کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اولین سفر به آمريكا برای فعال سازی گرین کارت
سلام. ایا بیشتر از 10000 پول وارد امریکا کنیم و در فرم اعلام کنیم مبلغ را مثلا 15000 تا . ایا شامل مالیات می شه و چقدر هستش مالیاتش.ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام دوستان من با اتحاد ٣ هفته ديگه عازم سانفرانسيسكو هستم ٣ ساعت تو ابوظبي براي كارام وقت دارم كسي مي دونه كه بايد چمدونامو تو ابوظبي تحويل بگيرم و دوباره به بار بدم يا مستقيم مي رن آمريكا اونجا بايد بگيرمشون؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2016-09-11 ساعت 01:09)MSDJVD نوشته:  سلام. ایا بیشتر از 10000 پول وارد آمریکا کنیم و در فرم اعلام کنیم مبلغ را مثلا 15000 تا . ایا شامل مالیات می شه و چقدر هستش مالیاتش.ممنون


دوست عزیز باید برای مبلغ بالای ۱۰۰۰ تا اظهارنامه یا مدرکی داشته باشین که این پول رو از کجا اوردین ٬ در غیر اینصورت حق این رو دارن کل پولتون رو ازتون بگیرن . فکر نمیکنم شامل مالیات باشه پولی که میارین
پاسخ
تشکر کنندگان: MSDJVD
(2016-09-12 ساعت 14:26)Sbadvi نوشته:  سلام دوستان من با اتحاد ٣ هفته ديگه عازم سانفرانسيسكو هستم ٣ ساعت تو ابوظبي براي كارام وقت دارم كسي مي دونه كه بايد چمدونامو تو ابوظبي تحويل بگيرم و دوباره به بار بدم يا مستقيم مي رن آمريكا اونجا بايد بگيرمشون؟

دوست عزیز بار شما به اصطلاح ترانزیت میشه و در مقصد نهایی تحویل میگیرین . فقط جهت محکم کاری٬ زمان تحویل بار و صدور کارت پرواز یادآوری کنین که بارتون رو میخواید در مقصد تحویل بگیرید .
پاسخ
تشکر کنندگان: milad.abadani
سلام دوستان
ببخشید میدونم سوالم یه مقدار خارج میزنه فقط برای مطمین شدن هست. در اولین سفر به امریکا ایا نیازی به مراجعه مستقیم به اداره مهاجرت در واشینگتن هم هست؟ یا همه کارها در همان فرودگاه انجام میشه؟ و اینکه دقیقا از کجا چک کنیم چه فرودگاه هایی در امریکا چنین کاری رو انجام میدهند؟
پاسخ
تشکر کنندگان: milad.abadani
دوستان مطلبی درباره ویزا ترانزیت پیدا کردم که فکر کنم همه سوالات دوستان جواب داده بشه

ویزای ترانزیت یکی از سختگیرانه ترین نوع ویزا ها بشمار می رود. این مقررات مسافر را مجبور می کند با آنکه دارای روادید ورود قانونی از یک کشوری می باشد، صرفاً به خاطر توقف چند ساعته ی اجباری در فرودگاه کشوری ثالث و تنها به خاطر تعویض هواپیما، مجبور به گرفتن ویزای ترانزیت شود.

مقابله با پناهندگان

شکی وجود ندارد که هدف و انگیزه ی به وجود آمدن این نوع ویزا مقابله با ورود پناهندگان می باشد. در واقع این نوع ویزا از طرف کشور های توسعه یافته به جهت جلوگیری از تقاضای پناهندگی شهروندان کشورهایی که بالاترین ریسک پناهندگی را دارند، در فرودگاه های کشورشان در هنگام تعویض هواپیما، تنظیم شده است. از این جهت این نوع ویزا را فقط در بین کشورهای توسعه یافته می شود دید و در هیچ کدام از کشورهای خاورمیانه دیده نمی شود. متاسفانه کشور ایران نیز جزو این گروه قرار دارد. کشورهای اروپایی، چه شنگن و چه غیر شنگن، از شهروندان ایرانی به جهت عبور از مرز هوایی کشورهایشان در خواست روادید می کنند.

انگلستان

کشور انگلستان و ایرلند از آنجا که جزو پیمان شنگن نمی باشند مقررات کمی آسانتری را نسبت به کشورهای شنگن برای شهروندان ایرانی دارند بدین صورت که اگر مقصد نهایی مسافر به یکی از دو کشور امریکا و کانادا ختم شود درخواست روادید ترانزیت نمی کنند. توجه داشته باشد که فقط به این دو کشور، پس اگر مقصد مسافر مثلاً برزیل و یا حتی یک کشور اروپایی دیگه مثلاً بلژیک باشد، مسافر باید ویزای ترانزیت داشته باشد.

شنگن

کشورهای شنگن فقط در یکی از حالات زیر از شهروندان ایرانی ویزای ترانزیت نمی خواهند:

1. مسافر دارای کارت PR کانادا، Green Card امریکا و یا اجازه اقامت نامحدود ژاپن باشد
(انواع ویزاهای مختلف از قبیل دانشجویی، توریستی، ملاقات بستگان مورد قبول نیست)
2. مبدا مسافر یکی از کشورهای فوق و مقصدش ایران باشد
(به شرط اینکه مسافر در کشورهای فوق به صورت قانونی اقامت داشته باشد)

لیست کشورهایی که احتیاج به روادید تزانزیت شنگن دارند از قبیل زیر می باشد، البته در بعضی از آنها مقررات آسانتری نسبت به ایران وجود دارد. مثلاً کشورهایی که ستاره دارند، برخلاف ایران، با داشتن یکی از انواع روادید کشورهای آمریکا، کانادا دگر احتیاجی به ویزای ترانزیت ندارند.

آسیا

اردن*
افغانستان
ایران
بنگلادش
پاکستان
ترکیه*
سریلانکا
سوریه
عراق
لبنان
میانمار
هندوستان*

آفریقا

آنگولا
اتیوپی
اریتره
سودان
سومالی
غنا
کنگو
گامبیا
نیجریه


آمریکا

کلمبیا
کوبا

همانطور که در این لیست ملاحظه می فرمایید، خیلی از کشورها آسیایی و آفریقایی از جمله اتباع کشورهای همسایه ایران مانند ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان از نیاز به اخذ این نوع روادید معاف هستند.


انواع ویزای ترانزیت

ویزای ترانزیت خود به دو نوع کوتاه مدت فرودگاهی که می تواند از یک ساعت تا چند ساعت و ویزای ترانزیت بلند مدت که معمولاً حداکثر تا سه روز می باشد تقسیم می شود.

در حالت نوع اول مسافر فقط داخل خود فرودگاه پس از انتظار چند ساعته در سالن ترانزیت ، هواپیما را تعویض کرده و به مسیر خود ادامه می دهد. در این نوع ویزای ترانزیت مسافر مجاز به خروج از فرودگاه و عبور از مرز هوایی نمی باشد. این نوع ویزای ترانزیت به ویزای نوع A در ویزای های شنگن معروف می باشد.

در حالت نوع دوم مسافر مجاز به ترک فرودگاه و رساندن خود به فرودگاه دیگر در همان شهر و یا شهر دیگر می باشد. این نوع ویزای ترانزیت به ویزای نوع B در ویزای های شنگن معروف می باشد.

پانویس:

در ماه مه سال 2010 کشورهای شنگن نیز مانند بریتانیا اعلام نمودند در صورتیکه مسافرین ایرانی دارای هر نوع از روادید ورود کشورهای آمریکای شمالی باشند نیازی به اخذ ویزای ترانزیت ندارند.
کیس:**13      تعداد: 1 نفر       مصاحبه :ابوظبی 7 ژانویه تغییر به 8 می         وضعیت: کلیرنس  
 آپدیت ها:  10 و 15 و 20 و 23 می و 3 آگوست(بخاطر ایمیل) 11 آگوست(دو خطی) 14 آگوست   OR  
کلیر: 14 آگوست  Rolleyes
ایشود: 22آگوست
مقصد:دالاس
اولین ورود:02 اکتبر
پاسخ
تشکر کنندگان: milaveh ، alirezafarhang81 ، milad.abadani
سلام دوستان عزیز...
بالاخره ویزای منم صادر شدو پاسپورتم رسید به دستم
اول از همه تشکر میکنم از مدیریت و کارمندان پاریزتراول
با اینکه بنده هیچگونه قراردادی باهاشون نداشتم همیشه جوابگوی سوالات متعدد بنده طی این پروسه ی طولانی مدت بودن
همچنین تشکر میکنم از همه ی دوستانی که در سایت مهاجرسرا فعالیت دارن و پاسخگوی سوالات دوستان میباشن

اما ماجرای ویزا گرفتن من...
بنده از طریق پیکاپ اقدام کردم
ویزای من که صادر شد متاسفانه غلط املایی داشت و اسمم یه حرف کم داشت و با توجه به تاریخ مدیکال و تاریخ ویزای صادره سه ماه فرصت داشتم جهت حضور در آمریکا
پاسپورتمو جهت تصحیح اسمم از طریق پیکاپ دوباره فرستادم سفارت
یک هفته طول کشید که ویزای قبلی کنسل شد و ویزای جدید صادر شد
و جالبه که تاریخ ویزای جدید از همین هفته گذشته (شهریورماه) استارت خورده وتا 6 ماه زمان داره (اسفند ماه)
در حالی که بنده مدیکال جدید نداشتم و تاریخ مدیکالم آذرماه به پایان میرسه
حال سوالم از دوستان عزیز اینه که اگه با توجه به مهلت ویزام ، اسفندماه وارد آمریکا بشم مشکلی پیش نمیات؟
ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezafarhang81 ، milad.abadani
Ghabele tavajohe khanomha as avakhere aban mah mitunam hamkhune dashte basham jaye khoob keraye monaseb ba vasayel bande ham komaki rahnamaee as dastam bar biyad darigh nemikonam DG che behtar as in?man dar Miami Florida zendegi mikonam eyalati k hameye Donya doost daran biyan bebinan baraye etelaate bishtar payam bezarid
پاسخ
تشکر کنندگان:
As modire site ozrkhahi mikonam fonts farsi nadaram
پاسخ
تشکر کنندگان:
بچه ها میشه یکی راهنمایی کنه ما قصد داریم به زودی بیایم آمریکا ولی خب در مرحله ی اول آدرسی نداریم که تو فرودگاه اعلام کنیم ، آدرسی که در فرم 260 وارد کرده بودم برای دوستی بود که الان دیگه در آمریکا نیستن آیا میشه آدرس هتل رو داد ؟ در ضمن فقط دو هفته در هتل میمونیم و بعد از اون خونه میگیریم ، من این ها رو می پرسم چون نمی دونم چطوری برنامه ریزی کنم برای واریز 165 دلار ، اگر کسی میدونه راهنمایی کنه لطفا .
Case Number : 47₩₩
Abudhabi
7 مارچ
2 نفر
آپدیت ها : 29 ، 30 ، 31 آگوست
کلیر در بهترین روز خدا 31 آگوست و دریافت ایمیل در همان روز

بلند است و دشوار راهی که از سیاهی دوزخ به روشنایی آسمان می رسد
پاسخ
تشکر کنندگان: moresa96 ، milad.abadani
[quote='milaveh' pid='724433' dateline='1473964390']
بچه ها میشه یکی راهنمایی کنه ما قصد داریم به زودی بیایم آمریکا ولی خب در مرحله ی اول آدرسی نداریم که تو فرودگاه اعلام کنیم ، آدرسی که در فرم 260 وارد کرده بودم برای دوستی بود که الان دیگه در آمریکا نیستن آیا میشه آدرس هتل رو داد ؟ در ضمن فقط دو هفته در هتل میمونیم و بعد از اون خونه میگیریم ، من این ها رو می پرسم چون نمی دونم چطوری برنامه ریزی کنم برای واریز 165 دلار ، اگر کسی میدونه راهنمایی کنه لطفا .



باسلام دوست گرامی
بخاطر اینکه اغلب اقامت در هتل طولانی مدت نیست فکر نمیکنم آدرس هتل قابل قبول باشد .اگر دوست یا فامیلی دارید که در خارج از کشور زندگی میکنند بخواهید زحمت پرداخت گرین کارتو براتون بکشن.در غیر این صورت وقتی تشریف بردید و حساب باز کردید خیلی راحت این کارو انجام بدهید لینک آدرس ثبت نام در همین تاپیک در صفحه59 موجود است.با امید سفری پر از موفقیت
لاتاری  2016/ افراد کیس2 نفر /کیس نامبر[##15]مصاحبه 26 اکتبر  ابوظبی هر دو کلیرنس/آپدیت 27 اکتبر سایت سفارت, 9 دسامبر , 25 ژانویه و(2 مارچ نفر دوم کیس )
9 مارچ هر دو   و 15 مارچ فقط نفر دوم کیس.کلیر بعد از 236 روز در 22 جون
پاسخ
تشکر کنندگان: AMIRI1 ، milaveh ، alirezafarhang81 ، milad.abadani
(2016-09-15 ساعت 12:40)سروناز بانو نوشته:  سلام دوستان
ببخشید میدونم سوالم یه مقدار خارج میزنه فقط برای مطمین شدن هست. در اولین سفر به آمریکا ایا نیازی به مراجعه مستقیم به اداره مهاجرت در واشینگتن هم هست؟  یا همه کارها در همان فرودگاه انجام میشه؟ و اینکه دقیقا از کجا چک کنیم چه فرودگاه هایی در آمریکا چنین کاری رو انجام میدهند؟


سلام ٬ همه کارهای شما در فرودگاه انجام میشه . تمامی فرودگاه های بین المللی کارتون رو انجام میدن . فقط کمی پروسه متفاوته . به عنوان مثال در فرودگاه هیوستون دوستان معطلی زیادی داشتن بین یک تا ۴ ساعت . اما فرودگاه دالاس خیلی سریع کار رو انجام میده و ماکسیمم ۱۰ دقیقه کار دارین . پروازتون از چه طریقی و به کجا هست ؟

ضمنا واریز پول گرین کارت رو فراموش نکنین . بعد از ورود هم در سریعترین زمان ممکن برین اداره سوشیال که کارت سوشیال رو بگیرین که بدون اون هیچ کاری نمیتونین انجام بدین .
پاسخ
تشکر کنندگان: سروناز بانو ، AMIRI1 ، alirezafarhang81 ، milad.abadani
(2016-09-16 ساعت 19:53)diresearector نوشته:  
(2016-09-15 ساعت 12:40)سروناز بانو نوشته:  سلام دوستان
ببخشید میدونم سوالم یه مقدار خارج میزنه فقط برای مطمین شدن هست. در اولین سفر به آمریکا ایا نیازی به مراجعه مستقیم به اداره مهاجرت در واشینگتن هم هست؟  یا همه کارها در همان فرودگاه انجام میشه؟ و اینکه دقیقا از کجا چک کنیم چه فرودگاه هایی در آمریکا چنین کاری رو انجام میدهند؟


سلام ٬ همه کارهای شما در فرودگاه انجام میشه . تمامی فرودگاه های بین المللی کارتون رو انجام میدن . فقط کمی پروسه متفاوته . به عنوان مثال در فرودگاه هیوستون دوستان معطلی زیادی داشتن بین یک تا ۴ ساعت . اما فرودگاه دالاس خیلی سریع کار رو انجام میده و ماکسیمم ۱۰ دقیقه کار دارین . پروازتون از چه طریقی و به کجا هست ؟

ضمنا واریز پول گرین کارت رو فراموش نکنین . بعد از ورود هم در سریعترین زمان ممکن برین اداره سوشیال که کارت سوشیال رو بگیرین که بدون اون هیچ کاری نمیتونین انجام بدین .

خیلی متشکر از پاسختون. خیالم راحت شد. ورود ما از طریق فرودگاه لوس انجلس خواهد بود. ممکنه دوستان یه راهنمایی هم بکنند که از کجا میتونیم راجع به بانکها و بیمه ها اطلاعات بیشتری به دست بیاریم؟ مثلا این که اگر در یک ایالت حساب باز کنیم در بقیه ایالت ها هم میتونیم به راحتی ازشون استفاده کنیم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezafarhang81 ، milad.abadani
(2016-09-15 ساعت 05:13)diresearector نوشته:  
(2016-09-12 ساعت 14:26)Sbadvi نوشته:  سلام دوستان من با اتحاد ٣ هفته ديگه عازم سانفرانسيسكو هستم ٣ ساعت تو ابوظبي براي كارام وقت دارم كسي مي دونه كه بايد چمدونامو تو ابوظبي تحويل بگيرم و دوباره به بار بدم يا مستقيم مي رن آمريكا اونجا بايد بگيرمشون؟

دوست عزیز بار شما به اصطلاح ترانزیت میشه و در مقصد نهایی تحویل میگیرین . فقط جهت محکم کاری٬ زمان تحویل بار و صدور کارت پرواز یادآوری کنین که بارتون رو میخواید در مقصد تحویل بگیرید .

ممنون از پاسختون
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezafarhang81 ، milad.abadani
سلام. گرین کارتم, دو ماه بعد از ورودم به خاک امریکا به دستم رسید.
شماره کیس:2016as2600، ارسال فرم‌ها21مِی، کنسولگری:آنکارا تغییر یافته به ایروان توسط kcc، تعداد افرادِ کیس:1، مصاحبه:اکتبر، آپدیت16اکتبر،9فوریه(ای-‌میل) کلیرنس:3مارچ دریافت ویزا:25 مارچ ورود به آمریکا:20جولای- Austin-TX دریافت گرین کارت 19سپتامبر سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: mehdihk ، behzad mg ، omid40 ، MSDJVD ، sheghi ، alirezafarhang81 ، milad.abadani




کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان