کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزای EB3
لطفا به من بگوييد از كدوم شركت اقدام كرديد.با تشكر
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-24 ساعت 15:29)shakiba.far نوشته:  حالا یه سوال متفاوت،
شاید بعضی از دوستانی که از این راه یا اقدام کردن و یا در حال اقدام، دانشجو باشن یا به هردلیلی سربازی نرفته باشن، به نظرتون داشتن کارت پایان خدمت سربازی ،جز مدارک لازم برای ارایه به سفارت هست یا اینکه اگه هرایوایپاسپورت داشته باشه کافیه؟ یا مثلا داشتن مدارک تحصیلی، حتی دیپلم، لازمه برای سفارت؟ کلا چه مدارکی از شخص متقاضی در سفارت میخوان؟ البته منظورم غیر از فرم ها و مجوز وزارت کار هست.
آخه واسه مهاجرت به بعضی کشورهای دیگه، داشتن کارت پایان خدمت سربازی لازمه.و یا حداقل مدرک تحصیلی دیپلم.
با پوزش از مدیر محترم به خاطر طرح این سوال در اینجا.

مدرک دیپلم رو اطلاع دارم که در ادامه به همراه ترجمه رسمی از شما می خوان، اما لیسانس یا مقاطع بالاتر، گویا لازم نمیشه.
در مورد خروج از کشور، همین که بصورت قانونی (حال با استفاده از معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت) از کشور خارج شده باشید کفایت می کنه و به این صورت نیست که تنها کارت پایان خدمت برای سفارت ملاک باشه.
موفق باشید
Category: EB3 - unskilled worker
PERM filed with DOL: Apr 2015
PERM Approved: Oct 2015
I-140 Filed with USCIS: PENDING
I-140 Approved: PENDING
Visa Interview: PENDING
Clearance: PENDING
Visa Granted: PENDING
پاسخ
تشکر کنندگان: shakiba.far ، f.vakili
میگن که مدرک دیپلم کافیه
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-24 ساعت 11:58)lordsaroman نوشته:  
(2015-05-16 ساعت 12:53)Kaveh نوشته:  موضوع بررسی و یوزر arman.keshavarz به علت مولتی اکانت بودن به صورت دائمی بن شد.
سایر آیدی ها:
pedram.ndr
amir.bh
taha.k
kiarash.m
neda.mz
kamran.mlkt

(2015-05-20 ساعت 18:50)Kaveh نوشته:  farnameng، آیدی جدید arman.keshavarz هم بصورت دائمی بن شد.
لطفاً به اعتبار و تاریخ عضویت افراد توجه کنید و در صورت مشاهده موارد مشکوک یا خلاف قوانین، از کلید "گزارش" پایین هر پست استفاده کنید.

پس از بررسی های دقیق انجام شده به کمک دوستان معلوم شد که brahnama آیدی جدید arman.keshavarz می باشد و این آیدی به صورت دائمی بن شد.

این مطلب رو خطاب به ایشان می گویم برای اتمام حجت: دوست عزیز. همون طور که من قبلا پیش بینی کرده بودم شما باز با آیدی جدید وارد این فروم شدید. بنده اسم شرکتی که شما در آن فعال هستید را می دانم. وزارت کار ایمیلی دارد به نام ETAPagemaster@dol.gov که افراد می توانند کیس های مشکوک به تقلب را تحت عنوان SUSPECTED IMMIGRATION FRAUD گزارش دهند. شما اگر یک بار دیگر در این فروم با نام کاربری دیگر ظاهر شوی، شرکت جنابعالی را با اسناد و مدارک موجود به وزارت کار گزارش می دهم. این رو به شما اطمینان می دهم که وزارت به شدت در این زمینه حساس است. حداقل اتفاقی که خواهد افتاد این خواهد بود که شرکت شما زیر ذره بین وزارت قرار خواهد گرفت و تمامی کیس های مرتبط با شرکت شما در حال و در آینده برای بررسی دقیق audit خواهد خورد که دو سالی طول خواهد کشید. اگر هم وزارت تشخیص بدهد که کار شرکت شما غیر قانونی بوده، تمامی وکلا و مسئولین شرکت تحت پیگرد پلیس فدرال ایالات متحده قرار خواهند گرفت. من در حال حاظر این لطف را به شما می کنم که فعلا این کار را نکنم. اما درصورت ادامه فعالیت مخرب شما در این فروم از این کار دریغ نخواهم کرد.

شما شورش را در آوردی. چون مدیر هستی‌ فکر میکنی‌ میتونی‌ به همه اتهام بزنی‌؟ چرا پست‌های من رو پاک کردی؟ از تو سوال کرده بودم به جائ این همه اتهام زدن بیا:

1-خودت را معرفی‌ کن؟ بگو کی‌ هستی‌؟ تخصصت چیه؟ چرا این حق رو به خودت میدی که به همه تهمت بزنی‌ ولی‌ اصلا نگی‌ کی‌ هست؟ من چرا باید به تو اطمینان کنم که اصلا نمیدنبم کی‌ هستی‌ ولی‌ به این همه وکیل اطمینان نکنم؟

۲-تو که مطمئن هستی‌ همه این بساط دروغ است، خوب چرا راه درست را یاد من نمیدی؟

۳-چرا به هر کسی‌ که از تو سوال میکنه که هویت شما کی‌ است، میگی‌ چون شما arman.keshavarz هستی‌ حذف میکنی‌؟ چرا ا بحث می‌ترسی‌ و فرار میکنی‌؟ ببین من که تبلیغ شرکت خاصی‌ را نمیکنم ولی‌ برو هر کاری که فکر میکنی‌ درست است بکن. ایمیل یا هر چی‌. ولی‌ باید جواب بعدی که چرا به من تهمت میزانی‌ که من یکی‌ دیگه هستم؟ اگه راست میگی‌ و ریگی تو کفشت نیست نتیجه تحقیق را بذار تا همه بفهمن من کی‌ هستم.

۴-هویئت تو برای من رو شده. از همون رفرنس دادن به سایت "در پیتی" که دو قسمت داره میگه بهش کمک مالی کنی‌ معلوم است که چقدر معتبر است.

به جائ این همه تهمت زدن بیا به سؤالت زیر جواب بده

۱-مطالبی که بنده خدمت شما عرض کردم شفاهی‌ نبود و تقریبا تمامی‌ این شرکتها به صراحت گفتند که در قرداد ذکر می‌شه که هیچ هزینه بابت کاریابی پرداخت نمی‌شه

۲-شما کلیه مطالب بنده را بدون پشتوانه اعلام کردید. هر چند طبیعتا شما که در آمریکا زندگی‌ می‌کنید میدونید که اتهام زدن جرم محسوس می‌شه. و به این راحتی‌ که شما صحبت می‌کنید نمی‌شه به افراد و شرکتها تهمت زّد. همانطور که عرض شد تمامی‌ این شرکتها به خلاف قانون بودن پرداخت وجه بابت کاریابی آگاه بودند و این نکته را نیز در قرارداد ذکر مینمایند. بنابر این صحبت من بی‌ پایه و اساس نیست

۳- بنده اگر بیمار باشم به صرف ادعای یک نفر اصلا حاضر نیستم اعتماد کنم. به همین دلیل هم سازمانی مثل نظام پزشکی‌ وجود داره که صلاحیت پزشکان را بررسی میکنه. شما میفرمائید تمامی‌ این شرکتها کار غیر قانونی میکنند. بنده و یا سایر دوستان باید دقیقا بدونیم که شما که چنین ادعائی می‌کنید چگونه این صلاحیت را به دست آوردید؟ چه مرجعی صلاحیت شما را تائید میکنه؟ به نظر شما این که فقط بگید من در آمریکا هستم، تخصص قرارداد دارم و .... کافی‌ است؟؟؟؟؟ خوب این را هر کسی‌ و به خصوص شرکت‌های رقیبی که از این برنامه آسیب خوردند هم می‌تونن بیان ادعا کنند. البته بنده قصد زدن اتهام در این زمینه را به شما ندارم ولی‌ وقتی‌ یک چنین ادعای بزرگی‌ میکنه باید اول در خصوص هویئت و تخصص خود شفاف سازی کنه.

۴-در خصوص ارسال قرارداد برای شما. واقعا تعجب می‌کنم از سوال شما. بنده هم در آمریکا کار کردم و زندگی‌. قرارداد‌های داخلی‌ کاملا جنبه محرمانه داره. داخل آن ممکن است عدد و رقم باشه. و پخش کردن آن در اینترنت اقدامی کاملا غیر قانونی است. هر چند وقتی‌ من از یکی‌ از این دفاتر چنین در خواستی‌ داشتم گفتند که چنین مدارکی را در جلسه حضوری در اختیار قرار میدهند.

۵-در خصوص پیدا کردن کار برای من و یا ۲ نفر دیگه. شما در آمریکا چطور مالیت پرداخت می‌کنید؟ هم میتونید خودتون مجانی‌ این کار را بکنید و یا هزینه پرداخت کنید و برید پیش حسابدار؟ وقتی‌ دچار مشکل حقوقی میشید هم میتونید هزینه پرداخت کنید و وکیل بگیرید و یا خودتون کار را انجام بدید. درست است؟ این که در آینده خیلی‌ افراد بروند سراغ دفاتر مهاجرتی دقیقا به همین دلیل است. شما لطفا اگر قصد کمک دارید حتی راه و روش این کار را هم یاد بدید کافی‌ است.

۶-در کانادا و آمریکا سازمانهای زیادی هستند که وظیفه کنترل تخلف در زمینه مهاجرت را دارند. با توجه به اینکه این روش الان حدود ۱ سالی‌ هست در ایران در حال انجام است، آن هم با این وسعت، قطعاً در صورت مشکل قانونی در این زمینه باید شاهد بسته شدن این برنامه به شکل قانونی بودیم. به خصوص که اکثر شرکتهأ که این مدل مهاجرت را انجام میدهند سابقه ۱۰-۲۰ ساله در کار مهاجرت دارند. پس زیاد نگران و دلواپس آینده نباشید. در صورت وجود مشکل در کشور قانومندی مثل آمریکا، جاهای رسمی‌ زیادی هستند که به این موضوع رسیدگی کنند.

۷- توصیه من به همه دوستان این است که صرفا به مراجع کاملا قانونی مراجعه کنند. مطلب و حرف تو اینترنت زیاد است. مهم این است که هویئت و اعتبار گوینده مشخص باشه.

با آرزوی موفقیت برای همه
پاسخ
تشکر کنندگان:
کلا من ماه هاست که دنبال این روشم و دارم تحقیق می کنم، و هنوز هم قرار داد نبستم چون متاسفانه یا خوشبختانه هنوز هم متقاعد نشدم.

تا الان با تمام وکیل های ایرانی ( که همشون در کانادا هستن! ) که از این طریق اقدام می کنن صحبت کردم و نحوه ی پرداخت و قرار داد هاشون رو ازشون گرفتم و مطالعه کردم

تا جایی که متوجه شدم کلا ویزای eb3 ویزای مهاجرتی هست و سه تا دسته داره، که این روشی که اینا اقدام می کنن eb3 دسته c هست، یعنی ویزای کار کارگران غیر متخصص، که تحصیلات و دانش زبان و سابقه کاری آنچانی برعکس گروه های a و b ویزای eb3 احتیاج ندارن، خوب سال ها هم هست که خیلیا از کشورهای مختلف ازین روش تا الان این ویزا رو گرفتن و رفتن، قبلا هم پروسش سال های سال طول می کشیده ولی گویا جدیدا خیلی سریع تر شده و خود وکیل ها می گن نهایتا دو ساله کل پروسه تمام میشه و شما با ویزای دایم وارد آمریکا می شید و بعد از مدت کوتاه یکی دو ماهه هم گرین کارتتون رو راحت و بدون دردسر دریافت می کنید و فقط هم لازمه تعهد بدید که یک سال در این کار می مونید و بعدش می تونید راحت از این کار انصراف بدید و برید پی زندگیتون بدون این که گرین کارتتون رو از دست بدید و بعد از ۴ سال و ۹ ماه هم می تونید تقاضا بدید برای پاسپورت آمریکا

خوب راه نرمال این روش که همه رفتن و میرن اینه که به طریقی کارفرمایی در آمریکا پیدا می کنن ( که این افراد معمولا در آمریکا آشنا دارن ) و توسط یک وکیل کار رو انجام میدن که تنها پولی که این افراد می پردازن دستمزد وکیله که نهایتا ۷ هزار دلاره و دو سه هزار دلار هم هزینه خود این روش که به دولت آمریکا پرداخت می شه

خوب مسئله دیگه این هست که بر اساس قوانین آمریکا، وکیل حق کار پیدا کردن برای کسی رو نداره و باز بر اساس قوانین آمریکا، کارفرما حق این و نداره که پولی از کسی که می خواد استخدام کنه دریافت کنه، این وسط بعضی شرکت های کاریابی پول می گیرن برای کار پیدا کردن که اونا هم دستمزدشون انقدر نیست اصلا!

خوب این وسط اون دسته از ایرونیایی که اون ور آشنایی نداریم و تخصص خارق العاده ای هم نداریم معمولا خودمون شخصا کارفرمایی رو نمی تونیم پیدا کنیم، خوب این وکیلا آپشن خوبی برامون حساب میشن هم کارو مثلا پیدا می کنن هم کاغذ بازی ها رو انجام میدن و هم ...

اما قضیه اینه که این وسط پای سه تا شرکت وسطه: وکیل و شرکت مهاجرتیش، کاریاب، کارفرما که فقط وکیل هست که کانادا هست، کارفرما و کاریاب آمریکا هستن، که خوب یکی از اولین سوالایی که برای من پیش اومده بود این بود که چرا همه ی این وکیل های ایرانی در کانادا هستن، مگه وکیلای ایرانی آمریکا چلاقن؟ که بعد فهمیدم خوب بر اساس قوانین وکیلای ایرانی آمریکا این کار و نمی تونن انجام بدن و اگه روزی گیر بیفتن ....

خوب وکیل فقط یه سری فرم رو برای ما پر می کنه، کاریاب کار ها رو به این وکیل ها معرفی می کنن و ازشون می خوان که افراد رو بهشون معرفی کنن و کارفرما هم که همونیه که ما قراره پیشش کار کنیم، این وسط کارفرما و کاریاب که در آمریکا هستن قانونن حق ندارن هیچ پولی از ماها بگیرن و اگه دولت آمریکا بفهمه چنین کاری کردن درشون تخته میشه، پس این بین وکیل هست که هزینه ( از ۴۸ تا ۶۰ هزار دلار ) رو به اسم حق وکاله از ما میگیره در صورتی که حق وکاله ی وکیل در این کیس نهایتا فقط ۷ هزار تا هست! و بعد این پول بین وکیل و کارفرما و کاریاب تقسیم میشه عملا!

در تمام قرار داد هایی هم که این شرکت های مهاجرتی ایرانی در کانادا برای eb3 تنظیم کردن، اصلا ننوشتن که این ۶۰ هزار تا در قبال کار پیدا کردن، تاییده از وزارت کار و تاییده از اداره مهاجرت هست و ننوشته این وظایف رو داره، فقط نوشته که این ۶۰ هزار تا حق زحمه وکالت هست ! یعنی دو روز دیگه اگه اتفاقی افتاد دست ماها به جایی بند نیست در واقع و توی قرار داد هاشون فقط وظایف موکل نوشته شده که اگر وسط راه پشیمون شد پولی بر نمی گرده، اگر همه چی درست شد و موکل رفت سفارت و اونا بهش ویزا ندادن حالا به دلیل این که موکل آفیسر رو گیج کرده بوده یا مثلا اطلاعات غلط داده بوده و ... پولی بر نمی گرده، اگه این وسط اتفاقی بیفته مثلا این روش رو آمریکا کلا بر داره یا به ایرونیا دیگه ازین طریق ویزا نده مشکل موکل هست نه وکیل و باز پولی بر نمی گرده و .. و این وسط در مورد وظایف خودشون چیزی نمی نویسن حتی میگن اگه وزارت کار تاییدیه نداد باز وکیل ۶ ماه دیگه فرجه داره و ... و خلاصه هیچ یک از قرار داد ها طوری تنظیم نشده که به نفع موکل باشه و همه یک طرفه نوشته شده و ۱۰۰٪ به نفع وکلا هست...

در واقع این وسط سه تا قرار داد وجود داره : قرار داد بین موکل و وکیل - قرار داد بین وکیل و کاریاب - قرار داد بین کاریاب و کارفرما ، که به ماها فقط قرار داد بین موکل و وکیل رو ارائه میدن...

خوب در کل یعنی همه می دونیم که این روش با این تفاصیر غیر قانونیه چون ما داریم در ازای این که کسی استخداممون کنه بهش پول میدیم، خوب ولی وقتی ماها راه دیگه ای واسه گرین کارت گرفتن نداریم این روش وسوسه انگیز به نظر میاد حتی اگر بدونیم که غیر قانونیه، ولی باز اگه آدم بدونه که این روش ۹۰٪‌ جواب میده خوب باز آدم وسوسه میشه که اقدام کنه اما مشکل این جاست که تا الان از این روشی که ۶۰ هزار تا بدیم به وکیل و ....، تا الان ایرونی ای نیست که رفته باشه، همه نهایتا یک سال پیش از طریق این شرکتا اقدام کردن و الان فقط به مرحله تاییدیه وزارت کار و ،،، رسیدن و کسی نبوده که رفته باشه سفارت و ویزا رو گرفته باشه و رفته باشه آمریکا و گرین کارتشم گرفته باشه و فقط هم یه سال اونجا کار کرده باشه و بعدشم راحت ازون کار اومده باشه بیرون و رفته باشه پی زندگیش...

پس در واقع با این تفاسیر این روش جزو تنها روش ماها واسه رسیدن سریع به گرین کارته اما ازون ور هم قمار بزرگیه چون ۱۸۰ میلیون تومن باید هزینه کنیم، دو سال هم حداقل صبر کنیم که اگر در بهتربن حالت همه کارها هم پیش رفت بریم سفارت که ببینیم آفیسر ویزا میده یا نه، در حالی که اکثرمون هم مهندس و پزشک و تحصیل کرده ایم و توی پاسپورتمون معمولا ویزای کشورای دیگه هم خورده ...، و اگه هم کارمون بعد دو سال انتظار نشد پولمون هم بر نمی گرده با این قرار داد یک طرفه ی وکلای ایرانی و ازون ور هم می دونیم که این ویزا با این روشی که داریم اقدام می کنیم غیر قانونی نباشه، حداقل دور زدن قانون هست... پس در واقع یه جور قماره برامون ....

اما خوب توی لینکی هم که مدیر گذاشتن میشه دید که یکی از همین شرکت های کاریابی برای ۲۷ ایرونی واسه همون کار مستخدمی و تمیزکاری تاییدیه وزارت کار رو گرفته، گرچه هنوز تاییدیه اداره مهاجرت و از همه مهمتر ویزا دادن آفیسر مونده...

من شخصا خودم هنوز که هنوزه نتونستم ازین راه اقدام کنم چون بیشتر از همه سر قرار دادشون مشکل دارم چون یک طرفه هست اما ازون ور هم می بینم که به جز این راه، راه دیگه ای واسه رسیدن به گرین کارت ندارم متاسفانه و توی حالت چه کنم چه کنم کماکان موندم

لطفا اگر شماها هم اطلاعاتی دارید همین جا بنویسید تا بتونیم به یک نتیجه ای برسیم

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: dr.omid
خانوم sanazsdt

نقل قول: در تمام قرار داد هایی هم که این شرکت های مهاجرتی ایرانی در کانادا برای eb3 تنظیم کردن، اصلا ننوشتن که این ۶۰ هزار تا در قبال کار پیدا کردن، تاییده از وزارت کار و تاییده از اداره مهاجرت هست و ننوشته این وظایف رو داره، فقط نوشته که این ۶۰ هزار تا حق زحمه وکالت هست ! یعنی دو روز دیگه اگه اتفاقی افتاد دست ماها به جایی بند نیست در واقع و توی قرار داد هاشون فقط وظایف موکل نوشته شده که اگر وسط راه پشیمون شد پولی بر نمی گرده، اگر همه چی درست شد و موکل رفت سفارت و اونا بهش ویزا ندادن حالا به دلیل این که موکل آفیسر رو گیج کرده بوده یا مثلا اطلاعات غلط داده بوده و ... پولی بر نمی گرده، اگه این وسط اتفاقی بیفته مثلا این روش رو آمریکا کلا بر داره یا به ایرونیا دیگه ازین طریق ویزا نده مشکل موکل هست نه وکیل و باز پولی بر نمی گرده و .. و این وسط در مورد وظایف خودشون چیزی نمی نویسن حتی میگن اگه وزارت کار تاییدیه نداد باز وکیل ۶ ماه دیگه فرجه داره و ... و خلاصه هیچ یک از قرار داد ها طوری تنظیم نشده که به نفع موکل باشه و همه یک طرفه نوشته شده و ۱۰۰٪ به نفع وکلا هست...

بنده هم با چند تا از این دفاتر صحبت داشتم. فرمت قرارداد‌ها متفاوت است. ولی‌ در مورد چند تا از این شرکتها متوجه شدم که:

۱-در قرداد ذکر می‌شه که پیدا کردن کار هم جزو وظایف شرکت است و اینکار از طریق شرکت‌های کاریابی انجام می‌شه ولی‌ وجهی پرداخت نمی‌شه

۲-مراحل پرداخت پلکانی و بعد از انجام هر مرحله از کار است. به این مانی که کول مبلغ ۵۰ یا ۶۰ هزار دلار در مراحل مختلف پرداخت می‌شه و بعد از انجام کامل یک مرحله از کار

۳-شرایط باز پرداخت کاملا ذکر شده. و عملا اکثر مبلغ به موکل در صورت انجام کار باز پرداخت می‌شه. تنها در مواردی که شما به علت بیماری و یا سؤ پیشینه کیس شما راد بشه وجهی بازگشت داده نمی‌شه. ولی‌ اگر آفیسر به هر دلیلی‌ پرونده شما را راد کرد اکثر پول به شما برمیگرده

نقل قول:خوب در کل یعنی همه می دونیم که این روش با این تفاصیر غیر قانونیه چون ما داریم در ازای این که کسی استخداممون کنه بهش پول میدیم، خوب ولی وقتی ماها راه دیگه ای واسه گرین کارت گرفتن نداریم این روش وسوسه انگیز به نظر میاد حتی اگر بدونیم که غیر قانونیه

راستش با توضیحاتی که به من داده شده حس نمیکنم که این کار غیر قانونی‌ باشه. چون اصلا امکان انجام کاری به اون وسعت آن هم توسط شرکت‌های زیاد قابل تصور نیست

نقل قول:پس در واقع با این تفاسیر این روش جزو تنها روش ماها واسه رسیدن سریع به گرین کارته اما ازون ور هم قمار بزرگیه چون ۱۸۰ میلیون تومن باید هزینه کنیم، دو سال هم حداقل صبر کنیم که اگر در بهتربن حالت همه کارها هم پیش رفت بریم سفارت که ببینیم آفیسر ویزا میده یا نه، در حالی که اکثرمون هم مهندس و پزشک و تحصیل کرده ایم و توی پاسپورتمون معمولا ویزای کشورای دیگه هم خورده ...، و اگه هم کارمون بعد دو سال انتظار نشد پولمون هم بر نمی گرده با این قرار داد یک طرفه ی وکلای ایرانی و ازون ور هم می دونیم که این ویزا با این روشی که داریم اقدام می کنیم غیر قانونی نباشه، حداقل دور زدن قانون هست... پس در واقع یه جور قماره برامون ....

همانطور که عرض کردم، اولا پول در مراحل مختلف پرداخت میشه‌ نه‌ یک جا، و در ثانی‌ در صورت عدم موفقیت کل وجه پرداختی به غیر از هزینه‌های دولتی به شما بازگشت داده می‌شه

موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-05-24 ساعت 22:14)brahnama2 نوشته:  خانوم sanazsdt

نقل قول: در تمام قرار داد هایی هم که این شرکت های مهاجرتی ایرانی در کانادا برای eb3 تنظیم کردن، اصلا ننوشتن که این ۶۰ هزار تا در قبال کار پیدا کردن، تاییده از وزارت کار و تاییده از اداره مهاجرت هست و ننوشته این وظایف رو داره، فقط نوشته که این ۶۰ هزار تا حق زحمه وکالت هست ! یعنی دو روز دیگه اگه اتفاقی افتاد دست ماها به جایی بند نیست در واقع و توی قرار داد هاشون فقط وظایف موکل نوشته شده که اگر وسط راه پشیمون شد پولی بر نمی گرده، اگر همه چی درست شد و موکل رفت سفارت و اونا بهش ویزا ندادن حالا به دلیل این که موکل آفیسر رو گیج کرده بوده یا مثلا اطلاعات غلط داده بوده و ... پولی بر نمی گرده، اگه این وسط اتفاقی بیفته مثلا این روش رو آمریکا کلا بر داره یا به ایرونیا دیگه ازین طریق ویزا نده مشکل موکل هست نه وکیل و باز پولی بر نمی گرده و .. و این وسط در مورد وظایف خودشون چیزی نمی نویسن حتی میگن اگه وزارت کار تاییدیه نداد باز وکیل ۶ ماه دیگه فرجه داره و ... و خلاصه هیچ یک از قرار داد ها طوری تنظیم نشده که به نفع موکل باشه و همه یک طرفه نوشته شده و ۱۰۰٪ به نفع وکلا هست...

بنده هم با چند تا از این دفاتر صحبت داشتم. فرمت قرارداد‌ها متفاوت است. ولی‌ در مورد چند تا از این شرکتها متوجه شدم که:

۱-در قرداد ذکر می‌شه که پیدا کردن کار هم جزو وظایف شرکت است و اینکار از طریق شرکت‌های کاریابی انجام می‌شه ولی‌ وجهی پرداخت نمی‌شه

۲-مراحل پرداخت پلکانی و بعد از انجام هر مرحله از کار است. به این مانی که کول مبلغ ۵۰ یا ۶۰ هزار دلار در مراحل مختلف پرداخت می‌شه و بعد از انجام کامل یک مرحله از کار

۳-شرایط باز پرداخت کاملا ذکر شده. و عملا اکثر مبلغ به موکل در صورت انجام کار باز پرداخت می‌شه. تنها در مواردی که شما به علت بیماری و یا سؤ پیشینه کیس شما راد بشه وجهی بازگشت داده نمی‌شه. ولی‌ اگر آفیسر به هر دلیلی‌ پرونده شما را راد کرد اکثر پول به شما برمیگرده

نقل قول:خوب در کل یعنی همه می دونیم که این روش با این تفاصیر غیر قانونیه چون ما داریم در ازای این که کسی استخداممون کنه بهش پول میدیم، خوب ولی وقتی ماها راه دیگه ای واسه گرین کارت گرفتن نداریم این روش وسوسه انگیز به نظر میاد حتی اگر بدونیم که غیر قانونیه

راستش با توضیحاتی که به من داده شده حس نمیکنم که این کار غیر قانونی‌ باشه. چون اصلا امکان انجام کاری به اون وسعت آن هم توسط شرکت‌های زیاد قابل تصور نیست

نقل قول:پس در واقع با این تفاسیر این روش جزو تنها روش ماها واسه رسیدن سریع به گرین کارته اما ازون ور هم قمار بزرگیه چون ۱۸۰ میلیون تومن باید هزینه کنیم، دو سال هم حداقل صبر کنیم که اگر در بهتربن حالت همه کارها هم پیش رفت بریم سفارت که ببینیم آفیسر ویزا میده یا نه، در حالی که اکثرمون هم مهندس و پزشک و تحصیل کرده ایم و توی پاسپورتمون معمولا ویزای کشورای دیگه هم خورده ...، و اگه هم کارمون بعد دو سال انتظار نشد پولمون هم بر نمی گرده با این قرار داد یک طرفه ی وکلای ایرانی و ازون ور هم می دونیم که این ویزا با این روشی که داریم اقدام می کنیم غیر قانونی نباشه، حداقل دور زدن قانون هست... پس در واقع یه جور قماره برامون ....

همانطور که عرض کردم، اولا پول در مراحل مختلف پرداخت میشه‌ نه‌ یک جا، و در ثانی‌ در صورت عدم موفقیت کل وجه پرداختی به غیر از هزینه‌های دولتی به شما بازگشت داده می‌شه

موفق باشید

ممنون از پاسختون، میشه اسم چند تا ازین شرکت هایی که توی قرار دادهاشون این موارد ذکر شده رو برای من در پیغام خصوصی بفرستید؟ چون من تا الان هر قراردادی که دیدیم یک طرفه و به ضرر موکل بوده
پاسخ
تشکر کنندگان:
بابا حالمون به هم خورد از بس اسپم دیدیم تو این تاپیک خدا شاهده . عجب گرفتاری شدیما .

آقا من چند هزار دلار بدم به شما بی خیال این تاپیک شی ؟ خودم که ندارم، ولی برات صدقه جمع میکنم.

یک برنامه ی همیاری سراسری راه میندازم برا شرکتتون ، گونی های شرکت تو چند هفته پر پر میشه ایشالا،

دیگه انقدم دنگ و فنگ نداره که بیای خودتو شهید کنی که صد تا آی دی بسازی .

درسته که زحمت هم کشیدی لحن صحبتت رو عوض کردی تا حدی ، اما هنوز سوتی هات باقی هاست !

بابا جان ما نمیخوایم با شرکت شما قرارداد ببندیم . خودتو و 11 نفر از فامیلای خیالیت رفتین قرارداد بستین نوش جونتون. ما

قرار داد نمیبندیم ، نمیذاریم هم کسی قرار داد ببنده . خوب شد ؟ حالا هی بیا اکانت بساز ، مدیران هم هی بن کنن ،

هی بساز هی بن کنن .

به خدا اگه این همه وقتی که میذاری میای این جا فسفر بسوزونی که هویت های

جعلی متفاوت رو مدیریت کنی ، هر روز نیم ساعت میدون انقلاب کاغذ تبلیغاتی میدادی

دست مردم الان اوضات بهتر بود ، فسفرای مغزتم کم و زیاد نمی شد. رو کاغذا هم میتونستی با فونت 72 بزرگ ، یک خطم زیرش

درشت بنویسی تائیدیه ی من از وزارت کار آمد ... از این جا آمد ، از آن جا آمد که آدم های نابینا هم بفهمن که شما

تأییدیت از کجا آمد؛ یا مثلا رو پیشونیت یه کاغذ بچسبونی بنویسی خابر خوب بعد هی شکلک در بیاری و از این قبیل

کارا ، هم شرکتتون به جای 7 هزار دلار از مردم 70 هزار دلار میگیره خوشحال میشه ، هم یه نوع تفریح هم هست . دیگه چی بهتر از این ؟

نه ??????????????????
پاسخ
تشکر کنندگان:
به دلیل سو استفاده ی فرد معلوم الحال از این تاپیک برای اشائه ی روش غیر قانونی شرکت واسط، و بنا بر اصل 12 قوانین انجمن در مورد ممنوعیت هرگونه انتشار مطلب در خصوص روش‌های مهاجرت یا اخذ ویزا به روش‌های غیر قانونی، این تاپیک تا اطلاع ثانوی بسته خواهد شد و موضوع در تاپیک خصوصی مدیران بررسی خواهد شد.

به تمامی افراد توصیه می شود تا معلوم شدن نتیجه ی موضوع با شرکت های واسط ایرانی کانادایی معلوم الحال به هیچ عنوان قراردادی را امضا نکنند.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: Paradox ، Masbafa ، sanazdst ، m_vaziran ، arash891010
موضوع با سایر مدیران به مشورت گذاشته شد. موضع رسمی مهاجرسرا بر غیرقانونی بودن تمامی شرکت های واسط برای پروسه ی EB3 می باشد. طبق اصل 12 قوانین مهاجرسرا انتشار هرگونه مطلب درمورد روش های غیر قانونی مهاجرت اکیدا ممنوع می باشد. کاربرانی که در جهت توجیه کردن شرکت های واسط و قانونی جلوه دادن آن ها در تاپیک عمومی مطلبی را انتشار بدهند این قانون را نقض کرده و یوزر آن ها بسته خواهد شد.
دوستان دقت داشته باشید که روش قانونی به این صورت است که شما به هر روشی خود کارفرما را پیدا کنید. (مثلا مکاتبه با کارفرمایانی که قبلا برای افراد اسپانسر شده اند) و بعد از داشتن کارفرما به وکیل مراجعه کنید.
با تشکر
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: Paradox ، babak82 ، m_vaziran ، Masbafa ، ParsTrader ، arash891010
جناب مدیر بسیار متشکرم.

فکر میکنم بهتره که از این به بعد در مورد روش های پیدا کردن کارفرما بحث بشه.

چون اصلی ترین مشکل و سخت ترین قسمت کار همین پیدا کردن کارفرماست.

در واقع اگه بتونیم کارفرما پیدا کنیم دیگه 90 درصد قضیه به نظرم حله ، مابقیش هم

که دیگه خود وکیل میبره جلو.

نظری هست ممنون میشم بگین استفاده کنیم.
پاسخ
تشکر کنندگان: mona_ir ، babak82 ، m_vaziran ، f.vakili ، arash891010
(2015-05-26 ساعت 22:30)Paradox نوشته:  جناب مدیر بسیار متشکرم.

فکر میکنم بهتره که از این به بعد در مورد روش های پیدا کردن کارفرما بحث بشه.

چون اصلی ترین مشکل و سخت ترین قسمت کار همین پیدا کردن کارفرماست.

در واقع اگه بتونیم کارفرما پیدا کنیم دیگه 90 درصد قضیه به نظرم حله ، مابقیش هم

که دیگه خود وکیل میبره جلو.

نظری هست ممنون میشم بگین استفاده کنیم.

خواهش می کنم. به نظرم بهترین روش برای کسانیکه در امریکا آشنا ندارند "مهندسی معکوس" هست. تمام آمار افرادی که Labor Cerificate آن ها صادر شده Public Knowledge هست و در سایتی که قبلا رفرنس داده ام وجود دارد. با یک search ساده می شه شغل های مربوط به EB3-Unskilled Workers را پیدا کرد و کارفرما ها را شناسایی کرد. دقت داشته باشید که این جستجو فقط محدود به افراد ایرانی ای که LC گرفته اند نباید باشد. مثلا یک کارفرما برای چند نفر که از یک کشور دیگر ممکنه باشند اسپانسر شده احتمال اینکه باز هم نیروی انسانی بخواد وجود داره چه از ایران چه از جای دیگه. پس از اینکه شما اون کارفرما ها رو شناسایی کردید می رید تو گوگل و اطلاعات تماس اون شرکت رو پیدا می کنید. اون موقع مستقیما یا ایمیل می زنید یا زنگ می زنید بهشون و می پرسید آیا نیروی کار دیگه لازم دارند یا نه؟ که اگه گفتند بله اون موقع خودتون یک وکیل می گیرید و با 6 هزار دلار قضیه رو جلو می برید. شاید هم اصلا خود اون کارفرما وکیل خودشون را داشته باشند و اصلا لازم هم نباشه که شما یک دلار هم خرج کنید.
Category: EB2 (Advance Degree) - PERM filed with DOL: Sep2014 - PERM Approved: Feb2015 - I-140 Filed with USCIS: Mar2015 - I-140 Approved: Apr2015- I-485 Approved: Jun2015 - Green Card Received: July2015

N400 Filed: April2020
پاسخ
تشکر کنندگان: Paradox ، mona_ir ، babak82 ، Masbafa ، f.vakili ، arash891010 ، نسل سوخته
ممنون - من این لینکی که قدیم داده بودید رو نگاه کردم . یک چیزی جلب توجه میکنه . اونم این که

توی عناوین مشاغل ، اغلب شغل های رده بالا دیده میشه . منظورم از رده بالا اینه که مثلا یک شرکت

کامپیوتری شخصی رو برای مهندسی شبکه استخدام کرده ، یا مثلا یک شرکت دیگه مهندس برق یا

software engineer استخدام کرده .

در حالی که قرار بود کاری که ما برای EB3 نوع سوم اقدام میکنیم ، کاری باشه که پیش پا افتاده باشه

به قول دوستان ، مثلا کارگری توی یک پیتزا فروشی یا امثال این . الان مهندسی سخت افزار و نرم افزار

و اینا کجاش پیش پا افتاده است ؟ تازه نشون میده اون مهندس نرم افزاری که اینا استخدام کردن

خیلی خفن بوده که نظیرش تو امریکا پیدا نمیشده ، کارفرما مجبور شده این شخص رو از خارج از

امریکا استخدام کنه . خوب این جوری که ما شانسی در واقع نداریم برای این که کارفرمایی به ما

کار بده ، چون من تمام عناوین شغلی ای که دیدم از این قبیل بوده .
پاسخ
تشکر کنندگان: mona_ir ، f.vakili
یک نکته ی جالب تر !

شرکت پیزا هات و مک دونالد و اینا که هی میگفتن به نیروی کار احتیاج داره اصن تو این لیست نیست !

یعنی حتی یک نفرم اینا برای کار استخدام نکردن !

چرا این جوریه ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mona_ir ، f.vakili
سلام به همگی ...

خب حالا با این تصمیمی که گرفته شد که دیگه این تاپیک دیگه موضوعیتی نداره... تا اونجایی که من فهمیدم این تاپیک برای همین سیستم جدیدی که چند وقتیه راه افتاده باز شده والا سیستم eb3 برای SKILLED WORKERS که انقدر تعداد افراد درگیرش انگشت شمارند که دیگه اصلا بحثی با هم ندارن...

حالا اینکه رو چه حسابی مدیران به این نتیجه رسیدن که این شرکتهای واسط دارن کار غیر قانونی میکن خودش جای بحث داره و من کاری باهاش ندارم... ولی حالا من و امثال من که قراردادمونو بستیم و میخواستیم تو یه تاپیکی با هم تبادل نظر کنیم، چی کار کنیم؟؟؟

دوستانی که مثل من هستن خواهشا یه پیشنهادی ... چیزی بدید...

(تازه می خواستیم امضا بزاریم که وضعیت هر کی مشخص بشه... باز با چند تا بحث ساده ایرانی بودنمونو به رخ کشیدیمو کلا صورت مساله رو پاک کردیم رفت ، هر کسی هم که مخالفه پس قانون شکنه ، حالا پدرشو در آوردیم .... چقدر هم عالی!!!!؟؟؟؟ حالا خیالمون راحته دیگه .... همه چی آروووووومه .....ما چقدر خوشبختیم..... )

موفق باشید
Category: EB3-Unskilled Worker ----- PERM filed with DOL: 02.May.2015
Preferred City: Houston ----- Preferred Job: Cooks, Fast Food
Audit Received: No ----- Audit Received Date: n/a
PERM Approved: 18.Nov.2015 -----
I-140 Filed with USCIS: PENDING
I-140 Approved: PENDING ----- Visa Interview: PENDING
Clearance: PENDING ----- Visa Granted: PENDING
پاسخ
تشکر کنندگان: JAVID2015 ، sara.e ، pelertishia ، f.vakili




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان