کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شمارش معکوس برای اعلام نتایج لاتاری DV-2017
نتایج لاتاری DV-2017 اعلام شد.

راهنمای مشاهده نتایج لاتاری به همراه لینکها و نمونه نامه قبولی جدید، در تاپیک نتایج لاتاری DV-2017 قرار گرفت.

برندگان لاتاری لطفاً با ارسال مشخصات کیس خود در تاپیک خلاصه وضعیت کیس کاربران مهاجرسرا وضعیت خود را اعلام کنند.
(2016-03-03 ساعت 01:03)someonelikeyou نوشته:  من فرندز رو پیشنهاد میکنم بارها ببینید خیلی به زبان کمک میکنه
بریکینگ بد هم به نظرم خاتم سریال های دنیاست رو‌ببینید هم بخاطر خود سریال و هم اینکه چون همین اواخر ساخته شده اصطلاحات و لهجه آمریکایی خوبی داره

البته سليقه ها فرق ميكنه ولى غير از Breaking Bad كه محشره من اينارو هم پيشنهاد ميكنم ببينيد

The walking dead, Fear the walking dead, Fargo, Better call Saul. Colony, Game of thrones , Banshee, Homeland, Under the dome
ناشنوا باش، وقتی همه از محال بودن آرزوهایت سخن می گویند



تشکر کنندگان: meraj-fallahi ، jsmlz ، dv2017 ، jalayevatan ، babak_m ، alirezanz
این نوشتار شامل مجموعه ای از اطلاعات پایه ای است که دانستن آنها برای دوستانی که برای دفعه اول از ایران به آمریکا سفر می کنند مفید فایده خواهد بود.

گرفتن Social Security Number

Social Security Number یا به طور اختصار SSN عملکردی مشابه شماره ملی دارد و برای انجام بسیاری از امور از قبیل دریافت حقوق از دانشگاه، گرفتن کارت اعتباری، دریافت انواع وام از بانک‌ها، حتی گاهی دریافت خط تلفن و بسیاری از موارد دیگر ضروری است.

دریافت SSN و یا Social Security Number در صورتی امکان دارد که شما توسط کسی استخدام شده باشید و درآمدی دریافت کنید. این شماره در حقیقت شماره ی رکورد شما برای پرداخت مالیات است. این شماره سری است یعنی اینکه شما نباید آن را در دسترس سایر افراد بگذارید، در غیر این صورت ممکن است آن افراد از آن سوء استفاده کنند. دریافت SSN برای استخدام در دانشگاه (وقتی شما TA یا RA یک استاد هستید، کارمند دانشگاه محسوب می شوید ) و دریافت حقوق ماهانه از دانشگاه ضروری است. همچنین قبل از دریافت SSN و اعلام آن به دانشگاه شهریه ترم شما (Tuition) به صورت خودکار لغو (waive) نمی شود، (البته دفتر دانشکده شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد) بنابراین مهم ترین اقدام شما بعد از ورود به آمریکا درخواست برای صدور SSN خواهد بود. البته توجه داشته باشید که قبل از درخواست باید حداقل 10 روز از ورود شما به آمریکا گذشته باشد، بنابراین بعد از ورود، 10 روز صبر کنید و بلافاصله بعد از آن برای دریافت SSN اقدام کنید.

برای دریافت SSN مدارک زیر را آماده نمایید و به نزدیک‌ترین مرکز Social Security Administration مراجعه نمایید:

گذرنامه
کارت I-94
I-20 : I-20 مدرک رسمی پذیرش در دانشگاه های آمریکا است. این مدرک توسط دانشگاه ها از طرف Department of Homeland Security صادر می شود. دانشجویان متقاضی دریافت هر نوع از ویزای دانشجویی برای ورود به آمریکا موظف هستند در هنگام مصاحبه I-20 خود را به سفارت آمریکا تحویل دهند. I-20 شامل سه صفحه است. صفحه اول شامل اطلاعات مربوط به دانشجو، دانشگاه، رشته تحصیلی، طول مدت تحصیل، حداکثر تاریخ ورود به دانشگاه، هزینه ها و نحوه حمایت مالی از دانشجو است.
نامه‌ای از طرف دانشگاه که مشخص نماید شما به استخدام دانشگاه در آمده‌اید ( نامه کارفرما )
تاییدیه از طرف دانشگاه که نشان دهد شما دانشجوی تمام وقت هستید
نامه‌ای از طرف مرکز امور بین‌المللِ دانشگاه که تایید نماید شما دانشجوی F-1 هستید
پس از اقدام معمولا ظرف کمتر از یک ماه SSN خود را دریافت خواهید کرد.

یادآوری: استخدام شدن در دانشگاه برای دریافت SSN لازم است و دانشجویانی که بدون کمک هزینه پذیرش می‌گیرند، معمولاً امکان دریافت SSN را ندارند و متاسفانه این امر محدودیت‌هایی برایشان ایجاد خواهد کرد.

TOPافتتاح حساب در بانک

معمولا با استفاده از پاسپورت معتبر، افتتاح حساب در بانک ممکن خواهد بود. خوشبختانه تمام بانک هایی که به طور گسترده در آمریکا فعالیت می کنند، بسیاری از خدماتشان را به صورت online نیز ارائه می دهند. Bank of America بزرگترین بانک آمریکا است. بعد از آن US Bank بانک معتبر دیگری است. فاکتور دیگری که برای انتخاب بانک مورد نظرتان باید مد نظر داشته باشید، نزدیکی شعبه آن به محل کار/زندگی شما است. معمولا جز برای نقد کردن چک یا دریافت اسکناس احتیاجی به مراجعه به بانک نخواهید داشت که دومی از طریق ATM نیز قابل دریافت است. برای افتتاح حساب credit نیاز به داشتن SSN خواهید داشت بنابراین تا زمانی که (social security number (SSN را دریافت کنید، باید از حساب checking و یا debit استفاده کنید.

TOPدریافت گواهینامه و یا کارت شناسایی ایالت مربوطه

داشتن کارت شناسایی و یا گواهینامه این مزیت را دارد که دارنده دیگر مجبور نیست پاسپورتش را با خود مرتب حمل کند و در نتیجه ریسک گم شدن پاسپورت کمتر خواهد بود. برای ورود به مکانهایی که شرط سنی دارد ( مانند بار Bar و یا خرید مشروبات الکلی) و یا برای سفر رفتن با هواپیما و بعضا برای احراز هویت توسط پلیس و یا استفاده از کردیت کارت در هنگام خرید شما نیاز به مدرک احراز هویت دارید و در بعضی مواقع جدی تر مانند سفر و یا خرید، کارت شناسایی دانشگاه اعتبار لازم را ندارد. بنابراین حتی درصورتی که نمی خواهید گواهینامه (driving license) بگیرید، اقدام برای دریافت کارت شناسایی ایالت را مد نظر قرار دهید. صدور هر دوی این مدارک توسط department of licensing که زیر مجموعه ی هر ایالت است انجام می شود و علاوه بر احتیاج به داشتن مدارک شناسایی پایه مانند پاسپورت شما احتیاج به اثبات صحت آدرس هم دارید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت های دفاتر مربوطه در ایالت خودتان و یا به information center دانشگاه مراجعه فرمایید.

TOPخرید تلفن همراه ( موبایل )

در کشور آمریکا شرکت‌های مختلفی سرویس‌های تلفن همراه (Cell Phone) را ارائه می‌دهند. قیمت و کیفیت خدمات این شرکت‌ها یکسان نیست و بسته به میزان مبلغی که مایلید هزینه کنید، گزینه‌های مختلفی وجود دارد. ارائه دهندگانِ اصلیِ خدمات تلفن همراه در آمریکا عبارتند از T-Mobile، at&t، Verizon و Sprint. در یک نگاه کلی می‌توان گفت T-Mobile مقرون به صرفه‌ترین خدمات و Verizon بهترین کیفیت را ارائه می‌دهد.

اگر مایل به تخصیص بودجه‌ی زیادی نیستید، با پرداخت ماهیانه حدود ۴۰ دلار می‌توانید از T-Mobile سرویسی بگیرید که شامل ۱۰۰۰ دقیقه مکالمه در روزهای عادی و مکالمه‌ی نامحدود بعد از ساعت ۹ شب و آخر هفته‌ها (شنبه و یکشنبه) است و در صورت عقد قرارداد دو ساله گوشی مجانی نیز دریافت خواهید کرد. همچنین در صورتی که با تلفن همراه خود بیش از ۳۰۰ دقیقه در ماه صحبت نمی‌کنید، می‌توانید از تلفن‌های پیش‌پرداخت شده (Prepaid) این شرکت استفاده نمایید. چنانچه مبلغ ۱۰۰ دلار در ابتدا بپردازید به ازاء هر دقیقه مکالمه ۱۰ سنت از اعتبار شما کاسته می‌شود و اعتبار پرداختی شما تا یکسال معتبر خواهد بود و در صورت خریدِ مجددِ اعتبار قبل از سپری شدن یکسال، باقیمانده‌ی اعتبار شما به سال آینده منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که پوششِ سیگنالِ T-Mobile نسبتاً خوب است؛ به خصوص در ایالت کالیفرنیا کاربران این شرکت مشکل چندانی از این نظر نخواهند داشت.

چنانچه مایل به پرداخت هزینه‌ی بیشتر و دریافت خدمات بهتر هستید می‌توانید سری به وب سایت شرکت ورایزن بزنید و از این شرکت خدمات بگیرید. Verizon دارای پیشرفته‌ترین شبکه‌ی مخابراتی تلفن همراه در آمریکاست و پوشش سیگنال بسیار خوبی هم دارد.

شرکت at&t نیز از جمله شرکت‌های بزرگ ارائه کننده خدمات تلفن همراه است. چنانچه مایلید همیشه به اینترنت و ایمیل خود دسترسی داشته باشید و از نظر مالی نیز محدودیتی ندارید، می‌توانید در مورد خرید iPhone از این شرکت فکر کنید. هزینه خرید iPhone حدود ۴۰۰ دلار است و هزینه ماهیانه‌ی دریافت سرویس نیز حداقل ۶۰ دلار در ماه است که شامل ۴۵۰ دقیقه مکالمه در روزهای عادی، ۵۰۰۰ دقیقه مکالمه در شب و آخر هفته‌ها و همچنین دسترسی نامحدود به اینترنت می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

استفاده از خدمات شرکت Sprint چندان توصیه نمی‌شود،‌ زیرا این شرکت مشکلات زیادی از نظر پوشش سیگنال و کیفیت خدمات دارد.

TOPخرید اتومبیل

در آمریکا طیف بسیار وسیعی از اتومبیل وجود دارد، اما اتومبیل‌های تویوتا (Toyota) و هوندا (Honda) از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردارند. از جمله دلایل اصلی این مساله می‌توان به قیمت نسبتاً پایین، دوام زیاد، قیمت کم قطعات یدکی و کمی مصرف بنزین (نه در تمام مدل‌ها) اشاره کرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که ترجیحاً تویوتا یا هوندا خریداری نمایید. از بین انواع مختلف مدل‌های این اتومبیل‌ها مدل Corolla از تویوتا و Civic از هوندا در بین دانشجویان طرفدار بیشتری دارند. هر دو این اتومبیل‌ها کم مصرف و کم هزینه هستند و فروش آن‌ها در آینده نیز ساده‌تر خواهد بود. همچنین توصیه می‌شود که ترجیحا مدل‌های دنده اتوماتیک را خریداری نمایید، زیرا مدل‌های دنده‌ای در آمریکا کم طرفدارند و فروش اتومبیل برای شما در آینده مشکل خواهد بود.

صرف نظر از این که از چه کسی اتومبیل را خریداری می‌کنید، توصیه می‌شود که VIN اتومبیل را گرفته و پیشینه اتومبیل را قبل از خرید ببینید. VIN یا Vehicle Identification Number شماره‌ی منحصر بفردی است که تمام اتومبیل‌های موجود در ایالات متحده دارند و از طریق آن می‌توانید به پیشینه اتومبیل دسترسی پیدا کنید. وب‌سایت‌هایی مثل carfax با دریافت مبلغی حدود ۳۰ دلار به شما اجازه می‌دهند تا برای مدت معینی (معمولا حدود یک ماه) تعداد نامحدودی VIN را وارد نموده و پیشینه‌ی اتومبیل‌ها را استخراج نمایید. دیدن پیشینه‌ی اتومبیل هم برای اطمینان از تصادفی نبودن اتومبیل و هم برای اطمینان از نداشتن مشکلات عمده‌ی مکانیکی مفید است. اتومبیل‌های قدیمی‌تر از ۵ سال، باید معاینه‌ی فنی شوند که در آن میزان آلایندگی اتومبیل اندازه گیری می‌شود. چنانچه اتومبیلی به دفعات امتحان آلایندگی را رد کرده باشد، به احتمال زیاد دچار مشکل عمده‌ی مکانیکی موتور است. بدیهی است که خرید چنین اتومبیلی توصیه نمی‌شود. علاوه بر بررسی VIN، توصیه می‌شود که اتومبیل را قبل از خرید به مکانیک نشان دهید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. به خاطر داشته باشید که تعمیرات اتومبیل بسیار پرهزینه است. در نتیجه تا آنجا که ممکن است اتومبیل سالم‌تر و جدیدتری بخرید. خرید اتومبیل‌های قدیمی گرچه در ابتدا احتیاج به صرف هزینه‌ی زیادی ندارد، اما هزینه‌های تعمیر در دراز مدت به هزینه‌ی خرید و دردسر تعمیرات خواهد چربید.

اتومبیل را می‌توانید از اشخاص و همچنین از فروشگاه‌های اتومبیل خریداری نمایید. معمولاً قیمت فروشگاه‌های اتومبیل بین ٪۲۰ تا ٪۵۰ از فروشندگان شخصی بالاتر است. در نتیجه خرید اتومبیل از اشخاص معمولاً به صرفه‌تر است، اما فروشندگان اتومبیل ممکن است خدمات بیشتر و ضمانت‌هایی در مورد اتومبیل به شما بدهند که گاهی مفید واقع می‌شود. جهت گرفتن قیمت تخمینی اتومبیل سری به وب‌سایت Kelly Blue Book بزنید و شرایط اتومبیل را وارد نمایید و قیمت پیشنهادی این وب‌سایت را ببینید. قیمت‌های این وب‌سایت معمولاً بالاتر از قیمت بازار است و معمولاً باید بتوانید اتومبیل را چیزی در حدود حداقل ۱۰٪ زیر قیمت این وب‌سایت خریداری نمایید.

بسیاری از بانک‌ها و همچنین بعضی از فروشگاه‌های اتومبیل به شما وام خرید اتومبیل با بهره نسبتاً کم می‌دهند. گرفتن وام می‌تواند به شما کمک کند تا اتومبیل جدیدتر یا حتی اتومبیل نو خریداری نمایید، اما به دلیل نداشتن پیشینه‌ی اعتباری ممکن است در ماه‌های اول ورود به آمریکا امکان گرفتن وام را نداشته باشید.

پس از خرید اتومبیل نوبت به دریافت بیمه می‌رسد. داشتن سابقه‌ی رانندگی تأثیر بسزایی در کم کردن هزینه‌ی ماهیانه بیمه اتومبیل دارد. بعضی از نمایندگی‌های بیمه سابقه رانندگی شما در ایران را می‌پذیرند و هزینه‌ی ماهیانه شما را کاهش می‌دهند. برای انتقال سابقه رانندگی اصل و ترجمه‌ی رسمی گواهینامه (نه گواهینامه‌ی بین‌المللی) خود را همراه خود بیاورید و به نمایندگی بیمه ارائه دهید.

TOPخرید مایحتاج عمومی

حتما می دانید که در ینگه دنیا به سبک وطن نمی توانید تعداد متعددی مغازه های کوچک در محدوده ی اطراف محیط مسکونی جهت خرید پیدا کنید. سیستم خرید معمولا به این شکل است افراد هر چند وقت یکبار ( مثلا هر هفته) که به سوپرمارکت های بزرگ که به department store معروف هستند رفته و مایحتاج یک هفته ی خود را تهیه می کنند. تعداد زیادی فروشگاههای زنجیره ای در آمریکا وجود دارند که در هر منطقه از آمریکا تعدای از آنها معروف هستند. مثلا در شهر سیاتل QFC و یا Safeway و یا Trader Joes تعدد بیشتری دارند. علاوه بر آن فروشگاههای مانند Wal-Mart و یا Costco هستند که در سراسر آمریکا شعبه دارند. اطلاعات دقیق در زمینه محل های مناسب خرید ماهیانه و یا هفتگی را می توانید از دوستان ساکن منطقه ی خود به دست آورید. هنگام خرید این نکته را مد نظر داشته باشید که قیمت بالاتر اجناس الزاما به معنای کیفیت برتر آنها نیست. به طور مثال در سیاتل هرچند کیفیت میوه ها در Costco و درSafeway تفاوت چندانی ندارند، قیمت های Safeway به طور کلی بیشتر است و آن به دلیل تعدد فروشگاههای Safeway است به طوری که در هر محله تقریبا یک Safeway وجود دارد در صورتی که تنها دو Costco در کل سیاتل موجود است. علاوه براین در Safeway امکان خرید مقادیر اندک از اقلام مختلف موجود است در صورتی که در Costco اکثر اقلام به طور نسبی به طور عمده به فروش می رود. باز به طور مثال؛ معمولا تمام این فروشگاهها اجناسی را برای sale و یا حراج دارند که قیمت بسیار پایینتری دارد و کیفیتش هم اصلا فرقی ندارد. تنها تفاوت این است که باید نسبتا زودتر مصرف شوند. به عنوان یک مثال دیگر، معمولا در شهرهای بزرگ محله ی چینی ها که معمولا به china town معروف است، محله ی ارزانی است و می توان تنوع خوبی از سبزیجات و میوه را به قیمت های بسیار مناسب از آنجا تهیه کرد. به عنوان خلاصه می توان گفت که با داشتن مقداری اطلاعات می توانید در خریدتان بسیار صرفه جویی کنید و در عین حال از بهترین کیفیت مواد غذایی بهره مند شوید. بنابراین در شناسایی مکان های جدید، به دست آوردن اطلاعات جدید و فرصت های مناسب خرید فعال باشی

TOPخرید وسایل خانه

برای خرید وسایل دست اول، IKEA را مد نظر قرار دهید. IKEA فروشگاههای بزرگی هستند که در تمام آمریکا پراکنده هستند و وسایل خانه اعم از مبل وصندلی و تخت تا وسایل آشپزخانه و گلدان و غیره در آن به قیمت بسیار مناسب پیدا می شود. گزینه ی دیگر Garage sale ها است. حراج های خانگی و یا garage sale ها معمولا در فصل هایی از سال که هوا بهتر است و در روزهای آخر هفته برقرار می شود. هم می توانید از طریق craiglist از مکان garage sale ها با خبر شوید و هم از طریق توجه به اطلاعیه هایی که در نزدیکی منزلتان به در و دیوار زده شده است. وسایل موجود در garage sale ها تقریبا مجانی هستند . به یادآوری دوستی عرض می کنم، wal-mart هم معمولا لوازم خانه نیز می فروشد که معمولا قیمتش از IKEA هم کمتر است و البته تنوعش هم کمتر می باشد.

TOPخرید بلیط هواپیما و یا اتوبوس

نکته ای که برای خرید بلیط هواپیما می تواند بسیار مهم باشد، زود خریدن آن است. اگر بتوانید با فاصله ی زمانی طولانی قبل از تاریخ پرواز بلیط خود را خریداری کنید، می توانید ان را با قیمت های بسیار مناسبی خریداری کنید ( مثلا دو ماه زودتر) هرچه به تاریخ پرواز نزدیک تر شوید، بلیط گرانتر می شود. معمولا سایت های expedia, orbitz, kayak از معروفترین سایتهای تهیه بلیط online هستند ولی الزاما این دلیل بر این نیست که همیشه بهترین قیمت ها را دارند بنابراین از google برای یافتن سایر گزینه ها استقاده کنید. علاوه بر هواپیما، گزینه ی سفر با اتوبوس هم قابل بررسی است. به شخصه تنها یک شرکت اتوبوسرانی را می شناسم که خدماتش در سطح آمریکا گسترده است و آن gray hound می باشد.

TOPخرید کتاب

به طور کلی کتابخانه ها بهترین گزینه برای امانت گرفتن هستند و معمولا کتابهایشان را ( برخلاف ایران) برای زمان طولانی امانت می دهند. در عین حال اگر به خرید کتابی نیاز داشتید به این وب سایت ها سری بزنید. abebooks.com, half.come, amazon.com alibris.com, textbooks.com

TOPخرید لباس و کفش

تا جایی که اطلاعات راقم اجازه میدهد، فروشگاه Ross حقیقتا ارزان ترین فروشگاه ممکن است. در Ross سایر اقلام نظیر چمدان، کیف، کفش، وسایل زینتی خانه، ملحفه و پتو و بالش و وسایل آشپزخانه و کلا هرگونه خرت و پرت وجود دارد. Target هم فروشگاه زنجیرهای دیگری است که معمولا قیمت مناسبی دارند و کیفیت و تنوع اجناسش از Ross بهتر و بیشتر است. در target هم می توانید تنوع گسترده ای از اقلام بیابید از لوازم آرایشی و بهداشتی تا قاب عکس، سی دی و دی وی دی و . . . البته در تمام فروشگاههای بزرگ نظیر Wal-Mart و یا Costco هم پوشاک موجود است. در مورد کفش هم علاوه بر Ross و Target، فروشگاههای لوازم ورزشی Big5 هم معمولا بر روی sale گزینه های خوبی دارند. اینها گزینه هایی است که برای خریدهای ارزان قیمت موجود است. به غیر از این تعداد بسیار زیادی ( بسیار بسیار بسیار زیاد) فروشگاههایی مربوطه به البسه وجود دارند که البته در بعضی مناسبتها در سال ( مانند thanksgiving) و یا در حراج های سالیانه قیمت های بسیار مناسبی را ارائه می دهند.

Craigslist

سایت craigslist.org در حقیقت کشکولی است که همه چیز می توانید در آن پیدا کنید. افراد به طور مجانی می توانند بر روی craigslist آگهی بدهند. اجاره دادن یا اجاره کردن خانه، خرید و فروش اتومبیل، خرید و فروش انواع اقلام دیگر به خصوص وسایل دست دوم، اشتراک ماشین و هزینه ی سوخت(ride share)، حتی دوست یابی!! و . . . مطالبی است که می توانید بر روی آن بیابید. به طور کلی در بلند مدت سر و کارتان با این سایت زیاد خواهد بود بنابراین هرچه زودتر کشفش کنید.

TOP نکات ایمنی و امنیتی

1. پاسپورت، I20، ویزا . . . از اینها مهمتر، فقط سلامتی تان است.

2. از جمله ی دزدی هایی که به نسبت در آمریکا رواج دارد، دزدی هویت و یا اعتبار است. برای جلوگیری از آن به نکات زیر توجه کنید:

• در صورت گم شدن کارت اعتباری تان بانک تان را در اسرع وقت در جریان بگذارید. معمولا صدور مجدد کارت اعتباری هزینه ای ندارد و اگر کسی هم در فاصله ی زمانی بین سرقت کارت تا اطلاع دادن شما از کارت تان استفاده کرده باشد، هزینه ای متوجه شما نخواهد شد.

• بعد از اینکه که SSN تان راگرفتید و مختصری سابقه ی اعتبار پیدا کردید، سیل پیشنهادات برای گرفتن کارت اعتباری به خانه تان سرازیر می شود. هیچ گاه آن credit card application form ها را به طور کامل و سالم در زباله نیندازید. اگر کسی آن فرم ها را بیابد می تواند با استفاده از آن به اسم شما برای کارت اعتباری اقدام کند و آن را دریافت کند. بنابراین حداقل قسمتی را که مربوط به اطلاعات شما شامل اسم و غیره می باشد را کاملا ریز ریز کنید. برای این کار میتوانید از وسایلی به نام paper shredder که معمولا در تمام ادارات از جمله در دانشگاه موجود است استفاده کنید. حتی رسیدی را که به هنگام خرید از فروشگاه دریافت می کنید سالم به دور نیندازید. گزارشات ماهیانه ی بانک هم همین طور است( به طور کلی پیشنهاد می کنم تمام صورتحساب هایتان را تا دو سال نگه دارید بعد آن از بین ببرید. )

• SSNتان را مخفی نگه دارید. به طور کلی تاریخ تولد، SSN اطلاعاتی هستند که به کمک آن می شود به طور راحت تری به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرد. ممکن است در بعضی موارد، مثلا تماس شما با شرکتهای معتبر، اپراتور مربوطه برای دست یابی به اطلاعات رکورد شما، این اطلاعات نیمه سری را از شما طلب کند که آن ایرادی ندارد اما بدون اینکه از اعتبار شرکتی مطمئن باشید از دادن این گونه اطلاعات بدان ها خودداری کنید

• در مورد خرید اینترنتی، سعی کنید به طور ضمنی از اعتبار سایت مورد نظر اطمینان حاصل کنید. مثلا با شماره های شرکت تماس بگیرید و سعی کنید مطمئن شوید که واقعا یک شرکت است. از اینکه یک سایت در لیست جستجوی شما در GOOGLE ظاهر می شود و یا در لیست اسپانسرهای گوگل است نمی توان هیچ نتیجه گیری خاصی در مورد اعتبار آن شرکت نمود.

TOPنکات کلی

• پس دادن اجناس خریداری شده: معمولا تمام اجناس خریداری شده ( حتی در صورتی که باز شده باشد، به غیر از مواد غذایی آن هم در صورتی که مشکل بهداشتی نداشته باشد ) قابل باز پس دهی هستند. تنها رسید خرید برای باز پس دادن آن لازم است. حتی در صورت خرید اینترنتی ( مثلا از amazon ) می توانید تا مدت زمان محدودی(مثلا یک ماه) جنس مربوطه را باز پس بفرستید ( اگر به دلیل اینکه از جنس مربوطه خوشتان نیامده است آن را پس بفرستید تنها پول پست از شما کم میشود. در صورتی که جنس مربوطه مشکلی داشته باشد، هیچ هزینه ای توسط شما پرداخت نمی شود)

• پیدا کردن شعبه ی فروشگاهها در نزدیکی: دو راه قابل پیشنهاد است 1. استفاده از وب سایت فروشگاههای زنجیره ای مربوطه: مثلا به وب سایت Wal-Mart رفته و با وارد کردن کد پستی تان آدرس نزدیک ترین شعبه ی نزدیک به شما را دریافت کنید 2. استفاده از maps.google.com

لینک گوشت حلال در آمریکا: http://www.zabihah.com

اوقات شرعی (به خصوص برای ماه رمضان ): http://tanzil.info/praytime/

منابع: applyabroad ، پذیرش
یعنی الان امریکا بدون من چکار داره میکنه؟؟ امیدوارم دووم بیاره تا اردیبهشت
من که خیلی براش بی طاقتم
برنده خوش شانس
مرغی که انجیر میخوره نوکش کجه 
Heart 
♥♡♥♡♥سلام دوستان همیشه بهار♥♡♥♡♥

اومدم یه خاطره بگمو دوباره برم♥♥♥♥
دو هفته پیش برادر و خواهره بزرگترم بعد از 19 سال اومدن ایران!!!
همگی دور هم جمع بودیم عالی بود...
چنتا از اتفاقات جالب از دید برادرم (تفاوت نگاه در 19 سال):
**همه جا (خیابون ها و ماشین ها کوچیک شده بودن) [خوب قبلا منازل بیشتر یک طبقه و دو طبقه بود و تعداد ماشین ها خیلی کمتر]
**توی پاساژ ها خانم ها رو که میدید می گفت مراسمه!؟ اینا دارن میرن عروسی؟! خبریه ی!!؟
**طرز رانندگی مخصوصا بین خطوط!!!
***نبود دستشویی مناسب مخصوصا مکان های عمومی
***بداخلاق بودن همه (کسانی که از کنارش در خیابون عبور می کردن)
***همش فکر میکرد به آستین کوتاه مردها گیر میدن! (دوران اونا اینطوری بود)
***ورود راحت و بی دردسر به ایران !
***لذذدت بردن از جاهایی که 19سال ازش دور بود مثل جگرکی یا فلافلی که مغازش کثیف و خسته بود! دیدن دوستان
خیلی چیزهای دیگه
و یه نکته جالب!
اینکه برادر یه مهمونی گرفت و دوستاشو دعوت کرد همه اونها هم سن بودن حدود 40 سال؛ اما نکتش اینجا بود که تمام دوستاش نسبت به برادرم؛ همه پیییر شده بودن و برادرم جوون مونده بود!
خلاصه که الان همه رفتن و مادر پدرمم دوباره 5 ماه دیگه میرن و من می مونم با ایرانمون!
ببخشید سرتونو درد آوردم♥♥♥♥
♥برادر+خواهر بزرگم←سیتیزن(19سال)
♥خواهر وسطی← برنده لاتری 2015←کیس نامبرش 4000←خودش یکضرب، شوهرشcleared
♥خواهر کوچک←اقدام از طریق پدرم( زیر21سال)
♥پدر مادرم←در شرف سیتیزن شدن
★★★      خودم:سال ۲۰۱۲ از طریق مهاجرت خانوادگی گروه F4اقدام کردم. (اااااگر شانس باشه ۸سال دیگه آمریکام!!!)
 توریستی(امریکا)2014 از انکارا ریجکت(منو همسرم)
توریستی(امریکا)۲۰۱۷ از دبی(خودم تنها) بازم ریجکت
 توریستی(امریکا) ارمنستان سال ۲۰۱۸ریجکت

توریستی فرانسه:۲۰۱۷ ریجکت
توریستی جمهوری چک ۲۰۱۸ ریجکت
انسان با Hope زندس

من هر بار علیرضا گیتار پست میذاره یاد یه خاطره ای از بچگی میفتم اون قدیما بابای من بیشتر وقتا با بیشتر فامیل قهر بود و ما توی بیشتر مراسمای شاد مث عروسی و مهمونی یا نمی رفتیم یا اصن دعوت نمی شدیم
الان که فکر میکنم چقد بد بود هشت نه سالم بود و همش بقیه رو تصور میکردم توی مهمونی که داره بهشون خوش میگذره ولی من تنها توی اتاقم نشسته بودم
الان علیرضای عزیز هم خیلی ته دلش اینجوریه من هرسال بعد از خودم برای علیرضا هم آرزوی قبولی میکنم
برنده خوش شانس
مرغی که انجیر میخوره نوکش کجه 
تشکر کنندگان: jsmlz ، msr839 ، jalayevatan ، aram_hpanahi ، alireza_guitar ، avenger ، alirezanz ، مارال6 ، mehre cyrus
سلام ب همگی
و اما در ادامه اطلاعات ایالات و شهر های آمریکا این بار محل زندگی بنده در آینده نه چندان دور:
ایالت مریلند:
شهر :silver spring

این شهر دارای جمعیت حدود 75هزار نفری است،که دارای رتبه چهار از لحاظ جمعیت در ایالت مریلند پس از بالتیمور، جرمن و کلمبیا قرار دارد.
این شهر در 11 کیلومتری شمال واشینگتن دی سی و 56 کیلومتری شمال شرقی بالتیمور قرار گرفته است.

[عکس: mm3p_aerial_shot_of_sss_-_smaller.jpg]

در مرکز شهر پارک 50 هکتاری قرار دارد که به پارک بلوط معروف است.
بارش  در حدود 109 cm در سال است و دما در محدوده 4 تا 31 درجه درفصول مختلف سال است.
55% درصد انگلیسی و 24 %اسپانیایی حرف میزنند.
ترکیب جمعیتی در این شهر:حدود 27.8%آمریکایی(سفید و سیاه)،45.7% سفید پوست،7.9%آسیایی،0.6%سرخپوستان آمریکایی و....
در این منطقه حدود  21.4٪ از جمعیت زیر سن 18، 9.4% از 18 به24 سال، 37.1٪ از  25به 44 سال، 23.8٪ از 45-64 سال و 8.4٪ بالای 65 سال سن دارند.
متوسط سن در حدود 34 سال است.

[عکس: g5fk_20140801-200320a.jpg]

درآمد متوسط یک خانواده در منطقه شهری  51.65 $ است.
21٪ (+/- 9.1٪) زیر 18 سال سن و 23.6٪ (+/- 10.6٪) از افراد بالای  65 سال  زیر خط فقر زندگی می کنند.

[عکس: 0m5j_md_2785.gif]

نرخ بیکاری در سیلور اسپرینگ، مریلند، 4.10٪ است، با رشد اشتغال از 0.47-٪. رشد ولی برای  ده سال آینده 35.00٪.پیش بینی شده است .

[عکس: 2ol9_richmond+virginia+skyline+shutterstock.jpg]

در سیلور اسپرینگ مریلند، نرخ مالیات بر فروش 6.00 % و مالیات بر درآمد 7.95٪ است.

شهر های کوچیک اونقدرها هم بد نیستن،تو همین شهر کوچیک یک جوون مثل همه ما امکان نداره بیکار بمونه،و نتونه کار پیدا کنه.
وضعیت زندگی و اجاره خونه به مراتب سایر شهرها بهتره و کار فراوون.خلاصه من از اینجا خوشم میاد دیگه. Tongue
روي كاغذ خم شده بود
بنويسد «آزادي»
بالای سرش
بيست قرن پرنده بود
كه در هوا مي‌چرخيد
هر دور خسته‌تر
هر دور، بالاتر و، دورتر.
میان باغ زیبایی، کلاغی زشت و تنهایم
غریب و خسته و تنها، میان برف و سرمایم

مرا می راند از مردم، همیشه سنگ دشنامی
همیشه مجرمی بودم، که در تبعید و صحرایم

سیاه و زشت و تنهایم، دلم از غصه سرشار است
که بین این همه آواز، چرا بد بوده آوایم؟

شبی از درد تنهایی، صدا کردم خدایم را
که ای محبوب بی همتا، چرا من زنده اینجایم؟

همیشه آخر قصه، شوم آواره و تنها
همیشه آخر قصه، کلاغی زشت و تنهایم

شاعر: خودم
می گذرد ...
تشکر کنندگان: dv2017 ، redbull ، someonelikeyou ، aram_hpanahi ، alirezanz ، mona_ir ، jsmlz ، marj88
(2016-03-04 ساعت 22:11)msr839 نوشته:  میان باغ زیبایی، کلاغی زشت و تنهایم
غریب و خسته و تنها، میان برف و سرمایم

مرا می راند از مردم، همیشه سنگ دشنامی
همیشه مجرمی بودم، که در تبعید و صحرایم

سیاه و زشت و تنهایم، دلم از غصه سرشار است
که بین این همه آواز، چرا بد بوده آوایم؟

شبی از درد تنهایی، صدا کردم خدایم را
که ای محبوب بی همتا، چرا من زنده اینجایم؟

همیشه آخر قصه، شوم آواره و تنها
همیشه آخر قصه، کلاغی زشت و تنهایم

شاعر: خودم
شعرت خیلی قشنگه منتها اخرش رو هم قشنگ تمام نشد.
همیشه اخرش قشنگه ....ی نقدی هم به شعرت زدیم !

[عکس: hiyl_421230397_135785.jpg]
تشکر کنندگان: msr839 ، alirezanz ، jalayevatan ، jsmlz
(2016-03-02 ساعت 02:26)jsmlz نوشته:  
(2016-03-01 ساعت 10:38)azimi1368 نوشته:  سلام برو بچس

اومدم حالتونو بپرسم ، با

من الان 28 سالم هستش ا

سلام دوست من. اگه اشتباه نکنم و در جایی دیگه نخونده باشم فکر کنم در کانال پاریز تراول یه پیامی واسم اومد بود یه شخصی با سن بالا در لاتاری برنده شده بود و از مزایای اونجا میگفت که چیز های مثبتی داشت و داره حداقل آرامش داری و بدون آرامش در سنین بالا بسیار بسیار بیشتر بدردت میخوره که مادیات فکر نکن به روحیات بچسب.پستهای دوستان رو خوندی؟؟؟؟ دوستی که خوانوادش بعد نوزده سال اومده بودن چرا چهره دوستانش در ایران پیرتر بود؟؟؟؟ به دلیلش فکر کن و بعد در نهایت دیگه به سن وسال فکر نمیکنی و به دل نگاه میکنی. بله دوست عزیز دل باید جوون باشه. در نهایت فقط نظر شخصیمو گفتم و قصد توهین به هیچ نظر و عقیده ای رو ندارم. به شخصه اگر 50 سالم هم بشه و بتونم برم حتما میرم چون من که تباه شدم ولی نمیذارم بچه هام و نسل آینده من هم تباه بشن. آرزوی شادی و پیروزی و قبولی واسه همه مستحقان میکنم.
امضاء: یک منتظرو دیگر هیچ
تشکر کنندگان: avenger ، alirezanz ، مارال6 ، jalayevatan ، aram_hpanahi ، Interuniversal ، mehre cyrus ، jsmlz ، roadhog
(2016-03-04 ساعت 08:55)alireza_guitar نوشته:  ♥♡♥♡♥سلام دوستان همیشه بهار♥♡♥♡♥

اومدم یه خاطره بگمو دوباره برم♥♥♥♥
دو هفته پیش برادر و خواهره بزرگترم بعد از 19 سال اومدن ایران!!!
همگی دور هم جمع بودیم عالی بود...
چنتا از اتفاقات جالب از دید برادرم (تفاوت نگاه در 19 سال):
**همه جا (خیابون ها و ماشین ها کوچیک شده بودن) [خوب قبلا منازل بیشتر یک طبقه و دو طبقه بود و تعداد ماشین ها خیلی کمتر]
**توی پاساژ ها خانم ها رو که میدید می گفت مراسمه!؟ اینا دارن میرن عروسی؟! خبریه ی!!؟
**طرز رانندگی مخصوصا بین خطوط!!!
***نبود دستشویی مناسب مخصوصا مکان های عمومی
***بداخلاق بودن همه (کسانی که از کنارش در خیابون عبور می کردن)
***همش فکر میکرد به آستین کوتاه مردها گیر میدن! (دوران اونا اینطوری بود)
***ورود راحت و بی دردسر به ایران !
***لذذدت بردن از جاهایی که 19سال ازش دور بود مثل جگرکی یا فلافلی که مغازش کثیف و خسته بود! دیدن دوستان
خیلی چیزهای دیگه
و یه نکته جالب!
اینکه برادر یه مهمونی گرفت و دوستاشو دعوت کرد همه اونها هم سن بودن حدود 40 سال؛ اما نکتش اینجا بود که تمام دوستاش نسبت به برادرم؛ همه پیییر شده بودن و برادرم جوون مونده بود!
خلاصه که الان همه رفتن و مادر پدرمم دوباره 5 ماه دیگه میرن و من می مونم با ایرانمون!
ببخشید سرتونو درد آوردم♥♥♥♥

دوست عزیزم سلام . امیدوارم که امسال جزء برنده ها باشی . چون دوری از خانواده سخته واقعا . ولی باز هم بسیار جای شکر داره که شما یه روزنه ای رو به آرزوهاتون دارید دیرو زود داره ولی سوخت و سوز نداره .من و امثال من شاید فقط و فقط امیدمون همین لاتاریه تا شاید برای نسل بعدی خودمون آینده ای متفاوت رو رقم بزنیم. موفق باشید
ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺭﻭ ﺻﺮﻑ ﻳﺎﻓﺘﻦ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ ﺩﺭﻳﻎ ﻛﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﻲ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺣﺎﻻ ﺗﻠﻒ ﺷﺪﻩ ـ
بیایید با باورهای سمی خداحافظی کنیم:
باور اینکه قربانی هستیم......باور به اینکه اگر جای فلانی بودم زندگی بهتری داشتم.... انتظار داشتن از دیگران و باور به اینکه دیگران باید مطابق انتظار ما رفتار کنند....باور به اینکه برای رسیدن به کمال و احساس شادی حتماً به حضور فرد خاصی نیاز داریم .... اینکه همیشه لازم است ثابت کنیم که ما درست میگوییم و حق با ماست.... نگران بودن درباره اینکه دیگران در مورد ما چه فکری میکنند...... باور اینکه گذشته ما، آینده ما را رقم می زند.... از همین لحظه با این باورهای غلط خداحافظی و زندگیمان را سم زدایی کنیم....

دو ماه دیگه نتایــــــــــــج اومده..هــــــــوراااا..
من چو باران بر همه جا باریده ام Wink
تشکر کنندگان: Interuniversal ، Pakpourasghar ، alirezanz ، Elham usa ، mehre cyrus ، jsmlz ، roadhog ، matin.sh ، jalayevatan
هیچکس را در زندگی مقصر نمیدانم... از خوبان "خاطره" و از بدان "تجربه" میگیرم... بدترین ها "عبرت" میشوند و بهترین ها "دوست... حرف اشتباهیست که میگویند...با هر کس باید مثل خودش رفتار کرد. اگر چنین بود!!! از منیت و شخصیت هرکس چیزی باقی نمیماند. هرکس هر چه به سرت آورد فقط خودت باش. اگر جواب هر جفایی بدی بود. داستان زندگی ما خالی از آدمهای خوب بود. اگر نمیتوانی آدم خوبه ی زندگی کسی باشی. اگر برای یاد دادن تنها همان خوبی هایی که خودت بلدی ناتوانت کردند، اگر همان اندک مهربانیت را از بر نشدند. اگر خوبی کردی و بدی دیدی. کنار بکش!! اما بد نشو... زیرا این تنها کاریست که از دستت برمیاید. مهم نیست با تو چه کردند. تو قهرمان زندگی خودت بمان. تو آدم خوبه ی زندگی خودت باش. با وجدان آسوده بخواب. سرت را پیش خدایت بالا بگیر و بخاطر همه چیز شاکـــر باش...
روز فوق العاده ای داشته باشید.. پر از معجزه خدا..
من چو باران بر همه جا باریده ام Wink
تشکر کنندگان: Interuniversal ، Pakpourasghar ، alirezanz ، behjat ، jsmlz ، matin.sh ، ofrfar
آمادگی برای برنده شدن...

دوستان عزیزم، سلام و وقت شما بخیر
ممکنه به نظرتون صحبتهای من کمی غیرعادی و بلکه مسخره بنظر برسه. اما اگر واقعاً دوست دارید از برنده شدن در لاتاری «خوشحال» بشید، این موارد رو در نظر بگیرید تا استرسهای بعدی اعصابتون رو از کار نندازه:

1- یه پوشهء کوچک آماده کنید و مدارک اولیه رو آماده کنین. این مدارک چه برای مهاجرت به ایالات متحده و چه برای سفر به کشورهای دیگه قابل استفاده هستن. بنابراین اگر برنده نشید هم به دردتون میخوره.

2- حدوداً بیست روز بعد از اولین تاریخ اعلام اسامی، فرمهای مهاجرت در دسترس قرار میگیرن و البته زمان پرکردن فرمها تاثیری روی نوبت مصاحبهء سفارت نخواهد داشت. اما به هر حال ترجیح خواهید داد که در اولین زمان ممکن فرمها رو تکمیل کرده باشین.

3- چطوری بفهمیم در صورت برنده شدن، چقدر شانس مون برای مهاجرت قطعیه؟ من در سال 2013 با کیس نامبر 8491 برنده شدم و در طول مدتی که منتظر تماس سفارت بودم، همه به من میگفتن که رفتنت قطعیه و تابحال نشده کسی نرفته باشه. این باعث شد تمام برنامه های زندگیم رو قیچی کنم و صدمات جبران ناپذیری رو ببینم. چرا؟ چون آخرین کیس نامبری که در اعلام ظرفیت سال بعد منتشر شد 7600 و خرده ای بود. علاوه بر این، سفارت آنکارا عملاً تمام مصاحبه هاش رو از ماه آگوست متوقف کرد به این بهانه که تعداد پرونده های دانشجویی در اولویته و وقت برای پرونده های مهاجرت ندارن. بنابراین سفارت آنکارا عملاً از کیس نامبر 7200 یا 7400 به بعد رو دیگه پذیرش نکرد. باور کنید خیلی دردناک بود!
این رو گفتم که اگر برنده شدین و شماره کیس نامبرتون زیادی بزرگ بود خیلی خوشحال نشین و مثل من خودتون رو «تو گل نپلکونین»... هاهاهاها. Tongue

4- برای پر کردن فرم این وضعیت ها رو باید بصورت شفاف داشته باشین. این موارد در سالهای قبل باعث باطل شدن پرونده های زیادی شده بود:
الف- داشتن گذرنامه و ممنوع الخروج نبودن: اگر تا الان برای گرفتن گذرنامه اقدام نکردین، بیشتر معطل نکنین. گذرنامه شما پنج سال اعتبار داره و با یکی دو ماه پس و پیش خطری تهدیدتون نمیکنه. اگر در بیزینس هستین و درگیر چک و مالیات و اینا هستین، حتما وضعیت ممنوع الخروجی تون رو بررسی کنین. خیلی غم انگیزه لب مرز خانواده تون از گیت رد بشن و پلیس شما رو متوقف کنه.
ب- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم: دوستانی هم ممکنه تابحال هیچ استفاده از مدارک تحصیلی شون نکرده باشن و برای همین توی ادارات و جاهای دیگه به فراموشی سپرده شدن. هر چه زودتر همهء مدارک تحصیلی تون رو جمع کنید و بطور علیحده از هر کدوم یه نسخه ترجمه دم دست داشته باشین. مدرک دیپلم به بالا از هر موسسه ای حتی از دورقوزآبادسفلی هم مفیده. مدارک تجربی و آموزشگاهی غیر از وزارت آموزش پرورش و وزارت علوم رو فعلا بذارین کنار، شاید بعد از سفر به درد بخورن.
ج- وضعیت ازدواج و فرزندان. اگر نامزد دارین و توی فرم اولیه نوشتین که متاهل هستین، تا دیر نشده عقد کنین و عقدنامهء مذکور رو حتما ترجمه کنین. اگر متاهل هستین هم عقدنامه تون رو ترجمه کنین. خلاصه هر جوری هستین و با هر کسی میخواهید هم سفر بشین، قبل از ماه می عقدنامه داشته باشین. ضمناً سفارت آمریکا «عقد موقت» رو به رسمیت نمی شناسن و فقط ازدواج دائم رو قبول دارن. به جز همسرتون، فقط فرزندان رسمی و ثبت شدهء زیر 21 سال میتونن بعنوان همراه با شما به آمریکا برن. مدارک همه شون رو بهرحال حاضر کنین.
د- زبان انگلیسی: فرض کنید میخواهید در مسابقات «فرمول یک» ثبت نام کنید. کمترین اطلاعاتی که باید داشته باشید، این است که لااقل «رانندگی» بلد باشید. دانستن زبان انگلیسی نه تنها برای سفر خوب است، بلکه برای همه چیز های دیگر زندگی شما هم خوب است. در کلاس ثبت نام کنید و سعی کنید زندگیتان را با امید گره بزنید. اگر عازم ایالت های جنوبی مثل تگزاس و نیومکزیکو هستین، دانستن اسپانیولی هم خیلی مفیده. در بعضی شهرهای شمالی هم ممکنه فرانسوی به دردتون بخوره اما الزامی نیست.

5- برنامه ریزی برای سفر: برنده های 2017 تقریبا از نیمهء مهر ماه به مرور ظرف ده - یازده ماه به مصاحبه دعوت میشوند. تا زمان مصاحبه مدارک پزشکی (واکسیناسیون، عکس ریه و چند آزمایش خون که توسط پزشک معتمد سفارت باید انجام بشه) و نیز مدارک جانبی مثل تمکن مالی (مطابق جداول مربوطه) باید داشته باشین. بنابراین آماده باشین که رقمی بین 60 تا 100 میلیون رو بصورت پرینت رسمی بانک تقریبا یک ماه قبل از تاریخ مصاحبه تامین کنین. این مبلغ رو حتی من هم ندارم، اما برنامه ای که دارم، اینه که با دوستان و بستگان قرار مداری تنظیم کردیم که در تاریخ معینی هر کس هرچقدر میتونه به ما قرض میده (به مدت یک هفته) و بعد از دو سه روز یه پرینت از بانک میگیرم و مبالغ دوستان رو بهشون برمیگردونم. بهرحال از الان بررسی کنین و آماده باشید.
بعد از مصاحبه هم تقریبا تمام آقایون (بخصوص اگر خدمت سربازی رفته باشن) کلیرنس میخورن. امیدوار باشید که جوابش قبل از سپتامبر 2018 برسه، وگرنه...

6- برنامه ریزی برای ریشه کن شدن و دوباره ریشه دواندن:
اولین سفر شما حداقل سه تا شش ماه طول خواهد کشید. بنابراین اگر کار، بیزینس و یا مسئولیتی دارید، جایگزین مناسبی برای خودتان جور کنین. مدیریت اموال، منزل، ماشین و ... را برنامه دار کنین. من یک سالی که از ایران سفر کردم، از بستگان، همسایه ها و دوستان، کسانی رو تنظیم کردم که هفتگی به خانه و ماشینم سر بزنن. ترکیدگی لوله، گرفتگی فاضلاب و سرازیر شدن به داخل خانه، اتصالی سیمهای برق و سوراخ شدن باطری ماشین یا حتی خانه کردن گربه و کبوتر در منزل و ماشین... این مشکلات به مراتب ضایع تر از سرقت یا خسارتهای دیگه هستن. دیدم که میگم!
از طرف دیگه، ریشه دواندن در کشور جدید هم هزار کار داره. معروف ترینش مراحل اداری مثل گرفتن شماره اجتماعی، ثبت پلیس، کارت اقامت و ... هست. برای اینها راهنما فراوان هست. اما قبلش حسابی فکر کنین که اصلا کدوم ایالت؟ کدوم شهر؟ فکر کنین ببینین با فرهنگ کدوم بخش بیشتر سازگار هستین؟ بگردین ببینین برای تحصیلات و تجربهء شما کجا بهتر کار گیر میاد؟ شمال؟ جنوب؟ شرق؟ غرب؟ و تازه بعدش وارد مرحله ای میشین که حتی نمکدان و ناخنگیرتان را هم باید از اول تهیه کنین... اگر قبلش مطالعه کنین، بسیاری از مخارج الکی مثل اجاره های گران، خریدهای بیمورد و... رو صرفه جویی خواهید کرد. تجربهء من؟ یک سفر به دور اروپا که با تور حداقل بیست هزار دلار خرج داشت رو فقط با دوهزار و دویست دلار تموم کردم و در یک کشور عربی به مدت یک سال فقط با دو هزار دلار (شامل هزینه اجاره، غذا و لباس) و کاملاً مرفه زندگی کردم. چطوری؟ مطالعه، جستجو و تحقیق قبل از اینکه خودم رو به خرج بندازم!
شکست خوردن پایان راه نیست. فقط یک سطر از کتاب تجربه است. نقطه سر خط!
شرکت در DV از 1994 الی 2014 - سال 2015 برنده شدم اما کارنت نشدم. نقطه سر خط!!
شروع سطر بعد: شرکت در DV های بعدی، اقدام برای پذیرش دکترا و ...
(2016-03-05 ساعت 13:55)bobs نوشته:  آمادگی برای برنده شدن...

تکمیل کرده باشین.

3- چطوری بفهمیم در صورت برنده شدن، چقدر شانس مون برای مهاجرت قطعیه؟ من در سال 2013 با کیس نامبر 8491 برنده شدم و در طول مدتی که منتظر تماس سفارت بودم، همه به من میگفتن که رفتنت قطعیه و تابحال نشده کسی نرفته باشه. این باعث شد تمام برنامه های زندگیم رو قیچی کنم و صدمات جبران ناپذیری رو ببینم. چرا؟ چون آخرین کیس نامبری که در اعلام ظرفیت سال بعد منتشر شد 7600 و خرده ای بود. علاوه بر این، سفارت آنکارا عملاً تمام مصاحبه هاش رو از ماه آگوست متوقف کرد به این بهانه که تعداد پرونده های دانشجویی در اولویته و وقت برای پرونده های مهاجرت ندارن. بنابراین سفارت آنکارا عملاً از کیس نامبر 7200 یا 7400 به بعد رو دیگه پذیرش نکرد. باور کنید خیلی دردناک بود!
این رو گفتم که اگر برنده شدین و شماره کیس نامبرتون زیادی بزرگ بود خیلی خوشحال نشین و مثل من خودتون رو «تو گل نپلکونین»... هاهاهاها. Tongue
دوست گرامي @bobs@ عزيز
واقعا ازت ممنونم كه وقت گذاشتي و تجربيات خوب و مفيد و البته تلخ تو باهامون درميون گذاشتي Rolleyes
مورد شماره سه رو من مهم تر از همه موارد ديدم چون واقعا آدم اگه حواسش نباشه كيس نامبرت پائينم باشه زندگيت دچار اخلال ميشه در صورتي كه درست مديريت نشه ،كه فك ميكنم كار بسيار سختيه
در هر صورت واست آرزوي موفقيت و طلب خير ميكنم و اميدوارم امسال به خواسته دلت برسي Wink
لاتارى ، درس صبورى، تغيير و قطع وابستگى هاست و بيانگر اينه كه انسان هرچيزي رو كه بتونه تصور كنه قطعا بهش ميرسه!



طلب خير براي همه دوستان
تشکر کنندگان: Danoosh ، alirezanz ، msr839 ، jsmlz ، مارال6 ، bambo_26 ، roadhog ، aram_hpanahi
(2016-03-04 ساعت 23:01)redbull نوشته:  
(2016-03-04 ساعت 22:11)msr839 نوشته:  میان باغ زیبایی، کلاغی زشت و تنهایم
غریب و خسته و تنها، میان برف و سرمایم

مرا می راند از مردم، همیشه سنگ دشنامی
همیشه مجرمی بودم، که در تبعید و صحرایم

سیاه و زشت و تنهایم، دلم از غصه سرشار است
که بین این همه آواز، چرا بد بوده آوایم؟

شبی از درد تنهایی، صدا کردم خدایم را
که ای محبوب بی همتا، چرا من زنده اینجایم؟

همیشه آخر قصه، شوم آواره و تنها
همیشه آخر قصه، کلاغی زشت و تنهایم

شاعر: خودم
شعرت خیلی قشنگه منتها اخرش رو هم قشنگ تمام نشد.
همیشه اخرش قشنگه ....ی نقدی هم به شعرت زدیم !

[عکس: hiyl_421230397_135785.jpg]

اگر اخر بعضی چیزا مرگ باشه میشه گفت هنوز اخرش نرسیده...ولی برا بقیه چیزا....
تشکر کنندگان: msr839 ، jsmlz ، marj88




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان