 2015
seattle 13/07/2015
از پاسخ دادن به سوالات شما شدیدا کیف میکنیم

مدارک پستی آنکارا
نرخنامه مترجم رسمی
تمکن مالی بانک ملی
پاسخ
(2015-09-12 ساعت 23:08)pasha_iv نوشته:  دوستان هزینه اجاره یه اتاق از یه خونه (از یه خونواده آمریکایی) به طور حدودی چقدره؟ (اختصاصا تو این ایالت و این شهر)
یه نفر مجرد به طور حدودی چقدر در ماه خرج خورد و خوراک داره؟

سپاسگزار!

سلام
با ی کار معمولی و اجاره ی اتاق با هزینه مناسب ماهیانه حدود 800 دلار که البته اگر همخونه هم داشته باشین باز هزینه خیلی کمترم میشه .
من اتاق اجاره کردم تو مدتی که اینجام اصلا راضی نیستم سعی کنین هم خونه بگیرین و خونه واقعا داشتن اتاق اینجا واسه طولانی مدت خوب نیست .
من کم میام اینجا اگه باز سوالی بود این ایمیلم
tahminehnamvarjah@gmail.com
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، barfi1 ، r.bazargan ، copol
(2015-09-15 ساعت 07:25)sina35 نوشته:  جالبه..! اینجا همه همدیگه رو تشویق می‌کنن که بیان سیاتل بعد اولین توصیه ایرانیان مقیم به دیگران اینه که از ایرانیهای دیگه فاصله بگیر.. CoolShy

نمیدونم کی چنین توصیه ای کرده.
درسته بد و خوب هست ولی من که تا الان با ایرانی هایی که برخورد داشتم بسیار افراد خوبی بودن و دوست داشتنی و خیلی هم کمک کردن به من بدون هیچ مزد و منتی
کیس نامبر: ***6 | تعداد افراد کیس: 2نفر | ارسال فرمهای اولیه: 23آگوست | سفارت:ابوظبی | کارنت: 11 می | نامه دوم: 20 می | مصاحبه نیمه دوم جولای
پاسخ
تشکر کنندگان: Mahmood129 ، Interuniversal ، peyman222 ، humsun ، reza.aa ، sina35 ، areb1356 ، قصه گو ، nora ، barfi1 ، chakavakl ، r.bazargan ، Reza Smart




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان