2013-05-05 ساعت 10:02
يه نگاهی به چند صفحه قبل انداختم، يکی از بحث ها خريد ماشين از کريگ ليست بود
تو اين مدت من خيلی در اين مورد با دوستان سر کار و اينور و اونور بحث کردم. البته من ماشين خانومم در اين چند ماه زير پام بود اما اين بحث ماشين هميشه تو خونه ما داغ داغ بوده
خلاصه اينکه من به اين نتيجه رسيدم که انقدر پولدار نيستم که برم از کريگ ليست ماشين دست دو بخرم. خريد ماشين از کريگ ليست فقط در يک حالت بصرفست. در صورتيکه که شما دوست يا فک و فاميل مکانيک داشته باشيد
اما در مورد بحث خريد از ديلر. مطمئنا خريد از ديلر کار درست تريه اما باز به اين نتيجه رسيدم که فاينسن کردن و خريد ماشين نو بهترين گزينست
بعنوان يه تازه وارد در آمريکا احساس ميکردم که فايننس يا ليز و مغروض کردن خودم کار درستی نيست اما وقتی تفکر غالب در آمريکا و سيستمی که با اين تفکر پياده شده رو بررسی ميکنم به اين نتيجه ميرسم که مغروض کردن خودم برای يک ماشين نو کار بسيار درستيه. يعنی حتی اگه من بتونم پول ماشين رو با پول نقد بدم باز بهتره يه دان پيمنت کم بزارم و خودم رو مغروض کنم و ماهيانه قسط بدم
دادن قسط کريديت سازه . کريديت ساخته نميشه تا شما مغروض نشی. و کريديت در اين سيستم همه زندگی شماست ، همه اعتبار شماست. يه بررسی کردم و به اين نتيجه رسيدم بهترين کار برای بالابردن اسکور فايننس کردن و پرداخت قسط ماهيناست
خوبی دوم اين قضيه به خريد ماشين نو برميگرده. من يه مثال ميزنم ، محصولات هيوندا تا 100000 مايل يا 10 سال وارانتی دارن. تا 3 سال تعويض روغن مجانی دارن. و نهايتا همين ماشين رو بعد از چند سال با چند هزار تا پايين تر به ديلر فروخت. يه حقوق ماهيانه معمولی هم که داشته باشی ، پول قسط ماشين باز توش گم و گور ميشه.
خوب آدم مگه ديگه چی ميخواد. هوندا، تويوتا، نيسان و ... همه و همه از اين آفر ها دارن. اين آفر ها خريد ماشين دست دو رو عملا به يه اشتباه بزرگ تبديل کردن
يه نکته هم در مورد رانندگی در کاليفرنيا بگم. من يک هفته بعد از ورود امتحان کتبی رو دادم و از اونجايی که گواهينامه از جای ديگه داشتم يه لايسنس دو ماهه بهم دادن که باهاش ميشد به تنهايی رانندگی کرد.
آقا ما اين گواهينامه رو گرفتيم و هند روز بعد امتحان رانندگی رو رد شدم. روزی که اين اتفاق افتاد ما به خودمون گفتيم خوب اشکال نداره دو فرصت ديگه دارم اين لايسنس هم که دو ماه اعتبار داره
اما بعدا فهميدم که اين لايسنس فقط تا اولين امتحان رانندگی اعتبار داره و من داشتم دو ماه غير قانونی با سرعت 80، 85 مايل رانندگی ميکردم
خلاصه اينکه گويا جريان اين لاينس موقت کاليفرنيا پيچيده تر از اين حرفاست
گويا با اينکه دو ماه اعتبار داره اما اگه امتحان شهر رو رد بشيد از اعتبار خارج ميشه و بايد پرميت بگريد. فرق پرميت با لايسنس موقت اينه که با پرميت يکی بايد کنار شما بشينه.
تو اين مدت من خيلی در اين مورد با دوستان سر کار و اينور و اونور بحث کردم. البته من ماشين خانومم در اين چند ماه زير پام بود اما اين بحث ماشين هميشه تو خونه ما داغ داغ بوده
خلاصه اينکه من به اين نتيجه رسيدم که انقدر پولدار نيستم که برم از کريگ ليست ماشين دست دو بخرم. خريد ماشين از کريگ ليست فقط در يک حالت بصرفست. در صورتيکه که شما دوست يا فک و فاميل مکانيک داشته باشيد
اما در مورد بحث خريد از ديلر. مطمئنا خريد از ديلر کار درست تريه اما باز به اين نتيجه رسيدم که فاينسن کردن و خريد ماشين نو بهترين گزينست
بعنوان يه تازه وارد در آمريکا احساس ميکردم که فايننس يا ليز و مغروض کردن خودم کار درستی نيست اما وقتی تفکر غالب در آمريکا و سيستمی که با اين تفکر پياده شده رو بررسی ميکنم به اين نتيجه ميرسم که مغروض کردن خودم برای يک ماشين نو کار بسيار درستيه. يعنی حتی اگه من بتونم پول ماشين رو با پول نقد بدم باز بهتره يه دان پيمنت کم بزارم و خودم رو مغروض کنم و ماهيانه قسط بدم
دادن قسط کريديت سازه . کريديت ساخته نميشه تا شما مغروض نشی. و کريديت در اين سيستم همه زندگی شماست ، همه اعتبار شماست. يه بررسی کردم و به اين نتيجه رسيدم بهترين کار برای بالابردن اسکور فايننس کردن و پرداخت قسط ماهيناست
خوبی دوم اين قضيه به خريد ماشين نو برميگرده. من يه مثال ميزنم ، محصولات هيوندا تا 100000 مايل يا 10 سال وارانتی دارن. تا 3 سال تعويض روغن مجانی دارن. و نهايتا همين ماشين رو بعد از چند سال با چند هزار تا پايين تر به ديلر فروخت. يه حقوق ماهيانه معمولی هم که داشته باشی ، پول قسط ماشين باز توش گم و گور ميشه.
خوب آدم مگه ديگه چی ميخواد. هوندا، تويوتا، نيسان و ... همه و همه از اين آفر ها دارن. اين آفر ها خريد ماشين دست دو رو عملا به يه اشتباه بزرگ تبديل کردن
يه نکته هم در مورد رانندگی در کاليفرنيا بگم. من يک هفته بعد از ورود امتحان کتبی رو دادم و از اونجايی که گواهينامه از جای ديگه داشتم يه لايسنس دو ماهه بهم دادن که باهاش ميشد به تنهايی رانندگی کرد.
آقا ما اين گواهينامه رو گرفتيم و هند روز بعد امتحان رانندگی رو رد شدم. روزی که اين اتفاق افتاد ما به خودمون گفتيم خوب اشکال نداره دو فرصت ديگه دارم اين لايسنس هم که دو ماه اعتبار داره
اما بعدا فهميدم که اين لايسنس فقط تا اولين امتحان رانندگی اعتبار داره و من داشتم دو ماه غير قانونی با سرعت 80، 85 مايل رانندگی ميکردم
خلاصه اينکه گويا جريان اين لاينس موقت کاليفرنيا پيچيده تر از اين حرفاست
گويا با اينکه دو ماه اعتبار داره اما اگه امتحان شهر رو رد بشيد از اعتبار خارج ميشه و بايد پرميت بگريد. فرق پرميت با لايسنس موقت اينه که با پرميت يکی بايد کنار شما بشينه.