کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
خرید خودرو
(2014-08-06 ساعت 22:33)mohsenmb نوشته:  
(2014-08-06 ساعت 10:51)soheilbadami نوشته:  
(2014-08-06 ساعت 01:06)mohsenmb نوشته:  یامی جان سلام به نظرت ماشین ایسوزو خوبه با پولی که من میخوام خرج کنم واسه ماشین یا نه؟ 4500 تا میخوام هزینه کنم

مدل و مایلجش رو پرسیدید ؟

سهیل جان مدلش 2004 suv چند سال خوابیده بود. مایلجش هم زیر 100 تاست
شخصا نظرم روی این ماشینا مثبت نیست و اگر دنبال یک کیا بگردی خیلی بهتره ولی خب هر چیز با قیمتش. این ماشین اگر همه چیزش خوب باشه قیمت بازارش بیش از 3 هزار نیست. نمونه هاش رو میشه سرچ کرد. ولی کلا من یک روش بهتون میگم که برای پیدا کردن قیمت ماشینهای ارزان مثلا زیر 5 هزار مفیده (البته نه برند معروف مثل مرسیدس و غیره) و اونم قیمت دی ام وی ماشینه یعنی قیمتی که بر اساس اون در اثر نقل و انتقال از شما تکس گرفته میشه و معمولا با 20 درصد بالا یا پایین اون قیمت مارکت ماشین بدست میاد.
برای مثلا تکزاس شما میتونی از لینک زیر استفاده کنی و در قسمت استندارد presumtive شماره وی ن ماشین و مایلیجش رو میزنی و قیمت رو نشون میده و حتما هر ایالتی این رو برا خودشون دارن شاید اصطلاحش چیز دیگه باشه.
Standard Presumptive Value Calculator)

http://txdmv.gov/spv-calculator
موفق باشی
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: yalda91 ، kasrafo ، nora-nora ، ho_tasha
عجب!!! فکر کنم تو فلوریدا اینجوری نیست و شما موقع ماشین خریدن حتی اگه بگی که این ماشین رو بهم مفت هدیه دادن قبوله و ازت مالیات نمیگیرن.
من موقعی که ماشین فروختم طرف بهم نقد داد و فکر کنم تو سنده کم نوشت که مالیات کم بده. البته چون خوب فروختم اصلا اهمیتی ندادم که چی بود چی شد. پول رو گرفتم گفتم خدا برکت!!
پاسخ
تشکر کنندگان:
امروز شانسی برام پیش آمد که با یک نیسان لیف که خودرو تمام الکتریکی هست و یکی از همسایه ها خریده کمی ور برم و تستی بزنم.

فقط این رو میتونم بگم که در یک کلام بی نظیر هست!! البته نو شو نخریده و حدودا فکر کنم حوالی پانزده هزار چوق برای دست دومش داده که بسیار تمیز و عین نو بود.

این ماشین در هر شارژ و در حالت غیر اکونومی و با کولر روشن حداقل 70 مایل با هر شارژ میره. بنابرین اگه کسی مجبور باشه که هر روز نزدیک به این مسافت به محل کار بره و بیاد به نظر من بهترین گوزینه هست. و البته ماشین بسیار لوکسی هست. حتی مونیتور دنده عقب هم داره و ....

تازه این مایلج مال حالت غیر اکونومی و با کولر روشن هست و اگه بذارین رو اکونومی و کولر رو خاموش کنید راحت تا 100 مایل با هر شارژ کامل میره.

اگه محلی که فرد کار میکنه، شارژ خودرو الکتریکی داشته باشه یا حتی یک پریز برق ساده 110 ولت داشته باشه، میشه موقعی که آدم سر کار هست ماشین رو تو پارکینگ شارژ کرد و این یعنی شما میتونید هر روز دو برابر این مسیر رو برید و برگردید چون سر کار ماشین رو میتونید شارژ کنید.

شارژ با برق 220 ولت سریعتر هست که در همه خانه ها سیم کشی برق 220 برای لباسشویی و خشک کن و آبگرمکن برقی موجوده معمولا. اگه هزار دولار بدین میتونین کیت شارژ 220 ولتش رو بخرین و خودتون نصب کنید. میگن یک شارژ سوپر هم هست که با ولتاژ دی سی 480 ولت سه فاز در نیم ساعت میتونه تا 80 درصد ظرفیت باطری رو شارژ کنه که ظاهرا 600 ایستگاهش رو تا حالا در آمریکا نصب کردن که بین چند شرکت خودروسازی مشترک هست و اگه کسی بخواد هم 16000 دولار هزینه نصبش هست که البته بخاطر سه فاز بودن برقش به درد خانه نمیخوره. البته کیتهای غیر نیسان هم هست که میشه باهاش با آمپرهای مختلف با برق 110 یا 220 مستقیم شارژش کرد که زیاد هم گرون نیست (https://www.youtube.com/watch?v=0_4zujpvfc8) یا این (http://store.evsolutions.com/turbocord-p28.aspx)

مهم اینه که با هر پریز برق معمولی هر جا میشه شارژش کرد. هزینه برقشم اگه خانه شارژ کنید اینجوری هست که حدودا برای هزار مایل مسافرت کمتر از 300 کیلووات ساعت برق مصرف میکنه. حالا ببینید محله شما هر کیلوات ساعت برق چنده و بهش ضرب کنید تا هزینه اش به دست بیاد. در جاهای ارزان آمریکا که هر کیلوات ساعت حدود ده سنت هست، میشه سی دولار هزینه برق برای هزار مایل مسافرت و گرانترین جاها که هست کیلووات ساعتی بیست سنت، میشه شصت دولار برای هزار مایل مسافرت.
(http://www.eia.gov/electricity/monthly/e...epmt_5_6_a)

شتاب اولیه بی نظیر و رانندگی بسیار نرم و دلپذیر بود با اینکه ظاهر ماشین مخصوصا قسمت عقبش کمی تو ذوق زن هست اما چی میشه کرد! فورد یک مدل داره مثل این خوشگل تره اما گرانتر حدود 6 هزار چوق.

عملا هزینه های نگهداری ماشین معمولی رو تقریبا نداره (از روغن و شمع گرفته تا چیزهای دیگه) و استهلاک به نسبت توش خیلی کمتره. با ماشینهای هایبرید هم نباید مقایسه اش کرد که هم موتور برقی دارن و هم بنزینی. این هایبریدها ایراد کنن هزینه تعمیرشون بخاطر پیچیدگیشون خیلی زیاده و هر مکانیکی هم بهش دست نمیزنه. باید بری دیلر .
فقط مسئله اصلی ماشین برقی لیف باطری هست که گارانتی 7 ساله داره فکر کنم و تازه بصورت عملی ثابت شده که بعد از هفت سال هم تازه باطری هنوز در بدترین شرایط حداقل 80 درصد توانش رو حذف میکنه. قیمت باطری هاش هم 5500 دولار بعلاوه هزینه نصب و مالیات هست. شما بگو 7 هزار چوق. در ضمن باطری هاشم ساخت آمریکا هست.

موقع خرید حتما مدل سال 2011 به بعد که نسل دوم هست رو بخرید که بسیار با نسل اول فرق داره و بهینه سازی شده و حتما حتما چک کنید که باطری ماشین از نوع جدید باشه که اصطلاحا بهش میگن Lizard battery. راندمان و قدرت این باطری فرقی با باطری نسل قبلش نداره اما به گرما خیلی مقاوم تر هست و راندمانش رو در گرمای بالا حفظ میکنه.

چون بیشتر از این حال توضیح دادن ندارم براتون یک ویدیو ریوو این ماشین رو از یوتیوب پیدا کردم که اینجا میذارم و راننده همه چیزو توضیح میده.
https://www.youtube.com/watch?v=q_ctcsMOcN0

البته برای کسانی که مسیر رفت آمدشون به محل کار بسیار نزدیکه و عملا هزینه بنزین رو احساس نمیکنن، ممکنه مزیتی نباشه که این رو بخرن اما کسانی که مسیر رفت و آمدشون زیاده یا از بابت هزینه بنزین جرات نمیکنن که مشاغل خوب در فاصله زیاد از خانه رو قبول کنن، واقعا انتخاب بی نظیری هست.

چون ما دو تا ماشین خونه داریم، تقریبا قانع ام کرد که ماشین دوم حتما باید برقی باشه چون با داشتن یک ماشین معمولی اساسا نیازهای مسافرت مسافت بالا حل شده هست یا که اصلا صرف نداره آدم ماشین شخصی شو استفاده کنه و ماشین اجاره ای به صرفه تره. در کالیفرنیا و چند ایالت دیگه میگن شارژهای سریع بسیار داره مرسوم میشه و عملا میشه مسافت زیادی رو با شارژهای سریع در روز سفر کرد.

اگه از این ماشین یا فورد فوکوس الکتریک رو خردید، ما رو اینجا بی خبر نذارید. در ضمن اگه مالیات بر درامد بهتون تعلق میگیره، خرید نو این ماشین بهت فکر کنم نزدیک به 7 هزار دولار تخفیف مالیاتی میده!! و نیسان خودش هم انگار ریبیت داره نزدیک به 7 هزار دولار بعلاوه کردیت هم میده چند هزار دولار بدون بهره چند ساله که بتونین ماشین رو بخرین. حالا زیاد تو بحرش نرفتم ببینم این دوست ما چرا به قیمت نو دست دومش رو خریده، احتمالا بهش تخفیف مالیاتی و ریبیت نیسان تعلق نمیگرفت. البته این فانتزی ها به فورد فوکوس الکتریک تعلق نمیگره و 35 هزار چوق حدودا باید همینجوری داد بابتش که باعث میشه نیسان لیف خیلی ارزانتر بشه به نسبت.

در این لینک میتونین تمام تخفیفهایی که به ایالت شما تعلق میگیره رو ببینید که البته کالیفرنیا در دادن مزایا به صاحبان ماشین برقی پیشتازه.
http://www.nissanusa.com/leaf-electric-c...incentives

«««فقط این رو بگم اگه در جای خیلی خیلی خیلی سردسیری زندگی میکنید، ماشین برقی ممکنه راندمان معمولی شو نتونه نشون بده (یا قبلا نظرات صاحبان رو در اونجا بپرسید) چون تکنولوژی باطری کلا با سرما میانه ای نداره و مایلج بسیار کمی در هوای سرد خواهد داد. در ضمن در شهرهای بسیار بسیار گم مانند فینیکس آریزونا هم مشاهده شده که باطری مدل قبل از 2011 یا همان نسل اول در ماههای گرم افت بازدهی پیدا کردن (که با باطریهای نسل جدید در نسل دو لیف مشکل حل شده). بنابرین برای شهرهای بسیار بسیار بسیار گرم هم احتمالا فورد فوکوس الکتریک گوزینه بهتری خواهد بود. فورد فوکوس الکتریک بر خلاف لیف، دارای سیستم گرمایش و سرمایش باطری هست و این کمک میکنه که ماشین در دمای خیلی پایین و خیلی بالا هم راندمانش رو حذف کنه. بیخود نیست که فورد کمی گرانتره! تازه موتورش هم 25 درصد قوی تره»»»

و حرف آخر اینکه اگه بجای خرج کردن پول روی این ماشینها به فکر پول در آوردن ازشون هستید، فکر بیراهی نیست!
تعمیرکار و تکنیسین این خودروها در حال حاضر زیاد نیست و عملا فقط دیلرهاشون به این ماشینها میرسن و شرکتها بصورت نامحسوس هر کسی رو که در این کار خبره باشه جذب میکنن.
ظاهرا مدارسی هم برای این کار باز شده که مثلا یکیش این هست:
http://www.cleantechinstitute.org که ظاهرا امکان تحصیل رایگان هم داره.
با داشتن تخصص در مورد این خودروها نه تنها امکان استخدام در شرکتهای خودروسازی برقی و نمایندگیهاشون ایجاد میشه بلکه شرکتهای بزرگ و سازمانهای دولتی که به تعداد زیاد این ماشینها رو میخرن و به ناوگان خودروهای اداری شون دارن اضافه میکنن که کم هم نیستن، برای بخش تعمیرات خودروشون خودشون در جستجوی تکنیسینهای ماهر هستن.
دست و بال هم که روغنی نمیشه و همش سیم و کامپیوتر و نهایتش سیم پیچ و چرخ دنده هست Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: apoornaki ، ParsTrader ، Saiban ، behdadK ، tartar ، fariba_a ، kiana11 ، m.ghoreishi ، lighter ، kasra ، nora-nora ، ho_tasha
انگاری همه ماشیناشونو خریدن Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: lighter
آقا عرضم به خدمتتون عارضه (!!) که ما بالاخره یک ماشین دیگه گرفتیم تا معضلات ایاب و ذهاب خانواده حل گردد.
در کریگزلیست از ماشین هزار دولاری دیدیم تاااااااا بگیر برو 12 هزار دولاری.
در طول این چند روزه مخم بی ادبی کرد و نهایتا به این نتیجه رسیدم که:

0- دور رو بر دیلرهایی کوچکی که مغازه شخصی دارن نرید! اینا جاشون خوش افتاده بغل خیابون بند و بساطی زدن و اکثرا بلانسبت دزد تشریف دارند. یک قیمتهایی به من تحویل دادن که من احساس اصحاب کهفی کردم! دیلرهای زنجیره ای مثل Off Lease Only در طرف ما البته، به نسبت خیلی بهتر هستن و کلی ماشین دارن ولی ماشین زیر 8000 چوق من تو لاتشون ندیدم.

1- 90 ماشینهایی که مردم در کریگزلیست میفروشن، مخصوصا در مناطق پر جمعیت و توریستی و پر برو بیا ماشینهایی هستن که مشکل دارن و طرف میخواد از شرش خلاص بشه. چون اگه اینطور نبود، به اندازه کافی دور و بر آدم آدم هست که بالاخره یکی بگه بابا من ماشین میخوام، این خوبه بده من.

2- ماشینهایی که دیلرهای بدون مغازه در کریگزلیست میذارن توشون ماشین خوب به نسبت خیلی بیشتر هست چون ماشین خوب دست دیلر باشه که نمیخواد نگه دار مثل صاحب ماشین عادی و به هر حال میخواد بفروشه و اینا که مغازه ندارن و تو اینترنت و کریگزلیست میذارن بخاطر محدودیت جاشون سعی میکنن حدالامکان ماشین رو با سود مناسبی رد کنن بره. البته کماکان بطور متوسط و نمونه بگم، ماشین مزدا میلنیا تمیز مدل 2001 با 60 هزار تا (واحد مسافت!) کارکرد رو که 2500 قیمتش هست رو گفت 3499 دولار یک سنت کمتر نمیدم!! (اون یک دولارشم بخاطر گل روی من کم کرد). بنابرین این حالت هم زیاد مناسب نیست.

بهترین حالت اینه که برای خرید عجله نداشته باشید، البته اگه مقدور هست، و کلی هم اعصاب و پول بنزین و وقت غیر مفید داشته باشید که یک ماه دو ماه سه ماه هی تو کریگزلیست و بغل خیابان ماشین چک کنید با هر شناس و ناشناسی سر صحبت رو باز کنید که ماشین لازم دارم تا یک چیز خوب شانسی گیرتون بیاد و یا یکی بگه میخوای مال منو بخر من تو فکرشم یک ماشین دیگه بخرم.
البته مثل من سق سیاه بازی در نیارید که به یارو بگید ماشینت خوبه میفروشی، بعد بگه نه، بعد یک هفته بعد تصادف کنه و ماشینه توتال بشه بره جانک یارد!!

بهرحال ....
امروز دوباره یک SATURN SC2 کوپه مدل 2002 با 144 هزار مایل افتاد که برم نگاه کنم. میدونم که مایلجش زیاده اما من همان مزدا پروتجی رو هم با 133 هزار مایل خریدم و بخاطر استفاده مناسب و ابیوز نشدن کاملا سرپا و سالمه و ماشینهایی دیدم که با نصف این مایلج داغون هستن.

طرف دیلر شرکت دار بود ولی بخاطر نوع کارشون که خرید ماشینهای نه تا دوازده هزار دولاری و فرستادنشون از فلوریدا به نیوجرسی و جاهای دیگه بود، و این یک عدد هم اجباری روی بسته پیشنهادی بهش داده بودن و میخواست همینجا بفروشه بره. میدونید که ماشینهای جنوب بخاطر نداشتن زنگ زدگی و خوردگی در شمال و برای صادرات به آمریکای جنوبی طرفدارهای زیادی دارن.

خلاصه دیدم خیلی تمیزه و عین توپ داره کار میکنه و زنگ زدگی هم در حد بسیار کم در زیرش هست که برای سنش و قیمتش عادی بود. دوهزار چوق میخواست که با 1770 چوق سر و ته قضیه رو بستم و خریدم.

خیلی ماشین اسپورتی هست و شتاب و هندلینگ خوبی داره. صندلی هاش و کلا داخلش بسیار تمیز مونده. موتورش 124 اسب هست و Twin Cam. سیستم صوتی خوبی هم روش داره که یه جورهایی ارزش افزوده شد!
اینا ماشینها بیرونشون بیشتر فایبرگلاس هست و در جلو و عقبش یکی دو جا ترک و شکستگی کوچک داره ولی تصادف نداره. دو چرخ در حد تازه و دو تا کهنه داره.

دیگه الان خریدیم و پس فردا باید ببرم مکانیکم ببینم که چی میگه. توکل به خداا. همان پروتجی رو هم توکلی خریدم و بد نشد.

واقعیش ماشین اینجوری آدم میگه هر جور هم ضرر کنم که دیگنه 500 دولار بیشتر ضرر نکردم اما ماشین دست دوم هفت هشت هزار دولاری میتونه راحت تا سه هزار تا سر آدم کلاه بره اگه ماشین بد بهش بندازن.

این سری ماشین حدود یک میلیون دستگاه تا حالا تولید شده و ظاهرا قطعاتش به نسبت ارزان و در دسترس هست. خیلی ها تعریفش رو میکنن و میگن طبق سیاستهای اینجا چون ماشینهای ساترن ماشینهای خوبی بودن و رو فروش محصولات دیگه جنرال موتورز تاثیر منفی گذاشته بودن، آخرش مجبور شدن که بزنن درش رو تخته کنن. خدا داند!!!

اینم عکسهای این مدل ماشین، البته مال من نیست. حال نداشتم عکس بندازم، از اینترنت برداشتم.

[عکس: jv5KO_640480.jpg]

[عکس: saturn_sc1-sc2_plateado_10483279_5.jpg]

[عکس: 01E6024A-A741-4D46-BAA8-0BD7E4DF7D86_3.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: lighter ، sce ، behdadK ، soheilbadami ، batigoal_189 ، fariba_a ، kasra ، ho_tasha
(2014-09-01 ساعت 04:09)yami نوشته:  آقا عرضم به خدمتتون عارضه (!!) که ما بالاخره یک ماشین دیگه گرفتیم تا معضلات ایاب و ذهاب خانواده حل گردد.
در کریگزلیست از ماشین هزار دولاری دیدیم تاااااااا بگیر برو 12 هزار دولاری.
در طول این چند روزه مخم بی ادبی کرد و نهایتا به این نتیجه رسیدم که:

0- دور رو بر دیلرهایی کوچکی که مغازه شخصی دارن نرید! اینا جاشون خوش افتاده بغل خیابون بند و بساطی زدن و اکثرا بلانسبت دزد تشریف دارند. یک قیمتهایی به من تحویل دادن که من احساس اصحاب کهفی کردم! دیلرهای زنجیره ای مثل Off Lease Only در طرف ما البته، به نسبت خیلی بهتر هستن و کلی ماشین دارن ولی ماشین زیر 8000 چوق من تو لاتشون ندیدم.

1- 90 ماشینهایی که مردم در کریگزلیست میفروشن، مخصوصا در مناطق پر جمعیت و توریستی و پر برو بیا ماشینهایی هستن که مشکل دارن و طرف میخواد از شرش خلاص بشه. چون اگه اینطور نبود، به اندازه کافی دور و بر آدم آدم هست که بالاخره یکی بگه بابا من ماشین میخوام، این خوبه بده من.

2- ماشینهایی که دیلرهای بدون مغازه در کریگزلیست میذارن توشون ماشین خوب به نسبت خیلی بیشتر هست چون ماشین خوب دست دیلر باشه که نمیخواد نگه دار مثل صاحب ماشین عادی و به هر حال میخواد بفروشه و اینا که مغازه ندارن و تو اینترنت و کریگزلیست میذارن بخاطر محدودیت جاشون سعی میکنن حدالامکان ماشین رو با سود مناسبی رد کنن بره. البته کماکان بطور متوسط و نمونه بگم، ماشین مزدا میلنیا تمیز مدل 2001 با 60 هزار تا (واحد مسافت!) کارکرد رو که 2500 قیمتش هست رو گفت 3499 دولار یک سنت کمتر نمیدم!! (اون یک دولارشم بخاطر گل روی من کم کرد). بنابرین این حالت هم زیاد مناسب نیست.

بهترین حالت اینه که برای خرید عجله نداشته باشید، البته اگه مقدور هست، و کلی هم اعصاب و پول بنزین و وقت غیر مفید داشته باشید که یک ماه دو ماه سه ماه هی تو کریگزلیست و بغل خیابان ماشین چک کنید با هر شناس و ناشناسی سر صحبت رو باز کنید که ماشین لازم دارم تا یک چیز خوب شانسی گیرتون بیاد و یا یکی بگه میخوای مال منو بخر من تو فکرشم یک ماشین دیگه بخرم.
البته مثل من سق سیاه بازی در نیارید که به یارو بگید ماشینت خوبه میفروشی، بعد بگه نه، بعد یک هفته بعد تصادف کنه و ماشینه توتال بشه بره جانک یارد!!

بهرحال ....
امروز دوباره یک SATURN SC2 کوپه مدل 2002 با 144 هزار مایل افتاد که برم نگاه کنم. میدونم که مایلجش زیاده اما من همان مزدا پروتجی رو هم با 133 هزار مایل خریدم و بخاطر استفاده مناسب و ابیوز نشدن کاملا سرپا و سالمه و ماشینهایی دیدم که با نصف این مایلج داغون هستن.

طرف دیلر شرکت دار بود ولی بخاطر نوع کارشون که خرید ماشینهای نه تا دوازده هزار دولاری و فرستادنشون از فلوریدا به نیوجرسی و جاهای دیگه بود، و این یک عدد هم اجباری روی بسته پیشنهادی بهش داده بودن و میخواست همینجا بفروشه بره. میدونید که ماشینهای جنوب بخاطر نداشتن زنگ زدگی و خوردگی در شمال و برای صادرات به آمریکای جنوبی طرفدارهای زیادی دارن.

خلاصه دیدم خیلی تمیزه و عین توپ داره کار میکنه و زنگ زدگی هم در حد بسیار کم در زیرش هست که برای سنش و قیمتش عادی بود. دوهزار چوق میخواست که با 1770 چوق سر و ته قضیه رو بستم و خریدم.

خیلی ماشین اسپورتی هست و شتاب و هندلینگ خوبی داره. صندلی هاش و کلا داخلش بسیار تمیز مونده. موتورش 124 اسب هست و Twin Cam. سیستم صوتی خوبی هم روش داره که یه جورهایی ارزش افزوده شد!
اینا ماشینها بیرونشون بیشتر فایبرگلاس هست و در جلو و عقبش یکی دو جا ترک و شکستگی کوچک داره ولی تصادف نداره. دو چرخ در حد تازه و دو تا کهنه داره.

دیگه الان خریدیم و پس فردا باید ببرم مکانیکم ببینم که چی میگه. توکل به خداا. همان پروتجی رو هم توکلی خریدم و بد نشد.

واقعیش ماشین اینجوری آدم میگه هر جور هم ضرر کنم که دیگنه 500 دولار بیشتر ضرر نکردم اما ماشین دست دوم هفت هشت هزار دولاری میتونه راحت تا سه هزار تا سر آدم کلاه بره اگه ماشین بد بهش بندازن.

این سری ماشین حدود یک میلیون دستگاه تا حالا تولید شده و ظاهرا قطعاتش به نسبت ارزان و در دسترس هست. خیلی ها تعریفش رو میکنن و میگن طبق سیاستهای اینجا چون ماشینهای ساترن ماشینهای خوبی بودن و رو فروش محصولات دیگه جنرال موتورز تاثیر منفی گذاشته بودن، آخرش مجبور شدن که بزنن درش رو تخته کنن. خدا داند!!!

اینم عکسهای این مدل ماشین، البته مال من نیست. حال نداشتم عکس بندازم، از اینترنت برداشتم.

[عکس: jv5KO_640480.jpg]

[عکس: saturn_sc1-sc2_plateado_10483279_5.jpg]

[عکس: 01E6024A-A741-4D46-BAA8-0BD7E4DF7D86_3.jpg]

یامی جان تبریک میگم بسیار زیبا و تر و تمیزهست ایشاله چرخش واست بچرخه. منم همون ایسوزو که با هم صحبت کردیم و خریدم توی بلو بوک قیمتش شده بود 4800 تا 5000 دلار به خاطر آشنایی و من گفتم از ایران پول زیاد نیاوردم و ناباورانه با 4200 ما موافقت کرد.رفتم تریپل ای یا AAA عضو شدم و همونجا بیمش کردم و اسمک چک هم رفتم خداروشکر ماشینش خوب از آب دراومده تا الان.مقصود اینه که من از یه آمریکایی با پدر و مادر خریدم و راضیم اگه کسی از دست بخره فکرکنم خیلی بهتر باشه مگر اینکه مثل شما استاد باشه بتونه به این دیلرهای کم رحم فائق بیاد. کلمه رو داشتی جون داداش کلی خارجی بود Big Grin Big Grin Big Grin
مکان مصاحبه: آنکارا---> ایروان ایالت:کالیفرنیا-ارواین
انتخاب صندلی مناسب در هواپیما
سفرنامه ایروان ----- لاتاری از آغاز تا پایان
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، lighter ، ho_tasha
محسن جان، همانگونه که چرخ ما میچرخه، امیدوارم که چرخ شما هم بچرخه، یعنی منظورم اینه که چرخش برای شما هم بچرخه!!

همانگونه که نوشتم اینی که در عکس هست ماشین من نیست (حال نداشتم عکس بندازم از اینترنت برداشتم). از ماشین من کمی تمیزتره و ظاهرا صندلی های این چرم هست، مال من پارچه ای. سپر جلو عقبشم چون فایبرگلاس هست یکی دو تا ترک شکستگی کوچک داره ولی خوب به قیمتش دیگه. 1750 چی میتونستم بخرم آخه.

همانگونه که میبینی رنج قیمت تا حوالی ده هزار دولار واقعا ماشین خریدن سخته. از ده هزار به بالا میتونی بری از شرکتهای اجاره خودرو ماشین بخری، بهت دو سه روز میدن ببر برون، مکانیک نشون بده، هر کار میکنی بکن، اگه خوشت نیومد بر میگردونی و فکر کنم پول اون دو روز اجاره ماشین رو میگیرن یا یه همچین چیزی.

ماشین که از دست میخری، مخصوصا ماشین کهنه معمولا مردم اعصاب ندارن که زیاد رو آدم وقت بذارن. احتمالا قبل از شما یکی دو سه نفر هم رفتن و در گرما و سرما وقتش رو گرفتن و آخرش مثلا نصف قیمت لیست شده رو پیشنهاد دادن و البته که قبول نکرده و اونا هم گذاشتن رفتن.

البته واقعیت اینه که کسی که در کریگزلیست و اینجور جاها ماشین میذاره برای فروش باید آمادگی همکاری رو داشته باشه ولی چه میشه کرد که اخلاق مردم این دوره زمانه اینجوریه و منم چون دیدم اول آخرش یک دل سیر نخواهم تونست ماشینها رو چک کنم، تصمیم گرفتم چیزی بخرم که نهایت دو سه سال برام کار بکنه بعدش اصلا مهم نیست!! حتی کارفکس هم براش نگرفتم که 40 دولار بیخودی هزینه کنم.

ایشالا دیگه هر چه پیش آید خوش آید!! توش حسابی مورچه داشت و یکی دو تا هم سوسک کوچک دیدم! از سوراخ سنبه های پر از برگ کاج خشک شده ماشین معلوم هست که تو باغ و بستانی نگه می داشتن و توش غذا هم خوردن و این مورچه ها و سوسکها هم مهمان شدن. یک دانه از این Car Fogger ها انداختم توش و ایشالا تا فردا نسلشان منقرض شود.

اگه میخواستم 15000 چوق خرج کنم و گاراژ هم داشتم، مطمئنا یک نیسان لیف (ماشین برقی که تعریفش رو کردم) میگرفتم.

بهرحال اگه از دوستان تجربه ای سفارشی نصیحتی در مورد این مدل ماشینها داره، منو بی نصیب نذاره. من تا الان تو خط ماشین ژاپنی بودم و تو ماشین آمریکایی تازه کارم.
پاسخ
تشکر کنندگان: batigoal_189 ، fariba_a ، mohsenmb ، lighter
سلام.میخواستم بدونم در ایالت کالیفرنیا و در LA کدوم برند مکانیکی محبوبتر و مورد اطمینان تره .مامی خواهیم فرانشیز یک مکانیکی رو بخریم .لطفا راهنمایی کنید. ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-09-01 ساعت 17:30)sara jun نوشته:  سلام.میخواستم بدونم در ایالت کالیفرنیا و در LA کدوم برند مکانیکی محبوبتر و مورد اطمینان تره .مامی خواهیم فرانشیز یک مکانیکی رو بخریم .لطفا راهنمایی کنید. ممنون میشم

به نظر من مکانیکی جزو مشاغلی هست که فرانچایز گرفتن و زنجیره ای شدن نه تنها اعتماد مشتری رو جلب نمیکنه، بلکه باعث میشه که رپیوتیشن بد شعب دیگه روی کار شما هم تاثیر بذاره.

تازه از بابت هزینه هم که مبالغ زیادی باید صرف گرفتن فرانچایز و احتمالا هزینه های ماهانه و سالیانه به شرکت اصلی بکنید که همه از جیب میره.

آمار شکایت هم از بیزنستهای زنجیره ای در آمریکا معمولا بالاست چون افراد میدونن که با یک شکایت آبکی هم ممکنه بتونن شرکت مادر رو مجبور کنن که بخاطر آبروش به شما فشار بیاره که مشتری رو هر جوری که ممکنه راضی کنید.

به نظر من مکانیکی شخصی باز کردن و کار درست و اول کار ارزان قیمت کردن و مشتری جمع کردن بهترین تبلیغ هست. وقت سر خاراندن نخواهید داشت. اصلا خیلی ها به مکانیکی زنجیره ای نمیرن چون میگن که اینا هر روز یک جوانکی رو استخدام میکنن و میاد چند روز کار میکنه و خوشش نمیاد میره.

اما مکانیکی شخصی معمولا طرف خودش همیشه بالا سر کار هست.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsenmb ، sara jun ، soheilbadami ، lighter
دقیقا. مکانیکی شخصی بسیار بهتره ولی یک امای بزرگ داره و اونم اینه که باید خودت دستات روغنی باشه یعنی چی ؟ یعنی اینکاره بوده باشی و تجربه مکانیکی کردن داشته باشی وگرنه زیر دستها و مکانیکهات بدجور دورت میزنن.!
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: sara jun ، mohsenmb ، yami
سلام دوستان یه سوال داشتم که ایا مدارک فنی حرفه ای ایران مثل مدرک مکانیک خودرو یا برق خودرو که بین المللی هستن اونجا کاربردی دارن؟ یعنی میشه اونجا تعمیرگاه خودرو راه بندازیم؟
2015AS45## ●● Yerevan ●● Interview 20 April
بازمانده 2015 بجرم خدمت در سپاه
پاسخ
تشکر کنندگان:
سهیل جان اونی که من میگم «عامما» هست هاا، با «اما»ی شما یک نخود فرق فوکوله!! Smile

جناب قریشی، اینجا باید با تخصص و سواد کار مکانیکی راه انداخت، نه با مدرک فنی حرفه ای ایران.
اگه مکانیک کار بلد باشی، دستت رو هم میبوسن. مکزیکی میشناسم یدونه یس و نو بلد نیست اما یک جای بی حساب کتابی خونه گرفته و حیاط و جلوی خونشو کرده مکانیکی!! کسی هم چیزی نمیگه.
وسایل هم هر چی میخواد میره از سر خیابان با خود مشتری از ادونس اتوپارتس یا اتوزون میخره. اگه هم نباشه، به مشتری میگه برو این قطعه رو انلاین یا تو مغازه پیدا کن بیار درستش کنم.
دستمزد هم کم میگیره و هم خوشحالن!
پاسخ
تشکر کنندگان: lighter ، soheilbadami ، m.ghoreishi
(2014-09-03 ساعت 06:37)yami نوشته:  سهیل جان اونی که من میگم «عامما» هست هاا، با «اما»ی شما یک نخود فرق فوکوله!! Smile

جناب قریشی، اینجا باید با تخصص و سواد کار مکانیکی راه انداخت، نه با مدرک فنی حرفه ای ایران.
اگه مکانیک کار بلد باشی، دستت رو هم میبوسن. مکزیکی میشناسم یدونه یس و نو بلد نیست اما یک جای بی حساب کتابی خونه گرفته و حیاط و جلوی خونشو کرده مکانیکی!! کسی هم چیزی نمیگه.
وسایل هم هر چی میخواد میره از سر خیابان با خود مشتری از ادونس اتوپارتس یا اتوزون میخره. اگه هم نباشه، به مشتری میگه برو این قطعه رو انلاین یا تو مغازه پیدا کن بیار درستش کنم.
دستمزد هم کم میگیره و هم خوشحالن!

پس اگه کسی بخواد دوره های مکانیکی رو اونجا ببینه وتقریبا کاربلد یا متخصص شه امکانش برا همه فراهم هست یا اونم شرایط خاصی میطلبه؟ممنون دوست عزیز بابت راهنمایی و پاسختون
2015AS45## ●● Yerevan ●● Interview 20 April
بازمانده 2015 بجرم خدمت در سپاه
پاسخ
تشکر کنندگان:
ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ ﻛﺎﺭ ﺑﻟﺪي ﻣﻴﺨﻮاﺩ. ﺩﻭﺭﻩ اﺵ ﻫﻢ ﻓﺮﻗﻲ ﻧﺪاﺭﻩ ﻛﺠا ﺑﺒﻴﻨﻲ. ﻛﺎﺭ ﺑﻠﺪ و ﻣﺘﺨﺼﺺ ﺑﺎﺷﻲ ﺑﻬﺖ ﻻﻳﺴﻨﺲ ﻣﻴﺪﻥ.
ﻓﻜﺮ اﻳﻧﻜﻪ ﺧﻮﺩﺕ اﻭﻝ ﻛاﺭ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﺰﻧﻲ ﺭﻭﻓﻌﻼ ﺑﻴﺨﻴﺎﻝ ﺷﻮ. ﺣﺪاﻗﻞ ﺳﻪ ﺳﺎﻟﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﻳﺮاﻱ ﺩﻳﮕﺮاﻥ ﻛﺎﺭ ﻛﻨﻲ ﺗﺎ ﻋﻴﺎﺭ ﻛﺎﺭ اﻳﻨﺠﺎ ﺩﺳﺘﺖ ﺑﻴﺎﺩ.
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، m.ghoreishi ، sce
سرويس هاى ماشين خيلى گرونه يا اچار و وسايل برداريم خودمون روغن وفيلتر عوض كنيم
Case num:2014as3$$/ ديدن قبولى ١مى/ارسال فرمها ٢٨مى/مصاحبه ٨ اكتبر٢٠١٣/كلير پس از ٢٢٥روز ناقابل ٢١مى ٢٠١٤/تاريخ ورود به امريكا ٢٦سپتامبر٢٠١٤/ساكن مريلند/ssn:بعداز٣روز/گرين كارت بعد از ٢٦روز
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان