کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ازدواج با کسی که گرین کارت دارد
(2013-05-27 ساعت 14:06)refiusa نوشته:  دوستان من هنوز اقدام نکردم کل نوشته های فروم رو خوندم یه چیزهایی فهمیدم که نمیدونم چقدر درسته میشه هرجا که اشتباه فهمیدم رو بهم بگین یا اگر اطلاعات دیگه ای که باید بدونم یا مرحله ای که جا انداختم:
بعد از عقد باید مدارک ترجمه شده رو به uscis فرستاد و منتظر اپرو شدن موند که معلوم نیس چقدر طول میکشه چیزی که من اینجا دیدم از 5 ماه بود تا 20 ماه. و بستگی به جایی هست که ما میفرستیم سه تا هس ورمونت و کالیفرنیا و تگزاس که تگزاس از همه زودتره درسته؟
بعد از اپرو شدن پرونده میره به nvc برای تکمیل مدارک و دریافت کیس نامبر و انتظار برای مصاحبه که این مرحله هم حدود 2 ماه طول میکشه
چیزی که گیجم میکنه اینه که بولتن بر اساس تاریخ ارسال مدارک داره اعلام میکنه پس این وسط چه فرقی میکنه که کی اپرو بشی یا پرونده ات که تکمیل بشه در واقع تا کارنت نشی فرصت داری که این چیزی هم که من دارم میبینم تازه 2سال پیش رو اعلام کرده . منظورم اینه که هر چقدرم که کارات زود انجام بشه زودتر از 2 سال محاله و بستگی به روند اعلام کارنتی داره. و اینکه این وسط کیس نامبر چبه و چه تاثیری داره؟
ایا قدرت مالی اسپانسر یا موقعیت اجتماعیش میتونه رو زمانش تاثیر بزاره ؟ راهی هست که مسیر کوتاه تر بشه؟ ایا میشه سنتری که باید فرم هارو ارسال کرد خودمون انتخاب کنیم؟ اخه یکی نوشته بود تگزاس از همه سریعتره و ورمونت از همه کند تره چقدر درسته اینا؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز
سرویس سنتر ارسالی خیلی تاثیری توی پروسه شما نداره من و یکی از دوستان از یک سرویس سنتر فرستادیم من حدود 8 ماه اپرو شدم ایشون 20 ماه از اواسط سپتامبر 2011 تعداد زیادی از پرونده ها رو به NVC ارسال نکردن که الان در حال ارسال هستن روال نرمال این پروسه 5 تا 8 ماه هست و همینطور که خودتون گفتین تاثیر چندانی روی زمان کل پروسه نداره مهمترین چیز ارسال صحیح مدارک و پیشرفت ویزا بولتن هست
بعد از اپرو شدن مدارکتون میره NVC و تا زمانی که پروندتون تکمیل و به محل مصاحبه ارسال نشده اونجا میمونه
کیس نامبر شماره شناسایی و رد یابی پروندتونه و از سه حرف اولش محل مصاحبتون مشخصه و تاثیر خاص دیگه ای نداره
موقعیت مالی و اجتماعی اسپانسر هم هیچ تاثیری روی زمان نداره و هیچ راهی برای کمتر شدن زمان این پروسه نیست
موفق باشین
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: alaleh_al ، refiusa ، omnia ، حاجی واشنگتن
صبا عزیز ممنون از پاسختون پس با این شرایط تنها چیزی که میتونه تاثیر گذار باشه تصمیمات خود دولته که بخواد روال رو سریعتر کنه درسته؟ چون اینطور که من متوجه شدم قبلا بیشتر بوده و صحبت از 4الی 5 سال بود بعد کمتر شده و الان به 2 سال رسیده. پس ممکنه کمتر هم بشه؟
ارسال فرمها may2012/ شماره کیس کمتر از 5000/ مصاحبه W1 MARCHایروان/ویزای یکضرب/ افراد کیس 01/ ایالت انتخابی اتلانتا
پاسخ
تشکر کنندگان: saba.m ، alaleh_al ، omnia
(2013-05-27 ساعت 15:16)refiusa نوشته:  صبا عزیز ممنون از پاسختون پس با این شرایط تنها چیزی که میتونه تاثیر گذار باشه تصمیمات خود دولته که بخواد روال رو سریعتر کنه درسته؟ چون اینطور که من متوجه شدم قبلا بیشتر بوده و صحبت از 4الی 5 سال بود بعد کمتر شده و الان به 2 سال رسیده. پس ممکنه کمتر هم بشه؟

بله دقیقا همینطوره قبلا خیلی طولانی تر و مدتها حدود 4 سال بود
توی دو ماه اخیر نزدیک 5 6 ماه پروسه جلوتر افتاده که شده 2 سال ایشالا که خیلی خیلی کمتر هم بشه Smile
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: refiusa ، alaleh_al ، سانازی ، omnia ، حاجی واشنگتن
همسرهای منتظر عزیز که درد هممون یکیه بیایید در مورد برنامه هامون برای بعد از رفتن حرف بزنیم شاید زمان زود بگذره. من الان دارم روز شماری می کنم ببینم این ماه چه جوری کارنت می کنن نوبت ما می شه یا نه؟ اول خودم می گم. ما فعلا در نوادا مستقر هستیم. کلا اونجا به نسبت ایالات دیگه ارزون تره برای شروع زندگی مناسبه.اگه بشه خونه بخریم که خیلی خوبه. به جای اجاره قست خونمون رو می دیم. من اینجا زدم تو کاره آرایشگری و طراحی لباس که شنیدم درآمد خوبی داره اونجا. مدرک دانشگاهمم که گرافیکه. امیدوارم بالاخره برای یکیش کار پیدا بشه نمیریم از بی پولی اونجا. دیگه هر چی سعی بود ما اینجا انجام دادیم. تا ببینیم خدا چی می خواد.
بقیه بگن شاید یکی اطلاعات خوبی داشته باشه کمک بشه به بقیه مون!
شماره کیس دایی جان: ***201304_ابوظبی_4 نفر _مصاحبه:7 feb_کلرینس:29 may- دریافت ویزا: 19 jun_ ورود به امریکا:15 سپتامبر
نوع ویزا خودم: F2A_ارسال مدارک: Aug 2011 _دریافت شماره کیس : jun 2012_کارنت:جولای2013_ کامپیلیت: 5 سپتامبر 2013_ دریافت نامه مصاحبه: 3 اکتبر_مصاحبه:24 نوامبر_ ویزا یک ضربBig Grin
سفرنامه

پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی ، saba.m ، omnia ، refiusa
(2013-05-27 ساعت 21:51)alaleh_al نوشته:  همسرهای منتظر عزیز که درد هممون یکیه بیایید در مورد برنامه هامون برای بعد از رفتن حرف بزنیم شاید زمان زود بگذره. من الان دارم روز شماری می کنم ببینم این ماه چه جوری کارنت می کنن نوبت ما می شه یا نه؟ اول خودم می گم. ما فعلا در نوادا مستقر هستیم. کلا اونجا به نسبت ایالات دیگه ارزون تره برای شروع زندگی مناسبه.اگه بشه خونه بخریم که خیلی خوبه. به جای اجاره قست خونمون رو می دیم. من اینجا زدم تو کاره آرایشگری و طراحی لباس که شنیدم درآمد خوبی داره اونجا. مدرک دانشگاهمم که گرافیکه. امیدوارم بالاخره برای یکیش کار پیدا بشه نمیریم از بی پولی اونجا. دیگه هر چی سعی بود ما اینجا انجام دادیم. تا ببینیم خدا چی می خواد.
بقیه بگن شاید یکی اطلاعات خوبی داشته باشه کمک بشه به بقیه مون!

سلام الاله جان خوبی؟شما الان ام ریکا هستین و همسرتون اینجا هستن؟!میدونین اتفاقا منم تو تایپک بر ما چه میگذرد از بچه ها می پرسیدم.که میدونم که اینجا زبان باید بخونیم به غیر اون چه مدرکی بگیریم خوبه ارایشگری یا صنایع دستی؟من که ایشالا اونجا ادامه تحصیل میدم ولی حالا دیگه شاید یه روز لازممون شد.به نظرتون چی خوبه؟یا کارای طراحی فتو شاپ اینا؟
ایشالا کار هممون زود درست بشه.امیین
ازدواجی
دریافت رسید نامبر 20dec
approv: 5dec
پاسخ
تشکر کنندگان: alaleh_al ، girl ، saba.m
سلام ساناز جان. من ایرانم، همسرم امریکاست. آرایشگری اگه وقت داری تا مدارکت رو بگیری خوب خوبه. اما طول می کشه اگه زمانت کمه. فتوشاپ و کلا نرم افزار به علت گرون بودن و هزینه بالای آموزش چیزیه که میشه روش مانور داد. و اینطور که من شنیدم خوب کار براش پیدا می شه. در مورد صنایع دستی اطلاع ندارم. ولی در کل بعضی کارا هست که اونها بلد نیستن و کمه خوب براش کار پیدا می شه. خیاطی هم بسیار پر درآمده. الان همسر من یک خشکشویی سراغ داره که دنبال کسی می گردن برای تعمیر و پول خوبی هم می دن. ولی کسی رو پیدا نمی کنن. در کل شما هر چی می تونی بارتو ببند اینجا دیگه.
شماره کیس دایی جان: ***201304_ابوظبی_4 نفر _مصاحبه:7 feb_کلرینس:29 may- دریافت ویزا: 19 jun_ ورود به امریکا:15 سپتامبر
نوع ویزا خودم: F2A_ارسال مدارک: Aug 2011 _دریافت شماره کیس : jun 2012_کارنت:جولای2013_ کامپیلیت: 5 سپتامبر 2013_ دریافت نامه مصاحبه: 3 اکتبر_مصاحبه:24 نوامبر_ ویزا یک ضربBig Grin
سفرنامه

پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی ، حاجی واشنگتن
(2013-05-28 ساعت 00:09)alaleh_al نوشته:  سلام ساناز جان. من ایرانم، همسرم آمریکاست. آرایشگری اگه وقت داری تا مدارکت رو بگیری خوب خوبه. اما طول می کشه اگه زمانت کمه. فتوشاپ و کلا نرم افزار به علت گرون بودن و هزینه بالای آموزش چیزیه که میشه روش مانور داد. و اینطور که من شنیدم خوب کار براش پیدا می شه. در مورد صنایع دستی اطلاع ندارم. ولی در کل بعضی کارا هست که اونها بلد نیستن و کمه خوب براش کار پیدا می شه. خیاطی هم بسیار پر درآمده. الان همسر من یک خشکشویی سراغ داره که دنبال کسی می گردن برای تعمیر و پول خوبی هم می دن. ولی کسی رو پیدا نمی کنن. در کل شما هر چی می تونی بارتو ببند اینجا دیگه.
دوستای عزیز اگه از من میپرسین اینجا برین مهارت های مختلف رو یاد بگیرین اما روی مدرک ایران حساب نکنین . اینو میگم که ی وقت پولتون رو خیلی هم هدر ندید . خیلی خوبه که اینجا آدم آرایشگری و اینجور چیزارو یاد بگیره اما به هر حال انجا باید توی کالج کورس بردارین تا مدرک آمریکا روی بگیرین . من مدرک دانشگاهیم از دانشگاه سراسری هست اما انجا رفتم و پرسیدم و برای اینکه تطبیق بدن باید حدودا ۶۰-۹۰ کردیت پاس کنم تا معادل لیسانس ایران بشه یعنی ۲ سال و نیم تقریبا . بنا بر این خوبه که در رشته ای که تخصص دارین حالا یا هنر یا هرچیز دیگه اونجا بتونین کالج یا دانشگاه برین تا مدرک بگیرین. دوست من مدرک آرایش و پوست از گینو و ایوروشه فرانسه رو داشت حتی اما برای کار آرایشگری انجا قبولش نکردن و گفتن باید مدرک اینجا رو داشته باشی . اینارو گفتم چون این ۴-۵ باری که رفتم کلی تجربه بدست آوردم . ولی در کل ایرانیا خیلی با هوشن . همشون انجا موافق میشن چون فکرمون خوب کار میکنه. آمریکایی ها تنبلن بیشترشون اما خوب امکانات زیادی که کشور براشون فراهم کرده بهشون اجازه پیشرفت میده Smile
وع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک: Dec 03 2012
تاریخ Feb 12 2014 :approve
دریافت شماره کیس : Apr 01 2014
تكميل مدارك : July 16 2014
دريافت نامه مصاحبه: Aug 02 2014
تاريخ مصاحبه Smile : Sep 04 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: alaleh_al ، saba.m ، refiusa ، سانازی ، free pigeon ، حاجی واشنگتن
Sad 
من که هنوز نرفتم بدونم چه جوریه. ولی برای دانشگاه آرایشگری نوادا رو خوندم نوشته بود برای کشورهای خارجی مدرک که تو کشور خودتون گرفتین و چهار سابقه کار لازمه. ولی در کل برای رشته های که عملی هستن کار و سابقه فکر می کنم مهم تر باشه. حالا دیگه نمی دونم. بزار برم صابونش به جامم بخوره بعد برای همه می گمSad
شماره کیس دایی جان: ***201304_ابوظبی_4 نفر _مصاحبه:7 feb_کلرینس:29 may- دریافت ویزا: 19 jun_ ورود به امریکا:15 سپتامبر
نوع ویزا خودم: F2A_ارسال مدارک: Aug 2011 _دریافت شماره کیس : jun 2012_کارنت:جولای2013_ کامپیلیت: 5 سپتامبر 2013_ دریافت نامه مصاحبه: 3 اکتبر_مصاحبه:24 نوامبر_ ویزا یک ضربBig Grin
سفرنامه

پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی
(2013-05-28 ساعت 11:02)alaleh_al نوشته:  من که هنوز نرفتم بدونم چه جوریه. ولی برای دانشگاه آرایشگری نوادا رو خوندم نوشته بود برای کشورهای خارجی مدرک که تو کشور خودتون گرفتین و چهار سابقه کار لازمه. ولی در کل برای رشته های که عملی هستن کار و سابقه فکر می کنم مهم تر باشه. حالا دیگه نمی دونم. بزار برم صابونش به جامم بخوره بعد برای همه می گمSad
اره الاله جون هر ایالتی قوانین خودشو داره انگار که یه کشور دیگه میری واقعا. من از چند تا دانشگاه توی CA پرسیدم . هر رشته ایم خوب متفاوته. این دوستم که گفتم کلی توی ایران دوره پوست و زیبایی و make up داشت از فرانسه هم مدرک داشت سابقه کار م داشت اما توی لوس آنجلس نتونسته هنوز با اون مدارک کار پیدا کنه . میخواد بره کالج دورشو ببینه . ولی جایی که شما میرین حتما متفاوته .
وع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک: Dec 03 2012
تاریخ Feb 12 2014 :approve
دریافت شماره کیس : Apr 01 2014
تكميل مدارك : July 16 2014
دريافت نامه مصاحبه: Aug 02 2014
تاريخ مصاحبه Smile : Sep 04 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: alaleh_al ، سانازی
با مهسا جون موافقم من منتظرم ببینم این ماه چی میشه خیلی حس سردرگمی دارم دیگه انتظار سخت تر شده ......
من خیلی برنامه داشتم ولی از یه طرف تو محل کارم واقعا کارم سنگین و زمان بره هر چی همسرم و خانوادم بهم میگن دیگه نرو سر کار نمی تونم میخوام تا موقع مصاحبه برم Sad از یه طرف اینقدر کار برام مونده که قبل از رفتن یکی دوماه باید بدوم کلی برنامه داشتم که این کلاس این کار این ور اون ور ولی هیچی حتی کلاس زبانم هم نتونستم ادامه بدم الان اگه وقت کنم خودم زبان میخونم تازه اونم فکر نمی کنم خیلی تاثیر گذار باشه
خیلی فکر کردم که چی کار کنم اهل کارای هنری نیستم و با توجه به تجربه ای که با همسرم پیدا کردیم برنامم اینه تو یه سال اول اونجا زبان بخونم و بعدش برم کالج خیلی دوست دارم کار کنم چه بخوام تو رشته خودم کار کنم چه رشته دیگه باید اونجا دوره ببینم الان دنبال رشته ها ودوره های کوتاه مدت اونجا هستم چون تنوعشون خیلی زیاده و بیشتر از اینجاست شاید رشتموعوض کردم و تا جایی که من دیدم مدارک اینجا اصلا اونجا اعتباری نداره پس نتیجه گیری من فقط خوندن زبان بود و زبان و زبان Smile
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: مهسا ح ، alaleh_al ، سانازی
صبا جان هممون یه همچین حسی داریم نه کاری رو می تونیم ول منیم نه تکمیل کنیم چون فکر می کنیم می خوایم بریم . من هم میخوام سر کارم باشم تا زمانی که می رم چون تو خونه دیوونه می شم . صبا جان یه سوال . من یک کسی به غیر از همسرم رو می خوام ساپورت خودم بکنم می شه CO-SPONSOR یا JOINT- SPONSOR ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی
(2013-05-28 ساعت 11:54)omnia نوشته:  صبا جان هممون یه همچین حسی داریم نه کاری رو می تونیم ول منیم نه تکمیل کنیم چون فکر می کنیم می خوایم بریم . من هم میخوام سر کارم باشم تا زمانی که می رم چون تو خونه دیوونه می شم . صبا جان یه سوال . من یک کسی به غیر از همسرم رو می خوام ساپورت خودم بکنم می شه CO-SPONSOR یا JOINT- SPONSOR ؟

اینو میپرسم و میگم یا دوستان میتونن نظر بدن ولی مطمئن نیستم فکر می کنم میشه co-sponsor اگه در امد co-sponser تون یا خودتون کافی نباشه و یه کسی بهش اضافه بشه تا کاملش کنه اون میشه jont -sponsor
--------------------------------------------------------------------------------
نوع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک : سپتامبر2011
تاریخ approve: آپریل 2012
دریافت شماره کیس : جولای 2012
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2013-05-28 ساعت 11:42)saba.m نوشته:  با مهسا جون موافقم من منتظرم ببینم این ماه چی میشه خیلی حس سردرگمی دارم دیگه انتظار سخت تر شده ......
من خیلی برنامه داشتم ولی از یه طرف تو محل کارم واقعا کارم سنگین و زمان بره هر چی همسرم و خانوادم بهم میگن دیگه نرو سر کار نمی تونم میخوام تا موقع مصاحبه برم Sad از یه طرف اینقدر کار برام مونده که قبل از رفتن یکی دوماه باید بدوم کلی برنامه داشتم که این کلاس این کار این ور اون ور ولی هیچی حتی کلاس زبانم هم نتونستم ادامه بدم الان اگه وقت کنم خودم زبان میخونم تازه اونم فکر نمی کنم خیلی تاثیر گذار باشه
خیلی فکر کردم که چی کار کنم اهل کارای هنری نیستم و با توجه به تجربه ای که با همسرم پیدا کردیم برنامم اینه تو یه سال اول اونجا زبان بخونم و بعدش برم کالج خیلی دوست دارم کار کنم چه بخوام تو رشته خودم کار کنم چه رشته دیگه باید اونجا دوره ببینم الان دنبال رشته ها ودوره های کوتاه مدت اونجا هستم چون تنوعشون خیلی زیاده و بیشتر از اینجاست شاید رشتموعوض کردم و تا جایی که من دیدم مدارک اینجا اصلا اونجا اعتباری نداره پس نتیجه گیری من فقط خوندن زبان بود و زبان و زبان Smile
دقیقا فقط زبان و زبان و زبان و زبان .... اگر زبانتو بتونی کار کنی میتونی از همون ماه های اول کار پیدا کنی ، برای شروع من خودم کار هایی مثل کار توی فروشگاه لباس یا فروش و اینارو ترجیح میدم مثل maycis یا اینجور فروشگاهها .چون ارتباط با مردم اونجا اون اوایل خیلی مهمه که مردم رو بشناسی و باهاشون ارتباط برقرار کنین چون خیلی متفاوت هستند و فرهنگ کاملا متفاوته، ضمنا به زبان هم خیلی کمک میکنه . پس فقط رو زبان کار کنین تا ایشالا انجا کلی کالج و رشته های متفاوت هاست. اونقدر زیاده که نمیتونی انتخاب کنی !
وع ویزا: F2A
تاریخ ارسال مدارک: Dec 03 2012
تاریخ Feb 12 2014 :approve
دریافت شماره کیس : Apr 01 2014
تكميل مدارك : July 16 2014
دريافت نامه مصاحبه: Aug 02 2014
تاريخ مصاحبه Smile : Sep 04 2014
پاسخ
تشکر کنندگان: saba.m ، alaleh_al ، omnia ، سانازی ، حاجی واشنگتن
ایشالا کاره همه زود درست شه چون این بلا تکلیفی آدم روانی می کنه . هی اینجا بهت می گن اینجوری نکن اونجوری نکن که داری می ری. نمی شه بی کارم نشست. اینجوری که همه حرف می زنن هممون در یک شرایطیم و فشار روحی همه یک جوره. خدا کنه این ماه تکلیف صبا و امینا و من معلوم شه نیافته ماه بعد. چون مثل اینکه اون ماهی اعلام می کنن تازه زمان مصاحبه رو دیرتر می گن. یکی از آشناها که آپریل کارنت شده مصاحبهش برای jun. البته اون انگلستان زندگی می کنه. راستی بچه هایی که کیس نامبر دارن مصاحبشون کجاست؟ من ابوظبیم.
شماره کیس دایی جان: ***201304_ابوظبی_4 نفر _مصاحبه:7 feb_کلرینس:29 may- دریافت ویزا: 19 jun_ ورود به امریکا:15 سپتامبر
نوع ویزا خودم: F2A_ارسال مدارک: Aug 2011 _دریافت شماره کیس : jun 2012_کارنت:جولای2013_ کامپیلیت: 5 سپتامبر 2013_ دریافت نامه مصاحبه: 3 اکتبر_مصاحبه:24 نوامبر_ ویزا یک ضربBig Grin
سفرنامه

پاسخ
تشکر کنندگان: saba.m ، سانازی
آلاله جان از امروز نامه های مصاحبه رو می فرستن . کم کمک می تونیم تخمین ویزا بالتین رو بزنیم Smile پیش به سوی کارنت شدن....
پاسخ
تشکر کنندگان: alaleh_al ، saba.m




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان