کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزای EB3
(2015-05-23 ساعت 01:58)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 00:51)brahnama نوشته:  آقای loard صرفا جهت کنجکاوی می‌پرسم که شما با چه سند و مدرکی‌ میفرمایید که کار این همه شرکت غیر قانونی است. آخه برداشتید پای امضا گذاشتید. من نتونستم جواب پیام شما را بدم ولی‌ واقعا شما که در آمریکا هستید نمیدونید که اینجور اتهام زدن جرم هست. بنده و یا دیگران که قصد اقدام داریم چرا باید به فرمایشات شما اطمینان کنیم ولی‌ به این دفاتر نه. لطفا جواب بدید. ابتدا هویت خود را رسمی‌ بفرمائید که هم ما بتونیم به شما اطمینان کنیم و هم اگر شرکتی قصد داشت پاسخ شما را از نظر حقوقی بده بدونه با کی‌ طرف است. شما آمدی و به صرف این که ادعا میکنی‌ در آمریکا هستی‌ همه چیز را میبری زیر سوال. ظاهراً از نظر شما این همه آدمی‌ که آمدن اقدام کردن نادان هستند؟؟؟؟

(2015-05-22 ساعت 20:38)sanazdst نوشته:  
(2015-05-22 ساعت 18:58)lordsaroman نوشته:  [quote='sanazdst' pid='615001' dateline='1432300663']
ممنون، من که با تمام شرکت ها صحبت کردم قراردادهاشون رو هم مطالعه کردم ولی متقاعد نشدم، با مطالب این فروم و رفرنس دوستان هم به این نتیجه رسیدم که ازین راه اقدام نکنم بهتره... باید بگردم دنبال یه راه دیگه Sad

سلام دوست عزیز.
این ویزا هم راه قانونی داره هم راه غیر قانونی. خوب شما راه غیر قانونی رو روش خط کشیدید اما راه قانونی هنوز باز هست. اینکه خودتون و یا یکی از آشناهاتون مستقیما بتونه کارفرمایی رو پیدا کنه که حاظر باشه اسپانسر شما بشه.

آخه متاسفانه هیچ آشنایی اون ور ندارم

این کار را شرکت‌های کاریابی انجام میدند. کار سختی هم هست

سلام.
اولا همه از شرکت های واسط استفاده نمی کنند. سالانه هزاران نفر از طرق مختلف این ویزا رو می گیرند.

بنا به شواهد و قرائن بسیاری که در پست های قبلی ذکر کرده ام، سیستم شرکت های واسط ایرانی به احتمال بسیار زیاد (بالای 50 درصد) غیر قانونی است. به عنوان یک مثال، معمولا این شرکت ها از کسی که پروسه رو شروع می کنه یک شهادت نامه ی انگلیسی رو می خواند که امضا کنه. در متن اون برگه آمده که فرد به هیچ فرد یا شرکت ثالثی پولی نداده. اگر کیس توسط وزارت کار audit بخوره از فرد خواسته می شه که این شهادت نامه رو بده که به هیچ شخص ثالثی پولی نداده. و اگر داده به طور دقیق بیان کنه به کی و برای چی. طبیعتا درخواست امضای شهادت نامه ی دروغ قضیه را مشکوک می کند. همچنین اینکه هیچ شرکت کاریابی غیر ایرانی معتبری وجود نداره که کاری که این ها می کنند را بکند. اگر هست ممنون می شم معرفی کنید.

و درآخر من این مطلب را خطاب به افراد مربوط به این شرکت های واسط ایرانی، و یا هر فرد دیگری که با این شرکت ها قرار داد بسته و می خواد به روشن شدن حقیقت کمک کنه می گویم:

برای شفاف سازی، شما یا هر فرد دیگه، اصل این سه قرار داد رو برای من بفرستید (اگر ندارید از شرکت بخواهید که بهتون بده، شما که باهاشون می خواهید قرارداد ببندید یا بستید این حق شماست که برای اطمینان از سیستمشون این قرار داد ها رو به شما نشون بدهند. اگر به شما نشان ندهند معلومه که ریگی به کفششون هست) :
- بین شرکت مهاجرتی و شرکت واسط
- بین شرکت واسط و کارفرما
- بین مشتری و شرکت مهاجرتی

دو قرار داد اولی باید به زبان انگلیسی و EXECUTED VERSION باشد یعنی امضا شده توسط هر دو طرف قرارداد. بعد از خواندن این سه قرارداد اگر موردی نبود من می تونم اینجا به صراحت اعلام کنم که قضیه کاملا قانونی است. اما بر اساس "شواهد و قرائن کنونی" فعالیت این شرکت ها طبق قوانین ایالات متحده غیر قانونی است (این یعنی این که ممکنه طبق قوانین کانادا و ایران کاملا هم قانونی باشه که به بنده ربطی ندارد) این رو هم بگم که بنده تخصص لازم در آنالیز قرارداد های حقوقی را دارم. به صرف اینکه کسی در آمریکا زندگی بکنه همچین تخصصی رو پیدا نمی کنه.

درمورد هویت بنده سوال فرمودید. فکر می کنم همین قدر کافی باشه که بدونید بنده نه از کسی پولی می گیرم و نه با شرکت خاصی مرتبط هستم. من فقط از روی دلسوزی اومدم اینجا تا اطلاعات صحیح رو share کنم و چیزی هم یاد بگیرم. روز اولی که تو این تاپیک سر زدم متوجه شدم اطلاعات مهاجرتی گمراه کننده ای در مورد این پروسه پخش شده.

موفق باشید.
[اتفاقا یه شرکت کاریابی غیرایرانی وجود داره که کاری که این ها میکنند را میکند.
لطفا با اطلاعات کاملتر بحث رو ادامه بدید.
بنده به خاطر دور نگه داشتن خودم از اتهامات دلیلی به افشای نام این شرکت نمیبینم.البته تا زمانی که این رویه تهمت زدن به یکدیگر ادامه داشته باشه.
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام جناب lord عزيز ضمن عرض تشكر مجدد از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمند جنابعالي ! ميخواستم بدونم شما اطلاع داريد كه بطور متوسط چه تعدادي درخواست perm در وزارت كار فايل ميشه ؟ با توجه به گرافهاي موجود ، ظاهراً از ماه اوريل به بعد تعداد پرونده هاي بررسي شده خيلي كم شده و به ميانگين ٢٠٠ پرونده در روز رسيده ! ( در صورتي كه اين مقدار ٣٠٠ تا ٣٥٠ عدد در روز بود ) و زمان انتظار از ٥ ماه به بيش از ٦ ماه رسيده ! حال اگر تعداد پرونده هاي فايل شده در روز بيشتر از پرونده هاي بررسي شده باشه اين زمان انتظار روز بروز بيشتر ميشود ! و از طرف ديگه با سرعتي كه اداره مهاجرت پيدا كرده همه پرونده ها ي eb3 ديگه دوره انتظار نداشته و مثل eb2 كارنت خواهد شد كه البته عملاً اين اتفاق خوب ( البته براي eb3 اي ها) هم افتاده و ديگر تفاوتي در اين دو نوع كتگوري نميباشد. ممنون ميشم نظرتونو بدونم كه حتماً در پيشبيني زمان رسيدگي به پرونده ام مؤثر خواهد بود.
EB2
ANKARA
interview : 13 may 2016  
two line : 7 Dec 2016  
OR : 16 Dec 2016
Clearance : 27 Dec 2016
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  نکته‌ای که بین تمام این شرکتها مشترک بود این هست که شرکت که کار کاریابی را انجام میده هیچ وجهی از متقاضی نمی‌گیره و تمامی‌ هزینه را کارفرما پرداخت میکنه.

سلام. این دقیقا همون نکته ی مبهم قضیه است. این ها به صورت شفاهی معلومه که همچین حرفی به شما می زنند. اما این یک حرف بدون پشتوانه یا اصطلاحا Unsubstantiated Claim می باشد. (دقت داشته باشید که از لحاظ منطق Lie و Unsubstantiated Claim با هم متفاوت است) به عنوان یک اصل بدیهی هیچ فرد کلاه برداری در دنیا نمیاد همون اول اعلام کنه که کار من خلاف قانون هست. شما و یا هر فرد دیگر تنها یک جور متوجه می شوید و اون اینکه متن اصل قرارداد بین شرکت کارفرما و واسط، بین شرکت مهاجرت و واسط رو برای شما بفرستند اون وقت می شه Substantiated Claim یا ادعای با پشتوانه.

(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  جوابی‌ که دریافت کردم این بود که هیچ مبلغی صرف کاریابی و استخدام افراد نمی‌شه به همین دلیل این مطلب کاملا صحیح است.
باز هم این یک ادعای بدون پشتوانه هست. همون طور که گفتم این ها باید اون قرار داد ها رو برای شما و یا هر کس دیگری که می خواهد اقدام کند بفرستند. اون وقت این ادعای بدون پشتوانه تبدیل به ادعای با مدرک خواهد شد. این حق طبیعی شما و هر فرد دیگری است که می خواهد با آن ها قرار داد ببندند.


(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  تمام پولی‌ که متقاضی پرداخت میکنه صرف انجام وکالت پرونده مهاجرتی در وزارت مهاجرت می‌شه،
باز هم یک ادعای بدون پشتوانه از طرف شرکت. این ها باید اون قرار داد ها رو برای شما و یا هر فرد دیگری که می خواهد اقدام کند بفرستند. اون وقت این ادعای بدون پشتوانه تبدیل به ادعای با مدرک خواهد شد. این حق طبیعی شما و هر فرد دیگری است که می خواهد با آن ها قرار داد ببندند.


(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  حالا سوال بنده از شما این است که چرا من نوعی یا هر کسی‌ باید بیاد و یک قراردادی که در آن اطلاعات شخصی‌ است را بیاد در اینترنت و فروم و یا شمایی که بنده نمیشناسم بزاره؟
شما تمام اطلاعات شخصی خودتون رو لاک بگیرید. پس جای نگرانی نداره.
من فرض می کنم در مورد دو قرار داد دیگر که شما طرف قرار داد نیستید نباید هیچ نگرانی ای از این بابت داشته باشید.

(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  شما اگر قصد خدمت دارید برای دوستانی که در این انجمن هستند یک کرفرمأی در آمریکا پیدا کنید که کمکی‌ هم به ما بکنه وگرنه نه ما نادان هستیم و نه هم پولدار که بخواهیم پول اضافی بدیم.

دوست من، این مشکل فقط شما و یکی دو نفر دیگر نیست. من اگه وقتم رو بذارم برم دنبال کارفرما برای شما و دو سه نفر دیگه فقط یک مشکل یک عده ی محدودی رو حل کردم و صورت مسئله رو پاک کردم. صد ها و صد ها نفر دیگر در آینده از این شرکت های واسط استفاده خواهند کرد. بهترین خدمتی که می تونم بکنم اینه که کمک کنم تا یک شفاف سازی وسیع برای همه بشه که در حال و در آینده می خواند از این طریق اقدام کنند.

موفق باشید
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: sanazdst ، Paradox ، ParsTrader
(2015-05-23 ساعت 15:17)m_vaziran نوشته:  سلام جناب lord عزيز ضمن عرض تشكر مجدد از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمند جنابعالي ! ميخواستم بدونم شما اطلاع داريد كه بطور متوسط چه تعدادي درخواست perm در وزارت كار فايل ميشه ؟ با توجه به گرافهاي موجود ، ظاهراً از ماه اوريل به بعد تعداد پرونده هاي بررسي شده خيلي كم شده و به ميانگين ٢٠٠ پرونده در روز رسيده ! ( در صورتي كه اين مقدار ٣٠٠ تا ٣٥٠ عدد در روز بود ) و زمان انتظار از ٥ ماه به بيش از ٦ ماه رسيده ! حال اگر تعداد پرونده هاي فايل شده در روز بيشتر از پرونده هاي بررسي شده باشه اين زمان انتظار روز بروز بيشتر ميشود ! و از طرف ديگه با سرعتي كه اداره مهاجرت پيدا كرده همه پرونده ها ي eb3 ديگه دوره انتظار نداشته و مثل eb2 كارنت خواهد شد كه البته عملاً اين اتفاق خوب ( البته براي eb3 اي ها) هم افتاده و ديگر تفاوتي در اين دو نوع كتگوري نميباشد. ممنون ميشم نظرتونو بدونم كه حتماً در پيشبيني زمان رسيدگي به پرونده ام مؤثر خواهد بود.

سلام جناب Vaziran
تعداد بررسی پرونده ها در وزارت کار هر روز متغیره. سایت زیر رو ببینید
http://dolstats.com/
مثلا این جمعه 177 تا پرونده رو بررسی کردند و جمعه ی پیش 363 تا. اما حق با شماست به صورت کلی میانگین زمانی یک مقداری بالا رفته. زمانی بود که کلا PERM یکی دو ماه بیشتر طول نمی کشید. اما الان وزارت تعداد زیاری از staff خود را برای بررسی Audit کیس های مشکوک به تقلب در سیستم می کنه که وقت بسیاری می برد.

درمورد کارنت وزارت مهاجرت هم حق با شماست. من سال 2013 وقتی کارفرمام به من گفت که درآینده Eb3 و Eb2 برای کشورهای به غیر چین و هند و غیره تقریبا با هم فرق نخواهد کرد اصلا نپذیرفتم. اما الان سرعت کارنت EB3 رو می بینیم که بسیار خوبه.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: sanazdst ، Paradox ، ferix
(2015-05-23 ساعت 17:03)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 15:17)m_vaziran نوشته:  سلام جناب lord عزيز ضمن عرض تشكر مجدد از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمند جنابعالي ! ميخواستم بدونم شما اطلاع داريد كه بطور متوسط چه تعدادي درخواست perm در وزارت كار فايل ميشه ؟ با توجه به گرافهاي موجود ، ظاهراً از ماه اوريل به بعد تعداد پرونده هاي بررسي شده خيلي كم شده و به ميانگين ٢٠٠ پرونده در روز رسيده ! ( در صورتي كه اين مقدار ٣٠٠ تا ٣٥٠ عدد در روز بود ) و زمان انتظار از ٥ ماه به بيش از ٦ ماه رسيده ! حال اگر تعداد پرونده هاي فايل شده در روز بيشتر از پرونده هاي بررسي شده باشه اين زمان انتظار روز بروز بيشتر ميشود ! و از طرف ديگه با سرعتي كه اداره مهاجرت پيدا كرده همه پرونده ها ي eb3 ديگه دوره انتظار نداشته و مثل eb2 كارنت خواهد شد كه البته عملاً اين اتفاق خوب ( البته براي eb3 اي ها) هم افتاده و ديگر تفاوتي در اين دو نوع كتگوري نميباشد. ممنون ميشم نظرتونو بدونم كه حتماً در پيشبيني زمان رسيدگي به پرونده ام مؤثر خواهد بود.

سلام جناب Vaziran
تعداد بررسی پرونده ها در وزارت کار هر روز متغیره. سایت زیر رو ببینید
http://dolstats.com/
مثلا این جمعه 177 تا پرونده رو بررسی کردند و جمعه ی پیش 363 تا. اما حق با شماست به صورت کلی میانگین زمانی یک مقداری بالا رفته. زمانی بود که کلا PERM یکی دو ماه بیشتر طول نمی کشید. اما الان وزارت تعداد زیاری از staff خود را برای بررسی Audit کیس های مشکوک به تقلب در سیستم می کنه که وقت بسیاری می برد.

درمورد کارنت وزارت مهاجرت هم حق با شماست. من سال ۲۰۱۳ وقتی کارفرمام به من گفت که درآینده Eb3 و Eb2 برای کشورهای به غیر چین و هند و غیره تقریبا با هم فرق نخواهد کرد اصلا نپذیرفتم. اما الان سرعت کارنت EB3 رو می بینیم که بسیار خوبه.
ممنون عزيز آيا از جايي ميشه فهميد تعداد پرونده هاي ورودي در روز چقدر است ؟
EB2
ANKARA
interview : 13 may 2016  
two line : 7 Dec 2016  
OR : 16 Dec 2016
Clearance : 27 Dec 2016
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام به همگی و جناب Lord

من می خواستم بپرسم که قراردادی که فقط یک اسکن از قرارداد اصلی است اعتباری از نظر قانونی داره یا خیر؟

سوال دوم اینکه آیا اونوریها (منظورم آمریکا و کانادا) قراردادها رو مثل ایرانیها مهر میکنند یا اینکه فقط امضا میشه و از مهر خبری نیست؟؟؟

سوال سوم اینکه این شرکتها ادعا می کنند که بعد از اینکه Labor Ceritifiacte اومد دیگه ماها میتونیم تو سایت آنلاین چک کنیم و دیگه یعنی همه چیز قانونیه و اعتمادی که ما کردیم درسته و از این حرفها... آیا واقعا اگه این LC بیاد یعنی دیگه همه چی تمومه و دیگه ما نباید نگران چیزی باشیم؟؟؟

ممنون از وقتی که صرف پاسخگویی میکنید...
Category: EB3-Unskilled Worker ----- PERM filed with DOL: 02.May.2015
Preferred City: Houston ----- Preferred Job: Cooks, Fast Food
Audit Received: No ----- Audit Received Date: n/a
PERM Approved: 18.Nov.2015 -----
I-140 Filed with USCIS: PENDING
I-140 Approved: PENDING ----- Visa Interview: PENDING
Clearance: PENDING ----- Visa Granted: PENDING
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-23 ساعت 18:22)m_vaziran نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 17:03)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 15:17)m_vaziran نوشته:  سلام جناب lord عزيز ضمن عرض تشكر مجدد از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمند جنابعالي ! ميخواستم بدونم شما اطلاع داريد كه بطور متوسط چه تعدادي درخواست perm در وزارت كار فايل ميشه ؟ با توجه به گرافهاي موجود ، ظاهراً از ماه اوريل به بعد تعداد پرونده هاي بررسي شده خيلي كم شده و به ميانگين ٢٠٠ پرونده در روز رسيده ! ( در صورتي كه اين مقدار ٣٠٠ تا ٣٥٠ عدد در روز بود ) و زمان انتظار از ٥ ماه به بيش از ٦ ماه رسيده ! حال اگر تعداد پرونده هاي فايل شده در روز بيشتر از پرونده هاي بررسي شده باشه اين زمان انتظار روز بروز بيشتر ميشود ! و از طرف ديگه با سرعتي كه اداره مهاجرت پيدا كرده همه پرونده ها ي eb3 ديگه دوره انتظار نداشته و مثل eb2 كارنت خواهد شد كه البته عملاً اين اتفاق خوب ( البته براي eb3 اي ها) هم افتاده و ديگر تفاوتي در اين دو نوع كتگوري نميباشد. ممنون ميشم نظرتونو بدونم كه حتماً در پيشبيني زمان رسيدگي به پرونده ام مؤثر خواهد بود.

سلام جناب Vaziran
تعداد بررسی پرونده ها در وزارت کار هر روز متغیره. سایت زیر رو ببینید
http://dolstats.com/
مثلا این جمعه 177 تا پرونده رو بررسی کردند و جمعه ی پیش 363 تا. اما حق با شماست به صورت کلی میانگین زمانی یک مقداری بالا رفته. زمانی بود که کلا PERM یکی دو ماه بیشتر طول نمی کشید. اما الان وزارت تعداد زیاری از staff خود را برای بررسی Audit کیس های مشکوک به تقلب در سیستم می کنه که وقت بسیاری می برد.

درمورد کارنت وزارت مهاجرت هم حق با شماست. من سال ۲۰۱۳ وقتی کارفرمام به من گفت که درآینده Eb3 و Eb2 برای کشورهای به غیر چین و هند و غیره تقریبا با هم فرق نخواهد کرد اصلا نپذیرفتم. اما الان سرعت کارنت EB3 رو می بینیم که بسیار خوبه.
ممنون عزيز آيا از جايي ميشه فهميد تعداد پرونده هاي ورودي در روز چقدر است ؟

خیر اون رو نمی شه فهمید. فقط پرونده های بررسی شده رو می شه فهمید.
مثلا لینک زیر تمام پرونده های قبولی PERM در سال 2015 کسانیکه سیتیزن ایران هستند رو نشون می ده که تا الات حدود 178 نفری هستند:

https://goo.gl/4vcZBV
(سمت چپ روی ایران باید کلیک کنید)

یا مستقیما اینجا
https://goo.gl/IgY4RL

جالبیش اینه که حتی نام کارفرما هایی که برای این افراد اسپانسر شدند رو می تونید سمت چپ ببینید. این بک راه خوبی هست که ببینید آیا کلا اون کارفرما برای کسی اسپانسر شده یا نه. (البته فقط کیس های قبول شده رو نشون می ده، نه کیس های pending یا رد شده) ولی به هر حال یک روش خوبیه که آدم بتونه با کارفرماهایی که بیشتر برای افراد اسپانسر می شوند آشنا بشه.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: sanazdst ، Paradox ، HERMES7 ، ferix ، pelertishia ، ParsTrader
دیگه فکر کنم با این همه دلیل و مدرک، واضحه که برای ویزای eb3 اقدام کردن از این روش وکلای ایرانی که ۶۰ هزار دلار هزینه می بره، غیر منطقی باشه، من از چندتاشون قرار داد رو خواستم و واقعا یک از یک خنده دار تر بودن می تونم اینجا بزارمشون؟
ازون جایی که برای من که آشنایی در آمریکا ندارم که کارفرما پیدا کنه، بهتره که برم سراغ روش های دیگه ی مهاجرتی ...
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-23 ساعت 16:54)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  نکته‌ای که بین تمام این شرکتها مشترک بود این هست که شرکت که کار کاریابی را انجام میده هیچ وجهی از متقاضی نمی‌گیره و تمامی‌ هزینه را کارفرما پرداخت میکنه.

سلام. این دقیقا همون نکته ی مبهم قضیه است. این ها به صورت شفاهی معلومه که همچین حرفی به شما می زنند. اما این یک حرف بدون پشتوانه یا اصطلاحا Unsubstantiated Claim می باشد. (دقت داشته باشید که از لحاظ منطق Lie و Unsubstantiated Claim با هم متفاوت است) به عنوان یک اصل بدیهی هیچ فرد کلاه برداری در دنیا نمیاد همون اول اعلام کنه که کار من خلاف قانون هست. شما و یا هر فرد دیگر تنها یک جور متوجه می شوید و اون اینکه متن اصل قرارداد بین شرکت کارفرما و واسط، بین شرکت مهاجرت و واسط رو برای شما بفرستند اون وقت می شه Substantiated Claim یا ادعای با پشتوانه.

(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  جوابی‌ که دریافت کردم این بود که هیچ مبلغی صرف کاریابی و استخدام افراد نمی‌شه به همین دلیل این مطلب کاملا صحیح است.
باز هم این یک ادعای بدون پشتوانه هست. همون طور که گفتم این ها باید اون قرار داد ها رو برای شما و یا هرایوایدیگری که می خواهد اقدام کند بفرستند. اون وقت این ادعای بدون پشتوانه تبدیل به ادعای با مدرک خواهد شد. این حق طبیعی شما و هر فرد دیگری است که می خواهد با آن ها قرار داد ببندند.


(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  تمام پولی‌ که متقاضی پرداخت میکنه صرف انجام وکالت پرونده مهاجرتی در وزارت مهاجرت می‌شه،
باز هم یک ادعای بدون پشتوانه از طرف شرکت. این ها باید اون قرار داد ها رو برای شما و یا هر فرد دیگری که می خواهد اقدام کند بفرستند. اون وقت این ادعای بدون پشتوانه تبدیل به ادعای با مدرک خواهد شد. این حق طبیعی شما و هر فرد دیگری است که می خواهد با آن ها قرار داد ببندند.


(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  حالا سوال بنده از شما این است که چرا من نوعی یا هر کسی‌ باید بیاد و یک قراردادی که در آن اطلاعات شخصی‌ است را بیاد در اینترنت و فروم و یا شمایی که بنده نمیشناسم بزاره؟
شما تمام اطلاعات شخصی خودتون رو لاک بگیرید. پس جای نگرانی نداره.
من فرض می کنم در مورد دو قرار داد دیگر که شما طرف قرار داد نیستید نباید هیچ نگرانی ای از این بابت داشته باشید.

(2015-05-23 ساعت 10:00)brahnama نوشته:  شما اگر قصد خدمت دارید برای دوستانی که در این انجمن هستند یک کرفرمأی در آمریکا پیدا کنید که کمکی‌ هم به ما بکنه وگرنه نه ما نادان هستیم و نه هم پولدار که بخواهیم پول اضافی بدیم.

دوست من، این مشکل فقط شما و یکی دو نفر دیگر نیست. من اگه وقتم رو بذارم برم دنبال کارفرما برای شما و دو سه نفر دیگه فقط یک مشکل یک عده ی محدودی رو حل کردم و صورت مسئله رو پاک کردم. صد ها و صد ها نفر دیگر در آینده از این شرکت های واسط استفاده خواهند کرد. بهترین خدمتی که می تونم بکنم اینه که کمک کنم تا یک شفاف سازی وسیع برای همه بشه که در حال و در آینده می خواند از این طریق اقدام کنند.

موفق باشید

سلام آقا یا خانم loard

۱-مطالبی که بنده خدمت شما عرض کردم شفاهی‌ نبود و تقریبا تمامی‌ این شرکتها به صراحت گفتند که در قرداد ذکر می‌شه که هیچ هزینه بابت کاریابی پرداخت نمی‌شه

۲-شما کلیه مطالب بنده را بدون پشتوانه اعلام کردید. هر چند طبیعتا شما که در آمریکا زندگی‌ می‌کنید میدونید که اتهام زدن جرم محسوس می‌شه. و به این راحتی‌ که شما صحبت می‌کنید نمی‌شه به افراد و شرکتها تهمت زّد. همانطور که عرض شد تمامی‌ این شرکتها به خلاف قانون بودن پرداخت وجه بابت کاریابی آگاه بودند و این نکته را نیز در قرارداد ذکر مینمایند. بنابر این صحبت من بی‌ پایه و اساس نیست

۳- بنده اگر بیمار باشم به صرف ادعای یک نفر اصلا حاضر نیستم اعتماد کنم. به همین دلیل هم سازمانی مثل نظام پزشکی‌ وجود داره که صلاحیت پزشکان را بررسی میکنه. شما میفرمائید تمامی‌ این شرکتها کار غیر قانونی میکنند. بنده و یا سایر دوستان باید دقیقا بدونیم که شما که چنین ادعائی می‌کنید چگونه این صلاحیت را به دست آوردید؟ چه مرجعی صلاحیت شما را تائید میکنه؟ به نظر شما این که فقط بگید من در آمریکا هستم، تخصص قرارداد دارم و .... کافی‌ است؟؟؟؟؟ خوب این را هر کسی‌ و به خصوص شرکت‌های رقیبی که از این برنامه آسیب خوردند هم می‌تونن بیان ادعا کنند. البته بنده قصد زدن اتهام در این زمینه را به شما ندارم ولی‌ وقتی‌ یک چنین ادعای بزرگی‌ میکنه باید اول در خصوص هویئت و تخصص خود شفاف سازی کنه.

۴-در خصوص ارسال قرارداد برای شما. واقعا تعجب می‌کنم از سوال شما. بنده هم در آمریکا کار کردم و زندگی‌. قرارداد‌های داخلی‌ کاملا جنبه محرمانه داره. داخل آن ممکن است عدد و رقم باشه. و پخش کردن آن در اینترنت اقدامی کاملا غیر قانونی است. هر چند وقتی‌ من از یکی‌ از این دفاتر چنین در خواستی‌ داشتم گفتند که چنین مدارکی را در جلسه حضوری در اختیار قرار میدهند.

۵-در خصوص پیدا کردن کار برای من و یا ۲ نفر دیگه. شما در آمریکا چطور مالیت پرداخت می‌کنید؟ هم میتونید خودتون مجانی‌ این کار را بکنید و یا هزینه پرداخت کنید و برید پیش حسابدار؟ وقتی‌ دچار مشکل حقوقی میشید هم میتونید هزینه پرداخت کنید و وکیل بگیرید و یا خودتون کار را انجام بدید. درست است؟ این که در آینده خیلی‌ افراد بروند سراغ دفاتر مهاجرتی دقیقا به همین دلیل است. شما لطفا اگر قصد کمک دارید حتی راه و روش این کار را هم یاد بدید کافی‌ است.

۶-در کانادا و آمریکا سازمانهای زیادی هستند که وظیفه کنترل تخلف در زمینه مهاجرت را دارند. با توجه به اینکه این روش الان حدود ۱ سالی‌ هست در ایران در حال انجام است، آن هم با این وسعت، قطعاً در صورت مشکل قانونی در این زمینه باید شاهد بسته شدن این برنامه به شکل قانونی بودیم. به خصوص که اکثر شرکتهأ که این مدل مهاجرت را انجام میدهند سابقه ۱۰-۲۰ ساله در کار مهاجرت دارند. پس زیاد نگران و دلواپس آینده نباشید. در صورت وجود مشکل در کشور قانومندی مثل آمریکا، جاهای رسمی‌ زیادی هستند که به این موضوع رسیدگی کنند.

۷- توصیه من به همه دوستان این است که صرفا به مراجع کاملا قانونی مراجعه کنند. مطلب و حرف تو اینترنت زیاد است. مهم این است که هویئت و اعتبار گوینده مشخص باشه.

با آرزوی موفقیت برای همه
پاسخ
تشکر کنندگان: pelertishia ، EMS
(2015-05-23 ساعت 18:32)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 18:22)m_vaziran نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 17:03)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 15:17)m_vaziran نوشته:  سلام جناب lord عزيز ضمن عرض تشكر مجدد از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمند جنابعالي ! ميخواستم بدونم شما اطلاع داريد كه بطور متوسط چه تعدادي درخواست perm در وزارت كار فايل ميشه ؟ با توجه به گرافهاي موجود ، ظاهراً از ماه اوريل به بعد تعداد پرونده هاي بررسي شده خيلي كم شده و به ميانگين ٢٠٠ پرونده در روز رسيده ! ( در صورتي كه اين مقدار ٣٠٠ تا ٣٥٠ عدد در روز بود ) و زمان انتظار از ٥ ماه به بيش از ٦ ماه رسيده ! حال اگر تعداد پرونده هاي فايل شده در روز بيشتر از پرونده هاي بررسي شده باشه اين زمان انتظار روز بروز بيشتر ميشود ! و از طرف ديگه با سرعتي كه اداره مهاجرت پيدا كرده همه پرونده ها ي eb3 ديگه دوره انتظار نداشته و مثل eb2 كارنت خواهد شد كه البته عملاً اين اتفاق خوب ( البته براي eb3 اي ها) هم افتاده و ديگر تفاوتي در اين دو نوع كتگوري نميباشد. ممنون ميشم نظرتونو بدونم كه حتماً در پيشبيني زمان رسيدگي به پرونده ام مؤثر خواهد بود.

سلام جناب Vaziran
تعداد بررسی پرونده ها در وزارت کار هر روز متغیره. سایت زیر رو ببینید
http://dolstats.com/
مثلا این جمعه 177 تا پرونده رو بررسی کردند و جمعه ی پیش 363 تا. اما حق با شماست به صورت کلی میانگین زمانی یک مقداری بالا رفته. زمانی بود که کلا PERM یکی دو ماه بیشتر طول نمی کشید. اما الان وزارت تعداد زیاری از staff خود را برای بررسی Audit کیس های مشکوک به تقلب در سیستم می کنه که وقت بسیاری می برد.

درمورد کارنت وزارت مهاجرت هم حق با شماست. من سال ۲۰۱۳ وقتی کارفرمام به من گفت که درآینده Eb3 و Eb2 برای کشورهای به غیر چین و هند و غیره تقریبا با هم فرق نخواهد کرد اصلا نپذیرفتم. اما الان سرعت کارنت EB3 رو می بینیم که بسیار خوبه.
ممنون عزيز آيا از جايي ميشه فهميد تعداد پرونده هاي ورودي در روز چقدر است ؟

خیر اون رو نمی شه فهمید. فقط پرونده های بررسی شده رو می شه فهمید.
مثلا لینک زیر تمام پرونده های قبولی PERM در سال ۲۰۱۵ کسانیکه سیتیزن ایران هستند رو نشون می ده که تا الات حدود 178 نفری هستند:

https://goo.gl/4vcZBV
(سمت چپ روی ایران باید کلیک کنید)

یا مستقیما اینجا
https://goo.gl/IgY4RL

جالبیش اینه که حتی نام کارفرما هایی که برای این افراد اسپانسر شدند رو می تونید سمت چپ ببینید. این بک راه خوبی هست که ببینید آیا کلا اون کارفرما برای کسی اسپانسر شده یا نه. (البته فقط کیس های قبول شده رو نشون می ده، نه کیس های pending یا رد شده) ولی به هر حال یک روش خوبیه که آدم بتونه با کارفرماهایی که بیشتر برای افراد اسپانسر می شوند آشنا بشه.

اقا/خانم

به نظر شما وب سایت که خودش داره میگه به من کمک مالی کنید، مطلب را گارانتی نمیکنه و مال یک شخص است و نه مال یک سازمان دولتی معتبر است???????? دوستان به مطالبی که من در شکل مشخص کردم دقت کنید

[عکس: Capture.png]
پاسخ
تشکر کنندگان: shakiba.far
(2015-05-23 ساعت 18:52)sanazdst نوشته:  دیگه فکر کنم با این همه دلیل و مدرک، واضحه که برای ویزای eb3 اقدام کردن از این روش وکلای ایرانی که ۶۰ هزار دلار هزینه می بره، غیر منطقی باشه، من از چندتاشون قرار داد رو خواستم و واقعا یک از یک خنده دار تر بودن می تونم اینجا بزارمشون؟
ازون جایی که برای من که آشنایی در آمریکا ندارم که کارفرما پیدا کنه، بهتره که برم سراغ روش های دیگه ی مهاجرتی ...

سلام ممنون. لطفا مدارکی که در اختیار دارید رو به طور خصوصی برای من بفرستید و چیزی رو فعلا اینجا نگذارید.


(2015-05-23 ساعت 18:25)ferix نوشته:  سلام به همگی و جناب Lord

من می خواستم بپرسم که قراردادی که فقط یک اسکن از قرارداد اصلی است اعتباری از نظر قانونی داره یا خیر؟

سوال دوم اینکه آیا اونوریها (منظورم آمریکا و کانادا) قراردادها رو مثل ایرانیها مهر میکنند یا اینکه فقط امضا میشه و از مهر خبری نیست؟؟؟

سوال سوم اینکه این شرکتها ادعا می کنند که بعد از اینکه Labor Ceritifiacte اومد دیگه ماها میتونیم تو سایت آنلاین چک کنیم و دیگه یعنی همه چیز قانونیه و اعتمادی که ما کردیم درسته و از این حرفها... آیا واقعا اگه این LC بیاد یعنی دیگه همه چی تمومه و دیگه ما نباید نگران چیزی باشیم؟؟؟

ممنون از وقتی که صرف پاسخگویی میکنید...

سلام. این بستگی داره و باید بررسی بشه. شما و هر فرد دیگری اگر مدارکی از این شرکت ها دارید را لطفا به صورت خصوصی برای من بفرستید تا بررسی بشه و چیزی رو به صورت عمومی اینجا نگذارید. ممنون.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-23 ساعت 19:57)brahnama نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 18:32)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 18:22)m_vaziran نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 17:03)lordsaroman نوشته:  سلام جناب Vaziran
تعداد بررسی پرونده ها در وزارت کار هر روز متغیره. سایت زیر رو ببینید
http://dolstats.com/
مثلا این جمعه 177 تا پرونده رو بررسی کردند و جمعه ی پیش 363 تا. اما حق با شماست به صورت کلی میانگین زمانی یک مقداری بالا رفته. زمانی بود که کلا PERM یکی دو ماه بیشتر طول نمی کشید. اما الان وزارت تعداد زیاری از staff خود را برای بررسی Audit کیس های مشکوک به تقلب در سیستم می کنه که وقت بسیاری می برد.

درمورد کارنت وزارت مهاجرت هم حق با شماست. من سال ۲۰۱۳ وقتی کارفرمام به من گفت که درآینده Eb3 و Eb2 برای کشورهای به غیر چین و هند و غیره تقریبا با هم فرق نخواهد کرد اصلا نپذیرفتم. اما الان سرعت کارنت EB3 رو می بینیم که بسیار خوبه.
ممنون عزيز آيا از جايي ميشه فهميد تعداد پرونده هاي ورودي در روز چقدر است ؟

خیر اون رو نمی شه فهمید. فقط پرونده های بررسی شده رو می شه فهمید.
مثلا لینک زیر تمام پرونده های قبولی PERM در سال ۲۰۱۵ کسانیکه سیتیزن ایران هستند رو نشون می ده که تا الات حدود 178 نفری هستند:

https://goo.gl/4vcZBV
(سمت چپ روی ایران باید کلیک کنید)

یا مستقیما اینجا
https://goo.gl/IgY4RL

جالبیش اینه که حتی نام کارفرما هایی که برای این افراد اسپانسر شدند رو می تونید سمت چپ ببینید. این بک راه خوبی هست که ببینید آیا کلا اون کارفرما برای کسی اسپانسر شده یا نه. (البته فقط کیس های قبول شده رو نشون می ده، نه کیس های pending یا رد شده) ولی به هر حال یک روش خوبیه که آدم بتونه با کارفرماهایی که بیشتر برای افراد اسپانسر می شوند آشنا بشه.

اقا/خانم

به نظر شما وب سایت که خودش داره میگه به من کمک مالی کنید، مطلب را گارانتی نمیکنه و مال یک شخص است و نه مال یک سازمان دولتی معتبر است???????? دوستان به مطالبی که من در شکل مشخص کردم دقت کنید

دوست عزیز اگر پستی را مغایر با قوانین مهاجرسرا می بینید از گزینه ی گزارش استفاده کنید. این پست اضافی شما مغایر با قوانین هست و درصورت تکرار شما محروم خواهید شد. طبق بند 31 قوانین مهاجرسرا "تشخیض" اینکه منبع سایت برای تبلیغ یک شرکت است به عهده ی "مدیران" می باشد. بنده به عنوان مدیر این تشخیص رو داده ام که سایت تبلیغاتی نیست. این یک سایت رایگان غیر دولتی است که همون طور که قبلا اعلام کرده بودم به دیتابیس وزارت کار وصل هست و پردازش های آماری روی دیتاها انجام می دهد.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: mona_ir
(2015-05-23 ساعت 18:32)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 18:22)m_vaziran نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 17:03)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-23 ساعت 15:17)m_vaziran نوشته:  سلام جناب lord عزيز ضمن عرض تشكر مجدد از مطالب و راهنمايي هاي ارزشمند جنابعالي ! ميخواستم بدونم شما اطلاع داريد كه بطور متوسط چه تعدادي درخواست perm در وزارت كار فايل ميشه ؟ با توجه به گرافهاي موجود ، ظاهراً از ماه اوريل به بعد تعداد پرونده هاي بررسي شده خيلي كم شده و به ميانگين ٢٠٠ پرونده در روز رسيده ! ( در صورتي كه اين مقدار ٣٠٠ تا ٣٥٠ عدد در روز بود ) و زمان انتظار از ٥ ماه به بيش از ٦ ماه رسيده ! حال اگر تعداد پرونده هاي فايل شده در روز بيشتر از پرونده هاي بررسي شده باشه اين زمان انتظار روز بروز بيشتر ميشود ! و از طرف ديگه با سرعتي كه اداره مهاجرت پيدا كرده همه پرونده ها ي eb3 ديگه دوره انتظار نداشته و مثل eb2 كارنت خواهد شد كه البته عملاً اين اتفاق خوب ( البته براي eb3 اي ها) هم افتاده و ديگر تفاوتي در اين دو نوع كتگوري نميباشد. ممنون ميشم نظرتونو بدونم كه حتماً در پيشبيني زمان رسيدگي به پرونده ام مؤثر خواهد بود.

سلام جناب Vaziran
تعداد بررسی پرونده ها در وزارت کار هر روز متغیره. سایت زیر رو ببینید
http://dolstats.com/
مثلا این جمعه 177 تا پرونده رو بررسی کردند و جمعه ی پیش 363 تا. اما حق با شماست به صورت کلی میانگین زمانی یک مقداری بالا رفته. زمانی بود که کلا PERM یکی دو ماه بیشتر طول نمی کشید. اما الان وزارت تعداد زیاری از staff خود را برای بررسی Audit کیس های مشکوک به تقلب در سیستم می کنه که وقت بسیاری می برد.

درمورد کارنت وزارت مهاجرت هم حق با شماست. من سال ۲۰۱۳ وقتی کارفرمام به من گفت که درآینده Eb3 و Eb2 برای کشورهای به غیر چین و هند و غیره تقریبا با هم فرق نخواهد کرد اصلا نپذیرفتم. اما الان سرعت کارنت EB3 رو می بینیم که بسیار خوبه.
ممنون عزيز آيا از جايي ميشه فهميد تعداد پرونده هاي ورودي در روز چقدر است ؟

خیر اون رو نمی شه فهمید. فقط پرونده های بررسی شده رو می شه فهمید.
مثلا لینک زیر تمام پرونده های قبولی PERM در سال ۲۰۱۵ کسانیکه سیتیزن ایران هستند رو نشون می ده که تا الات حدود 178 نفری هستند:

https://goo.gl/4vcZBV
(سمت چپ روی ایران باید کلیک کنید)

یا مستقیما اینجا
https://goo.gl/IgY4RL

جالبیش اینه که حتی نام کارفرما هایی که برای این افراد اسپانسر شدند رو می تونید سمت چپ ببینید. این بک راه خوبی هست که ببینید آیا کلا اون کارفرما برای کسی اسپانسر شده یا نه. (البته فقط کیس های قبول شده رو نشون می ده، نه کیس های pending یا رد شده) ولی به هر حال یک روش خوبیه که آدم بتونه با کارفرماهایی که بیشتر برای افراد اسپانسر می شوند آشنا بشه.
بنظر شما كارفرمايي كه چند مورد اسپانسر شده باشه اعتبارش بالاتره و درصد قبولي بالاتر ميره ؟
EB2
ANKARA
interview : 13 may 2016  
two line : 7 Dec 2016  
OR : 16 Dec 2016
Clearance : 27 Dec 2016
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-23 ساعت 22:39)m_vaziran نوشته:  بنظر شما كارفرمايي كه چند مورد اسپانسر شده باشه اعتبارش بالاتره و درصد قبولي بالاتر ميره ؟

بله. اما احتمال قبولی بالاتر نمی ره ، احتمال اینکه Audit نخوره بالاتر می ره.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: m_vaziran
(2015-05-23 ساعت 18:25)ferix نوشته:  سوال سوم اینکه این شرکتها ادعا می کنند که بعد از اینکه Labor Ceritifiacte اومد دیگه ماها میتونیم تو سایت آنلاین چک کنیم و دیگه یعنی همه چیز قانونیه و اعتمادی که ما کردیم درسته و از این حرفها... آیا واقعا اگه این LC بیاد یعنی دیگه همه چی تمومه و دیگه ما نباید نگران چیزی باشیم؟؟؟

ممنون از وقتی که صرف پاسخگویی میکنید...

درمورد این سوالتون باید بگم خیر. Labor Certificate که هیچ، اگرحتی فردی گرین کارت هم بگیرد و بعد از 5 سال سیتیزن هم بشود "اگر و اگر" مثلا خدایی نکرده معلوم شد سیستم آن ها غیر قانونی بوده و دولت امریکا متوجه قضیه بشه بعد سال ها، می تونن بیان تمام پرونده های قبلی اون شرکت رو بررسی کنند و می تونند بفهمند کی با این روش اومده و بعد می تونند سیتیزن شیپ فرد را باطل کنند و اون رو deport کنن. البته این حداقلشه، اگر بخواهند سخت تر بگیرند اون فرد رو تحت Crime of Perjury و Immigration Fraud می تونند sue بکنند و درخواست زندان هم بکنن از دادگاه.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: Paradox




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان