کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شمارش معکوس برای اعلام نتایج لاتاری DV-2017
نتایج لاتاری DV-2017 اعلام شد.

راهنمای مشاهده نتایج لاتاری به همراه لینکها و نمونه نامه قبولی جدید، در تاپیک نتایج لاتاری DV-2017 قرار گرفت.

برندگان لاتاری لطفاً با ارسال مشخصات کیس خود در تاپیک خلاصه وضعیت کیس کاربران مهاجرسرا وضعیت خود را اعلام کنند.
(2016-04-20 ساعت 12:14)bobs نوشته:  دوم: تخصص در کاری که حداقل دو سال تجربه لازم داشته باشه. دوستان زیادی این مورد رو با «سابقه کار» اشتباه میگیرن. اما فهرست شفاف و دقیقی توی سایت وزارت خارجه هست که این مشاغل رو تفکیک کرده. البته افرادی که تحصیلات بالا داشته باشن، معمولاً با همون تحصیلاتشون پذیرفته میشن و سابقه کار چندان موثر نیست.

اگه اینطوری باشه که یک نفر آدم 18 ساله دیپلمه که هیچ تخصص و سابقه کاری نداره طبق فرمایش شما شانس گرفتن ویزا رو نداره!
Just Let it Go ...
تشکر کنندگان: msr839 ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 12:12)moxtar88 نوشته:  امروز هم که تو ایالت نیویورک ترامپ و کلینتون برنده شدن، حتی این ترامپ گفته روز اول بشه ریس جمهور توافقنامه هسته ای رو پاره میکنه و خیلی هم ضد اسلامی تشریف دارن ایشون، من فقط نگران لاتاری و حذف سهمیه ایرانم

آقايون، خانوما ، دوستان خوبم
چرا الكي به خودتون استرس وارد ميكنيد؟
قانون DV Lottery يه قانون رسمي ايالات متحده هست و واسه كنسل كردنش نياز به تصويب كنگره هست و تا روزي كه اين قانون كلا كنسل نشه يا سهم يك كشور در 10 سال آخر بيش از 50.000 مهاجر نشه اين قانون نميتونه در مورد يك كشور حذف شه، چرا بعضي دوستان علاقه دارن خود آزاري كنن؟
تشکر کنندگان: msr839 ، nazi56 ، moxtar88 ، asrainman ، alborzarya ، copol ، sheghi ، alirezanz ، Interuniversal ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 12:24)karaoke نوشته:  
(2016-04-20 ساعت 12:14)bobs نوشته:  دوم: تخصص در کاری که حداقل دو سال تجربه لازم داشته باشه. دوستان زیادی این مورد رو با «سابقه کار» اشتباه میگیرن. اما فهرست شفاف و دقیقی توی سایت وزارت خارجه هست که این مشاغل رو تفکیک کرده. البته افرادی که تحصیلات بالا داشته باشن، معمولاً با همون تحصیلاتشون پذیرفته میشن و سابقه کار چندان موثر نیست.

اگه اینطوری باشه که یک نفر آدم 18 ساله دیپلمه که هیچ تخصص و سابقه کاری نداره طبق فرمایش شما شانس گرفتن ویزا رو نداره!

اگر دیپلم 12 ساله معتبر داشته باشه کافیه و جایگزین تخصص میشه.
شکست خوردن پایان راه نیست. فقط یک سطر از کتاب تجربه است. نقطه سر خط!
شرکت در DV از 1994 الی 2014 - سال 2015 برنده شدم اما کارنت نشدم. نقطه سر خط!!
شروع سطر بعد: شرکت در DV های بعدی، اقدام برای پذیرش دکترا و ...
تشکر کنندگان: msr839 ، nazi56 ، fadmin ، alirezanz ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 12:14)bobs نوشته:  .
سوم: کارت پایان خدمت یا معافی. چرا؟ چون شما میخواهید پاسپورت داشته باشید. اگر دانشجو هستید یا صرفاً از خدمت فرار کرده اید، به خودتان مربوط است. پاسپورت تقلبی، یک جرم بین المللی است و هر جای دنیا متوجه بشن، شما بصورت بین المللی تحت تعقیب قرار میگیرین. پاسپورت دانشجویی مشروط و محدود است (یک یا دو بار خروج) و گاهی همون پاسپورت میشه دلیل ریجکت شدن و بعد هم از دست دادن سپرده ای که گذاشتین. البته استثنا هم داره، اما خیلی شانسیه! قبلا در مورد این موضوع بحث کردیم بنابراین وارد جزئیات نمیشم..


تشکر ولی برای من جای سؤال داره که چرا باید صرفاً پاسپورت محدود دانشجویی دلیلی بر رد شدن باشه، چون اونا حتماً می دونن که طرف از سر ناچاری پاسپورت موقت داره و کوتاهی که نکرده در گرفتن پاسپورت !



 
تشکر کنندگان: bobs ، msr839 ، alirezanz ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 12:19)bobs نوشته:  
(2016-04-20 ساعت 12:12)moxtar88 نوشته:  امروز هم که تو ایالت نیویورک ترامپ و کلینتون برنده شدن، حتی این ترامپ گفته روز اول بشه ریس جمهور توافقنامه هسته ای رو پاره میکنه و خیلی هم ضد اسلامی تشریف دارن ایشون، من فقط نگران لاتاری و حذف سهمیه ایرانم

خود این آقای اوباما هم سال 2011 اعلام کرد قصد داریم کلاً لاتاری رو تعطیل کنیم. اما بعدا به نتیجه رسیدن که امکان پذیر نیست. حتی جرج بوش هم که ایران رو «محور شرارت» اسم گذاشت، سهمیه ایران رو کم نکرد. من به این موضوع چندان بدبین نیستم.

بابا آقای بوش حداقل به ارزش های انسانی اعتقاد داشت ... :|
این دوستمون که به همونا هم اعتقاد نداره! At
مثلا برای قضیه موشکی ایران پیشنهاد داده که "یواشکی به ایرانیا موشکای خراب میفروشیم و ازشون 12 میلیون دلار میگیریم بعد که اونا اومدن گفتن اینا خرابن ما میگیم خبر نداشتیم وای خیلی بد شد "
و این حرفا رو تو یه گفتگوی رسمی گفته :|
خب وقتی یه همچین کسی با این فکرا رییس جمهور بشه هیچی ازش بعید نیس Big Grin
Starts in 2000
&
.
2015‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
2016 ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2017 ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2018‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2019‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2020‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2021‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2022‎ HAS ‎NOT ‎BEEN‎ SELECTED‎
‎2023‎ HAS ‎NOT ‎BEEN‎ SELECTED‎
2024 ?
زندس HOPE انسان با
  Rolleyes
تشکر کنندگان: msr839 ، dv2017 ، alirezanz ، aram_hpanahi
فرشتگان در میان ما
در یکی از روزهای سرد و برفی از مدرسه به خانه می رفتم ، برای زودتر برسم از میان جنگل میان بُر زدم و راهم را گم کردم ، دیر شده بود و من تنها و وحشت زده بودم ، سپس مرد مهربانی دست مرا گرفت و مرا به خانه رساند ، مادرم نتوانست او را ببیند اما او آنجا ایستاده بود و من در قلبم می دانستم که او پاسخ دعای من بوده است ...
وقتی زندگی لحظات دشوارش را نشان داده و مرا به زانو درمی آورد ، همیشه شخصی بوده که او از راه برسد و مرا آرامش بخشد ... یک حرف مهربانانه از یک غریبه ، دست کمک دادن، تلفنی از یک دوست فقط برای گفتن اینکه من می فهمم و این یک شوخی نیست که در انتهای راه تاریک ، کسی مسیر را با پرتوی از امید روشن کرده است ..
آنها صورت های زیادی دارند و در عجیب ترین مکان ها و در زمانی که نیاز داریم برای راهنمایی ما ظاهر می شوند.
من باور دارم که فرشتگانی در میان ما هستند که برای ما از جایی آن بالا ها فرستاده می شوند ، آنها در تاریکترین ساعات به طرف من و شما می آیند ، برای راهنمایی ما با نور عشق و به ما نشان می دهند که چطور زندگی کنیم. و مسیح در کتاب مقدس فرموده : "من فرشته ای می فرستم تا پرتوی از نور باشد ، وقتی لحظات تاریکی فرا می رسند."
کتاب تو تویی
************************************************************
جوانی غمگین و سر خورده سر راه شیوانا سبز شد و با ناراحتی به او گفت : به هر کاری که دست می زنم نهایتاً به دری بسته بر می خورم که دیگر نمی توانم به پیش بروم . قصد ازدواج می کنم شرایطی که مقابلم می گذارند سخت و دشوار است . می خواهم کاری برای خود دست و پا کنم می بینم وسایل و لوازم آن به راحتی فراهم نمی شود و درآمدش فوق العاده ناچیز است . خلاصه به هر کاری دست می زنم آخر کار با دری بسته مواجه می شوم . به من بگویید چه کار کنم ؟
شیوانا دستش را روی شانه ی جوان گذاشت و گفت :
همین که به در بسته می خوری این نشانه ی آن است که قفلی هست . به این بیندیش که جانی در بدن نداشتی و حتی نمی توانستی تلاش کنی که به این در بسته برسی . همین که زنده ای و نفس می کشی و در مسیر زندگی به مشکل ومانعی برمی خوری ، همین مانع ، نشانه ی آن است که باید برای یافتن راه حل و جواب امیدوار بود . به جای این که در مقابل درهای بسته ی زندگی ات زانو بزنی و تسلیم شوی ، به این بیندیش که چگونه آن را دور بزنی و از آن عبور کنی . همیشه به خودت بگو : اگر دری بسته مقابل من ظاهر می شود معنایش این است که کلیدی همین دور و برها منتظر است تا آن را بردارم و در را باز کنم و از این مانع عبور کنم . موانع و سختی ها در زندگی شاید ناخوشایند باشند ولی نشانه ی آن هستند که هنوز سالم و زنده ایم و می توانیم به پیش برویم . همین نشانه برای امید داشتن کفایت می کند . وقتی این امید را داشته باشی هیچ در در مقابل تو بسته نخواهد ماند .
***********************************************************
زنی زیبا و نازا پیش پیامبر زمانش میرود و میگوید از خدا فرزندی صالح برایم بخواه. پیامبر وقتی دعا میکند و وحی میرسد او را نازا خلق کردم. زن میگویدخدا رحیم است و میرود.
سال بعد باز تکرار میشود و باز وحی می آید نازا و عقیم است.زن اینبار نیز به آسمان نگاه میکند و میرود. سال سوم پیامبر وقت زن را با کودکی در آغوش میبیند. با تعجب از خدا میپرسد :بارالها،چگونه کودکی دارد اوکه نازا خلق شده بود!!!؟ وحی میرسد:هر بار گفتم عقیم است ،او باور نکرد و مرا رحیم خواند. رحمتم بر سرنوشتش پیشی گرفت.
چه خوب بود اگر غم ها را در برابر رحمت الهی باور نمی کردیم... توکلت علی الله.... با دعا سرنوشت تغییر میکند... از رحمت الهی ناامید نشوید اینقدر به درگاهی الهی بزنید تا در باز شود.... ? ميان آرزوي تو و معجزه خداوند، ديواري است به نام اعتماد. پس اگر دوست داري به آرزويت برسي با تمام وجود به او اعتماد کن.
من چو باران بر همه جا باریده ام Wink
برای گرفتن پاس دانشجویی، شما باید از یه دانشگاه معتبر پذیرش بگیرین، اون پذیرش رو ببرین وزارت علوم تاییدیه بگیرین و مدارک دانشگاهی خودتون رو هم ارائه بدین، بعد نامهء وزارت علوم رو ببرین نظام وظیفه، مبلغی بعنوان سپرده بریزین به حساب و یک نفر ضامن معرفی کنین و یه معرفی نامه بگیرین برای اداره گذرنامه، بعد صرفا اگر پذیرش از کشورهای (آمریکا، کانادا و انگلیس) باشه، پاسپورت تون دوبار خروج میشه، وگرنه یک بار خروج صادر میشه و اگر برای مصاحبه برین و کلیرنس بخورین، دیگه نمیتونین برگردین چون ممنوع الخروج میشین. ظرف پنج سال هم مبلغ ضمانت نامه تون ضبط میشه چون اعتبار تعهدتون فقط پنج سال هست (البته در آمریکا میتونین تمدید کنین) و در صورت تمایل به سفر به ایران، باید دوباره ضمانت جدید بدین (پسر یکی از دوستانم این مشکل رو پیدا کرد و هشت هزار دلار خرجش شد).
اما اینکه چطور ممکنه باعث ریجکت بشه، عمدتاً برمیگرده به خود آفیسری که با شما مصاحبه میکنه. به دوست من گفته بود که تو کلیرنس میخوری و منطقی نیست که شش ماه اینجا بمونی برای جواب گرفتن و پاسپورتت دیگه اعتبار نداره چون یکبار خروجه.
ضمناً عرض کردم که خیلی شانسیه. من دوست دیگه ای رو دارم که قبل از برنده شدن، پذیرش و گذرنامه اش رو گرفته بود و منتظر وقت سفارتش بود (آخر آگوست) که بره دانشگاه، اما نتایج که اومد و برنده شده بود و شانس خوبش این بود که شماره کیس دو رقمی بود، بنابراین دو ماه دیرتر رفت (اکتبر) سفارت و بازهم خوش شانسی اش این بود که فوراً کلیر شد و یک هفته بعد ویزاش رو گرفت.
نه اینکه از چنین شانسی چشم پوشی کنین، اما در نظر داشته باشین که این فقط یکی از دهها احتمال موازیه!
شکست خوردن پایان راه نیست. فقط یک سطر از کتاب تجربه است. نقطه سر خط!
شرکت در DV از 1994 الی 2014 - سال 2015 برنده شدم اما کارنت نشدم. نقطه سر خط!!
شروع سطر بعد: شرکت در DV های بعدی، اقدام برای پذیرش دکترا و ...
تشکر کنندگان: dv2017 ، alirezanz ، msr839 ، نسل سوخته ، aram_hpanahi
سلام دوستان
من از برندگان لاتاری 2012 امریکا بودم که به خاطر اشتباه سفارت امریکا در ترکیه از دست رفت
امیدوارم امسال همه با هم برنده بشیم و بریم
شماره کیس نامبر : 2012AS00058000
مصاحبه : انکارا
تاریخ مصاحبه : تابستان 2012
ل  رررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
[quote='amin.randd' pid='702960' dateline='1461045033']
سلام دوست و دوستان عزیز
من خودم یکی از برندگان لاتاری 2016 بودم و خدا رو شکر یکضرب هم ویزا گرفتم و انشاا... تا 2 ماه دیگه به همراه خانواده 3 نفری میریم به سمت سرنوشت!!
دوستان، اصلا و به هیچ عنوان سخت نگیرید و آرامش داشته باشید و استرس نداشته باشید. گرچه گفتن اینها بی فایده است و وقتی برنده میشید یه جورایی از خود بیخود میشید.
اما بدونید که قبول شدن در لاتاری فقط 10 درصد از کارهایی که باید بکنید هستش، بقیه اش همش نگرانی راجع به مهاجرته و بس. مخصوصا اگر خانواده داشته باشی.
من خودم 7 ماه بعد از زمانی که برندگان رو اعلام میکنن، متوجه شدم برنده شدم. خیلی جالب بود. خودتون رو بگذارید جای من!!
حالا در کل میگم چه کارهایی باید انجام بدید:
1. اگر برنده شدید با خود و خانواده تان 2 روز خوشحالی کنید. (وب سایتی که میرید برنده شدنتون رو میبینید www.dvlottery.state.gov هستش و هیییییییییچ ایمیلی براتون نمیاد. پس گول تبلیغات ایمیلی رو نخورید!
2. به هیچ احد و الناسی موضوع رو نگید. حتی دوستانتون. دلیلش رو اگر خواستید بعدا میگم.
3. شما 3-5 می 2016، نامه برنده شدنتون رو میبینید از طرف KCC که بهش میگن کی سی سی. که بهش مگین "نامه ی اول" . یادتون باشه. که بالاش شماره کیستون رو نوشته با بارکد مثل 2017AS5698 یعنی شماره کیس شما 5698 هستش. این عدد رو به خاطر بسپارید. و محل مصاحبه اتون رو ببینید. آنکارا، ابوظبی، ایروان
4. بعد از دو روز شادمانی، باید مدارک زیر رو مرتب و جمع آوری کنید. دقت کنید. جمع اوری و مرتب.
4.1. مدارک تحصیلی . مخصوصا دیپلم 12 ساله
4.2. مدارک اشتغال . 5 سال آخر کاریتون سابقه کاری
4.3. مدارک ازدواج، طلاق و خدای ناکرده فوت همسر (اگر مجرد هستید که لازم ندارید. اما اگر مجرد شدید، باید مدارک طلاق/فوت آماده کنید)
4.4. مدارک شناسایی . شناسنامه و کارت ملی
4.5. مدارک نظام وظیفه یا معافیت از خدمت
5. بعد به پاسپورت خودتون و همراهاتون نگاه میکنید و اگر کمتر از 6 ماه اعتبار داشت، اقدام به تمدید میکنید. وقتی هم اقدام کردید کپی پاستون رو نگه دارید
6. بعد میرید انسیتو پاستور کارهای مربوط به پزشکیتون رو شروع میکنید. و میگید که واسه لاتاری میخواهید اقدام کنید. حتما بگید. و باید کارت زرد بگیرید. که به این کار میگن "مدیکال"
7. به موازات کارهای مدیکال، تمامی مدارک و اسنادی رو که دارید رو ترجمه کنید. فقط و فقط ترجمه رسمی و بدون مهر وزارت خارجه و دادگستری. (اگر ایروان محل مصحاحبه اتون باشه، مهر دادگستری و خارجه الزامیست)


ممنون خیلی مفید بود من الان متوجه شدم که با قبولی در لاتاری اولین خوان از هفت خوان رو عبور میکنیم! Big Grin به امید قبولی تک تک اعضای مهاجر سرا Wink
تشکر کنندگان: مارال6 ، alhagh ، Elham usa ، alirezanz ، msr839 ، payamshad ، aram_hpanahi ، moxtar88
مرسی، با این حساب مؤفقیت ما دانشجو ها بعد از قبولی در لاتاری، نزدیک به صفر است

(2016-04-20 ساعت 13:01)mehdiravanbod نوشته:  سلام دوستان
من از برندگان لاتاری 2012 آمریکا بودم که به خاطر اشتباه سفارت آمریکا در ترکیه از دست رفت

سلام، ببخشید مگه اون سال چه اشتباهی پیش اومده بود؟ مسئولیت اشتباه خودشون رو نمی پذیرن؟


 
تشکر کنندگان: alirezanz ، msr839 ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 12:34)DV 17 نوشته:  [quote='bobs' pid='703139' dateline='1461138251']
  .
سوم: کارت پایان خدمت یا معافی. چرا؟ چون شما میخواهید پاسپورت داشته باشید. اگر دانشجو هستید یا صرفاً از خدمت فرار کرده اید، به خودتان مربوط است. پاسپورت تقلبی، یک جرم بین المللی است و هر جای دنیا متوجه بشن، شما بصورت بین المللی تحت تعقیب قرار میگیرین. پاسپورت دانشجویی مشروط و محدود است (یک یا دو بار خروج) و گاهی همون پاسپورت میشه دلیل ریجکت شدن و بعد هم از دست دادن سپرده ای که گذاشتین. البته استثنا هم داره، اما خیلی شانسیه! قبلا در مورد این موضوع بحث کردیم بنابراین وارد جزئیات نمیشم..


تشکر ولی برای من جای سؤال داره که چرا باید صرفاً پاسپورت محدود دانشجویی دلیلی بر رد شدن باشه، چون اونا حتماً می دونن که طرف از سر ناچاری پاسپورت موقت داره و کوتاهی که نکرده در گرفتن پاسپورت !



من تا حالا نشنیدم کسی رو بخاطر پاس دانشجویی ریجکت کنن . اینم میدونم از برندگان سالهای قبل که دانشجو یا سرباز بودن یا حتی آدم معمولی که می خواسته به کاراش برسه ،رفتن ویزا رو گرفتن بعد رفتن امریکا ورود زدن پاس سفید 2 ساله گرفتن اومدن که وقتی کاراشون درست شد برگردن . و مشکلی هم ندارن. بازهم اطلاعات دقیق تر رو میتونید از انجمن های برندگان سالهای قبل مطالعه کنید. توضیحات خوبی دارند. موفق باشید .
تشکر کنندگان: bobs ، jalayevatan ، alirezanz ، msr839 ، meraj-fallahi ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 13:03)DV 17 نوشته:  مرسی، با این حساب مؤفقیت ما دانشجو ها بعد از قبولی در لاتاری، نزدیک به صفر است

(2016-04-20 ساعت 13:01)mehdiravanbod نوشته:  سلام دوستان
من از برندگان لاتاری 2012 آمریکا بودم که به خاطر اشتباه سفارت آمریکا در ترکیه از دست رفت

سلام، ببخشید مگه اون سال چه اشتباهی پیش اومده بود؟ مسئولیت اشتباه خودشون رو نمی پذیرن؟


من رفتم مصاحبه تابستان و به من یک برگه ابی دادن گفتن برگرد ایران تا مراحل اداری انجام بشه - و زمان مراجعه بین ساعت 1.5 تا 2 ظهر برای مراجعه بعدی بود
شماره پرونده من روز اخر ( 30 سپنامبر )در ساعت 5 بعد از ظهر (خارج از زمان تعیین شده )در سایت امد و وقتی از ایران رفتم ترکیه دو روز بعد رسیدم و گفتن سیستم بسته شده و ویزای شما سوخته
شماره کیس نامبر : 2012AS00058000
مصاحبه : انکارا
تاریخ مصاحبه : تابستان 2012
تشکر کنندگان: copol ، karaoke ، dv2017 ، alirezanz ، msr839 ، aram_hpanahi
دوستان یک سوال

وقتی در قسمت مشاهده ی نتایج کانفیرمیشن نامبر رو دریافت میکنیم به منزله ی اینه که اطلاعات ما درست بوده و از روند قرعه کشی حذف نشدیم. درسته؟
تشکر کنندگان: msr839 ، aram_hpanahi
سلام دوستان

قبلا یه جا یه تصویر از نمونه صفحه ای که موقع برنده شدن باهش مواجه می شی بود . الان متاسفانه نمی تونم پیداش کنم . هیشکی داره بزاره اینجا.

ممنون
تشکر کنندگان: msr839 ، aram_hpanahi
(2016-04-20 ساعت 14:05)آخشام نوشته:  دوستان یک سوال

وقتی در قسمت مشاهده ی نتایج کانفیرمیشن نامبر رو دریافت میکنیم به منزله ی اینه که اطلاعات ما درست بوده و از روند قرعه کشی حذف نشدیم. درسته؟

اصلا راستی آزماییه اطلاعات وارد شده بعد از قبولی انجام میشه و شما باید دوباره یک فرم جدید و مفصل به نام ds 160 پر کنید که مصاحبه هم با توجه به اون انجام میشه
Starts in 2000
&
.
2015‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
2016 ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2017 ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2018‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2019‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2020‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2021‎ ‎HAS ‎NOT BEEN‎ SELECTED‎
‎2022‎ HAS ‎NOT ‎BEEN‎ SELECTED‎
‎2023‎ HAS ‎NOT ‎BEEN‎ SELECTED‎
2024 ?
زندس HOPE انسان با
  Rolleyes
تشکر کنندگان: fadmin ، msr839 ، آخشام ، aram_hpanahi




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان