کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سؤالات غیر مرتبط با موضوعات موجود برندگان ۲۰۱۳
سلام
من از برندگان لاتاری هستم. در زمان تکمیل فرم متاهل بودم. الان هم هستم. اما جدا از همسرم زندگی میکنم. فعلاً طلاق نگرفته ایم.
الان برای تکمیل فرم به مشکل خوردم. همسر من به هیچ وجه حاضر نیست اطلاعات خودش رو در اختیار من بگذاره. من هم که تا 3 ماه دیگه قراره ازش جدا بشم. بنابرین موندم توی فرم های چی بزنم؟ آیا حتماً باید برای اونهم فرم DS-230 رو تکمیل کنم؟ آیا با توجه به شرایط موجود مجاز هستم این فرم رو برای اون تکمیل نکنم و فرم DS230 رو به تنهایی ارسال کنم؟
تشکر کنندگان: babak_LosAngeles ، amir_cool_2001
(2012-06-10 ساعت 19:55)sam.hesaam نوشته:  سلام
من از برندگان لاتاری هستم. در زمان تکمیل فرم متاهل بودم. الان هم هستم. اما جدا از همسرم زندگی میکنم. فعلاً طلاق نگرفته ایم.
الان برای تکمیل فرم به مشکل خوردم. همسر من به هیچ وجه حاضر نیست اطلاعات خودش رو در اختیار من بگذاره. من هم که تا 3 ماه دیگه قراره ازش جدا بشم. بنابرین موندم توی فرم های چی بزنم؟ آیا حتماً باید برای اونهم فرم DS-230 رو تکمیل کنم؟ آیا با توجه به شرایط موجود مجاز هستم این فرم رو برای اون تکمیل نکنم و فرم DS230 رو به تنهایی ارسال کنم؟
بدون تعارف و نصیحت میرم سر اصل مطلب. Big Grin
مسلما تنها در صورتیکه از همسرتون جدا بشید دیگه نیازی به پر کردن فرم برای ایشان ندارید. در ضمن میتونید باهم توافق کنید که ویزای آمریکا رو بگیرید و بعدش از هم جدا بشید و هر کس بره دنبال زندگی خودش.
این رو هم اضافه کنم که طلاق رُجعی مورد قبول سفارت نیست. (اصلا از نظر اونها طلاق نیست.)
(2012-06-10 ساعت 13:03)nana_jat1 نوشته:  ممنون از پاسختون. شوهر من سربازه و تا خرداد سال دیگه هم کاره سربازیش طول می کشه. چون ایشون معاف بودند و معافشون نکردند دنبال کار معافیتشه و تا 2 هفته دیگه معلوم میشه، اگه همسرم نتونه واسه مصاحبه با من بیاد و من برم و مدارک ارائه بدم که ایشون سربازه و به هیچ عنوان اجازه خروج نداره ، ممکنه که من را ریجکت کنند؟

دوست گرامی
اولا اینکه میشه با وثیقه اجازه خروج از کشور بگیرید.
در زمان مصاحبه باید اصل مدرک خدمت را داشته باشید و گرنه نقص مدرک میخورید که در این حالت هر زمان که اصل مدرک را به سفارت نشان دهید ویزا رو دریافت خواهید کرد( نبردن اصل مدرک باعث ردی کیس نمیشه)
در مورد رفتن به امریکا هم میتونید تو فرم هاتون بزنیدکه همسرتون بعد از شما وارد آمریکا خواهد شد .
موفق باشید.
(2012-06-10 ساعت 18:17)sepand88 نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 16:45)babak_LosAngeles نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 16:35)dali نوشته:  سلام بچه ها
من يه مشكل دارم اينه كه كد پستي كه تو فرمهام فرستادم مال آدرس قبليمونه من هم نميدونستم حالا چي كار كنم؟

شما اگه آمریکا نرین بهتره
با این سوالاتتون

دمت گرم چقدر خندیدم راست میگی دیگه این سوالا چیه آخه

دوستان گرامی
متاسفم که این حرف ها رو میشنوم.
دوست عزیزمون یه سوال داشته که باید جواب میگرفته - حالا ممکنه ایشون تاپیک ها رو نخونده باشه پس یا باید به سوالشون جواب داده نشه ( به علت تکراری بودن) یا اگر هم جواب میدید ایشون رو راهنمایی کنید که تاپیک ها رو مطالعه بفرمایند یا اگرم دوست داشتید جوابشون رو بدید.
به پست های اول خیلی از دوستان که نگاه کنید متوجه خواهید شد همه ماها اولش که همه چی رو بلد نبودیم . فقط بعضی ها این راه رو کمی زودتر از بقیه طی کردند .به هم خندیدن هم فکر نمیکنم پسندیده باشه ان شالا که همه با هم ویزا گرفتن با هم میخندیم.
قضاوت زود هنگام و بدون پایه و اساس نیز بیش از انکه برای طرف مقابل تخریب کننده باشه شخصیت قضاوت کننده رو تحت تاثیر قرار خواهد داد.
موفق باشید.
یقیــن دارم که ما روزی پــروانه خواهیــم شد. بگذار روزگار هـــر چه میـــخواهد پیــله کنـــد.
[font=Tahoma]زندگی در شیکاگو[/font]
(2012-06-10 ساعت 21:57)omidooo نوشته:  دوستان گرامی
متاسفم که این حرف ها رو میشنوم.
دوست عزیزمون یه سوال داشته که باید جواب میگرفته - حالا ممکنه ایشون تاپیک ها رو نخونده باشه پس یا باید به سوالشون جواب داده نشه ( به علت تکراری بودن) یا اگر هم جواب میدید ایشون رو راهنمایی کنید که تاپیک های رو مطالعه بفرمایند یا اگرم دوست داشتید جوابشون رو بدید.
به پست های اول خیلی از دوستان که نگاه کنید متوجه خواهید شد همه ماها اولش که همه چی رو بلد نبودیم . فقط بعضی ها این راه رو کمی زودتر از بقیه طی کردند .به هم خندیدن هم فکر نمیکنم پسندیده باشه ان شالا که همه با هم ویزا گرفتن با هم میخندیم.
قضاوت زود هنگام و بدون پایه و اساس نیز بیش از انکه برای طرف مقابل تخریب کننده باشه شخصیت قضاوت کننده رو تحت تاثیر قرار خواهد داد.
موفق باشید.
دوستان عزیز، بنده مدت زیادی در فروم دیگری پیگیر مسائل و مشکلات مرتبط با مهاجرت کانادا بودم و با منش و رفتار کاربران اون فروم و همینطور قوانین سختش خو گرفته بودم. قوانین این فروم آنقدر سختگیرانه اجرا میشد که به محض ایجاد پستی که شامل حتی یک کلمه ناشایست بود، حتی اگر در مورد شخص وزیر مهاجرت کانادا استفاده میشد (که همه میدونستیم چه آدم بی منطق و بی انصافیه) پست مورد نظر بلافاصله توسط مدیر تاپیک حذف میشد و نویسنده یک اخطار در این مورد میگرفت. بگذریم.
بعد از اینکه به خاطر برنده شدن همسرم با سرچ توی گوگل به این فروم آمدم (با توجه به اینکه اینجا در حال حاضر بهترین منبع اطلاعاتی فارسی زبان برای لاتاری است) با تفاوت فاحشی در رابطه با سبک پست گذاشتن و بعضا ادبیات اعضاء مواجه شدم. البته در واقع اصلا برام عجیب نبود. در هر صورت کاربران تاپیک مهاجرت مهارت کاری یا تحصیلی از ادبیات نسبتا مشترکی استفاده میکنند. اما از یک تاپیک قرعه کشی که از تمام سلیقه‌ها و شخصیتها حضور دارند، نمیشه انتظار داشت که همه یک رفتار رو در پیش بگیرند.
در هر صورت بنده متأسفانه شاهد این بودم که حتی دوستی از پیش کسوتان این سایت با وجود کمکهای زیادی که به دوستان داشتند متأسفانه بعضا برخوردهای ناشایست و تحقیرآمیزی در قبال برخی از دوستان نشان میدادند. و بنده هم یکبار محتاطانه سعی کردم در پاسخ دوستی که مورد بی حرمتی این شخص قرار گرفته بود، یک توصیه کلی به همه دوستان بکنم که به ناواردها احترام بگذارند، طوری که ایشان نکته رو بگیره و در عین حال به دل هم نگیره. جدا از اینکه اینجا چه کسی پیش کسوته و چه کسی تازه وارد، همه ما پشت این اسم جعلی و آواتار تخیلی دارای یک شخصیت واقعی هستیم و زمانیکه پای بی حرمتی پیش میاد، بنده وظیفه خودم میدونم رفتار حتی یک پیش کسوت رو زیر سؤال ببرم.
ما لازم نیست منتظر باشیم تا دوست با سابقه‌ای مثل امید عزیز بیاد و در چنین شرایطی ما رو متوجه رفتار ناپسندمون بکنه. ما باید خودمون رعایت کنیم و حتی به دیگران هم در مورد رفتار بدشون تذکر بدیم.
دوستان بسیار ارزشمندی از برنده‌های سالهای قبل به اینجا سر میزنند و راهنماییهای ارزشمندی رو به ما میدن و اگر این دوستان نبودند مطمئنا خیلی زودتر از اینها کار ما 2013ها به جاهای باریک کشیده شده بود. در این بین "امید" شخصیت منحصر بفردی داره. باور کنید، وقتی یه مدت پستی از ایشان نمیبینم دلم میگیره و وقتی دوباره خبری ازشون میشه، بنده شخصا احساس میکنم که آرامش و امید و انرژی مثبت توام با احترام چاشنی مباحث فروم شده. من واقعا حضور این دوست بی نظیر رو یک نعمت بزرگ برای خودمون میدونم.
بنده هم کاملا موافقم که جو اینجا با 2012 و 2011 و بویژه 2010 زمین تا آسمون فرق داره. اما شاید دلیلش خیلی پیچیده نباشه. ما چند تا دوست فعال با منش و روش امید عزیر رو کم داریم. مثلا با خوندن تاپیکهای 2010 متوجه مشارکت چند تن از کاربران اون دوره شدم که تک تک شون روح بزرگی داشتند و بی وقفه به بقیه کمک میکردند. مسلما وقتی عزیزانی اینچنین غالب فعالیت این فروم رو به دست میگیرند، دیگه جایی برای پستهای بی ارزش و ناشایست نمیمونه. دیگه همه تأثیر گرفته و دنباله رو جو حاکم از ارتباط به سبک اون عزیزان میشیم.
در هر صورت ما این عزیزان رو نداریم. پس سعی کنیم خودمون کمک کنیم و نگذاریم 2013 یاد و خاطره بدی از خودش به جا بگذاره.
این نکته رو هم یادآوری کنم. شما به سبک تذکر دادن امید عزیز توجه کنید! مشکل ما رو به ما گوشزد کردند، ولی به هیچ کس بی حرمتی نکردند. اگر با ایشان هم عقیده هستیم، مهر تأیید خودمون رو درخور روش نگارش ایشون به کار ببریم و مثل این دوستمون از بی حرمتی حتی به فرد خاطی پرهیز کنیم.
(2012-06-11 ساعت 15:46)ASALI نوشته:  سلام من تو قسمت petitioner اسم برنده اصلی رو ننوشتم . دوباره فرم ها رو بفرستم ؟؟؟ هی وای من !!!SadSadSad
عسلی جان، شما دیگه چرا؟ شما که ردپات یه جاهایی تو مهاجرسرا پیدا میشه که فکر کنم کمتر کسی از بچه های 2013 سر بزنه! Tongue
ولی فکر نکنم به خاطر این مورد نیازی به ارسال دوباره باشه. یه ایمیل بزن و ازشون بخواه که اون مورد رو برات اصلاح کنند. اگر لازم باشه فرم‌ها رو دوباره پر کنی مطمئنا خودشون این رو ازت خواهند خواست.
(2012-06-11 ساعت 17:23)circle نوشته:  قابل توجه دوستان مردد در ارسال دوباره فرمهایی که اطلاعات اشتباه دارند. من همین الان 2 بار با KCC تماس گرفتم (برای اینکه دفعه اول یه سوالمو یادم رفت!) و دقیقا پرسیدم که " ما یکبار فرمهامون رو با پست فرستادیم و به دستتون رسیده اما بعد از ارسال متوجه چند تا اشتباه شدیم آیا میتونیم فرمهای اصلاح شده رو دوباره و با ایمیل ارسال کنیم؟؟؟" و هر دوی خانوما با آرامش تمام اعلام کردند که "بله و مشکلی هم در کیس شما به وجود نمیاد".
صرفا جهت اطلاع !!!
خدا خیرت بده دوست عزیز. واقعا نیاز داشتم یه نفر دیگه هم حرف منو تأیید کنه. زبونم مو درآورد، ولی بعضی از دوستان میگن دوباره فرستادن کیس رو رد میکنه. من هم همین پاسخ رو گرفته بودم.

تشکر کنندگان: sayeh_m ، circle ، amir_cool_2001 ، Omidooo ، ASALI ، mehdiii
(2012-06-12 ساعت 11:35)SOROUSHSOFT نوشته:  سلام
بچه ها خواهشا" درست اطلاع رساني كنيد
تو قسمت petitioner كه معنيش ميشه دادخواست دهنده بايد اسم برنده اصلي پر بشه يعني مثلا" من كه زير مجموعه برنده اصلي هستم بايد در قسمت petitioner فرم من نام برنده اصلي پر بشه ولي در قسمت petitioner فرم برنده اصلي كه ديگه نبايد اسم خودشو بنويسه درسته؟؟

دوست عزیز، جوینده عاقبت یابنده بود! شما اگر به دنبال جواب درست بودید تا الان چند جا پیدا کرده بودید.
من دو تا لینک از مباحث یکماه اخیر براتون میذارم که مستقیما جواب کی سی سی رو در این رابطه در بر داره:

اینجا

اینجا
(2012-06-12 ساعت 11:51)marj88 نوشته:  
(2012-06-12 ساعت 11:44)صوفیا صوری نوشته:  
(2012-06-12 ساعت 10:47)marj88 نوشته:  لطفا یکی جواب سوال من رو بده من به مدیر هم پیام ارسال کردم اما جواب ندادن .من دیپلمم رو گم کردم ولی پیشدانشگاهیم رو دارم آموزش پرورش هم رفتم اما گفتن دیگه دیپلم بهت نمیدیم ولی به جایی که بخوای میفرستیم که گفتم سفارت میخوام گفت پس به همونجا میفرستیم ولی آمریکا که سفارت نداره اینجا کسی میدونه باید چه کار کنم ؟اونا هم جواب درست ندادن بهم.اگه اصل دیپلمم رو نداشته باشم رد میشم خواهش میکنم یکی که میدونه بهم بگه باید چه کار کنم..
مگه مدرک پیش دانشگاهی کفایت نمیکنه؟(پیش همراه با مدرک دانشگاهیمون) آره؟Rolleyes
نه خود آموزش پرورش هم بهم گفت باید هم دیپلمت رو ببری هم پیش.من دانشجو هستم مدرک دانشگاهی ندارم
یه جایی رو پیدا کن که خطاب به اونجا حاضر باشند پست کنند. بعد وقتی پست کردند برو ازشون بگیر و بده ترجمه و بفرست و اصلشو همرات ببر.
تشکر کنندگان: mehdiii ، Omidooo ، صوفیا صوری
(2012-06-12 ساعت 23:03)مرغ دریایی نوشته:  سلام با عرض تشکر و تبریک
من توی فرمم ننوشتم که سفر به مالزی داشتم چون زیر 3 ماه اونجا بودم میخواستم بدونم درست پر کردم دیگه؟؟؟SadSad
مشکل دیگه ای که دارم اینه که من توی فرمم در مورد سابقه کارم نوشتم to peresnt و 2جای دیگه نوشتم تا2008 میخواستم بدونم این اشتباه تایپی و میتونم حلش کنم یا اینکه مشکلی واسم پیش میاد؟
دوستان عزیز، 90% سؤالها شده اشتباهات در پر کردن فرمها و اینکه الان باید چکار کنم؟ عزیزان من، جواب همه این سؤالها اینه که اگر اشتباهی دارید، با کی سی سی از طریق ایمیل مکاتبه کنید و از آنها بخواهید که مشکل رو اصلاح کنند. بعد از آن اگر از شما خواستند که فرمها را دوباره پر کنید و ارسال کنید این کار رو بکنید.
باور بفرمایید درسته که هر کدام از شما عزیزان قسمت متفاوتی از فرم را اشتباه پر کردید، اما این مسأله اصلا تفاوتی در اینکه چه باید بکنید، ایجاد نمیکنه. چاره کار همه شما یک چیز است:

اشتباه خود را از طریق ایمل با کی سی سی در میان بگذارید. و اگر خواستند که دوباره فرمها را ارسال کنید این کار رو بکنید.

در نهایت مطالب گذشته را خواهشا بخونید. صفحات قبل رو از صفحه 1 مطالعه کنید و خودتون شاهد این باشید که سؤالات شما بارها و بارها پرسیده شده و مکررا پاسخ داده شده. تاپیکهای دیگر رو هم حتما بخونید.
از توجه و همکاری شما عزیزان پیشاپیش سپاسگزارم.
تشکر کنندگان: sayeh_m ، Omidooo ، aziking ، mehdiii ، Given ، mgolchin13
(2012-06-13 ساعت 09:26)vorojak60 نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 10:27)amir_cool_2001 نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 10:19)steve نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 10:12)amir_cool_2001 نوشته:  همانطور كه در متن نوشته شده در سايت سازمان مهاجرت نوشته شده تمام برندگان لاتاري ميبايست حداقل مدرك ديپلم داشته باشند. بعدش هم نوشته مدارك غير آكادميك قبول نيست. خودش گفته مدركي كه با استناد به آن نمي توان ادامه تحصيل داد غير آكادميك هستند و نيز قابل قبول نيست. از طرفي گفته كه ديپلم در آمريكا 12 سال تلقي ميشه و شامل گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه است و كشور هاي كه معادل چنين تحصيلاتي دارند يا كفايت براي گذراندن دوره كالج را دارند نيز قبول هستند.
خوب هركس كه 12 سال درس خونده ديپلم تلقي ميشه در غير اينصورت ديپلم نداره. طبق صحبتي هم كه با كارشناس آموزشي سازمان فني و حرفه ايي انجام دادم مدرك كارو دانش و فني و حرفه ايي هم بدون گذراندن پيش دانشگاهي ديپلم تلقي نميشه و با ماهيت 12 سال ديپلم در آمريكا هم مطابقت داره. پس دوستاني كه مدرك پيش دانشگاهي ندارند حتما براي گرفتن آن اقدام كنند.
خوب اگه ما الان اقدام کنیم و وقتی ترجمش کنیم از نظر تاریخ مشکلی پیش نمیاد؟

اگر دقت كنيد نوشته زمان مصاحبه بايد مدرك ديپلم ارائه بشه و در مورد زمان اخذ اون مطلبي عنوان نكرده ممكنه زمان اخذ مدرك 20 سال قبل يا يك روز قبل از مصاحبه باشه.
(2012-06-10 ساعت 10:20)vorojak60 نوشته:  
(2012-06-09 ساعت 17:17)zaherbin نوشته:  
(2012-06-09 ساعت 17:07)vorojak60 نوشته:  تو شرایط نوشته
High School Education: A high school education means successful completion of a formal course of elementary and secondary education comparable to completion of a 12-year course in the U.S.
نوشته comparable یعنی قابل قیاس با دیپلم امریکا . یکی از دوستای من تو امریکا با دیپلم 11 ساله کار و دانش داره تو دانشگاه درس می خونه . پس اگه قابل قبل نباشه او نم نمی تونست بخونه.
تازه جالب اینه که هیچ کس هم صد در صد مطمئن نیست و همه هم متن بالا رو فقط به 12 سالش نگاه می کن نه به کل جمله که چی گفته.
اگر به حرفت اعتقاد داری .بسم الله
نتیجش هم به ما بگو

حتما بهتون خبر می دم .
چون کیس نامبرمون هم پایینه خیاله همرو راحت می کنم

من قويا به شما توصيه ميكنم تا فرصت داري براي پيش دانشگاهي اقدام كنيد و كيستون رو به خطر نياندازيد. حتي يك درصد هم ريسك نكن تمام مداركت رو آماده كن حتي به آنهايي كه فكر ميكني نياز نداري. هميشه 100 درصد باش نه 99.9%.

اینم جواب kcc در مورد دیپلم و معادل اون در کشور های مختلف:
A ―high school education or equivalent‖ is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the G.E.D.) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview.

خواهشا به اینجش هم دقت کنید نه فقط به 12 سال :
or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement;

من اگر جاي شما بودم خودم رو توجيه نمي كردم. من به متن شما دقت كردم گفته اتمام موفقيت آميز تحصيلات متوسطه در ساير كشور هاي داراي تحصيلات ابتدايي و متوسطه و قابل قياس با تحصيلات متوسطه در آمريكا و از طرفي گفته تحصيلات متوسطه در امريكا 12 ساله و چون تو ايران در دوره هاي كارودانش و فني و حرفه ايي تحصيلات متوسطه 11 ساله پس قابل قياس نيستند. چون برنده شدن در لاتاري بزرگترين شانسي است كه در طول عمر آدم براش اتفاق مي افته به هيچ قيمتي حاضر به از دست دادن اين شانس نيستم. هر نقصي كه ممكنه كيسم رو به خطر بندازه رو برطرف ميكردم تا دست افسر پرونده گزك ندم و با اطمينان 100 براي مصاحبه ميرفتم تا در آينده به خاطر عدم موفقيت خودم رو ملامت نكنم. دوست ندارم به هيچ قيمتي اين شانس رو ازدست بدم و به تمام دوستان اكيدا توصيه ميكنم به هر قيمتي كه شده مداركشون رو تكميل كنند تا براشون مشكلي پيش نياد. چون تعداد برندگان در لاتاري دو برابر قبول شدگان ميباشد پس بناچار سفارت مجبوره مازاد رو رد كنه و ممكنه نقص مدارك رو بهانه كنه براي رد كردن كيس.
چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، mlo ، sayeh_m ، homayoon13 ، Mitram ، June
(2012-06-13 ساعت 10:40)mnajafinobar نوشته:  سلام
من فقط چند تا مطلب کوچولو میگم که همش برداشتهای خودمه ولی فکر کنم درست باشه

1- معنی کلمه Petitioner هستش که مفهوم دادخواست کننده یا درخواست کننده میده
2- پستهای قبلی دوستان که مستقیماً از خود KCC سئوال کرده بودند که اولی اینجا و دومی ایجا و سومی اینجا و چهارمی اینجا و گفته ‪The petitioner refers to the principal applicant in the Diversity Visa Program. ‪The DV Lottery Program is a self petitioned program

با این تفاسیر جمع بندی من اینه که کسی که لاتاری برنده شده خودش درخواست کننده خودش نیست و می تونه N/A بنویسه اما مثلاً من که می خوام برای همسرم فرم پر کنم نام خودم که برنده لاتاری هستم رو به عنوان دادخواست کننده در Petitioner می نویسم. (در ضمن من راهنمای پر کردن فرمها رو هم کامل دیدم و مستقیماً خودم هم به کی سی سی ایمیل زدم که بپرسم و هنوز جواب نداده)

جمع بندی نهایی: با توجه به مطالبی که دوستان نوشتن من به این نتیجه رسیدم که اونقدرها هم مهم نیست که توی این خونه اسم برنده لاتاری رو بنویسید یا هیچ چیز ننویسید چون هر دو حالت تو سالهای قبل موفق بودند و این یعنی اونها وضعیت ما رو تو پر کردن فرمها می فهمند و تو این موارد خیلی مته به خشخاش نمی ذارن (لطفاً اگر من چیزی رو اشتباه گفتم من رو هم مطلع کنید)
جمع تقریبی هزینه ها: 16000 تومان هزینه عکس

[font=Times New Roman]100%[/font] موافقم

تشکر کنندگان: mnajafinobar ، babak_1363 ، SOROUSHSOFT ، aminmasrour ، mlo ، Given ، mgolchin13 ، Championking ، sayeh_m ، saeed2568
(2012-06-13 ساعت 10:14)amir_cool_2001 نوشته:  
(2012-06-13 ساعت 09:26)vorojak60 نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 10:27)amir_cool_2001 نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 10:19)steve نوشته:  
(2012-06-10 ساعت 10:12)amir_cool_2001 نوشته:  همانطور كه در متن نوشته شده در سايت سازمان مهاجرت نوشته شده تمام برندگان لاتاري ميبايست حداقل مدرك ديپلم داشته باشند. بعدش هم نوشته مدارك غير آكادميك قبول نيست. خودش گفته مدركي كه با استناد به آن نمي توان ادامه تحصيل داد غير آكادميك هستند و نيز قابل قبول نيست. از طرفي گفته كه ديپلم در آمريكا 12 سال تلقي ميشه و شامل گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه است و كشور هاي كه معادل چنين تحصيلاتي دارند يا كفايت براي گذراندن دوره كالج را دارند نيز قبول هستند.
خوب هركس كه 12 سال درس خونده ديپلم تلقي ميشه در غير اينصورت ديپلم نداره. طبق صحبتي هم كه با كارشناس آموزشي سازمان فني و حرفه ايي انجام دادم مدرك كارو دانش و فني و حرفه ايي هم بدون گذراندن پيش دانشگاهي ديپلم تلقي نميشه و با ماهيت 12 سال ديپلم در آمريكا هم مطابقت داره. پس دوستاني كه مدرك پيش دانشگاهي ندارند حتما براي گرفتن آن اقدام كنند.
خوب اگه ما الان اقدام کنیم و وقتی ترجمش کنیم از نظر تاریخ مشکلی پیش نمیاد؟

اگر دقت كنيد نوشته زمان مصاحبه بايد مدرك ديپلم ارائه بشه و در مورد زمان اخذ اون مطلبي عنوان نكرده ممكنه زمان اخذ مدرك 20 سال قبل يا يك روز قبل از مصاحبه باشه.
(2012-06-10 ساعت 10:20)vorojak60 نوشته:  
(2012-06-09 ساعت 17:17)zaherbin نوشته:  اگر به حرفت اعتقاد داری .بسم الله
نتیجش هم به ما بگو

حتما بهتون خبر می دم .
چون کیس نامبرمون هم پایینه خیاله همرو راحت می کنم

من قويا به شما توصيه ميكنم تا فرصت داري براي پيش دانشگاهي اقدام كنيد و كيستون رو به خطر نياندازيد. حتي يك درصد هم ريسك نكن تمام مداركت رو آماده كن حتي به آنهايي كه فكر ميكني نياز نداري. هميشه 100 درصد باش نه 99.9%.

اینم جواب kcc در مورد دیپلم و معادل اون در کشور های مختلف:
A ―high school education or equivalent‖ is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the G.E.D.) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview.

خواهشا به اینجش هم دقت کنید نه فقط به 12 سال :
or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement;

من اگر جاي شما بودم خودم رو توجيه نمي كردم. من به متن شما دقت كردم گفته اتمام موفقيت آميز تحصيلات متوسطه در ساير كشور هاي داراي تحصيلات ابتدايي و متوسطه و قابل قياس با تحصيلات متوسطه در آمريكا و از طرفي گفته تحصيلات متوسطه در امريكا 12 ساله و چون تو ايران در دوره هاي كارودانش و فني و حرفه ايي تحصيلات متوسطه 11 ساله پس قابل قياس نيستند. چون برنده شدن در لاتاري بزرگترين شانسي است كه در طول عمر آدم براش اتفاق مي افته به هيچ قيمتي حاضر به از دست دادن اين شانس نيستم. هر نقصي كه ممكنه كيسم رو به خطر بندازه رو برطرف ميكردم تا دست افسر پرونده گزك ندم و با اطمينان 100 براي مصاحبه ميرفتم تا در آينده به خاطر عدم موفقيت خودم رو ملامت نكنم. دوست ندارم به هيچ قيمتي اين شانس رو ازدست بدم و به تمام دوستان اكيدا توصيه ميكنم به هر قيمتي كه شده مداركشون رو تكميل كنند تا براشون مشكلي پيش نياد. چون تعداد برندگان در لاتاري دو برابر قبول شدگان ميباشد پس بناچار سفارت مجبوره مازاد رو رد كنه و ممكنه نقص مدارك رو بهانه كنه براي رد كردن كيس.
سلام دوستان
در خصوص مدرک فنی و حرفه ای صحبت شده،
شاید یکی از معتبر ترین لینک هارو امیر اعلام کرده بود :
http://mohajersara.com/thread-4682-post-...#pid182115
اگر آفیسر از شما مدرک دیپلم خواست و اینکه شما مدرک کاردانی دارید، با خودتونه که اون رو قانع کنید که با داشتن دیپلم فنی و حرفه ای در ایران میشه ابتدا Associate Diploma (فوق دیپلم) گرفت و بعد برای کارشناسی اقدام کرد (به نقل از یکی از بچه های 2011) ولی اگر دانشجو هستید گرفتن گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی بهمراه ترجمه اون میتونه بهترین و امن ترین راه باشه برای قانع کردن آفیسر. مطمئن باشید تعداد عزیزانی که شامل این نوع کیس ها میشن به اندازه ای هست که اونها با این سیستم تحصیلی هم آشنا شدن.
این دیگه واقعاً موضوعی که به خود آفیسر مربوط میشه و انشاءالله که همه مشکلشون با یک آفیسر خوب و مهربون برطرف بشه

(2012-06-13 ساعت 10:52)nana2013 نوشته:  سلام دوستان
من مدارکم رو تقریبا 10 روزه پیش با پست DHL فرستادم. امروز که track کردم می بینیم که اینو نوشته: Delivered - Signed for by : T CAMPBELL ERLANGER, KY - USA
منظورش این هست که به kcc دلیور شده و دستشون رسیده؟ اگه رسیده تا چه زمان بعد kcc به من برای صحت مدارکم ایمیل میزنه؟ یا باید خودم بهشون ایمیل بزنم و بپرسم؟
مرسی

سلام دوست عزیز
این CAMPBELL یکی از معروفترین کارمندان kcc است. شما بعد از چند روز ایمیل بزنید و از اونها درخواست کنید تا رسیدن مدارک و صحتشون رو به شما اعلام کنند و حداقل بعد از 5 روز پاسخ خواهد داد.
تشکر کنندگان: zaherbin ، امیر مهاجر ، صوفیا صوری ، sayeh_m ، homayoon13
(2012-06-13 ساعت 22:07)babak_LosAngeles نوشته:  سلام

بچه ها من 8 می فرم ها رو فرستاده بودم و 7 روز بعدش با ایمیل استعلام کرده بودم که جواب داده بودند فرم هات رسید
دیروز به کی سی سی زنگ زدم تا یک بار دیگه از طریق تلفن استعلام کنم که یک خانم گفت بله فرمهات رسیده و 90 درصد شما در تاریخ 15 آگوست ایمیل خواهید گرفت درباره تاریخ مصاحبه و شما می توانید در همان روز با کانفرمیشن نامبرتون هم زمان مصاحبه رو چک کنید در صفحه ای که برنده بودنتون رو دیدید و اگر ایمیلی در ان تاریخ دریافت نکردید حتما کیسهای شرکت کننده زیاد بوده
بچه ها اینها دقیقا حرفهای اون خانم بود
مرسی

بچه ها این موضوع مهمیه. KCC در جواب یکی دیگه از بچه ها هم همین رو گفته بود. دوست نزدیکم که برنده 2012 هست میگه به این دلیل که نامه کاغذی و در برخی موارد حتی ایمیل از سفارت با مشکل ارسال و دریافت در ایران مواجه شده بود ، خیلی ها فقط منتظر نامه بودند و زمان زیادی از دستشون رفت در حالیکه زمان مصاحبه رو در همون صفحه چک برندگی زده بوده.

حتما 15هم به 15هم که بولتن ها میان چک کنید و اگر کارنت شدید حتما با کانفرمیشن نامبرتون ببینید زمان مصاحبه بهتون دادن یا نه.
نامه برنده شدن رو برمیدارن و همونجا زمان مصاحبه تونو میذارن

خوش باشید
2013ASxxx فقط خودم / آنکارا
مصاحبه: NOV 2012 فرم 9 سوالی
کلیرنس: ژانویه 2013 / 80 روز آزگار!
ورود: آپریل 2013 واشینگتن
سوشال 17 و گرین کارت 20 روز پس از رسیدن Cool
کار: آگوست 2013 نفت و گاز
Project Planner/Scheduler Engineer
هیوستون تگزاس
(2012-06-13 ساعت 22:42)Ava2011 نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 12:04)hassan1358arab نوشته:  
(2012-05-11 ساعت 02:15)leili54 نوشته:  با سلام
من یک پسر 5 ساله دارم کسی می دونه برای اون هم باید فرم ds260 رو پر کنم یا نه؟
مرسی

بله دوست عزیز برای تک تک افراد باید فرم DS 230 رو پر کنید

سلام
کسی میدونه که فرم ds 260 رو کجا میتونم پیدا کنم؟

http://www.state.gov/documents/organization/81807.pdf
since 2012
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، mehdiii
(2012-06-13 ساعت 22:37)zaherbin نوشته:  بلی نظام پودمانی احتیاج به امتحان جامع دارد.
فکر کنم آن خانمی که در ابوظبی رد شد آزمون جامع نداشته چون نسبت به ردی فوق دیپلم (بدون پیش دانشگاهی به قبولی (طیق تجربیات موجود دوستان) بک به چهار است.
این چیزی که میگی از توی مدرک مشخصه؟ یعنی آفیسر از کجا فهمیده؟ از متن توی مدرک یا از اینکه مثلا گواهی امتحان جامع نداشته؟ میشه بیشتر توضیح بدی؟ در ضمن 3rip هم مدرک کاردانی داشته. یعنی امتحان جامع داده بوده؟
(2012-06-13 ساعت 22:07)babak_LosAngeles نوشته:  سلام
بچه ها من 8 می فرم ها رو فرستاده بودم و 7 روز بعدش با ایمیل استعلام کرده بودم که جواب داده بودند فرم هات رسید
دیروز به کی سی سی زنگ زدم تا یک بار دیگه از طریق تلفن استعلام کنم که یک خانم گفت بله فرمهات رسیده و 90 درصد شما در تاریخ 15 آگوست ایمیل خواهید گرفت درباره تاریخ مصاحبه و شما می توانید در همان روز با کانفرمیشن نامبرتون هم زمان مصاحبه رو چک کنید در صفحه ای که برنده بودنتون رو دیدید و اگر ایمیلی در ان تاریخ دریافت نکردید حتما کیسهای شرکت کننده زیاد بوده
بچه ها اینها دقیقا حرفهای اون خانم بود
مرسی
سلام Babak
Welcome Back
یعنی در در هر صورت تا کیس 8000 قطعا تو ماه اکتبر کارنت هستند؟ حالا چه مصاحبه بشن چه نشن؟! این خیلی خبر خوبیه!
تشکر کنندگان: Omidooo ، babak_LosAngeles
یه مشکل واسه ما پیدا شده. امیدوارم از دوستان یکی بتونه یه راه پیش پای ما بذاره. حقیقت اینه که یکی از دوستان سابق! واسه ما تو لاتاری ثبت نام کرد البته به پیشنهاد خودش چون ما دسترسی به پرینتر نداشتیم و مسائل دیگه. حالا این شخص به دلایلی با ما دشمن شده و از وقتی فهمیده که ما برنده شدیم دنبال یه راهی میگرده که کارشکنی کنه. خیلی اوضاعمون بهم ریخته است. از این میترسیم که یه جوری باعث حذف ما از لاتاری بشه. چیکار میشه کرد که جلوی کارش رو گرفت. تو رو خدا یکی راهنمایی کنه. لطفا برام پیغام خصوصی بذارین. اصلا کسی میتونه از طریق میل یا تماس تلفنی برامون مشکل ایجاد کنه؟؟!!!
2013AS19$$/سه نفر/دریافت ویزا13مارچ/ ورود به امریکا 7 می/ مقصد پورتلند اورگان
سفرنامه
تشکر کنندگان:
(2012-06-13 ساعت 23:11)امیر مهاجر نوشته:  
(2012-06-13 ساعت 22:37)zaherbin نوشته:  بلی نظام پودمانی احتیاج به امتحان جامع دارد.
فکر کنم آن خانمی که در ابوظبی رد شد آزمون جامع نداشته چون نسبت به ردی فوق دیپلم (بدون پیش دانشگاهی به قبولی (طیق تجربیات موجود دوستان) بک به چهار است.
این چیزی که میگی از توی مدرک مشخصه؟ یعنی آفیسر از کجا فهمیده؟ از متن توی مدرک یا از اینکه مثلا گواهی امتحان جامع نداشته؟ میشه بیشتر توضیح بدی؟ در ضمن 3rip هم مدرک کاردانی داشته. یعنی امتحان جامع داده بوده؟
(2012-06-13 ساعت 22:07)babak_LosAngeles نوشته:  سلام
بچه ها من 8 می فرم ها رو فرستاده بودم و 7 روز بعدش با ایمیل استعلام کرده بودم که جواب داده بودند فرم هات رسید
دیروز به کی سی سی زنگ زدم تا یک بار دیگه از طریق تلفن استعلام کنم که یک خانم گفت بله فرمهات رسیده و 90 درصد شما در تاریخ 15 آگوست ایمیل خواهید گرفت درباره تاریخ مصاحبه و شما می توانید در همان روز با کانفرمیشن نامبرتون هم زمان مصاحبه رو چک کنید در صفحه ای که برنده بودنتون رو دیدید و اگر ایمیلی در ان تاریخ دریافت نکردید حتما کیسهای شرکت کننده زیاد بوده
بچه ها اینها دقیقا حرفهای اون خانم بود
مرسی
سلام Babak
Welcome Back
یعنی در در هر صورت تا کیس 8000 قطعا تو ماه اکتبر کارنت هستند؟ حالا چه مصاحبه بشن چه نشن؟! این خیلی خبر خوبیه!
اگه اینطوری باشه که خیلی خوبه ولی فکر نکنم
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، homayoon13




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان