کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دیدگاه های آرش در مورد آمریکا
چه جالب منم عادت ندارم پول پس انداز کنم همش رو خرج میکنم .
راستی این آمریکایی ها خصوصیات مثبتشون خیلی بیشتر ماست البته ما خودمون اعتماد به نفسمون بال هست ها آرش جان شما هر چی دوست دارید از اون قبیل بنویسید ولی اینکه این همه جون بکنی آخرش همش رو خرج کنی هم زیاد حال نمیده حالا درسته گفتم ااهل پس انداز نیستم ولی یه مقداری ته جیبمون میزاریم قابل توجه همسر آینده !!!
پاسخ
خیلی قشنگ بود آرش جون
کیف کردمBig Grin

بد نیست یه چیزی هم من اضافه کنم
ما درایران همه کاره و هیچ کاره هستیم
اگه از یه آدم معمولی در مورد یه چیزی مثلا ی ا س ت بپرسی چنان تحلیلی برات میکنه که هوش از سر یه غیر ایرانی میبره اما در اینجا خیلی عادی است
اما در زمینه مطالب تخصصی کمتر تمرکز میکنند که این میشه نقطه ضعف ما
الا وقتی میریم تو مملکت غربت مجبور میشیم یه کار رو بطور تخصصی روش تمرکز کنیم و تا اینجا با اونها برابر میشیم اما از اونطرف اطلاعات عمومی بسیار زیادمان هم میشود یک پوئن مثبت که ما ایرانیهارو یه سروگردن بالاتر میبره
بنابر این ایرانیهای مهاجر که الان میرن خارج نقطه ضعفشان تبدیل میشه به نقطه قوت
وگرنه داخل ایران همون هستند که بودند

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
پاسخ
(2009-11-07 ساعت 00:44)homeless نوشته:  این حوادث اخیر در امریکا خیلی عجیب اتفاق افتاده !
حادثه پایگاه نظامی در تگزاس که فکر کنم خیلی به چهره ی مسلمون ها لطمه بزنه .
حادثه فلوریدا هم که هنوز جزییاتش بیرون نیومده .

به نظرتون این حادثه تگزاس میتونه روی مصاحبه و ویزا دادن ها تاثیر بگذاره ؟
SadSad

به هیچ عنوان.
Hope Never Die


شماره کیس: ***31
تاریخ دریافت نامه قبولی:may 2008
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: july 2008
تاریخ کارنت شدن کیس:May 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:31 may
تاریخ مصاحبه:14 july
دریافت ویزا: 30 september (روز آخر)
پاسخ
تشکر کنندگان: shkhmo ، armin021 ، jsmlz
(2009-11-07 ساعت 14:45)sadra_sepehr نوشته:  از این بابت که همه ی دوستان مثل من طعم شیرین و دل انگیز ف.ل.ف.ل و مهر.ور.زی رو چشیدند بسی خوشحالم که همه ی اینها تجربه میشه تا ما با آیندگان این کار ها را انجام ندهیم.
برخلاف سایر دوستان من فکر می کنم میتونه چهره مسلمانان رو زشت تر کنه و روی ویزاها سختگیری بیشتری اعمال بشه حتی اگه خود اوباما هم بیاد بگه نه اینطوری نیست اما در عمل اتفاق دیگری میافته

این دفعه رو باید بگم متاسفانه با صدرا جان هم عقیده هستم . فکر کنم جو عمومی بر علیه مسلمون ها میشه .
دوستانی که الان در امریکا بسر می برند لطفا یک فیدبک بگیرند و به ما هم انتقال بدند.(مخصوصا جناب آرش خان و آقا معلم عزیز)
شماره کیس:2010AS00007xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:یادم نیست!
کنسولگری:Abu Dhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: JUNE-12- 2009
تاریخ کارنت شدن کیس: 2009 Sep
تاریخ مصاحبه: Feb 2010
تاریخ دریافت نامه دوم:دو هفته بعداز مصاحبه
تاریخ دریافت کلیرنس: 23 Sep -بیش از ۷ ماه!
تاریخ دریافت ویزا : ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۰
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، ChairMan ، shkhmo ، mohammadrezah ، armin021 ، r.bazargan ، alirezanz ، jsmlz
خیلی خیلی بد شد. مخصوصا اگر داستان حسن را که آن عمل را انجام داده است بخوانید, نوشته است که او بسیار آدم خوب و مهربانی بوده است و به همسایه ها کمک میکرده است. بسیار فرد آرام و متین و محترمی بوده است. نکته اساسی هم همین جا است و صاحبخانه او میگوید که من احساس گناه میکنم که چرا به فرد مسلمانی خانه اجاره داده ام! یعنی الان اگر شما هر چقدر هم آدم خوب و با کلاس و بدون ریش و امروزی باشید باز هم اگر مسلمان باشید این بدفکری در مورد شما هست که یک روز بمب به خودتان ببندید و بروید وسط مترو و بترکید. حتی من که مسلمان نیستم بخاطر ایرانی بودنم این ظن را میتوانم در گوشه فکر افراد مختلف بخوانم. متاسفانه مردم امریکا زیاد فرق فلسطینی و ایرانی و اعراب را نمیفهمند.
پاسخ
این جریان بر روند مصاحبه و دادن ویزا بی اثر نیست ولی برای کسانی که آمریکا زندگی میکنند فکر نمیکنم خیلی تاثیر گذار باشه...........آمریکائی ها خیلی مردمان خوب و ساده ای هستند و به مسائل داخلی شما کاری ندارند وقتی ما میخواستیم خونه بگیریم به اینکه ما نژاد و مذهبمون چیه اهمیت نمیدادند و سوال هم نمیکردند فقط به خاطر مسائل اقتصادی اخیر تنها چیزی که براشون مهم بود کردیت بود و این که مطمئن باشند شما میتونید اجارشون و پرداخت کنید.....
یه مسئله ی دیگه هم اینه که ما دیروز رفته بودیم دیزنی لند ....با وجودی که روز تعطیل نبود خیلی شلوغ بود و همه به جشن و شادی سرگرم بودند و آخر شب هم آتیش بازی مفصلی بر پا شد ....وقتی به خونه رسیدم طبق عادت به سایت بی بی سی که سر زدم دیدم
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است سراسر کشور "سوگوار" قربانیان تیراندازی در پایگاه نظامی تگزاس است.
ولی ما از این سوگواری چیزی نفهمیدیم ..تا دلتون بخواد هم افراد محجبه و عرب نما به چشم میخورد که اگه این اتفاق در کشورهای دیگه مثل آلمان یا فرانسه یا همین کشور عزیز خودمون...افتاده بود این افراد تا مدتها با ترس و لرز از خونه بیرون میومدند یا اینکه مجبور به تغییر چهره ی ظاهریشون میشدند...
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
در قانون اساسی آمریکا قید شده که تبعیض (discrimination) بر اساس جنسیت یا نژاد مجاز نیست. در عمل هم اگر کسی ثابت کنه که بر اساس نژاد در موردش تبعیضی رخ داده، فرد خاطی دچار عواقب جدی می‌شه. (تجربه‌های واقعی‌اش برام نقل شده)
پاسخ
درود
دوستان یه پرسشی برای من پیش اومده مگه نه اینکه همه ما می دونیم و براساس نوشته حجت برامون کاملاً معلومه که تبعیض نژادی و مذهبی در امریکا تقریباً جرم محسوب می شه پس چرا بیخودی استرس برای خودمون ایجاد کنیم که حالا حساسیتشون بیشتر شده یا نه؟ مگه نه اینکه اونها ما رو براساس هرچیزی به جز نژاد و مذهبمون می سنجن(در مصاحبه)؟ پس دیگه نگرانی واسه چی؟ تازه شما فکر می کنین اگه ما نگران این باشیم که این اتفاق خواهد افتاد یا نه تاثیری به حالمون داره؟ به جز نگرانی بیشتر؟ من همینجوریش دارم از نگرانی منفجر می شم پس لطفاً با استرسهای اضافه تر بار این نگرانی رو بیشتر نکنیم.
البته یه چیزی هم بگم من خاطرم هست که یکی از آشناهای ما که از برنده های 2002 بود در اثر حوادث 11 سپتامبر موفق به گرفتن ویزا نشد ولی اون یه مورد خاص بود که ظاهراً اگه درست فهمیده باشم ( چون اون موقع خیلی تو حال و هوای لاتاری نبودم) کل کیس های ایران باطل شد.
پس به نظر من بهتره نگران نباشیم اگه نریم همه با هم نمی ریم Big Grin
IN GOD WE TRUST
شماره کیس: 2010AS118XX
تاریخ دریافت نامه قبولی: 20/6/2009
کنسولگری: آنکارا
تاریخ کارنت شدن: مارس
تاریخ دریافت نامه دوم: فوریه
تاریخ مصاحبه: 18/3/2010
تاریخ دریافت کلیرنس: 7/5/2010
تاریخ دریافت ویزا: 24/5/2010
پاسخ
(2009-11-08 ساعت 00:28)Hojjat نوشته:  در قانون اساسی آمریکا قید شده که تبعیض (discrimination) بر اساس جنسیت یا نژاد مجاز نیست. در عمل هم اگر کسی ثابت کنه که بر اساس نژاد در موردش تبعیضی رخ داده، فرد خاطی دچار عواقب جدی می‌شه. (تجربه‌های واقعی‌اش برام نقل شده)

بچه ها خودتون دارید میگی امریکا !! نگفتید که ج.ا. ا.ی.ر.ا.ن !!! Big Grin
اگه قرار بود اونجا هم مثل اینجا باشه پس دیگه آرزوی رفتنمون به اونجا بی معنی میشد !!! Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: shkhmo ، mohammadrezah ، r.bazargan ، ferimohajersara ، jsmlz
البته صحبت دوستان درسته و در قوانین امریکا هیچگونه تبعیضی مجاز نیست. ولی مثلا در کلیرنس میبینید که عملا بین کسی که عرب است با یک کسی که از آلمان است تفاوت قائل میشوند. موقعی که وارد فرودگاه میشویم هم ممکن است یک فرد عرب را بیشتر جستجو کنند. البته خوشبختانه رفتارشان با ایرانیها بسیار خوب و پسندیده است.
در این تبعیض هم امریکاییها مقصر نیستند بلکه برای امنیت داخل امریکا مجبورند که بعضی جاها سختگیری بیشتری بکنند.
ولی اگر مدت طولانی در امریکا باشید, کم کم متوجه بعضی جزئیات در میان مردم میشوید که ممکن است از بعضی وقایع سرچشمه بگیرد. مثلا پس از وقایع 11 سپتامبر گرچه کسی جرات ندارد که به یک محجبه مسلمان بی احترامی کند ولی ممکن است رفتاری از خودشان نشان دهند که کمی آزاردهنده باشد. البته اگر ما جای آنها باشیم ده برابر بدتر رفتار میکنیم و گواه آن رفتاری است که با افغانیهای بیچاره در ایران داریم و اگر بشنویم که یک افغانی سر کسی را بریده است تلافی آن را بر سر اولین افغانی که میبینیم در می آوریم.
من از این جهت میگویم این وقایع بسیار بد است که شخصا با شنیدن این اخبار خجالت میکشم. خودم را میگذارم جای یک امریکایی که میخواهد اطاق خودش را به یک نفر اجاره دهد و او را به خانه خود راه دهد و بعد میشنود که یک خاور میانه ای چنین کاری کرده است. بمب به خودش بسته و ده ها نفر دیگر را هم کشته است. باور کنید که من ترجیح میدادم خانه ام را به او اجاره ندهم و بروم سراغ یک نفر دیگر.
بهرحال امیدوارم که این اتفاقها دیگر در هیچ کجای دنیا روی ندهد و روزی برسد که مثلا من با افتخار سرم را بالا بگیرم و بگویم این آقای خوش تیپ و خوش لباسی که در ساز.مان ملل سخنرانی میکند و همه تشویقش میکنند, رئیس جمهور من است.
پاسخ
بهرحال امیدوارم که این اتفاقها دیگر در هیچ کجای دنیا روی ندهد و روزی برسد که مثلا من با افتخار سرم را بالا بگیرم و بگویم این آقای خوش تیپ و خوش لباسی که در ساز.مان ملل سخنرانی میکند و همه تشویقش میکنند, رئیس جمهور من است.
[/quote]

ببخشید آرش جان البته، زهی خیال باطل!!Big Grin
البته 2 سال دیگه می تونی همچین حرفی بزنی چون اون موقع جناب باراک ا.و.ب.ا.م.ا پرزیدنت شما خواهد بود بعدشم یه خوشتیپتر از اونSmile
Hope Never Die


شماره کیس: ***31
تاریخ دریافت نامه قبولی:may 2008
کنسولگری:abudhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: july 2008
تاریخ کارنت شدن کیس:May 2009
تاریخ دریافت نامه دوم:31 may
تاریخ مصاحبه:14 july
دریافت ویزا: 30 september (روز آخر)
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، shkhmo ، mohammadrezah ، r.bazargan ، alirezanz ، jsmlz
(2009-11-08 ساعت 00:50)summery_armin نوشته:  ... من خاطرم هست که یکی از آشناهای ما که از برنده های 2002 بود در اثر حوادث 11 سپتامبر موفق به گرفتن ویزا نشد ولی اون یه مورد خاص بود که ظاهراً اگه درست فهمیده باشم ( چون اون موقع خیلی تو حال و هوای لاتاری نبودم) کل کیس های ایران باطل شد.

پس بگذار من هم یک مورد رو تعریف کنم که طرف روز یازده سپتامبر قرار بود ویزا دانشجویی بگیره و به دلیل تعطیلی سفارت نگرفت. موند آنکارا و هر روز رفت سفارت و بعد از دو روز که سفارت رو برای چند ساعت باز کردن رفت تو، ویزا گرفت و اومد بیرون Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، shkhmo ، HAZARA ، foruzanfar ، rezijon ، r.bazargan ، alirezanz ، jsmlz
اوه! چه شانسی داشته!
خوبه! خوش به حالش!
پاسخ
تشکر کنندگان: shkhmo ، hellen segara ، rezijon ، r.bazargan ، jsmlz
یادتون نره زمانی اینجاامریکابوده والان نیست وچهرمون غلط اندازشده فقط برای ج ا
case:19###
Big Grin



پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، rs232 ، shkhmo ، mohammadrezah ، r.bazargan ، alirezanz ، alborzarya ، jsmlz
دوستان عزیز سلامم را پذیرا باشید

هرچند یک مبحث مستقل در این مورد نوشته ام(پیامد حادثه ی تروریستی)، امــّّـا اجازه میخوام که نظر تکمیلی خودم را نیز بیان کنم.

سوای اینکه قانون، اجازه ی برخوردهای مغرضانه را به دیگران در آمریکا نمیدهد، ما باید پذیرای هرگونه عکس العمل نامطلوبی باشیم چراکه از آن زمانی که نام ایرانی و یا مسلمان را برای خود پذیرفته ایم باید آماده ی پرداخت هزینه های آن هم باشیم.

درست است که تر و خشک با هم میسوزند و این از عدالت دور است. امــّّا باید منصفانه نگریست که اگر ما جای آنان بودیم، آیا چه جفاهای بیشتر و نامطلوب تری بر سر طرف مقابل خود نمیاوردیم.
فراموش نکنید که در کشوری که با تمام نیرو، ادعای اس.لا.می و یا بشردوستانه و بهترین حکومت و رفاه و .. را دارد، چه جفاهایی که برسر دگر اندیشان نمیاورند چه برسد به مخالفان؟

پس اگر سختی هست نه فقط ما بخاطر وجوه اشتراک بسیاری که با بعضی از این متحجرین فکری داریم، باید بکشیم؛ بلکه دیگران نیز درگیر هستند. فی المثل سختگیری در ورودی فرودگاهها.

ولی درکل نگران بیش از حد نه تنها سودی ندارد وبلکه بی مورد است. بدان دلیل که با تلاش شبانه روزی هموطنان خارج از کشور؛ و نیز شجاعت بی نظیر ایرانیان داخل؛ چنان چهره ی مثبت ایرانی جدای از ح.ک.و.م.ت، خوش درخشیده است که حقیتقتا " جای شکر دارد.
_________________________ پیروز باشید. ارادتمند حمید از میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، homeless ، rs232 ، espahbod ، shkhmo ، mohammadrezah ، r.bazargan ، alirezanz ، jsmlz ، j.modarres




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان