کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سیاتل، ایالت واشنگتن
به نظر من تنها چیزی که مهمه اینه که بتونید کار تخصصی خودتون را پیدا کنید. اگه تخصص خاصی ندارید میتونید به بودن در هر ایالتی بسته به علایقتون فکر کنید. ایالت واشنگتن برای برنامه نویس ها و مهندسین برق زمینه خوبی داره. البته باید با اب و هواش کنار بیاید. مینیموم دستمزد را خیلی مد نظر قرار ندید چون همه چی برا اساس اون تعییر میکنه. وقتی مینیموم دستمزد بالا باشه بقیه موارد هم بالا خواهد بود. البته خورد و خوراک در همه جای امریکا ی جوره
من شخصا سه تا ایالت را تجربه کردم و تنها چیزی که تو این مدت متوجه شدم اینه که با داشتن کار خوب همه جای میتونه برای شما خوب باشه چ گرمای نوادا چ سرمای میشیگان.
تمرکز را بر روی کار تخصصی بذارید ،بعد اب و هوا و حداقل دستمزد و ...
2013AS37XX • مصاحبه: 20فوریه/آنکارا/برگه صورتی+فرم 10 سئوالی+CV • سفرنامهویرایش فایلهای PDF با Adobe Acrobat ثبت نام در CSCپرینت فایل CSCنمونه پرینت CSCنرم‌افزار PDF995تغییر PTTنقشه آنکاراکلیر بعد از 135 روز
پاسخ
(2015-05-19 ساعت 06:07)artam2 نوشته:  امير جان ما در ويرجينيا ٢/٥ درصد ماليات مواد غذايي ميدهيم.

بله حق با شماست!
۳۱ ایالت باضافه واشنگتن دی سی مالیات برای مواد غذایی مصرف در منزل رو ندارند.
اما بقیه کم و بیش میگیرند.
ممنون از تذکرتون.
پاسخ
تشکر کنندگان: tabim4 ، قصه گو ، artam2 ، 2013selectee ، nora-nora ، sce ، taherifar ، r.bazargan ، Iaccept ، humsun ، copol ، Reza Smart
ممنون از همه دوستان قدیم و جدید که اینجا کمک میکنن، در مورد کار که دوستمون گفتن اینجا برای شروع کار با حداقل دستمزد زیاده من خودم کار تو پمپ بنزین سراغ دارم اگه کسی مایل باشه کار نجاری هم اگه مسی تخصص داره هست. در مورد بیمه نکته مهم اینه که اعلام کنید مدرک اقامتتون پاسپورت هست و اگه بگید گرین کارت در خیلی از موارد پول زیادی باید بدید
2014-2103/ابوظبی/4نفر/کلیر بعداز171 روز/ورود به آمریکا:09/28/2014 /ساکن:سیاتل
انرژى خود را صرف شايعات، موضوعات گذشته، افكار منفى يا چيزهايى كه از كنترل شما خارج است نكنيد
پاسخ
تشکر کنندگان: tabim4 ، behjat ، Abdorrezaa ، sce ، قصه گو ، taherifar ، mrlzdh ، r.bazargan ، ben123 ، Iaccept
آقا رضا به سلامتي رسيديد اينجا و سوشالتون رو گرفتيد، كار بسيار هست. از دليوري گرفته تا كار با ماشين هاي پست و حسابداري در فرشگاه ها و غيره. براي شما كه ماشالله جوونيد و اول راه ، همه چي خوب پيش خواهد رفت. مطمئن باشيد.
**24/خودم/ سه نفر/ابوظبی/ نوامبر/ برگه ی سفید/ كلير بعد از ١٩٢ روز/ ورود به آمريكا: ٢٩ آگوست ٢٠١٤
پاسخ
با سلام به همه دوستان.
از این فرصت طلایی حضور دوستان سیاتلی استفاده کنم و وسوالم رو بپرسم. (هر چند قبلن مهتاب عزیز تا حدودی جواب دادند)
در مورد شهر بلینگهام کسی اطلاعاتی داره؟ هزینه ها, وضعیت مدارس,... من در مورد کار تخصصی خودم به چند تا شرکت بزرگ توی این شهر رسیدم. خیلی ممنون میشم دوستان قدیمی تر والبته اشنا اگه می تونن کمک کنن.
بازم ممنون
کیس: 6xxx/ ابوظبی/مصاحبه: 16 آگوست / AP / کلیر : Has not been selected : was better than this
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، r.bazargan ، Iaccept
(2015-05-19 ساعت 10:08)قصه گو نوشته:  آقا رضا به سلامتي رسيديد اينجا و سوشالتون رو گرفتيد، كار بسيار هست. از دليوري گرفته تا كار با ماشين هاي پست و حسابداري در فرشگاه ها و غيره. براي شما كه ماشالله جوونيد و اول راه ، همه چي خوب پيش خواهد رفت. مطمئن باشيد.
سلام فصه گوی عزیز امیدوارم همیشه ایامتون به کام باشه/با عرض پوزش این کارهایی که فرمودین آیا مناسب سنین 50 تا 60 نیست؟یا به مسن تر ها نمیدن؟برای این پرسیدم که اگه من هم بتونم از این کارها انجام بدم شاید نظرم رو عوض کنم برای سکونت و روی س ی ا تل فکر کنم.ممنون از راهنمایی تون
باز مانده از لاتاری 2015Tongue


پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، قصه گو ، r.bazargan ، Iaccept
(2015-05-19 ساعت 15:13)areb1356 نوشته:  با سلام به همه دوستان.
از این فرصت طلایی حضور دوستان سیاتلی استفاده کنم و وسوالم رو بپرسم. (هر چند قبلن مهتاب عزیز تا حدودی جواب دادند)
در مورد شهر بلینگهام کسی اطلاعاتی داره؟ هزینه ها, وضعیت مدارس,... من در مورد کار تخصصی خودم به چند تا شرکت بزرگ توی این شهر رسیدم. خیلی ممنون میشم دوستان قدیمی تر والبته اشنا اگه می تونن کمک کنن.
بازم ممنون

بلینگهام شهریه که خیلی به مرز کانادا نزدیکه و به عبارت دیگه از مجموعه شهرهای نزدیک بهم مورد بحث این تاپیک (تا الان) خیلی دوره. یعنی اگر شما این شهر رو برای زندگی انتخاب کنید شاید به همون اندازه دیر به دیر سیاتل و بلویو و کرکلند و ردموند رو ببینید که کسی که در پورتلند اورگون زندگی میکنه!

فروشگاه کاستکوی این شهر رو من در آدرسهای نَویگِیتور گوشیم ذخیره کردم و قبل از ورود به کانادا اینجا باک ماشین رو پر میکنم. دلیلش اینه که هزینه بنزین در کانادا خیلی بالاتر از آمریکاست. البته بازهم پمپ بنزین نزدیک تر به مرز وجود داره. مثلا درست در آخرین خروجی آزادراه بین ایالتی آی ۵ ولی هر چقدر که به مرز کانادا نزدیک میشید احتمال اینکه به صف طولانی پمپ بنزین برخورد کنید بالاتر میره و اغلب ماشین های توی صف پلاک بریتیش کلمبیای کانادا رو دارند. بدتر از اون هر راننده فقط به اندازه یک باک شما رو معطل نمیکنه و چندین بشکه بزرگ توی ماشینش داره که اونها رو هم میخواد پر کنه! اینطور به نظر میرسه که این دوستان مصرف سوخت کل هفته خودشون رو از آمریکا با خودشون میبرند به کانادا!

در خصوص خود این شهر واقعا اطلاعاتی ندارم که بهتون بدم. فقط در این حد که گاهی برای سوخت گیری قدری وارد این شهر میشم. در راه ونکوور کانادا، دو شهر مهم دیگه رو میبینم به نام مریس ویل و دیگری برلینگتن و شهر بعدی هم بلینگهام هست. یه بوفه آمریکایی خیلی باحال (گلدن کورال) توی مریس ویل هست که هر چند ماه یکبار پیش میاد که به اونجا بریم. شهر مریس ویل پارسال شاهد تیراندازی در مدرسه‌ای بود که خبرش همه جای دنیا پخش شد.
پاسخ
الان كه امير مهاجر (محبوبترين مديرمهاجرسرا )رو ديدم روشنه برام باور نكردني بود خوش حالم كه به مهاجر سرا اومدى جات هميشه خالي بود . اميد قلب مايي
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، sce ، artam2 ، اریوبرزن ، barfi1 ، linda2014 ، r.bazargan ، Iaccept ، lotfe.kh
(2015-05-19 ساعت 22:27)nora-nora نوشته:  الان كه امير مهاجر (محبوبترين مديرمهاجرسرا )رو ديدم روشنه برام باور نكردني بود خوش حالم كه به مهاجر سرا اومدى جات هميشه خالي بود . اميد قلب مايي
امير جان من nora هستم قبلا" اولین رتبه رو شما به من اهدا کردید که متاسفانه همه پرید .از لطف دوباره ات بسیار متشکرم.
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، reza.aa ، sce ، tabim4 ، اریوبرزن ، r.bazargan ، Iaccept
دوستان کسی هست از آمریکا قصد داشته باشه بیاد ایران ؟ یه کاری دارم واجبه
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: sce ، r.bazargan ، Iaccept
حامد شايان عزيز، اگر توانايي بلند كردن بيست و پنج تا سي پوند رو داشته باشيد كه همون ده پونزده كيلوي خودمونه، توي همه ي فروشگاه ها كار هست. خاله ي همسرم شصت ساله بود كه براي گرفتن گرين كارت با اينكه زبان بلد نبود موندگار شد و توي فروشگاه ross كاركرد و كارشون در آوردن لباس از توي جعبه و آويزون كردن روي رگال بود. تازه بعد مدتي ميتونيد كشير يا همون حساب دار خودمون توي همون فروشگاه بشيد. اينجا براي همه ي سنين كار هست. بايد پيگير باشيد. فقط اپليكيشن پر نكنيد، حتماً با مديريت مورد نظر بايد حضوري صحبت كنيد تا بدونن كه شما واقعاً خواهان شغل هستيد. با همه ي گرونيهاش، يكي از بهترين ايالتها واسه زندگي و كار و آرامشه.
**24/خودم/ سه نفر/ابوظبی/ نوامبر/ برگه ی سفید/ كلير بعد از ١٩٢ روز/ ورود به آمريكا: ٢٩ آگوست ٢٠١٤
پاسخ
بازگشت اسطوره مهاجرسرا یعنی امیر مهاجر را از صمیم قلب تبریک عرض می کنم. امیر مهاجر عزیز همه ما خوب میدانیم و درک می کنیم که در آنجا سخت درگیر کار و زندگی هستید و فرصت سر خاراندن هم ندارید اما این حضور گاه و بیگاه شما را ارج می نهیم و بخاطر این نیکی و محبت از درگاه الهی برای شمادر آن دیار شانس و اقبال و باز شدن در های خوشبختی یکی پس از دیگری را برایتان آرزومندیم.
tabim4 از بازماندگان لاتاری2013
پاسخ
(2015-05-19 ساعت 06:55)Soap McTavish نوشته:  به نظر من تنها چیزی که مهمه اینه که بتونید کار تخصصی خودتون را پیدا کنید. اگه تخصص خاصی ندارید میتونید به بودن در هر ایالتی بسته به علایقتون فکر کنید. ایالت واشنگتن برای برنامه نویس ها و مهندسین برق زمینه خوبی داره. البته باید با اب و هواش کنار بیاید. مینیموم دستمزد را خیلی مد نظر قرار ندید چون همه چی برا اساس اون تعییر میکنه. وقتی مینیموم دستمزد بالا باشه بقیه موارد هم بالا خواهد بود. البته خورد و خوراک در همه جای آمریکا ی جوره
من شخصا سه تا ایالت را تجربه کردم و تنها چیزی که تو این مدت متوجه شدم اینه که با داشتن کار خوب همه جای میتونه برای شما خوب باشه چ گرمای نوادا چ سرمای میشیگان.
تمرکز را بر روی کار تخصصی بذارید ،بعد اب و هوا و حداقل دستمزد و ...

محمد جان با عرض معذرت باید با این جمله شما مخالفت کنم که موجب گمراهی بچه‌ها نشه و البته به هدر رفتن هنجره ما که مدتهاست در گوشه و کنار مهاجرسرا فریاد میکشیم که به خاطر مخارج پایین ایالت ارزان رو انتخاب نکنید که خیلی چیزها رو از دست میدید (از جمله اتفاقا مینیمم حقوق!)

برای این جمله شما سه مثال نقض میارم: اول ایالت نیویورک که از گران ترین جاها برای زندگی است: مینیمم دستمزد = ۸.۷۵ دلار. دوم ایالت کالیفرنیا که از گرانترین ایالتها برای زندگی است: مینیمم دستمزد = ۹ دلار. سوم ایالت واشنگتن با هزینه مسکن نه چندان پایین اما بسیار پایین تر از کالیفرنیا: مینیم دستمزد = ۹.۴۷ دلار که البته از آوریل امسال بالاتر هم رفته. از طرفی مالیات بر درآمد ایالتی هم از حقوقتون کم نمیشه. مضاف بر همه اینها مینیمم دستمزد با تیپ همون ۹.۴۷ دلاره در حالیکه در نیویورک به این گرانی مینیمم دستمزد با تیپ فقط ۵ دلاره! و البته این ایالت (ایالت واشنگتن) یکی از سه ایالت مورد تجربه شماست.

همونطور که میبینید چیزی که شما گفتی اصلا نمیتونه قاعده باشه. بر عکس تناقضهای بسیاری براش در واقعیت وجود داره.

از طرفی شرایط همه یکسان نیست. شما ممکنه آب و هوای سرد و کرایم ریت بالای میشیگان یا برهوت گینزویل تگزاس رو تاب بیاری. اما همه نه طاقت شما رو دارند و نه شرایط یکسان با شما رو. بسیاری از مهاجرین فرزند دارند، عادت به جاهای آرام و خوش آب و هوا با امنیت بالا دارند یا خیلی مسائل دیگه که من و شما نمیدونیم. به همین دلیل هم نمیتونیم بهشون بگیم آب و هوا و مینیمم ویج رو در نظر نگیرید. درصد بالایی از مهاجرین به امید کارهایی زندگی در آمریکا رو شروع میکنند که حداقل دستمزد رو داره. مثلا کسی که برای امرار معاش ابتدای مهاجرت در یک سوپر مارکت زنجیره‌ای کار میکنه طبیعتا ساعتی یک دلار بیشتر هم براش با اهمیته! شخصی رو میشناسم که به خاطر ساعتی یک دلار بیشتر، ماهها شب کاری میکرد اونهم کار سنگین طوریکه آسایش و آرامش رو از خودش و همخوانه‌هاش گرفته بود. اهمیت یک دلار گاهی تا این حد برای افراد زیاد میشه!

اما این جمله شما در مورد اولویت با کار تخصصی رو کاملا تأیید میکنم و معتقدم برای شما تجربه خوبی بوده که از ابتدا ایالتی رو انتخاب نکردی که برای کار تخصصی خاص شما صنعت مرتبطی داشته باشه. به نظرم میشیگان که مرکز صنایع خودروسازی آمریکاست برای کار شما بهترین گزینه است و یادمه این رو توی سیاتل هم به شما گفتم.

به هر حال امیدوارم از من نرنجیده باشی و حتما منو خوب میشناسی که عادت دیرینه‌ام در مهاجرسرا این بوده که جلوی گمراهی افراد رو بگیرم خصوصا وقتی مطلبی رو از کاربر با سابقه و پر رتبه‌ای چون شما میخوانند.
پاسخ
چقدر خوبه که امیر خان مهاجر دوباره برگشته
آدم لذت میبره پستهاش رو میخونه
انشاالله که همیشه سایه اش رو سر مهاجر سرا باشه
شماره کیس: 2015AS4XXX
دریافت ویزا : همسر و پسرجان روز مصاحبه  ----  خودم 13 جولای
کلیرشدن خودم : کمتر از 100 روز
نکته ی کنکوری    سربازی : س پ ا ه
پاسخ
چرا سیاتل رو انتخاب کردم !

روز اولی که فهمیدم راهم برای رفتن به امریکا هموار شده و هنوز نمیدونستم برتده شدن به معنی ویزای امریکا نیست ، بنا به علاقه به الکترونیک و دنیای دیجیتال و اختراعات و نوآوری های که داشتم پیش خودم گفتم سِلیکُون ولی ( سن جوزه ) من دارم میام ، بعد یک ماه که فهمیدم حتی یه ادرس هم ندارم وارد فورم ۲۶۰ کنم گشتم تا بستگان یکی از دوستان خوبم ادرس خونش تو دالاس رو داد و کمی امید وار شدم و دالاس رو مقصد کردم بلاخره یه اشنا بهتر از هیچی یود ، دالاس هم شهر بدی نیست گرمه حس و حال جنوب رو میده ارزونم هست . دالاس وایستا که من اومدم البته بزار برم مصاحبه ، فک میکردم مصاحبه کنم نحایتش یه ماه بعد ویزا دستمه . خلاصه هرچی تو تاپیک دالاس بود رو خوندم و نقشه دالاس رو هم زیر رو کردم . حساب کتاب کردم دیدم موقعی که میرسم امریکا ۵هزارتا پول دستمه ، گفتم ۵۰۰ تاش رو میدم ماشین و خلاصه کلی چیزای دیگه .
خلاصه نزدیکای مصاحبه بود که یه همشهری از بچه های ۲۰۱۴ پیدا کردم که رفته بود هیوستون خیلی راهنماییم کرد و خداییش هم کم نزاشت ، خدا هیوستون کجاست گشم و خوندم ، هیوستون هزینه زندگی کمه و کار زیاده و صنعت نفت و واسه شروع خوبه . مقصد شد کجا ؟؟؟ هیوستون کجایی که من دارم میام بزار فقط ویززا دستم بیاد . خلاصه بالا تا پایین هیوستون رو هم آنالایز کردیم با دخل من هم میخوند فقط یه مشکل پیش اومده بود ، فهمیدم ماشین ۵۰۰$ یه فقط توهمه و ماشین خوب حدود ۵۰۰۰$ نه ۵۰۰$ ، گفتم موتور میگیرم دیدم اولا آب و هوا اجازه نمیده دوما انقدر بزرگه که موتور نمیتونه گزینه خوبی باشه . انا چاره دیگه ای نداشتم همه میگفتن هیوشتون ارزونه و کار هم زیاده و واسه شرو عالیه کار من هم تو پتروشیمی و صنعت نفته هرچند کارگرم اما دیدگاه خوبی داشت .
یه روز یه دوست یهم گفت ببین سساتل چه جور جایه
Case No:2015AS2000
Ds260:23may2014
Second update: 15 Aug 2014
Interview:Ankara 20 Oct 2014
کلیرشده در تاریخ 30/January 2015
seattle 13/07/2015
از پاسخ دادن به سوالات شما شدیدا کیف میکنیم

مدارک پستی آنکارا
نرخنامه مترجم رسمی
تمکن مالی بانک ملی
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان