کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شمارش معکوس برای اعلام نتایج لاتاری 2015
کاربران در حال بازدید این موضوع: alirezanz، AsemanAbee، azadeh.mohamad، E.SH2105، eagla، houmanmir، iSalar، King Eagle، reyhaneh_h، roya r، 2 مهمان
DV-2013
DV-2014
DV-2015
DV-2016
DV-2017
DV-2018
DV-2019
DV-2020
DV-2021--> STOPPED
DV-2022
DV-2023
DV-2024
DV-2025

مهاجرت به امریکا از طریق تحصیل - آگست ۲۰۲۲
🎈🎈🎈
تشکر کنندگان: alirezanz ، roya r ، King Eagle ، Arashiv ، adonis2006 ، satin ، lighter
(2014-04-14 ساعت 23:51)reyhaneh_h نوشته:  کاربران در حال بازدید این موضوع: alirezanz، AsemanAbee، azadeh.mohamad، E.SH2105، eagla، houmanmir، iSalar، King Eagle، reyhaneh_h، roya r، 2 مهمان

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin بلاخره اسمه منم اومدCool
Its not who I am underneath, but what I do that defines me  
Его не кто я под ним, но то, что я делаю, что определяет меня

تاریخ آن سرزمین با "میلاد"
و تاریخ سرزمین من با "هجرت" آغاز میگردد...!
                                           
2015 = GOD DAMN IT  
2016 = GOD DAMN IT  
2017 = GOD DAMN IT  
2018 = GOD DAMN IT  
2019 =  ?GOD ?What
تشکر کنندگان: roya r ، King Eagle ، adonis2006 ، lighter
کاربران در حال بازدید این موضوع: alirezanz، AsemanAbee، azadeh.mohamad، E.SH2105، eagla، houmanmir، iSalar، King Eagle، panyi، reyhaneh_h، roya r، 2 مهمان خوش امدید
dar arzoy usa
تشکر کنندگان: alirezanz ، King Eagle ، adonis2006 ، battosai ، lighter
سلام
دوستان عزیز برای همگی شما ارزوی موفقیت میکنم و امید وارم که همگی لاتاری برنده بشید.
دوستان من فقط حدود 3 صفحه از این تاپیک رو مطالعه کردم و معتقدم بحث هایی که ممکنه بوی سیاست داشته باشه یا حرف های نا امیدانه و یا پرس و جو درباره روش گرفتن پذیرش و این مسایل مختلف که میشه تو تاپیک های دیگه هم مطالبشو کامل پیدا کرد ، فقط وقت شما رو میگیره ! حالا که دارید وقت و انرژی میزارید پس روی چیزی وقت بزارید که حتی اگر برنده هم نشدید بعدا افسوس وقت از دست رفته رو نخورید .
مثلا من می خوام پیشنهاد بدم همگی شما فیلم راز رو ببنید ( حالا به دور از همه انتقاد هایی که بهش وارد شده) یه بخش هایی از این فیلم ممکنه برای همین 17 روز آینده شما به درد بخوره و اگر به کار بگیریدش در طول زندگی تون هم مفید باشه چه این جا چه امریکا.شاید کسی بتونه تو همین 17 روز برنده شدن لاتاری رو جذب کنه و برنده بشه !
یا مثلا پیشنهاد دوم : برید 15 تا مقاله درباره استفاده بهینه از وقت پیدا کنید تو همین اینترنت ! بخونید و مطالب مهم و مفیدش رو برای دوستاتون شیر کنید این جا ، تا انشالله بعد از برنذه شدن بیوفتید رو غلطک استفاده بهینه از وقت ! چیزی که هرچی به آخرای فرآیند لاتاری نزدیک تر میشید بیشتر قدرشو میدونید باور کنید وقت سرمایه ای که همواره داره از دست من و شما میره !
پیشنهاد سوم : من معتقدم بیایید 2 تا کتاب مثل اثار اسکاول شین یا حالا هر کتابی که دوست دارید یا بهش اعتقاد دارید یا حرف خوبی توش زده شده رو تقسیم کنید هرکس قبول کرد بخشی رو بخونه و خلاصه کنه برای دوستان اینجا شیر کنه.
این طوری هم با مطالبی آشنا میشید که ممکنه تو جذب کردن برنده شدن در لاتاری کمک کنه شاید هم بتونه برا برندگان کمکی باشه تا این یک سال فرآیند لاتاری رو با اسایش بیشتر و آمادگی بهتری طی کنند. مطالبی بگید که هم بعد از لاتاری چه برنده بشید چه نشید چیزی ازش یاد گرفته باشید.حتی میشه برای کسانی که برنده نشدن هم تکنیکی هایی پیدا کرد تا بتونن راحت تر هضمش کنند و زودتر به زندگی عادی برگردند و بتونن از روش های دیگری پیشرفت کنن.
اینو میگم چون بعد از برنده شدن در لاتاری دیگه اینقدر آرامش فکری ندارید چه بخوایید چه نخوایید ذهنتون درگیر میشه ! و اگر بتونید تکنیک هایی یاد بگیرید که بتونید اون مدت رو به صورت احسن ازش استفاده کنید برنده اصلی در بازی زندگی هاتون میشید.
موفق باشید.
Survivor of Lottary ۲۰۱۴ - Category = F2A
enterence date to the USA= 4 November2014
I-130 & I-797 & 420$ & PD = 22/10/2014
Approved = 8/4/2015
Case Number & Invoice ID by phone ( Abu Dahbi) = 5/7/2015
27/8/2015 = DS261+120$
= DS260 & 325$
= Send document
= Complete
alirezanz جان یک درخواست داشتی سه پاسخ گرفتی انشالله همیشه اینطور خوش شانس باشی
dar arzoy usa
تشکر کنندگان: alirezanz ، adonis2006
با عرض پوزش برای گذاشتن پست دوم امروز و با تشکر از صبری که در برابر پر حرفی من دارید .

1- از دوستان در مورد حقوق نوشته اند . اولا حقوق در اینجا هر دو هفته به ساب ریخته میشود ولی مبالغ قرارداد بر اساس نوع استخدام سالیانه یا ساعتی یا هر دو در افر کاری می اید. و مبالغ 50,000 یا 50K و یا 149000 اینها سالانه هست و باید بگم بنا به ایالت متفاوت هست .مثلا اگر شما 50 هزارتا در هیوستون تگزاس میگیرید معادل 80500 در سانفرانسیسکو کالیفرنیا و89 هزارتا در بروکلین نیوییورک و 114هزار در منهتن نیویورک هست. اعداد جالبی هست نه ؟ بهترین سایت(از نظر من واقعیتر هست) برای این مقایسه را در زیر اوردم.
http://money.cnn.com/calculator/pf/cost-of-living/

و در ضمن مثلا گرفتن حقوق 100 هزار مهندسی در بدو ورود در تگزاس با تجربه بسیار بالا و مهارت بالا تقریبا غیر ممکن هست ولی بین 60 - 75 هزار تا چرا میشه.
و این عدد بسیار خوبی هست (عددی هست که ما تجربه کردیم و خدا را هزار مرتبه شکر میکنم چون پروسه کار پیدا کردن در زمینه های مرتبط بسیار سخت و استرس زا است و برای ما 6 ماه طول کشید! به نظر زیاد می یاد نه ؟ ولی این برای یک رده مهندسی با تجربه 15 سال سابقه کار برای خود امریکایی هاکاملا عادی است ما مهاجرین که جای خود دارد)و اگر رده مدیریتی شرکتهای بزرگ را در تگزاس بخواهید بدانید (خود امریکایی ها ) حدود 150000
و موارد بالا با فرض زبان بدون مشکل یا کم مشکل است . البته ما مدرک خاصی برای زبان نگرفته بودیم از ما هم نخواستند .ولی کلا در زمینه زبان خیلی مشکلی نداشتیم

2- تقویت زبان بسیار مهم است دوستان از همین حالا همت کنید به صورت منظم و شدید روی زبان کار کنید بعد برنده شدن فرصت کوتاه و استرس از این هم بیشتره و کارهای بسیاری برای انجام دارید. زبانننننننننن را فراموش نکنید . زبان با تمرین چند ماهه کمک چندانی به شما نمیکند ومانند ماشین دارای نقص فنی شما را وسط راه زمین میگذارد و وسط را ه میتواند اولین مصاحبه کاری و یا حتی جلوتر از ان موقع چانه زنی سر خانه گرفتن یا خواندن ایین نامه رانندگی برای امتحان باشد
برنده 2012

دوستون دارم ...............
تشکر کنندگان: alirezanz ، King Eagle ، adonis2006 ، shahryar_eng ، lighter
(2014-04-14 ساعت 23:59)roya r نوشته:  alirezanz جان یک درخواست داشتی سه پاسخ گرفتی انشالله همیشه اینطور خوش شانس باشی

خجالتم دادین بخدا Wink ایشاالله بیاین BROADWAY ی رستوران خوبی هست همتون مهمون منBig Grin
Its not who I am underneath, but what I do that defines me  
Его не кто я под ним, но то, что я делаю, что определяет меня

تاریخ آن سرزمین با "میلاد"
و تاریخ سرزمین من با "هجرت" آغاز میگردد...!
                                           
2015 = GOD DAMN IT  
2016 = GOD DAMN IT  
2017 = GOD DAMN IT  
2018 = GOD DAMN IT  
2019 =  ?GOD ?What
تشکر کنندگان: roya r ، King Eagle ، adonis2006 ، amino ، Mansour92
شب همه بخیر من دیگه برم بخوابم بعد اون تصادف اوه الان یادم اومد چرا اینقد دری وری میگم جمعه تصادف کرده بودم هنوز عقلم نیومده سرجاش

فعلا
Its not who I am underneath, but what I do that defines me  
Его не кто я под ним, но то, что я делаю, что определяет меня

تاریخ آن سرزمین با "میلاد"
و تاریخ سرزمین من با "هجرت" آغاز میگردد...!
                                           
2015 = GOD DAMN IT  
2016 = GOD DAMN IT  
2017 = GOD DAMN IT  
2018 = GOD DAMN IT  
2019 =  ?GOD ?What
تشکر کنندگان: mehran_trex ، King Eagle ، abas_kashan ، adonis2006 ، roya r ، shahryar_eng
(2014-04-14 ساعت 23:16)smu نوشته:  سلام به همه دوستان منتظر

خوشحالم که به نکان مهمی داریم میرسیم یعنی زندگی واقعی در آمریکا راستش رو بگم این هیجان قبولی بعد مدتی تبدیل میشه به استرس و کمی شیرینیش کمتر میشه ولی همچنان معتقدم که فکر کردن و یاداوریش میتونه به باقی ماندن هیجانش کمک کنه .
نکات امروز:
1- دوستان اکثرا نوشتن "یک سال ماکار می کنیم این استیت بشیم" توجه قوانین ایالات برای اینستیت شدن فرق داره بعضی ایالات تا 2-3 سال طول میکشه این استیت بشین و بیشترین تاثیر اینستیت شدن در گرفتن فاند تحصیلی هست .یعنی بای کارهای دیگه معطل این استیت شدن نمونید.
2- دوستانی که میخواهند ادامه تحصیل بدهند باید مدارک را در موسساتی مشخصی ارزشیابی و تایید کننددر این موسسات با گرفتن ترجمه رسمی ریز نمرات و مدرک شما با مکاتبه با دانشگاهتان ان را تایید میکنند . و اگر این استیت نباشید یا احساس شود ضعف زبان دارید یا از شما مدرک تافل میخواهند یا دوره زبان به شما ارائه میکنند . هزینه تحصیل در رده های بالا زیاد هست و اگر هم فاند بگیرید باید بعد از فارغ التحصیلی و شروع به کار و داشتن درامد در حد تعیین شدهای مانند وام ان را پس بدهید که این خود مشکل بسیاری از دانشجویان آمریکایی و دغدغه فکری انهاست.
3- به نظر من یافتن شهر و ایالت به موارد زیر بستگی دارد:1- هزینه هاcost of living بخصوص مسکن و حمل و نقل و غذا 2- قوانین مالیاتی : زیرت تاثیر مستقیم بر درامد و خریدهای شما دارد به طور متوسط 20 -25% درامد را باید مالیات و بیمه و...حساب کنید . و با احتساب 7- 8.5% مالیات ایالتی میشود.... رقم زیادی است نه؟
بعضی ایالات مانند تگزاس مالیات ایالتی بر درامد و غذا ندارند(ولی مالیاتفدرال پا بر جاست) ولی مالیات فروش (sales tax) بالای دارند 8.5%همین طور با اینکه هزینه مسکن بسیار پایین تر از ایالات دیگر است اما مالیات صاحبخانه ها بالاست.و البته قسمتی از مالیات داده شده با اظهار درست مالیاتی و با به درامد تعداد خانوار و ... به مالیات پردازنده بازگردانده میشود.
پس مالیات واقعا مهم است در انتخاب ایالت.
3- وجود فرصت کاری مرتبط با تخصصتان و تعداد شهرهای بزرگ و صنایع قوی و بزرگ ایالت و درصد بیکاری و تولید کار و اشتغال
4- تعداد مهاجرین و فرهنگ مهاجر پذیری ایالت ( زیرا رقیب اصلی در کارهای یدی و فروشندگی و تعمیرات مهاجران مکزیکی و لاتین هستندکه دانسن زیان اسپانیولی در بعضی مشاغل که با ارباب رجوع در ارتباط است مزیت محسوب میشود.)
5- اب و هوا و اوضاع دوا و درمان و دانشگاهی و جرم و تفریحات... (زیرا این یک قاعده است اگر در محله خوب خانه بگیرید در هر ایالتی باشد در امنیت هستید در محله ضعیف در هر ایالتی حتی با استاندار امنیت بالا باز در خطر دزدی و.. خواهید بود.
- یک مورد 6 هم هست که مسئله وجود پروازهای مستقیم به وطن هست برای کسانی که مرخصی محدودی دارند و والدین یا عزیزانی مسن که در وطن مانده اند و برای دیدار انها هر ساله باید برگردید یا قرار است انها به دیدن شما بیایند یا خدای ناکرده در مواقع اضطراری باید خود را سریعا برسانید (که برای من پیش امد ) بودن پرواز مستقیم به شهر سکونت یا ایالت بسیار مهم است . زیرا نه تنها صرفه جویی در زمان که در هزینه ها هم خواهد بود.

اما در مورد برق چون خودم جزئ خانواده برقی ها (البته خودم ارشیتکتم )هستم (همسر مهندس برق هستند و در زمینه خودشان مشغول به کارند ) فکر کنم در صورت داشتن جزئیات بیشتر از کار و تجربه دوستان در رشته های برق و معماری در مورد تگزاس میتوانم اطلاعات دقیق تری بدهم .

با سلام و تشکر برای مطالبی که گذاشتین
من و همچنین تعدادی از دوستان برقی هستیم اگه میشه اطلاعات دقیق تری بدین ممنون میشم
با تشکر
تشکر کنندگان: King Eagle ، adonis2006 ، alirezanz ، shahryar_eng ، rbb
[quote='smu' pid='479138' dateline='1397501192']
سلام به همه دوستان منتظر


3- وجود فرصت کاری مرتبط با تخصصتان و تعداد شهرهای بزرگ و صنایع قوی و بزرگ ایالت و درصد بیکاری و تولید کار و اشتغال

- یک مورد 6 هم هست که مسئله وجود پروازهای مستقیم به وطن هست برای کسانی که مرخصی محدودی دارند و والدین یا عزیزانی مسن که در وطن مانده اند و برای دیدار انها هر ساله باید برگردید یا قرار است انها به دیدن شما بیایند یا خدای ناکرده در مواقع اضطراری باید خود را سریعا برسانید (که برای من پیش امد ) بودن پرواز مستقیم به شهر سکونت یا ایالت بسیار مهم است . زیرا نه تنها صرفه جویی در زمان که در هزینه ها هم خواهد بود.


خیلی ممنون از اطلاعاتتون..میشه لطفا در این 2 مورد توضیح بیشتری بدید.. یکی اینکه کدوم ایالات هستند که پرواز مستقیم دارند ..اخه از آمریکا که پرواز مستقیم به ایران نداریم
و یکی دیگه اینکه من گریمور هستم غیر از هالیوود که خو ب خیلی هزینه ها بالاست شما کجارو به من معرفی میکنید که یا در فشن ویک ها بتونم فعالیت کنم یا در کل به عنوان میکاپ ارتیست بتونم فعالیت خوب و درامد خوبی داشته باشم..
البته که قبل از اون باید منتظر قبولی باشم ولی در کل دوست دارم بدونم Shy ممنونم
تشکر کنندگان: adonis2006 ، shahryar_eng
البرز
کرج
روی تخت با گوشی ، همه خوابن فقط من دارم اینجا می پلکم
دور روریام میگن تو دیوانه ای . عمرا شانسشو نداری
این اینجا باشه دوساله دیگه براشون پیغام بفرستم بیان این پست رو ببینن
مخصوصا تو امین خان )شما نمیشناسیدش(
من برم بخوابم یه هفت ، هشت ساعتش زود تر بگزره
شبتون پرتغالی
راستی دعوا هم نکنید
بخوابید
مـا هـا زندگــــــــــــی نـمـیـکـنـیــم، نفــــــــس میکشیـــــم . . .


ششمین سال شد . ملالی نیس ولی فکر میکنید چرا اینجاییم ؟
تشکر کنندگان: majid7 ، King Eagle ، samansaba ، adonis2006 ، mosavi_69 ، shahryar_eng ، gaandolf ، crysis
اما در مورد برق چون خودم جزئ خانواده برقی ها (البته خودم ارشیتکتم )هستم (همسر مهندس برق هستند و در زمینه خودشان مشغول به کارند ) فکر کنم در صورت داشتن جزئیات بیشتر از کار و تجربه دوستان در رشته های برق و معماری در مورد تگزاس میتوانم اطلاعات دقیق تری بدهم .
[/quote]

با سلام و تشکر برای مطالبی که گذاشتین
من و همچنین تعدادی از دوستان برقی هستیم اگه میشه اطلاعات دقیق تری بدین ممنون میشم
با تشکر
[/quote]
دوستان برقی و معماریو طراحی داخلی
لطفا در پیام خصوصی شرایط و تجربیاتتان را برام بنویسید من و همسرم تا جایی از دستمان بر بیاید هر موردی به نظرمان بیاید برایتان می نویسم. همین طور
در مهاجرسرا در قسمت اشتغال انجمن مهندسین برق و مهندسین معماری هست اگر خواستید مطالب اونجا رو هم مطالعه بفرمایید من و همسرم و عده ای از دوستان باتجربه پستهایی در مورد رشته تخصصی مان نوشته ایم
برنده 2012

تشکر کنندگان: masoud_777 ، King Eagle ، samansaba ، adonis2006 ، satin ، Yashita ، alirezanz ، shahryar_eng
فولاد قهرمان لیگ برتر شد....داماشم که افتاد Sad(((
بر لب بحر فنا منتظریم ای ساقی

فرصتی دان که ز لب تا به دهان این همه نیست
تشکر کنندگان: adonis2006 ، karkiaa ، alirezanz
آقا خانوم روز ای آخر دعوا چرا به قول خاله سوری ریلکس رایکس ریکس تر
امید من فقط خداست
تشکر کنندگان: King Eagle ، ashkan99 ، adonis2006 ، karkiaa ، alirezanz ، gaandolf




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان